SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Meeste demonstranten met ataturk vlaggen/posters in hun hand toch.
En 't ging over 't doek dat er wel vaker hangt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
Erdogan een dictator vinden, maar wel een doek van ataturk...![]()
![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:39 schreef ACT-F het volgende:
-censuur-
R.T.E.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/quote:17:15 GMT: UN Secretary-General Ban Ki-moon expressed dismay at the violent confrontations in Turkey between Turkish security forces and protesters demonstrating against Prime Minister Tayyip Erdogan and called for restraint.
"(Ban) remains concerned about ongoing clashes between protesters and security personnel," Reuters cites Eduardo del Buey as saying.
“The secretary-general urges maximum restraint and the pursuit of constructive dialogue in order to resolve differences and avoid further violent confrontation."
Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:47 schreef superworm het volgende:
[..]
http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/
En dat Erdogan de VN niet erkent.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
en op wat voor manier ook hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
Erge is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat hij dat niet zal doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zit er dik in, kunnen we straks gaan volksdansen met Iran en Afghanistan.
En ik zit echt met bewondering te kijken hoe heel gewone mensen deze lef tonen. Gewoon een huisvrouw die boodschappen heeft gedaan en die dan plots besluit dat het ook haar zaak isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
en op wat voor manier ook he
Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
Ik denk dat er een aantal scenario's zijn die nu mogelijk zijn, ik laat er maar buiten wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.quote:dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Theoden het volgende:
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.
Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.
Sozun bittigi yerdeyiz.
Er zijn genoeg geruchten over een spitsing in de AKP.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
Dat is een gevolg van het doorsudder scenarioquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.
Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is een gevolg van het doorsudder scenario
Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
volgens de poll van Sabah stond de AKP op 49.6% met een klein beetje verlies dus. In de laatste poll die ik hier in een van de recente topics tegenkwam stonden ze op 38%. De waarheid zal vermoedelijk iets dichter tegen de 38% aanzitten dan tegen de 49.6% gezien het (schaarse) geluid uit de partij zelf, de opgestapte politiemannen en een enkel ontslag van AKP leden zelf. Als de sterkste schakel al langzaam breekt dan hangt 't er vaak ook aan de onderkant niet helemaal lekker bij.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
Twee van mn goede vrienden hebben AKP stemmende ouders waarvan de eerste in het oerconservatieve Bursa zitten, ik ken de ouders.. dat zijn echt geen mensen die de straat op zullen gaan om tegen hun eigen kinderen te vechten. De hele gevreesde "stootkracht" van de aanhang van de AKP wordt zwaar overschat. Er zit geen pro-actieve factor in. Men vergeet dat het hier ook een generatie conflict is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'
Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
wa bedoel je>?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.
Jij wel?
de gemeenteraadsverkiezingen in istanbul waren vrij close toch? wie weet valt het kwartje na decennia erdogan rule de andere kant op, hangt er natuurlijk van af wie de tegenkandidaat wordt uiteraardquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Ik denk ook niet dat het echt gaat doodbloeden, maar mensen hebben wel iets van 'onze dag komt nog'.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:22 schreef Theoden het volgende:
Ik denk trouwens niet dat dit al te snel gaat doodbloeden.
Erdogan is daar te trots voor en iedere keer als er een nieuwe discutabele wet komt zal het volk weer de straat op gaan. Ze zijn nu al bezig met een social media wet. Als die er komt zullen er ook weer erg veel mensen de straat op gaan.
Maart volgend jaar dacht ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
de gemeenteraadsverkiezingen in istanbul waren vrij close toch? wie weet valt het kwartje na decennia erdogan rule de andere kant op, hangt er natuurlijk van af wie de tegenkandidaat wordt uiteraard
Ik denk precies 't zelfde... spierballen laten zien..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben trouwens best benieuwd of Erdogan anders zou reageren als we terug zouden kunnen naar eind Mei. Of dat Erdogan precies hetzelfde zou hebben gedaan.
wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:11 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.
Zou goed kunnen. Toch jammer, het was heel makkelijk te deescaleren aan het begin. Hoe langer dit doorgaat, hoe meer concessies Erdogan moet doen om dit te laten stoppen.... totdat er geen weg terug meer is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk precies 't zelfde... spierballen laten zien..
zeg jij hier nou dat je vreest dat we nooit een burgeroorlog krijgen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef Beathoven het volgende:
Als er onder deze groep verzet is tegen de jeugd dan zou dit al in week 1 goed zichtbaar moeten zijn. Het blijft gewoon staat vs burger op 't actie-terrein en zolang het leger straks niet ingrijpt en zich van zichzelf afsplitst in twee kampen dan krijgen we hier nooit een burgeroorlog. Ik vrees eerlijk gezegd dat dit weleens tot de mogelijkheden kan behoren.
Toen hij in Noord-Afrika zat had hij door even zijn mond te houden het hele probleem kunnen laten verdwijnen met wat gerichte verwaarlozing. Maar hij heeft zo nadrukkelijk voor het andere pad gekozen dat ik niet meer denk dat hij het anders zou hebben gedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben trouwens best benieuwd of Erdogan anders zou reageren als we terug zouden kunnen naar eind Mei. Of dat Erdogan precies hetzelfde zou hebben gedaan.
maar ze waren vrij close toch? dat is iig wat ik me meen te herinnerenquote:
dat zou eigenaardig zijn..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
zeg jij hier nou dat je vreest dat we nooit een burgeroorlog krijgen?
Hmm, nu ik het lees komt het inderdaad krom over.quote:
een splintergroep binnen het leger, zou altijd een optie kunnen zijn idd, maar vandaag de dag niet reeel lijkt mequote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
dat zou eigenaardig zijn..
nee, ik zeg dat ik vrees dat het scenario weleens kan zijn dat het leger ingrijpt en zich over twee kampen kan afsplitsen. De gevreesde AKP stemmers vs rest van het volk oorlog zal niet gaan plaatsvinden.
Het probleem is dat de speerpunten van het Kemalisme (nationalisme, hardcore secularisme (Laïcisme)) niet helemaal te rijmen zijn met vrijheid....quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Theoden het volgende:
Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen praten en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.
Je hebt overduidelijk geen verstand van Kemalismequote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hmm, nu ik het lees komt het inderdaad krom over.
Het is duidelijk dat ik achter een seculier Turkije sta. Atatürk heeft in zijn tijd ook volkeren en groeperingen onderdrukt. Helaas was alles toen nog heel onstabiel, was er net oorlog geweest en was het misschien wel nodig om het zo aan te pakken om een sterk Turkije te creëren. CHP heeft helaas de fout gemaakt om te lang door te gaan met het nutteloos onderdrukken van groeperingen, terwijl dit in onze tijd gewoon niet meer nodig was.
Ik sta voor een seculier Turkije, met de grondgedachten van Atatürk als leidraad, maar zonder enige vorm van onderdrukking richting groepen met een bepaald geloof, etnische achtergrond of wat dan ook.
Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen spreken en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.
De regering moet zich op geen enkele manier bemoeien met het geloof of het dagelijks leven van de burgers. Geen geneuzel over aantal kinderen, zoenen in openbaar, abortus, alcohol etc. etc. etc.
Daarom moet men daar ook niet zo blind op staren. De tijd van het extreme Kemalisme is voorbij en dat moet ook.Het volk dat nu op straat is wil echt niet terug naar die tijd.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:36 schreef Fides het volgende:
[..]
Het probleem is dat de speerpunten van het Kemalisme (nationalisme, hardcore secularisme (Laïcisme)) niet helemaal te rijmen zijn met vrijheid....
Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht. Net als bijna alle strenge (geloofs)overtuigingen zijn het de mensen die het uiteindelijk dagelijks in praktijk brengen het probleem. Niet de gedachte zelf.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je hebt overduidelijk geen verstand van Kemalisme
Erdogan als nieuwe Chavez maar dan zonder de olie en romantiekquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zit er dik in, kunnen we straks gaan volksdansen met Iran en Afghanistan.
Goed, dat is wat ik bedoel alleen ik beschreef het meer vanuit mijn oogpunt. Ik ben voor, en ik denk bijna iedereen die de laatste 3 weken de straat op is gegaan ook.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik baseer me op die analyse van die professor in de NY Times, dit heeft geen Ataturk en geen Erdogan oplossing nodig maar een 'nieuwe' seculiere oplossing die zich spiegelt met de huidige gebeurtenissen en een nieuwe generatie. Eentje van eenheid en een echt seculier systeem waarin er vrijheid voor 'iedereen' is. Misschien moet er met name wel gekeken worden naar de Erdogan stemmers in het begin en wat zij aan vrijheden willen zien voor zichzelf want de rollen moeten niet ineens worden omgedraaid. Het zou niet ten koste moeten gaan van de mensen.
Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:39 schreef Theoden het volgende:
[..]
Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
Net zoals de Islam dus?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:44 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.
Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.
Islam is nationalistisch en insloten?quote:
Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:40 schreef Theoden het volgende:
[..]
Goed, dat is wat ik bedoel alleen ik beschreef het meer vanuit mijn oogpunt. Ik ben voor, en ik denk bijna iedereen die de laatste 3 weken de straat op is gegaan ook.
Perfect verwoord. Je bent een Turkse polderaarquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Theoden het volgende:
Ik sta voor een seculier Turkije, met de grondgedachten van Atatürk als leidraad, maar zonder enige vorm van onderdrukking richting groepen met een bepaald geloof, etnische achtergrond of wat dan ook.
Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen spreken en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.
De regering moet zich op geen enkele manier bemoeien met het geloof of het dagelijks leven van de burgers. Geen geneuzel over aantal kinderen, zoenen in openbaar, abortus, alcohol etc. etc. etc.
Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Islam is nationalistisch en insloten?
Klopt helaas.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.
Islam is geen politieke theorie.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.
Dat zijn jou woorden. In heel veel gebieden werkt het niet zoals het bedoeld is, dus maakt het dan een slecht iets? Of ligt het dan misschien toch aan de mensen die er een eigen draai aan geven?
Nee, je had het over Kemalisme.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik had het over alle overtuigingen/theoriën/ideologiën.
Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.quote:
Zo'n nieuwe politieke beweging komt bovengronds ook moeilijk tot stand. In de 'stabiele' toestand bevond je je als individu al op glad ijs als je met tegenpolitiek bezig was. Als de regering er nu lucht van krijgt dan kan het zo iemand weleens letterlij de kop kosten.quote:
Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:
[..]
Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.
Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het gebruikt wordt in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:54 schreef Theoden het volgende:
[..]
Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.
Islam is ook een idee, een ideologie, een overtuiging, dus dan valt dat volgens je eigen definitie in hetzelfde rijtje.
Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:56 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het zou moeten werken in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.
booooring as hellllquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:
Ik zit Bahceli te luisteren, maar damn wat is die gast boring.
Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Beathoven het volgende:
De islam is in de kern een mooi geloof maar de politieke toepassing van de islam is vaak geen mooie politieke toepassing.
wat bedoel je?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.
Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.quote:
Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park.. Anyway, hij zet vaak voor eigen goal voor zodat de tegenstander kan inkoppen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.
Govert Goudglans vs. Goofy en Gijs Gans.
Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park..
Nee, islam wordt niet gebruikt als politiek gedachtegoed. Er wordt een staatsinrichting gebruikt, dat geïnspireerd is op de islam. Zo is het liberalisme geïnspireerd op het protestantisme en communisme op het existentialisme.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Theoden het volgende:
[..]
Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
trieste boel dus..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:02 schreef Theoden het volgende:
[..]
Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.
dit is wel een van de voornaamste redenen iddquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.
Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.quote:
Dat bedoel ik, dat zijn de staatshoofden die het naar hun hand kleien. Als ik Fethullah Gulen hoor spreken dan zie ik daar een wat redelijke progressieve vorm van de Islam en dat klinkt over 't algemeen positief en goed. Maar als Erdogan daar vervolgens met z'n vingers aan gaat zitten dan komt het niet goed. Dan is 't Erdogan's visie met een beetje islam.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.
ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te makenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
Verwacht geen piloot die er ineens uitspringt met een parachute om te gaan staken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schemaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te maken
Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:
je doet me denken aan die vent van 12 monkeys die hele wereld afvliegt om die virus te verspreidenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schema.
hij is toch niet aangehouden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
ik loop voortaan wel rondjes om het bushokje
hij niet, maar zij wel:quote:
Een tijdje geleden zei hij zelf nog dat ze vanaf nu al hun rally's in Kazlicesme zouden houden waar ze een capaciteit van iets van 250.000 hadden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Erdogan met zijn speech, stug beweren dat er 1 miljoen mensen waren in Kazlıçeşme
samenscholingsverboden tjaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
hij niet, maar zij wel:
By 2 a.m. (12.00 a.m. British time), when the police moved in, about 300 people had joined him. Ten people, who refused to be moved on by police, were detained.
Bron: Reuters
Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.
horizonvervuilingquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
In Wit-Rusland (de laatste echte dictatuur in Europa) mocht je op een gegeven moment niet meer applaudisseren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
ik loop voortaan wel rondjes om het bushokje
Dat zijn terroristen. Dat zijn ze allemaal daar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
The master will find a wayquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
weet ik veel?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
dus demonstreren is officieel verboden?
Hippiesquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zijn terroristen. Dat zijn ze allemaal daar.
En als je zo langzaam beetje bij beetje wat rechten wegneemt dan kan 't volk straks alleen nog maar mooie patroontjes maken die de leiding ze opdraagt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In Wit-Rusland (de laatste echte dictatuur in Europa) mocht je op een gegeven moment niet meer applaudisseren.
heeft de chp geprobeerd in turkije, is ze niet gelukt zoals je weetquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En als je zo langzaam beetje bij beetje wat rechten wegneemt dan kan 't volk straks alleen nog maar mooie patroontjes maken die de leiding ze opdraagt.
[ afbeelding ]
mooie turkse vlag op de ene en het portret van erdogan op de andere kant. Dat zal m wel bevallen denk ik
2 kwaden tegen elkaar = oplossing probleem.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
heeft de chp geprobeerd in turkije, is ze niet gelukt zoals je weet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de tweede poging is in de maak.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
heeft de chp geprobeerd in turkije, is ze niet gelukt zoals je weet
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
2 kwaden tegen elkaar = oplossing probleem.was het maar zon feestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:
evelallah!!!quote:
Dus niet telkens CHP erbij betrekken. Wat geweest is moet vooral geweest blijven. Tijd voor een partij die vrijheden van de gehele bevolking respecteert.quote:
de chp vergelijking met noord korea is een open deurquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus niet telkens CHP erbij betrekken. Wat geweest is moet vooral geweest blijven. Tijd voor een partij die vrijheden van de gehele bevolking respecteert.
Gooi die deur nou dicht.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
de chp vergelijking met noord korea is een open deur
ik heb niks met breienquote:
the awful truth, ik snap de frustratiequote:
maakt die sarigul nog een kans?quote:
De AKP is actuelerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
de chp vergelijking met noord korea is een open deur
de symboliek is wel andersquote:
er zit toekomst in de geschiedenisquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je beleeft je wereld zoals je wilt, maar hoe lang wil je in het verleden blijven hangen?
Geen idee, niet echt gevolgd, maar na Kilicdaroglu maakt zelfs een pinguin kans.quote:
LBquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef Theoden het volgende:
[..]
Geen idee, niet echt gevolgd, maar na Kilicdaroglu maakt zelfs een pinguin kans.
Edit: Ik betrap me echt op belachelijke spellingsfouten als ik snel tik .... wtf
dead an buried it is then!!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou het begraven en de wereld vernieuwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ik kan nu ook wel naar Brazilië switchen maar laten we bij de AKP blijven, daar komt tot nu toe de meeste ellende en actieve verandering vandaan met de meeste impact op de dagelijkse situatie.quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
dead an buried it is then!!!Sommige mensen... daar zit geen toekomst inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik denk dat wij te weinig info over brazilie hebben om daar iets zinnigs over te zeggen, lijkt mequote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kan nu ook wel naar Brazilië switchen maar laten we bij de AKP blijven, daar komt tot nu toe de meeste ellende en actieve verandering vandaan met meeste impact op de dagelijkse situatie.
kun je wel iets over de AKP zeggen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat wij te weinig info over brazilie hebben om daar iets zinnigs over te zeggen, lijkt me
dit is te hoog gegrepen voor mij, ik geef het opquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Sommige mensen... daar zit geen toekomst in
iets met een gloeilamp?quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou we zijn d'r,..sluit de boel maar
einde reeks topics, nummertje 40 kan wel uitblijven.
Ditto, trouwens die mening deel je volgens die poll in de Todayszaman met 40% van de Turken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.
quote:
taalfouten en verkeerde noten intypen op een piano wordt ook verboden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef Theoden het volgende:
[..]
Geen idee, niet echt gevolgd, maar na Kilicdaroglu maakt zelfs een pinguin kans.
Edit: Ik betrap me echt op belachelijke spellingsfouten als ik snel tik .... wtf
Opletten dusquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
taalfouten en verkeerde noten intypen op een piano wordt ook verboden.
Deniz Baykal is veel erger geweest. Die is volstrekt niet in staat geweest om een coherente oppositie te voeren. Kilicdaroglu heeft gewoon een afgebrand huis geërfd.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Longcat is looooooooooongquote:
quote:#OpShipment4Freedom/#OpS4F #Turkey
Hello.
Due to the recent events in Turkey with the police use of brutal and excessive force against the protesters, not to mention the teargas, I don't want to be a bystander anymore. I want to help. The protesters is now fighting for a freedom many of us take for granted.
Therefore I'm calling out #OpShipment4Freedom #Turkey (Or simply #OpS4F #Turkey)
I am currently trying to organize a shipment of Protective Masks and Medical Supplies to the protesters in Turkey.
However, I can't do it alone.
So I'm asking YOU, to help me help the protesters.
Alone, I'm just a poor student somewhere in the world. Together we can make a change.
[([([******WCID - What Can I Do?******])])]
# What Can I Do?
# What should I do?
# Why will that help?
1. Do you have Facebook or Twitter?
Please share this paste on Twitter and Facebook.
That will really help me spread the word around.
2. Do you know a company making Protective Masks and/or First Aid Kits?
Please send their contact info to shipment4freedom@live.com
That way I may find better equipment that will also arrive faster.
3. Do you know a reliable person in Turkey, relatively near Taksim, Gezi Park and Besiktas?
Please ask him or her to contact shipment4freedom@live.com
I need reliable contacts to distribute the equipments to the protesters once arrived.
4. Do you have PayPal and want to Fund this Operation?
Please consider donating a dollar or two to the PayPal account - shipment4freedom@live.com
I am just a student. I don't have enough money to make this shipment alone.
It doesn't matter how much you donate. Every cent counts. <3
5. Do you have questions or just want to talk?
Please don't hesitate to send me an Email at shipment4freedom@live.com, or Twitter at @Ship4Freedom
Do not throw yourself in something you don't fully understand.
If you have the slightest speculations or questions, contact me.
Contact info:
Email - shipment4freedom@live.com
PayPal - shipment4freedom@live.com
Twitter - @Ship4Freedom
ik vraag me af of kilicdaroglu de ruimte heeft gekregen om een nieuwe koers te varenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Deniz Baykal is veel erger geweest. Die is volstrekt niet in staat geweest om een coherente oppositie te voeren. Kilicdaroglu heeft gewoon een afgebrand huis geërfd.
Zou Turkije een land kunnen worden waarin zowel de liefhebbers van het secularisme als de liefhebbers van een islamitische staat zich in kunnen vinden?quote:
de desinformatie ook, het was maar 1 slang in haar bek, niet fokkin 3!!!quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Theoden het volgende:
[..]
Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
ik denk dat we het zo gek nog niet doen momenteel, daarnaast, mensen die een islamitische staat willen daar heb je in zowel absolute aantallen als procentueel gezien echt niet veel van in turkije, alleen moeten de liefhebbers van een bepaalde slag van secularisme dat meer laten vieren, aan de andere kant in de metro oproepen plaatsen dat mensen van elkaar af moeten blijven vind ik persoonlijk ook te ver gaanquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zou Turkije een land kunnen worden waarin zowel de liefhebbers van het secularisme als de liefhebbers van een islamitische staat zich in kunnen vinden?
Zolang de leiding ok is en luistert naar iedere groep en het framewerk van de democratie ook in orde is kan zoiets best.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zou Turkije een land kunnen worden waarin zowel de liefhebbers van het secularisme als de liefhebbers van een islamitische staat zich in kunnen vinden?
met de ME waar ook ter wereld moet je niet fukkenquote:
Ja, rechtvaardigt dat het overwegende slechte karakter van hem?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Theoden het volgende:
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.
Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.
Sozun bittigi yerdeyiz.
Het is mogelijk denk ik. Maar dan is dat meer een geloof in de mensen dan in de staat. De staat heeft nog altijd sterk de neiging om de mensen te vertellen wat ze wel of niet mogen doen, ook als het om dingen gaat waar de staat geen donder mee te maken zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Iemand die ik ken heeft in 't leger gezeten als beroeps, stemt AKP en heeft een ontzettende hekel aan de politie. Dus gelijk-denkenden (en dat schijnen er flink wat te zijn) zouden best met de politie kunnen "fukken" als ze te ver gaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
met de ME waar ook ter wereld moet je niet fukken
Allemaal van die alpha'squote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
met de ME waar ook ter wereld moet je niet fukken
lijkt me niet verstandig iig dat je dat als burger met je boodschappentasje aan je schouder doetquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iemand die ik ken heeft in 't leger gezeten als beroeps, stemt AKP en heeft een ontzettende hekel aan de politie. Dus gelijk-denkenden (en dat schijnen er flink wat te zijn) zouden best met de politie kunnen "fukken" als ze te ver gaan.
daar worden ze uiteraard op gescreend, anders trek je die functie nietquote:
Mooi hoor, maar moeten ze hem nu zo dankbaar zijn dat hij ze heeft verlost van de ene onderdrukking dat ze zijn autocratie moeten accepteren? Die vrijheid was hun grondrecht geen cadeautje waar ze Erdogan dankbaar voor moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef Slayage het volgende:
percentage vrouwen aan de uni sinds kick off akp project 19 > 45
Ze hebben ook niet alles fout gedaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef Slayage het volgende:
percentage vrouwen aan de uni sinds kick off akp project 19 > 45
Beide kanten voelen zich opgejaagd, niet zeker van de toestanden en genegeerd. Ik vraag me af wat er nu werkelijk moet plaatsvinden in Turkije, voordat ze deze verschillen laten varen en eens één kunnen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat dit kan gebeuren met Erdogan aan top.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat we het zo gek nog niet doen momenteel, daarnaast, mensen die een islamitische staat willen daar heb je in zowel absolute aantallen als procentueel gezien echt niet veel van in turkije, alleen moeten de liefhebbers van een bepaalde slag van secularisme dat meer laten vieren, aan de andere kant in de metro oproepen plaatsen dat mensen van elkaar af moeten blijven vind ik persoonlijk ook te ver gaan
Ahum. Dit zinnetje is niet zo goed ontvangen onder de alevieten. Dat de volgende keer een Alevietisch iets gegeven kan worden zien zij als een belediging na alle toestanden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
Gül zegt dat de brug ook Hc Bektas kan heten wat hem betreft.
Dat gaat niet goed inderdaad, maar ik doelde op de mensen die nu in het leger zitten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
lijkt me niet verstandig iig dat je dat als burger met je boodschappentasje aan je schouder doet
nope, iig doen deze cijfers mij niet denken aan een beleid van islamisering...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mooi hoor, maar moeten ze hem nu zo dankbaar zijn dat hij ze heeft verlost van de ene onderdrukking dat ze zijn autocratie moeten accepteren?
het is wel dankzij zijn beleid...quote:Die vrijheid was hun grondrecht geen cadeautje waar ze Erdogan dankbaar voor moeten zijn.
softy gul ookquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
Gül zegt dat de brug ook Hc Bektas kan heten wat hem betreft.
Ja en dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
nope, iig doen deze cijfers mij niet denken aan een beleid van islamisering...
[..]
het is wel dankzij zijn beleid...
Niks mis met propaganda, zolang ze maar zijn parochie preken. De rest moet je maar thuis doenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:31 schreef Beathoven het volgende:
ik denk dat grote leider straks ook dergelijke stripbladen hard gaat aanpakken wegens propaganda.
tja de turkse politiek is vreselijk versplinterd even als het volk zelf, daarnaast zijn wij als volk helemaal niet democratisch, wij zijn niet in staat om een volwassen gesprek te voeren met elkaar, ik zat vandaag die tbmm te kijken, wat een gekissebis en dat zijn volksvertegenwoordigers die het goede voorbeeld zouden moeten gevenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Beide kanten voelen zich opgejaagd, niet zeker van de toestanden en genegeerd. Ik vraag me af wat er nu werkelijk moet plaatsvinden in Turkije, voordat ze deze verschillen laten varen en eens één kunnen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat dit kan gebeuren met Erdogan aan top.
Ik kijk net naar HaberTurk en de Turkse politiek deed mij werkelijk waar weer eens verbaasd staan![]()
Enige wat ze denken, zeggen: ben ben ben ipv biz biz biz.
hoe dat dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ahum. Dit zinnetje is niet zo goed ontvangen onder de alevieten. Dat de volgende keer een Alevietisch iets gegeven kan worden zien zij als een belediging na alle toestanden.
ik heb mijn punt gemaakt, thank you verry muchquote:
moet dat Erdogan voorstellen met geelzucht?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niks mis met propaganda, zolang ze maar zijn parochie preken. De rest moet je maar thuis doen![]()
[ afbeelding ]
Ga ook eens een beetje binnen staan.
Hij is er helemaal ziek van kennelijkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
moet dat Erdogan voorstellen met geelzucht?
quote:
Arbeidsparticipatie van vrouwen is slechts 17%. Zal ook wel niet snel stijgen, omdat vrouwen min 4 kinderen moeten hebben in Turkije. Vandaag nog gezegd door Erdoganquote:
3quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef johnnylove het volgende:
[..]
[..]
Arbeidsparticipatie van vrouwen is slechts 17%. Zal ook wel niet snel stijgen, omdat vrouwen min 4 kinderen moeten hebben in Turkije. Vandaag nog gezegd door Erdogan
hij ziet russische taferelen van krimp gebeuren in de demografie in turkije, benoemt dit en geeft advies, vayyyyy ozel hayatima nasil karisir!!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Arbeidsparticipatie van vrouwen is slechts 17%. Zal ook wel niet snel stijgen, omdat vrouwen min 4 kinderen moeten hebben in Turkije. Vandaag nog gezegd door Erdogan
hij heeft zijn advies opgekrikt naar 4quote:
Weet je het..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja de turkse politiek is vreselijk versplinterd even als het volk zelf, daarnaast zijn wij als volk helemaal niet democratisch, wij zijn niet in staat om een volwassen gesprek te voeren met elkaar, ik zat vandaag die tbmm te kijken, wat een gekissebis en dat zijn volksvertegenwoordigers die het goede voorbeeld zouden moeten geven
Oh flikker op, dat zegt hij alleen maar om wat punten te winnen! dat was de reactie van mijn oom zojuistquote:
Mag je 4 keer krikkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij heeft zijn advies opgekrikt naar 4
het mag dan een gloeilamp zijn dat symbool van de AKP, maar hij is zelf nou niet bepaald het meest heldere licht als hij geen autocue heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij heeft zijn advies opgekrikt naar 4
das net zon reactie af, hij geeft de koerden meer vrijheid om stemmen te winnen, hij praat met de pkk om stemmen te winnen, als het resultaat positief is in deze gevallen meer vrijheid en einde van het conflict en met die brug voorbeeld, dat de brug toch haci bektas gaat heten, het resultaat is dan dat die brug zo heet, resultaat. daar draait het om, uzumu ye bagini sorma kweet niet of dat hier helemaal opgaatquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:44 schreef Ambipur het volgende:
Oh flikker op, dat zegt hij alleen maar om wat punten te winnen! dat was de reactie van mijn oom zojuist
theoretisch zoou het genoeg kunnen zijnquote:
Ik denk dat Erdogan deze dingen moet zeggen, beginnend met een: Mensen, excuses.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
das net zon reactie af, hij geeft de koerden meer vrijheid om stemmen te winnen, hij praat met de pkk om stemmen te winnen, als het resultaat positief is in deze gevallen meer vrijheid en einde van het conflict en met die brug voorbeeld, dat de brug toch haci bektas gaat heten, het resultaat is dan dat die brug zo heet, resultaat. daar draait het om, uzumu ye bagini sorma kweet niet of dat hier helemaal opgaat
gaat niet gebeuren, teken van zwakte en allesquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdogan deze dingen moet zeggen, beginnend met een: Mensen, excuses.
Daarom: slechte leider. Turkije verdient beter.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren, teken van zwakte en alles
aan excuses hangt vaak een goede reden en de spindoctors hebben inmiddels vast de hoop al opgegeven en ontslag genomen dus dat gaat niet meer werken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik denk dat Erdogan deze dingen moet zeggen, beginnend met een: Mensen, excuses.
als een slechte leider het beste is die de turkse politiek het land kan bieden moeten we het daarmee doen, hoe pijnlijk het ook is voor sommigen, maar turkije verdient altijd beter uiteraardquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Daarom: slechte leider. Turkije verdient beter.
I disagree.. Er is geen betere oplossing, dus laat Erdogan er maar zitten. Zie hier het resultaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
als een slechte leider het beste is die de turkse politiek het land kan bieden moeten we het daarmee doen, hoe pijnlijk het ook is voor sommigen, maar turkije verdient altijd beter uiteraard
ik vind duran adam wel tofquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
I disagree.. Er is geen betere oplossing, dus laat Erdogan er maar zitten. Zie hier het resultaat.
kedinin hakkini vermek lazim die is ook tofquote:
ik denk dat hij de komende tijd voorlopig wel een job heeft als acteur :pquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)05002&type=2&theater
Kijk ik net naar. Well done.
stukje terug scrollenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:
Moet ik googlen op duran kedi of is dit een inside joke?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:57 schreef Ambipur het volgende:
Moet ik googlen op duran kedi of is dit een inside joke?
Nee. Niets in de wereld kan mij gekker maken dan hashtags.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:06 schreef zarGon het volgende:
We zijn inmiddels de hashtaggeneratie, hm?
Turken zijn nog niet zo ver gevorderd. We zijn te bekrompen nog.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit is appeltjes vergelijken met peertjes.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef Slayage het volgende:
gaan we nu in nederland ook de straat op omdat de alcohol gebruik/verkoop leeftijdsgrens omhoog is van 16 naar 18 trouwens?
Ik vroeg me serieus af wie Erik was.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. Niets in de wereld kan mij gekker maken dan hashtags.
Foto: schaaltje erik. #erik #yesilerik #yesil #erikinhetEngels #groeneerikinhetEngels #lekker #bakdolabimdanebuldum
zag ik dan staan.Sabir.
vertelquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit is appeltjes vergelijken met peertjes.
ik ookquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vroeg me serieus af wie Erik was..
voor het vuurpeloton!!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:15 schreef Veldkamp het volgende:
Turkse officieren hebben gezegd dat het Turkse Leger nooit de demonstranten zal wegschieten of massaal verdrijven. Waarschijnlijk omdat de demonstranten vooral secularisten en kemalisten zijn (afgezien van enkele Koerden, communisten en Alevitische cultuurverenigingen van minderheden).
Bronquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:15 schreef Veldkamp het volgende:
Turkse officieren hebben gezegd dat het Turkse Leger nooit de demonstranten zal wegschieten of massaal verdrijven. Waarschijnlijk omdat de demonstranten vooral secularisten en kemalisten zijn (afgezien van enkele Koerden, communisten en Alevitische cultuurverenigingen van minderheden).
gaat het om gisting?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef Ambipur het volgende:
Een leeftijdsgrens voor alcohol zie ik als iets anders dan het verbieden van alcohol op bepaalde tijden![]()
In Turkije zou ik een leeftijdsgrens als logisch zien. Alcohol is geen snoep.
Verder, je begrijpt dat het gedoe om alcohol verder gaat dan alcohol alleen toch? Pls say Yes.
or it didnt happenquote:
Ze verschillen in vorm. Een Surinamer + Nigeriaan is immers ook niet hetzelfde :pquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef De_Guidance het volgende:
De Appel en de Peer behoren tot de Rosaceae. Mag je wel met elkander vergelijken.
Ik moet hieraan terugdenken als ik in de verkeerde taal denk bij bepaalde woorden.quote:
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:37 schreef Slayage het volgende:
C) zo'n grote instituut varken (turks), die al decennia ervaring en kennis heeft, die zijn diensten voor iedereen openbaar heeft [...]
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik moest die 'varken' 6 keer opnieuw lezen voordat ik begreep wat je ermee bedoelde.
wat is dat? jij was toch een vrouw trouwens is dat tegenwoordig anders?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik moet hieraan terugdenken als ik in de verkeerde taal denk bij bepaalde woorden.
[..]
[..]
Heb je uberhaupt wel iets gelezen over de nieuwe regelgeving? Alcohol wordt niet verboden voor bepaalde tijden, je mag geen alcohol kopen in winkels tijdens bepaalde tijden (22.00-06.00?)! Dan koop je je alcohol daarvoor en drink je het gewoon wanneer je dat wil. Je kan gewoon nog bij cafeetjes e.d. alcohol nuttigen van 22.00-06.00 mits die cafeetjes een alcoholvergunning hebben (net zoals in Nederland hè??)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef Ambipur het volgende:
Een leeftijdsgrens voor alcohol zie ik als iets anders dan het verbieden van alcohol op bepaalde tijden![]()
In Turkije zou ik een leeftijdsgrens als logisch zien. Alcohol is geen snoep.
Verder, je begrijpt dat het gedoe om alcohol verder gaat dan alcohol alleen toch? Pls say Yes.
varken (Turks) !!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat is dat? jij was toch een vrouw trouwens is dat tegenwoordig anders?
quote:
Iets hoeft toch niet 100% gelijk te zijn om te kunnen vergelijken?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ze verschillen in vorm. Een Surinamer + Nigeriaan is immers ook niet hetzelfde :p
Hier ookquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik moet hieraan terugdenken als ik in de verkeerde taal denk bij bepaalde woorden.
[..]
[..]
Ik doelde op verkoop. Het nuttigen van alco is verboden rondom scholen + moskees toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel iets gelezen over de nieuwe regelgeving? Alcohol wordt niet verboden voor bepaalde tijden, je mag geen alcohol kopen in winkels tijdens bepaalde tijden (22.00-06.00?)! Dan koop je je alcohol daarvoor en drink je het gewoon wanneer je dat wil. Je kan gewoon nog bij cafeetjes e.d. alcohol nuttigen van 22.00-06.00 mits die cafeetjes een alcoholvergunning hebben (net zoals in Nederland hè??)
quote:
ik snap je echt niet, daarnaast snap die stelling over je sekse nietquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]Dit is waarom ik mijzelf kenbaar maak als man. Men discussieert anders als je vrouw bent.
Reageer eens srs
Is toch logisch. Hoeveel Syriërs leven er nou in Nederland.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:23 schreef zarGon het volgende:
Syrië-reeks: 1 jaar en 3 maanden; 29 delen.
Turkije-reeks: 3 weken; 39 delen.
Turken.,
.
.
er wa idd wel iets met moskees en scholenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik doelde op verkoop. Het nuttigen van alco is verboden rondom scholen + moskees toch?
Nou nou van 22.00 tot 06.00 kan je geen alcohol kopen in winkels, echt erg! Vertel eens in hoeveel winkels kan je alcohol kopen van 22.00 tot 06.00 in Nederland en in hoeveel winkels kan (kon) dat in Turkije?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik doelde op verkoop. Het nuttigen van alco is verboden rondom scholen + moskees toch?
350.000 turkjes in nederlandquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:23 schreef zarGon het volgende:
Syrië-reeks: 1 jaar en 3 maanden, 29 delen.
Turkije-reeks: 3 weken, 39 delen.
Turken.,
.
.
Bij mij viel het kwartje ook laat destijdsquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:23 schreef Slayage het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
nu pas valt het kwartje ik heb die quote van mij ook misschien 6 keer moeten lezen voordat het kwartje viel
hoe kom je aan die quotes opeens trouwens?
bir was de hype een tijdje terug ja tochquote:
11.665!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is toch logisch. Hoeveel Syriërs leven er nou in Nederland.
Als jij geen verschil ziet tussen mensen die demonstreren na de zoveelste beperking van de overheid, na de zoveelste inmenging van de overheid , nu dus rondom alcohol, en het verbod op alcohol voor jongeren kleiner dan 18 in NL, dan weet ik het ook niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik snap je echt niet, daarnaast snap die stelling over je sekse niet
Wat is het praktische nut van die tijden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Nou nou van 22.00 tot 06.00 kan je geen alcohol kopen in winkels, echt erg! Vertel eens in hoeveel winkels kan je alcohol kopen van 22.00 tot 06.00 in Nederland en in hoeveel winkels kan (kon) dat in Turkije?
Ik denk dat in één klein stadje in Turkije met circa 500k inwoners meer nachtwinkels aanwezig zijn waarbij je alcohol kan (kon) verkrijgen dan alle winkels in Nederland waar je alcohol kan verkrijgen in de avond. Dat het aan banden wordt gelegd vind ik een goede ontwikkeling. Je kan op elke hoek van de straat alcohol kopen, te zot voor woorden imo.
Alsof het ook daadwerkelijk om alcohol gaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Nou nou van 22.00 tot 06.00 kan je geen alcohol kopen in winkels, echt erg! Vertel eens in hoeveel winkels kan je alcohol kopen van 22.00 tot 06.00 in Nederland en in hoeveel winkels kan (kon) dat in Turkije?
Ik denk dat in één klein stadje in Turkije met circa 500k inwoners meer nachtwinkels aanwezig zijn waarbij je alcohol kan (kon) verkrijgen dan alle winkels in Nederland waar je alcohol kan verkrijgen in de avond. Dat het aan banden wordt gelegd vind ik een goede ontwikkeling. Je kan op elke hoek van de straat alcohol kopen, te zot voor woorden imo.
Lekkerste vrucht. (icm citroenzuur)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vroeg me serieus af wie Erik was..
wel indruk gemaakt kennelijk die babylonische toestanden bij jou, ik kon het me niet eens meer herinnerenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:26 schreef Julis het volgende:
[..]
Bij mij viel het kwartje ook laat destijds![]()
. Hehe, ik moest er opeens aandenken
.
Het wordt ook verboden om drankvergunningen te geven aan horeca-bedrijven die minder dan 100 meter van een school of moskee liggen. Dat betekent dat iedere keer als iets sluit er een zaak minder is waar alcohol verkocht mag worden. Het is dus een flink stuk beperkender. En ik zie werkelijk niet in waarom die regel van moskeeën erin zit. Bij een school kan ik me nog iets voorstellen, maar het simpele feit dat een moskee in de buurt is?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel iets gelezen over de nieuwe regelgeving? Alcohol wordt niet verboden voor bepaalde tijden, je mag geen alcohol kopen in winkels tijdens bepaalde tijden (22.00-06.00?)! Dan koop je je alcohol daarvoor en drink je het gewoon wanneer je dat wil. Je kan gewoon nog bij cafeetjes e.d. alcohol nuttigen van 22.00-06.00 mits die cafeetjes een alcoholvergunning hebben (net zoals in Nederland hè??)
Nee, maar beweer ik dat dan? Je schreef onjuiste informatie en ik heb dat alleen maar verbeterd.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alsof het ook daadwerkelijk om alcohol gaat.Dat heb ik toch vele malen uitgelegd.
als je het in een bepaalde kader plaatst, snap ik wel dat je er naar kijkt als "zoveelste inperking" alleen zie ik het gewoon niet zoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als jij geen verschil ziet tussen mensen die demonstreren na de zoveelste beperking van de overheid, na de zoveelste inmenging van de overheid , nu dus rondom alcohol, en het verbod op alcohol voor jongeren kleiner dan 18 in NL, dan weet ik het ook niet.
Dat laatste begrijp ik ook niet, vraag het eens aan de akp-aanhangers.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het wordt ook verboden om drankvergunningen te geven aan horeca-bedrijven die minder dan 100 meter van een school of moskee liggen. Dat betekent dat iedere keer als iets sluit er een zaak minder is waar alcohol verkocht mag worden. Het is dus een flink stuk beperkender. En ik zie werkelijk niet in waarom die regel van moskeeën erin zit. Bij een school kan ik me nog iets voorstellen, maar het simpele feit dat een moskee in de buurt is?
masallah!!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
395.302 inmiddels. Gaat hard, drie per Turk.
Ik weet niet waar jij komt normaal, maar in mijn mahalle (in Taksim) is er welgeteld één bakkal waar je alcohol kunt kopen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:25 schreef xminator het volgende:
[..]
geen last van hier, overdag rond de 32 graden.. maar droog en 's nachts vrij "koud"quote:
Sagol, maar voor zover ik zie schreef ik geen onjuiste info, dus kalsin.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee, maar beweer ik dat dan? Je schreef onjuiste informatie en ik heb dat alleen maar verbeterd.
kleine stapjes richting een totaal verbod, de islamisering langzaam inwrijven bij de slapende burgers, je weet toggggquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat is het praktische nut van die tijden?
waar ging het om dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alsof het ook daadwerkelijk om alcohol gaat.Dat heb ik toch vele malen uitgelegd.
ik trek er nu al een zuur gezicht bij, no thanks!!!quote:
Er is dus geen praktisch nut begrijp ik hieruit. Waarom regels invoeren die geen doel dienen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
kleine stapjes richting een totaal verbod, de islamisering langzaam inwrijven bij de slapende burgers, je weet togggg
Ik gebruik Eskisehir als referentiekader, misschien is dat incorrect omdat die stad vrij modern is en niet wordt getergd door allemaal tuig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij komt normaal, maar in mijn mahalle (in Taksim) is er welgeteld één bakkal waar je alcohol kunt kopen.
Nou ja, de regels zitten wel zo in elkaar dat het daar erg op lijkt, vooral in combinatie met de opmerking van Erdogan dat als mensen zo nodig moeten drinken ze dat maar thuis doen. Wat overigens woorden zijn die ik letterlijk zo heb horen gebruiken door een AKP-lid.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
kleine stapjes richting een totaal verbod, de islamisering langzaam inwrijven bij de slapende burgers, je weet togggg
ik deel je mening over die moskee, die begreep ik ook nietquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het wordt ook verboden om drankvergunningen te geven aan horeca-bedrijven die minder dan 100 meter van een school of moskee liggen. Dat betekent dat iedere keer als iets sluit er een zaak minder is waar alcohol verkocht mag worden. Het is dus een flink stuk beperkender. En ik zie werkelijk niet in waarom die regel van moskeeën erin zit. Bij een school kan ik me nog iets voorstellen, maar het simpele feit dat een moskee in de buurt is?
Dat leg ik net uit, maar jij ziet dat niet zo, dus valt mijn uitleg toch niet uit te leggen.quote:
kan hij zijn alcohol blijven verkopen na deze wet?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij komt normaal, maar in mijn mahalle (in Taksim) is er welgeteld één bakkal waar je alcohol kunt kopen.
weet ik veel vraag het erdoganquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er is dus geen praktisch nut begrijp ik hieruit. Waarom regels invoeren die geen doel dienen?
Wij hebben onze eigen manier om tuig buiten de wijk te houden; ze heten abla en consumeren waanzinnige hoeveelheden cekirdek en thee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik gebruik Eskisehir als referentiekader, misschien is dat incorrect omdat die stad vrij modern is en niet wordt getergd door allemaal tuig.
is de alcohol thuis minder lekker dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, de regels zitten wel zo in elkaar dat het daar erg op lijkt, vooral in combinatie met de opmerking van Erdogan dat als mensen zo nodig moeten drinken ze dat maar thuis doen. Wat overigens woorden zijn die ik letterlijk zo heb horen gebruiken door een AKP-lid.
Lekker man.. zo in een schaal en dan er in deppen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik trek er nu al een zuur gezicht bij, no thanks!!!
stel niet ulke moeilijke vragen ajbquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat leg ik net uit, maar jij ziet dat niet zo, dus valt mijn uitleg toch niet uit te leggen.
Is het nou beperking of inperking van de overheid? Iets met durf te vragen.
Is thuis bidden minder lekker dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
is de alcohol thuis minder lekker dan?
ayran IS ons volksdrankje, of is dat thee?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Aan die meneer die voor ons bepaalt dat ayran ons volksdrankje wordt?
goede vraag nooit over nagedacht eigenlijkquote:
Ja, zolang hij zijn zaak niet overdoet aan iemand anders. Daarna zou het wel eens kunnen zijn dat zijn opvolger geen vergunning meer krijgt. (Hoewel ik niet 100% zeker weet of 'huismoskee' waar ik dan vanaf meet wel wordt geteld als een officiële moskee).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
kan hij zijn alcohol blijven verkopen na deze wet?
Ik persoonlijk ben tegen drinken op straat. Maar ik denk dat er wat mis is als de staat het schenken van alcohol in bars onmogelijk probeert te maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
is de alcohol thuis minder lekker dan?
Eerder thee ja. Anders Rakı natuurlijkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
ayran IS ons volksdrankje, of is dat thee?
Goeie vergelijking. Van bidden ga je niet vernielen en vandaliseren.quote:
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wat het praktische nut van een moskee? Is dat thuis niet mogelijk?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Goeie vergelijking. Van bidden ga je niet vernielen en vandaliseren.
Jij kan enkel overdrijven.
Haha, ik zit me ook nog altijd af te vragen waarom de Yenisehir Camii is gebouwd in onze wijk; volgens mij is de ene helft van de bewoners alevi en de andere helft geen moslim.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:42 schreef Ambipur het volgende:
Wij hebben in ons dorp in TR een moskee. Apart want Alevi koy. Mogen die marketler ook niets meer verkopen?
waarom hebben jullie een cami?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:42 schreef Ambipur het volgende:
Wij hebben in ons dorp in TR een moskee. Apart want Alevi koy. Mogen die marketler ook niets meer verkopen?
ik denk sowieso dat ayran meer wordt gedronken dan raki aangezien iedereen ayran driknt en niet iedereen raki drnkt, maar thee it is thenquote:
Alcohol staat niets voor niets op nummer 1 qua meeste slachtoffers. Staat zelfs boven heroine meroine crack mack hele mikmak.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wat het praktische nut van een moskee? Is dat thuis niet mogelijk?
Hoogtepunt van de week..quote:Timmermans belt Turkse minister
Toegevoegd: dinsdag 18 jun 2013, 22:58
Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft vanavond vanuit Israël gebeld met de Turkse minister Davutoglu. Volgens zijn woordvoerder heeft Timmermans de Nederlandse zorgen over het politiegeweld tegen betogers overgebracht en aangedrongen op een onafhankelijk onderzoek naar het geweld.
De oppositie in de Kamer eiste dat Timmermans, die morgen naar de Turks-Syrische grens reist, ook naar Ankara zou gaan om daar de Turkse regering aan te spreken op het politiegeweld in met name Istanbul.
Premier Rutte liet weten dat Timmermans' reisschema dat niet toelaat, maar beloofde dat de minister zijn Turkse ambtgenoot zou bellen.
Dorp was eerst van Soennieten, toen namen Armenen de boel over en die hebben 'wij' weggejaagd. Zodoende. Imam is wel handig, hoor. Moskee niet.quote:
cuma namazi, bayram namzlari doe je als cemaat, kan je niet thuis doenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wat het praktische nut van een moskee? Is dat thuis niet mogelijk?
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wat het is praktische nut van een moskee? En is thuis bidden minder lekker?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Alcohol staat niets voor niets op nummer 1 qua meeste slachtoffers. Staat zelfs boven heroine meroine crack mack hele mikmak.
In een bar mag nog steeds verkocht worden..?
Ama geen bierverkoop meer dus? Wat gaan al die jongeren nu doen dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Haha, ik zit me ook nog altijd af te vragen waarom de Yenisehir Camii is gebouwd in onze wijk; volgens mij is de ene helft van de bewoners alevi en de andere helft geen moslim.
Ten eerste drinken Turken zo weinig dat er nauwelijks over een alcoholprobleem kan worden gesproken. Ten tweede mag er inderdaad in bars met vergunning nog worden verkocht, maar het wordt veel lastiger om een vergunning te krijgen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Alcohol staat niets voor niets op nummer 1 qua meeste slachtoffers. Staat zelfs boven heroine meroine crack mack hele mikmak.
In een bar mag nog steeds verkocht worden..?
Gaat prima hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
cuma namazi, bayram namzlari doe je als cemaat, kan je niet thuis doen
nee dat zijn feitenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat moslims bidden in een cami natuurlijk (en dat is dus het officiële standpunt he)
Nee, de bakkal mag volgens mij nog wel verkopen. Alleen niet meer 's nachts.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ama geen bierverkoop meer dus? Wat gaan al die jongeren nu doen dan?
memleket nire?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dorp was eerst van Soennieten, toen namen Armenen de boel over en die hebben 'wij' weggejaagd. Zodoende. Imam is wel handig, hoor. Moskee niet.
Boeiend. Als er weinig heroine wordt gespoten moeten we dat dan ook legaliseren?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ten eerste drinken Turken zo weinig dat er nauwelijks over een alcoholprobleem kan worden gesproken. Ten tweede mag er inderdaad in bars met vergunning nog worden verkocht, maar het wordt veel lastiger om een vergunning te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |