Zo ver waren we nog niet. We waren nu bij: god is god ongeacht mijn persoonlijke opvattingen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:07 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus als God Goed blijkt te zijn, dan is Hij Goed ongeacht jouw persoonlijke opvattingen.
En als God slecht blijkt te zijn, dan is Hij slecht ongeacht jouw persoonlijke opvattingen.
Klopt?
Is het mogelijk voor de Bijbelse God om Goed te zijn?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo ver waren we nog niet. We waren nu bij: god is god ongeacht mijn persoonlijke opvattingen.
Afgaand op de Bijbel is het voor de Bijbelse God heel goed mogelijk om puur kwaadaardig te zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:33 schreef man1986 het volgende:
[..]
Is het mogelijk voor de Bijbelse God om Goed te zijn?
Is het mogelijk voor de Bijbelse God om slecht te zijn?
Is het mogelijk voor de Bijbelse God om allebei te zijn?
Is het mogelijk voor de Bijbelse God om geen van beide te zijn?
Is dat volgens jouw persoonlijke opvatting of is dat iets wat daadwerkelijk in de Bijbel aangegeven wordt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Afgaand op de Bijbel is het voor de Bijbelse God heel goed mogelijk om puur kwaadaardig te zijn.
Dat is mijn persoonlijke opvatting. Ik vind massamoord, verkrachting, slavernij en dat soort dingen namelijk kwaadaardig. Maar inderdaad: het staat je vrij om daar anders over te denken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:38 schreef man1986 het volgende:
[..]
Is dat volgens jouw persoonlijke opvatting of is dat iets wat daadwerkelijk in de Bijbel aangegeven wordt?
God kan dus in essentie Goed blijken te zijn, maar jouw persoonlijke opvatting is dat Hij puur kwaadaardig is.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is mijn persoonlijke opvatting. Ik vind massamoord, verkrachting, slavernij en dat soort dingen namelijk kwaadaardig. Maar inderdaad: het staat je vrij om daar anders over te denken.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:07 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus als God Goed blijkt te zijn, dan is Hij Goed ongeacht jouw persoonlijke opvattingen.
En als God slecht blijkt te zijn, dan is Hij slecht ongeacht jouw persoonlijke opvattingen.
Klopt?
Dan moet je me eerst even uitleggen hoe massamoord en dergelijke goed kunnen zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:42 schreef man1986 het volgende:
[..]
God kan dus in essentie Goed blijken te zijn, maar jouw persoonlijke opvatting is dat Hij puur kwaadaardig is.
Daarom:
[..]
'Massamoord is goed' heeft net zoveel waarde als 'massamoord is slecht'.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan moet je me eerst even uitleggen hoe massamoord en dergelijke goed kunnen zijn.
Dat het slecht IS? Nee. Ik kan wel zeggen dat ik het slecht vind.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:53 schreef man1986 het volgende:
[..]
'Massamoord is goed' heeft net zoveel waarde als 'massamoord is slecht'.
De ene optie heeft geen voorkeur boven de andere.
Mijn vraag aan jouw dus: Kun je dan wel zeggen dat massamoord slecht is als er buiten onze opvattingen geen God zou bestaan?
En als de Bijbelse God wel zou bestaan, dan dient Hij als een objectieve maatstaf voor goed en slecht ongeacht onze persoonlijke opvattingen. Mee eens?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat het slecht IS? Nee. Ik kan wel zeggen dat ik het slecht vind.
Nee. Absoluut niet zelfs.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:01 schreef man1986 het volgende:
[..]
En als de Bijbelse God wel zou bestaan, dan dient Hij als een objectieve maatstaf voor goed en slecht ongeacht onze persoonlijke opvattingen. Mee eens?
Waarom?quote:
Omdat hij volgens de Bijbel de meest verschrikkelijke dingen op zijn geweten heeft. Dus als hij echt zou bestaan, dan gaat het niet meer om een kwaadaardig boekpersonage, maar om de allergrootste misdadiger ooit.quote:
Volgens de Bijbel of volgens jouw persoonlijke opvattingen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat hij volgens de Bijbel de meest verschrikkelijke dingen op zijn geweten heeft. Dus als hij echt zou bestaan, dan gaat het niet meer om een kwaadaardig boekpersonage, maar om de allergrootste misdadiger ooit.
In de Bijbel staat wat hij gedaan zou hebben en dat ik dat intens verwerpelijk vind is mijn eigen opvatting.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:07 schreef man1986 het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel of volgens jouw persoonlijke opvattingen?
Wordt er in de Bijbel ook de daden van de mensen genoemd die zich tegen God keren?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In de Bijbel staat wat hij gedaan zou hebben en dat ik dat intens verwerpelijk vind is mijn eigen opvatting.
Wat, homoseksueel zijn bijvoorbeeld? Nee, dat vind ik niet verwerpelijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wordt er in de Bijbel ook de daden van de mensen genoemd die zich tegen God keren?
En vind jij de daden van deze mensen ook intens verwerpelijk?
Wat is volgens jouw een goede reden om gedood te worden?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat, homoseksueel zijn bijvoorbeeld? Nee, dat vind ik niet verwerpelijk.
Vind jij homoseksueel zijn dan wel een reden om gedood te worden?
Hoho. Eerst jij. Vind jij homoseksueel zijn een goede reden om gedood te worden?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat is volgens jouw een goede reden om gedood te worden?
De daad is een gruwel.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoho. Eerst jij. Vind jij homoseksueel zijn een goede reden om gedood te worden?
Dood is onontkoombaar. Ons lichaam is tijdelijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoho. Eerst jij. Vind jij homoseksueel zijn een goede reden om gedood te worden?
Ja, mooi verhaal, maar dat vroeg ik niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:50 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dood is onontkoombaar. Ons lichaam is tijdelijk.
Als wij naar ons lichaam kijken, dan komen we oog in oog met de realiteit van de dood.
Elke seconde gaan er duizenden cellen dood totdat de dag aanbreekt waarin het lichaam het zelf opgeeft.
Dus de vraag hierbij is niet óf en hoe mensen zullen sterven, maar wanneer. De klok tikt door.
Belangrijker dan het lichaam is de ziel.
Het lichaam kan sterven, maar de ziel heeft de mogelijkheid om eeuwig te leven.
Deze mogelijkheid is een werkelijkheid geworden in het leven van Jezus.
En iedereen kan de dood overwinnen als zij ervoor kiezen om Zijn offer te omarmen.
Wat vind ik van homoseksuelen? Die gaan ook dood, net als iedereen. Maar zij, net als iedereen, hebben de mogelijkheid om eeuwig leven te bezitten. Dat is de boodschap van vergeving, dat ongeacht je zonden die je hebt begaan in het leven je in Jezus' naam vergeven zult worden. Met als een leuk extraatje eeuwig leven bezitten in Gods Koninkrijk. Wat kost dit ons nou allemaal?
Het kost ons helemaal niets, want Jezus heeft de toegang tot Gods Koninkrijk al voor ons betaald.
Het ticket is helemaal gratis, maar zonder dit ticket heb je geen toegang tot het Koninkrijk. Het ticket is je goedkeuring, je validatie. Dat ticket is Jezus.
Ik heb mijn ticket en ik wens jullie dat ook van harte.
Je vergeet 1 ding. Het staat in de Tora , en het gebod is gericht aan het joodse volk, het is voor de joden dus verboden om seks te hebben met een man en met dieren.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar is het een goede reden om gedood te worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |