E-nummer is niet per definitie niet-natuurlijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef kingtoppie het volgende:
Wat moeten die Enummertjes doen dan? Naast dat het niet een natuurlijk voedingsmiddeltje is.
Klopt.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
E-nummer is niet per definitie niet-natuurlijk.
Zoals altijd: the dose makes the poison.quote:Dihydrogen monoxide:
is called "hydroxyl acid", the substance is the major component of acid rain.
contributes to the "greenhouse effect".
may cause severe burns.
is fatal if inhaled.
contributes to the erosion of our natural landscape.
accelerates corrosion and rusting of many metals.
may cause electrical failures and decreased effectiveness of automobile brakes.
has been found in excised tumors of terminal cancer patients.
Despite the danger, dihydrogen monoxide is often used:
as an industrial solvent and coolant.
in nuclear power plants.
in the production of Styrofoam.
as a fire retardant.
in many forms of cruel animal research.
in the distribution of pesticides. Even after washing, produce remains contaminated by this chemical.
as an additive in certain "junk-foods" and other food products.
Hmmmm?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:36 schreef CarbonC het volgende:
[..]
E-nummer is niet per definitie niet-natuurlijk.
Ik ben ook 198cm. Begonnen op 75kg en zit nu rond de 110kg. Goed en regelmatig trainen + eten.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef Borkydude het volgende:
Ik ga dit eens in de gaten houden. Ben inmiddels twee jaar bezig en ben van 80 naar 90kg gegaan, bij 198cm en 23 jaar. Ik ga nu ik wat meer vrije tijd heb het wat intensiveren.
Hoe lang heb je daarover gedaan? En hoe vaak ga je?quote:Op zondag 23 juni 2013 22:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik ben ook 198cm. Begonnen op 75kg en zit nu rond de 110kg. Goed en regelmatig trainen + eten.
leuk filmpjequote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:17 schreef RaymondK het volgende:
Hey menschen!
Nieuw filmpje, eerder dan beloofd.
volgende is dan benen en deadlift, maar die duurt nog ff hoor![]()
have fun![]()
Hoe beïnvloed je hamstrings de sumodl?quote:Op zondag 23 juni 2013 23:20 schreef esv7 het volgende:
Ik heb behoorlijke korte hamstrings, en dit beïnvloed onder andere mijn sumo deadlift form op een negatieve manier. Ik heb nu een aantal stretches gevonden, ik wil ook mijn polsen, triceps en schouders wat flexibeler maken.
Zou ik dit iedere avond voor het slapen kunnen doen? Of is het beter om dit wat minder te doen?
Train nu een kleine acht jaar (met pieken en dalen). Eerste twee jaar 20kg aangekomen. Train 4x per week.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:17 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Hoe lang heb je daarover gedaan? En hoe vaak ga je?
Als ik klaar sta om te liften zou ik wat lager moeten met mijn kont, maar dit lukt niet echt makkelijk.quote:
Maar juist met je benen recht je handen richting de grond zou lastiger moeten zijn dan je benen buigen met korte hamstrings?quote:Op zondag 23 juni 2013 23:41 schreef esv7 het volgende:
[..]
Als ik klaar sta om te liften zou ik wat lager moeten met mijn kont, maar dit lukt niet echt makkelijk.
Die lenigheid valt prima te trainen, gewoon blijven doen, steeds iets lager en idd, dagelijks voor je naar bed gaat bijvoorbeeld is wel een goede.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:04 schreef esv7 het volgende:
Heb hde beweging even na gedaan maar ben er nu niet meer zeker van of het de hamstrings zijn, maar ik kan verre van mijn tenen aanraken met gestrekte benen. Ook als ik iets van de grond pak met gebogen benen goel ik het gewoon trekken.
Heb ik ook, dacht dat het korte hamstrings was, maar bevriende fysio van mij had me eens onderzocht en het schijnt dat mijn onderste wervels ook niet al te buigzaam zijn. Maar ook mijn hamstrings zijn kort.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:04 schreef esv7 het volgende:
Heb hde beweging even na gedaan maar ben er nu niet meer zeker van of het de hamstrings zijn, maar ik kan verre van mijn tenen aanraken met gestrekte benen. Ook als ik iets van de grond pak met gebogen benen goel ik het gewoon trekken.
Netjes hoor. Ik wil eigenlijk ook binnen een jaar op de 100kg zitten. Ik twijfel alleen of mijn voedingsschema wel genoeg is. Ik pak vijf maaltijden per dag + twee shakes. Ga ik eens uitrekenen,,quote:Op zondag 23 juni 2013 23:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Train nu een kleine acht jaar (met pieken en dalen). Eerste twee jaar 20kg aangekomen. Train 4x per week.
Ja ben best wel een hark ja:/, heb je het opgelost?quote:Op maandag 24 juni 2013 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb ik ook, dacht dat het korte hamstrings was, maar bevriende fysio van mij had me eens onderzocht en het schijnt dat mijn onderste wervels ook niet al te buigzaam zijn. Maar ook mijn hamstrings zijn kort.
Trekt echt als de neten bij het deadliften.
Um. Ik zou elke avond en ochtend netjes moet stretchen. Ben ik vooralsnog te lam voor geweest.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:19 schreef esv7 het volgende:
[..]
Ja ben best wel een hark ja:/, heb je het opgelost?
Hmm, ik kan zo 1-2-3 geen studies vinden die inderdaad aantonen dat je kanker krijgt van bepaalde E-nummers. Stom dat ze in het boek zeggen dat het kankerverwekkend is en stom dat ik het zo maar aanneem (leermoment), terwijl er geen studie is die dat bewijst. Wat er nog niet is, kan nog komen though, of het is nooit gepubliceerd.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Van een bewezen kankerverwekkend E-nummer
O haha, ik ga het mij voornemen om iedere doordeweekse dag voor het slapen even te doen vanaf vandaag:d.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Um. Ik zou elke avond en ochtend netjes moet stretchen. Ben ik vooralsnog te lam voor geweest.
Als ik een beetje chub zou worden dan vind ik het wel een geruststellend idee dat ik weet hoe ik het er op de correcte en effectieve manier weer afkrijg.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
Grappig om in de discussies te zien dat ex-ecto's een beetje chub niet erg vinden. Wellicht ook omdat je 100% zeker weet dat je het toch binnen no time er weer af kunt krijgen. Chub is doorgaans no-no voor ex-endo's/fatties zoals ikzelf.
idd. Als ex Chubby moet ik er niet aan denken weer boven 15% te komen.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
Grappig om in de discussies te zien dat ex-ecto's een beetje chub niet erg vinden. Wellicht ook omdat je 100% zeker weet dat je het toch binnen no time er weer af kunt krijgen. Chub is doorgaans no-no voor ex-endo's/fatties zoals ikzelf.
Ja, zou om eet-prikkel redenen sowieso bewerkt voedsel vermijden. Als je allerhande conserveringsmiddelen, kleurstoffen en smaakstoffen daarmee mijdt, des te beter.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm, ik kan zo 1-2-3 geen studies vinden die inderdaad aantonen dat je kanker krijgt van bepaalde E-nummers. Stom dat ze in het boek zeggen dat het kankerverwekkend is en stom dat ik het zo maar aanneem (leermoment), terwijl er geen studie is die dat bewijst. Wat er nog niet is, kan nog komen though, of het is nooit gepubliceerd.
In het boek staat wel dat een dosis wat in voedsel zit niet direct zorgt voor kanker of andere aandoeningen, maar dat het op de lange termijn wel een grote impact kan hebben op de gezondheid. Nu is kanker erg, maar ik vind het ook zorgwekkend welke andere symptomen E-nummers opwekken die wel gedocumenteerd zijn.
Ik denk wel dat we het er allemaal over eens zijn dat vele hoeveelheden verwerkt voedsel ontzettend slecht is, en dat wij om die reden nog erg 'gezond' zijn i.t.t. de massa die wel veel verwerkt voedsel consumeert.
En als ecto wil ik liever wat chubby zijn dan zo mager als vorig jaar.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:25 schreef Drinky het volgende:
[..]
idd. Als ex Chubby moet ik er niet aan denken weer boven 15% te komen.
naturel whey drinken. Die shit is wel mega ranzigquote:Op maandag 24 juni 2013 00:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, zou om eet-prikkel redenen sowieso bewerkt voedsel vermijden. Als je allerhande conserveringsmiddelen, kleurstoffen en smaakstoffen daarmee mijdt, des te beter.
Helaas komen al die smaakjes en kleurtjes enzo van al die whey shakes ook van dit soort E-nummers
Als we uitgaan van complottheorieën dan zou je kunnen stellen dat ze ons ziek willen hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, zou om eet-prikkel redenen sowieso bewerkt voedsel vermijden. Als je allerhande conserveringsmiddelen, kleurstoffen en smaakstoffen daarmee mijdt, des te beter.
Helaas komen al die smaakjes en kleurtjes enzo van al die whey shakes ook van dit soort E-nummers
he watte, zitten we in BNW?quote:Op maandag 24 juni 2013 00:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als we uitgaan van complottheorieën dan zou je kunnen stellen dat ze ons ziek willen hebben.Monsanto doet toch ook zoiets geloof ik. Jij hebt sowieso de docu Food inc. weleens gezien.
Jij vertelde toch ook eens dat ze supercomputers hebben om ons verslaafd aan voedsel te maken door bepaalde berekeningen te maken?
Daarom zei ik al: het is ongelooflijk moeilijk om elk kwaad ingrediënt te mijden.
En als een bepaald E-nummer een te negatieve naam krijgt dat skipt de fabrikant die gewoon. Zo ligt E621 sinds enkele jaren onder vuur (onterecht imho) en sinds kort vind je dat dus vaak niet meer op de ingrediëntenlijst. Iedereen blij, behalve dan dat het nu gewoon als gistextract erop staatquote:Op maandag 24 juni 2013 00:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |