Herkenbaar gevoel; vroeger ging het 'gewoon' (flink, dus niet een halve donder en een vage flits) onweren als het warm geweest was. Nu lijkt onweer wel een soort hogere wiskunde, waar alle puzzelstukjes in elkaar moeten vallen (cape, geen cap, lifted index, dauwpunt etc.) en als dat dan uiteindelijk gelukt is, gaat alles alsnog naar Duitsland ....quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
godver, wat een teleurstelling hey, ik wilde gewoon een lekker zomersonweer waar het flits aan alle kanten zoals er elke zomer wel een aantal waren toen ik nog een dawnbreakertje was
Het is dan ook nog maar nauwelijks echt warm geweest. Dus dan houdt het sowieso op.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:08 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Herkenbaar gevoel; vroeger ging het 'gewoon' (flink, dus niet een halve donder en een vage flits) onweren als het warm geweest was. Nu lijkt onweer wel een soort hogere wiskunde, waar alle puzzelstukjes in elkaar moeten vallen (cape, geen cap, lifted index, dauwpunt etc.) en als dat dan uiteindelijk gelukt is, gaat alles alsnog naar Duitsland ....
(ik weet dat ik nu aan het zeuren ben en dat we vast niet minder onweer hebben dan 30 jaar geleden, maar dat is blijkbaar wat een onweersloze eerste helft van het jaar -in het Westen- met mij doet)
quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:11 schreef Mattt het volgende:
Dus er gaat niet veel meer gebeuren komende uren?
Het verdwijnt gewoon spontaan als het Nederland een beetje intrekt. Alsof er een stofzuiger staat daarquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeg het zelf maar.
Zeeland in ieder geval de eerste onweersbui van het jaar.
Bij 23:00 lijkt het juist weer sterker te worden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Het verdwijnt gewoon spontaan als het Nederland een beetje intrekt. Alsof er een stofzuiger staat daar
De kleine buitjes werden opgegeten door de grote stofzuiger die nu nog boven zuid-Limburg hangtquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Het verdwijnt gewoon spontaan als het Nederland een beetje intrekt. Alsof er een stofzuiger staat daar
Reken er maar niet op... ik had gisteren de hoop al opgegeven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:15 schreef Mattt het volgende:
Die buien gaan toch zeker wel midden van NL halen?
Den Haag, Leiden wsl wel, Amsterdam net wel of net niet. Breda-Utrecht krijgt nada (schildquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:15 schreef Mattt het volgende:
Die buien gaan toch zeker wel midden van NL halen?
Echt ik pies momenteel net naast de pot.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als die buien in Zeeland nog meer naar het noorden trekken, komen ze hier langs
Ja kut gevoel, dat gevoel heb ik nu al 2 dagenquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:17 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Echt ik pies momenteel net naast de pot.![]()
Flinke onweersbui richting Goes.
Lijkt er wel op.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:18 schreef Kwaliteit het volgende:
Krijgen we in Dordrecht eindelijk iets? Ik merk niks van dat 'noodweer'
Meh... moet het wel iets meer activeren, want nou is het al bijna niet veel meer dan regenbende. Hoewel er voor het regengebied uit nog wat buitjes ontstaan.quote:
Kijk, dit soort plaatjes dus. Lightning capturen hoeft niet eens.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef INViCTuS het volgende:
Mammmmmaaaaaaa.....ook al uit Duitsland, maar wel vet
[ afbeelding ]
Mooi staaltje fotoshop, al zijn wolken daar ook perfect geschikt voor als ze beetje gedetailleerd op de foto staanquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef INViCTuS het volgende:
Mammmmmaaaaaaa.....ook al uit Duitsland, maar wel vet
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |