abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:39:28 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127958594
-censuur-

R.T.E.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127958649
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:37 schreef Che_ het volgende:

[..]

Meeste demonstranten met ataturk vlaggen/posters in hun hand toch.

ik zie 't niet op de foto..

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
Erdogan een dictator vinden, maar wel een doek van ataturk... 8)7 8)7 8)7
En 't ging over 't doek dat er wel vaker hangt.
pi_127958818
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:39 schreef ACT-F het volgende:
-censuur-

R.T.E.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_127958832
De beurs in Istanboel is al 22% verloren sinds de aanval van Erdogan op de demonstranten, gaat dit zo door dan haalt hij binnenkort zelf een uitkering op of zal nog harder moeten gaan onderdrukken.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juni 2013 @ 19:47:07 #5
145738 superworm
is erbij
pi_127958902
quote:
17:15 GMT: UN Secretary-General Ban Ki-moon expressed dismay at the violent confrontations in Turkey between Turkish security forces and protesters demonstrating against Prime Minister Tayyip Erdogan and called for restraint.

"(Ban) remains concerned about ongoing clashes between protesters and security personnel," Reuters cites Eduardo del Buey as saying.

“The secretary-general urges maximum restraint and the pursuit of constructive dialogue in order to resolve differences and avoid further violent confrontation."
http://rt.com/news/istanbul-park-protests-police-095/
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127958997
quote:
Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
pi_127959233
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een copy-paste versie van de EU brief kunnen terug verwachten.
En dat Erdogan de VN niet erkent.
pi_127959353
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
pi_127959393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Erdogan dit alleen nog maar kan verliezen. Na al dat geweld in het weekeinde beginnen mensen gewoon weer met verzet tegen zijn autocratische gedrag.
en op wat voor manier ook he _O_

Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
pi_127959399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

En dat Erdogan de VN niet erkent.
Dat zit er dik in, kunnen we straks gaan volksdansen met Iran en Afghanistan.
pi_127959497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Erge is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat hij dat niet zal doen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
pi_127959506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

en op wat voor manier ook he _O_

Erdogan begrijpt niet hoe de rest van het volk inelkaar zit.
En ik zit echt met bewondering te kijken hoe heel gewone mensen deze lef tonen. Gewoon een huisvrouw die boodschappen heeft gedaan en die dan plots besluit dat het ook haar zaak is :)
pi_127959549
Maar al die mensen die naar Attaturk gaan kijken, alsof hij beter was dan Erdogan :')
pi_127959582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat er een aantal scenario's zijn die nu mogelijk zijn, ik laat er maar buiten wat de gevolgen kunnen zijn.

of dit blijft doorsudderen tot de demonstranten maanden later "verveeld" raken

of het leger grijpt in aan de kant van de demonstranten

of er komt een staatsgreep

of het leger grijpt in aan de kant van de staat

of het leger grijpt in en verdeeld zich over twee kampen
pi_127959625
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.

Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.

Sozun bittigi yerdeyiz.
pi_127959648
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
pi_127959719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef HiZ het volgende:
Of mensen herinneren zich deze situatie bij de gemeente-verkiezingen en Erdogan verliest Istanbul en wordt daarop afgerekend door zijn partij.
Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
pi_127959765
quote:
0s.gif dinsdag 18 juni 2013 20:05 schreef Theoden het volgende:
Goed, de bash topic van vandaag is dus Atatürk, veel plezier.

Iemand die een oorlog heeft gevoerd en Turkije heeft opgericht uit alle puinhopen vergelijken met een hedendaagse democratisch gekozen leider.

Sozun bittigi yerdeyiz.
Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.

Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
pi_127959800
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:

[..]

Als er iemand ballen genoeg had om af te rekenen met wanbeleid van Erdogan had hij hier alle kansen voor de afgelopen 3 weken. Ik reken absoluut niet op AKP achterban die genoeg gaat krijgen van Erdogan.
Er zijn genoeg geruchten over een spitsing in de AKP.
pi_127959801
quote:
Dat is een gevolg van het doorsudder scenario :P

Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
pi_127959881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, laten we wel wezen; als hij vandaag op precies dezelfde manier zou regeren als hij heeft gedaan was het volk ook in opstand gekomen. Terug naar toen is ook niet het alternatief. Dat is denk ik ook niet wat de mensen die hem als symbool nemen in het algemeen willen.

Die willen wel waar hij voor streed; een modern Turkije
Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.
pi_127959958
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van het doorsudder scenario :P

Maar in de tussentijd komt die social media wet er en kan de staat de mensen die op 't internet "provoceren" achter slot en grendel zetten tot aan de nieuwe verkiezingen en kan de regering op hun manier weer gaan adverteren om kiezers terug te winnen bij de oudere groepen.
Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'

Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
pi_127959964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:07 schreef Theoden het volgende:

[..]

volgens de poll van Sabah stond de AKP op 49.6% met een klein beetje verlies dus. In de laatste poll die ik hier in een van de recente topics tegenkwam stonden ze op 38%. De waarheid zal vermoedelijk iets dichter tegen de 38% aanzitten dan tegen de 49.6% gezien het (schaarse) geluid uit de partij zelf, de opgestapte politiemannen en een enkel ontslag van AKP leden zelf. Als de sterkste schakel al langzaam breekt dan hangt 't er vaak ook aan de onderkant niet helemaal lekker bij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft me vanochtend verteld dat hij het volgende tegen zijn moeder heeft verteld (hij woont en werkt in Taksim); die fijne AKP waar jij op hebt gestemd heeft mij zomaar onder pepergas gespoten waardoor ik binnen twee weken een paar keer astma-aanvallen heb gehad zoals nog nooit eerder in mijn leven. Denk de volgende keer dat je stemt of je het leven van je zoon op die manier in de waagschaal wil stellen'

Die gesprekken zullen er vast meer zijn geweest, en er zullen er meer komen.
Twee van mn goede vrienden hebben AKP stemmende ouders waarvan de eerste in het oerconservatieve Bursa zitten, ik ken de ouders.. dat zijn echt geen mensen die de straat op zullen gaan om tegen hun eigen kinderen te vechten. De hele gevreesde "stootkracht" van de aanhang van de AKP wordt zwaar overschat. Er zit geen pro-actieve factor in. Men vergeet dat het hier ook een generatie conflict is.

Als er onder deze groep verzet is tegen de jeugd dan zou dit al in week 1 goed zichtbaar moeten zijn. Het blijft gewoon staat vs burger op 't actie-terrein en zolang het leger straks niet ingrijpt en zich van zichzelf afsplitst in twee kampen dan krijgen we hier nooit een burgeroorlog. Ik vrees eerlijk gezegd dat dit weleens tot de mogelijkheden kan behoren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Beathoven op 18-06-2013 20:22:58 ]
pi_127960031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.

Jij wel?
wa bedoel je>?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127960322
Ik denk trouwens niet dat dit al te snel gaat doodbloeden.

Erdogan is daar te trots voor en iedere keer als er een nieuwe discutabele wet komt zal het volk weer de straat op gaan. Ze zijn nu al bezig met een social media wet. Als die er komt zullen er ook weer erg veel mensen de straat op gaan.
pi_127960371
Ik ben trouwens best benieuwd of Erdogan anders zou reageren als we terug zouden kunnen naar eind Mei. Of dat Erdogan precies hetzelfde zou hebben gedaan.
pi_127960410
quote:
de gemeenteraadsverkiezingen in istanbul waren vrij close toch? wie weet valt het kwartje na decennia erdogan rule de andere kant op, hangt er natuurlijk van af wie de tegenkandidaat wordt uiteraard
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127960411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:22 schreef Theoden het volgende:
Ik denk trouwens niet dat dit al te snel gaat doodbloeden.

Erdogan is daar te trots voor en iedere keer als er een nieuwe discutabele wet komt zal het volk weer de straat op gaan. Ze zijn nu al bezig met een social media wet. Als die er komt zullen er ook weer erg veel mensen de straat op gaan.
Ik denk ook niet dat het echt gaat doodbloeden, maar mensen hebben wel iets van 'onze dag komt nog'.
pi_127960431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

de gemeenteraadsverkiezingen in istanbul waren vrij close toch? wie weet valt het kwartje na decennia erdogan rule de andere kant op, hangt er natuurlijk van af wie de tegenkandidaat wordt uiteraard
Maart volgend jaar dacht ik.
pi_127960470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben trouwens best benieuwd of Erdogan anders zou reageren als we terug zouden kunnen naar eind Mei. Of dat Erdogan precies hetzelfde zou hebben gedaan.
Ik denk precies 't zelfde... spierballen laten zien..
pi_127960494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:11 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Absoluut. Daarom zeg ik dat je 1923 niet kan vergelijken met 2013. Ik zie Atatürk als een symbool voor een seculier Turkije, zonder enige vorm van onderdrukking. Heel veel dingen die toen nodig waren zijn nu niet meer van deze tijd. Je kan die jaren gewoon niet vergelijken.
wat bedoel je hiermee?
-Rabia Al-Basri
pi_127960580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:25 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk precies 't zelfde... spierballen laten zien..
Zou goed kunnen. Toch jammer, het was heel makkelijk te deescaleren aan het begin. Hoe langer dit doorgaat, hoe meer concessies Erdogan moet doen om dit te laten stoppen.... totdat er geen weg terug meer is.
pi_127960639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef Beathoven het volgende:

Als er onder deze groep verzet is tegen de jeugd dan zou dit al in week 1 goed zichtbaar moeten zijn. Het blijft gewoon staat vs burger op 't actie-terrein en zolang het leger straks niet ingrijpt en zich van zichzelf afsplitst in twee kampen dan krijgen we hier nooit een burgeroorlog. Ik vrees eerlijk gezegd dat dit weleens tot de mogelijkheden kan behoren.
zeg jij hier nou dat je vreest dat we nooit een burgeroorlog krijgen?
-Rabia Al-Basri
pi_127960660
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:23 schreef Pharmacist het volgende:
Toen hij in Noord-Afrika zat had hij door even zijn mond te houden het hele probleem kunnen laten verdwijnen met wat gerichte verwaarlozing. Maar hij heeft zo nadrukkelijk voor het andere pad gekozen dat ik niet meer denk dat hij het anders zou hebben gedaan.
pi_127960704
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maart volgend jaar dacht ik.
maar ze waren vrij close toch? dat is iig wat ik me meen te herinneren
-Rabia Al-Basri
pi_127960799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

zeg jij hier nou dat je vreest dat we nooit een burgeroorlog krijgen?
dat zou eigenaardig zijn..

nee, ik zeg dat ik vrees dat het scenario weleens kan zijn dat het leger ingrijpt en zich over twee kampen kan afsplitsen. De gevreesde AKP stemmers vs rest van het volk oorlog zal niet gaan plaatsvinden.
pi_127960805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee?
Hmm, nu ik het lees komt het inderdaad krom over.

Het is duidelijk dat ik achter een seculier Turkije sta. Atatürk heeft in zijn tijd ook volkeren en groeperingen onderdrukt. Helaas was alles toen nog heel onstabiel, was er net oorlog geweest en was het misschien wel nodig om het zo aan te pakken om een sterk Turkije te creëren. CHP heeft helaas de fout gemaakt om te lang door te gaan met het nutteloos onderdrukken van groeperingen, terwijl dit in onze tijd gewoon niet meer nodig was.

Ik sta voor een seculier Turkije, met de grondgedachten van Atatürk als leidraad, maar zonder enige vorm van onderdrukking richting groepen met een bepaald geloof, etnische achtergrond of wat dan ook.

Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen spreken en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.

De regering moet zich op geen enkele manier bemoeien met het geloof of het dagelijks leven van de burgers. Geen geneuzel over aantal kinderen, zoenen in openbaar, abortus, alcohol etc. etc. etc.
pi_127960891

Haydarpasa :)
pi_127960902
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

dat zou eigenaardig zijn..

nee, ik zeg dat ik vrees dat het scenario weleens kan zijn dat het leger ingrijpt en zich over twee kampen kan afsplitsen. De gevreesde AKP stemmers vs rest van het volk oorlog zal niet gaan plaatsvinden.
een splintergroep binnen het leger, zou altijd een optie kunnen zijn idd, maar vandaag de dag niet reeel lijkt me
-Rabia Al-Basri
pi_127960949
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Theoden het volgende:
Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen praten en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.
Het probleem is dat de speerpunten van het Kemalisme (nationalisme, hardcore secularisme (Laïcisme)) niet helemaal te rijmen zijn met vrijheid....
pi_127960969
quote:

[..]

Hmm, nu ik het lees komt het inderdaad krom over.

Het is duidelijk dat ik achter een seculier Turkije sta. Atatürk heeft in zijn tijd ook volkeren en groeperingen onderdrukt. Helaas was alles toen nog heel onstabiel, was er net oorlog geweest en was het misschien wel nodig om het zo aan te pakken om een sterk Turkije te creëren. CHP heeft helaas de fout gemaakt om te lang door te gaan met het nutteloos onderdrukken van groeperingen, terwijl dit in onze tijd gewoon niet meer nodig was.

Ik sta voor een seculier Turkije, met de grondgedachten van Atatürk als leidraad, maar zonder enige vorm van onderdrukking richting groepen met een bepaald geloof, etnische achtergrond of wat dan ook.

Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen spreken en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.

De regering moet zich op geen enkele manier bemoeien met het geloof of het dagelijks leven van de burgers. Geen geneuzel over aantal kinderen, zoenen in openbaar, abortus, alcohol etc. etc. etc.
Je hebt overduidelijk geen verstand van Kemalisme :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127961018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:36 schreef Fides het volgende:

[..]

Het probleem is dat de speerpunten van het Kemalisme (nationalisme, hardcore secularisme (Laïcisme)) niet helemaal te rijmen zijn met vrijheid....
Daarom moet men daar ook niet zo blind op staren. De tijd van het extreme Kemalisme is voorbij en dat moet ook.Het volk dat nu op straat is wil echt niet terug naar die tijd.
pi_127961055
Ik baseer me op die analyse van die professor in de NY Times, dit heeft geen Ataturk en geen Erdogan oplossing nodig maar een 'nieuwe' seculiere oplossing die zich spiegelt met de huidige gebeurtenissen en een nieuwe generatie. Eentje van eenheid en een echt seculier systeem waarin er vrijheid voor 'iedereen' is. Misschien moet er met name wel gekeken worden naar de Erdogan stemmers in het begin en wat zij aan vrijheden willen zien voor zichzelf want de rollen moeten niet ineens worden omgedraaid. Het zou niet ten koste moeten gaan van deze groep mensen zodat er straks alle redenen weer zijn voor tegendemonstraties

Een nieuwe grote partij voor de mensenrechten en democratie is wel wenselijk
pi_127961084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je hebt overduidelijk geen verstand van Kemalisme :P
Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht. Net als bijna alle strenge (geloofs)overtuigingen zijn het de mensen die het uiteindelijk dagelijks in praktijk brengen het probleem. Niet de gedachte zelf.
pi_127961094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Erdogan als nieuwe Chavez maar dan zonder de olie en romantiek :D
pi_127961131
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef Beathoven het volgende:
Ik baseer me op die analyse van die professor in de NY Times, dit heeft geen Ataturk en geen Erdogan oplossing nodig maar een 'nieuwe' seculiere oplossing die zich spiegelt met de huidige gebeurtenissen en een nieuwe generatie. Eentje van eenheid en een echt seculier systeem waarin er vrijheid voor 'iedereen' is. Misschien moet er met name wel gekeken worden naar de Erdogan stemmers in het begin en wat zij aan vrijheden willen zien voor zichzelf want de rollen moeten niet ineens worden omgedraaid. Het zou niet ten koste moeten gaan van de mensen.
Goed, dat is wat ik bedoel alleen ik beschreef het meer vanuit mijn oogpunt. Ik ben voor, en ik denk bijna iedereen die de laatste 3 weken de straat op is gegaan ook.
pi_127961318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:39 schreef Theoden het volgende:

[..]

Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.

Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.
pi_127961353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:44 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.

Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.
Net zoals de Islam dus?
pi_127961373
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:45 schreef Theoden het volgende:

[..]

Net zoals de Islam dus?
Islam is nationalistisch en insloten?
pi_127961376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:40 schreef Theoden het volgende:

[..]

Goed, dat is wat ik bedoel alleen ik beschreef het meer vanuit mijn oogpunt. Ik ben voor, en ik denk bijna iedereen die de laatste 3 weken de straat op is gegaan ook.
Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.
pi_127961434
quote:

Perfect verwoord. Je bent een Turkse polderaar ;)
pi_127961459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Islam is nationalistisch en insloten?

Dat zijn jou woorden. In heel veel gebieden werkt het niet zoals het bedoeld is, dus maakt het dan een slecht iets? Of ligt het dan misschien toch aan de mensen die er een eigen draai aan geven?
pi_127961480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.
Klopt helaas.
pi_127961516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat zijn jou woorden. In heel veel gebieden werkt het niet zoals het bedoeld is, dus maakt het dan een slecht iets? Of ligt het dan misschien toch aan de mensen die er een eigen draai aan geven?
Islam is geen politieke theorie.
pi_127961550
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Islam is geen politieke theorie.
Ik had het over alle overtuigingen/theoriën/ideologiën.
pi_127961575
Ik zit Bahceli te luisteren, maar damn wat is die gast boring.
pi_127961578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ik had het over alle overtuigingen/theoriën/ideologiën.
Nee, je had het over Kemalisme.
pi_127961651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, je had het over Kemalisme.
Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
pi_127961662
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:48 schreef Theoden het volgende:

[..]

Klopt helaas.
Zo'n nieuwe politieke beweging komt bovengronds ook moeilijk tot stand. In de 'stabiele' toestand bevond je je als individu al op glad ijs als je met tegenpolitiek bezig was. Als de regering er nu lucht van krijgt dan kan het zo iemand weleens letterlij de kop kosten.

Daarnaast zal men de CHP kaart spelen.. als het volk vraagt om een andere leider van een nieuwe partij (anders dan Gül) dan zal het hoogst waarschijnlijk iemand zijn die dicht bij de BDP of CHP staat en dan krijgt Erdogan "gelijk" dat het een CHP opstand is.. of dat maakt hij er dan wel van.
pi_127961700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:

[..]

Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.

:P
pi_127961727
Daarom is dit de enige manier op dit moment. Op normale manier is het niet mogelijk, want je wordt instant monddood gemaakt.
pi_127961763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

:P
Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Islam is ook een idee, een ideologie, een overtuiging, dus dan valt dat volgens je eigen definitie in hetzelfde rijtje.
pi_127961832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:54 schreef Theoden het volgende:

[..]

Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Islam is ook een idee, een ideologie, een overtuiging, dus dan valt dat volgens je eigen definitie in hetzelfde rijtje.
Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het gebruikt wordt in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.
pi_127961850
Yoghurtcu Parki:

Cihangir Parki:

Een terrorist:

Haydarpasa:
pi_127961889
De islam is in de kern een mooi geloof maar de politieke toepassing van de islam is vaak geen mooie politieke toepassing.
pi_127961906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:56 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het zou moeten werken in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.
Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
pi_127961915
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:
Ik zit Bahceli te luisteren, maar damn wat is die gast boring.
booooring as hellll
-Rabia Al-Basri
pi_127961919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Beathoven het volgende:
De islam is in de kern een mooi geloof maar de politieke toepassing van de islam is vaak geen mooie politieke toepassing.
Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.
pi_127961973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.
wat bedoel je? :)
pi_127962009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

booooring as hellll
Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.

Govert Goudglans vs. Goofy en Gijs Gans.
pi_127962052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.

Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park.. Anyway, hij zet vaak voor eigen goal voor zodat de tegenstander kan inkoppen.
pi_127962113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park..
Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.
pi_127962158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Theoden het volgende:

[..]

Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
Nee, islam wordt niet gebruikt als politiek gedachtegoed. Er wordt een staatsinrichting gebruikt, dat geïnspireerd is op de islam. Zo is het liberalisme geïnspireerd op het protestantisme en communisme op het existentialisme.

Als je naar Syrië aan het verwijzen bent, dan moet ik je herinneren dat Syrië een seculier land is.

Als je naar Saudië-Arabië, Iran en nog een paar olie-landen verwijst, dan moet ik je herinneren dat ze daar geen oorlog hebben.
pi_127962180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:02 schreef Theoden het volgende:

[..]

Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.
trieste boel dus..

Waar is Sarigul?
Erdogan heeft zo langzamerhand gewoon recht op een waardige tegenstander in deze crisis.

plaatje is wel gephotoshopped trouwens, hij hangt daar niet echt in de lucht.
pi_127962202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

dit is wel een van de voornaamste redenen idd
-Rabia Al-Basri
pi_127962389
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat bedoel je? :)
Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.
pi_127962501
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
pi_127962527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.
Dat bedoel ik, dat zijn de staatshoofden die het naar hun hand kleien. Als ik Fethullah Gulen hoor spreken dan zie ik daar een wat redelijke progressieve vorm van de Islam en dat klinkt over 't algemeen positief en goed. Maar als Erdogan daar vervolgens met z'n vingers aan gaat zitten dan komt het niet goed. Dan is 't Erdogan's visie met een beetje islam.
pi_127962673
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te maken
-Rabia Al-Basri
pi_127962740
quote:
Verwacht geen piloot die er ineens uitspringt met een parachute om te gaan staken.
pi_127962905
Abbasaga Parki
pi_127962926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te maken
Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schema :P.
pi_127963199

ik loop voortaan wel rondjes om het bushokje
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:26:02 #84
24533 ACT-F
pi_127963201
quote:
Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?
pi_127963309
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:19 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schema :P.
je doet me denken aan die vent van 12 monkeys die hele wereld afvliegt om die virus te verspreiden
-Rabia Al-Basri
pi_127963333
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

hij is toch niet aangehouden?
-Rabia Al-Basri
pi_127963431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij is toch niet aangehouden?
hij niet, maar zij wel:

By 2 a.m. (12.00 a.m. British time), when the police moved in, about 300 people had joined him. Ten people, who refused to be moved on by police, were detained.

Bron: Reuters
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:32:00 #88
24533 ACT-F
pi_127963497
Erdogan met zijn speech, stug beweren dat er 1 miljoen mensen waren in Kazlıçeşme :')
pi_127963541
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Erdogan met zijn speech, stug beweren dat er 1 miljoen mensen waren in Kazlıçeşme :')
Een tijdje geleden zei hij zelf nog dat ze vanaf nu al hun rally's in Kazlicesme zouden houden waar ze een capaciteit van iets van 250.000 hadden.

Ach ja, wat verwacht je van een man die iedere dag weer beweert dat hij 2.8 miljard bomen heeft lopen planten in 12 jaar :D
pi_127963575
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

hij niet, maar zij wel:

By 2 a.m. (12.00 a.m. British time), when the police moved in, about 300 people had joined him. Ten people, who refused to be moved on by police, were detained.

Bron: Reuters
samenscholingsverboden tja
-Rabia Al-Basri
pi_127963616
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

:')
pi_127963622
pi_127963642
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?
Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.
pi_127963674
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Theoden het volgende:

[..]

:')
SPOILER
-Rabia Al-Basri
pi_127963693
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:35:44 #96
24533 ACT-F
pi_127963698
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.
^O^
pi_127963722
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
horizonvervuiling :*
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:36:20 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127963723
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

In Wit-Rusland (de laatste echte dictatuur in Europa) mocht je op een gegeven moment niet meer applaudisseren. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127963727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus demonstreren is officieel verboden?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:36:28 #100
24533 ACT-F
pi_127963733
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat zijn terroristen. Dat zijn ze allemaal daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')