Dit.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:14 schreef Nibb-it het volgende:
Al dat geklooi met whitelists overal, ik ga wel wasteland spelen.
Wasteland is wel even lekker zo nu en dan, maar een kill geeft daar wel minder voldoeningquote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:14 schreef Nibb-it het volgende:
Al dat geklooi met whitelists overal, ik ga wel wasteland spelen.
Ze krijgen alleen de engine mee en de rest stampen ze zelf uit de grond. Snap niet dat je echt wilt dat een ander bedrijf het gaat overnemen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:09 schreef ems. het volgende:
Prachtig spel, maar ik hoop nog steeds dat het concept een keer wordt opgepakt door een ander bedrijf. Standalone of niet, je blijft gewoon zien dat het een mod is die nooit echt "optimaal geoptimaliseerd" gaat worden tenzij het opnieuw from scratch wordt gemaakt.
wat?quote:
wat?quote:
waar zag je dat?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:27 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet installeren man
Steam?quote:
Het duurt lang, zombies zijn nog steeds knudde, talloze bugs. Ik vind het nogmaals absoluut geen slecht spel, ik denk alleen dat het veel beter kan. Zeker als het een ontwikkelaar met talent en vooral budget betreft.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:52 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ze krijgen alleen de engine mee en de rest stampen ze zelf uit de grond. Snap niet dat je echt wilt dat een ander bedrijf het gaat overnemen.
Dat weet ik ook niet. Maar daar ga ik vanuit aan de hand van de devdiaries en in het verleden behaalde resultaten. Uiteraard kan het allemaal meevallen, doch lijkt dat me sterk.quote:Je hebt nog amper gameplay, op de devdiaries na, gezien. Netjes dat je al weet dat het nooit 'optimaal geoptimaliseerd' gaat worden.
wat danquote:
Jij hebt al van de beta mogen spelen of iets? Hoe weet je dit allemaal?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Het duurt lang, zombies zijn nog steeds knudde, talloze bugs. Ik vind het nogmaals absoluut geen slecht spel, ik denk alleen dat het veel beter kan.
Devblogsquote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:09 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Jij hebt al van de beta mogen spelen of iets? Hoe weet je dit allemaal?
Ja.quote:EDIT: We hebben het wel over de standalone he? Zoals je in je eerste post aangaf.
Gedeeltelijk mee eens, omdat het een mod is vind ik het acceptabel dat het allemaal wat minder is. Maar bij de stand alone moet alles wel vloeiend lopen.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:38 schreef Disorder het volgende:
Ach. De beleving van dayZ heeft voor mij altijd voorrang gehad op de graphics, animaties, etc.
Dat sowieso. De gameplay an sich is subliem. Maar de beleving voor mij was toch ook wel deels dat je omringd bent door zombies. En als die zombies dan niet goed uitgewerkt zijn en eigenlijk niets anders zijn dan 'vervelende pixels' waar je af en toe rekening mee moet houden gaat de beleving ook omlaag. Al met al vind ik dat de zombies een evengroot deel van de spelervaring moeten zijn als andere spelers, en dat is nog niet echt het geval.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:38 schreef Disorder het volgende:
Ach. De beleving van dayZ heeft voor mij altijd voorrang gehad op de graphics, animaties, etc.
Ik wist dat het eraan zat te komen, Rocket zat zoveel te streamen, en er waren ook al behoorlijk wat servers upquote:
quote:“DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.”
Dat is gameplay.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:50 schreef Basxt het volgende:
Nog meer mensen met rare mouse bewegingen ingame?
ja snap ik. Maar dit is echt apart. Als ik héén snel omhoog of omlaag beweeg dan schiet ie gewoon omlaag zeg maar. Heel apart.. En als je loopt dan draai je ook vet traag om etcquote:Op vrijdag 20 december 2013 05:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat is gameplay.
Hoe zwaarder je gear/wapens, hoe trager je muis op gang komt, was het geloof ik. Heeft Rocket iets over gezegd. Ja, dat is dom. Maar dat zijn zijn meeste ideeën.
Je moet meer kijken naar je fps met Arma3 om een beter beeld te krijgen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:39 schreef Photomorti het volgende:
Hoe is de fps vergeleken met de mod?
Niet bekend met de mod?quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:44 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ik heb echt geen idee waar ik ben en ik heb net een zombie met mijn blote handen knock out geslagen
Hoe sla ik met mn vuisten danquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:40 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Je moet meer kijken naar je fps met Arma3 om een beter beeld te krijgen.
[..]
Niet bekend met de mod?Is gewoon zelfde map.
Weinig, had er niet echt veel tijd in gestopt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:40 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Je moet meer kijken naar je fps met Arma3 om een beter beeld te krijgen.
[..]
Niet bekend met de mod?Is gewoon zelfde map.
Spatie om je vuisten omhoog te krijgen en dan de linker muisknop om te slaanquote:
Dit gaat nooit werken op consoles met al die commandsquote:Op maandag 23 december 2013 15:36 schreef Roces18 het volgende:
Hoop inderdaad dat het ook voor next gen consoles binnen 1/2 jaar uitkomt. Zal mooi zijn , al ben ik benieuwd hoe ze het voice systeem gaan implementeren. Want zoals we allemaal weten, zo goed als niemand die gebruikt ook daadwerkelijk zijn headset. En om nou altijd solo te spelen in Dayz is ook niet alles.
Met commo rose kan je bijvoorbeeld al meerdere opties weergeven in een knop. Ben benieuwd hoe het op next-gen gaat. Misschien iets met touchpad ofzo.quote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit gaat nooit werken op consoles met al die commands
geef mij geld en ik speel met je meequote:Op maandag 23 december 2013 21:33 schreef Photomorti het volgende:
Nou ben hem nu aan het installerenhopelijk wat betere fps als de mod , we gaan het meemaken
Wel jammer dat ik het solo moet spelen aangezien niemand in mijn vriendenlijst op steam dayz wilt kopen
Epoch draaide hier ook al met +60 hoor. In je eentje vind ik saai, gelukkig heb ik wat mensen waar ik regelmatig mee speel.quote:Op maandag 23 december 2013 21:33 schreef Photomorti het volgende:
Nou ben hem nu aan het installerenhopelijk wat betere fps als de mod , we gaan het meemaken
Wel jammer dat ik het solo moet spelen aangezien niemand in mijn vriendenlijst op steam dayz wilt kopen
Ik weet 99,99% zeker dat hij niet op consoles komt.quote:Op maandag 23 december 2013 16:27 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Met commo rose kan je bijvoorbeeld al meerdere opties weergeven in een knop. Ben benieuwd hoe het op next-gen gaat. Misschien iets met touchpad ofzo.
Dayz is nog verre van af.quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:51 schreef SosuaCafe het volgende:
Dus Dayz vs Rust maakt rust de winnaar aan de reacties hier te lezen?
rust is ook in alpha idd. Ontwikkelaar van garry's mod geloof ik. Twijfelde tussen de 2.quote:
Daar kijk je snel overheen, je spawnt altijd iig aan de kust, een beetje om je heen kijken of de weg volgen richting de eerste dorp/stad en je lokaliseert jezelf vanzelf wel op een externe map. (www.dayzdb.com/map is de nieuwe map)quote:Op woensdag 25 december 2013 00:18 schreef Photomorti het volgende:
Ik vind het een groot nadeel dat je niet met een vriend kunt spawnen , ik heb nu al geen idee waar ik ben in dayz laat staan dat ik bij iemand kan komen
quote:Op dinsdag 24 december 2013 23:31 schreef Topiek het volgende:
[..]
Ik weet 99,99% zeker dat hij niet op consoles komt.
http://www.ign.com/articl(...)rt-is-almost-certainquote:"Certainly I think if we don't, for want of a better word 'fuck up,' the PC release then I would say a console port is almost certain," Hall said. "I know a lot of people get really hot and bothered about it. Like, I'm not a console gamer, I'm a PC gamer, but I don't think it necessarily has to hurt things."
So does that mean current-gen or next-gen platforms? Hall wouldn't be drawn, but he did reveal that PlayStation seemed a likely destination. "It appears to be the kind of game that Sony are interested in, I think we just have to wait and see," he said. "We've talked and met with Sony, and they're very - you know, they're obviously interested."
Als de een kust aan zijn linker kant houd en de ander aan de rechterkant kom je elkaar met een beetje geluk wel tegenquote:Op woensdag 25 december 2013 00:18 schreef Photomorti het volgende:
Ik vind het een groot nadeel dat je niet met een vriend kunt spawnen , ik heb nu al geen idee waar ik ben in dayz laat staan dat ik bij iemand kan komen
Welcome to Bandit Paradise on the console...quote:Op woensdag 25 december 2013 09:51 schreef Roces18 het volgende:
[..]
[..]
http://www.ign.com/articl(...)rt-is-almost-certain
Is epoch niet wat voor jou?quote:Op woensdag 25 december 2013 00:49 schreef yamiown het volgende:
Rust is veel minder uitgebreid.
Als je bijv. Rust tegen de Dayz mod neemt:
Dayz véél meer wapens
Voertuigen
Véél grotere map
Realistischer
Geen craft bullshiz
Enige wat Rust heeft is bouwen, maar dat komt waarschijnlijk ook in Dayz
Zou wel handig zijn! Ik ben al twee keer overvallen door een groep.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:49 schreef SosuaCafe het volgende:
Is er een DayZ fok steam groep ofzo?
http://steamcommunity.com/groups/FOKDAYZquote:Op woensdag 25 december 2013 18:14 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Zou wel handig zijn! Ik ben al twee keer overvallen door een groep.
Speel jij dit spel alsof je een of andere oude lul bent ofzo?quote:Op donderdag 26 december 2013 16:54 schreef Photomorti het volgende:
Zo dat was weer een uurtje running simulator , ik spawnde aan de kust met aan beide kanten niks van behuizing te bekennen , ben lukraak de bossen ingegaan , vervolgens een klein dorpje gevonden waar ik wat blikjes drinken kon looten , een rugzak en wat eten.
Vervolgens nog zag ik in de verte iets dat leek op een enorm flatgebouw , na 15 minuten lopen bleek het een soort oud kasteel te zijn met geen loot.
Naar boven geklommen om te genieten van het uitzicht , kon ik de verte geen dorpen etc. zien dus ben er maar afgesprongenstraks maar een verse spawn weer haha
is deze voor de standalone of voor de mod?quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:47 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com/groups/FOKDAYZ
Aangemaakt.
Zo te zien standalone, maar nogal leeg. Je kan met ons mee doen, de 'gewone' FOK! groep. (http://steamcommunity.com/groups/fokgames)quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:06 schreef boik het volgende:
[..]
is deze voor de standalone of voor de mod?
ah oke top chill!quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:33 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Zo te zien wel, maar nogal leeg. Je kan met ons mee doen, de 'gewone' FOK! groep. (http://steamcommunity.com/groups/fokgames)
Dagelijks zitten we wel met een groep op DayZ. Communicatie verloopt via Skype en binnenkort via TS.
Mja niemand speelt bijna dagelijks, maar er zijn dagelijks wel vaak mensen aan het spelen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:38 schreef boik het volgende:
[..]
ah oke top chill!zal me straks eens aanmelden daar.
ik speel niet dagelijks hoor, maar wel regelmatig
standalone.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:06 schreef boik het volgende:
[..]
is deze voor de standalone of voor de mod?
vandaag aangemaakt. Leek me wel leuk om dan wat mensen bij elkaar te hebben.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:33 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Zo te zien wel, maar nogal leeg. Je kan met ons mee doen, de 'gewone' FOK! groep. (http://steamcommunity.com/groups/fokgames)
Dagelijks zitten we wel met een groep op DayZ. Communicatie verloopt via Skype en binnenkort via TS.
Dwarse tiener spotted.quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:02 schreef Topiek het volgende:
[..]
Speel jij dit spel alsof je een of andere oude lul bent ofzo?
Gouden tijdperkquote:Op zaterdag 28 december 2013 15:37 schreef Topiek het volgende:
Ik heb nog niet heel veel uur in de SA zitten, in normale DayZ wel 600+ uur (Waarvan sowieso de helft met Chef_M).
Staat meestal in het welkomsbericht als je een server joined. Skip sowieso de "Hosted by Vilayer.com" servers, volgens mij worden die bijna nooit gereset.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:06 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik zie niet wanneer die servers reset(ten)zijn.
Mag ik je steam?quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:04 schreef TimKuik het volgende:
Heb nu 14 uurtjes in DayZ SA zitten..
[ afbeelding ]
Gaat best goed al zeg ik 't zelf
Ik merk wel dat je op servers moet zitten die om de 6 uur gereset worden om een beetje chille loot te kunnen vinden.
Ik zit in de Fok! groep, nick: C'tje. Heb je een bericht gestuurd.quote:
Jwz.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Tim behoort tot de minecraft oldbies
dat is mij nog niet gelukt, alle huizen zijn leeg bij mij.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:26 schreef yamiown het volgende:
SA is zoals gezegd beetje leeg.
Binnen uur had ik M4A1 met zo'n 190 kogels, een handgun met 3 volle mags en 70 losse kogels en eten/drinken voor dagen.
Ga meer naar het noorden. Vooral aan de oostkust komen weinig spelers.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:30 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
dat is mij nog niet gelukt, alle huizen zijn leeg bij mij.
C'tje was een van de alpha warriorsquote:Op zaterdag 28 december 2013 19:29 schreef SosuaCafe het volgende:
Tim behoort tot de minecraft oldbies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb een dayz channel aangemaakt.![]()
Bandit moeten nou tenminste wat moeite doen in plaats van je gewoon neer te schietenquote:Op woensdag 25 december 2013 18:14 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Zou wel handig zijn! Ik ben al twee keer overvallen door een groep.
Jij kiest wel de plekken uit heur.quote:Op zondag 29 december 2013 12:27 schreef SosuaCafe het volgende:
Zit nu in het tankstationnetje links onderin de kaart. 0 ammo, 3 wapens, met alleen een bijl. Heuy.
Dacht dat ik onderweg was naar het vliegveldquote:Op zondag 29 december 2013 12:35 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Jij kiest wel de plekken uit heur.
De grootste is de teleport bug, als je een tijdje rent dan is er een kleine kans dat je een stuk terug geteleporteerd wordt en je game bevriest.quote:Op zondag 29 december 2013 20:09 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Hoe zit het met de bugs?
Het zit natuurlijk helemaal vol met bugs maar wat zijn nou echt de grote gamebreakers?
Ik ben erover aan het denken om te kopen namelijk. Ik vond de mod altijd wel leuk.
quote:Op zondag 29 december 2013 21:27 schreef murp het volgende:
hoi, Spel gekocht!
Op welke server zitten de FOK!kers?
Join de fok steam groep. Dan kan je gemakkelijk joinen. En chat.quote:
tHANKS!quote:Op zondag 29 december 2013 22:36 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Join de fok steam groep. Dan kan je gemakkelijk joinen. En chat.
Denk er wel aan dat de map "tig" keer groter is dan die van RUST. Je kan zomaar een paar uur lopen.
http://steamcommunity.com/groups/FOKDAYZ
DayZquote:Op zondag 29 december 2013 23:29 schreef Quotidien het volgende:
Dit spelletje lijkt me wel enorm leuk, maar Rust lijkt me ook erg leuk. Welke is het meest aan te raden? Ik wil er mogelijk één aanschaffen omdat ik in de Steam sale al een hoop gekocht heb.Maar misschien niet het beste topic om te vragen.
Bases komen er volgens mij ook nog in DayZ.quote:Op zondag 29 december 2013 23:40 schreef murp het volgende:
Ik heb ze dua allebei gekocht en rust lijkt me net iets beter, omdat je daar een eigen plekje heb die je helemaal uit kan bouwen.. Met DayZ ben je gewoon een zwerver
Als je laag bloed hebt dan kan het in 1x, maar normaal is het 2/3x volgens mij en je moet sowieso op de hoofd richten. Ik vind het wel realistisch.quote:Op maandag 30 december 2013 00:55 schreef Curlbrah het volgende:
Blijkbaar kun je met je vuisten iemand in 1x knock out slaan. Was net met al mijn gear in 1x knock out geslagen door een fresh spawn die daarna al mijn loot jatte.
Ik dacht "dat kan nooit" dus toen ik daarna spawnde in Novy Sobor zag ik een gast lopen met helm, gasmask, m4 etc. Naar 'm toegerend en 1x in zijn gezicht geslagen.. en jahoor, knockout.
Nu dus weer volledige gear bijeen maar voelt wel kut.
Wel een goede reden om fresh spawns ook direct neer te schieten helaas.quote:Op maandag 30 december 2013 01:04 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als je laag bloed hebt dan kan het in 1x, maar normaal is het 2/3x volgens mij en je moet sowieso op de hoofd richten. Ik vind het wel realistisch.
Of om afstand te houden, als een fresh spawn met zijn vuisten naar je toe loopt schiet je hem natuurlijk neer. Maar als hij weg rent of zich over geeft dan heb je geen reden.quote:Op maandag 30 december 2013 01:21 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Wel een goede reden om fresh spawns ook direct neer te schieten helaas.
Probeer een axe (2 hits) of een firefighter axe (1hit) te vinden om van zombies af te komenquote:Op maandag 30 december 2013 02:02 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb Dayz maar gekocht en heb er inmiddels 3 spawns opzitten.Niet veel meer gevonden dan wat kleding, 2 schoppen, een wrench en een leeg geweer. Wel erg veel zombies, en het duurt ook erg lang voordat ik die dood heb. Ook een paar mensen die op me schoten geloof ik, maar nog niemand gezien.
Waterpunten in dorpjes, flessen met water. Probeer een veldfles te vinden. Die kan je weer vullen. Blikjes frisdrank zorgen bijna alleen voor energie, en niet tegen de dorst.quote:Op maandag 30 december 2013 08:32 schreef murp het volgende:
Klein vraagje. Gisteren was ik op een basis alleen kwam ik er achter dat ik heeeel veeeel dorst had... Hoe kom je eigenlijk aan drinken? Door huizen te zoeken op blikjes?
Ah, ok duidelijk.. Ik zal de map er eens bij pakkenquote:Op maandag 30 december 2013 08:47 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Waterpunten in dorpjes, flessen met water. Probeer een veldfles te vinden. Die kan je weer vullen. Blikjes frisdrank zorgen bijna alleen voor energie, en niet tegen de dorst.
Zo heb ik die gast ook gepakt, handen omhoog en dan hem snel in de rug pakken.quote:Op maandag 30 december 2013 01:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Of om afstand te houden, als een fresh spawn met zijn vuisten naar je toe loopt schiet je hem natuurlijk neer. Maar als hij weg rent of zich over geeft dan heb je geen reden.
Zielig!quote:Op maandag 30 december 2013 09:13 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Zo heb ik die gast ook gepakt, handen omhoog en dan hem snel in de rug pakken.
Ik zie het niet echt als een spel , ik zie het echt als een soort avontuur hahaquote:Op zaterdag 28 december 2013 13:02 schreef Topiek het volgende:
[..]
Speel jij dit spel alsof je een of andere oude lul bent ofzo?
Dat gaat vanzelf wel weg na 600+ uurquote:Op maandag 30 december 2013 13:21 schreef Photomorti het volgende:
[..]
Ik zie het niet echt als een spel , ik zie het echt als een soort avontuur hahaik ben ook erg voorzichtig ik lig ook regelmatig achter een boom proned om te kijken of ik toch echt niet gevolgd word
Alleen de illusie word een beter verbroken als ik met alle graphics op low in een stadje rondloop met 15 fps , is meer een nachtmerrie dan
ArmA 2 is gewoon heel slecht geoptimaliseert, ik zit erover na te denken een R9 290 + FX 8350 te kopen. Denk dat ik het doequote:Op maandag 30 december 2013 13:49 schreef Photomorti het volgende:
Ga denk wel even mijn processor upgraden , heb nu een phenom x6 2.8 ghz en dan merk je toch echt wel dart dit te traag ishoewel battlefield 4 prima draait en dat ziet er wel 10x zo goed uit
maja de arma engine is nou eenmaal wat hakkelig en de map is natuurlijk veeeeeeeeeeel groter
Het is early alpha he, de bedoeling uiteindelijk is dat er 100 players op een server kunnen en veel meer zombies.quote:Op maandag 30 december 2013 07:46 schreef murp het volgende:
Wel raar dat je maar met 40 man in een server kan.. Terwijl het zoveel groter is dan rust
Ik speel eigenlijk altijd friendly, maar ik heb er dan ook redelijk wat uren opzitten.quote:Op maandag 30 december 2013 09:13 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Zo heb ik die gast ook gepakt, handen omhoog en dan hem snel in de rug pakken.
Je kan met een defribilator weer tot leven worden gewekt, heb alleen nog niet getest of ze dat in de alpha er al in hebben zitten. Maar als je in je eentje loopt en gaat dan bewusteloos, dan zou ik niet al te lang wachten en gewoon opnieuw spawnen.quote:Op maandag 30 december 2013 15:10 schreef murp het volgende:
Als je neer wordt geknuppeld, dan krijg je natuurlijk een zwart scherm met dat je bewusteloos bent. Moet je dan respawnen of kan je gewoon wachten totdat je wakker wordt?
Hoe weet jij of je een FOK! speler tegenover je hebt staan?quote:Op maandag 30 december 2013 15:23 schreef Donderjagers het volgende:
Neem aan dat fok spelers friendly tegenover elkaar zijn?
oooh, dan respawn ik gewoon.quote:Op maandag 30 december 2013 15:35 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Je kan met een defribilator weer tot leven worden gewekt, heb alleen nog niet getest of ze dat in de alpha er al in hebben zitten. Maar als je in je eentje loopt en gaat dan bewusteloos, dan zou ik niet al te lang wachten en gewoon opnieuw spawnen.
Op dit moment is er geen vaste DayZ groep. Er zijn 2 Steam groepen, maar daar heb je alsnog weinig aan. Ik denk dat we nu genoeg mensen hebben om een lijstje van nicknames bij te gaan houden in de OP, dus aan de hand daarvan kan je straks zien wie waar speelt. Als de game wat verder uitgebreid is zal er ook wel een FOK!server komen met TS, dan wordt de TS de ontmoetingsplek voor de FOK!survivors. Maar voor nu is het nog te vroeg.quote:Op maandag 30 december 2013 15:42 schreef Donderjagers het volgende:
Hoe kom ik in de groep dan, want ik trek liever met andere mensen op. Ik heb een headset.
Oja, en dit mag wel uit de OP. FrankieonPC is de grootste cheatertroll van DayZmod.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:51 schreef invine het volgende:
[ afbeelding ]
En alle andere FrankieOnPCin1080p over DayZ. Hij weet exact waar hij mee bezig is. Waard om te bekijken.
en dat is weer Chef_Mquote:Op maandag 30 december 2013 15:52 schreef Chef_M het volgende:
Ik speel soms met andere FOK!kers, je kan me op Steam toevoegen als je een keertje mee wilt spelen: mchef1989 (profilepic = Garfield)
TS: 176.117.60.181:9995quote:Op maandag 30 december 2013 15:52 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Op dit moment is er geen vaste DayZ groep. Er zijn 2 Steam groepen, maar daar heb je alsnog weinig aan. Ik denk dat we nu genoeg mensen hebben om een lijstje van nicknames bij te gaan houden in de OP, dus aan de hand daarvan kan je straks zien wie waar speelt. Als de game wat verder uitgebreid is zal er ook wel een FOK!server komen met TS, dan wordt de TS de ontmoetingsplek voor de FOK!survivors. Maar voor nu is het nog te vroeg.
Ik speel soms met andere FOK!kers, je kan me op Steam toevoegen als je een keertje mee wilt spelen: mchef1989 (profilepic = Garfield)
Mijn FOK! en Steam username zijn niet hetzelfde nee, of ik snap niet wat je nu bedoelt.quote:Op maandag 30 december 2013 16:03 schreef murp het volgende:
Dus eerst je steam nickname invoeren, dat zie je dus een nandere naam (van steam) en dat is dan weer de user op FOK!
Dit bijvoorbeeld. Zou niet te zwaar tillen aan de Steamgroep, want daar kan je echt bar weinig mee. Maar een TS is al wat.quote:Op maandag 30 december 2013 16:10 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
TS: 176.117.60.181:9995
Steamgroep: http://steamcommunity.com/groups/FOKDAYZ
Begin is er..
Is meer dat je dan sneller mensen kan vinden van Fok. Het is niet als die hard community bedoeld. Je kan makkelijk iemand joinen in een server. Of je hem/haar kan vinden is een 2e dingetje.quote:Op maandag 30 december 2013 16:12 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Mijn FOK! en Steam username zijn niet hetzelfde nee, of ik snap niet wat je nu bedoelt.
[..]
Dit bijvoorbeeld. Zou niet te zwaar tillen aan de Steamgroep, want daar kan je echt bar weinig mee. Maar een TS is al wat.
Ik weet bijna zeker dat hij niet cheat. Ik heb JackFrags op skype en heb het daar met hem over gehad, en hij was ook vrij zeker dat hij niet cheatte.quote:Op maandag 30 december 2013 15:53 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Oja, en dit mag wel uit de OP. FrankieonPC is de grootste cheatertroll van DayZmod.
Was een uitbraak tijdens de mod dat allemaal mensen bewezen dat Frankie wel degelijk hacks gebruikte. Voornamelijk te vinden in filmpjes van Frankie zelf die slecht ge-edit waren. Ik heb het niet echt gevolgd eerlijk gezegd, maar wel gezien dat die filmpjes inderdaad niet deugde.quote:Op maandag 30 december 2013 16:21 schreef Topiek het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat hij niet cheat. Ik heb JackFrags op skype en heb het daar met hem over gehad, en hij was ook vrij zeker dat hij niet cheatte.
Nog niet mogelijk, maar als je een Steam vriend wilt joinen, en in Steamchat klik je op Join Game, join je dan niet automatisch de server?quote:Op maandag 30 december 2013 16:17 schreef VelitoX het volgende:
Beetje jammer dat je niet kan zien welke friend op welke server zithij laat alleen de servers zien. Enig idee hoe je ingame je huidige server kan zien?
Compleet mee eens, alleen bloeden Steamgroepen nogal snel dood. Net als in het modtopic zal je uiteindelijk alle nicks in de OP zetten. Maar ik heb het gejoined.quote:Op maandag 30 december 2013 16:14 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Is meer dat je dan sneller mensen kan vinden van Fok.
Hij heeft het nog helemaal uitgelegt in andere videos.quote:Op maandag 30 december 2013 16:29 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Was een uitbraak tijdens de mod dat allemaal mensen bewezen dat Frankie wel degelijk hacks gebruikte. Voornamelijk te vinden in filmpjes van Frankie zelf die slecht ge-edit waren. Ik heb het niet echt gevolgd eerlijk gezegd, maar wel gezien dat die filmpjes inderdaad niet deugde.
[..]
Nog niet mogelijk, maar als je een Steam vriend wilt joinen, en in Steamchat klik je op Join Game, join je dan niet automatisch de server?
[..]
Compleet mee eens, alleen bloeden Steamgroepen nogal snel dood. Net als in het modtopic zal je uiteindelijk alle nicks in de OP zetten. Maar ik heb het gejoined.
Daar was ik gister. Ben nu onderhand hier:quote:Op maandag 30 december 2013 16:48 schreef murp het volgende:
http://dayzdb.com/map/chernarusplus#6.056.127
Vanavond start ik hier. Net gedronken en 3 zombies van me afgeslagen. Ik verstop me nog wel een tijdje in deze flats
Ja, hij heeft een keer gecheat omdat dat nodig was voor zijn video, zelfs voor bepaalde bewegingen die zijn character deed had hij een script voor nodig. Het is niet zo dat hij andere spelers hun spelplezier vergald, het was gewoon puur voor de video.quote:Op maandag 30 december 2013 18:48 schreef Topiek het volgende:
Al die mensen hier met complottheorieën over FRANKIE_!
Hoe weet je dat dan?quote:Op maandag 30 december 2013 18:52 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja, hij heeft een keer gecheat omdat dat nodig was voor zijn video, zelfs voor bepaalde bewegingen die zijn character deed had hij een script voor nodig. Het is niet zo dat hij andere spelers hun spelplezier vergald.
Omdat als het om DayZ gaat en het gezeur eromheen, ik wel goed geïnformeerd ben.quote:Op maandag 30 december 2013 18:52 schreef Topiek het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan?Welke video en hoe 'gecheat'?
Ik heb al zijn videos minstens 2x gezien, en ik heb hem alleen zien zwaaien in zijn intro's, outro's en cutscenes.quote:Op maandag 30 december 2013 18:57 schreef Tyron het volgende:
[..]
Omdat als het om DayZ gaat en het gezeur eromheen, ik wel goed geïnformeerd ben.
Maar om op je vraag in te gaan, er was een servereigenaar die had een video upgeload waar logs showde dat Frankie een keer gecheat heeft. Ik weet niet of het waar is, maar ik weet wel dat hij dingen in sommige video's doet (bijvoorbeeld op een bepaalde manier zwaaien) die je niet kon in DayZ mod en waar een bepaalde script je hier en daar bij kan helpen.
Ja, daar doel ik ook op. Wanneer hij gameplay showed heb ik hem nergens op kunnen betrappen. Al heb ik niet al zijn video's gezien.quote:Op maandag 30 december 2013 19:40 schreef Topiek het volgende:
[..]
Ik heb al zijn videos minstens 2x gezien, en ik heb hem alleen zien zwaaien in zijn intro's, outro's en cutscenes.
Daar ga je dus de fout in, de cutscenes, intro's en outro's zijn opgenomen BUITEN de gameplay om, in de singleplayer (editor).quote:Op maandag 30 december 2013 19:43 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja, daar doel ik ook op. Wanneer hij gameplay showed heb ik hem nergens op kunnen betrappen. Al heb ik niet al zijn video's gezien.
Zal best, ik heb ook gezegd dat hij geen andere players lastig valt. Maar dan zal hij de scripts in de editor wel gebruikt hebben.quote:Op maandag 30 december 2013 20:05 schreef Topiek het volgende:
[..]
Daar ga je dus de fout in, de cutscenes, intro's en outro's zijn opgenomen BUITEN de gameplay om, in de singleplayer (editor).
Er zijn nu 700 zombies, er komen uiteindelijk 10.000 zombies.quote:Op maandag 30 december 2013 20:10 schreef Roces18 het volgende:
Mis wel twee dingen in dit spel.
Zombies zijn ongevaarlijk.
En het lijkt tegenwoordig meer op een free-for-all match waarbij je af een toe een gehandicapte zombie tegen komt....
Vraag me af of ze dit nog gaan fixen.
In de mod waren zombies ook ongevaarlijk en in de mod was het ook een ffa.quote:Op maandag 30 december 2013 20:10 schreef Roces18 het volgende:
Mis wel twee dingen in dit spel.
Zombies zijn ongevaarlijk.
En het lijkt tegenwoordig meer op een free-for-all match waarbij je af een toe een gehandicapte zombie tegen komt....
Vraag me af of ze dit nog gaan fixen.
Het verschil met de mod is natuurlijk dat ze nu de engine enzo kunnen bewerken en dingen kunnen toevoegen en Dean Hall is wel iemand die naar de community luistert, dus ik heb er alle vertrouwen in.quote:Op maandag 30 december 2013 20:18 schreef Chef_M het volgende:
[..]
In de mod waren zombies ook ongevaarlijk en in de mod was het ook een ffa.
Maar wat wil je veranderd hebben aan het ffa gehalte dan? Safezones toevoegen zoals in WarZ? Je kan mensen niet dwingen om niet te banditten, is grote deel van de gameplay. Misschien even kut voor newspawns, maargoed sinds die nu ook met vuisten kunnen vechten zijn die ook al gevaarlijk.quote:Op maandag 30 december 2013 20:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het verschil met de mod is natuurlijk dat ze nu de engine enzo kunnen bewerken en dingen kunnen toevoegen en Dean Hall is wel iemand die naar de community luistert, dus ik heb er alle vertrouwen in.
Zombies gevaarlijker maken en gewoon hordes zombies ook op willekeurige plekken laten verplaatsen. Zodat PVE net zo spannend is als PVP.quote:Op maandag 30 december 2013 20:33 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Maar wat wil je veranderd hebben aan het ffa gehalte dan? Safezones toevoegen zoals in WarZ? Je kan mensen niet dwingen om niet te banditten, is grote deel van de gameplay. Misschien even kut voor newspawns, maargoed sinds die nu ook met vuisten kunnen vechten zijn die ook al gevaarlijk.
Zijn ook servers waar het wel donker isquote:Op maandag 30 december 2013 20:40 schreef Donderjagers het volgende:
Hoe zit het met de nacht. Telkens als ik op een server speel is het constant licht/dag.
Daar is vast wel wat voor te verzinnen dat er meer teamwork is. Nu heb je geen teamwork nodig omdat zombies ongevaarlijk zijn. Als je gedwongen wordt om samen te werken doordat de zombies je anders verscheuren doe je dat vanzelf wel.quote:Op maandag 30 december 2013 20:33 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Maar wat wil je veranderd hebben aan het ffa gehalte dan? Safezones toevoegen zoals in WarZ? Je kan mensen niet dwingen om niet te banditten, is grote deel van de gameplay. Misschien even kut voor newspawns, maargoed sinds die nu ook met vuisten kunnen vechten zijn die ook al gevaarlijk.
Je vuisten gebruiken.quote:Op maandag 30 december 2013 20:55 schreef Quotidien het volgende:
Die zombies zijn idd niet zo gevaarlijk, maar als je als newspawn nog geen wapen hebt en je wilt een dorp looten dan kun je helemaal niets. Wegrennen, maar dan kom je nooit aan het looten toe?
Als zombies gevaarlijk worden en je wilt gaan looten dan moet je of heel snel zijn, of heel sneaky.quote:Op maandag 30 december 2013 20:55 schreef Quotidien het volgende:
Die zombies zijn idd niet zo gevaarlijk, maar als je als newspawn nog geen wapen hebt en je wilt een dorp looten dan kun je helemaal niets. Wegrennen, maar dan kom je nooit aan het looten toe?
arma probeert zo realistisch mogelijk te zijn, ik weet niet hoe realistisch dayz probeert te zijn op de gezamenlijk verzonnen zombie theorie van de wereldquote:Op maandag 30 december 2013 21:19 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als zombies gevaarlijk worden en je wilt gaan looten dan moet je of heel snel zijn, of heel sneaky.
Uh, wat? Ik volg je even niet meer.quote:Op maandag 30 december 2013 22:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
arma probeert zo realistisch mogelijk te zijn, ik weet niet hoe realistisch dayz probeert te zijn op de gezamenlijk verzonnen zombie theorie van de wereld
arma probeert zo realistisch mogelijk te zijn.quote:Op maandag 30 december 2013 22:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
Uh, wat? Ik volg je even niet meer.
Ah zo, nouja zombies van DayZ zijn geen zombies van bijvoorbeeld the Walking Dead. De zombies van DayZ rennen bijvoorbeeld en gebruiken hun spieren dus beter.quote:Op maandag 30 december 2013 22:13 schreef Roces18 het volgende:
[..]
arma probeert zo realistisch mogelijk te zijn.
hoe zit dit met dayz in de toekomst? want zombies die kunnen in gebouwen maar heel langzaam, kunnen niet in pinetrees etc. Maar als we kijken naar films en boeken enz kan dat allemaal wel...
Maar als je een dorpje afwerkt en er zitten meerdere zombies achter je aan zonder dat jij een wapen hebt kun je toch niks? Ik ben natuurlijk weer de enige met dit probleem.quote:Op maandag 30 december 2013 21:19 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als zombies gevaarlijk worden en je wilt gaan looten dan moet je of heel snel zijn, of heel sneaky.
Mwah, hoe meer ervaring je krijgt hoe beter je met de zombies omgaat. Op dit moment kan je ze wel uitrennen als je volop sprint.quote:Op maandag 30 december 2013 22:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Maar als je een dorpje afwerkt en er zitten meerdere zombies achter je aan zonder dat jij een wapen hebt kun je toch niks? Ik ben natuurlijk weer de enige met dit probleem.
Als het maar 1 zombie is gewoon roondjes omheen rennen en meppen, kunnen ze je ook niet raken. Of hard wegsprinten, op een gegeven moment geven ze het wel op.quote:Op maandag 30 december 2013 22:19 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Maar als je een dorpje afwerkt en er zitten meerdere zombies achter je aan zonder dat jij een wapen hebt kun je toch niks? Ik ben natuurlijk weer de enige met dit probleem.
Dus cheat hij nietquote:Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef Tyron het volgende:
[..]
Zal best, ik heb ook gezegd dat hij geen andere players lastig valt. Maar dan zal hij de scripts in de editor wel gebruikt hebben.
Wat jij wil man.quote:Op maandag 30 december 2013 22:36 schreef Topiek het volgende:
[..]
Nee, ook script hij niet. Het is in de editor wat los staat van heel DayZ.
Mwah, die geven wel het gevoel van constante dreiging. Al vind ik bandits die fresh spawns zonder reden neerschieten wel laf.quote:
Bewusteloos schijnt erg bugged te zijn. Er gaan geruchten dat mensen wel weer bijkomen, maar dat duurt erg lang. Half uur ofzo. Sommigen komen nooit bij. Zou het er niet op gokken, gewoon direct respawnen. Heb ook gelezen dat bloodbags en salinebags je weer bij kennis kunnen brengen. Moet je wel buddies hebben die je willen en kunnen helpenquote:Op maandag 30 december 2013 15:35 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Je kan met een defribilator weer tot leven worden gewekt, heb alleen nog niet getest of ze dat in de alpha er al in hebben zitten. Maar als je in je eentje loopt en gaat dan bewusteloos, dan zou ik niet al te lang wachten en gewoon opnieuw spawnen.
Bloodbags & saline is alleen voor het opkrikken van je bloed, maar het helpt je niet van je bewusteloosheid af. Zijn maar 2 dingen die dat kunnen, en dat zijn die defi's en Epi-pens, die je ook in overvloed kan vinden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:23 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Bewusteloos schijnt erg bugged te zijn. Er gaan geruchten dat mensen wel weer bijkomen, maar dat duurt erg lang. Half uur ofzo. Sommigen komen nooit bij. Zou het er niet op gokken, gewoon direct respawnen.
[quote]Heb ook gelezen dat bloodbags en salinebags je weer bij kennis kunnen brengen. Moet je wel buddies hebben die je willen en kunnen helpen
Hmm, las zoiets op reddit. Maar misschien bedoelen ze dat je, voor je een epi-pen of defi gebruikt, eerst bloed moet toedienen (als de bewusteloosheid is veroorzaakt door weinig bloed). Geen idee verder hoor, ben ook nog erg zoekende over wat waar nodig isquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:25 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Bloodbags & saline is alleen voor het opkrikken van je bloed, maar het helpt je niet van je bewusteloosheid af. Zijn maar 2 dingen die dat kunnen, en dat zijn die defi's en Epi-pens, die je ook in overvloed kan vinden.
Dan zou het andersom moeten zijn, net zoals de mod.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:27 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Hmm, las zoiets op reddit. Maar misschien bedoelen ze dat je, voor je een epi-pen of defi gebruikt, eerst bloed moet toedienen (als de bewusteloosheid is veroorzaakt door weinig bloed). Geen idee verder hoor, ben ook nog erg zoekende over wat waar nodig isLees ook verschillende dingen soms op Reddit.
Balota is heavy PVP zone, nog meer dan de NWA.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:27 schreef VaLkyRie het volgende:
Meld me hier ook maar eensNa wat verhalen gelezen te hebben, heb ik Dayz ook maar aangeschaft paar dagen terug. Ondanks dat het spel verre van af en 'gevuld' is, is het vies verslavend heb ik al gemerkt. Echt een geweldig concept en kan niet wachten tot het meer vorm gaat krijgen!
De kill on sight mentaliteit vind ik wel jammer, de meeste player interactions tot nu toe zijn kort. Geen communicatie, gewoon meteen een kogel in je kop. Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook komt doordat ik vaak probeer ff snel wat goeie shit bij elkaar te sprokkelen bij Balota/Airfield en dat is slecht voor de gezondheid. Ik word meer neergeschoten dan dat ik friendlies tegenkom. Het is een gok vaak, soms heb je in no time dikke gear, maar de kans dat je ineens weer dood bent is zeer groot.
Anyway, ga me ook maar eens melden in de steamgroep, heb niemand om het samen mee te spelen en als lone wolf is het toch wat saai op den duur.
Edit: merk ook dat ik zelf minder geneigd ben om vriendelijk te gaan doen, beter uit voorzorg maar meteen schieten. Ergens is dat jammer, maar wel zo veilig uiteindelijk, zeker als je veel te verliezen hebt. Het gekke is dat KoS ook weinig nut heeft nog, zodra iemand respawned of uitlogt, verdwijnt het lijk en de gear. Heb nu (min of meer) noodgedwongen 4 kills gemaakt en nog nooit zelfs maar een blik bonen er aan overgehouden.
Je komt ook gekke dingen tegenzaterdagnacht kwam ik bij het airfield een gast tegen in zn onderbroek met een leip muziekje aan die bij iedereen a la jackass party boy ging dansen. Echt te maf
Ik heb het gemerkt jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:55 schreef Tyron het volgende:
[..]
Balota is heavy PVP zone, nog meer dan de NWA.
Als je gewoon met een vriendelijke stem "FRIENDLY" roept overleef je het in Balota als bambi ook weleens, ben daar nu in standalone 8 keer geweest, 6 mensen tegen gekomen, 1 keer neergeschoten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:12 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik heb het gemerkt jaEcht een killzone. In overvolle servers wil je daar als bambie echt niet rondlopen. Een dezer dagen maar eens proberen bij die militaire basis bij Pavlovo te komen, of bij Green Mountain. Daar schijn je ook wel leuke militaire shit te kunnen vinden.
Nja, dan idd maar preventief friendly roepen ofzo. Meeste keren dat ik daar dood ging, zag ik de dader niet eens. Werd gewoon in mn rug geschoten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:13 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als je gewoon met een vriendelijke stem "FRIENDLY" roept overleef je het in Balota als bambi ook weleens, ben daar nu in standalone 8 keer geweest, 6 mensen tegen gekomen, 1 keer neergeschoten.
Gewoon rennen en zo snel mogelijk loottenquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:30 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Nja, dan idd maar preventief friendly roepen ofzo. Meeste keren dat ik daar dood ging, zag ik de dader niet eens. Werd gewoon in mn rug geschoten.
Ergens in de bosjes gaan liggen, wachten tot de volgende bambi voorbij komt en kijken of die het overleeftquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:43 schreef Tyron het volgende:
[..]
Gewoon rennen en zo snel mogelijk lootten![]()
Zelfs dan kunnen ze nog friendly zijnquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ergens in de bosjes gaan liggen, wachten tot de volgende bambi voorbij komt en kijken of die het overleeft
Ik scroll gewoon met mn muiswiel? Jij niet? Volgens mij heb ik die keybinding nooit veranderd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:17 schreef Quotidien het volgende:
Ik probeerde net m'n water canteen te refillen bij een fonteintje, kreeg wel de optie, maar kon niet "scrollen" tussen de opties?
andere server pakken en respawnen?quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:38 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik helemaal naar die boot in rifa, alleen maar defib en mutsen. WAPENS moet ik hebben..
Canteen wel in je handen hebben, anders is die optie van 'Drink' om meteen uit het fonteintje te drinken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:17 schreef Quotidien het volgende:
Ik probeerde net m'n water canteen te refillen bij een fonteintje, kreeg wel de optie, maar kon niet "scrollen" tussen de opties?
2 keer gedaan. Daarom juist. Ben inmiddels wel erg handig geworden met een bijl.quote:
Server hoppersquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:01 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
2 keer gedaan. Daarom juist. Ben inmiddels wel erg handig geworden met een bijl.
Niks mis met server hoppen voor gear. Disconnecten midden in een vuurgevecht is een groter probleem.quote:
Voor gear vind ik het eigenlijk ook niet echt kunnen. Als je een keer iets niet vind dan heb je pech, hoort bij het spel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:38 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Niks mis met server hoppen voor gear. Disconnecten midden in een vuurgevecht is een groter probleem.
Ach. Ik ben niet roomser dan de paus, maar als een server helemaal leeggeloot is dan blijf ik niet hangen. Dan moeten ze dat maar fixen met respawns oid.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Voor gear vind ik het eigenlijk ook niet echt kunnen. Als je een keer iets niet vind dan heb je pech, hoort bij het spel.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een server letterlijk leegeloot is, maarja ik vind het dan ook niet leuk om meteen geared te zijn. Het leukste deel van het spel is voor mij spullen vinden (op een eerlijke manier).quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:38 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Ach. Ik ben niet roomser dan de paus, maar als een server helemaal leeggeloot is dan blijf ik niet hangen. Dan moeten ze dat maar fixen met respawns oid.
Wij zoeken vaak alleen maar ammo, en sinds er geen voertuigen zijn blijven wij rond Kabanino en NWAF. Als daar alles leeggeloot is, wat echt vaak het geval is, dan hoppen we servers. Echt geen reden om daar op die server te blijven voor niks.quote:Op dinsdag 31 december 2013 19:39 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een server letterlijk leegeloot is, maarja ik vind het dan ook niet leuk om meteen geared te zijn. Het leukste deel van het spel is voor mij spullen vinden (op een eerlijke manier).
Jammer.quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:06 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Wij zoeken vaak alleen maar ammo, en sinds er geen voertuigen zijn blijven wij rond Kabanino en NWAF. Als daar alles leeggeloot is, wat echt vaak het geval is, dan hoppen we servers. Echt geen reden om daar op die server te blijven voor niks.
Omdat het gewoon niet hoort. Als iets leeg geloot is dan ga je maar zoeken in een ander dorp. Maar je mag zelf bepalen hoe je dit spelt speelt.quote:
Jij bent zeker nieuw op DayZ? Ik ga tijdens de Alpha, waar geen voertuigen inzitten, niet constant de hele map doorlopen. Als wij geen mensen tegenkomen dan moven we gewoon servers, als er niks te beleven en vinden valt, dan ga je weg. Ik ga niet 5 uur achter elkaar spelen om 4 uur te lopen en 1 uur te looten. En van dat 1 uur looten kom je terug met een blikje sardine en een verrotte kiwi.quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
Omdat het gewoon niet hoort. Als iets leeg geloot is dan ga je maar zoeken in een ander dorp.
Juist het tegenovergestelde. Aan jouw posts te zien lijk jij meer nieuw.quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:17 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Jij bent zeker nieuw op DayZ? Ik ga tijdens de Alpha, waar geen voertuigen inzitten, niet constant de hele map doorlopen. Als wij geen mensen tegenkomen dan moven we gewoon servers, als er niks te beleven en vinden valt, dan ga je weg. Ik ga niet 5 uur achter elkaar spelen om 4 uur te lopen en 1 uur te looten. En van dat 1 uur looten kom je terug met een blikje sardine en een verrotte kiwi.
Het is wel alpha, stop er nu niet al teveel moeite in met die slechte loot en geen vehicles.
Servers zijn ook gewoon niet goed gevuld, 40 is erg weinig. Daarom willen ze richting de 100, volgens mij zijn er nu enkele 64 (?) servers. Maar als je interactie wilt moet je gewoon naar Balota, Cherno of Elektro.quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:21 schreef Quotidien het volgende:
Alleen jammer dat je zoveel server kunt hoppen als je wilt, de kans dat je een leuke encounter hebt (langer dan een paar seconden) is enorm klein. Na 9 uur DayZ nog niks benoemenswaardigs meegemaakt helaas.
Volgens mij is hij juist een van de eerste die er hier speeldequote:Op dinsdag 31 december 2013 20:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
Juist het tegenovergestelde. Aan jouw posts te zien lijk jij meer nieuw.
Wat jij doet moet je lekker zelf weten, maar zo is het spel niet bedoelt. Soms heb je na een uur een rotten kiwi (welkom bij DayZ!) en soms na een uur alle gear die je wilt. En server hoppen om mensen te vinden (om ze vervolgens te vermoorden? En dan ben je dus eigenlijk aan het campen neem ik aan?) is helemaal zwak.
Maar nogmaals, je moet het allemaal lekker zelf weten. Je hoeft niet zo op je teentjes getrapt te reageren.
Ja, ik ga er niet eens meer op in. Maar ik snap nu wel waar die meme's vandaan komen over dat DayZ nu een walking simulator is. Als jij 9 van de 10 keer alleen maar aan het lopen bent gaat het snel vervelen in mijn ogen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 02:50 schreef boik het volgende:
[..]
Volgens mij is hij juist een van de eerste die er hier speelde
Vooral als je na een kolerestuk lopen weer meteen wordt doodgeschoten.quote:Op woensdag 1 januari 2014 12:37 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ja, ik ga er niet eens meer op in. Maar ik snap nu wel waar die meme's vandaan komen over dat DayZ nu een walking simulator is. Als jij 9 van de 10 keer alleen maar aan het lopen bent gaat het snel vervelen in mijn ogen.
Dat is mooi voor hem, ik speelde de mod ook in het begin.quote:Op woensdag 1 januari 2014 02:50 schreef boik het volgende:
[..]
Volgens mij is hij juist een van de eerste die er hier speelde
Heel kinderachtig, zeggen er niet op in te gaan om er vervolgens op in te gaan.quote:Op woensdag 1 januari 2014 12:37 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ja, ik ga er niet eens meer op in. Maar ik snap nu wel waar die meme's vandaan komen over dat DayZ nu een walking simulator is. Als jij 9 van de 10 keer alleen maar aan het lopen bent gaat het snel vervelen in mijn ogen.
De triestheid.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat is mooi voor hem, ik speelde de mod ook in het begin.
[..]
Heel kinderachtig, zeggen er niet op in te gaan om er vervolgens op in te gaan.![]()
Zoals ik nu lees is COD misschien iets meer voor jou.
Blijf jou maar server hoppen, ik hoop dat ze dat gauw fixen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:20 schreef Chef_M het volgende:
[..]
De triestheid.CoD wat meer voor mij omdat ik gearlooten efficienter aanpak dan jij? Wat jij wilt Henk.
Wat fixen? Dat je niet van server kan wisselen? Gaat niet gebeuren, er gebeuren zovaak dingen waardoor iemand de server moet verlaten, beetje lullig dat je dan een timer zet op het ingaan van nieuwe servers o.i.d.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:24 schreef Tyron het volgende:
[..]
Blijf jou maar server hoppen, ik hoop dat ze dat gauw fixen.
Niet waar, wij komen nieuwe spelers niet eens tegen. Mensen zonder wapens laten we gewoon gaan. En als je het over items hebt, nou, als wij geen items kunnen vinden dan snap ik niet hoe wij het verpesten voor de newbs.quote:Je hebt blijkbaar niet door dat je ook de ervaring voor nieuwere players verpest
Fout, DayZ is gewoon een zombie survival sim die nu in PRE-ALPHA verkeert. Wat betekend dat het leuk is voor de newbies die de map niet kennen om op onderzoek uit te gaan en kijken wat waar allemaal zit. Maar ik ken geen 1 oud speler die voor de loot de hele map gaat rondlopen, daar zijn nou eenmaal voertuigen voor.quote:DayZ is nou eenmaal een walking simulator en al helemaal zolang er nog geen auto's zijn.
Ik ben er nu wel klaar mee, we worden het niet eens.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:35 schreef Chef_M het volgende:
Nou, vooruit, ik ga er nog maar even op door.
[..]
Wat fixen? Dat je niet van server kan wisselen? Gaat niet gebeuren, er gebeuren zovaak dingen waardoor iemand de server moet verlaten, beetje lullig dat je dan een timer zet op het ingaan van nieuwe servers o.i.d.
[..]
Niet waar, wij komen nieuwe spelers niet eens tegen. Mensen zonder wapens laten we gewoon gaan. En als je het over items hebt, nou, als wij geen items kunnen vinden dan snap ik niet hoe wij het verpesten voor de newbs.
[..]
Fout, DayZ is gewoon een zombie survival sim die nu in PRE-ALPHA verkeert. Wat betekend dat het leuk is voor de newbies die de map niet kennen om op onderzoek uit te gaan en kijken wat waar allemaal zit. Maar ik ken geen 1 oud speler die voor de loot de hele map gaat rondlopen, daar zijn nou eenmaal voertuigen voor.
Voor de rest, wat Sosua zegt, als de servers standaard om de 6 uur resetten is er geen probleem. Helaas was (is?) dit nog niet het geval.
Ja de meeste Vilayerservers (meeste unmarked servers zijn ook van Vilayer) horen om de 6 uur te resetten maar in de praktijk is dat wel anders. Heb zelf nu wel 2 Vilayerservers in mijn favorieten die wel resetten, maar voor de rest vermijd ik die ook.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Die vilaplayer (oid) resetten volgens mij nooit. De rest wel regelmatig.
DayZ SA is niet echt een fps, ze betitelen het volgens mij ook als MMO.quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:35 schreef VaLkyRie het volgende:
Tot nu toe is dayz SA vooral een fps waarbij je vet lang moet zoeken voor je ook iemand kan fraggen,
Ja oké, maar als je het vergelijkt met een FPS zoals Battlefield ofzo is het gewoon heel anders.quote:
ik ben rechts van die military base onder NW airfield in case je wil meeten vanavondquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:08 schreef -Datdus- het volgende:
[ afbeelding ]
Ammo case zit vol rounds.Meet me at nw airfield.
Eerst the hangover kijken. weet niet hoe laat je in gedachten had?quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:10 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
ik ben rechts van die military base onder NW airfield in case je wil meeten vanavond
Omdat ik godverdomme mijn inventory lig te doen, zonder wapen in de hand, in een bos, niet van plan om te schieten. Respawn ik net word ik meteen in elkaar gebeukt door een gast met een axe. IK HEB NIET EENS IETS!quote:
Waarom doe je je inventory als je niets hebt?quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:35 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Omdat ik godverdomme mijn inventory lig te doen, zonder wapen in de hand, in een bos, niet van plan om te schieten. Respawn ik net word ik meteen in elkaar gebeukt door een gast met een axe. IK HEB NIET EENS IETS!
Ik vind het dus ook irritant, en daarom noem ik het nu vooral een fps, want iedereen vermoordt iedereen alleen maar. Het is net battlefield, alleen heel leeg en je moet eerst allerlei shit zoeken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:35 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Omdat ik godverdomme mijn inventory lig te doen, zonder wapen in de hand, in een bos, niet van plan om te schieten. Respawn ik net word ik meteen in elkaar gebeukt door een gast met een axe. IK HEB NIET EENS IETS!
Hmm, ja dat is waar. Maar ik vind overleven met elkaar en de interactie die je kan hebben soms geweldig. Maar noobs zonder gear vermoorden is natuurlijk wel zonde van je ammo.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:49 schreef Curlbrah het volgende:
Tja, wat is de reden om niet te KOS'en, er is geen noodzaak om samen te werken.
true maar je gaat niet elke keer je gear op het spel zetten als je mensen ziet.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:02 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hmm, ja dat is waar. Maar ik vind overleven met elkaar en de interactie die je kan hebben soms geweldig. Maar noobs zonder gear vermoorden is natuurlijk wel zonde van je ammo.
Ja dat is waar, tenzij je een moeilijkheidsgraad omhoog wilt.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:03 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
true maar je gaat niet elke keer je gear op het spel zetten als je mensen ziet.
Tja, terwijl ik toch al een arma speler was ver voordat dayz uitkwam.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:05 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja dat is waar, tenzij je een moeilijkheidsgraad omhoog wilt.Daarom zie ik meestal ook meer ervaren spelers niet meteen doden.
Achja er zijn ook gewoon verschillende manieren om te spelen. Het is niet zo dat er geen 'ervaren' bandits zijn ofzo. En op NWA is iedereen gevaarlijk.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:08 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Tja, terwijl ik toch al een arma speler was ver voordat dayz uitkwam.gaat niet altijd op
Omdat dan de gear van het slachtoffer over het algemeen flink beschadigd wordt.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:49 schreef Curlbrah het volgende:
Tja, wat is de reden om niet te KOS'en, er is geen noodzaak om samen te werken.
Niet tot een punt dat je er niks meer aan hebt, plus als je friendly bent dan krijg je ook zijn gear niet.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat dan de gear van het slachtoffer over het algemeen flink beschadigd wordt.
Als je een mic hebt gewoon blerren "GET ON THE GROUND NOW OR I'LL SHOOT" en als ze luisteren dan pak je de gear, zo niet (dan is dat hun fout) en schiet je 'm neer.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:14 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Niet tot een punt dat je er niks meer aan hebt, plus als je friendly bent dan krijg je ook zijn gear niet.
Ja ik werd dus bij NWA afgeknald.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:18 schreef Quotidien het volgende:
Zo, helemaal van NWA naar cherno gerend om maar iemand tegen te komen.. Gelijk afgeknald door iemand die ik niet eens zie.
Als je goede gear hebt is het 100% van de tijd KOS. Let maar op.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:22 schreef LinQ het volgende:
Ben gisteren 2 badasses tegen gekomen. Liep samen met een gast die ik in een stadje tegenkwam, hadden beiden wat canned food en een honkbalknuppel, maar geen canopener of iets scherps dus daar waren we naar op zoek aangezien ons beide characters honger hadden. Wij door het bos naar een andere stad, zie ik in de verte 2 andere spelers aankomen, die snel de bosjes in duiken als ze ons zien. Ik ga stil staan en doe mijn hand omhoog, waarna ze rustig de bosjes uit komen lopen. Dan als ze vlak voor ons staan halen ze beiden een schop tevoorschijn en zeggen dat we op onze knieën moeten(heel intimiderend hoor een schop
). Aangezien wij beiden hongerig waren en geen equipment hadden, had ik zoiets van: dat ga ik dus niet doen. Ik gaf nog aan dat we geen spullen voor ze hadden en haalde alvast mijn knuppel erbij. Toch komen ze op ons afstormen en meppen mijn "maatje" neer, waarna ik 1 van de 2 neermep. Dan zeg ik nog tegen de over gebleven "badass" dat hij gewoon weg moet lopen en loop zelf alvast achteruit weg, toch weer proberen mij neer te slaan
Dus hem ook maar neergeslagen. Wel jammer dat de lichamen bugged waren daarna waardoor ik ze niet kon looten
Ga ik 10 min later dood door starvation
![]()
Moet zeggen dat tot nu toe minder dan 50% van de mensen die ik tegen kom mij echt meteen probeert wat aan te doen of eten probeert te stelen.
Ik ben toch paranoid als ik DayZ speel dus daar ga ik ook in eerste instantie altijd van uitquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:49 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Als je goed gear hebt is het 100% van de tijd KOS. Let maar op.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:58 schreef LinQ het volgende:
[..]
Ik ben toch paranoid als ik DayZ speel dus daar ga ik ook in eerste instantie altijd van uitMaar ik probeer desondanks toch altijd iedereen te laten leven tenzij ze mij een reden geven om dat niet te doen
Dat is eergisteren verholpen, lichamen verdwijnen niet meer instantly en altijd accessible toch?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:22 schreef LinQ het volgende:
Wel jammer dat de lichamen bugged waren daarna waardoor ik ze niet kon lootenGa ik 10 min later dood door starvation
![]()
Jep! En overal lichamen tegenwoordig.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:55 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dat is eergisteren verholpen, lichamen verdwijnen niet meer instantly en altijd accessible toch?
Nou ze gleden bij mij weg en wanneer ik ze terug vond, kon ik ze niet looten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:55 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dat is eergisteren verholpen, lichamen verdwijnen niet meer instantly en altijd accessible toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |