Jij gebruikt 'm dan ook niet achterlijk veel hè, dat scheelt. Als je meer dan 25k per jaar rijdt wordt toch wel relevant op een gegeven moment. Vooral wanneer dat uit eigen zak moeten komenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat houdt het een stuk leukerGlobaal verbruik ofzo weet ik natuurlijk wel maar zou niet weten wat de auto exact per km kost.
Ja maar daar pas je toch ook gewoon je auto op aan? En je merkt gewoon zelf wel wanneer het nog kan of niet. Ik zou niet zo snel de moeite nemen om een spreadsheet oid te maken om allerlei kosten door te rekenen. Of om een ¤/km te krijgen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jij gebruikt 'm dan ook niet achterlijk veel hè, dat scheelt. Als je meer dan 25k per jaar rijdt wordt toch wel relevant op een gegeven moment. Vooral wanneer dat uit eigen zak moeten komen.
Te kleinquote:
Maar juist bij 25k op jaarbasis zou ik kijken naar een duurdere meer comfortabele auto. Van plaats naar een kleinere zuiniger auto. Omdat je juist dan er wel profijt van hebt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jij gebruikt 'm dan ook niet achterlijk veel hè, dat scheelt. Als je meer dan 25k per jaar rijdt wordt toch wel relevant op een gegeven moment. Vooral wanneer dat uit eigen zak moeten komen.
Het enige wat ik doe, is het invoeren van de tankbeurten een de onderhoudskosten. De app aCar rekent de rest voor me uit. Op die manier is het erg eenvoudig de boel bijhouden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar daar pas je toch ook gewoon je auto op aan? En je merkt gewoon zelf wel wanneer het nog kan of niet. Ik zou niet zo snel de moeite nemen om een spreadsheet oid te maken om allerlei kosten door te rekenen. Of om een ¤/km te krijgen.
Ik rij nu met een 16 klepper 1.6 rond, maar valt me alles mee. Ik kom eigenlijk nooit power tekortquote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Te klein![]()
Wèl economisch, dat dan weer wel.
ik ook niet met een 2.0 TDIquote:Op zaterdag 22 juni 2013 06:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik rij nu met een 16 klepper 1.6 rond, maar valt me alles mee. Ik kom eigenlijk nooit power tekort
Dat niet nee. Maar: spritmonitor.dequote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar daar pas je toch ook gewoon je auto op aan? En je merkt gewoon zelf wel wanneer het nog kan of niet. Ik zou niet zo snel de moeite nemen om een spreadsheet oid te maken om allerlei kosten door te rekenen. Of om een ¤/km te krijgen.
Comfortabel: ja, absoluut. Maar als dan de kosten per km belangrijker worden, ga je een auto zoeken die iets zuiniger is in overall gebruik (geen benzineslurper van 1:8) en dergelijke. Het wordt dan een afweging en vaak een compromis. Want die heerlijke A8 die 1:7 doet in alle comfort, is voor Jan Modaal niet rijdend te houden bij 25k per jaar en bij 10k per jaar soms nog net wel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:38 schreef practics het volgende:
[..]
Maar juist bij 25k op jaarbasis zou ik kijken naar een duurdere meer comfortabele auto. Van plaats naar een kleinere zuiniger auto. Omdat je juist dan er wel profijt van hebt.
Da's niet veel. Hoeveel staat er op de teller?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:09 schreef gateway het volgende:
[..]
ik ook niet met een 2.0 TDIverbruik 1 op 16,02
en ja, kost geld. Hou het niet precies bij, de kilometers & tanken wel, maar de totale kosten moet ik nodig weer eens bijwerken.... zijn 19 cent per kilometer
over de laatste 46.500 km (sinds ik de auto in mijn bezit heb dus, 2 jaar)
Maar dan heb je alleen verbruik toch? Ik bedoelde ook meer mensen die echt alles invoeren en dan zo'n totaalbedrag per km maken inclusief onderhoud, afschrijving alles. Dat zou ik niet doen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat niet nee. Maar: spritmonitor.deDie rekenen alles voor je uit. Alleen bij elke tankbeurt even je tellerstand opschrijven en de boel tijdig invoeren. Ik vind 't best handig.
Maar voor het gevoel enzo zou ik toch graag iets groters willen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 06:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik rij nu met een 16 klepper 1.6 rond, maar valt me alles mee. Ik kom eigenlijk nooit power tekort
afschrijving zit erbij, aanschafprijs gedeeld door 5 jaar dat ik verwacht ermee te rijden. Auto is van 2003, met nu 212.000km op de tellert.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat niet nee. Maar: spritmonitor.deDie rekenen alles voor je uit. Alleen bij elke tankbeurt even je tellerstand opschrijven en de boel tijdig invoeren. Ik vind 't best handig.
[..]
Comfortabel: ja, absoluut. Maar als dan de kosten per km belangrijker worden, ga je een auto zoeken die iets zuiniger is in overall gebruik (geen benzineslurper van 1:8) en dergelijke. Het wordt dan een afweging en vaak een compromis. Want die heerlijke A8 die 1:7 doet in alle comfort, is voor Jan Modaal niet rijdend te houden bij 25k per jaar en bij 10k per jaar soms nog net wel.
[..]
Da's niet veel. Hoeveel staat er op de teller?
En zit daar ook afschrijving bij?
je kan ook onderhoudskosten etc invoeren op die site ik heb er ook een account maar vergeet steeds in te vullen.... je kan ook een excel tabel uploaden in een bepaald formaat, als je nu alles in excel bijhoudquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dan heb je alleen verbruik toch? Ik bedoelde ook meer mensen die echt alles invoeren en dan zo'n totaalbedrag per km maken inclusief onderhoud, afschrijving alles. Dat zou ik niet doen.
Ik zet m'n onderhoud er ook in, zo veel werk is dat nietquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dan heb je alleen verbruik toch? Ik bedoelde ook meer mensen die echt alles invoeren en dan zo'n totaalbedrag per km maken inclusief onderhoud, afschrijving alles. Dat zou ik niet doen.
Dan is 19 ct/km wel heel weinig! Al rij je natuurlijk wel veel dus de vaste kosten kun je mooi uitsmeren. Ik zit echt wel een stuk hoger. Alleen al 9 ct/km voor de brandstof, en dan de rest er nog bij, dat tikt aan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:09 schreef gateway het volgende:
[..]
afschrijving zit erbij, aanschafprijs gedeeld door 5 jaar dat ik verwacht ermee te rijden. Auto is van 2003, met nu 212.000km op de tellert.
zal als ik thuis ben eens proberen mijn excel ding hier te posten, kan je het zien en misschien vergeet ik wel wat?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zet m'n onderhoud er ook in, zo veel werk is dat niet. Site berekent zelf je afschrijving. Je kunt dan een mooie onderhoudsanalyse maken, maar het hoeft niet.
[..]
Dan is 19 ct/km wel heel weinig! Al rij je natuurlijk wel veel dus de vaste kosten kun je mooi uitsmeren. Ik zit echt wel een stuk hoger. Alleen al 9 ct/km voor de brandstof, en dan de rest er nog bij, dat tikt aan.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:09 schreef gateway het volgende:
[..]
afschrijving zit erbij, aanschafprijs gedeeld door 5 jaar dat ik verwacht ermee te rijden. Auto is van 2003, met nu 212.000km op de tellert.
[..]
je kan ook onderhoudskosten etc invoeren op die site ik heb er ook een account maar vergeet steeds in te vullen.... je kan ook een excel tabel uploaden in een bepaald formaat, als je nu alles in excel bijhoud
Ah right, wist ik niet. Ik doe gewoon altijd m'n facturen in een mapquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zet m'n onderhoud er ook in, zo veel werk is dat niet. Site berekent zelf je afschrijving. Je kunt dan een mooie onderhoudsanalyse maken, maar het hoeft niet.
[..]
Dan is 19 ct/km wel heel weinig! Al rij je natuurlijk wel veel dus de vaste kosten kun je mooi uitsmeren. Ik zit echt wel een stuk hoger. Alleen al 9 ct/km voor de brandstof, en dan de rest er nog bij, dat tikt aan.
Dat wil je met die sloep van jou vast nietquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah right, wist ik niet. Ik doe gewoon altijd m'n facturen in een mapkan ik het altijd nog zelf uitrekenen mocht ik dat gewenst vinden.
als valt me die 19 cent nog wel tegen, de vorige diesels (golf 2 en golf 3) was ik bij 13 cent... ok, daar had ik ook nooit wat mee behalve onderhoud.... en een keer schade, maar dat leverde meer op dan dat het kostte (ok, de auto zag er ook wat minder mooi uit daarnaquote:
Maar bij een Touran heb je ook mee r ruimte toch dan bij een Golf?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:03 schreef gateway het volgende:
[..]
als valt me die 19 cent nog wel tegen, de vorige diesels (golf 2 en golf 3) was ik bij 13 cent... ok, daar had ik ook nooit wat mee behalve onderhoud.... en een keer schade, maar dat leverde meer op dan dat het kostte (ok, de auto zag er ook wat minder mooi uit daarna)
zeker, de golf II was van 1987, de golf III van 1994quote:Op zondag 23 juni 2013 13:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar bij een Touran heb je ook mee r ruimte toch dan bij een Golf?En misschien ook wel meer comfort? Zeker ten opzichte van een Golf II/III denk ik.
Kijk, dat is die 6ct/km toch wel waard denk ik.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:22 schreef gateway het volgende:
[..]
zeker, de golf II was van 1987, de golf III van 1994De touran is van 2003
met meer pk's dan bijde golfjes samen
Ziet er leuk uit, maar heb je verdisconteerd voor de termijnen? Want ik zie nu 2.400 staan als vaste kosten voor een jaar. 1.500 afschrijving per jaar, 600 verzekering per jaar, en 308 voor mrb. Maar... je woont in NL neem ik aan? Hier gaat de mrb per kwartaal hè, dus die moet je voor een jaar wel even x4 doenquote:Op zondag 23 juni 2013 11:42 schreef gateway het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zie net dat er 600 euro verzekering staat, dat is intussen 610mjah peanuts.
Verbruik van een diesel komt uit alle tankbeurten die ik gedaan heb met deze auto. Dat van die benzine klopt niet, dat is volgens mij gewoon zo ingevuld. Kan eens bij sprimonitor.de kijken wat het verbruik zo is, en ook de wegenbelasting eens bekijken
Gelukkig is het goed afgelopenquote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Goddelijker het volgende:
Damn, ik reed gisteren bijna mijn auto een meter korter.
hmmz, dat is een goeje!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar heb je verdisconteerd voor de termijnen? Want ik zie nu 2.400 staan als vaste kosten voor een jaar. 1.500 afschrijving per jaar, 600 verzekering per jaar, en 308 voor mrb. Maar... je woont in NL neem ik aan? Hier gaat de mrb per kwartaal hè, dus die moet je voor een jaar wel even x4 doen.
En sowieso gaat je berekening wat scheef, of ik snap 'm verkeerd: vaste kosten gaan per jaar, maar variabele kosten in totaal?
Je moet óf alles vanaf het begin tellen en over twee jaar uitsmeren, óf alles per jaar doen.
Even gauw gerekend kom ik afgerond op het volgende, in totaal:
2310 onderhoud
2600 afschrijving (uitgaande van vijf jaar)
1200 verzekering
2460 mrb
4035 brandstof (uitgaande van jouw gereden km's en verbruik/kosten)
Dan kom ik op 26 - 27 ct/km
hmmz, das toch wel beetje duurder dan ik dachtquote:Op maandag 24 juni 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo zit je meer in de buurt inderdaad. 23 ct/km is in elk geval wel reëler denk ik. Dan zit je, als je de mrb gelijk zou trekken naar NL-maatstaven, ongeveer op dezelfde kostprijs als ik. Ergens rond 25ct/km is gemiddeld voor een doorsnee diesel van deze leeftijd, heb ik 't idee.
Geeft die SDI niet een bak herrie ook met die snelheden?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:15 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, das toch wel beetje duurder dan ik dachtmjah, dieselpower!
vandaag met de caddy (BJ 1998, 47KW SDI) en tandenmasser (ledig gewicht 400kg, terugweg bomvol pallets) onderweg geweest, maar voordat je dan 80 rijdt.... ok, als je eenmaal rijdt (90 a 95 op de teller) dan loopt het ook lekker door
En was nauwelijks langer onderweg dan de keren dat ik plankgas reed zonder aanhanger (stukje duitse autobahn, plankgas is 143km/h op de navigatie)
Rijdt ook wel relaxter met aanhanger, lekker tussen de vrachtwaggels blijven hangen, en niet dat gewissel van rijstrook steeds, en weer in de ankers voor een ander etc.
valt best mee, niet opvallend veel meer dan mijn Golf II en III eerderquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geeft die SDI niet een bak herrie ook met die snelheden?
Oh valt wel mee dan. Heb geen ervaring met een SDI maar het leek me niet echt een toonbeeld van verfijning, maar dat valt mee dus.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:27 schreef gateway het volgende:
[..]
valt best mee, niet opvallend veel meer dan mijn Golf II en III eerder
ja op zich rijd het prima, tis natuurlijk geen vergelijk met de nieuwe t5 bussen (naja, de oudsten zijn ook alweer 5 of 6 jaar)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh valt wel mee dan. Heb geen ervaring met een SDI maar het leek me niet echt een toonbeeld van verfijning, maar dat valt mee dus.
Ben jij echt een VW-fan eigenlijk?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:49 schreef gateway het volgende:
[..]
ja op zich rijd het prima, tis natuurlijk geen vergelijk met de nieuwe t5 bussen (naja, de oudsten zijn ook alweer 5 of 6 jaar)
nouja fan... maar vindt het wel een mooi merkquote:
Oke, wel mooi die merkliefde en loyaliteit vind ikquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:03 schreef gateway het volgende:
[..]
nouja fan... maar vindt het wel een mooi merkMijn ouders hadden een vw (golf II) toen ik mijn rijbewijs haalde (en ver daarvoor) mijn eerste was een golf II, de 2de een Golf III, nu een Touran.
mijn broertje had een golf III en nu een golf IV
Op het werk hebben we caddy's, T4tjes en T5jes (ok, op alles behalve mijn eigen heb ik geen invloed)
Maar fan... nee dan zou ik ook wel een oldtimer VW hebben denk ik, en dat heb ik niet (geen plek en geen geld voor)
zo'n T1 busjequote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke, wel mooi die merkliefde en loyaliteit vind ikzeker voor VW, een merk wat zeker niet sprekend is voor veel mensen denk ik en waar hier in PTA ook weleens stevig op afgegeven wordt. Wij hebben ook een aantal VW's gehad thuis en ook alleen maar prima ervaringen mee. Waren ook toffe auto's op lange afstanden doch niet de meest spannende. Maar dat zoekt ook niet iedereen
en mij zul je er niet negatief over horen. Zijn goede auto's.
Wat voor oldtimer VW zou je graag hebben?
Wat voor Saab? 900 V6? Is de enige 2.5 Saab of niet?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Heb voor morgen een telefonische afspraak staan met een verzekeraar. Even praten over een 170pk 2.5 Saabje![]()
Ik heb besloten om te kijken naar een auto voor de fun en/of comfortvoor die net geen 10000km die ik voortaan maak. Verstand mag weer de deur uit als de verzekering te betalen valt.
Precies. Ik heb geen idee of het wat is, het gaat mij vooral om of het te verzekeren valt. Daarna kijken hoe het rijdt, en of ik leuk er op kan inruilen. Ik heb ook geen verstand van Saab behalve dat ze er fijn uit zienquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat voor Saab? 900 V6? Is de enige 2.5 Saab of niet?
Heb zelf een 900 gehad (de 2.3) en ooit eens bijna een 2.5 gekocht.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies. Ik heb geen idee of het wat is, het gaat mij vooral om of het te verzekeren valt. Daarna kijken hoe het rijdt, en of ik leuk er op kan inruilen. Ik heb ook geen verstand van Saab behalve dat ze er fijn uit ziendus moet me nog inlezen.
2.3 wordt een alternatief bespreekpunt als we het niet eens worden over de 2.5quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb zelf een 900 gehad (de 2.3) en ooit eens bijna een 2.5 gekocht.Heeft ook een distributieketting geloof ik die V6. Degelijk ding wel. De 2.3 gaf al een aardig rap gevoel en had genoeg vermogen voor die auto dus de V6 moet heerlijk soepel en snel zijn. Vaak zijn het ook wel de mooiste uitvoeringen met alle opties.
Wordt het een handbak, automaat of semi-automaat (Sensonic)?
Fijne auto was dat die 2.3, enige was dat het ondanks het formaat niet een heel ruim aanvoelde binnen de auto. Maar reed fijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
2.3 wordt een alternatief bespreekpunt als we het niet eens worden over de 2.5Beiden zijn een stuk rapper dan mijn Carisma en dat is de bedoeling. Gaat in dit geval om een gewone automaat.
Ik ben benieuwd. Als de prijzen bevallen ga ik na de tentamens eens wat proefrijden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Fijne auto was dat die 2.3, enige was dat het ondanks het formaat niet een heel ruim aanvoelde binnen de auto. Maar reed fijndie 2.3 was een heerlijke motor. Automaat is een goede keus, past bij de auto. Hoop dat het lukt met die 2.5, da's toch wel net wat toffer
Maar sowieso is zo'n 900 leuk, mooi en heeft een heel eigen identiteit. Dat is tof.
Same herequote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:13 schreef Actaeon het volgende:
Wij hebben ook een aantal VW's gehad thuis en ook alleen maar prima ervaringen mee.
Leukquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Als de prijzen bevallen ga ik na de tentamens eens wat proefrijden.
Nog wel. Ben er onderhand helemaal klaar mee maar na dit papiertje is het tijd voor serieus werk. Met geluk nog een jaar te gaan, met pech nog eens 2 jaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leukwist helemaal niet dat jij nog student was trouwens
![]()
op autogebied niet zoveel.... deze eens laten overspuiten en lakken, blanke lak laat los....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah de klassieke!
Wat wil je nog meer dan?Op autogebied hè
![]()
Ah het einde is wel in zicht dusquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nog wel. Ben er onderhand helemaal klaar mee maar na dit papiertje is het tijd voor serieus werk. Met geluk nog een jaar te gaan, met pech nog eens 2 jaar.
Ik heb vandaag in een 900 2.3 gereden, dakloosIk denk dat ik langzaamaan de Carisma maar moet oppoetsen voor een zoektocht naar een nieuwe baas. De verzekeraar maakte mij ook blij, in totaal incl mrb ga ik maandelijks er maar 17 eur op achteruit
Dat is wel duur of niet?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:50 schreef gateway het volgende:
[..]
op autogebied niet zoveel.... deze eens laten overspuiten en lakken, blanke lak laat los....
ja daarom gebeurd dat ook alleen als ik de lotto win ofzoquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah het einde is wel in zicht duskan mij heel goed voorstellen dat je er een keer klaar mee bent
Rijdt prima hè? En voor ¤17 krijg je echt een hoop plezier terug denk ik. Lijkt mij geen moeilijke keusmaar het gaat geen 2.5 worden dus?
[..]
Dat is wel duur of niet?
Maar het is nog best wel een jonge auto toch? Wel vreemd dan dat de blanke lak al los laat?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef gateway het volgende:
[..]
ja daarom gebeurd dat ook alleen als ik de lotto win ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mn bestuurdersstoel rafelde nogal dat alcantara spul, maar met een scheermesje kreeg ik het nog aardig strak.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
Halverwege nuquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah het einde is wel in zicht duskan mij heel goed voorstellen dat je er een keer klaar mee bent
Ik had niets te klagen. De auto was prima en was nog even in de waan van het dakloze tripje dat ik technisch niet de auto goed bestudeerd hebquote:Rijdt prima hè? En voor ¤17 krijg je echt een hoop plezier terug denk ik. Lijkt mij geen moeilijke keusmaar het gaat geen 2.5 worden dus?
quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:13 schreef Hyman het volgende:
Vandaag de auto gepoetst met Meguiar's shampoo en conditioner gold. Duur spul, maar supergoed.
Eerst de auto laten weken met een dreft sopje, daarna met water alles eraf. Vervolgens de velgen met een chemisch goedje wat je normaal niet particulier kon kopen. Vervolgens de auto weer nat met een dreft sopje, en daarna met dat meguiar spul erover met een soort van speciaal washandje. En als laatst met water weer al het sop eraf.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net een spiegelMooi resultaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mn bestuurdersstoel rafelde nogal dat alcantara spul, maar met een scheermesje kreeg ik het nog aardig strak.
[ afbeelding ]Meguiar's is mooi spul inderdaad. Heb hier ook nog een paar proef-sachets liggen
![]()
Ah oke, je moet me even helpen..AD?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Halverwege nudoe een AD maar heb met m'n wijze hoofd een en ander slecht ingeschat en de P is nu buiten bereik. Het gaat spannen om net wel net geen negatief bsa.
[..]
Ik had niets te klagen. De auto was prima en was nog even in de waan van het dakloze tripje dat ik technisch niet de auto goed bestudeerd heb. Maar dat geeft niets want ik heb het budget op dit moment nog niet om die aankoop te verantwoorden. Komende maanden ga ik dat rustig opbouwen en tussendoor meer modellen (ook de 2.5) bekijken, het moet wel een verstandige keus zijn uiteindelijk
AD = associate degree, helft van een bachelor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke, je moet me even helpen..AD?![]()
Je wilt ook echt een cabrio? Of is een 5-deurs ook een optie? Zou zeker ook de 2.5 testen inderdaad, lijkt me wel echt een stuk vetter. Lekker geluid enzo ook
Aaah datquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
AD = associate degree, helft van een bachelor.
Na vandaag wil ik een cabrio ja
Nee, ik deed een bachelor hiervoor maar dat werd helemaal niets. Toen had ik het al gezien maar deze opleiding leek me leuk, en in twee jaar goed te doen. Kans is dat dat drie jaar wordtquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Aaah datmeer iets voor naast een baan dus of zie ik het verkeerd dan?
Haha wel lekker in de zomer uiteraardje kunt er ook wel met z'n 4en in of niet?
Ik snap 'mquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nee, ik deed een bachelor hiervoor maar dat werd helemaal niets. Toen had ik het al gezien maar deze opleiding leek me leuk, en in twee jaar goed te doen. Kans is dat dat drie jaar wordt(Daarvoor had ik al een mbo diploma behaald, dus vandaar helemaal klaar met studeren
)
Human Information Design Strategies, elders bekend als informatiedienstverlening, onderdeel van Bachelor of Communication.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap 'mwelke richting is je studie dan? Als je het wilt vertellen uiteraard. Mag ook per DM ofzo.
Het klinkt wel interessant.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Human Information Design Strategies, elders bekend als informatiedienstverlening, onderdeel van Bachelor of Communication.
BJ 2003. Schijnt te maken te hebben met dat het een van de eerste auto's van VW met watergedragen lak te zijn, en de kleurlak was te droog toen de blanke lak erop gekomen is. Mjah, na 8 jaar als 2de eigenaar hoef je daarmee niet meer bij VW aan te komen....quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar het is nog best wel een jonge auto toch? Wel vreemd dan dat de blanke lak al los laat?
Nja het aantal eigenaren moet niet uitmaken natuurlijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:12 schreef gateway het volgende:
[..]
BJ 2003. Schijnt te maken te hebben met dat het een van de eerste auto's van VW met watergedragen lak te zijn, en de kleurlak was te droog toen de blanke lak erop gekomen is. Mjah, na 8 jaar als 2de eigenaar hoef je daarmee niet meer bij VW aan te komen....
roodquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nja het aantal eigenaren moet niet uitmaken natuurlijkmaar die termijn is wel jammer inderdaad. Wat voor kleur is ie eigenlijk?
Iemand linkje naar 't excel bestand?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:42 schreef gateway het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zie net dat er 600 euro verzekering staat, dat is intussen 610mjah peanuts.
Verbruik van een diesel komt uit alle tankbeurten die ik gedaan heb met deze auto. Dat van die benzine klopt niet, dat is volgens mij gewoon zo ingevuld. Kan eens bij sprimonitor.de kijken wat het verbruik zo is, en ook de wegenbelasting eens bekijken
Nouja, als je een Golf II en III als vergelijkingsmateriaal neemt...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh valt wel mee dan. Heb geen ervaring met een SDI maar het leek me niet echt een toonbeeld van verfijning, maar dat valt mee dus.
ja, niet te vergelijken met de touran natuurlijk! of de huidige auto's, kwa isolatie en lawaai & comfort.....quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nouja, als je een Golf II en III als vergelijkingsmateriaal neemt...
Signalkleur rood?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:05 schreef gateway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
al valt hier de lakschade nog niet zo op (boven de voorruit op het dak)
Aparte kleur wel voor een Touranquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:05 schreef gateway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
al valt hier de lakschade nog niet zo op (boven de voorruit op het dak)
ja hoor, kan je het bestand ook mailen? volgens mij heb ik zelfs wel een blancoquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef baaart het volgende:
[..]
UHm............. jij hebt er formules in zitten die je gewoon kan herbruiken?
wat voor lane?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:39 schreef JDude het volgende:
Ik dacht dat driestrookswegen met suicide lane inmiddels wel uitgestorven zouden zijn, maar waar anders dan in België kom je ze nog gewoon tegen.
http://goo.gl/maps/8CvSWquote:
Like wtf.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:58 schreef JDude het volgende:
[..]
http://goo.gl/maps/8CvSW
Dit idee. Eén rijbaan met drie rijstroken, waarvan de middelste door beide rijrichtingen (theoretisch tegelijkertijd, maar probeer dat liever niet) mag worden gebruikt. Gezien de markering zou je denk ik zelfs uiterst links een inhaler mogen inhalen, maar ik weet niet hoe dat in de Belgische verkeerswetgeving is vastgelegd.
Ik voel je, straks herkansingen..quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:08 schreef Goddelijker het volgende:
Nog paar weken en dan lekker richting Italie tuffen!
Maar eerst nog even 3 tentamens maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |