Tja wie zal het zeggen. Maar hier zijn andere topics voor.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:42 schreef THEFXR het volgende:
Die blessure van Wiggo is die wel echt of had hij geen zin om te knechten voor Froome?
of een tumor door de AICARquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja wie zal het zeggen. Maar hier zijn andere topics voor.
Vind dat hij bij Sky nog een transformatie heeft ondergaan, van iemand die hooguit met moeite kon volgen en het echt alleen van de tijdrit moest hebben en te verslaan was bergop naar iemand vorig jaar die nergens in de problemen kwam, zelfs niet op het explosieve werk, maar tegelijkertijd ook nog zijn tijdrit wist te verbeteren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klopt, dit filmpje heeft me ooit overtuigd dat het gebruik van AICAR een waarschijnlijkere verklaring is voor bepaalde transformaties dan alternatieve verklaringen. Persoonlijk vind ik het jammer dat de transformatie van Wiggins bij Garmin heeft plaatsgevonden, wat Hesjedals prestaties in combinatie met zijn fysiek automatisch ook enigszins verdacht maakt.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat we allemaal een beetje gelijk hebben. Dat het AICAR-gebruik niet geïnitieerd wordt vanuit de ploegleiding, maar vanuit Wiggins. Dat het daarom alleen maar bij de Engelstaligen voor lijkt te komen. En dat Sky daarnaast ook wel echt voordeel haalt uit de marginal gains. Ik bedoel het is US Postal all over again, maar dat neemt niet weg dat US postal / Armstrong ook voordeel haalde uit meer professionaliteit op alle gebieden, niet alleen op dopinggebied.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vind dat hij bij Sky nog een transformatie heeft ondergaan, van iemand die hooguit met moeite kon volgen en het echt alleen van de tijdrit moest hebben en te verslaan was bergop naar iemand vorig jaar die nergens in de problemen kwam, zelfs niet op het explosieve werk, maar tegelijkertijd ook nog zijn tijdrit wist te verbeteren.
Van Persie had het er ook over dat ie stuk spier er bij had zonder extra te trainen. Vond ik ook maar raar. Wenger is in ieder geval strenger qua doping dan andere mensen in de PL, gezien zijn uitspraken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klopt, dit filmpje heeft me ooit overtuigd dat het gebruik van AICAR een waarschijnlijkere verklaring is voor bepaalde transformaties dan alternatieve verklaringen. Persoonlijk vind ik het jammer dat de transformatie van Wiggins bij Garmin heeft plaatsgevonden, wat Hesjedals prestaties in combinatie met zijn fysiek automatisch ook enigszins verdacht maakt.
Precies mijn gedachten allemaalquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Van Persie had het er ook over dat ie stuk spier er bij had zonder extra te trainen. Vond ik ook maar raar. Wenger is in ieder geval strenger qua doping dan andere mensen in de PL, gezien zijn uitspraken.
en dan 8 jaar terug retro testenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:41 schreef marcodej het volgende:
http://www.lematin.ch/sav(...)sions/story/12425592
Test voor bloedtransfusies in de maak.
Als ze AICAR, GW1516, bloedtransfusies en microdosissen epo kunnen traceren blijven er weinig actieve renners overquote:
quote:Moncoutié alleges that most Tour de France winners during the 90s were using EPO
Retired Frenchman speaks out
Recognised as a clean rider over his 16-year career, retired Frenchman David Moncoutié claims that almost every winner of the Tour de France during the 90s was probably using performance-enhancing drugs.
It's a sentiment echoed by Lance Armstrong when he confessed to using drugs throughout his career in January this year, where the American said that it would not have been possible to win the Tour during his reign without the use of performance enhancers.
"Almost every winner of the Tour de France was probably using this substance," Moncoutié told Euronews of the 1990s. "Maybe some cyclists in the peloton were clean, more so in recent years, but I think the majority of them were cheating."
A test for EPO only became available for the Olympic Games in 2000. Earlier this week, L'Equipe reported that Laurent Jalabert tested positive for EPO from a sample taken at the 1998 Tour de France.
Moncoutié retired at the age of 37 following the Vuelta a España last year, with two stage wins from the Tour de France highlighting his palmares.
The former Cofidis rider said that despite previous eras that have been clouded by doping controversies, the increased efforts in anti-doping meant that it could not be said that "all cyclists are cheating" and that the number of riders using illegal substances has decreased.
"In my opinion, it is possible to take part in the Tour de France without cheating just as I did and I don't think I am the only one. However to actually win the competition is a different matter. Some cyclists have special skills and we are all well trained but one rider usually stands out. We would all like him to be clean."
quote:Ex-wereldkampioene triatlon bekent dopinggebruik
De Spaanse triatlete Virginia Berasategui heeft woensdag toegegeven dat ze tijdens haar carrière doping gebruikt heeft. De bekentenis volgt op haar positieve dopingtest van 18 mei nadat ze de triatlon van Bilbao had gewonnen.
‘Als je een fout maakt, moet je je excuses aanbieden’, zei een in tranen gehulde Berasategui woensdag in Bilbao. ‘In de herfst van mijn carrière kon ik de verleiding niet weerstaan.’
De 38-jarige Spaanse kondigde twee maanden geleden aan dat ze op het einde van dit seizoen haar 25-jarige carrière zou beëindigen. In 2003 werd ze wereldkampioene op de lange afstand en in 2004 en 2005 won ze de Iron Man. Ze was een van de beste atleten in haar discipline.
gewoon alles afnemen, that bitchquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:39 schreef DeeBee het volgende:
'Herfst van de carriere...eenmaal de verleiding niet kunnen weerstaan...grootste successen clean behaald...'
Dat soort teksten verdienen niet eens het label 'bekentenis', maar niet verwonderlijk verder dat je in de triathlonwereld ook moet prepareren om mee te doen voor de prijzen... En dat het een Spaanse is, tsja...
Hypocriet. Ik ben benieuwd wie ze nog meer niet hebben uitgenodigd. Virenque, Jalabert, Riis, Ullrich?quote:De organisatie van de Tour de France heeft Lance Armstrong genegeerd voor een ceremonie ter ere van de honderdste editie.
De ASO nodigde de Amerikaan niet uit voor het evenement, dat op de slotdag van de Ronde van Frankrijk plaatsvindt.
Alle wielrenners die ooit de Tour uitreden, ontvingen een invitatie voor de ceremonie 'groten uit de Tour' op zondag 21 juli. Naar schatting 2060 oud-renners zijn uitgenodigd.
Armstrong bekende in januari doping te hebben gebruikt in alle jaren waarin hij de Tour de France won. De organisatie ontnam hem vervolgens al zijn overwinningen.
ik moet nog maar eens zien of dat uitkomtquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:59 schreef Mani89 het volgende:
Ik niet, wat voegt dit toe? Gaan er echt namen bij zitten waarvan wij denken: OH NEE NIET HIJ!?
Dit is alleen voer voor hijgerige AD of Telegraaf journalisten om weer wekenlang paginas mee vol te kliederen.
Hij lijkt ook uit de promo van de NOS geknipt te zijn. Verder zitten er ook helemaal geen dopeurs in die promo ofzo.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:57 schreef JohnDDD het volgende:
http://nos.nl/artikel/523032-aso-nodigt-armstrong-niet-uit.html
[..]
Hypocriet. Ik ben benieuwd wie ze nog meer niet hebben uitgenodigd. Virenque, Jalabert, Riis, Ullrich?
Dan was de ceremonie leeg geweest buiten de organisatoren en pers. De TDF kan je niet clean uitrijden volgens THEFXR.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:19 schreef opgebaarde het volgende:
Hebben ze iedereen uitgenodigd die een keer clean/niet betrapt de tour uitgereden heeft?
Bij Lance zijn natuurlijk al zijn deelnames geschrapt
Van Bon staat in ieder geval bekend als mogelijk schoon. Blijlevens daarentegen...quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:34 schreef Ereinion het volgende:
Ik zat me net te bedenken, op 18 juli maakt de Franse senaat het resultaat van hun onderzoek bekend, en dan zullen ook alle namen van de renners die positief op EPO waren in de Tour van 1998 bekend worden. We weten dat bij hertests 44 van de 60 stalen EPO bevatten.
Jeroen Blijlevens won die Tour een etappe (ook Van Bon), dus zal zeker gecontroleerd zijn. Dat was vroeg in de ronde, dus de kans is groot dat hij positief zal zijn voor EPO. Een paar maanden terug heeft hij echter nog het convenant ondertekent dat hij nooit doping gebruikt heeft tijdens zijn carrière. Dat wordt een lekkere binnenkomer voor Belkin, kunnen ze direct tijdens de Tour een ploegleider ontslaan.
idd, maar je weet toch de UCI heeft een erg diepe la en de andere 50% ligt al in het grafquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan was de ceremonie leeg geweest buiten de organisatoren en pers. De TDF kan je niet clean uitrijden volgens THEFXR.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rleden-aan-ALS.dhtmlquote:Voormalig voetballer Stefano Borgonovo is vandaag overleden. De ex-speler van AC Milaan leed aan de dodelijke zenuwziekte ALS. Volgens het Italiaanse persagentschap Ansa lijden tientallen oud-voetballers in Italië aan de ziekte.
Borgonovo, ex-spits van Milan en Fiorentina, was 49 jaar. In september 2008 raakte bekend dat hij aan de ziekte leed. De laatste jaren was hij verlamd geraakt en werd hij kunstmatig beademd. Hij kon enkel nog communiceren via de ogen. Een computer kon namelijk de knipperbewegingen van zijn oogleden ontcijferen.
Het verhaal van Borgonovo raakt heel Italië in het hart, en zorgde er ook voor dat een vreemd medisch fenomeen aan het licht kwam: ALS is normaal gezien een erg zeldzame ziekte, maar ze treft steeds vaker voormalige voetballers.
De Italiaanse voetbalfederatie kreeg van de Wereldvoetbalbond FIFA de toelating om de spelers van de nationale ploeg donderdagavond een rouwband te laten dragen tijdens de halve finale van de Confederations Cup. In Fortaleza neemt de Squadra het op tegen Spanje.
Echt? Moet dan wel een echte klasbak zijn geweest. Hij had echt wel een keer een klassieker (of WK) mogen winnen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Van Bon staat in ieder geval bekend als mogelijk schoon.
80% is hier hoogerland weer vergeten, je weet wel, die moordaanslag waar hij 25 grote littekens aan over heeft gehouden.quote:
Herbert, is that you?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
80% is hier hoogerland weer vergeten, je weet wel, die moordaanslag waar hij 25 grote littekens aan over heeft gehouden.
twitter:JohnSinnott twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 12:27:36Lance Armstrong's @LeMondefr_Sport interview: "I'm sure some big soccer clubs had some influence during Puerto trial" http://t.co/djE5tWOIrK reageer retweet
Maar je kan dan wel derde worden zonder doping. Leg eens uit Lance.quote:"It is impossible to win the Tour de France without doping. Because the Tour is an event where oxygen is too important."
Daar heeft hij het over de periode tot 2005.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar je kan dan wel derde worden zonder doping. Leg eens uit Lance.
Dat zie ik niet specifiek bij deze quote staan. Hij heeft het bij deze opmerking niet over een periode.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Daar heeft hij het over de periode tot 2005.
Ik zie het, dat had fok ervan gemaakt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat zie ik niet specifiek bij deze quote staan.
CN quote het zo en dan lijkt het wel over die 7 tours te gaan.quote:“It was impossible to win the Tour de France in my time without doping,”
Zo wel. Het zal dus wel weer broddelig vertaalwerk zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:23 schreef No-P het volgende:
CN quote het zo en dan lijkt het wel over die 7 tours te gaan.
Zou me niks verbazen als hij ziek uitvalt. Lijkt wel een kampslachtoffer. Nu zijn wielrenners al skeletjes meestal maar er is nog wel een grens hoe scherp je kan staan voor langere tijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:19 schreef marcodej het volgende:
Froomepje staat lekker onnatuurlijk scherp.
[ afbeelding ]
Omertalul. Zag trouwens dat aan het einde nog even motoman langs kwam, Bernard wachtte zeker op een aflevering.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/video/52363(...)g-uit-interview.html
Aicar for the win. Of hij is ook even naar de slager in Irún geweest.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij ziek uitvalt. Lijkt wel een kampslachtoffer. Nu zijn wielrenners al skeletjes meestal maar er is nog wel een grens hoe scherp je kan staan voor langere tijd.
Vraag me af of er buiten Syntix en Wimderon iemand is die Froome ook maar 1 seconde serieus neemt. Maar goed Contador heeft ook wel eens zulke scherpte laten zien met zijn krimpende hoofdje. De nieuwe generatie is vooral generatie anorexia geworden.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Aicar for the win. Of hij is ook even naar de slager in Irún geweest.
door de middelen, als je echt anorexia hebt maak je nog niet eens 1 dag vol.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vraag me af of er buiten Syntix en Wimderon iemand is die Froome ook maar 1 seconde serieus neemt. Maar goed Contador heeft ook wel eens zulke scherpte laten zien met zijn krimpende hoofdje. De nieuwe generatie is vooral generatie anorexia geworden.
Ik neem geen enkele wielrenner serieus....zolang ze maar genoeg vermaak bieden zal het me verder aan m'n reet roesten wat voor dope ze gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vraag me af of er buiten Syntix en Wimderon iemand is die Froome ook maar 1 seconde serieus neemt. Maar goed Contador heeft ook wel eens zulke scherpte laten zien met zijn krimpende hoofdje. De nieuwe generatie is vooral generatie anorexia geworden.
ja, hij staat wel heel scherp. Iemand toevallig een foto van vlak voor de tour van vorig jaar?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij ziek uitvalt. Lijkt wel een kampslachtoffer. Nu zijn wielrenners al skeletjes meestal maar er is nog wel een grens hoe scherp je kan staan voor langere tijd.
quote:“In mid-June, I started to get the signs. The first was when my arms got so skinny that my jersey sleeves started to flap in the breeze; I’d feel them vibrating against my triceps. The next sign was when it began to hurt when I sat on our wooden dining-table chairs. I had zero fat on my ass; my bones dug into the wood and they ached; I had to sit on a towel to be comfortable. Another sign: my skin got thin and transparent-looking; Haven said she could start to see the outline of my internal organs. The final sign was when friends would start to tell me how shitty I looked—that I was just skin and bones. To my ears it sounded like a compliment. I knew I was getting close.”
uit het boek van hammiequote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:48 schreef Mani89 het volgende:
Vraag me af of Vroemmm hier ook last van heeft.
[..]
Ik hoop ook echt dat de Olympische Spelen naar Japan gaan, ook al heeft het volk er daar geen zin in, Spanje en Turkije zijn toch wel een aparte categorie qua dopinggebruik. Die Turken dan vooral omdat ze nog de goedkope spullen gebruiken. Al maakt dat weer minder uit als de sportbonden het stimuleren en niet controleren zoals ze zouden moeten doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Weer acht Turkse atleten betrapt op dopinggebruik
Gaat lekker in Turkije.
N mens zou nog heimwee krijgen naar McUllrich ...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik Froome serieus neem?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Level playing field dus?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik Froome serieus neem?
Ik neem hem net zo serieus als zijn concurrenten. Niet meer, niet minder.
twitter:inrng twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 10:13:26Special anti-doping checks during the Tour for AICAR and phthalates, the "plasticizer" molecules linked to blood doping during the Tour reageer retweet
twitter:gerardvroomen twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 10:16:19@inrng How long after use will AICAR show up in the test? This could be very interesting reageer retweet
twitter:inrng twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 10:18:44@gerardvroomen not sure. Köln lab has developed the test, quietly been in place already reageer retweet
Balen voor Europcarquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:20 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:inrng twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 10:13:26Special anti-doping checks during the Tour for AICAR and phthalates, the "plasticizer" molecules linked to blood doping during the Tour reageer retweet
twitter:gerardvroomen twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 10:16:19@inrng How long after use will AICAR show up in the test? This could be very interesting reageer retweet
twitter:inrng twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 10:18:44@gerardvroomen not sure. Köln lab has developed the test, quietly been in place already reageer retweet
het is wel doping, maar ja die renners zeggen altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:04 schreef tong80 het volgende:
In België is profwielrenner Pieter Van Herck twee jaar geschorst wegens het gebruik van de omstreden ozontherapie. De 21-jarige renner uit de ploeg van Sven Nys zou de ozonkuur in 2011 hebben gevolgd. Dat schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
Volgens Van Herck volgde hij de kuur vanwege zijn slechte gezondheid, niet omdat het zijn prestaties zou bevorderen. 'Want dat deed die kuur niet', aldus Van Herck, die zwaar aangeslagen is door de uitspraak van het tribunaal van de Koninklijke Belgische Wielerbond. 'Mijn carrière is om zeep. Nu moet ik ander werk zoeken.'
Volgens Het Laatste Nieuws zullen er nog meer 'ozonzaken' volgen, onder meer rond veldrijder Tom Meeusen. Die kwam begin dit jaar onder verdenking te staan, toen bleek dat ook hij ozontherapie had ondergaan bij een arts in Rotselaar.
In eerste instantie verklaarden de betrokkenen dat ozontherapie nergens in Europa als doping beschouwd wordt. Die theorie wuift het bondsparket met deze schorsing weg.
Wagendorp's adoratie van Froomequote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:17 schreef marcodej het volgende:
Een-fucking-Vandaag straks met een repo over de vraag waarom we nog steeds naar de Tour kijken...
Elk andere anorexiapatiënt ligt aan de sondevoeding, maar schone Froome pakt er een Tourtje meequote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:45 schreef Wombcat het volgende:
Whahahaha![]()
Wagendorp denkt dat we met Froome een schone tourwinnaar krijgen
Echt hèquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:46 schreef marcodej het volgende:
Zijn stuk in De Muur was ook goed. Ik dacht dat dat satire was, maar hij is serieus.
Linkje?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:46 schreef marcodej het volgende:
Zijn stuk in De Muur was ook goed. Ik dacht dat dat satire was, maar hij is serieus.
Is ouderwets papier, dus kopen.quote:
Ze zaten gewoon allemaal aan de doping, mooi om te zien hoe de koersdirecteur en anderen dat verwoordenquote:Op zondag 30 juni 2013 22:41 schreef kikoooooo het volgende:
Leuke Andere Tijden Sport over theunisse en Delgado
'in het geval van Rooks heb ik daar wat moeite mee'quote:Op zondag 30 juni 2013 22:46 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Ze zaten gewoon allemaal aan de doping, mooi om te zien hoe de koersdirecteur en anderen dat verwoorden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |