zeker, de golf II was van 1987, de golf III van 1994 De touran is van 2003 met meer pk's dan bijde golfjes samenquote:Op zondag 23 juni 2013 13:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar bij een Touran heb je ook mee r ruimte toch dan bij een Golf? En misschien ook wel meer comfort? Zeker ten opzichte van een Golf II/III denk ik.
Kijk, dat is die 6ct/km toch wel waard denk ik.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:22 schreef gateway het volgende:
[..]
zeker, de golf II was van 1987, de golf III van 1994 De touran is van 2003 met meer pk's dan bijde golfjes samen
Ziet er leuk uit, maar heb je verdisconteerd voor de termijnen? Want ik zie nu 2.400 staan als vaste kosten voor een jaar. 1.500 afschrijving per jaar, 600 verzekering per jaar, en 308 voor mrb. Maar... je woont in NL neem ik aan? Hier gaat de mrb per kwartaal hè, dus die moet je voor een jaar wel even x4 doen .quote:Op zondag 23 juni 2013 11:42 schreef gateway het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zie net dat er 600 euro verzekering staat, dat is intussen 610 mjah peanuts.
Verbruik van een diesel komt uit alle tankbeurten die ik gedaan heb met deze auto. Dat van die benzine klopt niet, dat is volgens mij gewoon zo ingevuld. Kan eens bij sprimonitor.de kijken wat het verbruik zo is, en ook de wegenbelasting eens bekijken
Gelukkig is het goed afgelopen maar wat is er gebeurd?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Goddelijker het volgende:
Damn, ik reed gisteren bijna mijn auto een meter korter.
hmmz, dat is een goeje!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar heb je verdisconteerd voor de termijnen? Want ik zie nu 2.400 staan als vaste kosten voor een jaar. 1.500 afschrijving per jaar, 600 verzekering per jaar, en 308 voor mrb. Maar... je woont in NL neem ik aan? Hier gaat de mrb per kwartaal hè, dus die moet je voor een jaar wel even x4 doen .
En sowieso gaat je berekening wat scheef, of ik snap 'm verkeerd: vaste kosten gaan per jaar, maar variabele kosten in totaal?
Je moet óf alles vanaf het begin tellen en over twee jaar uitsmeren, óf alles per jaar doen.
Even gauw gerekend kom ik afgerond op het volgende, in totaal:
2310 onderhoud
2600 afschrijving (uitgaande van vijf jaar)
1200 verzekering
2460 mrb
4035 brandstof (uitgaande van jouw gereden km's en verbruik/kosten)
Dan kom ik op 26 - 27 ct/km
hmmz, das toch wel beetje duurder dan ik dacht mjah, dieselpower!quote:Op maandag 24 juni 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo zit je meer in de buurt inderdaad . 23 ct/km is in elk geval wel reëler denk ik. Dan zit je, als je de mrb gelijk zou trekken naar NL-maatstaven, ongeveer op dezelfde kostprijs als ik. Ergens rond 25ct/km is gemiddeld voor een doorsnee diesel van deze leeftijd, heb ik 't idee.
Geeft die SDI niet een bak herrie ook met die snelheden?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:15 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, das toch wel beetje duurder dan ik dacht mjah, dieselpower!
vandaag met de caddy (BJ 1998, 47KW SDI) en tandenmasser (ledig gewicht 400kg, terugweg bomvol pallets ) onderweg geweest, maar voordat je dan 80 rijdt.... ok, als je eenmaal rijdt (90 a 95 op de teller) dan loopt het ook lekker door
En was nauwelijks langer onderweg dan de keren dat ik plankgas reed zonder aanhanger (stukje duitse autobahn, plankgas is 143km/h op de navigatie)
Rijdt ook wel relaxter met aanhanger, lekker tussen de vrachtwaggels blijven hangen, en niet dat gewissel van rijstrook steeds, en weer in de ankers voor een ander etc.
valt best mee, niet opvallend veel meer dan mijn Golf II en III eerderquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geeft die SDI niet een bak herrie ook met die snelheden?
Oh valt wel mee dan. Heb geen ervaring met een SDI maar het leek me niet echt een toonbeeld van verfijning, maar dat valt mee dus.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:27 schreef gateway het volgende:
[..]
valt best mee, niet opvallend veel meer dan mijn Golf II en III eerder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |