abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127961434
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:33 schreef Theoden het volgende:

Ik sta voor een seculier Turkije, met de grondgedachten van Atatürk als leidraad, maar zonder enige vorm van onderdrukking richting groepen met een bepaald geloof, etnische achtergrond of wat dan ook.

Het dragen van een hoofddoek moet gewoon kunnen, Koerden moeten hun eigen taal kunnen spreken en onderwijs kunnen krijgen in hun eigen taal, mits ze ook Turks leren etc. etc.

De regering moet zich op geen enkele manier bemoeien met het geloof of het dagelijks leven van de burgers. Geen geneuzel over aantal kinderen, zoenen in openbaar, abortus, alcohol etc. etc. etc.
Perfect verwoord. Je bent een Turkse polderaar ;)
pi_127961459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Islam is nationalistisch en insloten?
Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Dat zijn jou woorden. In heel veel gebieden werkt het niet zoals het bedoeld is, dus maakt het dan een slecht iets? Of ligt het dan misschien toch aan de mensen die er een eigen draai aan geven?
pi_127961480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik mis dit geluid alleen een beetje, tot nu toe zitten we nog met de Ataturk-Erdogan discussie die niets oplost want niemand kan nu weten wat Ataturk had gedaan. Ik wacht op mensen als Sarigul die een eigen partij beginnen waar de intellectuelen van andere partijen met een beetje humaan gevoel zich bij kunnen aansluiten. Een soort zakenpartij voor mensenrechten en democratie, of in elk geval dingen waar iedereen 't wel over eens kan zijn.
Klopt helaas.
pi_127961516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:

[..]

Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Dat zijn jou woorden. In heel veel gebieden werkt het niet zoals het bedoeld is, dus maakt het dan een slecht iets? Of ligt het dan misschien toch aan de mensen die er een eigen draai aan geven?
Islam is geen politieke theorie.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127961550
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Islam is geen politieke theorie.
Ik had het over alle overtuigingen/theoriën/ideologiën.
pi_127961575
Ik zit Bahceli te luisteren, maar damn wat is die gast boring.
pi_127961578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ik had het over alle overtuigingen/theoriën/ideologiën.
Nee, je had het over Kemalisme.
pi_127961651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, je had het over Kemalisme.
Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
pi_127961662
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:48 schreef Theoden het volgende:

[..]

Klopt helaas.
Zo'n nieuwe politieke beweging komt bovengronds ook moeilijk tot stand. In de 'stabiele' toestand bevond je je als individu al op glad ijs als je met tegenpolitiek bezig was. Als de regering er nu lucht van krijgt dan kan het zo iemand weleens letterlij de kop kosten.

Daarnaast zal men de CHP kaart spelen.. als het volk vraagt om een andere leider van een nieuwe partij (anders dan Gül) dan zal het hoogst waarschijnlijk iemand zijn die dicht bij de BDP of CHP staat en dan krijgt Erdogan "gelijk" dat het een CHP opstand is.. of dat maakt hij er dan wel van.
pi_127961700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:

[..]

Quote van mezelf: Kemalisme is net als alle andere overtuigingen makkelijk te splitsen in verschillende gradaties. Het idee is goed, uitvoering is slecht.
Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.

:P
pi_127961727
Daarom is dit de enige manier op dit moment. Op normale manier is het niet mogelijk, want je wordt instant monddood gemaakt.
pi_127961763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, het idee is slecht. Het is nationalistisch en erg ingesloten. Turkije is geen natiestaat en Turkije loopt al achter op inzichten vergeleken met de rest van de wereld.

:P
Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Islam is ook een idee, een ideologie, een overtuiging, dus dan valt dat volgens je eigen definitie in hetzelfde rijtje.
pi_127961832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:54 schreef Theoden het volgende:

[..]

Quote van jou: Als een idee in de praktijk niet werkt, dan kan je er niets mee en dus is het een slecht idee.

Islam is ook een idee, een ideologie, een overtuiging, dus dan valt dat volgens je eigen definitie in hetzelfde rijtje.
Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het gebruikt wordt in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.
pi_127961850
Yoghurtcu Parki:

Cihangir Parki:

Een terrorist:

Haydarpasa:
pi_127961889
De islam is in de kern een mooi geloof maar de politieke toepassing van de islam is vaak geen mooie politieke toepassing.
pi_127961906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:56 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, islam is een idee, maar islam is geen politieke gedachtegoed, dus het is onduidelijk op welke manier het zou moeten werken in bepaalde gebieden volgens jou. Dus was jouw kritiek ongegrond.
Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
pi_127961915
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Theoden het volgende:
Ik zit Bahceli te luisteren, maar damn wat is die gast boring.
booooring as hellll
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127961919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Beathoven het volgende:
De islam is in de kern een mooi geloof maar de politieke toepassing van de islam is vaak geen mooie politieke toepassing.
Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.
pi_127961973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Er is geen zomaar politieke toepassing van de islam.
wat bedoel je? :)
pi_127962009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

booooring as hellll
Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.

Govert Goudglans vs. Goofy en Gijs Gans.
pi_127962052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

Bla bla bla bla *cough* bla bla bla bla *cough* Echt meer zegt hij niet. Hij zegt niks nieuws, niks vernieuwends, niks wat een leider zou moeten zeggen. Echt om te janken. Kilicdaroglu en Bahceli zijn de grootste reden dat Erdogan zo groot is geworden.

Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park.. Anyway, hij zet vaak voor eigen goal voor zodat de tegenstander kan inkoppen.
pi_127962113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Laat me raden Kilicdaroglu heeft het nog steeds over een park..
Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.
pi_127962158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef Theoden het volgende:

[..]

Islam wordt wel gebruikt als een politiek gedachtegoed, dus zelfs daar gaat het wel op. Kijk eens om je heen naar alle Islamtische landen waar er oorlog en armoede is en waar ze geen democratie hebben.
Nee, islam wordt niet gebruikt als politiek gedachtegoed. Er wordt een staatsinrichting gebruikt, dat geïnspireerd is op de islam. Zo is het liberalisme geïnspireerd op het protestantisme en communisme op het existentialisme.

Als je naar Syrië aan het verwijzen bent, dan moet ik je herinneren dat Syrië een seculier land is.

Als je naar Saudië-Arabië, Iran en nog een paar olie-landen verwijst, dan moet ik je herinneren dat ze daar geen oorlog hebben.
pi_127962180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:02 schreef Theoden het volgende:

[..]

Bahceli is aan het kletsen op DHA live, maar echt niks nuttigs gezegd. Kilicdaroglu wil af en toe per ongeluk nog wel eens een leuke one-liner eruit gooien, maar Bahceli praat net alsof hij aan zijn vrouw aan het uitleggen is wat er de laatste tijd zoal gebeurd is in Turkije.
trieste boel dus..

Waar is Sarigul?
Erdogan heeft zo langzamerhand gewoon recht op een waardige tegenstander in deze crisis.

plaatje is wel gephotoshopped trouwens, hij hangt daar niet echt in de lucht.
pi_127962202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Theoden het volgende:

[..]

dit is wel een van de voornaamste redenen idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127962389
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat bedoel je? :)
Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.
pi_127962501
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
pi_127962527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Alhoewel islam een rijke godsdienst is, komt het niet met een verplichte staatsinrichting.
Dat bedoel ik, dat zijn de staatshoofden die het naar hun hand kleien. Als ik Fethullah Gulen hoor spreken dan zie ik daar een wat redelijke progressieve vorm van de Islam en dat klinkt over 't algemeen positief en goed. Maar als Erdogan daar vervolgens met z'n vingers aan gaat zitten dan komt het niet goed. Dan is 't Erdogan's visie met een beetje islam.
pi_127962673
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de stakingen, zijn die doorgezet? En even een egoïstische vraag, maar weet iemand of die vakbonden ook over luchtvaartpersoneel gaan? Aangezien ik volgende week vanaf Istanbul binnen- en buitenlandse vluchten moet maken.
ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te maken
-Rabia Al-Basri
pi_127962740
quote:
Verwacht geen piloot die er ineens uitspringt met een parachute om te gaan staken.
pi_127962905
Abbasaga Parki
pi_127962926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja was maar 1 dag, heeft iig niks met jou vlucht te maken
Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schema :P.
pi_127963199

ik loop voortaan wel rondjes om het bushokje
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:26:02 #84
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127963201
quote:
Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127963309
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:19 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hopen dat ze het daarbij houden. Normaal zou ik me geen zorgen maken, maar ik maak 6 vluchten in 5 dagen en zit op een redelijk strak schema :P.
je doet me denken aan die vent van 12 monkeys die hele wereld afvliegt om die virus te verspreiden
-Rabia Al-Basri
pi_127963333
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

hij is toch niet aangehouden?
-Rabia Al-Basri
pi_127963431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij is toch niet aangehouden?
hij niet, maar zij wel:

By 2 a.m. (12.00 a.m. British time), when the police moved in, about 300 people had joined him. Ten people, who refused to be moved on by police, were detained.

Bron: Reuters
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:32:00 #88
24533 ACT-F
pi_127963497
Erdogan met zijn speech, stug beweren dat er 1 miljoen mensen waren in Kazlıçeşme :')
pi_127963541
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Erdogan met zijn speech, stug beweren dat er 1 miljoen mensen waren in Kazlıçeşme :')
Een tijdje geleden zei hij zelf nog dat ze vanaf nu al hun rally's in Kazlicesme zouden houden waar ze een capaciteit van iets van 250.000 hadden.

Ach ja, wat verwacht je van een man die iedere dag weer beweert dat hij 2.8 miljard bomen heeft lopen planten in 12 jaar :D
pi_127963575
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

hij niet, maar zij wel:

By 2 a.m. (12.00 a.m. British time), when the police moved in, about 300 people had joined him. Ten people, who refused to be moved on by police, were detained.

Bron: Reuters
samenscholingsverboden tja
-Rabia Al-Basri
pi_127963616
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

:')
pi_127963622
pi_127963642
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nog uitgekomen met de tips die ik je gaf?
Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.
pi_127963674
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Theoden het volgende:

[..]

:')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Rabia Al-Basri
pi_127963693
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:35:44 #96
24533 ACT-F
pi_127963698
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jazeker! Sorry helemaal op vergeten te reageren. Ik ga inderdaad met Havatas reizen.
^O^
pi_127963722
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dit is echt de coolste vorm van demonstratie die ik in tijden heb gezien. Zie hier maar eens wat negatiefs van te maken.
horizonvervuiling :*
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:36:20 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127963723
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]

In Wit-Rusland (de laatste echte dictatuur in Europa) mocht je op een gegeven moment niet meer applaudisseren. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127963727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus demonstreren is officieel verboden?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:36:28 #100
24533 ACT-F
pi_127963733
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat zijn terroristen. Dat zijn ze allemaal daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')