SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wiggelle denk ik als uitspraak. Tenminste zo ken ik die naam. Hier best een voorkomende naam. Net als Wiggertquote:
Djomi?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:55 schreef Kleurdoos het volgende:
zo heet ons buurjongetje
en de buurmeisjes shivani djenee en djomi
Ik kan me lastig voorstellen dat die in het wild rondloopt. Youandi's, daar weet ik er 3 van te lokaliseren.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:38 schreef livelink het volgende:
Jeauhannes zou anders ook een mooie zijn voor deze reeks
Pica pica chuquote:Op zondag 23 juni 2013 11:24 schreef Limone het volgende:
Ik kocht gister iets bij een meisje met 'Picachu' op haar naamplaatje. Ze zag er niet uit alsof ze een grapje maakte
meer alsof ze een g vergeten zijnquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:21 schreef trui het volgende:
wat een onlogische uitspraak. of ze een E vergeten zijn. (wel een mooi kaartje overigens)
als je Wigle zegt ontkom je bijna niet aan Wiggelle toch? Oets minder sterk, maar toch. T is in ieder geval geen Wigglequote:Op zondag 23 juni 2013 14:22 schreef trui het volgende:
niet als de uitspraak wiggelle is zoals buuv vermoedt.
not!quote:
maar als er Nigle stond zou je toch ook niet aan de Naidzjel uitspraak denken? (of wel?)quote:Op zondag 23 juni 2013 14:45 schreef Kleurdoos het volgende:
deze is Zuid-Afrikaans, (stond erbij)
weet niet of dat nog verschil maakt.. ik heb t een beetje met de Nigel klank naichel
quote:Op zondag 23 juni 2013 14:45 schreef Kleurdoos het volgende:
deze is Zuid-Afrikaans, (stond erbij)
weet niet of dat nog verschil maakt.. ik heb t een beetje met de Nigel klank naichel
ja echt! Net als een Wichert, Idsert, Marten, Binne, Pier, Joldert,quote:Op zondag 23 juni 2013 14:45 schreef trui het volgende:
haha je kent meerdere Wigles! bizar! stelletje maffe Friezen ook!
(maar ik geloof je hoor!)
Tietje, Trijntje, Janke, Jildou, Rixt, Fokje iddquote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ken ook een Pier en een Idsert en een wichtje Fokje Minkje Wenke, Lobke, Pieke, tjimkjeTjepke, wipke
echt heus
Jildouquote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Tietje, Trijntje, Janke, Jildou, Rixt, Fokje idd, Berber, Tjepko, Minne, Tammo.
En dan vinden mensen Storm of Splinter raar
ja, Jildau inderdaad. Maar de schrijfwijze is Jildouquote:Op zondag 23 juni 2013 15:01 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Jildou![]()
Mits uitgesproken met 'ou' en niet met 'oe'.
Berber en Bodil staan hier op de lijstquote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh, ik vind het wel mooi hoor. Niet doorsnee iig. Ken ook nog een Bernou. Maar dan wel met een oe.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Berber en Bodil staan hier op de lijst
Waar komt het 'gel' gedeelte dan vandaan? Ik zou zeggen Wig-luhquote:Op zondag 23 juni 2013 14:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
als je Wigle zegt ontkom je bijna niet aan Wiggelle toch? Oets minder sterk, maar toch. T is in ieder geval geen Wiggle
ja, wigluh is beter geschreven idd. De l na g is een beetje een bek-breker.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:04 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Waar komt het 'gel' gedeelte dan vandaan? Ik zou zeggen Wig-luh![]()
Wat een lastige naam!
Tietje vind ik wel echt zielig.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
een handvol!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:04 schreef trui het volgende:
[..]
Tietje vind ik wel echt zielig.maar verder ken ik ze ook allemaal. alleen van Wigle had ik echt nog nooit gehoord, dus dat je er meteen een hele handvol kent vind ik echt grappig.
Blond moment...quote:Op zondag 23 juni 2013 17:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
een handvol!ik denk ook dat t neven zijn. 3 denk ik.
of dingenaquote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
haha ik heb ook geen moment aan die mogelijkheid gedacht.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:59 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Blond moment....
Ik probeer me dus al dagen lang voor te stellen hoe iemand zijn dochter Wigle kan noemen.
Geen seconde aan gedacht dat het ook een jongensnaam kan zijn![]()
![]()
![]()
.
het is ook meer Wig-luhquote:Op zondag 23 juni 2013 19:37 schreef trui het volgende:
My God!
[..]
haha ik heb ook geen moment aan die mogelijkheid gedacht.ik dacht dat 't de vrouwelijke versie van Wigert was. Maar dan is Wigelle helemaal een rare uitspraak toch?
Dat klinkt als een sterke kaas.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:25 schreef Kersjes het volgende:
Ik kende een Zegert, we noemden hem liefkozend Zeeg.
Ook Fries, toch?
Bij oudste op school zit een R.occo-B.lu.
Ik zat het net te denken. En ik vind het eigenlijk met de Gooische R niet mooi, in het Brabants (en misschien andere dialecten ook) klinkt het als berbug, in het Limburgs als Bahrbahr en met een Oost- of Noord-Nederlands dialect klinkt het zo hard. Terwijl ik het op papier best een mooie naam vind.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:52 schreef Kersjes het volgende:
De letter r is voor veel mensen lastig uit te spreken.
Berber zal qua uitspraak dan ook vele variaties kennen lijkt me.
Maar als je dat niet erg vindt....
BrrrrBrrrquote:Op zondag 23 juni 2013 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zat het net te denken. En ik vind het eigenlijk met de Gooische R niet mooi, in het Brabants (en misschien andere dialecten ook) klinkt het als berbug, in het Limburgs als Bahrbahr en met een Oost- of Noord-Nederlands dialect klinkt het zo hard. Terwijl ik het op papier best een mooie naam vind.
Dus daarom wmb een no-goquote:Op zondag 23 juni 2013 21:06 schreef Kersjes het volgende:
Ik vind Sonic geen lelijke naam.
Maar ja, de associatie met die hedgehog is gewoon te sterk!
Alleen als ik tussen Tietje en Sonic moest kiezen zou het een kans hebben.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:06 schreef Kersjes het volgende:
Ik vind Sonic geen lelijke naam.
Maar ja, de associatie met die hedgehog is gewoon te sterk!
Tietje klinkt nog best liefquote:Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Alleen als ik tussen Tietje en Sonic moest kiezen zou het een kans hebben.
tietje wordt algauw Tietie of Titiaquote:
Niet kiezen, "Sonic Tietje"quote:Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Alleen als ik tussen Tietje en Sonic moest kiezen zou het een kans hebben.
ik Switch hier naartoe vanuit t borstvoedingstopic. Dan is een Sonic Tietje echt raar!quote:
Zeger komt meer voor in de rest van 't land hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:02 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb een achterneefje zie Zeger heet. Komt van het Friese Sieger oid.
Gave naam, klinkt erg goed!quote:Op zondag 23 juni 2013 22:45 schreef innepin het volgende:
Ik heb ook een achterneefje dat Zeger heet
Met een zus S.terre?quote:Op zondag 23 juni 2013 22:45 schreef innepin het volgende:
Ik heb ook een achterneefje dat Zeger heet
Nee.quote:
Hun tweede namen waren ook al zo wonderlijk. Maar heb geen idee meer, want die ben ik verder vergetenquote:Op zondag 23 juni 2013 22:54 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee.Dat vind ik dan ook wel een opmerkelijke combinatie, zo'n aparte en zo'n standaard naam.
Deze heeft twee zusjes, G.uusje en N.ena.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |