abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127972259
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:40 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Laat me happen. Kan door de hitte niet in slaap raken. Ik vind je gewoon vreemd, dat weet je.
Als jij niet verdeR kan kijken dan die eerste dagen/demonstraties, dan is dat jammer. Als ze dat in TR maar kunnen.
Dat mag je vinden, betekent niet dat je op straat moet gaat rellen.
pi_127972275
:')

Hadi iyi geceler allemaal! Ik ga weer eens verder met mn scriptie ;(
pi_127972321
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

Lees anders even terug.
Discussie gevolgd en jij komt met deze voorbeelden

Maar 't is ook wel wat sneu als dat de laatste restjes zijn waar we nog voor moeten strijden in Nederland. Ik zou zo geen reden weten om de straat op te gaan eerlijk gezegd.
pi_127972358
quote:
4s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je maakt een klassieke denkfout. Illegaal is niet synoniem aan afwezig. Dat drugs illegaal is, wil niet zeggen dat het afwezig is. Omdat iets illegaal is en daardoor minder zichtbaar verkeren velen in de illusie dat illegaliteit vermindert vergeleken met legaliteit. Niets is minder waar. Juist omdat sociale controle ontbreekt neemt het probleem toe zonder dat het opvalt.

Dus om jouw vraag te beantwoorden: de samenleving betaalt met illegaliteit een hogere prijs dan legaliteit. En dan heb ik handhaving van het verbod niet eens meegenomen.
Natuurlijk weet ik dat illegaal niet afwezig betekent. Als je het legaal maakt, is er makkelijk aan te komen. De grootste drempel (niet makkelijk beschikbaar) haal je hiermee weg, wat de weerstand verlaagt. Daarmee verhoog je ook de kans dat er meer mensen er verslaafd aan kunnen worden/zijn.

De vraag is of alle vrijheid hebben wel zo productief werkt voor de mens.

Ik heb even snel opgezocht (mocht jij concretere/betere getallen hebben, verbeter me):
quote:
Volgens deze definitie was in 2009 tien procent van de bevolking van twaalf jaar en ouder een zware drinker. Dat komt neer op ongeveer 1,4 miljoen zware drinkers. Dat is even veel als in 2008 (10%) maar tussen 2001 en 2008 tekende zich wel een lichte daling af. In 2001 was nog veertien procent van de bevolking van twaalf jaar en ouder een zware drinker.
Bron: http://www.alcoholinfo.nl(...)onen&a=2&b=316&c=320.
quote:
"Türkiye'de 4 milyon alkolik var"

Bron: http://www.haberturk.com/(...)4-milyon-alkolik-var.
Even los van de definitie en de datum van deze cijfers: Nederland 10%; Turkije ~5,5%.

Daar komt natuurlijk ook nog bij of een volk wel kan omgaan met zulke vrijheden. Nederlanders zijn nuchter, Nederlanders zijn verder gevorderd qua ruimer denken (o.a. de gevolgen).

Ik denk dus dat - als je harddrugs als cocaïne legaliseert in Turkije - de gevolgen veel erger zijn dan een verbod. Turken kunnen er niet mee omgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 00:48:23 ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:48:12 #130
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127972368
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Discussie gevolgd en jij komt met deze voorbeelden

_O- :D

Je snapt dus niet wat ik hem probeer duidelijk te maken en denkt dat ik zelf achter deze punten sta?
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:48:38 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127972375
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:37 schreef Che_ het volgende:

[..]

Waarom demonstreer je hier net tegen? Waarom mag men bij benzinestations geen alcohol kopen? Waarom zijn de winkels dicht op zondag? Waarom mogen kroegen niet onbeperkt open? Waarom mag ik maar 120/130 op de snelweg? Waarom mag ik geen 200? Waarom demonstreer je hier niet tegen?

Wat is dit voor dictatuur?
Gordelplicht demonstreer ik niet tegen omdat ik tot op heden nog geen hinder van ondervonden heb. Het kan zijn dat ik op een dag staandegehouden word omdat ik een klein stukje geen gordel heb gedragen. Dan moet ik mij tot de rechter wenden om de gordelplicht ter discussie te stellen.

Ik ben allerminst gelukkig met het verbod op alcoholverkoop bij tankstations. De aanname dat automobilisten dan gaan drinken is nogal ridicuul. Ik moet natuurlijk wel een substantieel aantal medestanders hebben om hier iets tegenin te brengen. Ik kan geen proefproces uitlokken aangezien ik geen tankstation uitbaat.

Winkels moeten open op zondag. Daar ben ik een groot voorstander van. Om nog een stapje verder te gaan, winkeltijdensluitingswet mag wat mij betreft opgeheven worden. Gelukkig gaat het de goede kant op, maar ik hik voor de rest tegen dezelfde problemen aan als bij de tankstations.

Zelfde geldt voor kroegen. Zelfs agenten hebben liever geen (vroege) sluitingstijden omdat het volk dan massaal op straat komt. En zie wat groepsvorming te weeg brengt.

Met die snelwegen snij je een mooi punt aan. Daar heb ik zeer actief tegen gedemonstreerd, mijn nickname ACT-F heeft er namelijk iets mee te maken. Toen ik hier op FOK! kwam, kwam ik om te stoken, en vooral om het snelheidsregime ter discussie te stellen. Mijn profiel is sindsdien onveranderd, evenals mijn ondertitel die er ook naar verwijst.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127972515
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:48 schreef Che_ het volgende:

[..]

_O- :D

Je snapt dus niet wat ik hem probeer duidelijk te maken en denkt dat ik zelf achter deze punten sta?
Alles leuk en wel, maar wat is de relatie van dit alles met turkije en dit topic en waarom wordt het zo uitgekauwd?.
Wat is 't kernpunt?
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:55:16 #133
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127972518
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gordelplicht demonstreer ik niet tegen omdat ik tot op heden nog geen hinder van ondervonden heb. Het kan zijn dat ik op een dag staandegehouden word omdat ik een klein stukje geen gordel heb gedragen. Dan moet ik mij tot de rechter wenden om de gordelplicht ter discussie te stellen.

Ik ben allerminst gelukkig met het verbod op alcoholverkoop bij tankstations. De aanname dat automobilisten dan gaan drinken is nogal ridicuul. Ik moet natuurlijk wel een substantieel aantal medestanders hebben om hier iets tegenin te brengen. Ik kan geen proefproces uitlokken aangezien ik geen tankstation uitbaat.

Winkels moeten open op zondag. Daar ben ik een groot voorstander van. Om nog een stapje verder te gaan, winkeltijdensluitingswet mag wat mij betreft opgeheven worden. Gelukkig gaat het de goede kant op, maar ik hik voor de rest tegen dezelfde problemen aan als bij de tankstations.

Zelfde geldt voor kroegen. Zelfs agenten hebben liever geen (vroege) sluitingstijden omdat het volk dan massaal op straat komt. En zie wat groepsvorming te weeg brengt.

Met die snelwegen snij je een mooi punt aan. Daar heb ik zeer actief tegen gedemonstreerd, mijn nickname ACT-F heeft er namelijk iets mee te maken. Toen ik hier op FOK! kwam, kwam ik om te stoken, en vooral om het snelheidsregime ter discussie te stellen. Mijn profiel is sindsdien onveranderd, evenals mijn ondertitel die er ook naar verwijst.
Dus je bent tegen al deze punten en toch ga je niet de straat op met je tentje om tegen deze dictatuur te protesteren? Maar Erdogan is opeens een radicale extremist als die 's nachts een verbod op alcohol in winkels invoert? Terwijl je in een bar nog wel kunt drinken? Je bent o.a. voor legalisering van heroine en je protesteert hier niet tegen door gebruikte naalden van junkies tegen de politie aan te gooien? (Flessen in TR)
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:56:51 #134
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127972554
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Alles leuk en wel, maar wat is de relatie van dit alles met turkije en dit topic en waarom wordt het zo uitgekauwd?.
Wat is 't kernpunt?
Hij claimt voor volledige vrijheid te zijn terwijl dit niet mogelijk is.
pi_127972558
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:48 schreef ACT-F het volgende:
De aanname dat automobilisten dan gaan drinken is nogal ridicuul.
Nou, mwah. De verleiding is groter, de mogelijkheid is er... De aanname dat er niet gedronken gaat worden is nog ridiculer.
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:59:21 #136
24533 ACT-F
pi_127972612
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat illegaal niet afwezig betekent. Als je het legaal maakt, is er makkelijk aan te komen. De grootste drempel (niet makkelijk beschikbaar) haal je hiermee weg, wat de weerstand verlaagt. Daarmee verhoog je ook de kans dat er meer mensen er verslaafd aan kunnen worden/zijn.

De vraag is of alle vrijheid hebben wel zo productief werkt voor de mens.

Ik heb even snel opgezocht (mocht jij concretere/betere getallen hebben, verbeter me):

[..]

[..]

Even los van de definitie en de datum van deze cijfers: Nederland 10%; Turkije ~5,5%.

Daar komt natuurlijk ook nog bij of een volk wel kan omgaan met zulke vrijheden. Nederlanders zijn nuchter, Nederlanders zijn verder gevorderd qua ruimer denken (o.a. de gevolgen).

Ik denk dus dat - als je harddrugs als cocaïne legaliseert in Turkije - de gevolgen veel erger zijn dan een verbod. Turken kunnen er niet mee omgaan.
Ik ben het met je eens dat als je harddrugs morgen 'even' gaat legaliseren dat men er bovenop duikt, vooral uit nieuwsgierigheid. De angst voor de gevolgen zijn terecht en te staven met voorbeelden in Nederland. Denk aan toeristen die in hun eigen land niet durven, maar hier helemaal los gaan omdat ze nu eindelijk kunnen/mogen.

De definities van alcoholisme zijn nogal willekeurig, maar ik geloof graag dat het in Turkije minder voorkomt. Dat heeft deels te maken met principes die een substantieel van de Turkse bevolking erop na houdt. Deels is dat ook etnisch te verklaren. Naarmate je meer naar het oosten gaat is de lichamelijke weerstand tegen alcohol minder wat een genetische oorzaak heeft. Oost Aziaten kunnen absoluut niet tegen alcohol en drinken daarom, ook in hoeveelheden veel minder. Terwijl het voormalig Oostblok juist hun tegenpool is, zij kunnen er lichamelijk goed tegen en drinken daardoor aanzienlijk meer. Netto worden ze er niet beter van, maar dat terzijde :+
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:05:24 #137
24533 ACT-F
pi_127972741
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:55 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dus je bent tegen al deze punten en toch ga je niet de straat op met je tentje om tegen deze dictatuur te protesteren? Maar Erdogan is opeens een radicale extremist als die 's nachts een verbod op alcohol in winkels invoert? Terwijl je in een bar nog wel kunt drinken? Je bent o.a. voor legalisering van heroine en je protesteert hier niet tegen door gebruikte naalden van junkies tegen de politie aan te gooien? (Flessen in TR)
Medestanders, daar draait het om. Nederlanders zijn ook makke schapen als het op demonstreren aankomt, dus in mijn uppie in een tent gaan zitten is niet echt betekenisvol. Erdogan wil niet inzien dat er grote weerstand is, de grootste sinds de oprichting van de Turkse republiek. Dit probeert hij gewelddadig neer te slaan, vandaar dat hij uitgemaakt wordt voor fascist en dictator. De laatste decennia zijn grote demonstraties in Nederland een zeldzaamheid, maar in vroegere dagen stroomde het Malieveld regelmatig vol. Nog nooit meegemaakt dat de politie uit het niets begon met neerslaan van demonstranten. En dat is precies wat Erdogan doet.
pi_127972776
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hij claimt voor volledige vrijheid te zijn terwijl dit niet mogelijk is.
Verandering / vrijheid is iets waar 't volk zich pro-actief en actief voor zou moeten inzetten. Het moet geen doel op zich zijn om extra vrijheden te creëren die we niet nodig hebben. Als grote groepen de straat op gaan voor 200km/u op de snelwegen dan moet daar in elk geval naar geluisterd worden en men confronteren met de voors en tegens.. en men zou hier in elk geval luisteren en direct praten dus ik beschouw Nederland niet als een dictatuur.

Maar zolang het maar een enkeling hier en daar blijft die er de schouders niet onder willen zetten dan is er blijkbaar niet zo'n grote behoefte aan verandering. Het is bij veel vage onderwerpen wel leuk dat een enkeling erover denkt maar zolang men zich niet inspant en geen redelijke groep volgers trekt dan gaat niemand daar ooit serieus mee aan de slag.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:08:42 #139
24533 ACT-F
pi_127972818
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, mwah. De verleiding is groter, de mogelijkheid is er... De aanname dat er niet gedronken gaat worden is nog ridiculer.
Die lijn kun je verder trekken naar supermarkten die goeddeels met de auto bezocht worden. Wat is nu het verschil?
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:12:36 #140
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127972888
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Medestanders, daar draait het om. Nederlanders zijn ook makke schapen als het op demonstreren aankomt, dus in mijn uppie in een tent gaan zitten is niet echt betekenisvol. Erdogan wil niet inzien dat er grote weerstand is, de grootste sinds de oprichting van de Turkse republiek. Dit probeert hij gewelddadig neer te slaan, vandaar dat hij uitgemaakt wordt voor fascist en dictator. De laatste decennia zijn grote demonstraties in Nederland een zeldzaamheid, maar in vroegere dagen stroomde het Malieveld regelmatig vol. Nog nooit meegemaakt dat de politie uit het niets begon met neerslaan van demonstranten. En dat is precies wat Erdogan doet.
Oh dus pas als een grote groep hier gaat demonstreren doe je mee? Is dit niet meelopen? De hippies bij gezipark begonnen toch ook met een klein groepje?

Jij vind dus dat je hier beperkt wordt van je vrijheid..protesteert hier niet tegen en toch is Erdogan de dictator die soortgelijke regels wil invoeren.
pi_127972902
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Die lijn kun je verder trekken naar supermarkten die goeddeels met de auto bezocht worden. Wat is nu het verschil?
Je rijdt er niet echt langs, je moet er specifiek heen rijden (meestal dan). Een bezinestation is makkelijker breikbaar, vooral als je er zin in hebt (en het tegenkomt tijdens het rijden/op de weg).

Het is niet een absolute vergelijking (a vs. b), maar meer 'alle kleine beetjes helpen'.

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 01:14:36 ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:16:08 #142
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127972969
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Verandering / vrijheid is iets waar 't volk zich pro-actief en actief voor zou moeten inzetten. Het moet geen doel op zich zijn om extra vrijheden te creëren die we niet nodig hebben. Als grote groepen de straat op gaan voor 200km/u op de snelwegen dan moet daar in elk geval naar geluisterd worden en men confronteren met de voors en tegens.. en men zou hier in elk geval luisteren en direct praten dus ik beschouw Nederland niet als een dictatuur.

Maar zolang het maar een enkeling hier en daar blijft die er de schouders niet onder willen zetten dan is er blijkbaar niet zo'n grote behoefte aan verandering. Het is bij veel vage onderwerpen wel leuk dat een enkeling erover denkt maar zolang men zich niet inspant en geen redelijke groep volgers trekt dan gaat niemand daar ooit serieus mee aan de slag.
Dat komt omdat ze in NL sowieso niet van het protesteren zijn. Waarom zijn er niet duizenden mensen de straat opgegaan tegen de naar in hun ogen 'Marokkanenprobleem'?
pi_127973047
Nu ik een aantal jaren in Turkije woon besef ik dat we 't in Nederland zo goed hebben met zoveel aan vrijheden dat we een beetje op 't keerpunt van verveling komen (en Finland en heel scandinavie ook trouwens)

We hebben zoveel vrijheden dat mensen nu vrijheden gaan "zoeken". Die hele piratenpartij en die ufo-partij.. allemachtig. Open de deuren maar en gooi de Aliens en de Kabouters er maar uit, wat willen ze.. ze weten 't zelf niet eens. We willen meer openheid? maar wat als deze openheid er niet is?

Het zou voor zulke wazige types wel goed zijn als ze eens niet in een democratie zouden leven die de top 10 van de wereld haalt. Dan zouden ze pas weer weten wat echte vrijheden zijn.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:20:50 #144
24533 ACT-F
pi_127973067
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:12 schreef Che_ het volgende:

Oh dus pas als een grote groep hier gaat demonstreren doe je mee? Is dit niet meelopen? De hippies bij gezipark begonnen toch ook met een klein groepje?

Jij vind dus dat je hier beperkt wordt van je vrijheid..protesteert hier niet tegen en toch is Erdogan de dictator die soortgelijke regels wil invoeren.
Dat zeg ik niet. Het protestgevoel moet ten eerste leven. Zoals ik eerder zei, heb ik actief gedemonstreerd tegen het snelheidsregime. Ik was verre van meeloper, maar juist motivator om met me mee te doen. Probleem in Nederland is dat de gemiddelde Nederlander een makke schaap is. Zelfs bij de gedurfde acties, ook al waren ze legaal, gaf men al snel niet thuis. Dat heeft mij niet weerhouden om actief te protesteren, tot groot ongenoegen van de politie :+

Zoals ik zei, Erdogan wordt uitgemaakt voor fascist en dictator voor het neerslaan van vreedzame demonstraties. De schade die daarbij ontstaat is het gevolg van het politie-ingrijpen. Waar de politie niet ingrijpt is geen schrammetje te bekennen. Erdogan wil het natuurlijk anders doen laten geloven, dat de politie ingrijpt omdat er vernield wordt. Niets is minder waar, ik heb met eigen ogen gezien dat het niet zo is. Turken zijn sowieso geen vandalen zoals West-Europese volkeren.
pi_127973107
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:16 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze in NL sowieso niet van het protesteren zijn. Waarom zijn er niet duizenden mensen de straat opgegaan tegen de naar in hun ogen 'Marokkanenprobleem'?
Omdat het een illusie was die Geert Wilders creëerde en het niet heel erg effectief is om als groep tegen een subcultuur te protesteren. Dat moet structureel worden aangepakt met onderwijs en opvoeding en evt. projecten om die jongens discipline en respect bij te brengen (het leger, boksscholen, karatelessen.. weet ik veel) :)
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:23:30 #146
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127973116
@beathoven
Idd, de mensen in Turkije beseffen niet hoe goed ze het hebben daar ivm omliggende landen (als je wil vergelijken).
pi_127973125
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Turken zijn sowieso geen vandalen zoals West-Europese volkeren.
Turken zijn driftige mensen. Als ze eenmaal warm zijn gedraaid... :+.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:25:46 #148
24533 ACT-F
pi_127973151
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je rijdt er niet echt langs, je moet er specifiek heen rijden (meestal dan). Een bezinestation is makkelijker breikbaar, vooral als je er zin in hebt (en het tegenkomt tijdens het rijden/op de weg).

Het is niet een absolute vergelijking (a vs. b), maar meer 'alle kleine beetjes helpen'.
Ik vind het spijkers op laag water zoeken. Primair ligt de verantwoordelijkheid bij de bestuurder, secundair dient er handhaving te zijn. En vooral dat laatste is een grotere slag dan dat kleine beetje wat op het bord van een middenstander wordt gelegd.
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:26:28 #149
24533 ACT-F
pi_127973165
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turken zijn driftige mensen. Als ze eenmaal warm zijn gedraaid... :+.
Grote zekeringen knallen hard :+
  woensdag 19 juni 2013 @ 01:27:38 #150
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127973182
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 01:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Omdat het een illusie was die Geert Wilders creëerde en het niet heel erg effectief is om als groep tegen een subcultuur te protesteren. Dat moet structureel worden aangepakt met onderwijs en opvoeding en evt. projecten om die jongens discipline en respect bij te brengen (het leger, boksscholen, karatelessen.. weet ik veel) :)
Dit is jouw beeld erover.

Ik heb het over de Wilders-volgers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')