Herkenbaar gevoel; vroeger ging het 'gewoon' (flink, dus niet een halve donder en een vage flits) onweren als het warm geweest was. Nu lijkt onweer wel een soort hogere wiskunde, waar alle puzzelstukjes in elkaar moeten vallen (cape, geen cap, lifted index, dauwpunt etc.) en als dat dan uiteindelijk gelukt is, gaat alles alsnog naar Duitsland ....quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
godver, wat een teleurstelling hey, ik wilde gewoon een lekker zomersonweer waar het flits aan alle kanten zoals er elke zomer wel een aantal waren toen ik nog een dawnbreakertje was
Het is dan ook nog maar nauwelijks echt warm geweest. Dus dan houdt het sowieso op.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:08 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Herkenbaar gevoel; vroeger ging het 'gewoon' (flink, dus niet een halve donder en een vage flits) onweren als het warm geweest was. Nu lijkt onweer wel een soort hogere wiskunde, waar alle puzzelstukjes in elkaar moeten vallen (cape, geen cap, lifted index, dauwpunt etc.) en als dat dan uiteindelijk gelukt is, gaat alles alsnog naar Duitsland ....
(ik weet dat ik nu aan het zeuren ben en dat we vast niet minder onweer hebben dan 30 jaar geleden, maar dat is blijkbaar wat een onweersloze eerste helft van het jaar -in het Westen- met mij doet)
quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:11 schreef Mattt het volgende:
Dus er gaat niet veel meer gebeuren komende uren?
Het verdwijnt gewoon spontaan als het Nederland een beetje intrekt. Alsof er een stofzuiger staat daarquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeg het zelf maar.
Zeeland in ieder geval de eerste onweersbui van het jaar.
Bij 23:00 lijkt het juist weer sterker te worden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Het verdwijnt gewoon spontaan als het Nederland een beetje intrekt. Alsof er een stofzuiger staat daar
De kleine buitjes werden opgegeten door de grote stofzuiger die nu nog boven zuid-Limburg hangtquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Het verdwijnt gewoon spontaan als het Nederland een beetje intrekt. Alsof er een stofzuiger staat daar
Reken er maar niet op... ik had gisteren de hoop al opgegeven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:15 schreef Mattt het volgende:
Die buien gaan toch zeker wel midden van NL halen?
Den Haag, Leiden wsl wel, Amsterdam net wel of net niet. Breda-Utrecht krijgt nada (schildquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:15 schreef Mattt het volgende:
Die buien gaan toch zeker wel midden van NL halen?
Echt ik pies momenteel net naast de pot.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als die buien in Zeeland nog meer naar het noorden trekken, komen ze hier langs
Ja kut gevoel, dat gevoel heb ik nu al 2 dagenquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:17 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Echt ik pies momenteel net naast de pot.![]()
Flinke onweersbui richting Goes.
Lijkt er wel op.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:18 schreef Kwaliteit het volgende:
Krijgen we in Dordrecht eindelijk iets? Ik merk niks van dat 'noodweer'
Meh... moet het wel iets meer activeren, want nou is het al bijna niet veel meer dan regenbende. Hoewel er voor het regengebied uit nog wat buitjes ontstaan.quote:
Kijk, dit soort plaatjes dus. Lightning capturen hoeft niet eens.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef INViCTuS het volgende:
Mammmmmaaaaaaa.....ook al uit Duitsland, maar wel vet
[ afbeelding ]
Mooi staaltje fotoshop, al zijn wolken daar ook perfect geschikt voor als ze beetje gedetailleerd op de foto staanquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Trollquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:41 schreef practics het volgende:
[..]
Mooi staaltje fotoshop, al zijn wolken daar ook perfect geschikt voor als ze beetje gedetailleerd op de foto staan
quote:
Daar je antwoord, wel degelijk aan gesleuteld, dan wel niet veel juist omdat zoals ik aangeef ze ideaal voor zijn. (Lees makkelijk mooi te maken.)quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:43 schreef Yvesss het volgende:
Geen photoshop. De contrastschuif is genoeg. Beetje drama mag best. Met een zonnebril ziet het er immers ook al beter uit.
Nice!quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Dan moet je toch echt beter kijken kom hier al meer dan 10jrquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch voeg ik niet iedereen meer toe, mensen die hier vaak posten hebben voorang, en ik zie jou helaas niet vaak
Anders wordt het zo'n kliederboel.
Denk dat deze foto door lightroom is gehaald. Een kwestie was van de hooglichten naar beneden trekken en de schaduwen iets omhoog om het weiland goed te kunnen zienquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:52 schreef Yvesss het volgende:
Over die briljante foto: ik zit wat aan de schuiven te trekken voor de gein. Je krijgt hem niet zo gauw verkeerd. Is dus best een reëel beeld van de lucht.
Joe, oosterling hier! Veel onweer gehad hier vandaag, maar ik pieker er niet over om naar buiten te gaan om foto's te nemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:55 schreef Yvesss het volgende:
And shame on you achterhoekers en limburgers, of oostnederlanders in het algemeen dat er gewoon geen fraaie plaatjes zijn van dit fenomeen. "keiharde boem" doet het niet voor mij.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:56 schreef Yvesss het volgende:
Van jouw dan wel, koelkastje, waarvoor Hulde. Met Hoofdletter.
Ik ben eigelijk mooi weer fotograaf, vandaag was eigelijk mijn eerste poging noodweer vast te leggenquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:55 schreef Yvesss het volgende:
And shame on you achterhoekers en limburgers, of oostnederlanders in het algemeen dat er gewoon geen fraaie plaatjes zijn van dit fenomeen. "keiharde boem" doet het niet voor mij.
Was in Enschede/Duitsland de hele dag, heb zelfs nog lopen filmen vanuit de auto. Pics waren waardeloos. 1. het kwam al niet mooi met geweld opzetten. 2. toen het los barstte was er zoveel regen, dat alles wazig werd 3. vol overdag dus bliksem was al niet te doen (oke 1 goed te pakken kunnen krijgen onder het rijden)quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:55 schreef Yvesss het volgende:
Ja sorry, maar wat flitsen in de verte, en zodra het dichterbij is, achter de bomen is niet echt foto-waardig hequote:Op donderdag 20 juni 2013 23:55 schreef Yvesss het volgende:
Snap ik wel. Geeft ook niks. Je hoeft ook niet persé naar buiten te gaan. Is een aparte tak van sport, dit soort fotografie. Maar geeft wel hele mooie plaatjes.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Joe, oosterling hier! Veel onweer gehad hier vandaag, maar ik pieker er niet over om naar buiten te gaan om foto's te nemen.
Mocht ik ooit eens levensmoe worden dan wordt het een ander verhaal
Mwoah... Ik haat onweer, zelfs de plaatjes vind ik niet mooiquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:00 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Snap ik wel. Geeft ook niks. Je hoeft ook niet persé naar buiten te gaan. Is een aparte tak van sport, dit soort fotografie. Maar geeft wel hele mooie plaatjes.
Vandaag waren het anders geen goede omstandigheden om te fotograferen zoals je op mijn timelapse kon zienquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:00 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Snap ik wel. Geeft ook niks. Je hoeft ook niet persé naar buiten te gaan. Is een aparte tak van sport, dit soort fotografie. Maar geeft wel hele mooie plaatjes.
Niet zo negatiefquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Mwoah... Ik haat onweer, zelfs de plaatjes vind ik niet mooi
Ik kijk voetbal dus een reden om stiekem op te blijvenquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:58 schreef Logician het volgende:
Ik ga toch nog maar eens een uurtje langer dan geplanned opblijven denk ik
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:02 schreef tralalala het volgende:
www.buienradar.nl
Lijkt net of alles richting het westen/Rotterdam trekt, beter gewoon richting Midden-Nederland.![]()
Nee, dat zag ik. Idealiter wil je vóór de naderende bui zitten. Geen verstrooiende regen. Maar troost je, ik had helemaal niets.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:01 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vandaag waren het anders geen goede omstandigheden om te fotograferen zoals je op mijn timelapse kon zien!
En als je het niet stiekem doet?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal dus een reden om stiekem op te blijven
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:02 schreef tralalala het volgende:
www.buienradar.nl
Lijkt net of alles richting het westen/Rotterdam trekt, beter gewoon richting Midden-Nederland.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik kijk voetbal dus een reden om stiekem op te blijven
Eigenlijk is het niet stiekem meer want ik kreeg net al gezeik.quote:
Als er een keer onweer komt waarbij minder regen zit ga ik het zeker weer proberenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:03 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Nee, dat zag ik. Idealiter wil je vóór de naderende bui zitten. Geen verstrooiende regen. Maar troost je, ik had helemaal niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |