Aan wie heb jij gevraagd of 1 + 1 gelijk is aan 2 buiten onze persoonlijke opvattingen om?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, daar waren we het een paar uur geleden al over eens. Maar welke objectieve partij gaan we nou vragen of de Bijbelse God goed- of kwaadaardig is?
Aan niemand. Ik heb het logisch beredeneerd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:24 schreef man1986 het volgende:
[..]
Aan wie heb jij gevraagd of 1 + 1 gelijk is aan 2 buiten onze persoonlijke opvattingen om?
Maar jouw redenatie is je eigen persoonlijke opvatting, toch?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Aan niemand. Ik heb het logisch beredeneerd.
Nee, niet als het om logica gaat.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:29 schreef man1986 het volgende:
[..]
Maar jouw redenatie is je eigen persoonlijke opvatting, toch?
Is logica absoluut?quote:
Hoe weten we dat logica absoluut is?quote:
Hoe is logica te controleren?quote:
Door het honderdduizendmiljoenmiljard keer te herhalen.quote:
Kun je met behulp van logisch redeneren zeggen dat logica niet absoluut is? Waarom wel/niet?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Door het honderdduizendmiljoenmiljard keer te herhalen.
Hé, maak je punt nou maar, want dat gedraai om niks is nu wel weer genoeg geweest.
Nee, ik denk het niet. Maar maak je punt even.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:43 schreef man1986 het volgende:
[..]
Kun je met behulp van logisch redeneren zeggen dat logica niet absoluut is? Waarom wel/niet?
Prima.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. Maar maak je punt even.
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Prima.
Zou je dan even willen aannemen dat de Bijbelse God bestaat?
Ik vraag je niet om te geloven dat Hij bestaat.quote:
Ik hoef het alleen maar aan te nemen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik vraag je niet om te geloven dat Hij bestaat.
Nou, vooruit dan maar.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:48 schreef man1986 het volgende:
For the sake of argument laten we ervan uit gaan dat Hij bestaat.
Ja, dan wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:49 schreef man1986 het volgende:
Dus als God bestaat, bestaat Hij ook buiten onze persoonlijke opvattingen, ja of nee?
In dat opzicht is God objectief te noemen, aangezien Hij niet onder invloed is van onze persoonlijke opvattingen?quote:
Nee. Dan zou mijn kat ook objectief zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:52 schreef man1986 het volgende:
[..]
In dat opzicht is God objectief te noemen, aangezien Hij niet onder invloed is van onze persoonlijke opvattingen?
Dus jouw kat is goed of slecht, ongeacht jouw persoonlijke opvatting?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Dan zou mijn kat ook objectief zijn.
Nee, mijn kat is kat. Ik vind 'm wel lief.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:57 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus jouw kat is goed of slecht, ongeacht jouw persoonlijke opvatting?
Nee, God is God, ongeacht mijn persoonlijke opvattingen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:57 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus jouw kat is goed of slecht, ongeacht jouw persoonlijke opvatting?
En is God goed of slecht, ongeacht jouw persoonlijke opvatting?
Dus als God Goed blijkt te zijn, dan is Hij Goed ongeacht jouw persoonlijke opvattingen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, God is God, ongeacht mijn persoonlijke opvattingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |