En wat is een objectieve basis voor smaak als zintuig?quote:
Die vraag begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:19 schreef man1986 het volgende:
[..]
En wat is een objectieve basis voor smaak als zintuig?
Heeft een eenhoorn verklarende eigenschappen?quote:
Vraag het 'm.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:19 schreef man1986 het volgende:
[..]
Heeft een eenhoorn verklarende eigenschappen?
Hij neem daar even aan dat alle tongen hetzelfde zijn.. of zoiets.quote:
Precies net zoveel als die god van je.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:19 schreef man1986 het volgende:
[..]
Heeft een eenhoorn verklarende eigenschappen?
Is er een link tussen onze smaakzintuig en de buitenwereld?quote:
Sorry, maar ik begrijp je vraag echt nog steeds niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef man1986 het volgende:
[..]
Is er een link tussen onze smaakzintuig en de buitenwereld?
Als het precies net zoveel is, dan geef je in feite een andere benaming voor God, namelijk 'eenhoorn'.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Precies net zoveel als die god van je.
Onder de categorie 'eenhoorn'? Ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:28 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als het precies net zoveel is, dan geef je in feite een andere benaming voor God, namelijk 'eenhoorn'.
Als ik zeg dat X = Y, dan zeg ik in feite dat X een andere benaming is voor Y.
Maar mijn vraag is dus: Valt God daar ook onder?
Is de bittere smaak van spruitjes een gevolg van zijn chemische eigenschappen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sorry, maar ik begrijp je vraag echt nog steeds niet.
Ah, zo. Ja, ik denk het wel.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:31 schreef man1986 het volgende:
[..]
Is de bittere smaak van spruitjes een gevolg van zijn chemische eigenschappen?
Kunnen we dan zeggen dat de chemische eigenschappen van spruitjes de (materiële) oorzaak zijn voor de smaak 'lekker of vies'?quote:
Nee. Ze zijn de oorzaak van de bittere smaak. Wat iemand van die smaak vindt is een tweede.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef man1986 het volgende:
[..]
Kunnen we dan zeggen dat de chemische eigenschappen van spruitjes de (materiële) oorzaak zijn voor de smaak (lekker of vies)?
Juistquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn de oorzaak van de bittere smaak. Wat iemand van die smaak vindt is een tweede.
Zo kunnen we dus ook zeggen dat God de bron is van moraliteit en wat wij ervan vinden is een tweede.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. En waar sloeg dit gesprek nou eigenlijk op?
Dan kunnen we ook zeggen dat de eenhoorn de bron is van moraliteit en wat wij ervan vinden is een tweede.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Zo kunnen we dus ook zeggen dat God de bron is van moraliteit en wat wij ervan vinden is een tweede.
waarom schrijf je ' als je o bedoeld?quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:22 schreef Skillsy het volgende:
[Ontopic:
De zoveelste vraag of G'd goed of kwaad is
De vraag an sich die nergens op slaat.
G'd is ECHAD , er is niks buiten hem om.
Als 'eenhoorn' een andere benaming is voor God, prima. X=Y, dus geen probleem.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan kunnen we ook zeggen dat de eenhoorn de bron is van moraliteit en wat wij ervan vinden is een tweede.
O wauw. Zijn we het er nu over eens dat 'god' en 'eenhoorn' in dezelfde categorie thuishoren? Dat ik dat nog mag meemaken!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als 'eenhoorn' een andere benaming is voor God, prima. X=Y, dus geen probleem.
Lees maar nog een keer:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O wauw. Zijn we het er nu over eens dat 'god' en 'eenhoorn' in dezelfde categorie thuishoren? Dat ik dat nog mag meemaken!
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:28 schreef man1986 het volgende:
Als het precies net zoveel is, dan geef je in feite een andere benaming voor God, namelijk 'eenhoorn'.
Als ik zeg dat X = Y, dan zeg ik in feite dat X een andere benaming is voor Y.
Dan zijn we het met elkaar eens.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Waanzinnig zeg. Dat had ik niet verwacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |