abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128088142
Ook dat klopt niet geheel of die persoon zonder spaargeld zou alles er met de staatsloterij er doorheen gejast moeten hebben dan komt een groot gedeelte wel terug in de nederlandse schatkist. Maar als die persoon al zijn geld opmaakt tijdens verre vakantie komt er weinig geld bij de belastingdienst terug.
pi_128089294
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:49 schreef Basp1 het volgende:
Ook dat klopt niet geheel of die persoon zonder spaargeld zou alles er met de staatsloterij er doorheen gejast moeten hebben dan komt een groot gedeelte wel terug in de nederlandse schatkist. Maar als die persoon al zijn geld opmaakt tijdens verre vakantie komt er weinig geld bij de belastingdienst terug.
tenzij ze hier al all-inclusive boeken :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:31:19 #53
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128089455
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:49 schreef Basp1 het volgende:
Ja goed, dan niet :P Maar als je het gewoon grotendeels binnen NL uitgeeft, klopt dat wel redelijk
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:49:50 #54
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128095568
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:48 schreef hugecooll het volgende:
Dat is helemaal geen goed punt :P
Als je twee personen hebt met hetzelfde inkomen, en de één heeft gespaard en de ander niet, dan heeft die ander dus veel meer belasting betaald (alvast bijgedragen aan zijn zorg). Als hij dan weinig of niets hoeft te betalen op het moment dat hij zorg nodig heeft, dan is dat dus redelijk.

Het is minder redelijk dat, wanneer jij lekker hebt gespaard en je centjes niet hebt uitgegeven (en dus ook minder belasting hebt betaald), dat jij dan van zijn belastinggeld verzorgd gaat worden
Ik vraag me af of de btw en de bpm op een nieuwe ferrari ten goede komen aan de zorg.

Op zich verder prima natuurlijk, als ik straks moet kiezen tussen de zorg zelf betalen of een mooie zeilboot kopen en gratis zorg krijgen weet ik het ook wel.
If you can't beat them, join them.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:50:40 #55
179075 hugecooll
pi_128095606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:49 schreef 44pje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de btw en de bpm op een nieuwe ferrari ten goede komen aan de zorg.

Op zich verder prima natuurlijk, als ik straks moet kiezen tussen de zorg zelf betalen of een mooie zeilboot kopen en gratis zorg krijgen weet ik het ook wel.
Naja, hoe de overheid het geïnde belastinggeld besteedt is natuurlijk niet mijn zorg :+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:54:28 #56
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128095832
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja, hoe de overheid het geïnde belastinggeld besteedt is natuurlijk niet mijn zorg :+
Tenzij je nu ziek bent inderdaad niet, maar het wordt wel ooit jouw zorg.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:55:54 #57
179075 hugecooll
pi_128095912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:54 schreef 44pje het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat het voor mij niet zo veel uitmaakt uit welk potje ze geld pakken voor de zorg. Als ik 25k belasting betaal, maar ze dat uitgeven aan onderwijs, is het niet echt redelijk om te zeggen dat ik 0 heb bijgedragen aan de zorg :P
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:55:58 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128095916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:54 schreef 44pje het volgende:

[..]

Denk bijv. aan je ouders.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:03:42 #59
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128096318
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Denk bijv. aan je ouders.
Die moeten natuurlijk ook hun huis niet hoeven opeten voor hun zorg.

dat is mijn erfenis :+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:15:25 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128096873
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:03 schreef 44pje het volgende:

[..]

Die moeten natuurlijk ook hun huis niet hoeven opeten voor hun zorg.

dat is mijn erfenis :+
Ik bedoel meer dat van een kind mantelzorg wordt verwacht. En als je daar de tijd niet voor hebt, dan mag je meebetalen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:02:58 #61
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128113420
Als onderdeel van het extra sparen voor aflossen, heb ik een budget gemaakt voor de boodschappen. Dat is 350 euro (twee personen), dat is wat Nibud voorrekent. Ook heb ik telkens een weekmenu gemaakt, en daar de boodschappenlijstjes van gemaakt.

Nog acht dagen te gaan, en van het budget is nog 60 euro over. Dus we zitten erbinnen voor deze maand. Ik had gehoopt dat we geld zouden overhebben, maar daarvoor ga ik volgende maand alle bonnen bewaren.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128114626
"ongemerkt" koop je al snel wat meer/duurdere dingen dan nodig.

Hebben we hier al snel met vleeswaren(brood beleg) en fruit.
Dat het gewoon niet op komt, puur omdat het eigenlijk te veel is, te weinig gebruikt.
Of fruit wat toch eerder rot dan op gaat, op een maand is dat zo wel een paar tientjes alleen al.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:29:17 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_128117305
Wat veel scheelt is meer in bulk kopen en koken. Als je lasagna maakt, maak dan meteen een dlinke hoeveelheid. waarvan je een aantal porties in kunt vriezen
pi_128120783
Vooral een "must" bijna, als je een groot gezin thuis hebt zitten.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:05:47 #65
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128124841
Wij doen het met zijn tweeën ook ja. We koken altijd voor tenminste 2 keer, soms meer.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:44:30 #66
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128127942
Mja, maar wat koop je dan bulk? Het enige dat ik goedkoper kan vinden in bulk, zijn die zaken in de drogisterij hoek. Het is bijv. goedkoper om 3x 1 lt. Sanex douchegel te kopen, dan een piepklein flesje.

Maar of je 1 of 8 pakken lasagnabladen koopt, dat maakt weinig uit in de supermarkt. En kiloknallers sla ik liever over, ik hoef geen goedkoop geproduceerd vlees uit dier-oogpunt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128128435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:44 schreef Hallmark het volgende:
Mja, maar wat koop je dan bulk? Het enige dat ik goedkoper kan vinden in bulk, zijn die zaken in de drogisterij hoek. Het is bijv. goedkoper om 3x 1 lt. Sanex douchegel te kopen, dan een piepklein flesje.

Maar of je 1 of 8 pakken lasagnabladen koopt, dat maakt weinig uit in de supermarkt. En kiloknallers sla ik liever over, ik hoef geen goedkoop geproduceerd vlees uit dier-oogpunt.
Ooit gehoord van de hamsterweken of 2e gratis acties van andere supermarkten? Genoeg dingen die je daar in het groot voor maanden kunt inslaan.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 22:11:11 #68
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128131207
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Ooit gehoord van de hamsterweken of 2e gratis acties van andere supermarkten? Genoeg dingen die je daar in het groot voor maanden kunt inslaan.
Moet je natuurlijk wèl de ruimte en/of een vrieskist hebben om eea ook daadwerkelijk op te slaan zonder dat eea bederft. ;)

Ik persoonlijk hamster voornamelijk niet-bederfelijke waar, zoals pleepapier, schoonmaakmiddelen, shampoo en aanverwanten, soep/groenten in blik, frisdrank en flessen wijn / blikken bier. :P

Voor de rest: wekelijks rondje Lidl/Aldi. _O_
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128131794
quote:
Op donderdag 20 juni 2013 11:18 schreef Jeter het volgende:
Maar wordt door mensen als "oneerlijk" ervaren als ze zich vergelijken met mensen die niks aflossen/sparen, alles opmaken en bijv. in de bijstand/verzorging komen en dan hetzelfde inkomstenniveau/verzorgingsniveau krijgen.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:21 schreef
Lienekien het volgende:

Volgens mij is dat een denkfout om dat als 'oneerlijk' te beschouwen.
Interessant...

Vraagje: waarom is dat een denkfout volgens jou?

Jij stelt feitelijk dat als je je heel je leven de tering werkt, en honderdduizenden euro's aan premie afdraagt, je minder recht hebt op bijstand, (je moet immers bijna alles eerst opmaken, en dat is wat lastig als je zo wijs was om het in bakstenen te dumpen....) dan iemand die nooit werkt.

Volgens mij zou het andersom moeten zijn. (Hetgeen niet impliceert dat anderen er dan minder recht op zouden moeten hebben, maar is er iets mis met minimaal gelijke rechten?)

Ik ben dus erg benieuwd naar je uitleg van de 'denkfout' die volgens jou gemaakt wordt.

Kom maar op met je uitleg. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 23 juni 2013 @ 11:47:09 #70
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128143790
Post van Leandra geleend uit het huizenmarkttopic:

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 00:20 schreef Leandra het volgende:
In een duur huurhuis en geen hypotheek kunnen krijgen wegens flex-contracten?
Zijn er mensen die nu alvast sparen om later hun kinderen te helpen bij het kopen van een huis?

Stel dat het bovenstaande waarheid wordt: huurprijzen rijzen de pan uit en hypotheken worden moeilijk verstrekt wegens (bijvoorbeeld) flexibele contracten. Dan wordt een koophuis goedkoper dan een huurhuis (veel meer nog dan nu al het geval is) maar is het bemachtigen van een koophuis een probleem omdat de financiering moeilijk rond te krijgen is.

Dragen de ouders bijvoorbeeld ¤50k-¤100k bij aan het huis, dan krijg je ineens de financiering wel rond, zo kun je je kroost een flinke headstart geven.

Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, maar het zou voor mij een serieuze optie zijn. In plaats van nu mijn eigen huis aflossen, spaar ik dit geld om t.z.t. een deel af van het (toekomstige) huis van mijn (toekomstige) kinderen af te lossen.
pi_128145394
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef 44pje het volgende:
Stel dat het bovenstaande waarheid wordt: huurprijzen rijzen de pan uit en hypotheken worden moeilijk verstrekt wegens (bijvoorbeeld) flexibele contracten. Dan wordt een koophuis goedkoper dan een huurhuis (veel meer nog dan nu al het geval is) maar is het bemachtigen van een koophuis een probleem omdat de financiering moeilijk rond te krijgen is.

Geen ondenkbaar scenario. Dus eerst flink sparen of bij je ouders een lening afsluiten om de huis te financieren.
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef 44pje het volgende:
Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, maar het zou voor mij een serieuze optie zijn. In plaats van nu mijn eigen huis aflossen, spaar ik dit geld om t.z.t. een deel af van het (toekomstige) huis van mijn (toekomstige) kinderen af te lossen.
Geen kinderen nemen, nog beter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:58:36 #72
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128145888
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Geen ondenkbaar scenario. Dus eerst flink sparen of bij je ouders een lening afsluiten om de huis te financieren.
Dat "eerst flink sparen" is vaak moeilijk. De eerste paar jaar stijg je het meest in salaris, dus de eerste paar jaar verdien hou je ook niet zoveel over, zeker niet als je in een duur huurhuis moet zitten in die tijd. Het zou een stuk makkelijker zijn om inderdaad van je ouders te lenen tegen gunstige voorwaarden (of krijgen). Dan moeten die ouders dat wel hebben natuurlijk, als al het kapitaal in hun eigen huis zit dan krijg je het er niet zo makkelijk uit.

quote:
Haha, dat heb ik laatst eens uitgerekend, dan kunnen we voor ons 50e met pensioen. Maar goed, er zijn dingen in het leven belangrijker dan geld.
pi_128147403
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:44 schreef blomke het volgende:

Bij sommige gevallen is dat beter, idd _O-

In mijn geval hebben mijn ouders me geholpen toen dat nodig was - en ze dat konden, en omgekeerd help ik ze nu, nu dat nodig is en ik dat kan. Voor ons is het bijna raar dat dit vreemd zou zijn.

En @ 44pje, die rente op die familiale lening is nog fiscaal aftrekbaar in box 1, en bij de tegenpartij belast in box 3. ;) Dus daar zijn ook nog wel andere redenen voor denkbaar ook, kwestie van de goede rentetarieven vaststellen ;)
  zondag 23 juni 2013 @ 13:51:22 #74
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128147798
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Bij sommige gevallen is dat beter, idd _O-

In mijn geval hebben mijn ouders me geholpen toen dat nodig was - en ze dat konden, en omgekeerd help ik ze nu, nu dat nodig is en ik dat kan. Voor ons is het bijna raar dat dit vreemd zou zijn.

En @ 44pje, die rente op die familiale lening is nog fiscaal aftrekbaar in box 1, en bij de tegenpartij belast in box 3. ;) Dus daar zijn ook nog wel andere redenen voor denkbaar ook, kwestie van de goede rentetarieven vaststellen ;)
Klopt helemaal, nu is het gelukkig nog niet nodig maar natuurlijk worden ouders geholpen als dat nodig zal zijn. En wij hebben ook een mooi hypotheekdeel bij de ouders, met een flinke rente :)
pi_128148028
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:51 schreef 44pje het volgende:

[..]

Klopt helemaal, nu is het gelukkig nog niet nodig maar natuurlijk worden ouders geholpen als dat nodig zal zijn. En wij hebben ook een mooi hypotheekdeel bij de ouders, met een flinke rente :)
Heb je daarna ook je spaargeld weer geleend aan je ouders ter financiering van hun huis? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')