tenzij ze hier al all-inclusive boekenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:49 schreef Basp1 het volgende:
Ook dat klopt niet geheel of die persoon zonder spaargeld zou alles er met de staatsloterij er doorheen gejast moeten hebben dan komt een groot gedeelte wel terug in de nederlandse schatkist. Maar als die persoon al zijn geld opmaakt tijdens verre vakantie komt er weinig geld bij de belastingdienst terug.
Ja goed, dan nietquote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:49 schreef Basp1 het volgende:
Ook dat klopt niet geheel of die persoon zonder spaargeld zou alles er met de staatsloterij er doorheen gejast moeten hebben dan komt een groot gedeelte wel terug in de nederlandse schatkist. Maar als die persoon al zijn geld opmaakt tijdens verre vakantie komt er weinig geld bij de belastingdienst terug.
Ik vraag me af of de btw en de bpm op een nieuwe ferrari ten goede komen aan de zorg.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:48 schreef hugecooll het volgende:
Dat is helemaal geen goed punt
Als je twee personen hebt met hetzelfde inkomen, en de één heeft gespaard en de ander niet, dan heeft die ander dus veel meer belasting betaald (alvast bijgedragen aan zijn zorg). Als hij dan weinig of niets hoeft te betalen op het moment dat hij zorg nodig heeft, dan is dat dus redelijk.
Het is minder redelijk dat, wanneer jij lekker hebt gespaard en je centjes niet hebt uitgegeven (en dus ook minder belasting hebt betaald), dat jij dan van zijn belastinggeld verzorgd gaat worden
Naja, hoe de overheid het geïnde belastinggeld besteedt is natuurlijk niet mijn zorgquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:49 schreef 44pje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de btw en de bpm op een nieuwe ferrari ten goede komen aan de zorg.
Op zich verder prima natuurlijk, als ik straks moet kiezen tussen de zorg zelf betalen of een mooie zeilboot kopen en gratis zorg krijgen weet ik het ook wel.
Tenzij je nu ziek bent inderdaad niet, maar het wordt wel ooit jouw zorg.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, hoe de overheid het geïnde belastinggeld besteedt is natuurlijk niet mijn zorg
Ik bedoelde eigenlijk dat het voor mij niet zo veel uitmaakt uit welk potje ze geld pakken voor de zorg. Als ik 25k belasting betaal, maar ze dat uitgeven aan onderwijs, is het niet echt redelijk om te zeggen dat ik 0 heb bijgedragen aan de zorgquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:54 schreef 44pje het volgende:
[..]
Tenzij je nu ziek bent inderdaad niet, maar het wordt wel ooit jouw zorg.
Denk bijv. aan je ouders.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:54 schreef 44pje het volgende:
[..]
Tenzij je nu ziek bent inderdaad niet, maar het wordt wel ooit jouw zorg.
Die moeten natuurlijk ook hun huis niet hoeven opeten voor hun zorg.quote:
Ik bedoel meer dat van een kind mantelzorg wordt verwacht. En als je daar de tijd niet voor hebt, dan mag je meebetalen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:03 schreef 44pje het volgende:
[..]
Die moeten natuurlijk ook hun huis niet hoeven opeten voor hun zorg.
dat is mijn erfenis![]()
Ooit gehoord van de hamsterweken of 2e gratis acties van andere supermarkten? Genoeg dingen die je daar in het groot voor maanden kunt inslaan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:44 schreef Hallmark het volgende:
Mja, maar wat koop je dan bulk? Het enige dat ik goedkoper kan vinden in bulk, zijn die zaken in de drogisterij hoek. Het is bijv. goedkoper om 3x 1 lt. Sanex douchegel te kopen, dan een piepklein flesje.
Maar of je 1 of 8 pakken lasagnabladen koopt, dat maakt weinig uit in de supermarkt. En kiloknallers sla ik liever over, ik hoef geen goedkoop geproduceerd vlees uit dier-oogpunt.
Moet je natuurlijk wèl de ruimte en/of een vrieskist hebben om eea ook daadwerkelijk op te slaan zonder dat eea bederft.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Ooit gehoord van de hamsterweken of 2e gratis acties van andere supermarkten? Genoeg dingen die je daar in het groot voor maanden kunt inslaan.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:18 schreef Jeter het volgende:
Maar wordt door mensen als "oneerlijk" ervaren als ze zich vergelijken met mensen die niks aflossen/sparen, alles opmaken en bijv. in de bijstand/verzorging komen en dan hetzelfde inkomstenniveau/verzorgingsniveau krijgen.
Interessant...quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:21 schreef
Lienekien het volgende:
Volgens mij is dat een denkfout om dat als 'oneerlijk' te beschouwen.
Zijn er mensen die nu alvast sparen om later hun kinderen te helpen bij het kopen van een huis?quote:Op zondag 23 juni 2013 00:20 schreef Leandra het volgende:
In een duur huurhuis en geen hypotheek kunnen krijgen wegens flex-contracten?
Geen ondenkbaar scenario. Dus eerst flink sparen of bij je ouders een lening afsluiten om de huis te financieren.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef 44pje het volgende:
Stel dat het bovenstaande waarheid wordt: huurprijzen rijzen de pan uit en hypotheken worden moeilijk verstrekt wegens (bijvoorbeeld) flexibele contracten. Dan wordt een koophuis goedkoper dan een huurhuis (veel meer nog dan nu al het geval is) maar is het bemachtigen van een koophuis een probleem omdat de financiering moeilijk rond te krijgen is.
Geen kinderen nemen, nog beter.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef 44pje het volgende:
Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, maar het zou voor mij een serieuze optie zijn. In plaats van nu mijn eigen huis aflossen, spaar ik dit geld om t.z.t. een deel af van het (toekomstige) huis van mijn (toekomstige) kinderen af te lossen.
Dat "eerst flink sparen" is vaak moeilijk. De eerste paar jaar stijg je het meest in salaris, dus de eerste paar jaar verdien hou je ook niet zoveel over, zeker niet als je in een duur huurhuis moet zitten in die tijd. Het zou een stuk makkelijker zijn om inderdaad van je ouders te lenen tegen gunstige voorwaarden (of krijgen). Dan moeten die ouders dat wel hebben natuurlijk, als al het kapitaal in hun eigen huis zit dan krijg je het er niet zo makkelijk uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen ondenkbaar scenario. Dus eerst flink sparen of bij je ouders een lening afsluiten om de huis te financieren.
Haha, dat heb ik laatst eens uitgerekend, dan kunnen we voor ons 50e met pensioen. Maar goed, er zijn dingen in het leven belangrijker dan geld.quote:Geen kinderen nemen, nog beter.
Bij sommige gevallen is dat beter, iddquote:
Klopt helemaal, nu is het gelukkig nog niet nodig maar natuurlijk worden ouders geholpen als dat nodig zal zijn. En wij hebben ook een mooi hypotheekdeel bij de ouders, met een flinke rentequote:Op zondag 23 juni 2013 13:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bij sommige gevallen is dat beter, idd![]()
In mijn geval hebben mijn ouders me geholpen toen dat nodig was - en ze dat konden, en omgekeerd help ik ze nu, nu dat nodig is en ik dat kan. Voor ons is het bijna raar dat dit vreemd zou zijn.
En @ 44pje, die rente op die familiale lening is nog fiscaal aftrekbaar in box 1, en bij de tegenpartij belast in box 3.Dus daar zijn ook nog wel andere redenen voor denkbaar ook, kwestie van de goede rentetarieven vaststellen
Heb je daarna ook je spaargeld weer geleend aan je ouders ter financiering van hun huis?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:51 schreef 44pje het volgende:
[..]
Klopt helemaal, nu is het gelukkig nog niet nodig maar natuurlijk worden ouders geholpen als dat nodig zal zijn. En wij hebben ook een mooi hypotheekdeel bij de ouders, met een flinke rente
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |