abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:39:28 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127958594
-censuur-

R.T.E.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127958649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:37 schreef Che_ het volgende:

[..]

Meeste demonstranten met ataturk vlaggen/posters in hun hand toch.

ik zie 't niet op de foto..

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
Erdogan een dictator vinden, maar wel een doek van ataturk... 8)7 8)7 8)7
En 't ging over 't doek dat er wel vaker hangt.
pi_127958818
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:39 schreef ACT-F het volgende:
-censuur-

R.T.E.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_127958832
De beurs in Istanboel is al 22% verloren sinds de aanval van Erdogan op de demonstranten, gaat dit zo door dan haalt hij binnenkort zelf een uitkering op of zal nog harder moeten gaan onderdrukken.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juni 2013 @ 19:47:07 #5
145738 superworm
is erbij
pi_127958902
quote:
17:15 GMT: UN Secretary-General Ban Ki-moon expressed dismay at the violent confrontations in Turkey between Turkish security forces and protesters demonstrating against Prime Minister Tayyip Erdogan and called for restraint.

"(Ban) remains concerned about ongoing clashes between protesters and security personnel," Reuters cites Eduardo del Buey as saying.

“The secretary-general urges maximum restraint and the pursuit of constructive dialogue in order to resolve differences and avoid further violent confrontation."
http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127958997
quote:
Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
pi_127959233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
En dat Erdogan de VN niet erkent.
pi_127959353
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
pi_127959393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
en op wat voor manier ook he _O_

Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
pi_127959399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

En dat Erdogan de VN niet erkent.
Dat zit er dik in, kunnen we straks gaan volksdansen met Iran en Afghanistan.
pi_127959497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Erge is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat hij dat niet zal doen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
pi_127959506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

en op wat voor manier ook he _O_

Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
En ik zit echt met bewondering te kijken hoe heel gewone mensen deze lef tonen. Gewoon een huisvrouw die boodschappen heeft gedaan en die dan plots besluit dat het ook haar zaak is :)
pi_127959549
Maar al die mensen die naar Attaturk gaan kijken, alsof hij beter was dan Erdogan :')
pi_127959582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat er een aantal scenario's zijn die nu mogelijk zijn, ik laat er maar buiten wat de gevolgen kunnen zijn.

of dit blijft doorsudderen tot de demonstranten maanden later "verveeld" raken

of het leger grijpt in aan de kant van de demonstranten

of er komt een staatsgreep

of het leger grijpt in aan de kant van de staat

of het leger grijpt in en verdeeld zich over twee kampen
pi_127959625
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.

Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.

Sozun bittigi yerdeyiz.
pi_127959648
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
pi_127959719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
pi_127959765
quote:
0s.gif dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Theoden het volgende:

Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.

Sozun bittigi yerdeyiz.
Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.

Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
pi_127959800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:

[..]

Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
Er zijn genoeg geruchten over een spitsing in de AKP.
pi_127959801
quote:
Dat is een gevolg van het doorsudder scenario :P

Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
pi_127959881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.

Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.
pi_127959958
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van het doorsudder scenario :P

Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'

Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
pi_127959964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:

[..]

volgens de poll van Sabah stond de AKP op 49.6% met een klein beetje verlies dus. In de laatste poll die ik hier in een van de recente topics tegenkwam stonden ze op 38%. De waarheid zal vermoedelijk iets dichter tegen de 38% aanzitten dan tegen de 49.6% gezien het (schaarse) geluid uit de partij zelf, de opgestapte politiemannen en een enkel ontslag van AKP leden zelf. Als de sterkste schakel al langzaam breekt dan hangt 't er vaak ook aan de onderkant niet helemaal lekker bij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'

Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
Twee van mn goede vrienden hebben AKP stemmende ouders waarvan de eerste in het oerconservatieve Bursa zitten, ik ken de ouders.. dat zijn echt geen mensen die de straat op zullen gaan om tegen hun eigen kinderen te vechten. De hele gevreesde "stootkracht" van de aanhang van de AKP wordt zwaar overschat. Er zit geen pro-actieve factor in. Men vergeet dat het hier ook een generatie conflict is.

Als er onder deze groep verzet is tegen de jeugd dan zou dit al in week 1 goed zichtbaar moeten zijn. Het blijft gewoon staat vs burger op 't actie-terrein en zolang het leger straks niet ingrijpt en zich van zichzelf afsplitst in twee kampen dan krijgen we hier nooit een burgeroorlog. Ik vrees eerlijk gezegd dat dit weleens tot de mogelijkheden kan behoren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Beathoven op 18-06-2013 20:22:58 ]
pi_127960031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.

Jij wel?
wa bedoel je>?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127960322
Ik denk trouwens niet dat dit al te snel gaat doodbloeden.

Erdogan is daar te trots voor en iedere keer als er een nieuwe discutabele wet komt zal het volk weer de straat op gaan. Ze zijn nu al bezig met een social media wet. Als die er komt zullen er ook weer erg veel mensen de straat op gaan.
pi_127960371
Ik ben trouwens best benieuwd of Erdogan anders zou reageren als we terug zouden kunnen naar eind Mei. Of dat Erdogan precies hetzelfde zou hebben gedaan.
pi_127960410
quote:
de gemeenteraadsverkiezingen in istanbul waren vrij close toch? wie weet valt het kwartje na decennia erdogan rule de andere kant op, hangt er natuurlijk van af wie de tegenkandidaat wordt uiteraard
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127960411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:22 schreef Theoden het volgende:
Ik denk trouwens niet dat dit al te snel gaat doodbloeden.

Erdogan is daar te trots voor en iedere keer als er een nieuwe discutabele wet komt zal het volk weer de straat op gaan. Ze zijn nu al bezig met een social media wet. Als die er komt zullen er ook weer erg veel mensen de straat op gaan.
Ik denk ook niet dat het echt gaat doodbloeden, maar mensen hebben wel iets van 'onze dag komt nog'.
pi_127960431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

de gemeenteraadsverkiezingen in istanbul waren vrij close toch? wie weet valt het kwartje na decennia erdogan rule de andere kant op, hangt er natuurlijk van af wie de tegenkandidaat wordt uiteraard
Maart volgend jaar dacht ik.
pi_127960470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben trouwens best benieuwd of Erdogan anders zou reageren als we terug zouden kunnen naar eind Mei. Of dat Erdogan precies hetzelfde zou hebben gedaan.
Ik denk precies 't zelfde... spierballen laten zien..
pi_127960494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:11 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.
wat bedoel je hiermee?
-Rabia Al-Basri
pi_127960580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk precies 't zelfde... spierballen laten zien..
Zou goed kunnen. Toch jammer, het was heel makkelijk te deescaleren aan het begin. Hoe langer dit doorgaat, hoe meer concessies Erdogan moet doen om dit te laten stoppen.... totdat er geen weg terug meer is.
pi_127960639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef Beathoven het volgende:

Als er onder deze groep verzet is tegen de jeugd dan zou dit al in week 1 goed zichtbaar moeten zijn. Het blijft gewoon staat vs burger op 't actie-terrein en zolang het leger straks niet ingrijpt en zich van zichzelf afsplitst in twee kampen dan krijgen we hier nooit een burgeroorlog. Ik vrees eerlijk gezegd dat dit weleens tot de mogelijkheden kan behoren.
zeg jij hier nou dat je vreest dat we nooit een burgeroorlog krijgen?
-Rabia Al-Basri
pi_127960660
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef Pharmacist het volgende:
Toen hij in Noord-Afrika zat had hij door even zijn mond te houden het hele probleem kunnen laten verdwijnen met wat gerichte verwaarlozing. Maar hij heeft zo nadrukkelijk voor het andere pad gekozen dat ik niet meer denk dat hij het anders zou hebben gedaan.
pi_127960704
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maart volgend jaar dacht ik.
maar ze waren vrij close toch? dat is iig wat ik me meen te herinneren
-Rabia Al-Basri
pi_127960799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

zeg jij hier nou dat je vreest dat we nooit een burgeroorlog krijgen?
dat zou eigenaardig zijn..

nee, ik zeg dat ik vrees dat het scenario weleens kan zijn dat het leger ingrijpt en zich over twee kampen kan afsplitsen. De gevreesde AKP stemmers vs rest van het volk oorlog zal niet gaan plaatsvinden.
pi_127960805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee?
Hmm, nu ik het lees komt het inderdaad krom over.

Het is duidelijk dat ik achter een seculier Turkije sta. Atatürk heeft in zijn tijd ook volkeren en groeperingen onderdrukt. Helaas was alles toen nog heel onstabiel, was er net oorlog geweest en was het misschien wel nodig om het zo aan te pakken om een sterk Turkije te creëren. CHP heeft helaas de fout gemaakt om te lang door te gaan met het nutteloos onderdrukken van groeperingen, terwijl dit in onze tijd gewoon niet meer nodig was.

Ik sta voor een seculier Turkije, met de grondgedachten van Atatürk als leidraad, maar zonder enige vorm van onderdrukking richting groepen met een bepaald geloof, etnische achtergrond of wat dan ook.

Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen spreken en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.

De regering moet zich op geen enkele manier bemoeien met het geloof of het dagelijks leven van de burgers. Geen geneuzel over aantal kinderen, zoenen in openbaar, abortus, alcohol etc. etc. etc.
pi_127960891

Haydarpasa :)
pi_127960902
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

dat zou eigenaardig zijn..

nee, ik zeg dat ik vrees dat het scenario weleens kan zijn dat het leger ingrijpt en zich over twee kampen kan afsplitsen. De gevreesde AKP stemmers vs rest van het volk oorlog zal niet gaan plaatsvinden.
een splintergroep binnen het leger, zou altijd een optie kunnen zijn idd, maar vandaag de dag niet reeel lijkt me
-Rabia Al-Basri
pi_127960949
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Theoden het volgende:
Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen praten en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.
Het probleem is dat de speerpunten van het Kemalisme (nationalisme, hardcore secularisme (Laïcisme)) niet helemaal te rijmen zijn met vrijheid....
pi_127960969
quote:

[..]

Hmm, nu ik het lees komt het inderdaad krom over.

Het is duidelijk dat ik achter een seculier Turkije sta. Atatürk heeft in zijn tijd ook volkeren en groeperingen onderdrukt. Helaas was alles toen nog heel onstabiel, was er net oorlog geweest en was het misschien wel nodig om het zo aan te pakken om een sterk Turkije te creëren. CHP heeft helaas de fout gemaakt om te lang door te gaan met het nutteloos onderdrukken van groeperingen, terwijl dit in onze tijd gewoon niet meer nodig was.

Ik sta voor een seculier Turkije, met de grondgedachten van Atatürk als leidraad, maar zonder enige vorm van onderdrukking richting groepen met een bepaald geloof, etnische achtergrond of wat dan ook.

Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen spreken en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.

De regering moet zich op geen enkele manier bemoeien met het geloof of het dagelijks leven van de burgers. Geen geneuzel over aantal kinderen, zoenen in openbaar, abortus, alcohol etc. etc. etc.
Je hebt overduidelijk geen verstand van Kemalisme :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127961018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:36 schreef Fides het volgende:

[..]

Het probleem is dat de speerpunten van het Kemalisme (nationalisme, hardcore secularisme (Laïcisme)) niet helemaal te rijmen zijn met vrijheid....
Daarom moet men daar ook niet zo blind op staren. De tijd van het extreme Kemalisme is voorbij en dat moet ook.Het volk dat nu op straat is wil echt niet terug naar die tijd.
pi_127961055
Ik baseer me op die analyse van die professor in de NY Times, dit heeft geen Ataturk en geen Erdogan oplossing nodig maar een 'nieuwe' seculiere oplossing die zich spiegelt met de huidige gebeurtenissen en een nieuwe generatie. Eentje van eenheid en een echt seculier systeem waarin er vrijheid voor 'iedereen' is. Misschien moet er met name wel gekeken worden naar de Erdogan stemmers in het begin en wat zij aan vrijheden willen zien voor zichzelf want de rollen moeten niet ineens worden omgedraaid. Het zou niet ten koste moeten gaan van deze groep mensen zodat er straks alle redenen weer zijn voor tegendemonstraties

Een nieuwe grote partij voor de mensenrechten en democratie is wel wenselijk
pi_127961084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je hebt overduidelijk geen verstand van Kemalisme :P
Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht. Net als bijna alle strenge (geloofs)overtuigingen zijn het de mensen die het uiteindelijk dagelijks in praktijk brengen het probleem. Niet de gedachte zelf.
pi_127961094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Erdogan als nieuwe Chavez maar dan zonder de olie en romantiek :D
pi_127961131
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik baseer me op die analyse van die professor in de NY Times, dit heeft geen Ataturk en geen Erdogan oplossing nodig maar een 'nieuwe' seculiere oplossing die zich spiegelt met de huidige gebeurtenissen en een nieuwe generatie. Eentje van eenheid en een echt seculier systeem waarin er vrijheid voor 'iedereen' is. Misschien moet er met name wel gekeken worden naar de Erdogan stemmers in het begin en wat zij aan vrijheden willen zien voor zichzelf want de rollen moeten niet ineens worden omgedraaid. Het zou niet ten koste moeten gaan van de mensen.
Goed, dat is wat ik bedoel alleen ik beschreef het meer vanuit mijn oogpunt. Ik ben voor, en ik denk bijna iedereen die de laatste 3 weken de straat op is gegaan ook.
pi_127961318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:39 schreef Theoden het volgende:

[..]

Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.

Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.
pi_127961353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:44 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.

Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.
Net zoals de Islam dus?
pi_127961373
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:45 schreef Theoden het volgende:

[..]

Net zoals de Islam dus?
Islam is nationalistisch en insloten?
pi_127961376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:40 schreef Theoden het volgende:

[..]

Goed, dat is wat ik bedoel alleen ik beschreef het meer vanuit mijn oogpunt. Ik ben voor, en ik denk bijna iedereen die de laatste 3 weken de straat op is gegaan ook.
Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.
pi_127961434
quote:

Perfect verwoord. Je bent een Turkse polderaar ;)
pi_127961459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Islam is nationalistisch en insloten?

Dat zijn jou woorden. In heel veel gebieden werkt het niet zoals het bedoeld is, dus maakt het dan een slecht iets? Of ligt het dan misschien toch aan de mensen die er een eigen draai aan geven?
pi_127961480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.
Klopt helaas.
pi_127961516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat zijn jou woorden. In heel veel gebieden werkt het niet zoals het bedoeld is, dus maakt het dan een slecht iets? Of ligt het dan misschien toch aan de mensen die er een eigen draai aan geven?
Islam is geen politieke theorie.
pi_127961550
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Islam is geen politieke theorie.
Ik had het over alle overtuigingen/theoriën/ideologiën.
pi_127961575
Ik zit Bahceli te luisteren, maar damn wat is die gast boring.
pi_127961578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ik had het over alle overtuigingen/theoriën/ideologiën.
Nee, je had het over Kemalisme.
pi_127961651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, je had het over Kemalisme.
Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
pi_127961662
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:48 schreef Theoden het volgende:

[..]

Klopt helaas.
Zo'n nieuwe politieke beweging komt bovengronds ook moeilijk tot stand. In de 'stabiele' toestand bevond je je als individu al op glad ijs als je met tegenpolitiek bezig was. Als de regering er nu lucht van krijgt dan kan het zo iemand weleens letterlij de kop kosten.

Daarnaast zal men de CHP kaart spelen.. als het volk vraagt om een andere leider van een nieuwe partij (anders dan Gül) dan zal het hoogst waarschijnlijk iemand zijn die dicht bij de BDP of CHP staat en dan krijgt Erdogan "gelijk" dat het een CHP opstand is.. of dat maakt hij er dan wel van.
pi_127961700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:

[..]

Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.

:P
pi_127961727
Daarom is dit de enige manier op dit moment. Op normale manier is het niet mogelijk, want je wordt instant monddood gemaakt.
pi_127961763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

:P
Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Islam is ook een idee, een ideologie, een overtuiging, dus dan valt dat volgens je eigen definitie in hetzelfde rijtje.
pi_127961832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:54 schreef Theoden het volgende:

[..]

Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Islam is ook een idee, een ideologie, een overtuiging, dus dan valt dat volgens je eigen definitie in hetzelfde rijtje.
Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het gebruikt wordt in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.
pi_127961850
Yoghurtcu Parki:

Cihangir Parki:

Een terrorist:

Haydarpasa:
pi_127961889
De islam is in de kern een mooi geloof maar de politieke toepassing van de islam is vaak geen mooie politieke toepassing.
pi_127961906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:56 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het zou moeten werken in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.
Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
pi_127961915
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:
Ik zit Bahceli te luisteren, maar damn wat is die gast boring.
booooring as hellll
-Rabia Al-Basri
pi_127961919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Beathoven het volgende:
De islam is in de kern een mooi geloof maar de politieke toepassing van de islam is vaak geen mooie politieke toepassing.
Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.
pi_127961973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.
wat bedoel je? :)
pi_127962009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

booooring as hellll
Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.

Govert Goudglans vs. Goofy en Gijs Gans.
pi_127962052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.

Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park.. Anyway, hij zet vaak voor eigen goal voor zodat de tegenstander kan inkoppen.
pi_127962113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park..
Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.
pi_127962158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Theoden het volgende:

[..]

Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
Nee, islam wordt niet gebruikt als politiek gedachtegoed. Er wordt een staatsinrichting gebruikt, dat geïnspireerd is op de islam. Zo is het liberalisme geïnspireerd op het protestantisme en communisme op het existentialisme.

Als je naar Syrië aan het verwijzen bent, dan moet ik je herinneren dat Syrië een seculier land is.

Als je naar Saudië-Arabië, Iran en nog een paar olie-landen verwijst, dan moet ik je herinneren dat ze daar geen oorlog hebben.
pi_127962180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:02 schreef Theoden het volgende:

[..]

Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.
trieste boel dus..

Waar is Sarigul?
Erdogan heeft zo langzamerhand gewoon recht op een waardige tegenstander in deze crisis.

plaatje is wel gephotoshopped trouwens, hij hangt daar niet echt in de lucht.
pi_127962202
quote:

[..]

dit is wel een van de voornaamste redenen idd
-Rabia Al-Basri
pi_127962389
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat bedoel je? :)
Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.
pi_127962501
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
pi_127962527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.
Dat bedoel ik, dat zijn de staatshoofden die het naar hun hand kleien. Als ik Fethullah Gulen hoor spreken dan zie ik daar een wat redelijke progressieve vorm van de Islam en dat klinkt over 't algemeen positief en goed. Maar als Erdogan daar vervolgens met z'n vingers aan gaat zitten dan komt het niet goed. Dan is 't Erdogan's visie met een beetje islam.
pi_127962673
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te maken
-Rabia Al-Basri
pi_127962740
quote:
Verwacht geen piloot die er ineens uitspringt met een parachute om te gaan staken.
pi_127962905
Abbasaga Parki
pi_127962926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te maken
Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schema :P.
pi_127963199

ik loop voortaan wel rondjes om het bushokje
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:26:02 #84
24533 ACT-F
pi_127963201
quote:
Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?
pi_127963309
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:19 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schema :P.
je doet me denken aan die vent van 12 monkeys die hele wereld afvliegt om die virus te verspreiden
-Rabia Al-Basri
pi_127963333
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

hij is toch niet aangehouden?
-Rabia Al-Basri
pi_127963431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij is toch niet aangehouden?
hij niet, maar zij wel:

By 2 a.m. (12.00 a.m. British time), when the police moved in, about 300 people had joined him. Ten people, who refused to be moved on by police, were detained.

Bron: Reuters
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:32:00 #88
24533 ACT-F
pi_127963497
Erdogan met zijn speech, stug beweren dat er 1 miljoen mensen waren in Kazlıçeşme :')
pi_127963541
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Erdogan met zijn speech, stug beweren dat er 1 miljoen mensen waren in Kazlıçeşme :')
Een tijdje geleden zei hij zelf nog dat ze vanaf nu al hun rally's in Kazlicesme zouden houden waar ze een capaciteit van iets van 250.000 hadden.

Ach ja, wat verwacht je van een man die iedere dag weer beweert dat hij 2.8 miljard bomen heeft lopen planten in 12 jaar :D
pi_127963575
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

hij niet, maar zij wel:

By 2 a.m. (12.00 a.m. British time), when the police moved in, about 300 people had joined him. Ten people, who refused to be moved on by police, were detained.

Bron: Reuters
samenscholingsverboden tja
-Rabia Al-Basri
pi_127963616
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

:')
pi_127963622
pi_127963642
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?
Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.
pi_127963674
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Theoden het volgende:

[..]

SPOILER
-Rabia Al-Basri
pi_127963693
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:35:44 #96
24533 ACT-F
pi_127963698
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.
^O^
pi_127963722
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
horizonvervuiling :*
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:36:20 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127963723
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

In Wit-Rusland (de laatste echte dictatuur in Europa) mocht je op een gegeven moment niet meer applaudisseren. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127963727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus demonstreren is officieel verboden?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:36:28 #100
24533 ACT-F
pi_127963733
quote:

[..]

Dat zijn terroristen. Dat zijn ze allemaal daar.
pi_127963737
quote:

[..]

The master will find a way :)
pi_127963752
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

dus demonstreren is officieel verboden?
weet ik veel?
-Rabia Al-Basri
pi_127963825
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat zijn terroristen. Dat zijn ze allemaal daar.
Hippies O+.

Nou jongens, als het volgende week nog bezig is zal ik live verslag doen.
pi_127963878
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In Wit-Rusland (de laatste echte dictatuur in Europa) mocht je op een gegeven moment niet meer applaudisseren. :')
En als je zo langzaam beetje bij beetje wat rechten wegneemt dan kan 't volk straks alleen nog maar mooie patroontjes maken die de leiding ze opdraagt.

mooie turkse vlag op de ene en het portret van erdogan op de andere kant. Dat zal m wel bevallen denk ik
pi_127963939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En als je zo langzaam beetje bij beetje wat rechten wegneemt dan kan 't volk straks alleen nog maar mooie patroontjes maken die de leiding ze opdraagt.

[ afbeelding ]

mooie turkse vlag op de ene en het portret van erdogan op de andere kant. Dat zal m wel bevallen denk ik
heeft de chp geprobeerd in turkije, is ze niet gelukt zoals je weet oO<
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:43:08 #106
24533 ACT-F
pi_127963993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

2 kwaden tegen elkaar = oplossing probleem.

SPOILER
pi_127964016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

de tweede poging is in de maak.
pi_127964059
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

2 kwaden tegen elkaar = oplossing probleem.

SPOILER
was het maar zon feest ;(
-Rabia Al-Basri
pi_127964085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

evelallah!!!
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:46:21 #110
24533 ACT-F
pi_127964129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

was het maar zon feest ;(
Dus niet telkens CHP erbij betrekken. Wat geweest is moet vooral geweest blijven. Tijd voor een partij die vrijheden van de gehele bevolking respecteert.
pi_127964139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

evelallah!!!
je houdt van patroontjes?
pi_127964161
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dus niet telkens CHP erbij betrekken. Wat geweest is moet vooral geweest blijven. Tijd voor een partij die vrijheden van de gehele bevolking respecteert.
de chp vergelijking met noord korea is een open deur :*
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:47:34 #113
24533 ACT-F
pi_127964180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Gooi die deur nou dicht.
pi_127964197
CHP is één grote open deur ....
pi_127964200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je houdt van patroontjes?
ik heb niks met breien
-Rabia Al-Basri
pi_127964227
quote:
18s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gooi die deur nou dicht.
the awful truth, ik snap de frustratie :*
-Rabia Al-Basri
pi_127964234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Theoden het volgende:
CHP is één grote open deur ....
maakt die sarigul nog een kans?
-Rabia Al-Basri
pi_127964272
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

De AKP is actueler
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:50:51 #119
24533 ACT-F
pi_127964287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:48 schreef Slayage het volgende:

the awful truth, ik snap de frustratie :*
Je beleeft je wereld zoals je wilt, maar hoe lang wil je in het verleden blijven hangen?
pi_127964293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De AKP is actueler
de symboliek is wel anders
-Rabia Al-Basri
pi_127964322
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je beleeft je wereld zoals je wilt, maar hoe lang wil je in het verleden blijven hangen?
er zit toekomst in de geschiedenis
-Rabia Al-Basri
pi_127964327
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

maakt die sarigul nog een kans?
Geen idee, niet echt gevolgd, maar na Kilicdaroglu maakt zelfs een pinguin kans.

Edit: Ik betrap me echt op belachelijke spellingsfouten als ik snel tik .... wtf
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:52:24 #123
24533 ACT-F
pi_127964358
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

er zit toekomst in de geschiedenis
Ik zou het begraven en de wereld vernieuwen.
pi_127964390
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef Theoden het volgende:

[..]

Geen idee, niet echt gevolgd, maar na Kilicdaroglu maakt zelfs een pinguin kans.

Edit: Ik betrap me echt op belachelijke spellingsfouten als ik snel tik .... wtf
LB
-Rabia Al-Basri
pi_127964422
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik zou het begraven en de wereld vernieuwen.
dead an buried it is then!!!

SPOILER
-Rabia Al-Basri
pi_127964428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

de symboliek is wel anders
Ik kan nu ook wel naar Brazilië switchen maar laten we bij de AKP blijven, daar komt tot nu toe de meeste ellende en actieve verandering vandaan met de meeste impact op de dagelijkse situatie.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:54:37 #127
24533 ACT-F
pi_127964450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

dead an buried it is then!!!

SPOILER
Sommige mensen... daar zit geen toekomst in :N
pi_127964459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik kan nu ook wel naar Brazilië switchen maar laten we bij de AKP blijven, daar komt tot nu toe de meeste ellende en actieve verandering vandaan met meeste impact op de dagelijkse situatie.
ik denk dat wij te weinig info over brazilie hebben om daar iets zinnigs over te zeggen, lijkt me
-Rabia Al-Basri
pi_127964487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk dat wij te weinig info over brazilie hebben om daar iets zinnigs over te zeggen, lijkt me
kun je wel iets over de AKP zeggen?
pi_127964526
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Sommige mensen... daar zit geen toekomst in :N
dit is te hoog gegrepen voor mij, ik geef het op
-Rabia Al-Basri
pi_127964536
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

kun je iets over de AKP zeggen?
iets met een gloeilamp?
-Rabia Al-Basri
pi_127964581
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

iets met een gloeilamp?
Nou we zijn d'r,..sluit de boel maar

einde reeks topics, nummertje 40 kan wel uitblijven.
pi_127964643
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nou we zijn d'r,..sluit de boel maar

einde reeks topics, nummertje 40 kan wel uitblijven.
-Rabia Al-Basri
pi_127964704
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ditto, trouwens die mening deel je volgens die poll in de Todayszaman met 40% van de Turken.
pi_127964723

#durankedi
pi_127964769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:01 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

#durankedi
-Rabia Al-Basri
pi_127964789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef Theoden het volgende:

[..]

taalfouten en verkeerde noten intypen op een piano wordt ook verboden.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:02:54 #138
24533 ACT-F
pi_127964823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

taalfouten en verkeerde noten intypen op een piano wordt ook verboden.
Opletten dus :o
pi_127964830
quote:
[ afbeelding ]

#durankedi
pi_127964833
quote:

[..]

Deniz Baykal is veel erger geweest. Die is volstrekt niet in staat geweest om een coherente oppositie te voeren. Kilicdaroglu heeft gewoon een afgebrand huis geërfd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:03:32 #141
pi_127964851
quote:
[ afbeelding ]

#durankedi
Longcat is looooooooooong :D
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:04:09 #142
pi_127964883
quote:
#OpShipment4Freedom/#OpS4F #Turkey

Hello.

Due to the recent events in Turkey with the police use of brutal and excessive force against the protesters, not to mention the teargas, I don't want to be a bystander anymore. I want to help. The protesters is now fighting for a freedom many of us take for granted.

Therefore I'm calling out #OpShipment4Freedom #Turkey (Or simply #OpS4F #Turkey)

I am currently trying to organize a shipment of Protective Masks and Medical Supplies to the protesters in Turkey.

However, I can't do it alone.

So I'm asking YOU, to help me help the protesters.

Alone, I'm just a poor student somewhere in the world. Together we can make a change.

[([([******WCID - What Can I Do?******])])]

# What Can I Do?
# What should I do?
# Why will that help?

1. Do you have Facebook or Twitter?
Please share this paste on Twitter and Facebook.
That will really help me spread the word around.

2. Do you know a company making Protective Masks and/or First Aid Kits?
Please send their contact info to shipment4freedom@live.com
That way I may find better equipment that will also arrive faster.

3. Do you know a reliable person in Turkey, relatively near Taksim, Gezi Park and Besiktas?
Please ask him or her to contact shipment4freedom@live.com
I need reliable contacts to distribute the equipments to the protesters once arrived.

4. Do you have PayPal and want to Fund this Operation?
Please consider donating a dollar or two to the PayPal account - shipment4freedom@live.com
I am just a student. I don't have enough money to make this shipment alone.
It doesn't matter how much you donate. Every cent counts. <3

5. Do you have questions or just want to talk?
Please don't hesitate to send me an Email at shipment4freedom@live.com, or Twitter at @Ship4Freedom
Do not throw yourself in something you don't fully understand.
If you have the slightest speculations or questions, contact me.

Contact info:
Email - shipment4freedom@live.com
PayPal - shipment4freedom@live.com
Twitter - @Ship4Freedom
pi_127964914
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Deniz Baykal is veel erger geweest. Die is volstrekt niet in staat geweest om een coherente oppositie te voeren. Kilicdaroglu heeft gewoon een afgebrand huis geërfd.
ik vraag me af of kilicdaroglu de ruimte heeft gekregen om een nieuwe koers te varen
-Rabia Al-Basri
pi_127964982
pi_127965203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

wa bedoel je>?
Zou Turkije een land kunnen worden waarin zowel de liefhebbers van het secularisme als de liefhebbers van een islamitische staat zich in kunnen vinden?
pi_127965242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:06 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]
de desinformatie ook, het was maar 1 slang in haar bek, niet fokkin 3!!!

hij s wel mooi trouwens :P
-Rabia Al-Basri
pi_127965335
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Israel heeft een voorraad liggen :{
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:17:21 #148
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127965506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Theoden het volgende:

[..]

:')!
pi_127965508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:11 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zou Turkije een land kunnen worden waarin zowel de liefhebbers van het secularisme als de liefhebbers van een islamitische staat zich in kunnen vinden?
ik denk dat we het zo gek nog niet doen momenteel, daarnaast, mensen die een islamitische staat willen daar heb je in zowel absolute aantallen als procentueel gezien echt niet veel van in turkije, alleen moeten de liefhebbers van een bepaalde slag van secularisme dat meer laten vieren, aan de andere kant in de metro oproepen plaatsen dat mensen van elkaar af moeten blijven vind ik persoonlijk ook te ver gaan
-Rabia Al-Basri
pi_127965531
Niet-Turkije.

pi_127965544
quote:

[..]

Zolang de leiding ok is en luistert naar iedere groep en het framewerk van de democratie ook in orde is kan zoiets best.
pi_127965594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:18 schreef De_Guidance het volgende:
Niet-Turkije.

[ afbeelding ]
met de ME waar ook ter wereld moet je niet fukken
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:19:58 #153
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127965608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Theoden het volgende:

Sozun bittigi yerdeyiz.
Ja, rechtvaardigt dat het overwegende slechte karakter van hem?

Hoe kan uitgerekend jij zo hypocriet zijn die telkens zegt: "wat boeit het wat Erdogan heeft bereikt als die nu zo doet"

en dan zeg je nu dit over ata.....
erg tegenstrijdig en hypocriet.
pi_127965652
quote:

[..]

Het is mogelijk denk ik. Maar dan is dat meer een geloof in de mensen dan in de staat. De staat heeft nog altijd sterk de neiging om de mensen te vertellen wat ze wel of niet mogen doen, ook als het om dingen gaat waar de staat geen donder mee te maken zou moeten hebben.
pi_127965690

Goztepe Parki....

Move van Erdogan weer backfired. Nu zitten ze overal i.p.v. lekker makkelijk in één park :P
pi_127965849
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Iemand die ik ken heeft in 't leger gezeten als beroeps, stemt AKP en heeft een ontzettende hekel aan de politie. Dus gelijk-denkenden (en dat schijnen er flink wat te zijn) zouden best met de politie kunnen "fukken" als ze te ver gaan.
pi_127965856
percentage vrouwen aan de uni sinds kick off akp project 19 > 45
-Rabia Al-Basri
pi_127965885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Allemaal van die alpha's :)
pi_127965899
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iemand die ik ken heeft in 't leger gezeten als beroeps, stemt AKP en heeft een ontzettende hekel aan de politie. Dus gelijk-denkenden (en dat schijnen er flink wat te zijn) zouden best met de politie kunnen "fukken" als ze te ver gaan.
lijkt me niet verstandig iig dat je dat als burger met je boodschappentasje aan je schouder doet
-Rabia Al-Basri
pi_127965939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:27 schreef Theoden het volgende:

[..]

Allemaal van die alpha's :)
daar worden ze uiteraard op gescreend, anders trek je die functie niet
-Rabia Al-Basri
pi_127965949
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef Slayage het volgende:
Mooi hoor, maar moeten ze hem nu zo dankbaar zijn dat hij ze heeft verlost van de ene onderdrukking dat ze zijn autocratie moeten accepteren? Die vrijheid was hun grondrecht geen cadeautje waar ze Erdogan dankbaar voor moeten zijn.
pi_127965963
Gül zegt dat de brug ook Hc Bektas kan heten wat hem betreft. :P
pi_127965982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef Slayage het volgende:
Ze hebben ook niet alles fout gedaan.
pi_127965998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk dat we het zo gek nog niet doen momenteel, daarnaast, mensen die een islamitische staat willen daar heb je in zowel absolute aantallen als procentueel gezien echt niet veel van in turkije, alleen moeten de liefhebbers van een bepaalde slag van secularisme dat meer laten vieren, aan de andere kant in de metro oproepen plaatsen dat mensen van elkaar af moeten blijven vind ik persoonlijk ook te ver gaan
Beide kanten voelen zich opgejaagd, niet zeker van de toestanden en genegeerd. Ik vraag me af wat er nu werkelijk moet plaatsvinden in Turkije, voordat ze deze verschillen laten varen en eens één kunnen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat dit kan gebeuren met Erdogan aan top.

Ik kijk net naar HaberTurk en de Turkse politiek deed mij werkelijk waar weer eens verbaasd staan :')
Enige wat ze denken, zeggen: ben ben ben ipv biz biz biz.
pi_127966043
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
Ahum. Dit zinnetje is niet zo goed ontvangen onder de alevieten. Dat de volgende keer een Alevietisch iets gegeven kan worden zien zij als een belediging na alle toestanden.
pi_127966050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me niet verstandig iig dat je dat als burger met je boodschappentasje aan je schouder doet
Dat gaat niet goed inderdaad, maar ik doelde op de mensen die nu in het leger zitten.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:30:28 #167
24533 ACT-F
pi_127966053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:06 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

Wat heb jij op, vrouw!? Traangas.
pi_127966136
ik denk dat grote leider straks ook dergelijke stripbladen hard gaat aanpakken wegens propaganda.
pi_127966152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mooi hoor, maar moeten ze hem nu zo dankbaar zijn dat hij ze heeft verlost van de ene onderdrukking dat ze zijn autocratie moeten accepteren?
nope, iig doen deze cijfers mij niet denken aan een beleid van islamisering...

quote:
Die vrijheid was hun grondrecht geen cadeautje waar ze Erdogan dankbaar voor moeten zijn.
het is wel dankzij zijn beleid...
-Rabia Al-Basri
pi_127966175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
softy gul ook :P
-Rabia Al-Basri
pi_127966242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

nope, iig doen deze cijfers mij niet denken aan een beleid van islamisering...

[..]

het is wel dankzij zijn beleid...
Ja en dan?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:35:49 #172
24533 ACT-F
pi_127966333
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:31 schreef Beathoven het volgende:
ik denk dat grote leider straks ook dergelijke stripbladen hard gaat aanpakken wegens propaganda.
Niks mis met propaganda, zolang ze maar zijn parochie preken. De rest moet je maar thuis doen :')

Ga ook eens een beetje binnen staan.
pi_127966336
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Beide kanten voelen zich opgejaagd, niet zeker van de toestanden en genegeerd. Ik vraag me af wat er nu werkelijk moet plaatsvinden in Turkije, voordat ze deze verschillen laten varen en eens één kunnen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat dit kan gebeuren met Erdogan aan top.

Ik kijk net naar HaberTurk en de Turkse politiek deed mij werkelijk waar weer eens verbaasd staan :')
Enige wat ze denken, zeggen: ben ben ben ipv biz biz biz.
tja de turkse politiek is vreselijk versplinterd even als het volk zelf, daarnaast zijn wij als volk helemaal niet democratisch, wij zijn niet in staat om een volwassen gesprek te voeren met elkaar, ik zat vandaag die tbmm te kijken, wat een gekissebis en dat zijn volksvertegenwoordigers die het goede voorbeeld zouden moeten geven
-Rabia Al-Basri
pi_127966355
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:30 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ahum. Dit zinnetje is niet zo goed ontvangen onder de alevieten. Dat de volgende keer een Alevietisch iets gegeven kan worden zien zij als een belediging na alle toestanden.
hoe dat dan?
-Rabia Al-Basri
pi_127966455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en dan?
ik heb mijn punt gemaakt, thank you verry much :*
-Rabia Al-Basri
pi_127966535
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niks mis met propaganda, zolang ze maar zijn parochie preken. De rest moet je maar thuis doen :')

[ afbeelding ]

Ga ook eens een beetje binnen staan.
moet dat Erdogan voorstellen met geelzucht?

Zelf staat ie er ook bij.. en buiten, mooi dat ze 'm mee laten doen met de protesten zo :)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:40:22 #177
24533 ACT-F
pi_127966602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

moet dat Erdogan voorstellen met geelzucht?
Hij is er helemaal ziek van kennelijk :')
pi_127966658
quote:

[..]

Ja en dan?
quote:

[..]

Ja en dan?
Arbeidsparticipatie van vrouwen is slechts 17%. Zal ook wel niet snel stijgen, omdat vrouwen min 4 kinderen moeten hebben in Turkije. Vandaag nog gezegd door Erdogan
pi_127966755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef johnnylove het volgende:

[..]

[..]

Arbeidsparticipatie van vrouwen is slechts 17%. Zal ook wel niet snel stijgen, omdat vrouwen min 4 kinderen moeten hebben in Turkije. Vandaag nog gezegd door Erdogan
3
pi_127966790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef johnnylove het volgende:

[..]

hij ziet russische taferelen van krimp gebeuren in de demografie in turkije, benoemt dit en geeft advies, vayyyyy ozel hayatima nasil karisir!!! :') :') :')
-Rabia Al-Basri
pi_127966807
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:43 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

3
hij heeft zijn advies opgekrikt naar 4 :')
-Rabia Al-Basri
pi_127966817
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

tja de turkse politiek is vreselijk versplinterd even als het volk zelf, daarnaast zijn wij als volk helemaal niet democratisch, wij zijn niet in staat om een volwassen gesprek te voeren met elkaar, ik zat vandaag die tbmm te kijken, wat een gekissebis en dat zijn volksvertegenwoordigers die het goede voorbeeld zouden moeten geven
Weet je het.. :D zou me nooit kunnen voorstellen dat dat in NL plaats zou vinden op zo'n manier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe dat dan?
Oh flikker op, dat zegt hij alleen maar om wat punten te winnen! dat was de reactie van mijn oom zojuist :D
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:45:32 #183
24533 ACT-F
pi_127966893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mag je 4 keer krikken :')
pi_127966952
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

pi_127966957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

het mag dan een gloeilamp zijn dat symbool van de AKP, maar hij is zelf nou niet bepaald het meest heldere licht als hij geen autocue heeft.
pi_127966975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:44 schreef Ambipur het volgende:

Oh flikker op, dat zegt hij alleen maar om wat punten te winnen! dat was de reactie van mijn oom zojuist :D
das net zon reactie af, hij geeft de koerden meer vrijheid om stemmen te winnen, hij praat met de pkk om stemmen te winnen, als het resultaat positief is in deze gevallen meer vrijheid en einde van het conflict en met die brug voorbeeld, dat de brug toch haci bektas gaat heten, het resultaat is dan dat die brug zo heet, resultaat. daar draait het om, uzumu ye bagini sorma kweet niet of dat hier helemaal opgaat :P
-Rabia Al-Basri
pi_127967023
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

theoretisch zoou het genoeg kunnen zijn
-Rabia Al-Basri
pi_127967025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

das net zon reactie af, hij geeft de koerden meer vrijheid om stemmen te winnen, hij praat met de pkk om stemmen te winnen, als het resultaat positief is in deze gevallen meer vrijheid en einde van het conflict en met die brug voorbeeld, dat de brug toch haci bektas gaat heten, het resultaat is dan dat die brug zo heet, resultaat. daar draait het om, uzumu ye bagini sorma kweet niet of dat hier helemaal opgaat :P
Ik denk dat Erdogan deze dingen moet zeggen, beginnend met een: Mensen, excuses.
pi_127967080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik denk dat Erdogan deze dingen moet zeggen, beginnend met een: Mensen, excuses.
gaat niet gebeuren, teken van zwakte en alles :P
-Rabia Al-Basri
pi_127967097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

gaat niet gebeuren, teken van zwakte en alles :P
Daarom: slechte leider. Turkije verdient beter.
pi_127967177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

aan excuses hangt vaak een goede reden en de spindoctors hebben inmiddels vast de hoop al opgegeven en ontslag genomen dus dat gaat niet meer werken.
pi_127967210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Daarom: slechte leider. Turkije verdient beter.
als een slechte leider het beste is die de turkse politiek het land kan bieden moeten we het daarmee doen, hoe pijnlijk het ook is voor sommigen, maar turkije verdient altijd beter uiteraard
-Rabia Al-Basri
pi_127967306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

als een slechte leider het beste is die de turkse politiek het land kan bieden moeten we het daarmee doen, hoe pijnlijk het ook is voor sommigen, maar turkije verdient altijd beter uiteraard
I disagree.. Er is geen betere oplossing, dus laat Erdogan er maar zitten. Zie hier het resultaat.
pi_127967392
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

I disagree.. Er is geen betere oplossing, dus laat Erdogan er maar zitten. Zie hier het resultaat.
ik vind duran adam wel tof
-Rabia Al-Basri
pi_127967452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/(...)05002&type=2&theater

Kijk ik net naar. Well done.
pi_127967453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind duran kedi wel toffer.
pi_127967491
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik vind duran kedi wel toffer.
kedinin hakkini vermek lazim die is ook tof
-Rabia Al-Basri
pi_127967536
Moet ik googlen op duran kedi of is dit een inside joke? :D
pi_127967538
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:55 schreef Ambipur het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/(...)05002&type=2&theater

Kijk ik net naar. Well done.
ik denk dat hij de komende tijd voorlopig wel een job heeft als acteur :p
-Rabia Al-Basri
pi_127967550
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:
stukje terug scrollen
-Rabia Al-Basri
pi_127967689
gaan we nu in nederland ook de straat op omdat de alcohol gebruik/verkoop leeftijdsgrens omhoog is van 16 naar 18 trouwens? :')
-Rabia Al-Basri
pi_127967827
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:

#Durankedi
pi_127968039
We zijn inmiddels de hashtaggeneratie, hm?
pi_127968264
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:06 schreef zarGon het volgende:
We zijn inmiddels de hashtaggeneratie, hm?
Nee. Niets in de wereld kan mij gekker maken dan hashtags.

Foto: schaaltje erik. #erik #yesilerik #yesil #erikinhetEngels #groeneerikinhetEngels #lekker #bakdolabimdanebuldum
zag ik dan staan.

;( Sabir.
pi_127968268
quote:

[..]

Turken zijn nog niet zo ver gevorderd. We zijn te bekrompen nog.
pi_127968313
Tja, de foto's komen van Twitter. Het is #niet #anders.
pi_127968319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef Slayage het volgende:
gaan we nu in nederland ook de straat op omdat de alcohol gebruik/verkoop leeftijdsgrens omhoog is van 16 naar 18 trouwens? :')
Dit is appeltjes vergelijken met peertjes.
pi_127968332
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee. Niets in de wereld kan mij gekker maken dan hashtags.

Foto: schaaltje erik. #erik #yesilerik #yesil #erikinhetEngels #groeneerikinhetEngels #lekker #bakdolabimdanebuldum
zag ik dan staan.

;( Sabir.
Ik vroeg me serieus af wie Erik was. :').
pi_127968343
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dit is appeltjes vergelijken met peertjes.
vertel
-Rabia Al-Basri
pi_127968372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

ik ook ;(
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:15:26 #211
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127968398
Turkse officieren hebben gezegd dat het Turkse Leger nooit de demonstranten zal wegschieten of massaal verdrijven. Waarschijnlijk omdat de demonstranten vooral secularisten en kemalisten zijn (afgezien van enkele Koerden, communisten en Alevitische cultuurverenigingen van minderheden).
pi_127968415
morgen weer werken na bijna 3 weken ;( :Z
-Rabia Al-Basri
pi_127968445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:15 schreef Veldkamp het volgende:
Turkse officieren hebben gezegd dat het Turkse Leger nooit de demonstranten zal wegschieten of massaal verdrijven. Waarschijnlijk omdat de demonstranten vooral secularisten en kemalisten zijn (afgezien van enkele Koerden, communisten en Alevitische cultuurverenigingen van minderheden).
voor het vuurpeloton!!!
-Rabia Al-Basri
pi_127968454
De Appel en de Peer behoren tot de Rosaceae. Mag je wel met elkander vergelijken.
pi_127968471
Een leeftijdsgrens voor alcohol zie ik als iets anders dan het verbieden van alcohol op bepaalde tijden :)
In Turkije zou ik een leeftijdsgrens als logisch zien. Alcohol is geen snoep.

Verder, je begrijpt dat het gedoe om alcohol verder gaat dan alcohol alleen toch? Pls say Yes.
pi_127968478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:15 schreef Veldkamp het volgende:
Bron
pi_127968507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef Ambipur het volgende:
Een leeftijdsgrens voor alcohol zie ik als iets anders dan het verbieden van alcohol op bepaalde tijden :)

Verder, je begrijpt dat het gedoe om alcohol verder gaat dan alcohol alleen toch? Pls say Yes.
gaat het om gisting? :*
-Rabia Al-Basri
pi_127968528
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Bron
or it didnt happen
-Rabia Al-Basri
pi_127968531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef De_Guidance het volgende:
De Appel en de Peer behoren tot de Rosaceae. Mag je wel met elkander vergelijken.
Ze verschillen in vorm. Een Surinamer + Nigeriaan is immers ook niet hetzelfde :p
pi_127968540
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ook ;(
Ik moet hieraan terugdenken als ik in de verkeerde taal denk bij bepaalde woorden.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2010 14:37 schreef Slayage het volgende:
C) zo'n grote instituut varken (turks), die al decennia ervaring en kennis heeft, die zijn diensten voor iedereen openbaar heeft [...]
quote:
10s.gif Op donderdag 12 augustus 2010 14:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik moest die 'varken' 6 keer opnieuw lezen voordat ik begreep wat je ermee bedoelde.
pi_127968608
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef Julis het volgende:

[..]

Ik moet hieraan terugdenken als ik in de verkeerde taal denk bij bepaalde woorden.

[..]

[..]

wat is dat? jij was toch een vrouw trouwens is dat tegenwoordig anders?
-Rabia Al-Basri
pi_127968641
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef Ambipur het volgende:

Heb je uberhaupt wel iets gelezen over de nieuwe regelgeving? Alcohol wordt niet verboden voor bepaalde tijden, je mag geen alcohol kopen in winkels tijdens bepaalde tijden (22.00-06.00?)! Dan koop je je alcohol daarvoor en drink je het gewoon wanneer je dat wil. Je kan gewoon nog bij cafeetjes e.d. alcohol nuttigen van 22.00-06.00 mits die cafeetjes een alcoholvergunning hebben (net zoals in Nederland hè??)
pi_127968662
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is dat? jij was toch een vrouw trouwens is dat tegenwoordig anders?
varken (Turks) !!!
pi_127968663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

gaat het om gisting? :*
:( Dit is waarom ik mijzelf kenbaar maak als man. Men discussieert anders als je vrouw bent.

Reageer eens srs :)
pi_127968698
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ze verschillen in vorm. Een Surinamer + Nigeriaan is immers ook niet hetzelfde :p
Iets hoeft toch niet 100% gelijk te zijn om te kunnen vergelijken? :P
pi_127968754
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef Julis het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hier ook :')
pi_127968761
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef xminator het volgende:

[..]

Heb je uberhaupt wel iets gelezen over de nieuwe regelgeving? Alcohol wordt niet verboden voor bepaalde tijden, je mag geen alcohol kopen in winkels tijdens bepaalde tijden (22.00-06.00?)! Dan koop je je alcohol daarvoor en drink je het gewoon wanneer je dat wil. Je kan gewoon nog bij cafeetjes e.d. alcohol nuttigen van 22.00-06.00 mits die cafeetjes een alcoholvergunning hebben (net zoals in Nederland hè??)
Ik doelde op verkoop. Het nuttigen van alco is verboden rondom scholen + moskees toch?
pi_127968788
Een groot varken instituut.
pi_127968811
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef Julis het volgende:

[..]

varken (Turks) !!!
_O- _O- _O- _O-

nu pas valt het kwartje ik heb die quote van mij ook misschien 6 keer moeten lezen voordat het kwartje viel

hoe kom je aan die quotes opeens trouwens? :P
-Rabia Al-Basri
pi_127968843
Syrië-reeks: 1 jaar en 3 maanden, 29 delen.
Turkije-reeks: 3 weken, 39 delen.

Turken. O+, :'). O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 23:24:26 ]
pi_127968876
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:( Dit is waarom ik mijzelf kenbaar maak als man. Men discussieert anders als je vrouw bent.

Reageer eens srs :)
ik snap je echt niet, daarnaast snap die stelling over je sekse niet
-Rabia Al-Basri
pi_127968924
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:23 schreef zarGon het volgende:
Syrië-reeks: 1 jaar en 3 maanden; 29 delen.
Turkije-reeks: 3 weken; 39 delen.

Is toch logisch. Hoeveel Syriërs leven er nou in Nederland. :P
pi_127968946
Zo verdeeld, maar toch 1 die Turken :')
pi_127968953
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik doelde op verkoop. Het nuttigen van alco is verboden rondom scholen + moskees toch?
er wa idd wel iets met moskees en scholen
-Rabia Al-Basri
pi_127968955
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nou nou van 22.00 tot 06.00 kan je geen alcohol kopen in winkels, echt erg! Vertel eens in hoeveel winkels kan je alcohol kopen van 22.00 tot 06.00 in Nederland en in hoeveel winkels kan (kon) dat in Turkije?

Ik denk dat in één klein stadje in Turkije met circa 500k inwoners meer nachtwinkels aanwezig zijn waarbij je alcohol kan (kon) verkrijgen dan alle winkels in Nederland waar je alcohol kan verkrijgen in de avond. Dat het aan banden wordt gelegd vind ik een goede ontwikkeling. Je kan op elke hoek van de straat alcohol kopen, te zot voor woorden imo.
pi_127968995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:23 schreef zarGon het volgende:
Syrië-reeks: 1 jaar en 3 maanden, 29 delen.
Turkije-reeks: 3 weken, 39 delen.

350.000 turkjes in nederland :7
-Rabia Al-Basri
pi_127969033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-

nu pas valt het kwartje ik heb die quote van mij ook misschien 6 keer moeten lezen voordat het kwartje viel

hoe kom je aan die quotes opeens trouwens? :P
Bij mij viel het kwartje ook laat destijds :D :'). Hehe, ik moest er opeens aandenken :P.
pi_127969036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:25 schreef Ambipur het volgende:
Zo verdeeld, maar toch 1 die Turken :')
bir was de hype een tijdje terug ja toch :P
-Rabia Al-Basri
pi_127969057
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:24 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Is toch logisch. Hoeveel Syriërs leven er nou in Nederland. :P
11.665!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 23:27:52 ]
pi_127969065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik snap je echt niet, daarnaast snap die stelling over je sekse niet
Als jij geen verschil ziet tussen mensen die demonstreren na de zoveelste beperking van de overheid, na de zoveelste inmenging van de overheid , nu dus rondom alcohol, en het verbod op alcohol voor jongeren kleiner dan 18 in NL, dan weet ik het ook niet.
pi_127969074
Altijd nummer 1.
pi_127969096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

3.604!
100x zoveel Turken dus. :P
pi_127969152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

350.000 turkjes in nederland :7
395.302 inmiddels. Gaat hard, drie per Turk.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:29:00 #244
24533 ACT-F
pi_127969156
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:25 schreef xminator het volgende:

[..]

Nou nou van 22.00 tot 06.00 kan je geen alcohol kopen in winkels, echt erg! Vertel eens in hoeveel winkels kan je alcohol kopen van 22.00 tot 06.00 in Nederland en in hoeveel winkels kan (kon) dat in Turkije?

Ik denk dat in één klein stadje in Turkije met circa 500k inwoners meer nachtwinkels aanwezig zijn waarbij je alcohol kan (kon) verkrijgen dan alle winkels in Nederland waar je alcohol kan verkrijgen in de avond. Dat het aan banden wordt gelegd vind ik een goede ontwikkeling. Je kan op elke hoek van de straat alcohol kopen, te zot voor woorden imo.
Wat is het praktische nut van die tijden?

Wat is er zot aan?
pi_127969163
quote:

[..]

Alsof het ook daadwerkelijk om alcohol gaat. :') Dat heb ik toch vele malen uitgelegd.
pi_127969172
Muggen :r
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:29:32 #247
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127969185
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Lekkerste vrucht. (icm citroenzuur)
pi_127969193
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:26 schreef Julis het volgende:

[..]

Bij mij viel het kwartje ook laat destijds :D :'). Hehe, ik moest er opeens aandenken :P.
wel indruk gemaakt kennelijk die babylonische toestanden bij jou, ik kon het me niet eens meer herinneren :P ik moet zeggen hij is wel origineel :P
-Rabia Al-Basri
pi_127969268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef xminator het volgende:

[..]

Het wordt ook verboden om drankvergunningen te geven aan horeca-bedrijven die minder dan 100 meter van een school of moskee liggen. Dat betekent dat iedere keer als iets sluit er een zaak minder is waar alcohol verkocht mag worden. Het is dus een flink stuk beperkender. En ik zie werkelijk niet in waarom die regel van moskeeën erin zit. Bij een school kan ik me nog iets voorstellen, maar het simpele feit dat een moskee in de buurt is?
pi_127969277
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Alsof het ook daadwerkelijk om alcohol gaat. :') Dat heb ik toch vele malen uitgelegd.
Nee, maar beweer ik dat dan? Je schreef onjuiste informatie en ik heb dat alleen maar verbeterd.
pi_127969302
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:27 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Als jij geen verschil ziet tussen mensen die demonstreren na de zoveelste beperking van de overheid, na de zoveelste inmenging van de overheid , nu dus rondom alcohol, en het verbod op alcohol voor jongeren kleiner dan 18 in NL, dan weet ik het ook niet.
als je het in een bepaalde kader plaatst, snap ik wel dat je er naar kijkt als "zoveelste inperking" alleen zie ik het gewoon niet zo
-Rabia Al-Basri
pi_127969319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het wordt ook verboden om drankvergunningen te geven aan horeca-bedrijven die minder dan 100 meter van een school of moskee liggen. Dat betekent dat iedere keer als iets sluit er een zaak minder is waar alcohol verkocht mag worden. Het is dus een flink stuk beperkender. En ik zie werkelijk niet in waarom die regel van moskeeën erin zit. Bij een school kan ik me nog iets voorstellen, maar het simpele feit dat een moskee in de buurt is?
Dat laatste begrijp ik ook niet, vraag het eens aan de akp-aanhangers.
pi_127969324
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

395.302 inmiddels. Gaat hard, drie per Turk.
masallah!!!
-Rabia Al-Basri
pi_127969343
quote:

[..]

Ik weet niet waar jij komt normaal, maar in mijn mahalle (in Taksim) is er welgeteld één bakkal waar je alcohol kunt kopen.
pi_127969345
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef De_Guidance het volgende:
Muggen :r
geen last van hier, overdag rond de 32 graden.. maar droog en 's nachts vrij "koud" :)

ik mis de zomerdagen in Nederland niet
pi_127969377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee, maar beweer ik dat dan? Je schreef onjuiste informatie en ik heb dat alleen maar verbeterd.
Sagol, maar voor zover ik zie schreef ik geen onjuiste info, dus kalsin.
Je vergelijkt ook continu appels met peren. Er zijn winkeltijden in NL, hoe ga ik een Dekamarkt vergelijken met een migros?
pi_127969381
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat is het praktische nut van die tijden?
kleine stapjes richting een totaal verbod, de islamisering langzaam inwrijven bij de slapende burgers, je weet togggg
-Rabia Al-Basri
pi_127969409
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

waar ging het om dan? :@
-Rabia Al-Basri
pi_127969431
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef Che_ het volgende:

[..]

Lekkerste vrucht. (icm citroenzuur)
ik trek er nu al een zuur gezicht bij, no thanks!!!
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:34:31 #260
24533 ACT-F
pi_127969449
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

kleine stapjes richting een totaal verbod, de islamisering langzaam inwrijven bij de slapende burgers, je weet togggg
Er is dus geen praktisch nut begrijp ik hieruit. Waarom regels invoeren die geen doel dienen?
pi_127969465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij komt normaal, maar in mijn mahalle (in Taksim) is er welgeteld één bakkal waar je alcohol kunt kopen.
Ik gebruik Eskisehir als referentiekader, misschien is dat incorrect omdat die stad vrij modern is en niet wordt getergd door allemaal tuig.
pi_127969485
quote:

[..]

Nou ja, de regels zitten wel zo in elkaar dat het daar erg op lijkt, vooral in combinatie met de opmerking van Erdogan dat als mensen zo nodig moeten drinken ze dat maar thuis doen. Wat overigens woorden zijn die ik letterlijk zo heb horen gebruiken door een AKP-lid.
pi_127969499
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

ik deel je mening over die moskee, die begreep ik ook niet
-Rabia Al-Basri
pi_127969509
quote:

[..]

waar ging het om dan? :@
Dat leg ik net uit, maar jij ziet dat niet zo, dus valt mijn uitleg toch niet uit te leggen.

Is het nou beperking of inperking van de overheid? Iets met durf te vragen.
pi_127969531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

kan hij zijn alcohol blijven verkopen na deze wet?
-Rabia Al-Basri
pi_127969555
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Er is dus geen praktisch nut begrijp ik hieruit. Waarom regels invoeren die geen doel dienen?
weet ik veel vraag het erdogan
-Rabia Al-Basri
pi_127969587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik gebruik Eskisehir als referentiekader, misschien is dat incorrect omdat die stad vrij modern is en niet wordt getergd door allemaal tuig.
Wij hebben onze eigen manier om tuig buiten de wijk te houden; ze heten abla en consumeren waanzinnige hoeveelheden cekirdek en thee.
pi_127969601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, de regels zitten wel zo in elkaar dat het daar erg op lijkt, vooral in combinatie met de opmerking van Erdogan dat als mensen zo nodig moeten drinken ze dat maar thuis doen. Wat overigens woorden zijn die ik letterlijk zo heb horen gebruiken door een AKP-lid.
is de alcohol thuis minder lekker dan?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:37:54 #269
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127969622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik trek er nu al een zuur gezicht bij, no thanks!!!
Lekker man.. zo in een schaal en dan er in deppen.

door die gedachte al maak je veel speeksel aan ( pause :') )
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:37:59 #270
24533 ACT-F
pi_127969628
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

weet ik veel vraag het erdogan
Aan die meneer die voor ons bepaalt dat ayran ons volksdrankje wordt? :')
pi_127969638
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat leg ik net uit, maar jij ziet dat niet zo, dus valt mijn uitleg toch niet uit te leggen.

Is het nou beperking of inperking van de overheid? Iets met durf te vragen.
stel niet ulke moeilijke vragen ajb
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:38:22 #272
24533 ACT-F
pi_127969648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is thuis bidden minder lekker dan?
pi_127969698
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Aan die meneer die voor ons bepaalt dat ayran ons volksdrankje wordt? :')
ayran IS ons volksdrankje, of is dat thee?
-Rabia Al-Basri
pi_127969700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

stel niet ulke moeilijke vragen ajb
Oh. Ok. :)
pi_127969714
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

goede vraag nooit over nagedacht eigenlijk
-Rabia Al-Basri
pi_127969716
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

kan hij zijn alcohol blijven verkopen na deze wet?
Ja, zolang hij zijn zaak niet overdoet aan iemand anders. Daarna zou het wel eens kunnen zijn dat zijn opvolger geen vergunning meer krijgt. (Hoewel ik niet 100% zeker weet of 'huismoskee' waar ik dan vanaf meet wel wordt geteld als een officiële moskee).
pi_127969726
quote:

[..]

Goede vergelijking! (Srs)
pi_127969763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik persoonlijk ben tegen drinken op straat. Maar ik denk dat er wat mis is als de staat het schenken van alcohol in bars onmogelijk probeert te maken.
pi_127969833
Wij hebben in ons dorp in TR een moskee. Apart want Alevi koy. Mogen die marketler ook niets meer verkopen?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:42:06 #280
24533 ACT-F
pi_127969835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

ayran IS ons volksdrankje, of is dat thee?
Eerder thee ja. Anders Rakı natuurlijk 8-)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:42:17 #281
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127969844
quote:

[..]

Goeie vergelijking. Van bidden ga je niet vernielen en vandaliseren.

Jij kan enkel overdrijven.
pi_127969897
Overigens, de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik denk dat die regels voor nachtverkoop sowieso niet te handhaven zijn. Ik schat dat de meeste mensen die na 10 uur plots bier willen hebben gewoon de bakkal bellen en dat het dan bezorgd wordt. Volledig buiten het zicht van de overheid en oncontroleerbaar.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:44:08 #283
24533 ACT-F
pi_127969927
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Goeie vergelijking. Van bidden ga je niet vernielen en vandaliseren.

Jij kan enkel overdrijven.
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wat het praktische nut van een moskee? Is dat thuis niet mogelijk?
pi_127969954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:42 schreef Ambipur het volgende:
Wij hebben in ons dorp in TR een moskee. Apart want Alevi koy. Mogen die marketler ook niets meer verkopen?
Haha, ik zit me ook nog altijd af te vragen waarom de Yenisehir Camii is gebouwd in onze wijk; volgens mij is de ene helft van de bewoners alevi en de andere helft geen moslim.
pi_127969980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:42 schreef Ambipur het volgende:
waarom hebben jullie een cami?
-Rabia Al-Basri
pi_127970030
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Eerder thee ja. Anders Rakı natuurlijk 8-)
ik denk sowieso dat ayran meer wordt gedronken dan raki aangezien iedereen ayran driknt en niet iedereen raki drnkt, maar thee it is then
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:46:23 #287
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127970033
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wat het praktische nut van een moskee? Is dat thuis niet mogelijk?
Alcohol staat niets voor niets op nummer 1 qua meeste slachtoffers. Staat zelfs boven heroine meroine crack mack hele mikmak.

In een bar mag nog steeds verkocht worden..?
pi_127970051
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Omdat moslims bidden in een cami natuurlijk (en dat is dus het officiële standpunt he)
pi_127970069
quote:
Timmermans belt Turkse minister

Toegevoegd: dinsdag 18 jun 2013, 22:58
Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft vanavond vanuit Israël gebeld met de Turkse minister Davutoglu. Volgens zijn woordvoerder heeft Timmermans de Nederlandse zorgen over het politiegeweld tegen betogers overgebracht en aangedrongen op een onafhankelijk onderzoek naar het geweld.

De oppositie in de Kamer eiste dat Timmermans, die morgen naar de Turks-Syrische grens reist, ook naar Ankara zou gaan om daar de Turkse regering aan te spreken op het politiegeweld in met name Istanbul.

Premier Rutte liet weten dat Timmermans' reisschema dat niet toelaat, maar beloofde dat de minister zijn Turkse ambtgenoot zou bellen.
Hoogtepunt van de week.. :')
pi_127970071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dorp was eerst van Soennieten, toen namen Armenen de boel over en die hebben 'wij' weggejaagd. Zodoende. Imam is wel handig, hoor. Moskee niet.
pi_127970090
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

cuma namazi, bayram namzlari doe je als cemaat, kan je niet thuis doen
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:48:03 #292
24533 ACT-F
pi_127970102
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

Alcohol staat niets voor niets op nummer 1 qua meeste slachtoffers. Staat zelfs boven heroine meroine crack mack hele mikmak.

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wat het is praktische nut van een moskee? En is thuis bidden minder lekker?
pi_127970137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Haha, ik zit me ook nog altijd af te vragen waarom de Yenisehir Camii is gebouwd in onze wijk; volgens mij is de ene helft van de bewoners alevi en de andere helft geen moslim.
Ama geen bierverkoop meer dus? Wat gaan al die jongeren nu doen dan? ;(
pi_127970146
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ten eerste drinken Turken zo weinig dat er nauwelijks over een alcoholprobleem kan worden gesproken. Ten tweede mag er inderdaad in bars met vergunning nog worden verkocht, maar het wordt veel lastiger om een vergunning te krijgen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:48:54 #295
24533 ACT-F
pi_127970150
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

cuma namazi, bayram namzlari doe je als cemaat, kan je niet thuis doen
Gaat prima hoor.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:48:58 #296
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127970155
Sowieso kan je dan ook school etc verbieden :')

erg domme vergelijking act-f maar dat weet je stiekem zelf ook
pi_127970170
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Omdat moslims bidden in een cami natuurlijk (en dat is dus het officiële standpunt he)
nee dat zijn feiten :Y
-Rabia Al-Basri
pi_127970200
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ama geen bierverkoop meer dus? Wat gaan al die jongeren nu doen dan? ;(
Nee, de bakkal mag volgens mij nog wel verkopen. Alleen niet meer 's nachts.
pi_127970208
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:47 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dorp was eerst van Soennieten, toen namen Armenen de boel over en die hebben 'wij' weggejaagd. Zodoende. Imam is wel handig, hoor. Moskee niet.
memleket nire?
-Rabia Al-Basri
pi_127970223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee dat zijn feiten :Y
Bijna ging ik hier op in. Bijna.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:50:32 #301
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127970227
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ten eerste drinken Turken zo weinig dat er nauwelijks over een alcoholprobleem kan worden gesproken. Ten tweede mag er inderdaad in bars met vergunning nog worden verkocht, maar het wordt veel lastiger om een vergunning te krijgen.
Boeiend. Als er weinig heroine wordt gespoten moeten we dat dan ook legaliseren?

Coffeeshopvergunningen ook steeds lastiger..en zo kan ik met zoveel vergunningen nog even doorgaan. Gaat erom dat het verkocht mag worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')