ze krijgen pro-actief verschillende lagen van de bevolking op de been dus moet er wel wat spelen. Dat zou men niet doen als men tevreden was over alles, structureel gezien is er een probleem.quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:23 schreef Che_ het volgende:
Idd, de mensen in Turkije beseffen niet hoe goed ze het hebben daar ivm omliggende landen (als je wil vergelijken).
Wilders kanaliseert de stem van zijn groep volgers in de kamer wat de reden tot protesteren ook wegneemt. Op dit moment is er niemand in de Turkse politiek die 't geluid van de protesterende menigte kanaliseert in 't Turkse parlement.quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit is jouw beeld erover.
Ik heb het over de Wilders-volgers.
Haha, er is niet vernield door demonstranten?quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Het protestgevoel moet ten eerste leven. Zoals ik eerder zei, heb ik actief gedemonstreerd tegen het snelheidsregime. Ik was verre van meeloper, maar juist motivator om met me mee te doen. Probleem in Nederland is dat de gemiddelde Nederlander een makke schaap is. Zelfs bij de gedurfde acties, ook al waren ze legaal, gaf men al snel niet thuis. Dat heeft mij niet weerhouden om actief te protesteren, tot groot ongenoegen van de politie![]()
Zoals ik zei, Erdogan wordt uitgemaakt voor fascist en dictator voor het neerslaan van vreedzame demonstraties. De schade die daarbij ontstaat is het gevolg van het politie-ingrijpen. Waar de politie niet ingrijpt is geen schrammetje te bekennen. Erdogan wil het natuurlijk anders doen laten geloven, dat de politie ingrijpt omdat er vernield wordt. Niets is minder waar, ik heb met eigen ogen gezien dat het niet zo is. Turken zijn sowieso geen vandalen zoals West-Europese volkeren.
Erdogan zei: "Ağaç sizsiniz" (jullie zijn de bomen)quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:27 schreef Dance99Vv het volgende:
Yo is er nog nieuws uit turkye?
demonstraties of rellen kan namelijk in #40 niks vinden
quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Erdogan zei: "Ağaç sizsiniz" (jullie zijn de bomen)
En zo geschiede![]()
[ afbeelding ]
Het gaat om de agressor. In geval van Gezi Park is dat de politie en hier zijn dat meestal de demonstranten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:29 schreef Che_ het volgende:
Haha, er is niet vernield door demonstranten?
Hier zijn ook voorbeelden van het neerslaan van demonstranten.
het woord fascist is toen niet gevallen...
Beide. Maar sinds hij premier is wil hij niet meer terugquote:Op woensdag 19 juni 2013 01:31 schreef Dance99Vv het volgende:
Vraagje is erdogan een goede tuinman of meer een tuinkabouter?
Nogmaals, het gaat erom dat ze niet met duizenden de straat opgaan terwijl ze wel degelijk met veel van zijn punten eens zijn. Of stemmen ze op hem omdat ie zo een mooi kapsel heeft?quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders kanaliseert de stem van zijn groep volgers in de kamer wat de reden tot protesteren ook wegneemt. Op dit moment is er niemand in de Turkse politiek die 't geluid van de protesterende menigte kanaliseert in 't Turkse parlement.
Ik zag op beelden toevallig wel een soort van modder rondom de voeten van een 'boom' gestort wordenquote:Op woensdag 19 juni 2013 01:34 schreef Dance99Vv het volgende:
morgen verder, mischien hebben die bomen wortel geschoten
Ja manquote:Op woensdag 19 juni 2013 01:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gaat om de agressor. In geval van Gezi Park is dat de politie en hier zijn dat meestal de demonstranten.
linkje?quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zag op beelden toevallig wel een soort van modder rondom de voeten van een 'boom' gestort worden
Wilders staat ergens voor, trekt stemmen van een groep die zich daar in kan vinden en hij vertolkt hun protest in de kamer. Er is houvast voor deze groep en het poppetje Wilders is hun megafoon.quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat erom dat ze niet met duizenden de straat opgaan terwijl ze wel degelijk met veel van zijn punten eens zijn. Of stemmen ze op hem omdat ie zo een mooi kapsel heeft?
Nee, die linkse krakers worden opgetild en rustig afgevoerd. Bij verzet komen de knuppels pas tevoorschijn. In geval van Gezi Park werden uit het niets, zonder enige weerstand van de demonstranten, tenten in brand gestoken en met traangas gespoten. Pas daarna kwamen de rellen. Ken je feiten!quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja man. Nu reageer je gewoon weer kinderachtig om je punt overeind te houden.
Dus men wordt hier niet hardhandig aangepakt als ze een bouwproject hinderen of in kraakpanden leven? Leerlingen zijn hier niet met knuppels geslagen door agenten?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom demonstreer je hier net tegen? Waarom mag men bij benzinestations geen alcohol kopen? Waarom zijn de winkels dicht op zondag? Waarom mogen kroegen niet onbeperkt open? Waarom mag ik maar 120/130 op de snelweg? Waarom mag ik geen 200? Waarom demonstreer je hier niet tegen?
Wat is dit voor dictatuur?
Moskeeën geven ook onderwijs aan kinderen, vaak 's weekends.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het wordt ook verboden om drankvergunningen te geven aan horeca-bedrijven die minder dan 100 meter van een school of moskee liggen. Dat betekent dat iedere keer als iets sluit er een zaak minder is waar alcohol verkocht mag worden. Het is dus een flink stuk beperkender. En ik zie werkelijk niet in waarom die regel van moskeeën erin zit. Bij een school kan ik me nog iets voorstellen, maar het simpele feit dat een moskee in de buurt is?
Er staan nogal wat moskeeen en de overheid bouwt er alleen maar meer bij. De zones worden dus steeds beperkter.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:36 schreef Bilge het volgende:
[..]
Moskeeën geven ook onderwijs aan kinderen, vaak 's weekends.
Wat vreselijk als het waar is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:46 schreef Bilge het volgende:
De voorzitter van de Aleviet-Bekthasi vereniging, Özdemir Özdemir, beweert dat Iran probeert om een Aleviet vs Soenniet-botsing te creëren in Turkije. Daartoe heeft Iran in de afgelopen 3 jaar 1 stichting en 3 verenigingen gesticht in Turkije die zichzelf 'Aleviet' noemen, maar verder geen contact hebben met de Alevitische samenleving. Via deze stichtingen en verenigingen hebben 700 Turkse dede's (soort imams) kosteloze reizen naar Iran gekregen, waar zij commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde en grootayatollah Ali Khamenei hebben ontmoet en de voor Sjieten heilige stad Qom hebben bezocht. Özdemir kreeg zelf 200.000 aangeboden om de dede's onder zijn vereniging naar Iran te sturen, wat hij heeft geweigerd en gemeld bij de Turkse autoriteiten. Daarnaast zou een Aleviet die als kind naar Iran werd gehaald om daar te worden opgeleid, nu werken als de dede van een cemevi (soort moskee) in Izmir.
Tijdens de Gezi park-rellen zouden deze Alevitische organisaties met grote Alevitische vlaggen vooraan hebben gelopen. Ook zouden zij tijdens de begravenis van een Alevitisch slachtoffer de bevolking hebben proberen op te hitsen, door de politie te provoceren en het slachtoffer als 'louter Alevitisch' ipv Turks te claimen. Ook zouden zij proberen om zoveel mogelijk Alevieten mee te laten doen met de Gezi park-rellen.
Volgens Özdemir heeft het anatolische Alevitisme niets met het Iraanse Sjiitisme te maken. Hij beweert dat Iran de eenheid van Turkije probeert te doorbreken. Tijdens de straatgevechten zouden een hoop Iraniërs zijn opgepakt. Alevieten die mensenliefde dragen zullen hier niet in trappen, meent Özdemir.
[ afbeelding ]
Is het niet vreselijk dar Iran wil dat soennieten en Turken met elkaar gaan vechten ? (Los van wat Gülen wel of niet doet)quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoezo? Gulen doet toch ook zijn dingen?
Misschien vind je dit onderzoekje wel interessant. Gezien de huidige burgeroorlogen langs religieuze lijnen in Irak, Syrië, Libanon, Bahrein en gezien de Iraanse geschiedenis moet Turkije beducht zijn en tegenmaatregelen nemen.quote:
Absoluut. Ik vond het gewoon grappig omdat ik het taferaal voor me zag, hoe de ene groep scandeert dat Erdogan een homo en hoerenkind is, en hoe de demonstrerende homo's en hoeren zich weer beledigd voelen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laat die mensen spreken, je hoeft 't er niet mee eens te zijn
Nediyon yahu. Ik wil hiermee zeggen: waarom verbaasd? Dit doet iedereen op de wereld?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is het niet vreselijk dar Iran wil dat soennieten en Turken met elkaar gaan vechten ? (Los van wat Gülen wel of niet doet)
Waarom kun je niet iets afkeuren zonder meteen naar iemand anders te wijzen?
wat doet iedereen op de wereld? manipuleren?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nediyon yahu. Ik wil hiermee zeggen: waarom verbaasd? Dit doet iedereen op de wereld?
Ja. Elkaar tegen elkaar opzetten, daarna het liefst de boel overnemen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
wat doet iedereen op de wereld? manipuleren?
Dus ? Maakt dat het minder erg?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nediyon yahu. Ik wil hiermee zeggen: waarom verbaasd? Dit doet iedereen op de wereld?
Zeg ik dat dat minder erg is? Waarom doe jij iedere keer alsof jij mijn bedoeling kan uitleggen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus ? Maakt dat het minder erg?
Tip: niet overal op reageren met "ja maar hij doet het ook"
Lees je reacties eens terug, niet vreemd dat dat mijn vermoeden is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zeg ik dat dat minder erg is? Waarom doe jij iedere keer alsof jij mijn bedoeling kan uitleggen?
Als in 'neden sastinki'.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lees je reacties eens terug, niet vreemd dat dat mijn vermoeden is.
Ik noem het vreselijk. Jij reageert met "hoezo? Gulen doet toch ook zijn dingen? "
Deze sektes zijn erg gevaarlijk voor de samenleving. Aanpakken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:46 schreef Bilge het volgende:
De voorzitter van de Aleviet-Bekthasi vereniging, Özdemir Özdemir, beweert dat Iran probeert om een Aleviet vs Soenniet-botsing te creëren in Turkije. Daartoe heeft Iran in de afgelopen 3 jaar 1 stichting en 3 verenigingen gesticht in Turkije die zichzelf 'Aleviet' noemen, maar verder geen contact hebben met de Alevitische samenleving. Via deze stichtingen en verenigingen hebben 700 Turkse dede's (soort imams) kosteloze reizen naar Iran gekregen, waar zij commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde en grootayatollah Ali Khamenei hebben ontmoet en de voor Sjieten heilige stad Qom hebben bezocht. Özdemir kreeg zelf 200.000 aangeboden om de dede's onder zijn vereniging naar Iran te sturen, wat hij heeft geweigerd en gemeld bij de Turkse autoriteiten. Daarnaast zou een Aleviet die als kind naar Iran werd gehaald om daar te worden opgeleid, nu werken als de dede van een cemevi (soort moskee) in Izmir.
Tijdens de Gezi park-rellen zouden deze Alevitische organisaties met grote Alevitische vlaggen vooraan hebben gelopen. Ook zouden zij tijdens de begravenis van een Alevitisch slachtoffer de bevolking hebben proberen op te hitsen, door de politie te provoceren en het slachtoffer als 'louter Alevitisch' ipv Turks te claimen. Ook zouden zij proberen om zoveel mogelijk Alevieten mee te laten doen met de Gezi park-rellen.
Volgens Özdemir heeft het anatolische Alevitisme niets met het Iraanse Sjiitisme te maken. Hij beweert dat Iran de eenheid van Turkije probeert te doorbreken. Tijdens de straatgevechten zouden een hoop Iraniërs zijn opgepakt. Alevieten die mensenliefde dragen zullen hier niet in trappen, meent Özdemir.
[ afbeelding ]
hoe diep kan je haat zitten zeg...quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:48 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Politicus Efgani Dönmez, die namens de Groenen in het Oostenrijkse parlement zit, en oorspronkelijk uit Sivas komt, heeft zijn excuses aangeboden. Hij had namelijk voorgesteld om demonstranten die in Oostenrijk deelnemen aan een pro-Erdogan demonstratie te ontdoen van hun Oostenrijkse paspoort en terug te sturen naar Turkije. Zijn partij stelde hem vandaag voor een ultimatum: excuses of uit de partij, waarna hij zijn welgemeende excuses aanbood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |