abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128026019
vervolg van: Topicreeks: Herenkleding voor fijnproevers

archief:
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
corneliani.com
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
sirmax.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
chesterjefferies.co.uk
hatshopping.com
leathershop.co.uk
mandarinaduck.com
martindingman.com
pickett.co.uk
pierotucci.com
quality-shop.nl
sagebrown.co.uk
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
assem.nl
bivolino.com
brooksbrothers.com
ctshirts.co.uk
forzieri.com
francos.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
paulsmith.co.uk
robertold.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
suitsupply.com
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
virtualclotheshorse.com
vittoriomarchesi.com
woodsofshropshire.co.uk
yoox.com
sieraden
juwelier.net
steinermaastricht.nl
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
mankind.co.uk
mensbeautyshop.ch
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
magnanni
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
hoogenboommode.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
vanita.nl
zwartjes.nl

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
icontinuativi.canclini.it
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
yvra.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 19-07-2013 19:18:22 ]
pi_128026063
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:42 schreef Gripper het volgende:
Beste fijne fijnproevers. Ik heb jullie hulp even nodig.

Dit weekend heb ik een bruiloft, en het bruidspaar doet aan salsadansen. Zij vragen om "caribbean chic" als dresscode aan te houden. Dat betekent uiteraard geen flauwe hawaiibloes. ;)

Ik heb een mooi licht en zomers pak (grijs, klein ruitje) gekocht voor een andere bruiloft vorig jaar. Daarbij heb ik zaterdag een paar donkerblauwe schoenen met canvas bovenkant gevonden, en ik dacht daar wel een passend overhemd bij te vinden.
Liefst iets wits met een blauw accentje. Een blauwe riem is misschien ook wel fraai.

Heeft iemand de gouden tip? (of eigenlijk: blauwe tip)
Thanks!
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:23 schreef Actaeon het volgende:
Je zou er natuurlijk een heel lichtblauw overhemd, echt 'koel' blauw zegmaar, bij kunnen dragen? Zijn je schoenen trouwens niet best casual voor bij een pak/de gelegenheid? :P
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:59 schreef Quantic het volgende:

[..]

Wat is nu eigenlijk je vraag? Wat voor kleur hemd hier bij past? Of de combinatie wel of niet gaat slagen?
pi_128026502
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef Quantic het volgende:
Laatste posts:

[..]
[..]
[..]
De vraag is inderdaad wat voor hemd hier mooi bij gaat passen. Niet of de hele combinatie gaat slagen.
Als de schoenen al te casual gevonden worden is dat waarschijnlijk toch al discutabel in fijnproevers ogen ;)
(ik vind mezelf geen sloeber, maar ook nog lang geen fijnproever :P )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:12:00 #4
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_128041114
V&A / [Tk] Comme des Garcons Shirt + A.P.C. Trui

Iemand van jullie fijnproevers nog geïnteresseerd in een CDG overhemd?
pi_128119306
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

De vraag is inderdaad wat voor hemd hier mooi bij gaat passen. Niet of de hele combinatie gaat slagen.
Als de schoenen al te casual gevonden worden is dat waarschijnlijk toch al discutabel in fijnproevers ogen ;)
(ik vind mezelf geen sloeber, maar ook nog lang geen fijnproever :P )
Ga dan maar voor een blauw hemd, een geslaagde combinatie kan ik het idd niet noemen.
pi_128186196
Zijn er hier nog heren die ervaring hebben met Caruso? Zelf heb ik nog geen ervaring met dit merk. Kwam er dit weekend het een en ander van tegen en het zag er wel leuk uit voor een redelijk prijsje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Quantic op 24-06-2013 11:22:39 ]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:51:22 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128621695
Je hoeft geen fijnproever te zijn voor deze schoenen

maar weet iemand een winkel waar ze te koop zijn, het liefst in Den Haag? Ik ging er namelijk vandaag voor naar Oger maar die hadden ze alleen nog in heel grote maten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_128623750
Waarom zou je espadrilles kopen bij Oger? Koop ze lekker op vakantie, heb je het origineel en ben je voor een tientje klaar. Imho meer stijl...

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128624939
bij baretta verkopen ze volgens mij Toms.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:01:59 #10
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128641674
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:40 schreef Bajskorv het volgende:
Waarom zou je espadrilles kopen bij Oger? Koop ze lekker op vakantie, heb je het origineel en ben je voor een tientje klaar. Imho meer stijl...

[ afbeelding ]
Ik ga niet op vakantie. Zijn ze hier verder nergens te koop dan? Zijn leuke die op de foto staan. ^O^
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_128643319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik ga niet op vakantie. Zijn ze hier verder nergens te koop dan? Zijn leuke die op de foto staan. ^O^
Geen idee, ik loop er af en toe tegenaan en heb een stapeltje liggen inmiddels.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_128652347
Je kan ze hier bestellen, prima toko: http://www.espadrillesetc.com/web.php?action=men

:)
pi_128664206
Trouwens net grof ingeslagen bij Hackett, was weer tijd.

Mayfair French Blue. Redelijk zomers, vrij licht maar zonder glim en met voldoende structuur.

Verder nog wat pakken die niet online stonden. Een vrij dure handgemaakte Mayfair in charcoal, een serie die ze laten maken in de UK zelf en niet geplakt wordt. Was in de aanbieding, 50% korting. Net pak voor werk, top. Als laatste een Chelsea in navy birdseye. Jasje van dat block heeft wat meer structuur, beetje "powersuit". Pantalon alleen altijd vrij losjes, dus overal flink laten innemen.

Oh, en wat deftige gelegenheden de komende tijd, dus nieuwe waistcoat en overhemd voor mijn white tie.
pi_128666363
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:40 schreef Bajskorv het volgende:

Mayfair French Blue. Redelijk zomers, vrij licht maar zonder glim en met voldoende structuur.
[ afbeelding ]

Verder nog wat pakken die niet online stonden. Een vrij dure handgemaakte Mayfair in charcoal, een serie die ze laten maken in de UK zelf en niet geplakt wordt. Was in de aanbieding, 50% korting. Net pak voor werk, top. Als laatste een Chelsea in navy birdseye. Jasje van dat block heeft wat meer structuur, beetje "powersuit". Pantalon alleen altijd vrij losjes, dus overal flink laten innemen.

Oh, en wat deftige gelegenheden de komende tijd, dus nieuwe waistcoat en overhemd voor mijn white tie.
Mooi.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:22:57 #15
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128666475
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef Quantic het volgende:
Je kan ze hier bestellen, prima toko: http://www.espadrillesetc.com/web.php?action=men

:)
Bedankt, ik ben alleen bang dat de zomer (althans het zomerse deel ervan) voorbij is op het moment dat ik ze in huis heb.
pi_128722329
quote:

[ afbeelding ]

Ziet er prima uit, fitpic? :)
pi_128722345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt, ik ben alleen bang dat de zomer (althans het zomerse deel ervan) voorbij is op het moment dat ik ze in huis heb.
Ach, dan heb je alvast een goed paar voor in de toekomst. :)
pi_128722482
Zojuist nog voor werk 2 drakes dasjes gekocht.

Blended wol

En

100% zijde
pi_128729228
quote:

[ afbeelding ]

De kleur is echt nice!
  maandag 8 juli 2013 @ 19:16:52 #20
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128730014
quote:
4s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:23 schreef Quantic het volgende:
Zojuist nog voor werk 2 drakes dasjes gekocht.

[...]

[ afbeelding ]

100% zijde
Prachtig. Ik vind zo'n das altijd het mooist op een heel lichtblauw overhemd. Ziet er dan subtiel uit vind ik.
pi_128735629
Dassen niet mijn ding, maar da's persoonlijk natuurlijk ;)
pi_128736774
Dassen zien er strak uit, al zijn ze iets te frivool voor mijn persoonlijke smaak. Maar wel mooie kleuren. :)
pi_128741255
quote:

[ afbeelding ]

Nice hoor. Welke schoenen ga je eronder dragen?
pi_128741790
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef daan.ams het volgende:

[..]

Nice hoor. Welke schoenen ga je eronder dragen?
Ik zou hopen zwarte leren schoenen. :P bruin zou de elegantie van de combinatie niet ten goede komen imo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Actaeon op 08-07-2013 23:42:13 ]
pi_128742520
Heel mooi spul wordt er hier gepost. Kopen jullie uit het rek en laten jullie het dan vermaken daar of bij een vertrouwd atelier. Of laten jullie je pakken aanmeten?
pi_128742829
Pakken van Hackett off the rack, passen me goed. Maatwerk is vaak slechtere kwaliteit, totdat ik echt veel geld uit ga geven aan bespoke. Van normaal maatwerk zelden onder de indruk, je kunt beter goed off the rack zoeken.

Oh, en onder mijn pakken enkel zwart. Ik moet weer een paar nieuwe suede schoenen voor casual events enzo.
pi_128745961
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef Bajskorv het volgende:
Pakken van Hackett off the rack, passen me goed. Maatwerk is vaak slechtere kwaliteit, totdat ik echt veel geld uit ga geven aan bespoke. Van normaal maatwerk zelden onder de indruk, je kunt beter goed off the rack zoeken.

Oh, en onder mijn pakken enkel zwart. Ik moet weer een paar nieuwe suede schoenen voor casual events enzo.
Donker of licht suede?
pi_128749012
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef Bajskorv het volgende:

Er zijn zat mogelijkheden tussen goedkope MTM en bespoke in. Ik vraag me dan ook af wat voor maatwerk je zelf ervaring mee hebt dat je het neerzet als ' vaak slechtere kwaliteit ', ik beleef dat zelf namelijk heel anders.
pi_128749051
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:48 schreef MartiniNL het volgende:
Heel mooi spul wordt er hier gepost. Kopen jullie uit het rek en laten jullie het dan vermaken daar of bij een vertrouwd atelier. Of laten jullie je pakken aanmeten?
Verschillend, ik heb slechts 2 pakken op maat, de overige heb ik bij aanschaf in de desbetreffende winkels direct laten vermaken.
pi_128751729
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:32 schreef Quantic het volgende:

[..]

Er zijn zat mogelijkheden tussen goedkope MTM en bespoke in. Ik vraag me dan ook af wat voor maatwerk je zelf ervaring mee hebt dat je het neerzet als ' vaak slechtere kwaliteit ', ik beleef dat zelf namelijk heel anders.
Natuurlijk generaliseer ik. Maar iedereen kan inzien dat een maatpak van 700 euro van een andere kwaliteit is (qua stof, afwerking en vaak ook fit) dan iets van dezelfde prijs off-the-rack. Maatwerk kost gewoon geld, en het is niet alsof er minder marge op gemaakt wordt.

Daarnaast zie ik veel slecht zittende 'maatpakken'. Mensen krijgen vaak maar een fitting, soms een tweede, en nemen al snel genoegen met wat ze krijgen. Off-the-rack kan je eindeloos veel proberen totdat je een block vindt die gewoon goed bij je lichaam past. Natuurlijk zijn er kenners die goed maatwerk weten te vinden en herkennen, 80% is het gewoon niet.

Heb zelf maatwerk van Hackett (hun flagship store), SS en Pelger (beide lang geleden). Ik baseer mijn mening alleen meer op vrienden en mensen met wie ik werk. Mensen zijn altijd 'trots' op maatwerk, ook als het niet goed is. Je bent altijd minder kritisch op dat soort uitgaves, zeker omdat je er 'zelf bij was'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bajskorv op 09-07-2013 13:51:59 ]
pi_128805585
De schoenmaker vertelde mij vanmiddag dat Crockett & Jones niet of nauwelijks meer in Nederland verkocht word. Komt dat iemand bekend voor? Ik heb al even geen nieuwe schoenen meer gekocht.
pi_128805683
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef k_man het volgende:
De schoenmaker vertelde mij vanmiddag dat Crockett & Jones niet of nauwelijks meer in Nederland verkocht word. Komt dat iemand bekend voor? Ik heb al even geen nieuwe schoenen meer gekocht.
Nooit in Nederland gekocht, dus ik zou het ook niet weten. In het buitenland zie ik het steeds meer (vooral in Azie), maar Church (vergelijkbaar) groeit daar veel harder. Nu vind ik Church zelf waardeloos van pasvorm en stijl, maar goed.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:37:45 #33
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_128805830
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef k_man het volgende:
Ik dacht dat ik ze een keer in de etalage heb zien liggen in een winkel in Rotterdam. Ben alleen de naam kwijt.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_128812522
Nou ja, als ik kijk op de website van de betere herenschoenenwinkel*, dan staat Crocket & Jones daar ook nog gewoon tussen. Ik denk dat de schoenmaker het toch verkeerd had.

* Zwartjes in Amsterdam, Hermans in Utrecht en Brogues in Laren.
pi_128812756
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, als ik kijk op de website van de betere herenschoenenwinkel*, dan staat Crocket & Jones daar ook nog gewoon tussen. Ik denk dat de schoenmaker het toch verkeerd had.

Bij Zwartjes heb ik laatst nog een paar gekocht, en daar hebben ze ze ook nog met redelijke aantallen. Toch vind ik dat je schoenmaker gelijk heeft, want over heel Nederland gezien is het echt héél dunbezaaid met C&J.

Of ik kijk niet goed, dat kan ook natuurlijk.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_128813988
Nee, dat klopt wel, maar dat is geen recente ontwikkeling.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:05:49 #37
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_128814714
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:24 schreef k_man het volgende:

Klopt, nog niet zo lang geleden een paar bij Zwartjes gekocht.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_128825401
Ik ben op zoek naar een paar zwarte cap toes voor een kleiner budget (zeg max 200, goedkoper is altijd meegenomen). Iemand tips voor leuke aanbiedingen oid?
pi_128826046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk generaliseer ik. Maar iedereen kan inzien dat een maatpak van 700 euro van een andere kwaliteit is (qua stof, afwerking en vaak ook fit) dan iets van dezelfde prijs off-the-rack. Maatwerk kost gewoon geld, en het is niet alsof er minder marge op gemaakt wordt.

Daarnaast zie ik veel slecht zittende 'maatpakken'. Mensen krijgen vaak maar een fitting, soms een tweede, en nemen al snel genoegen met wat ze krijgen. Off-the-rack kan je eindeloos veel proberen totdat je een block vindt die gewoon goed bij je lichaam past. Natuurlijk zijn er kenners die goed maatwerk weten te vinden en herkennen, 80% is het gewoon niet.

Heb zelf maatwerk van Hackett (hun flagship store), SS en Pelger (beide lang geleden). Ik baseer mijn mening alleen meer op vrienden en mensen met wie ik werk. Mensen zijn altijd 'trots' op maatwerk, ook als het niet goed is. Je bent altijd minder kritisch op dat soort uitgaves, zeker omdat je er 'zelf bij was'.
Ik begrijp je punt, maar het gaat mij er meer om dat je aangeeft dat " maatwerk vaak slechtere kwaliteit is totdat je veel geld uit gaat geven aan bespoke. " Dat is imo dus niet zo. Je moet inderdaad niet verwachten dat je voor 700 euro uitmuntende MTM gaat krijgen. Richting de 2k kan je ( naar mijn ervaring ) fantastische kwaliteit krijgen. Met MTM kom je (Met vakkundig personeel. ) ook veel sneller op een juiste fit uit dan het blijven switchen van RTW naar RTW tot je een juist model hebt gevonden dat bij je lichaam past, daar gaan ook meer dan 3 aankopen overheen.
pi_128826738
Heeft iemand hier ervaring met Indochino?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil daar een pak bestellen, er staat dat wanneer het niet goed past, je het voor een bedrag tot 70 (dollar?) kan laten vermaken.
Of uiteraard kosteloos terugsturen.

Heeft iemand een beetje ervaring met deze pakken? Ze zijn niet duur, maar weet iemand of het nog wel een beetje kwaliteit is?
pi_128827034
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:52 schreef Murdera het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Indochino?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil daar een pak bestellen, er staat dat wanneer het niet goed past, je het voor een bedrag tot 70 (dollar?) kan laten vermaken.
Of uiteraard kosteloos terugsturen.

Heeft iemand een beetje ervaring met deze pakken? Ze zijn niet duur, maar weet iemand of het nog wel een beetje kwaliteit is?
Waarom online bestellen? Voor het geld hoef je het niet te doen, ga gewoon bij een paar winkels langs. Passen, doe kennis op, laat je adviseren, leer wat je mooi vindt, etc etc. Hier ga je niet gelukkig van worden, vind het er zelf allemaal niet uitzien.
pi_128827088
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:05 schreef Quantic het volgende:

[..]

Waarom online bestellen? Voor het geld hoef je het niet te doen, ga gewoon bij een paar winkels langs. Passen, doe kennis op, laat je adviseren, leer wat je mooi vindt, etc etc. Hier ga je niet gelukkig van worden, vind het er zelf allemaal niet uitzien.
Dat heb ik met mijn andere pakken gedaan ja, maar ik ben erg benieuwd naar dat "nanotech coating" waar ze mee adverteren.
En je vind het er zelf niet uitzien, bedoel je dan qua persoonlijke smaak of qua professionaliteit en kwaliteit?
pi_128827373
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat heb ik met mijn andere pakken gedaan ja, maar ik ben erg benieuwd naar dat "nanotech coating" waar ze mee adverteren.
En je vind het er zelf niet uitzien, bedoel je dan qua persoonlijke smaak of qua professionaliteit en kwaliteit?
Nanotech coating.. Geen idee, leuke marketing termen imo.

Qua fit en kwaliteit. Het is allemaal plakwerk en bij de modellen op de website is de fit ook niet best, de schouders zitten raar en bij de nek valt het ook niet mooi.

Tevens is het ook heel moeilijk om met online MTM op de juiste fit uit te komen. Goedkoop is duurkoop.
pi_128827411
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:21 schreef Quantic het volgende:

[..]

Nanotech coating.. Geen idee, leuke marketing termen imo.

Qua fit en kwaliteit. Het is allemaal plakwerk en bij de modellen op de website is de fit ook niet best, de schouders zitten raar en bij de nek valt het ook niet mooi.

Tevens is het ook heel moeilijk om met online MTM op de juiste fit uit te komen. Goedkoop is duurkoop.
Marketingterm, niet echt.

Het bestaat al vrij lang, ik heb het alleen nog nooit bij een pak gezien.

Het 2e stuk ben ik wel met je eens. Maar gezien het "kostenloos terugsturen zonder opgaaf van reden" lijkt het me een poging waard. Of zijn er kleine lettertjes waar ik niet op heb gelet?
pi_128827512
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Marketingterm, niet echt.
[ afbeelding ]
Het bestaat al vrij lang, ik heb het alleen nog nooit bij een pak gezien.

Het 2e stuk ben ik wel met je eens. Maar gezien het "kostenloos terugsturen zonder opgaaf van reden" lijkt het me een poging waard. Of zijn er kleine lettertjes waar ik niet op heb gelet?
Ah, Nanotech coating is dat water afwerende spul, sneller getyped dan nagedacht, sorry iets te snel geoordeeld. :)

Tsja, je kan het een poging wagen, ik geloof er in ieder geval niet in en zou dit zelf nooit doen. Als je er voor kiest om het te doen lijkt het me leuk als je ons af en toe update van de ontwikkelingen en de uiteindelijk fit. Ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort 'projectjes'. Wel inderdaad goed de kleine lettertjes checken, voor je het weet ben je je centen kwijt.
pi_128827773
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:29 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ah, Nanotech coating is dat water afwerende spul, sneller getyped dan nagedacht, sorry iets te snel geoordeeld. :)

Tsja, je kan het een poging wagen, ik geloof er in ieder geval niet in en zou dit zelf nooit doen. Als je er voor kiest om het te doen lijkt het me leuk als je ons af en toe update van de ontwikkelingen en de uiteindelijk fit. Ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort 'projectjes'. Wel inderdaad goed de kleine lettertjes checken, voor je het weet ben je je centen kwijt.
Ik zit nog in dubio over of ik een kansje ga wagen.
Als ik het doe zal ik jullie uiteraard op de hoogte houden. ^O^
Ik ben alleen momenteel nog bezig met trainen, en als ik breder of juist dunner ga worden is dit nog niet het beste moment om een pak aan te schaffen. :D
pi_128832493
Gister een pak gekocht, maar moet toch wel zeggen dat alles wel wat strak zit. Rennen erin lukt niet. De verkoper zei dat dit zo hoorde. Hoeveel bewegingsvrijheid hoor je te hebben in een pak?
pi_128832961
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:23 schreef wiskundenoob het volgende:
Hoeveel bewegingsvrijheid hoor je te hebben in een pak?
Je moet je gewoon fatsoenlijk kunnen bewegen in een pak, maar het ene pak zit wat strakker dan het ander.

Maar er niet in kunnen rennen... dat klinkt niet goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128834038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet je gewoon fatsoenlijk kunnen bewegen in een pak, maar het ene pak zit wat strakker dan het ander.

Maar er niet in kunnen rennen... dat klinkt niet goed.
Voelt aan alsof ik skinny jeans draagt.
pi_128834344
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:06 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Doe eens een fitpic?
pi_128834378
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik zit nog in dubio over of ik een kansje ga wagen.
Als ik het doe zal ik jullie uiteraard op de hoogte houden. ^O^
Ik ben alleen momenteel nog bezig met trainen, en als ik breder of juist dunner ga worden is dit nog niet het beste moment om een pak aan te schaffen. :D
Tuurlijk wel, heb je binnenkort weer een reden om nog meer moois te kopen. ;)
pi_128834414
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:16 schreef Quantic het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, heb je binnenkort weer een reden om nog meer moois te kopen. ;)
Touché ^O^
pi_128834868
quote:

Dat lijkt mij bij een pak dan niet snel aan te bevelen.

Overigens gaat het primair om jou. Als JIJ je er niet comfortabel in voelt... dan is het niet voor jou.
pi_128835991
quote:

[..]

Is dat ook niet een beetje de mode? Ik kan in mijn pakken rennen, stagediven, wandklimmen en limbodansen, en ja dat is een vaststelling en geen aanname. Maar de huidige pakkenmode laat ik, om andere redenen, aan mij voorbij gaan. Die is veel strakker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_128837069
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:41 schreef kipknots het volgende:
Ik ben op zoek naar een paar zwarte cap toes voor een kleiner budget (zeg max 200, goedkoper is altijd meegenomen). Iemand tips voor leuke aanbiedingen oid?
Gooi deze nog even omhoog.

Even rond zitten zoeken en ik vind iig de Loake Rothschild wel interessant. Iets boven het budget, maar nog wel te doen. Probleem is alleen dat ik geen winkels in Nederland kan vinden die het verkopen en schoenen bestel ik liever niet online. Zeker niet omdat ik niet zeker weet of een E leest me goed gaat passen.

Iemand nog tips voor alternatieven? Dus zwarte cap toes met een wat modernere leest voor een bescheiden budget, en in Nederlandse winkels te vinden.

Even ter idee, de loake:

pi_128837658
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:19 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, maar het gaat mij er meer om dat je aangeeft dat " maatwerk vaak slechtere kwaliteit is totdat je veel geld uit gaat geven aan bespoke. " Dat is imo dus niet zo. Je moet inderdaad niet verwachten dat je voor 700 euro uitmuntende MTM gaat krijgen. Richting de 2k kan je ( naar mijn ervaring ) fantastische kwaliteit krijgen. Met MTM kom je (Met vakkundig personeel. ) ook veel sneller op een juiste fit uit dan het blijven switchen van RTW naar RTW tot je een juist model hebt gevonden dat bij je lichaam past, daar gaan ook meer dan 3 aankopen overheen.
Natuurlijk, maar een pak van 2,000 kun je nooit vergelijken met een pak van 700 euro. Dat lijkt me een tamelijk onzinnige discussie. Ik denk dat ik duidelijk genoeg vermeld "totdat je veel geld uit geeft", dus je comment is wat overbodig.
pi_128842296
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:15 schreef Quantic het volgende:

[..]

Doe eens een fitpic?
SPOILER
Let even niet op overhemd, heb niets anders op dit moment.
pi_128845445
Zucht. Vrijdag white-tie, die heb ik gelukkig al klaar liggen. Zaterdag black-tie event (hoewel ze aangeven dat casual ook prima is), met daarna nog een event elders. Geen zin om de hele avond in mijn smoking te lopen, en daarnaast ook geen zin om die op te halen (ligt nog elders).

Iemand inspiratie voor iets dandy's? Denk dat ik zoiets ga proberen, heb toch net mijn baard laten shapen...

woensdag 17 juli 2013 @ 22:26:58 #59
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129063716
Gister heb ik in een opwelling in een leuke boetiek een bruine pullover met ronde hals gekocht, hij paste me goed en was gemaakt in de VS, mooie kwaliteit en niet te duur, dus had hem meteen gekocht. Maar nu vraag ik me af waar het eigenlijk op moet? Ik heb tot nu toe altijd pullovers met V hals gedragen met een mooi overhemd eronder, maar toen ik het thuis eens goed bekeek stond het best raar met een kraag eronder.

Zoiets
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129097964
Is iemand hier bekend met een merk die nette, zwarte schoenen in maat 37 of 38 heeft? Ik heb een max budget rond de 140 euro voor nette schoenen. Ik kan alleen goedkope kinderschoentjes vinden met klitteband etc. :') Stravers verkoopt geen modellen die ik mooi vind (teveel 'leuke printjes' erop).
pi_129098269
Ik weet dat het qua budget lastig is... Maar probeer een keer te sparen voor echt goed merk. Vaak meer keuze qua maten, en je doet er vervolgens 10 jaar mee. Verder geen tips, sorry...
pi_129098902
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:26 schreef Susteren het volgende:
Gister heb ik in een opwelling in een leuke boetiek een bruine pullover met ronde hals gekocht, hij paste me goed en was gemaakt in de VS, mooie kwaliteit en niet te duur, dus had hem meteen gekocht. Maar nu vraag ik me af waar het eigenlijk op moet? Ik heb tot nu toe altijd pullovers met V hals gedragen met een mooi overhemd eronder, maar toen ik het thuis eens goed bekeek stond het best raar met een kraag eronder.

Zoiets
[ afbeelding ]

Gewoon op een overhemd. Zoals op de foto.
pi_129099249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik weet dat het qua budget lastig is... Maar probeer een keer te sparen voor echt goed merk. Vaak meer keuze qua maten, en je doet er vervolgens 10 jaar mee. Verder geen tips, sorry...
Oh haha, ik dacht dat 140-150 wel goed genoeg zou zijn. Maar een budget van 200 is dus eigenlijk het 'minimum' voor een goed merk? Zwarte magnanni ziet wel mooi uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nezhi op 19-07-2013 08:24:30 ]
pi_129105547
Wellicht kunnen jullie een zinnige reactie aan dit topic toevoegen? :)

LIF / Help k_man aan een stijlvolle tas
pi_129112616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:12 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Oh haha, ik dacht dat 140-150 wel goed genoeg zou zijn. Maar een budget van 200 is dus eigenlijk het 'minimum' voor een goed merk? Zwarte magnanni ziet wel mooi uit.
Geen idee wat het minimum is...
pi_129148142
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:41 schreef Nezhi het volgende:
Is iemand hier bekend met een merk die nette, zwarte schoenen in maat 37 of 38 heeft? Ik heb een max budget rond de 140 euro voor nette schoenen. Ik kan alleen goedkope kinderschoentjes vinden met klitteband etc. Stravers verkoopt geen modellen die ik mooi vind (teveel 'leuke printjes' erop).
Ik zou ff doorsparen. Magnanni heeft prima schoenen voor een een klein(er) budget.
pi_129148704
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:12 schreef Treviorum het volgende:

[..]

Ik zou ff doorsparen. Magnanni heeft prima schoenen voor een een klein(er) budget.
Hoe vind jij bijv. deze? http://www.monfranceschoe(...)62.html#.UepP8G1c35w
Sowieso een van de weinige die ik kon vinden in 38. Zijn ook wat FvB maar als ik die van dichtbij bekijk zien ze er nogal goedkoop uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nezhi op 20-07-2013 11:07:32 ]
pi_129149052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:54 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Hoe vind jij bijv. deze? http://www.monfranceschoe(...)62.html#.UepP8G1c35w
Sowieso een van de weinige die ik kon vinden in 38. Zijn ook wat FvB maar als ik die van dichtbij bekijk zien ze er nogal goedkoop uit.
Zien er wel aardig uit. Kijk anders hier ff, zwart en in maat 38.
http://www.zwartjes.nl/?u(...)mmaterial=&limmaten=
pi_129149626
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:12 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Misschien kun je hier een kijkje nemen.
pi_129201173
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:53 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dankjewel voor de link. Ik heb even op internet gezocht, en heb ook contact opgenomen om te kijken welke maat ik kan nemen :) Het wordt ws de oxfords in black calf.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nezhi op 21-07-2013 22:57:33 ]
pi_129255789
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:09 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

SPOILER
Let even niet op overhemd, heb niets anders op dit moment.
Lijkt me inderdaad wat strak ja. Maar het is natuurlijk ook vooral wat je zelf mooi vindt en prettig vindt zitten. Ik ben niet echt een expert maar ik weet wel dat de kans op slijtage wel groot is als de broek al strak is als je staat. Ik neem dat als je zit de broek al helemaal strak op je benen zit?
pi_129299464
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:53 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Bedankt voor je suggestie. Na contact te hebben gehad blijkt dat er maar een kleine kans is dat het gaat passen (last zou te strak zijn voor de rest van mijn voet, of voetopening te groot etc). Mijn zoektocht gaat dus helaas verder, maar heb er nu geen haast meer mee. Positieve kant: budget kan wel een stuk omhoog.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nezhi op 24-07-2013 18:48:55 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:49:40 #73
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_129362533
Oh, mochten jullie nog een leuke laptoptas oid zoeken. Op deze site staan wat mooie dingen en ze zijn nu goed afgeprijsd :)

http://www.runin2.com/en/
pi_129420338
Kleine upgrade, heb het steeds vaker nodig. Wederom Hackett en hun Mayfair blok, past me altijd goed. Nog een keer een smoking jacket erbij halen voor de lol.

Vandaag aangeschaft:

Op verlanglijstje:
  zondag 28 juli 2013 @ 00:25:07 #75
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129420559
Vandaag een mooie dockers pantalon gekocht, nog wat seidensticker overhemden en een paar superdry chino's (niet het beste merk, maar die chino's hebben naar mijn mening wel de beste pasvorm)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
  zondag 28 juli 2013 @ 01:39:52 #76
16715 Mylene
*schatje*
pi_129423198
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:25 schreef Susteren het volgende:
seidensticker
Ja leuk, maar je zit in het verkeerde topic, jouw gekochte kleding heeft niets met TT te maken.
pi_129444686
quote:
Vandaag een mooie dockers pantalon gekocht, nog wat seidensticker overhemden en een paar superdry chino's (niet het beste merk, maar die chino's hebben naar mijn mening wel de beste pasvorm)
Dockers bij de Bijenkorf zeker. :7
pi_129444749
quote:
Vandaag een mooie dockers pantalon gekocht
Hebben ze die dan ook?
pi_129445322
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hebben ze die dan ook?
Nu bij de Bijenkorf met 50% korting. :Y
  zondag 28 juli 2013 @ 21:12:03 #80
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129445647
quote:
6s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:53 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Dockers bij de Bijenkorf zeker. :7
Jep, 50% korting _O_

En superdry chino was 30% korting, was ik ook maar iets van 55 euro per stuk voor kwijt :P
pi_129445690
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:12 schreef Susteren het volgende:

[..]

Jep, 50% korting _O_
Tijdje terug ook een mooie Dockers broek vandaan gehaald. :Y
pi_129510408
Om het maar levendig te houden hier, toch vandaag maar weer gaan shoppen voor wat aanvulling van de "casual smart" garderobe. Had wat nodig dat eventueel onder de pak past voor een netter dinner, maar heb dat simpelweg nu niet. Alles voor werk is zwart leer, en al die cognac kleurige dingen hoef ik niet. Niks mis mee, maar ik vind het te oudbollig en iets te doorsnee. Zocht dus iets dat een tikje anders was, en ben hiermee weg gekomen. Zal niet ieders smaak zijn, maar ik ben er blij mee. Zoals altijd trouwens beide Crockett & Jones, ik heb gewoon geen zin meer om ergens anders heen te gaan. De schoenen zijn te goed, de mensen te aardig en de winkel te gastvrij.

1) Lowndes Black Suede. Kon geen goede foto's vinden online, dus heb er een paar genomen om een beter idee te geven. Zwart suede is altijd erg moeilijk te vinden, het is best een kunst om de kleuring goed te krijgen en dus niet echt populair bij fabrikanten. Het mat effect vind ik erg mooi, ik kan het prima gebruiken om een saai pak iets extra's te geven en meer casual te maken. Hoop ik.

2) Teign Bottle Green Suede. Compleet iets nieuws voor mij, nog nooit een penny loafer gehad en helemaal niet mijn stijl. Vond het echter erg leuk bij het pak dat ik aan had, en kan dit ook prima met jeans dragen. Met pak natuurlijk alleen als het erg casual is, en bij een iets lichter pak denk ik zo. Crepe zool is heerlijk licht, en de kleur groen (je moet hem in het echt zien helaas) is erg goed. Niet iets dat ik normaal zou kopen, maar de schoen vind ik gewoon erg mooi.

pi_129510561
Geweldige loafer basj!
pi_129510761
Volgende upgrade moet eigenlijk bij de heren van Thom Sweeney vandaan komen. Na 7 jaar Londen wel tijd voor bespoke, en hoor goeie dingen over ze.

Paar dingen van hen die ik mooi vind, nu eerst nog even mezelf over de prijs heen zetten. Het zijn meer plaatjes "ter inspiratie", lijkt me leuk om het zelf een keer vanaf nul te bedenken.

pi_129510774
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:41 schreef Quantic het volgende:
Geweldige loafer basj!
Dank je, we doen het voor de complimentjes ;)
pi_129536715
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:46 schreef Bajskorv het volgende:
Volgende upgrade moet eigenlijk bij de heren van Thom Sweeney vandaan komen. Na 7 jaar Londen wel tijd voor bespoke, en hoor goeie dingen over ze.

[ afbeelding ]

Paar dingen van hen die ik mooi vind, nu eerst nog even mezelf over de prijs heen zetten. Het zijn meer plaatjes "ter inspiratie", lijkt me leuk om het zelf een keer vanaf nul te bedenken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit, net als de schoenen!
pi_129633399
Geweldige aanvullingen op je zeer waarschijnlijk toch al niet zo geringe collectie, Basjkorv. Zeer stijlvol.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_129642617
Waarom jezelf over de prijs heen zetten Bajs? Als je het mooi vind en het kan betalen zou ik het lekker doen ;-) Ik daarentegen zou dat nooit kunnen betalen, maar dan maak ik mezelf maar blij met een nieuw paartje sneakers.
pi_130978373
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 11:26 schreef artelligence het volgende:
Waarom jezelf over de prijs heen zetten Bajs? Als je het mooi vind en het kan betalen zou ik het lekker doen ;-) Ik daarentegen zou dat nooit kunnen betalen, maar dan maak ik mezelf maar blij met een nieuw paartje sneakers.
Ach, er is ook zoiets als bescheidenheid. Ik kan het wel betalen, maar ik vind het gewoon een beetje overdreven worden op een bepaald moment. Misschien voor mijn huwelijk, dat zie ik eigenlijk wel zitten.

Verder in Parijs Samuel Gassmann manchetknopen ontdekt. Erg simpel, precies waar ik van houd. Heb de donker blauwe rechtsonder gekocht.

Moet een keer wat meer van hem vinden, vind deze ook allemaal erg netjes. Teveel "overdreven" of "grappige" manchetknopen in alle winkels tegenwoordig, bah. Brons is qua kleur geweldig met een wit overhemd en blauw pak. Hoorn is vrij origineel zonder te poenerig te zijn, ook een geinige optie.

En wat versiering, voor bruiloften ofzo:

dinsdag 7 januari 2014 @ 02:57:27 #90
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_135176913
Als ik voor mijn eerste pak bij de SS ga kijken op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen? Maakt het uit hoe ik daarheen ga, want lijkt mij best moeilijk om een pak te passen als je de bijpassende schoenen ook niet heb O-)
Irene is bae <3
pi_135178315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 02:57 schreef Jiang153 het volgende:
Als ik voor mijn eerste pak bij de SS ga kijken op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen? Maakt het uit hoe ik daarheen ga, want lijkt mij best moeilijk om een pak te passen als je de bijpassende schoenen ook niet heb O-)
Pakken beginnen bij de driehonderd. Ik zou uitgaan van iets meer, met een budget van 450 heb je ruime keus en kan je het ook nog wat laten vermaken.

Verder is het natuurlijk handig om schoenen mee te nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door kipknots op 07-01-2014 10:08:56 ]
pi_135179907
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:19 schreef kipknots het volgende:

[..]

Verder is het natuurlijk handig om schoenen mee te nemen. :')
Hoeft natuurlijk niet, je kan in de winkel altijd bijpassende schoenen (evenals een overhemd) erbij aantrekken
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_135180364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:49 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Hoeft natuurlijk niet, je kan in de winkel altijd bijpassende schoenen (evenals een overhemd) erbij aantrekken
Klopt, maar als je al schoenen hebt is het handig om die erbij te hebben. Zeker als je bruine schoenen hebt, zodat je kan kijken of de tint een beetje past. Negeer de huillach, volgens mij heb ik die er per ongeluk bij gezet.
pi_135182506
Bruine schoenen onder z'n pak? Hmm, wat denk je, zou Jiang makelaar, autoverkoper of aannemer zijn?
pi_135184098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 02:57 schreef Jiang153 het volgende:
Hangt af van je voorkeur en maat.
Als de confectiematen je goed passen begint het bij 260euro, met wat kleine aanpassingen ga je snel over de 300euro.
bij Suitsupply kan je bij confectie niet broek en jasje in verschillende maten kiezen. Ik had een dermate afwijking in maten van broek en jasje dat confectie niet handig zou zijn (nml. zoveel vermaken dat maatwerk goedkoper is).
Maatwerk begint volgens de SS site bij 379 maar ik kwam uiteindelijk op ruim 400 uit volgens mij, maar dan heb je een kostuum dat in ieder geval goed past (en redelijk wat vrijheid qua stoffen e.d.)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:35:23 #96
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_135184562
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een donkerblauw pak evenals zwarte schoenen :7.

Probleem zit hem denk ik in mijn lengte omdat ik niet zo lang bent :@

Misschien als ik een keertje naar China gaat ook zo'n custom pak halen gezien je daar voor dezelfde prijs misschien nog beter krijgt O-)
Irene is bae <3
pi_135187255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:35 schreef Jiang153 het volgende:
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een donkerblauw pak evenals zwarte schoenen :7.

Probleem zit hem denk ik in mijn lengte omdat ik niet zo lang bent :@

Misschien als ik een keertje naar China gaat ook zo'n custom pak halen gezien je daar voor dezelfde prijs misschien nog beter krijgt O-)
Nee.en heeft ook niks met dit topic te maken verder.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:24:25 #98
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_136245965
Een beetje offtopic want mijn vraag gaat over dameskleding, mar weet iemand waar je in Den Haag Jacob Cohenspijkerbroeken voor dames kunt kopen?
pi_136370186
Heb wat advies nodig! Over twee weken heb ik een assessment voor een activiteit in de zomer. Iedereen die zich heeft ingeschreven is een eerste of tweede jaars student, dus ergens rond de 18-19-20 jaar oud. Als dresscode staat er 'smart casual'.

Twijfel nu wat ongeveer de bedoeling is. Wel/geen das; vest; pantalon? Is een spijkerbroek 'smart casual'? Wil niet over- of underdressed aan te komen daar.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_136370294
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:20 schreef Push. het volgende:
Heb wat advies nodig! Over twee weken heb ik een assessment voor een activiteit in de zomer. Iedereen die zich heeft ingeschreven is een eerste of tweede jaars student, dus ergens rond de 18-19-20 jaar oud. Als dresscode staat er 'smart casual'.

Twijfel nu wat ongeveer de bedoeling is. Wel/geen das; vest; pantalon? Is een spijkerbroek 'smart casual'? Wil niet over- of underdressed aan te komen daar.
Altijd lastig, daarom gebruikt men ook vaak "smart casual". Je hebt zelf waarschijnlijk een beter idee over het event, weet niet wat voor soort activiteit of organisatie het hier om gaat. Zal echter vrij snel toch pak zijn voor veel mensen, beetje casual zonder das en zonder zwarte schoenen bijvoorbeeld. Jeans en shirt is te casual over het algemeen, maar da's mijn grove schatting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')