Wie anders? Ze hebben allemaal op dezelfde manier gewonnen (oké, misschien met een beetje minder intimidatie).quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:22 schreef Zelva het volgende:
http://www.nusport.nl/wie(...)tste-tourrenner.html
Armstrongquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:22 schreef Zelva het volgende:
http://www.nusport.nl/wie(...)tste-tourrenner.html
Wie anders? Merckx natuurlijk! Kom op zeg. Die ging in het geel in zijn eentje nog gewoon in de aanval. En die reed bovendien wel een volwaardig seizoen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:37 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Wie anders? Ze hebben allemaal op dezelfde manier gewonnen (oké, misschien met een beetje minder intimidatie).
Met zijn hypocriete krokodillentranen?quote:
Dat heeft niets met prestaties te maken. Armstrong is een onmens, maar dat doet ook niets af aan zijn prestaties. Dus ook geen tegenargument tegen mijn stelling.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:03 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Met zijn hypocriete krokodillentranen?Er is nog iets erger dan staalhard ontkennen en dat is er nog bij gaan huilen.
7 - 5 Maar we kunnen moeilijk verschillende periodes met elkaar vergelijken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat heeft niets met prestaties te maken. Armstrong is een onmens, maar dat doet ook niets af aan zijn prestaties. Dus ook geen tegenargument tegen mijn stelling.
als Merckx zijn seizoenen net zo in had kunnen delen als Armstrong dan was die 7 ook goed haalbaar geweest.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:11 schreef kl1172 het volgende:
[..]
7 - 5 Maar we kunnen moeilijk verschillende periodes met elkaar vergelijken.
Reden de meeste renners in die tijd niet vele verschillende wedstrijden ?quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als Merckx zijn seizoenen net zo in had kunnen delen als Armstrong dan was die 7 ook goed haalbaar geweest.
Indurain was 27. Na Indurain hebben alleen Ullrich en Contador op jonge leeftijd een TDF gewonnen. Vroeger kwamen renners meestal eerder tot wasdom maar hadden ook een kortere carrière. Een Zoetemelk of van Impe dan uitgesloten maar veel top ronderenners stopten al ergens begin 30. Je moest er dus al vroeg staan wilde je horen bij de groteren van de ronderenners.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:23 schreef nabroer het volgende:
Armstrong was een "gemaakte" renner.
De grootste o.b.v. puur wielertalent en een zeer groot hart, Eddy Merkx.
De grote Ronderenners winnen hun eerste ronde op 23/24 jaar.
Nee hoor, toen was het mannenwielrennen op het niveau van het vrouwenwielrennen nu. Totaal niet genivelleerd dus. Wat Armstrong deed was veel knapper.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wie anders? Merckx natuurlijk! Kom op zeg. Die ging in het geel in zijn eentje nog gewoon in de aanval. En die reed bovendien wel een volwaardig seizoen.
En Merckx won ook nog 5 keer de Giro in een periode dat de Giro minstens even belangrijk was als de Tour.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als Merckx zijn seizoenen net zo in had kunnen delen als Armstrong dan was die 7 ook goed haalbaar geweest.
En een keer de Vuelta.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Merckx won ook nog 5 keer de Giro in een periode dat de Giro minstens even belangrijk was als de Tour.
Ook meer omdat het een onderonsje was van een select groepje landen. Wielrennen is nu veel mondialer geworden. Maar het niveau was in de jaren 70 toch wel behoorlijk hoog, wel met het voordeel dat je toen nog scheepsladingen herstelmiddelen naar binnen kon werken waardoor je ook gedurende een grote ronde kon blijven presteren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, toen was het mannenwielrennen op het niveau van het vrouwenwielrennen nu. Totaal niet genivelleerd dus. Wat Armstrong deed was veel knapper.
Wel tegenstanders die in recordtijd een berg op konden knallen, soms ook nog op de grote plaat. Een Zulle of Ullrich had een Merckx op minuten gereden op iedere beklimming. Maar zoals eerder gezegd is het lastig vergelijken omdat renners een product zijn van de periode waar ze in presteren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
De tegenstand van Armstrong bestond dan ook uit de redelijk ongeïnteresseerde Ullrich en brave koorknaapjes als Basso, Zulle en Beloki die bang wegsprongen als Armstrong eens blafte. Bij al die grote ego's uit de jaren '70 was 'm dat iig. niet gelukt.
een tijdje terug zei je wat anders, dat de middelen in de jaren 70 geen zin hadden en dat EPO de echte doping was.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ook meer omdat het een onderonsje was van een select groepje landen. Wielrennen is nu veel mondialer geworden. Maar het niveau was in de jaren 70 toch wel behoorlijk hoog, wel met het voordeel dat je toen nog scheepsladingen herstelmiddelen naar binnen kon werken waardoor je ook gedurende een grote ronde kon blijven presteren.
Ik vind periodes vergelijken vrij lastig in ieder geval. Volg het wielrennen vanaf de jaren 70 maar mijn indruk is nou niet dat het niveau toen veel lager was. Er waren in de TDF wel veel meer wandeletappes met monsterontsnappingen maar dat ligt meer aan de invloed van de media en sprintersploegen tegenwoordig dat er meestal al vrij vroeg gekoerst wordt in een willekeurige TDF-etappe.
Iedere periode kent zijn kampioenen die floreren in de omstandigheden die dan gelden. Mogelijk had een Merckx hedentendage maar een korte periode in het jaar waar hij uitblonk en was een Armstrong of Indurain in de jaren 70 genadeloos er af gereden omdat het ploegenspel toen hele andere (ongeschreven) regels kende.
Dat is niet zo relevant voor de vraag wie de beste Tourrenner ooit was. Dat hij 34 etappes won daarentegen wel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Merckx won ook nog 5 keer de Giro in een periode dat de Giro minstens even belangrijk was als de Tour.
Dat mag je dan terugzoeken want dat heb ik nooit beweerd. Dat wordt wel regelmatig hier gepost overigens maar zeker niet door mij.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een tijdje terug zei je wat anders, dat de middelen in de jaren 70 geen zin hadden en dat EPO de echte doping was.
Dat heb jij idd nooit beweerd. Ik wel, maar je hebt me overtuigd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat mag je dan terugzoeken want dat heb ik nooit beweerd. Dat wordt wel regelmatig hier gepost overigens maar zeker niet door mij.
Toen Beloki eindelijk eens een serieuze bedreiging ging vormen, ging hij net even al zijn botjes brekenquote:Op donderdag 20 juni 2013 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
De tegenstand van Armstrong bestond dan ook uit de redelijk ongeïnteresseerde Ullrich en brave koorknaapjes als Basso, Zulle en Beloki die bang wegsprongen als Armstrong eens blafte. Bij al die grote ego's uit de jaren '70 was 'm dat iig. niet gelukt.
Hij houdt ook van ons!twitter:lancearmstrong twitterde op donderdag 20-06-2013 om 18:47:14@NUsport interesting. i always liked the dutch. even that ol weasel mart smeets. reageer retweet
Lance Armstrong - Survivorquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij houdt ook van ons!twitter:lancearmstrong twitterde op donderdag 20-06-2013 om 18:47:14@NUsport interesting. i always liked the dutch. even that ol weasel mart smeets. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |