abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127919066

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker. De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag;
6:00-7:00 25%,
20:00-21:00 33,33%,
21:00-6:00 50%

Zaterdag:
6:00-7:00 25%,
18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Wat zijn TvT-uren? TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren? BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding? Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu? Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.
- 7 januari
- 4 februari
- 4 maart
- 1 april
- 29 april
- 27 mei
- 24 juni
- 22 juli
- 19 augustus
- 16 september
- 14 oktober
- 11 november
- 9 december

www.ikwerkindesupermarkt.nl

www.supermarkt.nl

www.werkenindesupermarkt.nl

www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.
pi_127919119
Waar de topics super snel vol raken :)
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_127919120
*O*
  maandag 17 juni 2013 @ 20:56:18 #4
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_127919155
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef ikbenschipper het volgende: Zo weer even de mail gelezen na een druk weekend met leuke dingen. De nieuwe begroting voor Q3 staat voor de deur. De uren van verkoopafhandeling gaan er nu aan geloven, vooral kleinere winkels moeten uren inleveren zoals ik de sheets zo zag. Ik ben heel benieuwd naar de inpact in de winkels van de nieuwe VA normering. Uren gaan wel naar verkoopklaar. Maar, ook komt er een inflatiecorrectie en SRP-correctie. We gaan het zien wat dit jaar gaat brengen...
Wij moeten al veel uren inleveren ivm lage omzetverwachting voor dit jaar, de omzet in vergelijking met de omzet van vorig jaar is het echt pet. Gaan ze landelijk uren korten?
pi_127919158
Zit ik even me in te lezen zodat ik morgen een vliegende start heb zie ik deze DC melding.

De verslevering van dinsdag
komt morgen eenmalig 45
minuten later. Dus om
ongeveer 09:15.u ipv
08:30.u

Hoe krijgen ze het voor elkaar :S
pi_127919169
Linkje naar de OP, de wiki dus, ook maar weer in de OP verwerkt. :Y

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef ikbenschipper het volgende:
Zit ik even me in te lezen zodat ik morgen een vliegende start heb zie ik deze DC melding.

De verslevering van dinsdag
komt morgen eenmalig 45
minuten later. Dus om
ongeveer 09:15.u ipv
08:30.u

Hoe krijgen ze het voor elkaar :S
Same here. Heel ander spoorboekje deze week zonder dat het eventjes van te voren is gemeld. Meestal wordt het wel gemeld, 'in verband met hamsterwerken, tijdelijk een ander spoorboekje'.
pi_127919272
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:

[..]

Wij moeten al veel uren inleveren ivm lage omzetverwachting voor dit jaar, de omzet in vergelijking met de omzet van vorig jaar is het echt pet. Gaan ze landelijk uren korten?
Alle normeringen worden op de schop genomen winkelbreed gebeurd er niet heel veel maar de uren worden herplaatst.
Wij hebben een perfecte omzet en draaien in onze oude omzetklasse al het hele jaar, maar helaas zijn we op basis van de begroting wel de indirecte uren kwijt geraakt :(.
pi_127919400
Dham zeg wat een problemen met het begin van de hamster weken. Weer een berg procesincidenten deli/kaas.
pi_127919486
We zitten al op melding 5. :+ Maar dan wel met goed nieuws, dat het is opgelost. Zal er morgen, en uiterlijk woensdag, wel een berg deli/kaas binnen komen.

En ah, de usual 'extra aandacht voor gekoelde producten'. *O*
pi_127919554
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:51 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Laat mij beetje trollen : P
70 per winkel is ook nog weinig.
De service die je biedt aan klanten wordt er beter op ( echter krijg je dan ook van die menseen die alleen komen voor de wifi, net als bij de mac haha).
Zolang ze geen overlast veroorzaken of troep achter laten lijkt het me prima. Ze zullen daar vast wel van te voren over nagedacht hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef einschtein het volgende:

[..]

Alleen het nadeel is, dat het weer iets waar je als winkel je oog op moet houden. Werkt er een Access Point niet, dat zit jij als winkel met de gebakken peren. En dan moet je maar hopen dat KPN snel op de stoep staat.
Dit is niet mijn access point vriend.
Klaar :+ O-)

En ik neem aan dat een IT'er van KPN vanuit z'n stoel in het access point kan..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 21:03:23 ]
pi_127919856
Technisch gezien: ja. De praktijk wijst meestal heel wat anders uit.
"Ja, sorry, maar daar moet de monteur toch echt even voor langskomen."

"Ja, die is kapot. Maar heb ik niet bij me. Ga ik bestellen. :W"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127920056
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:05 schreef einschtein het volgende:
Technisch gezien: ja. De praktijk wijst meestal heel wat anders uit.
"Ja, sorry, maar daar moet de monteur toch echt even voor langskomen."

"Ja, die is kapot. Maar heb ik niet bij me. Ga ik bestellen. :W"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, hoe groot is de kans nou dat zo'n ding kapot gaat?
pi_127920220
Er heeft een tijdje terug een taakgericht gestaan over de wifi spots, maar ik vraag mij af of dat deze zichtbaar was voor WWM.

Het lijkt mij inderdaad dat KPN de hotspot op afstand kab monitoren.

Lijkt mij wel handig in ieder geval. Wij hebben nu wel internet, maar de wifi (niet publiekelijk) geeft geen bereik als je te ver in de winkel bent
pi_127920686
Iemand die weet of je als kort-parttimer verkoopklaar uitbetaald krijgt bij ziekte? Nee denk ik?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_127920730
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:17 schreef Nafi het volgende:
Iemand die weet of je als kort-parttimer verkoopklaar uitbetaald krijgt bij ziekte? Nee denk ik?
Euh waarom niet....
Lijkt me wel als je je aan de procedures hebt gehouden :)
  maandag 17 juni 2013 @ 21:18:48 #16
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_127920762
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:17 schreef Nafi het volgende:
Je zou gewoon uitbetaald moeten krijgen, mits je je aan de regels mbt tot ziekmelden hebt gehouden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127920985
Oké, vroeg het aan een vriend en die deed er wat lacherig over, leek mij eerst namelijk wel logisch.
Ik heb het gewoon op tijd gemeld en de SM heeft me ziek gemeld in het systeem. Nu ben ik een loyale en trouwe medewerker :P, maar het ging wel heel makkelijk dat ziekmelden. Wordt er dan geen veelvuldig misbruik van gemaakt?
pi_127921059
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:22 schreef Nafi het volgende:
Oké, vroeg het aan een vriend en die deed er wat lacherig over, leek mij eerst namelijk wel logisch.
Ik heb het gewoon op tijd gemeld en de SM heeft me ziek gemeld in het systeem. Nu ben ik een loyale en trouwe medewerker :P, maar het ging wel heel makkelijk dat ziekmelden. Wordt er dan geen veelvuldig misbruik van gemaakt?
Als jij je nooit/zelden ziek meld zal niemand er vragen over stellen. Doe je het wekelijks/maandelijks dan word het een ander verhaal.
pi_127921108
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef einschtein het volgende:
Linkje naar de OP, de wiki dus, ook maar weer in de OP verwerkt. :Y

[..]

Same here. Heel ander spoorboekje deze week zonder dat het eventjes van te voren is gemeld. Meestal wordt het wel gemeld, 'in verband met hamsterwerken, tijdelijk een ander spoorboekje'.
Er is wel een nieuw spoorboekje ingegaan deze week hoor.
pi_127921349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:23 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Als jij je nooit/zelden ziek meld zal niemand er vragen over stellen. Doe je het wekelijks/maandelijks dan word het een ander verhaal.
Ah oké, dit was de eerste keer en ik werk al een jaartje dus dat verklaart dan veel.

En meteen nog iets, ik heb contract met 6 uur per week, maar ik wordt vaak maar 4 uurtjes ingeroosterd. Ik kan me vaag herinneren dat ik hier ooit las dat de overige 2 ook worden uitbetaald, omdat er 6 uur op je contract staat. Dit lijkt me toch niet zo?
pi_127921411
quote:
Als jij zo eentje bent die elke week ziek is, dan gaat het echt niet zo makkelijk meer. Maar als je echt zelden ziek bent, dan is er niemand die daar moeilijk over doet.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:23 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Er is wel een nieuw spoorboekje ingegaan deze week hoor.
Dan heeft iedereen bij ons die mededeling gemist? :?
pi_127921426
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:27 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ah oké, dit was de eerste keer en ik werk al een jaartje dus dat verklaart dan veel.

En meteen nog iets, ik heb contract met 6 uur per week, maar ik wordt vaak maar 4 uurtjes ingeroosterd. Ik kan me vaag herinneren dat ik hier ooit las dat de overige 2 ook worden uitbetaald, omdat er 6 uur op je contract staat. Dit lijkt me toch niet zo?
Zou wel horen. Meestal gebeurd het niet. Ik zou i.i.g. vragen om die uren te maken als je beschikbaar bent.
pi_127921559
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:27 schreef einschtein het volgende:

Vriend van mij is Teamleider Verkoopklaar die was op vakantie normaal zegt hij het me nu kwam ik er bij toeval achter toen ik met mijn eigen Teamleider Verkoopklaar de planning ging doornemen en een rit wou weten. Toen merkte we het. Er is geen plaza melding geweest zover ik weet.
pi_127921705
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:27 schreef einschtein het volgende:

[..]

Als jij zo eentje bent die elke week ziek is, dan gaat het echt niet zo makkelijk meer. Maar als je echt zelden ziek bent, dan is er niemand die daar moeilijk over doet.

[..]

Hier ook niets er over gelezen.
pi_127921706
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:29 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Vriend van mij is Teamleider Verkoopklaar die was op vakantie normaal zegt hij het me nu kwam ik er bij toeval achter toen ik met mijn eigen Teamleider Verkoopklaar de planning ging doornemen en een rit wou weten. Toen merkte we het. Er is geen plaza melding geweest zover ik weet.
Heuh, dat verklaart een hoop. Meestal spot ik dat wel op tijd en print ik het even uit, het nieuwe spoorboekje. Maar als er geen melding over is geweest..
pi_127921825
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:31 schreef einschtein het volgende:

[..]

Heuh, dat verklaart een hoop. Meestal spot ik dat wel op tijd en print ik het even uit, het nieuwe spoorboekje. Maar als er geen melding over is geweest..
Laatste tijd komen die sowieso erg slecht vind ik.
pi_127922034
quote:
Bij ons gebeurt het nog wel eens dat sommige mensen zich wel regelmatig ziekmelden. Nu is het zo dat je als werkgever een ziektemelding maar hebt te accepteren, je bent immers geen arts. Als je vermoed dat het geen zuivere koffie is, dan moet je de arbodienst inschakelen. Maar goed, wie gaat dat doen voor een parttimertje van 6 uur per week.

Wij hanteren een wachtdag. Bij de 2e keer (of meer) ziek dan wordt er een wachtdag ingehouden.
pi_127922628
Want zien jullie als 'ziek'? Als je koppijn hebt kan je prima vullen denk ik. Maar naast een paar ovens staan met hoofdpijn is al een stuk minder fijn lijkt mij.
pi_127923741
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:35 schreef mujentas het volgende:

[..]
Wij hanteren een wachtdag. Bij de 2e keer (of meer) ziek dan wordt er een wachtdag ingehouden.
Dat zouden we bij de WWM-organisatie ook standaard moeten gaan doen.
pi_127924158
Abnormaal veel komkommers hier achter staan. Toen ik wegging, waren er nog meer dan 1100 achter en wss komen morgen er ook weer een paar honderd binnen. Maarja, vandaag toch wel 500 verkocht, dus dit voorraad gaat woensdag wel doorheen...
pi_127924218
Tot een paar jaar terug kregen wij een bonus van 100 euro per kwartaal als je je niet ziek had gemeldt, verminderd met 25 euro voor iedere ziekmelding. Maar tegenwoordig is het alleen een wachtdag.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:46:15 #32
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_127927794
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:01 schreef mujentas het volgende:
Tot een paar jaar terug kregen wij een bonus van 100 euro per kwartaal als je je niet ziek had gemeldt, verminderd met 25 euro voor iedere ziekmelding. Maar tegenwoordig is het alleen een wachtdag.
Zonde dat dat niet meer is, in 4 jaar tijd bij de Appie heb ik me nog nooit ziek gemeld.
Flesje bier
pi_127927823
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Zonde dat dat niet meer is, in 4 jaar tijd bij de Appie heb ik me nog nooit ziek gemeld.
Hoe flik je dat :')
  maandag 17 juni 2013 @ 22:54:08 #34
Watdoeteenvulploegleider
pi_127928206
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Als hij niet fulltime werkt, is dat redelijk makkelijk.

Als hij wel fulltime werkt heeft hij het zeker naar zn zin bij de ah :) (want mensen die het alleen doem voor het geld :') of het niet heel leuk en gezellig vinden, melden zich bij het minste of geringste af...)
  maandag 17 juni 2013 @ 22:55:40 #35
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_127928287
quote:

[..]

Ik ben vrijwel nooit ziek. Toevallig ben ik in Februari voor het eerst sinds 2009 ofzo écht ziek geweest. Gelukkig was dat maar een paar dagen, en toevallig een paar dagem die ik toevallig niet hoefde te werken.

Niet full-time overigens.
Flesje bier
pi_127928368
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:54 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Als hij niet fulltime werkt, is dat redelijk makkelijk.

Als hij wel fulltime werkt heeft hij het zeker naar zn zin bij de ah :) (want mensen die het alleen doem voor het geld :') of het niet heel leuk en gezellig vinden, melden zich bij het minste of geringste af...)
Dat deed ik dus altijd met school :')
pi_127928393
quote:

[..]

Door je niet aan te stellen kom je al een heel eind.

Ik heb mij overigens ook nog nooit ziek gemeld. Ik ben dan ook nog nooit ziek geweest.
pi_127928537
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:01 schreef exelletor het volgende:
Abnormaal veel komkommers hier achter staan. Toen ik wegging, waren er nog meer dan 1100 achter en wss komen morgen er ook weer een paar honderd binnen. Maarja, vandaag toch wel 500 verkocht, dus dit voorraad gaat woensdag wel doorheen...
Zelfde hier!
pi_127928540
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:58 schreef mujentas het volgende:

[..]

Door je niet aan te stellen kom je al een heel eind.

Ik heb mij overigens ook nog nooit ziek gemeld. Ik ben dan ook nog nooit ziek geweest.
Toch is het over 4 jaar best weinig.

Ik ben ook nog nooit ziek geweest Maar ik werk er net 3 weken :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 23:01:53 ]
pi_127928620
2 keer 'ziek' geweest vorig jaar, i.v.m operatie aan handen. Meteen een brief van arbodienst bij 2e ziekmelding, kwam omdat 't elkaar zo snel opvolgde.
pi_127928694
Ik moet binnenkort wegens mijn hoge bloeddruk een 24-uurs bloeddruk test. Kan zelf niet echt een dag uitkiezen.. Wordt nog leuk als ik dan moet werken, toch maar ziekmelden dan denk ik.

Wil best werken dan maar vraag me af hoe ik het ga doen als die opeens begint te pompen als ik brood uit de oven haal :')

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 23:05:06 ]
pi_127928782
Ik verhuis binnenkort naar Utrecht, en wil graag uit mijn oude dorpsfiliaal overgeplaatst worden naar een filiaal in de stad Utrecht.

Nadeel is dat ik 24 jaar ben, een contract voor onbepaalde tijd heb. Voordeel is dat ik 8 jaar ervaring heb bij AH.

Ik weet dat ze in mijn oude filiaal het liefst van me afwillen, door mijn leeftijd. Het valt me op dat ik in de AH's in de stad vaak ouder personeel zie rondlopen.

Wil alleen wel in een AH in of net buiten het centrum terecht komen, niet 20 km van Utrecht vandaan ofzo. Heb daarom nog niets tegen mijn leidinggevende verteld, want zodra die er hoogte van krijgt stuurt ze me naar de eerste de beste AH die daar in de buurt is. Zit er aan te denken om gewoon eens een paar AH's binnen te lopen en te vragen of ze nog mensen kunnen gebruiken..Hoe pak ik dit het beste aan?
  maandag 17 juni 2013 @ 23:06:57 #43
Watdoeteenvulploegleider
pi_127928794
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:04 schreef d4v1d het volgende:
Ik moet binnenkort wegens mijn hoge bloeddruk een 24-uurs bloeddruk test. Kan zelf niet echt een dag uitkiezen.. Wordt nog leuk als ik dan moet werken, toch maar ziekmelden dan denk ik.

Wil best werken dan maar vraag me af hoe ik het ga doen als die opeens begint te pompen als ik brood uit de oven haal :')
Dat is iets anders en dat kan je can te voren, ruim op tijd, doorgeven. Dat is minder een probleem dan dat ziek melden wat vaaak natuurlijk op de dag datehet moet werken gebeurd.
pi_127928828
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Dat is iets anders en dat kan je can te voren, ruim op tijd, doorgeven. Dat is minder een probleem dan dat ziek melden wat vaaak natuurlijk op de dag datehet moet werken gebeurd.
Ruim van te voren? Waarschijnlijk is het binnen een week :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 23:07:42 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 23:08:38 #45
Watdoeteenvulploegleider
pi_127928865
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ik verhuis binnenkort naar Utrecht, en wil graag uit mijn oude dorpsfiliaal overgeplaatst worden naar een filiaal in de stad Utrecht.

Nadeel is dat ik 24 jaar ben, een contract voor onbepaalde tijd heb. Voordeel is dat ik 8 jaar ervaring heb bij AH.

Ik weet dat ze in mijn oude filiaal het liefst van me afwillen, door mijn leeftijd. Het valt me op dat ik in de AH's in de stad vaak ouder personeel zie rondlopen.

Wil alleen wel in een AH in of net buiten het centrum terecht komen, niet 20 km van Utrecht vandaan ofzo. Heb daarom nog niets tegen mijn leidinggevende verteld, want zodra die er hoogte van krijgt stuurt ze me naar de eerste de beste AH die daar in de buurt is. Zit er aan te denken om gewoon eens een paar AH's binnen te lopen en te vragen of ze nog mensen kunnen gebruiken..Hoe pak ik dit het beste aan?
Ik zou overleggen en gesprek aanvragen met SM, vraag om overplaatsing en de mogelijkheden hierbij, anders gaan je functiejaren de prullenbak in.

Edit: intern regelen is altijd beter dan buitenom.
  maandag 17 juni 2013 @ 23:09:43 #46
Watdoeteenvulploegleider
pi_127928921
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat weet je dus iig eerder dan écht ziek zijn, wat je vaak pas op de dag dat je moet werken voelt/weet ;).
pi_127928959
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:09 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Dat weet je dus iig eerder dan écht ziek zijn, wat je vaak pas op de dag dat je moet werken voelt/weet ;).
Da's waar. Telt als een doktersafspraak zeker? (Alsin, tandarts e.d.)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 23:11:01 ]
pi_127928967
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Ik zou overleggen en gesprek aanvragen met SM, vraag om overplaatsing en de mogelijkheden hierbij, anders gaan je functiejaren de prullenbak in.
Niet alleen de functiejaren, ook je OT contract.

Ik kan je hier overigens geen tips in geven, want ik werk niet voor WWM.
pi_127929106
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Mijn filiaal staat flink onder controle, en er is een veel te hoge loonsom. Oudere parttimers worden er, wanneer het ook maar even mogelijk is, of uitgezet, of naar een grotere winkel hier in de omgeving gestuurd.

Bij mij ligt dat, gezien mijn geringe aantal uren, en arbeidsduur in het filiaal, afhankelijke woonplaats, arbeidsrechtelijk wat lastiger, maar ben een beetje bang dat ik, zodra mijn filiaalmanager hoogte krijgt van mijn verhuisplannen, mij zonder pardon naar een AH in Utrecht stuurt. Dat kan dus een AH in het centrum zijn, maar ook eentje in Bilthoven ofzo.

Dat laatste zit ik niet zo op te wachten. Het liefst ga ik er met de Sm over spreken, maar zij is mij het liefst gewoon kwijt, het zal haar een zorg zijn in welke AH.
pi_127929109
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Even goed lezen. ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 23:13:16 #51
Watdoeteenvulploegleider
pi_127929118
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Da's waar. Telt als een doktersafspraak zeker? (Alsin, tandarts e.d.)
Ik denk dat het hetzelde is als dat je normaal niet kunt, dus zelf vervanging zoeken of 3 weken van te voren weten en opgeve ( wat hier niet op gaat aangezien je het mogelijk al binnen 1 week hebt)
pi_127929164
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:13 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Ik denk dat het hetzelde is als dat je normaal niet kunt, dus zelf vervanging zoeken of 3 weken van te voren weten en opgeve ( wat hier niet op gaat aangezien je het mogelijk al binnen 1 week hebt)
Hoe regel ik vervanging? Ken amper nog collega's, gewoon via de asm dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 23:14:15 ]
pi_127929172
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dat is nog redelijk op tijd. Tijd genoeg om vervanging te regelen, indien nodig. Licht nu anders je TL alvast in, dan komt het op dat moment niet zo uit het niets.
pi_127929213
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dat is nog redelijk op tijd. Tijd genoeg om vervanging te regelen, indien nodig. Licht nu anders je TL alvast in, dan komt het op dat moment niet zo uit het niets.
Zal het morgen gelijk even aan de asm zeggen ja (geen tl :P)
  maandag 17 juni 2013 @ 23:15:48 #55
Watdoeteenvulploegleider
pi_127929252
Watdoeteenvulploegleider Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef d4v1dhet volgende:[..]Ruim van te voren? Waarschijnlijk is het binnen een week

Dat weet je dus iig eerder dan écht ziek zijn, wat je vaak pas op de dag dat je moet werken voelt/weet .maandag 17 juni 2013 @ 23:10 • 47
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:13 schreef einschtein het volgende:

[..]

Even goed lezen. ;)
?
  maandag 17 juni 2013 @ 23:19:13 #56
Watdoeteenvulploegleider
pi_127929408
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:15 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Zal het morgen gelijk even aan de asm zeggen ja (geen tl :P)
Haha, en dan zeker hopen dat je ASM vervanging voor je gaat regelen :') :P.
pi_127929480
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Ik wil het ook best zelf doen, maar ik heb geen flauw idee hoe dat allemaal gaat nog :P
pi_127929576
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:13 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Mijn filiaal staat flink onder controle, en er is een veel te hoge loonsom. Oudere parttimers worden er, wanneer het ook maar even mogelijk is, of uitgezet, of naar een grotere winkel hier in de omgeving gestuurd.

Bij mij ligt dat, gezien mijn geringe aantal uren, en arbeidsduur in het filiaal, afhankelijke woonplaats, arbeidsrechtelijk wat lastiger, maar ben een beetje bang dat ik, zodra mijn filiaalmanager hoogte krijgt van mijn verhuisplannen, mij zonder pardon naar een AH in Utrecht stuurt. Dat kan dus een AH in het centrum zijn, maar ook eentje in Bilthoven ofzo.

Dat laatste zit ik niet zo op te wachten. Het liefst ga ik er met de Sm over spreken, maar zij is mij het liefst gewoon kwijt, het zal haar een zorg zijn in welke AH.
Ik zou gewoon eerst zelf eens richting Utrecht gaan eens een paar winkels binnen gaan en vragen of de SM aanwezig is. Verhaal uitleggen dat je gaat verhuizen, zoveel uren contract hebt etc en dat je graag overgeplaatst wil worden naar een winkel in Utrecht Centrum. Je zou ook even een antal winkels kunnen bellen en je situatie uitleggen. Dan is het een Ja kom eens op gesprek, of een Nee geen interesse :). Via je SM is overigens niet heel ongebruikelijk maar, misschien de situatie die je omschrijft niet het handigst.
  maandag 17 juni 2013 @ 23:22:58 #59
Watdoeteenvulploegleider
pi_127929587
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik wil het ook best zelf doen, maar ik heb geen flauw idee hoe dat allemaal gaat nog :P
Geen probleem, voor alles een eerste keer.
Hij zal je een overzichtje geven van mensen die
Qua uren en loonsom en beschikbaarheden joukunnen vervangen en dan kan je die bellen, en hopen dat het lukt :), daar gaat, vooral nu, best wat tijd inzitten.
pi_127929609
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Ach waarom zou die i.i.g. niet meedenken.
  maandag 17 juni 2013 @ 23:25:47 #61
Watdoeteenvulploegleider
pi_127929724
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ik zou gewoon eerst zelf eens richting Utrecht gaan eens een paar winkels binnen gaan en vragen of de SM aanwezig is. Verhaal uitleggen dat je gaat verhuizen, zoveel uren contract hebt etc en dat je graag overgeplaatst wil worden naar een winkel in Utrecht Centrum. Je zou ook even een antal winkels kunnen bellen en je situatie uitleggen. Dan is het een Ja kom eens op gesprek, of een Nee geen interesse :). Via je SM is overigens niet heel ongebruikelijk maar, misschien de situatie die je omschrijft niet het handigst.
Langsgaan is beter dan bellen.

Gelijk hopelijk goede indruk.
Met een vervolgafspraak of emailadres de deur uit.
Blijft langer hangen bij de SM.
pi_127930090
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Langsgaan is beter dan bellen.

Gelijk hopelijk goede indruk.
Met een vervolgafspraak of emailadres de deur uit.
Blijft langer hangen bij de SM.
Ik weet vanuit mijn Amsterdam tijd dat ondanks dat loonsom een issue is we zeer blij zijn met ervaren medewerkers. Er is daar in de grote steden namelijk een groot te kort aan :(

Ik heb zelfs diverse mailtjes langs gehad van menen die graag richting Amsterdam wouden. Soms op gereageerd soms naar een andere winkel. Meestal moet het zolang het een KPT contract is wel lukken.

Uiteraard beschikbaarheden zijn wel een issue. De overplaatsing kan waarschijnlijk gewoon rond gemaakt worden ook zo middels overplaatsing. Ookal heb je eerst zelf even geïnformeerd. Dan heb je namelijk iets meer regie in het geheel.
pi_127930203
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:33 schreef ikbenschipper het volgende:
Uiteraard beschikbaarheden zijn wel een issue. De overplaatsing kan waarschijnlijk gewoon rond gemaakt worden ook zo middels overplaatsing. Ookal heb je eerst zelf even geïnformeerd. Dan heb je namelijk iets meer regie in het geheel.
Maar vervalt dan hierbij je (OT) contract? Nee toch?
  maandag 17 juni 2013 @ 23:40:53 #64
Watdoeteenvulploegleider
pi_127930382
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:36 schreef exelletor het volgende:

[..]

Niet bij overplaatsing, maar als je bij de ene tent stopt en boj de ander begint dan wel, geldt ook voor je finctiejaren.

Ik dacht ik beantwoord je vraag even, ondanks dat die niet aan mij gesteld is (A).
pi_127930636
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:36 schreef exelletor het volgende:

[..]

Bij een overplaatsing vervalt niks, dan schrijven ze je gegevens over van de ene naar de andere winkel.

Officieel gaat je oude contract trouwens ook weer in als je minder dan 3 maanden bent weg geweest omdat het dan als een opeenvolgend contract word gezien (dus OT). Alleen zal je je functiejaren niet behouden, denk ik, heb dit nog nooit voorhanden gehad namelijk.
pi_127932329
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:47 schreef ikbenschipper het volgende:
Bij een overplaatsing vervalt niks, dan schrijven ze je gegevens over van de ene naar de andere winkel.

Officieel gaat je oude contract trouwens ook weer in als je minder dan 3 maanden bent weg geweest omdat het dan als een opeenvolgend contract word gezien (dus OT). Alleen zal je je functiejaren niet behouden, denk ik, heb dit nog nooit voorhanden gehad namelijk.
Bedankt voor je uitleg. :) Denk alleen niet dat ik veel kans maak als ik nu mijn contract op zeg en dan binnen drie maanden het ga proberen bij een ander filiaal. Zij moeten me dan gelijk een OT geven, terwijl ik bij mijn filiaal nog met een BT doe(2 verlengingen gehad, hopelijk komt er nog een derde :D )
pi_127934565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:39 schreef exelletor het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg. :) Denk alleen niet dat ik veel kans maak als ik nu mijn contract op zeg en dan binnen drie maanden het ga proberen bij een ander filiaal. Zij moeten me dan gelijk een OT geven, terwijl ik bij mijn filiaal nog met een BT doe(2 verlengingen gehad, hopelijk komt er nog een derde :D )
Als je 2 verlengingen heb gehad dan zou je bij een volgende verlenging naar OT moeten..

Wat je zegt klopt op zich ja. Schetste alleen even de situatie dat als je binnen 3 maanden bij een andere AH zou beginnen je voorgaande contracten mee blijven tellen.
pi_127936721
De TIB-webshop, briljant. Dit zijn nog eens ontwikkelingen waar je echt wat aan hebt.
pi_127937609
24-uurs bloeddruktest weten te plannen op een dag dat ik niet hoef te werken ^O^ Hoef ik niet moeilijk te doen met vervanging enzo.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:28:25 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_127946549
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:47 schreef ikbenschipper het volgende:
Alleen zal je je functiejaren niet behouden, denk ik, heb dit nog nooit voorhanden gehad namelijk.
Dat klopt, maar wat ik in dergelijke gevallen deed was iemand handmatig inkloppen op het uurloon dat ie had toen ie vertrok. Het blijft dan alleen onveranderd tot je op reguliere wijze (inhalen tredes of cao-stijgingen) weer boven dat bedrag uit zou moeten komen.
Het hele verhaal gaat trouwens niet op als je de overstap maakt naar een franchiser (en dus ook naar AH To Go/station)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_127949171
Een franchiser kan natuurlijk besluiten om je functiejaren te behouden. Maar in de praktijk zullen er weinig zijn die dit doen. Dan moet je wel een hele grote toegevoegde waarde hebben.

Dit herinnert mij aan iemand die een paar jaar terug bij ons kwam aankloppen. Hij moest weg in het WWM filiaal waar hij werkte. Volgens mij was hij daar teamleider. Hij wilde overstappen naar ons inclusief het behoud van zijn functiejaren en natuurlijk salaris. Hij is nog net niet uitgelachen tijdens zijn sollicitatiegesprek. Tegenwoordig is hij kwaliteitsmedewerker bij de XL hier in de buurt :D
pi_127952792
Volgens de asm ren ik nog een beetje als chaoot rond bij de bakkerij en mis ik nog een beetje de structuur, zei ze vandaag nadat ik klaar was.. Ze wil niet het risico lopen dat ik me aan bv. de bakplaat zou branden..
Nu ging het vandaag idd niet helemaal vlekkeloos maar de andere 3 keer ging het prima.. De andere asm (die er nu niet meer werkt) vond ook dat ik het prima deed en wou me al alleen avonden laten draaien..

Word ik dus nu eerst bij verkoopklaar gezet, tot ik wat minder 'chaotisch' doe :')
pi_127955338
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe zenuwachtig die stagiaires worden van het komende gesprek met hun mentor + stagebegeleider, terwijl je zelf allang weet dat ze allang een goede beoordeling krijgen. :7
pi_127959345
Ik heb nog ff na gedacht en heb denk ik wat advies nodig. (Lees eerst mijn vorige post even)

Ik was alleen vandaag een beetje chaotisch en liep niet heel erg op te letten. (Ik had niet goed geslapen..) Maakte kleine foutjes dat ik steeds bijna vergat om de ovenhandschoenen aan te doen (collega herinnerde me eraan.) etc. De rest van de keren ging het prima, kreeg ook van mijn collega toen te horen dat ik het goed deed en het snel oppakte.

Ik heb vandaag tijdens het gesprek wel gezegd dat ik me er in herkende maar ik heb denk ik niet duidelijk aan gegeven dat het alleen vandaag niet helemaal goed ging. Ik denk dat de asm dus nu een 'verkeerd' beeld van mij heeft. Op mijn andere werkdagen was zij er zelf niet. Als ik nu weer in gesprek ga met de asm zal ik mezelf dus tegenspreken, en heb ik het gevoel dat het overkomt als liegen om bij verkoop te blijven.

Hoe kan ik dit nu het best aanpakken? Ik heb nu eigenlijk al toegezegd om donderdag al bij verkoopklaar te beginnen, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet helemaal wat ik hier van vind.
pi_127961049
Fuck. Door de hitte werken een aantal van onze koelingen niet meer. Dat, plus het deel dat lekte...
Net gebeld door mn winkelmanager, maar daar word ik nu ook niet veel wijzer van. Iets met een half lege winkel en veel chaos. Dat gaat leuk worden morgen, ik moet openen. :')
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:39:42 #76
346939 Janneke141
pi_127961083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:38 schreef Crientj het volgende:
Fuck. Door de hitte werken een aantal van onze koelingen niet meer. Dat, plus het deel dat lekte...
Net gebeld door mn winkelmanager, maar daar word ik nu ook niet veel wijzer van. Iets met een half lege winkel en veel chaos. Dat gaat leuk worden morgen, ik moet openen. :')
Kunnen jullie die slang nog op het dak leggen? Dat deed altijd wonderen, ook al mocht het niet.
pi_127961223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kunnen jullie die slang nog op het dak leggen? Dat deed altijd wonderen, ook al mocht het niet.
Ik heb werkelijk geen flauw idee, ben bang van niet dankzij alle verbouwingen op Utrecht.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:03:55 #78
346939 Janneke141
pi_127962173
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:42 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen flauw idee, ben bang van niet dankzij alle verbouwingen op Utrecht.
De ventilatoren staan op het dak - vol in de zon dus. Om die dingen af te koelen leggen met name de oudere winkels nog wel eens een tuinslang op het dak om ze te sproeien. Het mag niet (van zowel de NS, de DM'ers als Frimex) maar het is wel uiterst functioneel - alles blijft het namelijk redelijk doen.

Wat in ieder geval belangrijk is is dat je heel regelmatig checkt of alles nog een beetje op temp is - gewoon ieder half uur even langs de metertjes lopen. Frisdrank alleen maar vullen als het beneden uit de koeling komt. Met dit weer worden de friskoelingen compleet geplunderd, en als je er dan een hele container warme hap in duwt blaas je alles op.

Al met al is er weinig aan te redden met deze temperaturen. Hou -zeker bij de zuivel- je vulgraad zo laag als enigszins kan, dan hoef je niet zoveel te ruimen als het eruit moet.
pi_127963025
Onze diepvries heeft inmiddels alweer last van zweten :). De deuren zijn goed beslagen.
pi_127963179
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:57 schreef d4v1d het volgende:
Ik heb nog ff na gedacht en heb denk ik wat advies nodig. (Lees eerst mijn vorige post even)

Ik was alleen vandaag een beetje chaotisch en liep niet heel erg op te letten. (Ik had niet goed geslapen..) Maakte kleine foutjes dat ik steeds bijna vergat om de ovenhandschoenen aan te doen (collega herinnerde me eraan.) etc. De rest van de keren ging het prima, kreeg ook van mijn collega toen te horen dat ik het goed deed en het snel oppakte.

Ik heb vandaag tijdens het gesprek wel gezegd dat ik me er in herkende maar ik heb denk ik niet duidelijk aan gegeven dat het alleen vandaag niet helemaal goed ging. Ik denk dat de asm dus nu een 'verkeerd' beeld van mij heeft. Op mijn andere werkdagen was zij er zelf niet. Als ik nu weer in gesprek ga met de asm zal ik mezelf dus tegenspreken, en heb ik het gevoel dat het overkomt als liegen om bij verkoop te blijven.

Hoe kan ik dit nu het best aanpakken? Ik heb nu eigenlijk al toegezegd om donderdag al bij verkoopklaar te beginnen, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet helemaal wat ik hier van vind.
Ga in gesprek met hem/haar. Al vind ik het niet zo gek dat je chaotisch bent. volgens mij heb je om precies te zijn 0 dagen boven de bezetting gestaan. Dan snap ik het wel.
pi_127963248
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De ventilatoren staan op het dak - vol in de zon dus. Om die dingen af te koelen leggen met name de oudere winkels nog wel eens een tuinslang op het dak om ze te sproeien. Het mag niet (van zowel de NS, de DM'ers als Frimex) maar het is wel uiterst functioneel - alles blijft het namelijk redelijk doen.

Wat in ieder geval belangrijk is is dat je heel regelmatig checkt of alles nog een beetje op temp is - gewoon ieder half uur even langs de metertjes lopen. Frisdrank alleen maar vullen als het beneden uit de koeling komt. Met dit weer worden de friskoelingen compleet geplunderd, en als je er dan een hele container warme hap in duwt blaas je alles op.

Al met al is er weinig aan te redden met deze temperaturen. Hou -zeker bij de zuivel- je vulgraad zo laag als enigszins kan, dan hoef je niet zoveel te ruimen als het eruit moet.
Thanks, dat wist ik niet. We hebben eerder problemen gehad met een andere koeling die ineens 18 graden aangaf, dus even extra controleren is altijd prettig.

^O^
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:27:44 #82
378682 JohnBercow
pi_127963291
Vandaag zelf niet betrokken geweest bij het laden- en lossen van wagens (gelukkig). Vooraf duidelijk tegen de collega's gezegd dat ze alle vers handel m.u.v. de ongekoelde groente direct in de koelcel moesten zetten (en ook waarom). Kom ik 15 minuten na het lossen in het magazijn, staat de helft van de vulling en een container diepvries buiten de cel en staan die jongens gewoon te vullen :'). Soms vraag ik mij echt af met wat voor mensen ik moet werken (en dit waren geen 15 jarige).

Veel duidelijker dan dit had ik niet kunnen zijn volgens mij... :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:32:13 #83
346939 Janneke141
pi_127963507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:27 schreef Schuimpjes het volgende:
Vandaag zelf niet betrokken geweest bij het laden- en lossen van wagens (gelukkig). Vooraf duidelijk tegen de collega's gezegd dat ze alle vers handel m.u.v. de ongekoelde groente direct in de koelcel moesten zetten (en ook waarom). Kom ik 15 minuten na het lossen in het magazijn, staat de helft van de vulling en een container diepvries buiten de cel en staan die jongens gewoon te vullen :'). Soms vraag ik mij echt af met wat voor mensen ik moet werken (en dit waren geen 15 jarige).

Gewoon een keer een berisping tegenaan gooien en daarna zorgen dat je hele filiaal weet wie hem gekregen heeft. Als je de VWA of IC over de vloer krijgt op zo'n dag kun je wel inpakken.
pi_127964619
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:27 schreef Schuimpjes het volgende:

Tja sommige mensen snappen het echt niet.
pi_127964845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ga in gesprek met hem/haar. Al vind ik het niet zo gek dat je chaotisch bent. volgens mij heb je om precies te zijn 0 dagen boven de bezetting gestaan. Dan snap ik het wel.
Bedankt voor je antwoord, hoe bedoel je precies 0 dagen boven de bezetting?
pi_127964916
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, hoe bedoel je precies 0 dagen boven de bezetting?
Je hebt geen dag echt meegelopen (dus i.p.v. dat iemand b.v. alleen sluit samen met iemand sluiten) met iemand op de afdeling, meer als direct in de bezetting mee gestuurd
pi_127965107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:04 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Je hebt geen dag echt meegelopen (dus i.p.v. dat iemand b.v. alleen sluit samen met iemand sluiten) met iemand op de afdeling, meer als direct in de bezetting mee gestuurd
Ik heb op bakkerij wel meegelopen ja. 2 keer donderdagavond samen met iemand gestaan, en ook twee andere dagen zelfs met z'n drieën (waarvan ook iemand anders die nieuw is.)

Maargoed, aangezien ik donderdag al zou beginnen bij verkoopklaar eens kijken of ik niet woensdag een gesprek kan krijgen (Ja, het is kortdag :P)

SPOILER
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:12:27 #88
378682 JohnBercow
pi_127966786
quote:
Zit je dan achter je kassa.. -O-
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:55:51 #90
Watdoeteenvulploegleider
pi_127967473
quote:
Kansloze kerel.. doe gewoon normaal en rustig.. :') :N
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:58:01 #91
378682 JohnBercow
pi_127967582
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:55 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Kansloze kerel.. doe gewoon normaal en rustig.. :') :N
Tja voor sommige mensen is dat moeilijk, en morgen staat ie weer in de winkel :') (of bij een ander filiaal).
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:59:30 #92
Watdoeteenvulploegleider
pi_127967656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:58 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Tja voor sommige mensen is dat moeilijk, en morgen staat ie weer in de winkel :') (of bij een ander filiaal).
Winkelverbod wegens intimidatie, ben je m een half-of een heel jaar kwijt :ja
pi_127967748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon een keer een berisping tegenaan gooien en daarna zorgen dat je hele filiaal weet wie hem gekregen heeft. Als je de VWA of IC over de vloer krijgt op zo'n dag kun je wel inpakken.
Bij ons passen echt maximaal 30 (dit neem ik nog ruim) rc's in de koelcellen. Diepvries passen er misschien 6 karren, maar dan moet je echt proppen. Broodcel(staat trouwens op een andere temperatuur bij ons) en brooddiepvries zitten over het algemeen vol, dus daar kan niks bij. Nu moet je mij toch echt vertellen waar wij de ruimte vandaag moeten halen om 40-60 vers ladingdragers kwijt te raken. Okey, een deel ervan zullen wel ongekoelde groente zijn, maar dan hou je nog steeds heel wat over. Wel moet ik er wel eventjes bij vermelden dat we 's avonds na de vulshift af en toe nog moeite hebben om groente die uitgeruimd moeten worden en de afboekingen in de koelcel te krijgen... Dit is zeker het geval met kerst, maar denk dat het deze donderdag avond ook heel erg proppen kan worden. En dan moet je nog bedenken dat je vers in de koelcellen moet uitsplitsen en daar dus ruimte voor vrijhouden. :')
pi_127967864
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Winkelverbod wegens intimidatie, ben je m een half-of een heel jaar kwijt :ja
Dan herkennen andere filialen hem nog niet.. (Lijkt mij dan..)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:04:21 #95
346939 Janneke141
pi_127967917
Dat is een andere situatie, en op zich iets waar meer filialen mee worstelen. Ik reageer op de situatie waar medewerkers het spul het magazijn inrossen uit lammigheid terwijl er wel degelijk plaats is in de cellen. Tenminste, dat is wat ik begrijp uit de post van Schuimpjes.
pi_127968238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:01 schreef exelletor het volgende:

[..]

Bij ons passen echt maximaal 30 (dit neem ik nog ruim) rc's in de koelcellen. Diepvries passen er misschien 6 karren, maar dan moet je echt proppen. Broodcel(staat trouwens op een andere temperatuur bij ons) en brooddiepvries zitten over het algemeen vol, dus daar kan niks bij. Nu moet je mij toch echt vertellen waar wij de ruimte vandaag moeten halen om 40-60 vers ladingdragers kwijt te raken. Okey, een deel ervan zullen wel ongekoelde groente zijn, maar dan hou je nog steeds heel wat over. Wel moet ik er wel eventjes bij vermelden dat we 's avonds na de vulshift af en toe nog moeite hebben om groente die uitgeruimd moeten worden en de afboekingen in de koelcel te krijgen... Dit is zeker het geval met kerst, maar denk dat het deze donderdag avond ook heel erg proppen kan worden. En dan moet je nog bedenken dat je vers in de koelcellen moet uitsplitsen en daar dus ruimte voor vrijhouden. :')
Wij hebben hier eigenlijk alleen op zaterdag last van. Wij zijn zondag open en krijgen geen levering. Op zaterdag wordt er dus extra veel ingestuwd om 2 dagen vooruit te kunnen. De koelcel is al niet heel groot en je moet ook bewegingsruimte hebben om uit te kunnen sorteren. Dat is wel vervelend, maar wij proberen wel zo goed mogelijk de koelketen te waarborgen.

Diepvries kunnen wij sowieso niet in de diepvriescel rijden, alleen de koelcel in. Wij beginnen wel gelijk met vullen zodra diepvries er is. De koelcel zorgt er in ieder geval voor dat de ontdooiing wat minder snel gaat.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:12:45 #97
378682 JohnBercow
pi_127968280
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
Dat is een andere situatie, en op zich iets waar meer filialen mee worstelen. Ik reageer op de situatie waar medewerkers het spul het magazijn inrossen uit lammigheid terwijl er wel degelijk plaats is in de cellen. Tenminste, dat is wat ik begrijp uit de post van Schuimpjes.
Ja, in de koelcel was voldoende ruimte. Koelcel kan volgens mij maximaal 30 rc's aan, stonden paar rc's met restanten en 2 melkrics. Kreeg in totaal nog geen 25 rc's binnen waarvan 3 melkrics en 4 buiten de cel groente. Het is inderdaad de lamlendigheid van de collega's. Diepvries stond helaas wel vol, maar goed dan hadden ze mij moeten roepen en dan had ik actie ondernomen (a. ik was DV zelf gaan vullen en had mijn eigen werkzaamheden later op de dag gedaan of b. een van die jongens had de zuivel even terug in de koelcel geplaatst en was DV gaan vullen). Helaas, voor sommige mensen - die al langer bij AH werken - is dat nog te moeilijk. Uiteindelijk zelf maar DV gevuld *O*
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127971513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:01 schreef exelletor het volgende:

[..]

Wij ruimen alleen op zaterdag uit, door de week gewoon afdekken.
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:36:53 #99
378682 JohnBercow
pi_127972095
Kwam net deze Facebook pagina tegen: https://www.facebook.com/FrustratiesVanKassameisjes. Allemaal zo herkenbaar :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127977382
Die vulnormeringen die op de schop gaan... Zal het wat ruimer worden? Of krapper? \

Mag hopen dat in onze winkel geen uurtjes van Verkoopafhandeling geschrapt worden.
pi_127977928
Laat ik dit nou net tegenkomen. Gelijk even aangemeld.
We hebben een leuke melding gehad vandaag:

Beste collega,
Bij het beoordelen van onder andere het transport naar jouw winkel is voor het Vers aflevermoment

wk 25, Woensdag, 17:44 uur

een te groot volume geconstateerd om in één keer af te leveren.
Om die reden wordt hiervoor een deellevering gemaakt.

De deellevering zal afgeleverd worden op:
Week: 25
Dag: Woensdag
Tijdstip 15:50 uur
Aantal containers in deellevering: 22

Opmerking:

Retouren kun je wel meegeven.

Voor beide leveringen wordt één gezamelijke EAB verstuurd en deze zal met de tweede rit worden meegestuurd. Voordat de EAB binnen is wordt je aangeraden geen tellingen te verrichten.

Onze welgemeende excuses voor de eventuele overlast.

Met vriendelijke groet,
DCP
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:34:13 #102
378682 JohnBercow
pi_127978494
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:15 schreef mike94 het volgende:
Retouren kun je wel meegeven.

Het mooie van die opmerking is dat je 9 van de 10 keer bij een deellevering ruzie hebt over het meegeven van de retouren:

"Onze informatie geeft aan dat we retouren mee mogen geven" en het antwoord is dan "Ja maar mijn informatie zegt van niet, en jullie zijn het eerste filiaal uit een rit van drie, en dat hoeft het niet"

Vervolgens gaan er dus geen retouren mee (incl. aantekening en stempel op het manifest), stuur je een SSC en krijg je als reactie "De chauffeur had retouren mee moeten nemen". Zorg er dan voor dat de chauffeur die info ook heeft :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127978573
Zo vreemd is die melding toch niet, een dergelijke melding krijgen we regelmatig.
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:41:10 #104
378682 JohnBercow
pi_127978708
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:36 schreef UncleSam het volgende:
Zo vreemd is die melding toch niet, een dergelijke melding krijgen we regelmatig.
Dat vroeg ik me ook al af... :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127981327
Bij ons is het vrij uniek zo'n melding.
pi_127982229
Kijk eens bij DC archief!
pi_127983767
Krijgen wij ook regelmatig. Vandaag nog een deellevering HB gehad. Achteraf had het allemaal wel in 1 vrachtwagen gepast.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:27:28 #108
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_127990167
Werd vanmorgen gevraagd om kassa te draaien vanmiddag. :') Ik heb de TLVA vriendelijk gevraagd op te bokken.
Flesje bier
pi_127993336
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:27 schreef Gezicht het volgende:
Werd vanmorgen gevraagd om kassa te draaien vanmiddag. :') Ik heb de TLVA vriendelijk gevraagd op te bokken.
Het gaat als het goed is straks onweren. Dan zit je toch liever binnen :')
pi_127993375
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:27 schreef Gezicht het volgende:
Mij werd ook een keer gevraagd of ik voor iemand wilde invallen, heb ze ook vriendelijk gezegd snel weg te gaan want té lang kassa draaien is niet goed voor mijn humeur. :P
pi_127993404
Wij krijgen per week 43 waarschijnlijk een nieuw spoorboekje. Eéntje waarbij we in de ochtend, half 5, HB-levering krijgen. Nu pas om half 11.

Best zin an. :Y
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:13:02 #112
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_127994421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:43 schreef einschtein het volgende:

[..]

Mij werd ook een keer gevraagd of ik voor iemand wilde invallen, heb ze ook vriendelijk gezegd snel weg te gaan want té lang kassa draaien is niet goed voor mijn humeur. :P
Precies. Af en toe bijpakken is tot daar aan toe, maar een paar uur, nee dankje.

Het kassa bijpakken gaat wel erg ver de laatste tijd trouwens. Kassa plant 1 of 2 mensen minder in om uren te besparen, waardoor wij meestal moeten overwerken. :')
Flesje bier
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:14:20 #113
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_127994456
Even alle gemiste pagina's weer door gelezen.
Over dat ziek zijn... Ik werk nu ook drie jaar bij mijn albert heijn en heb me ook nog nooit ziek gemeld. Wel een keertje tijdens het werk dat ik enorme buikpijn kreeg, maar heb toen nog moeizaam die twee uur doorgevuld. :')

Tijdens de zes jaar (vijf dagen in de week) middelbare school die ik achter de rug heb, heb ik me volgens mij ook maar hooguit drie/vier keer ziekgemeld? -O- Goede weerstand, I guess? :')

Kan me herinneren, een jaar (of twee) terug, dat ik op een bloedhete dag 's middags werd gebeld of ik vers wilde komen vullen. Bleek dat er van het hele middag team maar één iemand was komen opdagen. De rest was er niet of had zich "ziek" gemeld. Schandalig.
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:15:04 #114
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_127994488
- dubbelpost
pi_127994854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:31 schreef mujentas het volgende:
Een franchiser kan natuurlijk besluiten om je functiejaren te behouden. Maar in de praktijk zullen er weinig zijn die dit doen. Dan moet je wel een hele grote toegevoegde waarde hebben.

Dit herinnert mij aan iemand die een paar jaar terug bij ons kwam aankloppen. Hij moest weg in het WWM filiaal waar hij werkte. Volgens mij was hij daar teamleider. Hij wilde overstappen naar ons inclusief het behoud van zijn functiejaren en natuurlijk salaris. Hij is nog net niet uitgelachen tijdens zijn sollicitatiegesprek. Tegenwoordig is hij kwaliteitsmedewerker bij de XL hier in de buurt :D
Hoezo dat dan? :P

Denk dat AH iemand als mij liever in een druk stadsfiliaal wil laten werken, dan in een buurtsupermarkt.

Behou dan ook wel mijn functiejaren en salaris, vrij pittig met mijn 24 jaar, maar denk dat ze er in Utrecht minder moeilijk over doen, dan in lutjebroek toch?
pi_127995051
Ik woon sinds kort in de Pijp in Amsterdam, en wil me ook laten overplaatsen vanuit een filiaal in mijn oude woonplaats, vlak bij Alkmaar.

Twijfel ook een beetje of ik dit via mijn SM zal doen, of eerst zelf in Amsterdam op onderzoek uitga. SM is wel een tof wijf, en volgens mij mag ze me ook wel, al ken ik haar niet heel goed. Eigenlijk vind ik het al gauw prima, maar ik wil niet in een Filiaal in Noord ofzo terecht komen..

Maar ergens lijkt me toch wel dat het in amsterdam wel goed moet komen? Zoveel winkels in het centrum alleen al..
pi_127995605
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:30 schreef Clappindemcheekz het volgende:
Ik woon sinds kort in de Pijp in Amsterdam, en wil me ook laten overplaatsen vanuit een filiaal in mijn oude woonplaats, vlak bij Alkmaar.

Twijfel ook een beetje of ik dit via mijn SM zal doen, of eerst zelf in Amsterdam op onderzoek uitga. SM is wel een tof wijf, en volgens mij mag ze me ook wel, al ken ik haar niet heel goed. Eigenlijk vind ik het al gauw prima, maar ik wil niet in een Filiaal in Noord ofzo terecht komen..

Maar ergens lijkt me toch wel dat het in amsterdam wel goed moet komen? Zoveel winkels in het centrum alleen al..
In veel AH's in Amsterdam is het een puinhoop. Ik weet dat ze in het filiaal Museumplein grondig aan het reorganiseren zijn, misschien handig om daar even na te vragen.
pi_127995787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:48 schreef Froop het volgende:
Ik weet dat ze in het filiaal Museumplein grondig aan het reorganiseren zijn, misschien handig om daar even na te vragen.
Daar hadden we hier toch een iemand van?
pi_127998066
Zostraks zitten laden en lossen, zweteuhhh
pi_127998171
Onze koelingen hebben het aardig gehouden. Ik vind die ontdooi-momenten altijd wel maar raar. Maar een aantal keren alle koelingen, diepvriezen en bancarella's langs gelopen. Met dit weer kun je maar beter blijven opletten. :)
pi_128000776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:54 schreef Questionmarks het volgende:
Zostraks zitten laden en lossen, zweteuhhh
Gek hé, dat moet je ook gewoon staand doen.
pi_128003001
quote:
4s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:57 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Gek hé, dat moet je ook gewoon staand doen.
Jij bent vast de leukste thuis.
pi_128003308
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:46 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

_O-
pi_128009480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:56 schreef einschtein het volgende:
Onze koelingen hebben het aardig gehouden. Ik vind die ontdooi-momenten altijd wel maar raar. Maar een aantal keren alle koelingen, diepvriezen en bancarella's langs gelopen. Met dit weer kun je maar beter blijven opletten. :)
Bij ons gaat het gelukkig ook wel goed met de koelingen. Ze houden het eigenlijk zonder al te veel moeite vol. We hebben wel een TD meubel maaltijden die eigenlijk te koud is. Het is zo dat de compressoren eigenlijk al een tijdje afgeschreven zijn, maar we hebben een overcapaciteit dus voorlopig zullen ze het nog wel volhouden en dat moet ook eigenlijk wel want het duurt nog even voordat we gaan verhuizen.
pi_128010342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:22 schreef mujentas het volgende:

[..]

Bij ons gaat het gelukkig ook wel goed met de koelingen. Ze houden het eigenlijk zonder al te veel moeite vol. We hebben wel een TD meubel maaltijden die eigenlijk te koud is. Het is zo dat de compressoren eigenlijk al een tijdje afgeschreven zijn, maar we hebben een overcapaciteit dus voorlopig zullen ze het nog wel volhouden en dat moet ook eigenlijk wel want het duurt nog even voordat we gaan verhuizen.
Ah, bij jullie duurt het ook nog een tijdje? Zelfde hier. Wij hebben geen 'rode kaarten' dus er is ook geen reden voor ons om zo snel mogelijk te verbouwen. De enige issues die wij hebben is dat bijna alle koelingen in het magazijn niet heel stabiel meer zien. Ze koelen nog wel goed, dat wel.
pi_128010439
Mooie actie van de kwaliteitsmedewerkers trouwens. Hebben de afgelopen maanden de koelingen/diepvriezen nagelopen met een meter: 'He, wat raar, alle koelingen wijken een beetje af.'

2 week geleden dus de monteur erbij. Alles nagelopen, her en der wat dingen verholpen, klaar is kees.M Monteur gaat weg. Dag daarna, ja hoor, koelingen wijken weer af. "He, misschien is de temperatuurmeter wel kapot?" En ja hoor, ze pakken een nieuwe en die geeft alle temperaturen goed aan. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door einschtein op 19-06-2013 22:41:10 ]
pi_128010807
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:34 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ah, bij jullie duurt het ook nog een tijdje? Zelfde hier. Wij hebben geen 'rode kaarten' dus er is ook geen reden voor ons om zo snel mogelijk te verbouwen. De enige issues die wij hebben is dat bijna alle koelingen in het magazijn niet heel stabiel meer zien. Ze koelen nog wel goed, dat wel.
De bedoeling is dat eind dit jaar begonnen wordt met bouwen. Wij krijgen een winkel die 3 keer zo groot is als onze huidige winkel.

Soms hebben we wel eens problemen. Vorig jaar raakten bijvoorbeeld de condensoren op het dak oververhit. Frimex gebeld en we moesten zelf maar koelen met een tuinslang. Terug gebeld met de mededeling dat we een onderhoudscontract hebben en dat zij verantwoordelijk zijn dat alles draait. Toen zijn ze netjes langsgekomen, zoals het hoort. We hebben een onderhoudscontract en ze verwachten doodleuk dat we dan zelf even op het dak klimmen 8)7
pi_128010993
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:35 schreef einschtein het volgende:
Mooie actie van de kwaliteitsmedewerkers trouwens. Hebben de afgelopen maanden de koelingen/diepvriezen nagelopen met een meter: 'He, wat raar, alle koelingen wijken een beetje af.'

2 week geleden dus de monteur erbij. Alles nagelopen, her en der wat dingen verholpen, klaar is kees.M Monteur gaat weg. Dag daarna, ja hoor, koelingen wijken weer af. "He, misschien is de temperatuurmeter wel kapot?" En ja hoor, ze pakken een nieuwe en die geeft alle temperaturen goed aan. :+
Je moet het temperatuurpistool eenmaal per jaar kalibreren. Lege batterijen kunnen ook een verkeerde waarde veroorzaken.
pi_128011219
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:40 schreef mujentas het volgende:

Soms hebben we wel eens problemen. Vorig jaar raakten bijvoorbeeld de condensoren op het dak oververhit. Frimex gebeld en we moesten zelf maar koelen met een tuinslang. Terug gebeld met de mededeling dat we een onderhoudscontract hebben en dat zij verantwoordelijk zijn dat alles draait. Toen zijn ze netjes langsgekomen, zoals het hoort. We hebben een onderhoudscontract en ze verwachten doodleuk dat we dan zelf even op het dak klimmen 8)7
Maar waar moet je een tuinslang vandaan halen? o_O
pi_128011583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:43 schreef mujentas het volgende:

[..]

Je moet het temperatuurpistool eenmaal per jaar kalibreren. Lege batterijen kunnen ook een verkeerde waarde veroorzaken.
Beste wat je dan kunt doen is waterkoker aanzetten en dan het water meten, geeft het rond 100 graden aan, weet je dat ie goed is.
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:51:28 #131
346939 Janneke141
pi_128011584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:46 schreef exelletor het volgende:

[..]

Maar waar moet je een tuinslang vandaan halen? o_O
Bij de dukttape en de tie-wraps.
pi_128012237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
Bij de dukttape en de tie-wraps.
Haha okey. :')
pi_128014803
quote:

[..]

Hebben ze ook gedaan. Alleen toen ze dachten 'he, deze kon wel eens stuk zijn', hebben ze water gekookt. Daar gaf hij dus 69 graden aan. Toen hebben ze maar een nieuwe gepakt. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:40 schreef mujentas het volgende:

[..]

De bedoeling is dat eind dit jaar begonnen wordt met bouwen. Wij krijgen een winkel die 3 keer zo groot is als onze huidige winkel.

Zo gek is het bij ons nog nooit geweest.
pi_128015407
quote:

[..]

ieder kwartaal zelfs als ik het goed heb.
pi_128015409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:34 schreef einschtein het volgende:

[..]

Rode kaarten worden toch uitgedeeld als de HACCP niet in orde is, door Johnson Diversey?
pi_128030467
Wanneer komt ongeveer de nieuwe loonstrook online?
pi_128030518
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:57 schreef zakpatat90 het volgende:
Wanneer komt ongeveer de nieuwe loonstrook online?
Meestal de vrijdag voordat je loon krijgt.
pi_128036849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:42 schreef mujentas het volgende:

[..]

Rode kaarten worden toch uitgedeeld als de HACCP niet in orde is, door Johnson Diversey?
Rode kaarten krijg je als onderhoudsbedrijven voor niets naar een storing komen. Dus problemen aan je koelingen, toegangsdeuren, ventilatie, airboxen, kassa's, hardware, etc, die je zelf had kunnen oplossen, of al opgelost had terwijl de monteur wel is langskomen.
pi_128044207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:46 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

Nee.
pi_128044414
Wat is het gevolg van een rode kaart dan?
  donderdag 20 juni 2013 @ 19:08:23 #141
378682 JohnBercow
pi_128045340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:44 schreef mujentas het volgende:
Wat is het gevolg van een rode kaart dan?
Dat de werkzaamheden niet binnen het onderhoudscontract vallen en dat het Albert Heijn (of het filiaal) zelf voor de kosten moet opdraaien.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128053298
Misschien een hele stomme vraag, maar je wachtwoord voor je ahold mail, is toch gewoon dezelfde als dat van je plaza account? :D
Op de een of andere manier kan ik thuis niet inloggen op mijn aholdmail, terwijl dat op het werk wel gewoon lukt :?
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:46:18 #143
378682 JohnBercow
pi_128054321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Patrickk het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar je wachtwoord voor je ahold mail, is toch gewoon dezelfde als dat van je plaza account? :D
Op de een of andere manier kan ik thuis niet inloggen op mijn aholdmail, terwijl dat op het werk wel gewoon lukt :?
Ja het wachtwoord is hetzelfde. Maar om thuis in te kunnen loggen moet je (op het werk) twee-staps verificatie aanzetten en een "cursus" op het ELM volgen. Ik zoek het Handboek artikel even voor je op.

Edit: Zie Handboeken
Management
Automatisering
Mail
Email Google en de Email Google Quick Start Guide

Succes!
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128054509
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:46 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ja het wachtwoord is hetzelfde. Maar om thuis in te kunnen loggen moet je (op het werk) twee-staps verificatie aanzetten en een "cursus" op het ELM volgen.
aha is dat het, hoe kan ik die verificatie aanzetten?
pi_128054552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:49 schreef Patrickk het volgende:

[..]

Via het Instellingen-menu waar je bij kan als je op je e-mail inlogt. Nu dus alleen in de winkel, want je kan niet inloggen op het moment.
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:51:19 #146
378682 JohnBercow
pi_128054688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:49 schreef Patrickk het volgende:

[..]

Zie mijn eerste post.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128054800
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Zie mijn eerste post.
bedankt! ga het morgen eens proberen.
pi_128059059
Wtf, euroshopper gaat weg? :'( -O-
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:05:50 #149
378682 JohnBercow
pi_128059709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:54 schreef d4v1d het volgende:
Wtf, euroshopper gaat weg? :'( -O-
Kom je daar nu pas achter :P ? Is al een tijdje bekend, zijn zelfs acties geweest (petities als ik mij niet vergis) om het ES merk te behouden :W
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128059750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:05 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Kom je daar nu pas achter :P ? Is al een tijdje bekend, zijn zelfs acties geweest (petities als ik mij niet vergis) om het ES merk te behouden :W
Ik lees het net pas.. Zie net dat het ergens rond 10 april al was :') Ik heb nog nooit een AH basic product gezien though..
pi_128059894
Ik ga ook klagen als de energy drink ook maar 1 cent duurder wordt :( :')

( Dat is het enige wat ik van EuroShopper koop :') )

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2013 23:09:06 ]
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:09:10 #152
378682 JohnBercow
pi_128059901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:06 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik lees het net pas.. Zie net dat het ergens rond 10 april al was :') Ik heb nog nooit een AH basic product gezien though..
Er zijn er al enkele ingevoerd, zoals AH Basic eieren, muesli, jam, nasi en wat meer. Einde van het jaar zouden alle ES producten moeten zijn vervangen door AH Basic

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:09 schreef d4v1d het volgende:
Ik ga ook klagen als de energy drink ook maar 1 cent duurder wordt :( :')

( Dat is het enige wat ik van EuroShopper koop :') )
Heb gemerkt dat sommige AH Basic producten wel wat in prijs zijn gestegen... En klanten merken dit ook!
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128059927
Is wel jammer..
  vrijdag 21 juni 2013 @ 01:17:01 #154
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128065909
Zal de volgende keer als ik prijswijzigingen moe doen eens kijken of er veel prijsverschil is bij de basic producten. Vind het wel lomp, dat ze naast een andere naam en uiterlijk ook opeens een andere prijs krijgen.
pi_128068405
Volgens mij valt het nog wel mee naar met de prijsstijging. Ik weet dat de nasi en pasta in prijs omhoog zijn gegaan. Ik heb er in ieder geval nog maar weinig mensen over gehoord.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 07:54:11 #156
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_128068724
Damn... Ik zou toch zweren dat ik iets gelezen heb over "ELF" en tijdschriften... Ik kan het alleen nergens terugvinden? De zoekfunctie in Plaza helpt ook al niets..
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_128068938
Misschien het taakarchief?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 08:34:15 #158
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_128069084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:19 schreef mujentas het volgende:
Misschien het taakarchief?
Nope..
pi_128069359
Ik kan het ook niet meer vinden.
pi_128069409
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:54 schreef mujentas het volgende:
Ik kan het ook niet meer vinden.
Wap week 26, dus komende week.
pi_128069455
Staat ook op het wap van volgende week.

edit: nevermind :')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:11:21 #162
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_128070977
Iemand op HK die het even snel heeft bijgewerkt vanochtend...om 06.45 uur stond het er nog niet op..
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:11:21 #163
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128070978
Waar kun je eigenlijk zien wat de wap van volgende week is?
pi_128071106
Wap > bovenaan button komende weken
pi_128071241
Er is geen button zichtbaar als je thuis bent ingelogd.
pi_128071376
Ik heb me vergist. Ik dacht dat de ELF telling deze week gedaan moest worden dus had deze afgelopen woensdag gedaan.

Maar ja, gedaan is gedaan.
pi_128071549
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:26 schreef mujentas het volgende:
Ik heb me vergist. Ik dacht dat de ELF telling deze week gedaan moest worden dus had deze afgelopen woensdag gedaan.

Maar ja, gedaan is gedaan.
Volgende week even de voorraad enteren, AH wil dat je het perse volgende week doet.

Heb je toevallig ook morgen iemand ingepland voor tijdschriften? :p
pi_128071779
EIN-DE-LIJK. Handboeken zoeken werkt weer fatsoenlijk, kwam er bij toeval achter.. Echter de zoekfunctie voor doorzoeken nieuwsberichten werkt (nog) niet.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:12:43 #169
378682 JohnBercow
pi_128072721
Loonstrookjes staan online *O*
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128073238
Yay, meer geld dan ik had verwacht. *O*
Meer bijgewerkt o.a. door de deliverbouwing dan ik door had :D 26.5 TVT uren (op een contract van 32 per periode)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:49:58 #171
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_128074138
En de salarisstroken liggen er alweer uit. Het zal ook eens niet.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:50:42 #172
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128074164
Na paar minuten wachten kon ik ze toch zien. Bah, wat een mager salaris deze maand.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:55:46 #173
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_128074330
Hij doet het nu weer inderdaad. Bij mij is het vooral de belasting die er blij van wordt.

Maar ach, ik mag niet klagen.
pi_128075794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:33 schreef Fivel het volgende:

[..]

Volgende week even de voorraad enteren, AH wil dat je het perse volgende week doet.

Heb je toevallig ook morgen iemand ingepland voor tijdschriften? :p
Nee, dat regelen ze bij de kassa zelf maar :P
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:53:21 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_128076561
Ik krijg meer salaris dan verwacht, altijd een fijn gevoel :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_128077125
Fijn dit :') Loonstrook bij mij geeft een witte pagina _O-
pi_128077290
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef d4v1d het volgende:
Fijn dit :') Loonstrook bij mij geeft een witte pagina _O-
Moet je even wachten, duurde bij mij een minuut voordat het er voor kwam!
pi_128077319
Nvm, duurde even tot die geladen was.

Dit valt tegen -O-
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:30:43 #179
Watdoeteenvulploegleider
pi_128078046
Haha, wat een gemengde reacties qua loon :P.

Ik zal straks een keer kijken hoe het met mijn loon staat haha.
pi_128078234
oh, ik zie net pas 15 uren :') Dat is 2 weken. Dan vind ik het prima.

Dacht even dat ze de derde week ook al zouden meetellen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2013 13:34:59 ]
pi_128078423
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef d4v1d het volgende:
oh, ik zie net pas 15 uren :') Dat is 2 weken. Dan vind ik het prima.

Dacht even dat ze de derde week ook al zouden meetellen.
De periodes lopen altijd een week van te voren af, een week voordat jij je loon krijgt. Jij krijgt maandag loon, dus dat wil zeggen dat de vorige periode t/m afgelopen zondag liep.
pi_128098890
Voor wie wil lachen? Op Facebook heb je een pagina die frustraties van kassamedwerkers heet. Ik ging stuk op die pagina =')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:36:26 #183
378682 JohnBercow
pi_128104063
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor wie wil lachen? Op Facebook heb je een pagina die frustraties van kassamedwerkers heet. Ik ging stuk op die pagina =')
Je hebt ook Frustraties van vakkenvullers: https://www.facebook.com/FrustratiesVanVakkenvullers
En de Frustraties van kassameisjes: https://www.facebook.com/FrustratiesVanKassameisjes
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128104289
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:36 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Je hebt ook Frustraties van vakkenvullers: https://www.facebook.com/FrustratiesVanVakkenvullers
En de Frustraties van kassameisjes: https://www.facebook.com/FrustratiesVanKassameisjes
_O_
  zaterdag 22 juni 2013 @ 13:54:04 #185
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128116367
Wordt vanavond de langloopbonus weer verwisseld?
pi_128116458
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:54 schreef Hallyu het volgende:
Wordt vanavond de langloopbonus weer verwisseld?
Yup, gaat samen met salarisuitbetalingen. Hier gaan wij het overigens maandag ochtend hangen, lekker vroeg op. :)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:16:23 #187
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128116977
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:56 schreef exelletor het volgende:

[..]

Yup, gaat samen met salarisuitbetalingen. Hier gaan wij het overigens maandag ochtend hangen, lekker vroeg op. :)
Bij ons dus op zaterdagavond gewoon.
Maar die gaan bij ons bijna nooit goed, zal wel weer laat worden dan. ;(
  zondag 23 juni 2013 @ 03:18:15 #188
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128140681
Vraagje. Sinds kort krijgen bij bij de prijswijzigingen een envelop binnen waarop staat dat we die prijzen het laatst moeten doen. Maar zelfs de ASM weet niet waarom en hoezo. Weten jullie toevallig het nut van de envelop?
pi_128143542
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje.
Ik werk sinds begin mei bij Albert Heijn als caissière en ben nu mijn proeftijd door.
Ik ben per 1 juli aangenomen voor een jaarcontract. (12 uur per week)
Ik heb een Wajong-uitkering en krijg voor 50% uitbetaald door AH en 50% door UWV.
Omdat ik helaas maar 3 uur per dag werk is mijn maandsalaris natuurlijk niet zo hoog.
Nu heb ik binnenkort loonwaardebepaling waarbij zowel mijn supermarktmanager, teamleider, arbeidsdeskundige en jobcoach bij aanwezig zijn om te kijken of ze echt hiermee akkoord gaan. (Het UWV dan) dus ik ben erg benieuwd.
Wat ik wel begrepen heb is dat je een speciale kortingsbonuskaart kan aanvragen waarmee je extra korting kan krijgen en waarmee je extra geld bovenop je salaris kan sparen?
En wat betreft mijn salaris, ik heb begrepen, omdat ik maar 12 uur per week werk het vakantiegeld, de adv dagen en de winstuitkering al maandelijks worden bijgestort?
Iemand een idee hoeveel dit kan zijn?
En nu nog een andere vraag....binnenkort hebben wij een integrale telling.
Iemand enig idee wat dit inhoudt?
Wordt dan elk product in de winkel geteld en hoe gaat dat en waarom is dat?
Maar ik denk niet dat ik daarbij aanwezig mag zijn ivm mijn uitkering en loondispensatie?
Want ik begreep dat je dan 200% uitbetaald kreeg?

Hopelijk weet iemand dit!

Groetjes,

Misty
  zondag 23 juni 2013 @ 11:48:13 #190
378682 JohnBercow
pi_128143806
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:34 schreef misty1989 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje.
Ik werk sinds begin mei bij Albert Heijn als caissière en ben nu mijn proeftijd door.
Ik ben per 1 juli aangenomen voor een jaarcontract. (12 uur per week)
Ik heb een Wajong-uitkering en krijg voor 50% uitbetaald door AH en 50% door UWV.
Omdat ik helaas maar 3 uur per dag werk is mijn maandsalaris natuurlijk niet zo hoog.
Nu heb ik binnenkort loonwaardebepaling waarbij zowel mijn supermarktmanager, teamleider, arbeidsdeskundige en jobcoach bij aanwezig zijn om te kijken of ze echt hiermee akkoord gaan. (Het UWV dan) dus ik ben erg benieuwd.
Wat ik wel begrepen heb is dat je een speciale kortingsbonuskaart kan aanvragen waarmee je extra korting kan krijgen en waarmee je extra geld bovenop je salaris kan sparen?
En wat betreft mijn salaris, ik heb begrepen, omdat ik maar 12 uur per week werk het vakantiegeld, de adv dagen en de winstuitkering al maandelijks worden bijgestort?
Iemand een idee hoeveel dit kan zijn?
En nu nog een andere vraag....binnenkort hebben wij een integrale telling.
Iemand enig idee wat dit inhoudt?
Wordt dan elk product in de winkel geteld en hoe gaat dat en waarom is dat?
Maar ik denk niet dat ik daarbij aanwezig mag zijn ivm mijn uitkering en loondispensatie?
Want ik begreep dat je dan 200% uitbetaald kreeg?

Hopelijk weet iemand dit!

Groetjes,

Misty
Veel vragen in een post. Voor alles wat betreft het UWV kan ik je niet helpen. Die materie is mij nog te onbekend.

Iedere medewerker krijgt een Medewerkersvoordeelkaart waarmee je 10% van je aankopen (met een maximum van 75 euro per kwartaal) bij je salaris gestort krijgt in een aantal perioden (nummers weet ik zo even niet). Deze kaart krijg je automatisch (wordt naar het filiaal verstuurd en je zult de kaart dan in je postvak vinden of persoonlijk uitgereikt krijgen)

Mensen met een contract <12 uur per week krijgen inderdaad een all-in loon. Hiervoor moet je 32,97% bij je uurloon optellen, dan weet je wat je dus all-in per uur krijgt. Of dit voor Wajongers ook geldt weet ik niet. Ik zie alleen geen reden waarom dit het geval zou zijn.

Een integrale telling houdt in dat ieder artikel in de winkel en magazijn zal moeten worden geteld. Hiervoor worden in de handterminals (die PDA's) artikellijsten geladen die vervolgens door koppels van 2 geteld moeten worden. Een persoon telt de inhoud van het vak, de ander vult in. Of je hier 200% voor krijgt hangt er vanaf op welk moment de telling plaatsvindt, vaak is dit een zondag en dan krijg je inderdaad 200%. Maar ook hier weer, ik weet niet of je hierbij betrokken gaat worden. Vraag het anders eens aan je supermarktmanager of teamleider. De reden voor deze telling is dat Albert Heijn op die manier een beeld krijgt van wat de voorraad is die zij heeft, en die is nodig om de balans op te stellen etc.

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnBercow op 23-06-2013 11:55:08 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128144139
@Schuimpjes: Bedankt voor je antwoord! Het all-in uurloon geldt inderdaad ook voor Wajongeren. Ik had echt nooit verwacht dat ik deze kans zou krijgen, maar ik ben echt super blij.
Enig idee hoelang het duurt voordat je die kaart krijgt?
Ik heb begrepen dat je er 2 krijgt dus geef er 1 aan mijn moeder.
En mijn sm had het erover dat je per jaar ¤3000,- aan boodschappen moet doen voor die ¤75,- per kwartaal maar dat je sowieso iets krijgt per kwartaal al is het minder...
En dat je dus ook 10% spaart en 10% korting krijgt op al je boodschappen + de reguliere bonusaanbiedingen?
Maar bijvoorbeeld de winstuitkering is toch elke maand anders? Want je hebt niet elke maand dezelfde omzet dus dan is het de ene maand misschien 32% en de andere maand 34% ofzo? Of krijg je die bijvoorbeeld in december nog gestort of is dat alleen voor mensen met meer dan 12 uur per week?
Sorry hoor voor al mijn vragen...

[ Bericht 39% gewijzigd door misty1989 op 23-06-2013 12:13:38 ]
  zondag 23 juni 2013 @ 12:40:56 #192
378682 JohnBercow
pi_128145269
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:02 schreef misty1989 het volgende:
Enig idee hoelang het duurt voordat je die kaart krijgt?
Ik heb begrepen dat je er 2 krijgt dus geef er 1 aan mijn moeder.
En mijn sm had het erover dat je per jaar ¤3000,- aan boodschappen moet doen voor die ¤75,- per kwartaal maar dat je sowieso iets krijgt per kwartaal al is het minder...
En dat je dus ook 10% spaart en 10% korting krijgt op al je boodschappen + de reguliere bonusaanbiedingen?
Maar bijvoorbeeld de winstuitkering is toch elke maand anders? Want je hebt niet elke maand dezelfde omzet dus dan is het de ene maand misschien 32% en de andere maand 34% ofzo? Of krijg je die bijvoorbeeld in december nog gestort of is dat alleen voor mensen met meer dan 12 uur per week?
Sorry hoor voor al mijn vragen...

Winstuitkering
Eerst de winstuitkering (WUK). Mensen met contract =<12 uur per week krijgen iedere maand een percentage op hun loon zodat je aan het einde van het jaar de minimale WUK hebt gekregen van 42,5% van het gemiddelde periodesalaris.

Medewerkers met een contract >12 uur per week ontvangen dit aan het einde van het jaar, inclusief een voorlopige winstuitkering (dus in totaal bijvoorbeeld 60% van een gemiddeld periode salaris). De 17,5% die zij extra krijgen krijg jij vervolgens dan ook nog. Deze medewerkers krijgen in mei ook gewoon vakantiegeld en hebben te maken van ADV- en vakantie uren.

Als de resultaten dit toestaan ontvangen alle medewerkers nog een aanvullende WUK in periode 3 van het nieuwe jaar (vooral afhankelijk van de resultaten in de Decembermaand. ) Er kan dan bijvoorbeeld nog 10% bijkomen. Iedereen ontvangt dan nog eens 10% van een gemiddeld periodesalaris.

Overigens, als je bij een franchise filiaal werkt (die dus een eigen ondernemer hebben, te herkennen aan een 8 als eerste cijfer in het filiaalnr.) dan kan het zijn dat je geen WUK krijgt.

Voordeelkaart
De Medewerkervoordeelkaart ontvang je normaal gesproken volgens mij zodra je uit je proeftijd bent. Je zult de kaart dus wel binnenkort ontvangen.

Je krijgt 10% over alle boodschappen (uitgezonderd de wettelijke uitsluitngsartikelen zoals sigaretten, loten, zuigelingenvoeding etc.) met een maximum van 75 per kwartaal. Als je voor 750 euro per kwartaal boodschappen doet (jij en/of je moeder) dan krijg je die 75 euro. Per jaar moet je dus inderdaad voor 3000 euro aan boodschappen doen.

Ik weet het niet zeker, maar dat kunnen anderen hier wel bevestigen: Je kan in totaal 300 euro per jaar krijgen. Het kan dus zijn dat je twee keer 75 euro krijgt, een keer 50 en een keer 100. Maar goed, dat moeten anderen even bevestigen.

De pas is tevens gewoon een normale bonuskaart, dus je krijgt ook gewoon alle bonusaanbiedingen met korting (maar die 10% gaat er dus niet bij de kassa al vanaf, je krijgt het netjes bij je salaris teruggestort.)

Overigens, als je bij een franchise filiaal werkt (die dus een eigen ondernemer hebben, te herkennen aan een 8 als eerste cijfer in het filiaalnr.) dan kan het zijn dat je geen Medewerkerskaart krijgt, maar aangezien je SM aangaf dat je 3000 moet besteden zal het wel geen franchise zijn ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnBercow op 23-06-2013 12:57:24 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128145702
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 03:18 schreef Hallyu het volgende:
Vraagje. Sinds kort krijgen bij bij de prijswijzigingen een envelop binnen waarop staat dat we die prijzen het laatst moeten doen. Maar zelfs de ASM weet niet waarom en hoezo. Weten jullie toevallig het nut van de envelop?
Dat zijn prijswijzigen die AH doorvoert nadat de actie-kaarten (actie A4, bonuskop, schapkaarten) zijn uitgeprint en gesorteerd. Gezien AH toch nog graag een van de goedkoopste wilt zijn, voeren ze daarom prijswijzingen uit.

Die komen dus in die envelop binnen en moeten daarom als laatste worden voorgehangen. De prijs die die kaartjes aangeven is de juiste actieprijs.
pi_128145907
De personeelskorting zit er volgens mij volgende periode weer bij. Voorheen kregen wij de personeelskorting op dezelfde dag als WWM, maar aangezien AH het niet meer overmaakt kan ik dit niet zeker zeggen. Ik zag wel vorige week een opvraag voor personeelskorting voorbij komen op Plaza dus het lijkt mij dan volgende periode.

Of er wajongers gebruikt worden bij een integrale telling hangt natuurlijk af van je leidinggevende.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:02:13 #195
378682 JohnBercow
pi_128146020
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:59 schreef mujentas het volgende:
De personeelskorting zit er volgens mij volgende periode weer bij. Voorheen kregen wij de personeelskorting op dezelfde dag als WWM, maar aangezien AH het niet meer overmaakt kan ik dit niet zeker zeggen. Ik zag wel vorige week een opvraag voor personeelskorting voorbij komen op Plaza dus het lijkt mij dan volgende periode.

Maandag krijgen we loon van periode 6, daar zit geen MVP bij. Dan zouden we inderdaad in periode 7 moeten krijgen.

Moeten jullie zelf als franchiser uitrekenen hoeveel elke medewerker krijgt aan MVP?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128146177
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:02 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Jullie moeten zelf als franchiser uitrekenen hoeveel elke medewerker krijgt aan MVP?
Nee, maar vroeger stortte AH zelf de personeelskorting (dus tegelijk met WWM). Tegenwoordig moet de ondernemer dit zelf doen. Dit is eigenlijk veranderd omdat de ondernemers meer inzicht wilden in het hele personeelskorting gebeuren. Vroeger had je alleen een totaalbedrag voor het hele filiaal die de ondernemer moest betalen. Tegenwoordig is het gespecificeerd per medewerker, maar moet de ondernemer het zelf overmaken.

De personeelskorting wordt door het hoofdkantoor gewoon uit Pallas getrokken (op basis van bonuskaart gegevens) en netjes aangeleverd.
pi_128146256
Is idd geen Franchise filiaal...
Je moet jezelf inschrijven voor die integrale telling dus ik zal het wel even navragen...
Oké bedankt, dus in december en maart evt. kan mijn salaris dus afwijken. (In positieve zin)
Maakt AH het salaris niet over?
En wat betekent dan WWM?
Besteden ze dit uit oid?
En mijn moeder en ik doen idd allebei boodschappen, maar ik heb begrepen dat je toch 2 van die pasjes krijgt.
Dan maakt het toch niet uit bij welke AH je boodschappen doet? (Mijn moeder woont ergens anders dan mij)
  zondag 23 juni 2013 @ 13:11:54 #198
378682 JohnBercow
pi_128146373
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:08 schreef misty1989 het volgende:
Je moet jezelf inschrijven voor die integrale telling dus ik zal het wel even navragen...
Gewoon inschrijven dan. Dan hoor je vanzelf wel of het goed is ja of nee :P. Laat ook zien dat je betrokken bent bij het bedrijf en niet iedere dag je drie uurtjes werkt en vervolgens weer direct naar huis gaat!

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:08 schreef misty1989 het volgende:
Is idd geen Franchise filiaal...
Oké bedankt, dus in december en maart evt. kan mijn salaris dus afwijken. (In positieve zin)
Maakt AH het salaris niet over?
En wat betekent dan WWM?
Besteden ze dit uit oid?
Albert Heijn maakt het salaris gewoon over, alleen hebben ze dit uitbesteed aan het bedrijf Genpact (voorheen Accounting Plaza dat eigendom was van Ahold) die uitrekent wat je moet krijgen. Ja, je salaris kan wat hoger zijn in die maanden, hoewel dit natuurlijk geheel afhankelijk van de resultaten is. Helaas - maar wel logisch - daalt de WUK ieder jaar.

WWM (WinkelWerkMaatschappij) zijn alle normale filialen van Albert Heijn, daarnaast zijn dan de franchisers die eigendom zijn van ondernemers.

quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:08 schreef misty1989 het volgende:
En mijn moeder en ik doen idd allebei boodschappen, maar ik heb begrepen dat je toch 2 van die pasjes krijgt.
Dan maakt het toch niet uit bij welke AH je boodschappen doet? (Mijn moeder woont ergens anders dan mij)
Dit maakt inderdaad niet uit. Zolang jij jouw bonuskaart maar niet gebruikt als je aan het werk bent (behalve voor en na je werktijd en tijdens je pauzes). Als je je eigen kaart gaat scannen tijdens je kassawerkzaamheden dan maak je geen goede vrienden met Albert Heijn :')

[ Bericht 20% gewijzigd door JohnBercow op 23-06-2013 13:19:37 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 23 juni 2013 @ 13:14:19 #199
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_128146453
Dalijk Fit & Fun in de regen :')
Flesje bier
pi_128146470
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:06 schreef mujentas het volgende:

[..]

Nee, maar vroeger stortte AH zelf de personeelskorting (dus tegelijk met WWM). Tegenwoordig moet de ondernemer dit zelf doen. Dit is eigenlijk veranderd omdat de ondernemers meer inzicht wilden in het hele personeelskorting gebeuren. Vroeger had je alleen een totaalbedrag voor het hele filiaal die de ondernemer moest betalen. Tegenwoordig is het gespecificeerd per medewerker, maar moet de ondernemer het zelf overmaken.

De personeelskorting wordt door het hoofdkantoor gewoon uit Pallas getrokken (op basis van bonuskaart gegevens) en netjes aangeleverd.
Overigens heb ik wel het idee dat dit in het nadeel is van de medewerkers. Bij onszelf niet, maar bij franchise in het algemeen.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:16:51 #201
378682 JohnBercow
pi_128146549
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:14 schreef mujentas het volgende:

[..]

Overigens heb ik wel het idee dat dit in het nadeel is van de medewerkers. Bij onszelf niet, maar bij franchise in het algemeen.
Sommige franchisers hebben natuurlijk wel een personeelsbeleid dat minder aantrekkelijk is voor medewerkers ten opzichte van de WWM. Denk aan de WUK, MVP, Kerstpakket (hoewel ik die van 2012 nog steeds moet uitpakken :') )
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128146709
Mja, ik doelde eigenlijk meer op het feit dat de ondernemer het nu zelf moet overmaken en dus invloed heeft op het bedrag dat hij overmaakt. Voorheen had je hier totaal geen invloed op, AH regelde het automatisch en het totaalbedrag werd gewoon ingehouden op de kostenfactuur.

Met het nieuwe systeem heb ik wel eens het idee dat sommige franchisers de boel gaan belazeren en te weinig personeelskorting gaan uitbetalen.

Maar goed, dat is gewoon een gevoel dat ik heb.
pi_128147352
Thanks voor de duidelijkheid allemaal! Hoop ook dat ik snel mijn inlog en ww krijg voor AH Plaza want om steeds op dat rooster te kijken in de kantine is niet ideaal.
Dat krijg je zeker de 1e dag van je officiële contract?
  zondag 23 juni 2013 @ 13:41:06 #204
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_128147409
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:21 schreef mujentas het volgende:
Mja, ik doelde eigenlijk meer op het feit dat de ondernemer het nu zelf moet overmaken en dus invloed heeft op het bedrag dat hij overmaakt. Voorheen had je hier totaal geen invloed op, AH regelde het automatisch en het totaalbedrag werd gewoon ingehouden op de kostenfactuur.

Met het nieuwe systeem heb ik wel eens het idee dat sommige franchisers de boel gaan belazeren en te weinig personeelskorting gaan uitbetalen.

Maar goed, dat is gewoon een gevoel dat ik heb.
Ik denk niet dat een ondernemer gaat frauderen (want dat is het gewoon) voor een paar 100 euro per kwartaal. Want dit is iets wat snel opvalt en makkelijk na te kijken is
pi_128147421
Je contract gaat in op de dag dat je in dienst komt.

Ik zou gewoon even vragen hoe het zit. Misschien zijn ze het wel vergeten.
pi_128147729
quote:
3s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:41 schreef NJ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een ondernemer gaat frauderen (want dat is het gewoon) voor een paar 100 euro per kwartaal. Want dit is iets wat snel opvalt en makkelijk na te kijken is
Ik denk juist dat het niet opvalt omdat de medewerker geen inzicht heeft op het totaalbedrag wat hij/zij heeft uitgegeven in een kwartaal, tenzij iemand natuurlijk alle bonnetjes bewaard en alles uitrekent. In de praktijk zullen er weinig zijn die dit doen.
  zondag 23 juni 2013 @ 14:07:34 #207
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_128148462
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:49 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik denk juist dat het niet opvalt omdat de medewerker geen inzicht heeft op het totaalbedrag wat hij/zij heeft uitgegeven in een kwartaal, tenzij iemand natuurlijk alle bonnetjes bewaard en alles uitrekent. In de praktijk zullen er weinig zijn die dit doen.
Dat kan dus alleen met hele kleine bedragen, anders gaat het echt opvallen dat iemand constant minder krijgt dan dat hij denkt. Met een tientje per persoon in een filiaal van 150 man heb je het dan over 6000 euro op jaarbasis. Daarvoor moet je dan je boekhouding gaan aanpassen, het risico lopen dat als AH er achter komt dat ze de overeenkomst opzeggen (en zie maar eens een nieuwe te krijgen ergens anders) en het risico op gevangenisstraf.

Als je serieus denkt dat je baas dat doet, moet je ander werk gaan zoeken.
pi_128148716
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:07 schreef NJ het volgende:

[..]

Dat kan dus alleen met hele kleine bedragen, anders gaat het echt opvallen dat iemand constant minder krijgt dan dat hij denkt. Met een tientje per persoon in een filiaal van 150 man heb je het dan over 6000 euro op jaarbasis. Daarvoor moet je dan je boekhouding gaan aanpassen, het risico lopen dat als AH er achter komt dat ze de overeenkomst opzeggen (en zie maar eens een nieuwe te krijgen ergens anders) en het risico op gevangenisstraf.

Als je serieus denkt dat je baas dat doet, moet je ander werk gaan zoeken.
Nee, ik zei dat ik niet denk dat onze ondernemer dat doet. Maar misschien wel andere ondernemers, waarom zouden ze anders gehamerd hebben op een verandering in de procedure?

AH heeft verder weinig met de personeelskorting te maken, dus het opzeggen van een overeenkomst en gevangenisstraf is een beetje vergezocht.
  zondag 23 juni 2013 @ 14:19:22 #209
346939 Janneke141
pi_128148935
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:13 schreef mujentas het volgende:
AH heeft verder weinig met de personeelskorting te maken, dus het opzeggen van een overeenkomst en gevangenisstraf is een beetje vergezocht.
Dat is helemaal niet vergezocht, aangezien de franchiser contractbreuk pleegt naar AH toe en op het delict 'fraude' nu eenmaal een gevangenisstraf kan staan.

Maar ik ben het met NJ eens: ik acht het bijzonder onwaarschijnlijk dat dit daadwerkelijk gebeurt, wat het tot een non-discussie maakt.
  zondag 23 juni 2013 @ 16:24:50 #210
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128154605
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dat zijn prijswijzigen die AH doorvoert nadat de actie-kaarten (actie A4, bonuskop, schapkaarten) zijn uitgeprint en gesorteerd. Gezien AH toch nog graag een van de goedkoopste wilt zijn, voeren ze daarom prijswijzingen uit.

Die komen dus in die envelop binnen en moeten daarom als laatste worden voorgehangen. De prijs die die kaartjes aangeven is de juiste actieprijs.
Ik snap het nog steeds niet helemaal. Je krijgt ze tegelijk binnen met de overige prijswijzigingen en hangt ze ook gewoon dezelfde avond op. Dus waarom een speciale envelop maken?
pi_128155573
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ze bedoeld de envelop met "prijskaartjes" die je tegenwoordig binnen krijgt met gewone schapstickers.
pi_128155682
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:24 schreef Hallyu het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet helemaal. Je krijgt ze tegelijk binnen met de overige prijswijzigingen en hangt ze ook gewoon dezelfde avond op. Dus waarom een speciale envelop maken?
Als het klopt wat hij zegt wordt het wel tegelijk verstuurd, maar zijn ze later geprint bij de printer. Dus het zouden in principe kaartjes kunnen zijn die andere kaartjes die je in dezelfde lading ontvangt vervangen, omdat het last minute wijzigingen zijn.
pi_128155811
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:50 schreef bigbass het volgende:

[..]

Als het klopt wat hij zegt wordt het wel tegelijk verstuurd, maar zijn ze later geprint bij de printer. Dus het zouden in principe kaartjes kunnen zijn die andere kaartjes die je in dezelfde lading ontvangt vervangen, omdat het last minute wijzigingen zijn.
Ze praten voor mijn gevoel wel iets langs elkaar heen. Want hij had het voor mijn gevoel over de AGF enveloppe, waar ook andere kaartjes inzitten.

Sommige stickers vervangen in de prijswijzigingen enveloppe vervangen stickers die in het vorige pakket ook zaten.

Langloopbonus viel trouwens behoorlijk mee gisteren
pi_128157381
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:55 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ze praten voor mijn gevoel wel iets langs elkaar heen. Want hij had het voor mijn gevoel over de AGF enveloppe, waar ook andere kaartjes inzitten.

Sommige stickers vervangen in de prijswijzigingen enveloppe vervangen stickers die in het vorige pakket ook zaten.

Wij zijn met 3 man toch wel een paar uurtjes bezig geweest, bij jullie?
pi_128157496
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:52 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

Wij zijn met 3 man toch wel een paar uurtjes bezig geweest, bij jullie?
Ze hebben met ze tweeën opgehangen waarbij 1 van de 2 na 1,5 uur ervanaf is gehaald omdat het wel af ging komen.
Totaal zo'n 4,5 uur
pi_128165624
quote:

[..]

Enige voordeel die ik zie bij de aparte envelop is dat alle wap stickers niet in die envelop zit. Waardoor het uitzoeken wat sneller gaat..
  zondag 23 juni 2013 @ 21:04:03 #217
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128165835
quote:

[..]

Oh, inderdaad. Nu snap ik wat hij bedoeld. haha.
Klinkt logisch, dachten wij ook aan. Maar ik heb nog nooit gehad - in deze paar weken dat we die aparte enveloppe krijgen - dat dat zo was. De stickers in de "als laatste hangen" envelop zijn totaal andere prijsstickers dan de overige stickers.
pi_128168005

Herkenbaar :D
pi_128168795
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:04 schreef Hallyu het volgende:

[..]

Oh, inderdaad. Nu snap ik wat hij bedoeld. haha.
Klinkt logisch, dachten wij ook aan. Maar ik heb nog nooit gehad - in deze paar weken dat we die aparte enveloppe krijgen - dat dat zo was. De stickers in de "als laatste hangen" envelop zijn totaal andere prijsstickers dan de overige stickers.
Niet altijd zitten soms ook zelfde tussen.
Maar inderdaad lang niet alles.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:46:21 #220
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128172513
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:48 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Niet altijd zitten soms ook zelfde tussen.
Maar inderdaad lang niet alles.
Ja, gisteravond zaten er volgensmij een paar tussen.
Maar in dezelfde enveloppe zaten ook heel veel wasmiddel prijsstickers, terwijl maandag daar een WORP van is. Heb deze dus ook maar even apart gelegt, want moet toch maandag zelf die worp gaan doen. (Na een heel jaar geen worp gedaan te hebben, hopelijk gaat het goed..)
  maandag 24 juni 2013 @ 00:20:36 #221
Watdoeteenvulploegleider
pi_128177174
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:46 schreef Hallyu het volgende:

[..]

Ja, gisteravond zaten er volgensmij een paar tussen.
Maar in dezelfde enveloppe zaten ook heel veel wasmiddel prijsstickers, terwijl maandag daar een WORP van is. Heb deze dus ook maar even apart gelegt, want moet toch maandag zelf die worp gaan doen. (Na een heel jaar geen worp gedaan te hebben, hopelijk gaat het goed..)
Ach, dat gaat je vast goed af!
Werk ze vandaag :).
  maandag 24 juni 2013 @ 00:24:15 #222
Watdoeteenvulploegleider
pi_128177300
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:36 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]

Haha, echt he.

Soms roepen ze je van het ene uiterste van het pad naar het andere uiterste van het pad :')
Loop gewoon even naar ons toe ipv te roepen en te tieren 'eh jonguh, ik moet waspoeder hebben! Waar is waspoedeèèèr?!?! ' :')____!

Zo herkenbaar en kansloos.
pi_128179328
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:24 schreef Hallyu het volgende:

[..]

Omdat de inhoud later is geprint en nieuwe prijzen bevat. Er was laatste een taakbericht/nieuwsbericht over op Plaza, in ieder geval over de envelop die ik bedoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door einschtein op 24-06-2013 01:34:26 ]
pi_128179770
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 00:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Haha, echt he.

Soms roepen ze je van het ene uiterste van het pad naar het andere uiterste van het pad :')
Loop gewoon even naar ons toe ipv te roepen en te tieren 'eh jonguh, ik moet waspoeder hebben! Waar is waspoedeèèèr?!?! ' :')____!

Zo herkenbaar en kansloos.
Liep laatst met een kar, schiet er opeens iemand in een elektrische rolstoel voor me. En dan boos worden dat ik niet uitkijk :(
pi_128183808
Soms als je overwerkt komen de uren bij TVT terrecht. Maar weet iemand waarom dat eigenlijk is? Heb 3/4 van mijn overgewerkte uren uitbetaald gekregen maar 1/4 staat nu bij TVT. En hoe zie je dat het bij je huidige periode is bijgeschreven? Staat er dan bij saldo +7.5. Of bij gekweekt?
pi_128183991
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vergezocht, aangezien de franchiser contractbreuk pleegt naar AH toe en op het delict 'fraude' nu eenmaal een gevangenisstraf kan staan.

Maar ik ben het met NJ eens: ik acht het bijzonder onwaarschijnlijk dat dit daadwerkelijk gebeurt, wat het tot een non-discussie maakt.
Omdat je het onwaarschijnlijk acht, is het gelijk een non-discussie? Ok. :')
pi_128184046
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 01:42 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Liep laatst met een kar, schiet er opeens iemand in een elektrische rolstoel voor me. En dan boos worden dat ik niet uitkijk :(
Je hebt wel vaker van die rolstoelers die denken dat ze in een formule 1 wagen rijden. Levensgevaarlijk.

Een paar jaar terug stond er een filmpje op Dumpert van een filiaal hier in de buurt. Iemand in een elektrische rolstoel had de counter verplaatst :D
  maandag 24 juni 2013 @ 12:02:30 #229
378682 JohnBercow
pi_128187817
quote:
_O-

Salaris bij ABN Amro is weer gestort :D
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 24 juni 2013 @ 12:41:01 #230
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128189176
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 00:20 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Ach, dat gaat je vast goed af!
Werk ze vandaag :).
Thanks. :)
Ja, ik had die wasmiddelen worp ruim binnen te tijd erdoorheen gejast. Dus dat viel mee. :D
Nu pauze dadelijk nog kantoorartikelen en nog wat wap-jes. En klaaaaaar.
pi_128189308
6 meter wasmiddelen in 3 uur gedaan. Stond n uur per meter voor toch?
pi_128190093
Officieel is een WORP standaard 1 meter per uur dacht ik zo, bij sommige -lastige- assortimentsgroepen willen ze er nog wel eens 1,5u van maken.

Onze WORP-en man zal er wel de hele dag mee bezig zijn, als het niet anderhalve dag is. Wij hebben ook iets van 6 meter.
pi_128190242
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:08 schreef einschtein het volgende:
Officieel is een WORP standaard 1 meter per uur dacht ik zo, bij sommige -lastige- assortimentsgroepen willen ze er nog wel eens 1,5u van maken.

Onze WORP-en man zal er wel de hele dag mee bezig zijn, als het niet anderhalve dag is. Wij hebben ook iets van 6 meter.
Hele dag is wel erg lang. Wasmiddelen is vrij simpel; grote producten, geen verdelers..
pi_128190301
De langloop viel gisteren best mee inderdaad :) .
  maandag 24 juni 2013 @ 13:35:47 #235
Watdoeteenvulploegleider
pi_128191084
quote:
Hahaha wat een bazenfilmpje! :D
Goed gevonden haha.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:22:12 #237
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128201440
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:08 schreef einschtein het volgende:

Ja wij hebben vijf meter wasmiddelen en kregen daar dus vijf uur voor.
Maar als je naar het totaal kijkt heb ik daar maar vier uur van gebruikt om alles op zijn plaats te krijgen met de juiste prijsstickers ervoor. Was echt easy peasy. De planken hoefden ook amper verhangen te worden.
  maandag 24 juni 2013 @ 17:30:39 #238
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_128201782
Zat vanmiddag een muis tussen de eieren. -O- Gelukkig niet in het magazijn.
Flesje bier
pi_128203932
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 01:26 schreef einschtein het volgende:

[..]

Omdat de inhoud later is geprint en nieuwe prijzen bevat. Er was laatste een taakbericht/nieuwsbericht over op Plaza, in ieder geval over de envelop die ik bedoel.
Ja dat is inderdaad de AGF enveloppe toen zat er extra veel in.
pi_128206265
Iemand een idee waarom er wel extra mensen voor maximaal 12 uur per week worden aangenomen maar mensen die aangeven meer willen en kunnen te werken dit niet word toegestaan?
Zijn daar regels voor oid?
pi_128206352
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:12 schreef misty1989 het volgende:
Iemand een idee waarom er wel extra mensen voor maximaal 12 uur per week worden aangenomen maar mensen die aangeven meer willen en kunnen te werken dit niet word toegestaan?
Geen specefieke regels.

Maar wat dacht je van flexibiliteit?
  maandag 24 juni 2013 @ 19:14:09 #242
346939 Janneke141
pi_128206363
quote:
Betalen van toeslagen, gezeik met contractverhogingen, nieuwe medewerkers van 15 zijn goedkoper dan ervaren krachten van 20. Dat soort dingen.
pi_128206495
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:13 schreef Fivel het volgende:

[..]

Hele dag is wel erg lang. Wasmiddelen is vrij simpel; grote producten, geen verdelers..
Correct. Je wil daarom ook niet weten hoe lang hij doet over de 'lastige' WORPen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:22 schreef Hallyu het volgende:

[..]

Ja wij hebben vijf meter wasmiddelen en kregen daar dus vijf uur voor.
Maar als je naar het totaal kijkt heb ik daar maar vier uur van gebruikt om alles op zijn plaats te krijgen met de juiste prijsstickers ervoor. Was echt easy peasy. De planken hoefden ook amper verhangen te worden.
Inderdaad, easy. Niet voor iedereen. :P
pi_128206716
Thanks...wat betreft flexibiliteit...het lijkt mij dat mensen met meer uren ook erg flexibel zijn, maar goed.
Bij ons werken er best veel mensen boven de 20...gemiddelde leeftijd ligt rond de 25.
pi_128207449
Gisteren een Tokkie moeder met 2 kinderen al racend door de winkel met 2 van die kleuterkarretjes. Rijdt er 1 VOLgas op mijn hiel met dat ding. Tyfuspijn, en ben nogal nijdig naar die moeder gestapt dat ze op dr kinderen moet letten, en dat als dit bij een oude mevrouw gebeurd was, het een stuk minder goed was afgelopen.

Was mevrouw verdomme op haar teentjes getrapt en wilde de SM spreken :') Altijd leuk hoe die tokkies denken dat iedereen ze serieus neemt. Ze dacht echt mij wel even te laten ontslaan door de SM erbij te halen. Gelukkig kreeg ze van hem ook nog een veeg uit de pan. Klantvriendelijk niet echt, maar er zijn toch wel grenzen..
pi_128208452
Klant is koning, maar winkelier is nog altijd keizer, he. ;)
  maandag 24 juni 2013 @ 20:06:20 #247
378682 JohnBercow
pi_128208749
Over "Klant is Koning" gesproken. Wij hebben zo'n Tip bord in de winkel waar klanten kunnen aangeven wat ze graag anders willen zien aan de winkel. Tegenwoordig gebruiken mensen dat bord ook om te vragen waar wat ligt. Krijg je een kaartje "Waar ligt de gecondenseerde melk" groot in hoofdletters geschreven. In plaats van even langs een medewerker te lopen en het te vragen (Daar zijn wij toch voor, klanten helpen) ga je het op een kaartje schrijven :').
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128208782
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:
Over "Klant is Koning" gesproken. Wij hebben zo'n Tip bord in de winkel waar klanten kunnen aangeven wat ze graag anders willen zien aan de winkel. Tegenwoordig gebruiken mensen dat bord ook om te vragen waar wat ligt. Krijg je een kaartje "Waar ligt de gecondenseerde melk" groot in hoofdletters geschreven. In plaats van even langs een medewerker te lopen en het te vragen (Daar zijn wij toch voor, klanten helpen) ga je het op een kaartje schrijven :').
Gelukkig krijgen ze dan ook lekker snel antwoord, als ze het op zo'n papiertje schrijven. :Y
  maandag 24 juni 2013 @ 20:07:45 #249
378682 JohnBercow
pi_128208814
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:06 schreef einschtein het volgende:

[..]

Gelukkig krijgen ze dan ook lekker snel antwoord, als ze het op zo'n papiertje schrijven. :Y
Inderdaad... En dan is gecondenseerde melk ook echt een product dat thuis in de voorraadkast staat :Y

Laatst ook "Waar ligt de biologische kip? Biologisch eten: een stimulans en geen straf" |:(
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128209435
quote:
Doet me hieraan denken KLB / Mensen op klacht.nl #12 Waar de analfabeten lopen te klagen

:D
pi_128209830
Ik vind die Frustraties van Vakkenvullers-pagina wel erg in de buurt komen zo nu en dan. :P
  maandag 24 juni 2013 @ 20:32:26 #252
378682 JohnBercow
pi_128210029
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:
Ik vind die Frustraties van Vakkenvullers-pagina wel erg in de buurt komen zo nu en dan. :P
Ik vind ze allemaal zo herkenbaar... Iedere dag komen ze wel weer voor in de winkel... We kunnen er een bingo kaart van maken :P als je iets ziet / hoort gewoon afstrepen :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 24 juni 2013 @ 20:32:53 #253
368515 Rhalius
Verteller
pi_128210051
quote:
Het lijkt een kortzichtige wanhoopsdaad te zijn om geld te besparen op personeel. Ze zouden er meer aan hebben om te kijken hoe de omzet verbeterd kan worden, waarom klanten wegblijven en zo.

Er zitten nu eenmaal veel nadelen eraan als je veel medewerkers maar een klein aantal uren laat werken. Als het fout gaat, probeer dan maar eens uit te zoeken wie de fout heeft gemaakt.
Als er niemand echt verantwoordelijk is en je werkt met veel onervaren krachten dan krijg je dus een hoop slecht aangevulde artikelen en dus een hoop spullen over de datum op de lange termijn.

Komt ook bij dat medewerkers er niet bepaald gemotiveerd van worden en evengoed lichtelijk gefrustreerd van kunnen raken als ze meer willen werken en het gewoonweg mogelijk hoort te zijn en ze worden constant afgescheept met smoesjes en in het ergste geval keiharde leugens.

En natuurlijk zijn medewerkers die minder werken niet zo erg meer op de hoogte van alles wat er speelt, van wijzigingen en zo. De binding met de winkel en collegas verdwijnt zo ook.

De klanten moeten we natuurlijk ook niet vergeten, die worden ook de dupe van dit soort wanbeleid.
Het aantal ongeinteresseerde medewerkers stijgt, klanten zien telkens weer andere gezichten en vooral in kleinere dorpen hechten klanten veel waarde aan bekende gezichten.

En als laatste heb je ook nog te maken met ontevreden personeel die thuis en bij hun kennisen zullen praten over de werksituatie. En zo kan een winkeleigenaar dus een negatieve reputatie krijgen, en probeer daar dan maar weer eens van af te komen.

Nogmaals, het is een kortzichtige wanhoopsdaad. Iedereen met een beetje strategisch inzicht kan zien dat dit een noodoplossing is die op de lange termijn erg slecht uitpakt.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:38:03 #254
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128210358
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:16 schreef einschtein het volgende:

[..]

Correct. Je wil daarom ook niet weten hoe lang hij doet over de 'lastige' WORPen.

[..]

Inderdaad, easy. Niet voor iedereen. :P
Lastige worpen zijn ook niet mijn ding, maar dat komt omdat ik bijna nooit worpen doe.
Maar waarom laten jullie hem dat doen, als hij er niks van bakt?
pi_128210416
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef Hallyu het volgende:

[..]

Lastige worpen zijn ook niet mijn ding, maar dat komt omdat ik bijna nooit worpen doe.
Maar waarom laten jullie hem dat doen, als hij er niks van bakt?
Omdat het zo eentje is die voor de rest niet veel meer kan doen, maar toch full-time dingen moet doen. En dan is WORPen, ongeacht hoe lang hij er nou over doet, een prima opvulling voor het begin van de week.
pi_128211466
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:38 schreef einschtein het volgende:

[..]

Omdat het zo eentje is die voor de rest niet veel meer kan doen, maar toch full-time dingen moet doen. En dan is WORPen, ongeacht hoe lang hij er nou over doet, een prima opvulling voor het begin van de week.
aha zo een die de organisatie eigenlijk een zak geld mee moet geven om maar eens vervroegd met pensioen te gaan :)
pi_128212329
Salaris valt tegen }:| .
pi_128217889
Ik ben een maand uit dienst, maar zou nog personeelskorting ontvangen. Was dit vandaag? Heb namelijk alleen een restje salaris gekregen.
  maandag 24 juni 2013 @ 22:37:15 #259
378682 JohnBercow
pi_128218150
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:33 schreef j95 het volgende:
Ik ben een maand uit dienst, maar zou nog personeelskorting ontvangen. Was dit vandaag? Heb namelijk alleen een restje salaris gekregen.
Nee volgende periode.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128218161
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:37 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Nee volgende periode.
Ah, mooi.
  maandag 24 juni 2013 @ 22:38:37 #261
378682 JohnBercow
pi_128218226
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:37 schreef j95 het volgende:

[..]

Ah, mooi.
Als het goed is krijg je of heb je al inlogcodes van Genpact gekregen om je loonstrookjes en jaaropgaves te kunnen blijven bekijken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_128218270
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:38 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je of heb je al inlogcodes van Genpact gekregen om je loonstrookjes en jaaropgaves te kunnen blijven bekijken.
Klopt.
pi_128225063
Lekker salarisje weer :)
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 25 juni 2013 @ 06:13:33 #264
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_128226664
Woei! Na de zomer beginnen wij om 3.30 uur.... _0_ Nee, niet éénmalig, 5 x in de week!

Iets met capaciteitsproblemen van DC Zwolle. Na de aankoop van al die C1000 en Jumbo filialen wordt het beleveren overdag wat moeilijk...

Tja dan maar 's nachts werken...
Gez: Nokia's -&gt; [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_128226678
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:13 schreef joey_k het volgende:
Woei! Na de zomer beginnen wij om 3.30 uur.... _0_ Nee, niet éénmalig, 5 x in de week!

Iets met capaciteitsproblemen van DC Zwolle. Na de aankoop van al die C1000 en Jumbo filialen wordt het beleveren overdag wat moeilijk...

Ze willen er sowieso naar toe om vaker 's nachts te leveren. Dat geldt voor alle DC's. Voordeel is dat het rustig is op de weg. Alleen als je in een woonwijk zit kan je het nog wel redelijk tegenhouden volgens mij.

[ Bericht 9% gewijzigd door mujentas op 25-06-2013 06:50:15 ]
pi_128228464
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:13 schreef joey_k het volgende:

Same here, week 43 bij ons. En het plan ligt rond 4:00.
pi_128229498
Hebben wij nu ook bijna een jaar ervaring mee, nacht leveringen. Werkt erg goed en overdags hebben klanten geen last meer van rommel in de winkel.

Wat krijgen jullie 's nachts beleverd? Houdbaar of vers? Wij houdbaar...
pi_128230631
quote:
Ons tipbord hangt inderdaad ook regelmatig vol met idiote kaartjes. Zijn vooral mensen die vakkenvullers niet in persoon durven aan te spreken, maar wel hoog van de toren gaan blazen op zo'n kaartje :')

De meesten zijn nog te beroerd om even hun naam erbij te zetten, maar vervolgens ook niet even netjes formuleren ofzo. Gewoon : HALLO!!!! CONIMEX SATESAUS, OOIT VAN GEHOORD??? NEE ZEKER HE??? WAT EEN SLECHTE WINKEL DIT..
pi_128231257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:02 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ons tipbord hangt inderdaad ook regelmatig vol met idiote kaartjes. Zijn vooral mensen die vakkenvullers niet in persoon durven aan te spreken, maar wel hoog van de toren gaan blazen op zo'n kaartje :')

De meesten zijn nog te beroerd om even hun naam erbij te zetten, maar vervolgens ook niet even netjes formuleren ofzo. Gewoon : HALLO!!!! CONIMEX SATESAUS, OOIT VAN GEHOORD??? NEE ZEKER HE??? WAT EEN SLECHTE WINKEL DIT..
Voor dat soort kaartjes is maar 1 oplossing.... direct verscheuren :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:47:54 #270
Watdoeteenvulploegleider
pi_128234355
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:25 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ze willen er sowieso naar toe om vaker 's nachts te leveren. Dat geldt voor alle DC's. Voordeel is dat het rustig is op de weg. Alleen als je in een woonwijk zit kan je het nog wel redelijk tegenhouden volgens mij.
Indd, anders sta je weer niet lekker in de gemeenschap want dan gaan de buren klagen over het lawaai etc. En klagende buren moet je niet hebben.

Bij ons scheelt het dat bij elke supermarkt hier het niet s nachts laat bezorgen. Dus dan hoef je ook niet zo nodig om naar snachts bezorgen.

Maar we zullen wel zien hoe ze het hier in de toekomst gaan doen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:05:16 #271
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_128239351
Wij hebben wel last van klagende buren dus er mag absoluut niet voor 6 uur 's morgens gelost worden :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:09:18 #272
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_128239492
's Nachts lossen zou bij ons echt niet kunnen. Je zou al geluk moeten hebben om mensen te krijgen die dat willen doen, en dan ligt ons filiaal nog midden in een woonwijk. De losplaats ligt op ca. 10 meter afstand van de achterduur van de buren. Die gaan dat echt niet goed vinden.
Flesje bier
pi_128242478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:09 schreef Gezicht het volgende:
's Nachts lossen zou bij ons echt niet kunnen. Je zou al geluk moeten hebben om mensen te krijgen die dat willen doen, en dan ligt ons filiaal nog midden in een woonwijk. De losplaats ligt op ca. 10 meter afstand van de achterduur van de buren. Die gaan dat echt niet goed vinden.
Dat 'mag' wettelijk gezien ook niet, dacht ik. Of moet per lokale overheid verschillen. Ik dacht dat Janneke(141?) zoiets zo, tijdje geleden. Dat het bij hun zo in ieder geval geregeld was, maar dat ondanks dat er gewoon werd gelost voor x-tijd.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:29:34 #274
346939 Janneke141
pi_128242690
Gemeente Utrecht als voorbeeld

In de praktijk komt het er op neer dat je voor zeven uur niet op de gangbare wijze kan laden en lossen, tenzij je hiervoor een ontheffing van de gemeente krijgt. Op een industrieterrein ga je die wel krijgen, in een woonwijk natuurlijk niet.

In een aantal filialen omzeilt AH dit enigszins door op tijdstippen voor zeven uur geen retourmoment op de rit te zetten. Het lossen van een wagen, zeker in die fluistertrailers, maakt namelijk veel minder lawaai dan het laden. De kans op klachten van omwonenden wordt daarmee een stuk kleiner.
pi_128245793
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:36 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, dat groeten. Soms loopt er iemand van de kassa's in de winkel en dan groet je elkaar (als klant dus). Maar bij de vakkenvullers doe je dat nooit. En als ze buiten staan te paffen, groet je iedereen die je een beetje meent te herkennen in hun burgerkloffie.

quote:
Soms is het wel begrijpelijk. Meestal ben ik na zessen in de winkel. Toen ik er een keer 's middags was, kon ik geen loslopend personeel vinden. Alleen iemand bij kaas, de servicebalie en de kassa's. Of zit ik fout, bedenk ik me nu, en moet je juist de mensen op een vaste post aanklampen voor vragen over de producten zoals waar iets ligt of om iets van het bovenste schap te pakken? Ik enter altijd vakkenvullers.
pi_128245959
Ergens lijkt 's nachts vullen me wel gezellig. Geen klanten die vragen waar iets ligt als ze er ongeveer naast staan.

Aan de andere kant zou ik zelf het eerste half uur niet te genieten zijn met mn humeur :')
pi_128246628
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:59 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, dat groeten. Soms loopt er iemand van de kassa's in de winkel en dan groet je elkaar (als klant dus). Maar bij de vakkenvullers doe je dat nooit. En als ze buiten staan te paffen, groet je iedereen die je een beetje meent te herkennen in hun burgerkloffie.

[..]

Soms is het wel begrijpelijk. Meestal ben ik na zessen in de winkel. Toen ik er een keer 's middags was, kon ik geen loslopend personeel vinden. Alleen iemand bij kaas, de servicebalie en de kassa's. Of zit ik fout, bedenk ik me nu, en moet je juist de mensen op een vaste post aanklampen voor vragen over de producten zoals waar iets ligt of om iets van het bovenste schap te pakken? Ik enter altijd vakkenvullers.
Je kan mensen achter brood of deli-kaas prima vragen waar iets ligt (al weten die lang niet altijd alles, ze kunnen wel vaak iemand voor je vinden die dat wel doet). Kassa kan ook, maar die kunnen vaak wat minder makkelijk van hun post weg.
pi_128246699
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:
Is die pagina opeens verwijderd? Kan m niet meer vinden.
pi_128246748
In de nacht lossen/laden en buiten openingstijden vullen is briljant. Ik vind het persoonlijk goed, alleen het enige nadeel is inderdaad dat er overdag bijna niemand in de winkel is.

Qua sfeer, snelheid en ordelijkheid kun je het beste 's nachts laden/lossen/vullen. Maar het komt het klantencontact zeker niet ten goede. Helaas.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:57:59 #280
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_128248076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:03 schreef d4v1d het volgende:
Ergens lijkt 's nachts vullen me wel gezellig. Geen klanten die vragen waar iets ligt als ze er ongeveer naast staan.

Aan de andere kant zou ik zelf het eerste half uur niet te genieten zijn met mn humeur :')
Onze winkel sluit om 8 uur (vrijdag om 9) en ons vulteam begint om half 9 met vullen, dus bijna altijd na sluitingstijd. Heeeerlijk, om gewoon de winkel voor jezelf te hebben. Maar aan de andere kant vind ik die tijden al niks. Half 11 klaar, als het uitloopt met gemak 11 uur of zelfs half 12.

Onze verse vracht wordt trouwens ergens tussen 2 en 5 's middags gevuld. Weet de tijd niet meer precies, omdat ze het dacht ik veranderd hadden.

... Ik vind die "frustraties van vakkenvullers" soms wat over dreven moet ik zeggen.
pi_128248771
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:22 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Is die pagina opeens verwijderd? Kan m niet meer vinden.
Lijkt inderdaad weg te zijn, kan hem ook niet meer vinden.
pi_128252356
Wij sluiten nu nog geregeld acties uit. Kijk net nog even in me mail thuis hadden een mail erover dat er te veel word uitgesloten en dit het winkelbeeld verslechterd.

Deze week alweer 550 flessen berberana op voorraad. Met verkopen van 50 per dag. Vandaag tot 17:00 12. De prognoses zijn gewoon te hoog.

Waar is het voor nodig om één display redbull op zaterdag te krijgen daarnaast 20 colli a 6 stuks initieel en ook nog eens 30 colli in de " gewone vulling". (die laatste dus maar even uitgesloten). Komt er vandaag nog een red-bull display binnen :( Echt we hadden aan 1 en die berg losse blikjes meer dan genoeg!!

Goed ik heb nu vakantie dus me SMM mag morgen een reactie gaan sturen waarom we uitsluiten. Maar zal er wel op neerkomen dat we het niet meer gaan doen. AL hoorde ik een tip hierover. Dat als je begin van de week uitsluit tot dinsdag de prognoses voor naar het einde van de week beter worden..... Misschien dat dus maar doen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:47:57 #283
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_128253098
Hier wordt ook regelmatig uitgesloten. We hebben nog genoeg Magnums om de komende
2 weken mee door te komen, en dat terwijl ze al op Donderdag zijn uitgesloten.
Flesje bier
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:59:57 #284
387249 exelletor
exelleren?
pi_128253689
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:34 schreef ikbenschipper het volgende:
Deze week alweer 550 flessen berberana op voorraad. Met verkopen van 50 per dag. Vandaag tot 17:00 12. De prognoses zijn gewoon te hoog.
12 berberana flessen per dag? Misschien helpt het om de dozen uit te pakken? ;) Denk dat we van deze week alleen Chardonnay van Adobe gaan overhouden(wijnthema wijziging is as zaterdag toch?), de rest verkoopt wel redelijk.

Hier mag trouwens ook niks meer worden uitgesloten, maar moet zeggen dat op een aantal dingen na, het wel redelijk klopt. Bijvoorbeeld die Holy Soda van route 99 hadden we nog heel wat staan. _O-
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:03:35 #285
387249 exelletor
exelleren?
pi_128253889
-

[ Bericht 99% gewijzigd door exelletor op 25-06-2013 21:04:02 ]
pi_128254100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:34 schreef ikbenschipper het volgende:
Wij sluiten nu nog geregeld acties uit. Kijk net nog even in me mail thuis hadden een mail erover dat er te veel word uitgesloten en dit het winkelbeeld verslechterd.

Waar is het voor nodig om één display redbull op zaterdag te krijgen daarnaast 20 colli a 6 stuks initieel en ook nog eens 30 colli in de " gewone vulling". (die laatste dus maar even uitgesloten). Komt er vandaag nog een red-bull display binnen :( Echt we hadden aan 1 en die berg losse blikjes meer dan genoeg!!

Goed ik heb nu vakantie dus me SMM mag morgen een reactie gaan sturen waarom we uitsluiten. Maar zal er wel op neerkomen dat we het niet meer gaan doen. AL hoorde ik een tip hierover. Dat als je begin van de week uitsluit tot dinsdag de prognoses voor naar het einde van de week beter worden..... Misschien dat dus maar doen.
Ook mooi, en typisch, om te zien hoe ze zeggen dat het winkelbeeld verslechtert, terwijl ze dat vást niet hebben gecontroleerd.

Wij zitten nu inderdaad ook met 2 RedBull-displays, de normale verpakkingen komen niet meer binnen. Inderdaad, uitgesloten. En van de Berberana hebben wij ook een berg restant, ik dacht een container á 2 achter.
pi_128254146
Voor de rest gaat het best slecht met de bevoorrading, trouwens. Geen AH boter, erg weinig kersen (vanochtend half 9 uitverkocht, we gingen 8u open), kaas erg slecht bevoorraad. Datzelfde geldt voor de Rivella en de Fruitshoot.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:12:48 #288
387249 exelletor
exelleren?
pi_128254373
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:08 schreef einschtein het volgende:
erg weinig kersen (vanochtend half 9 uitverkocht, we gingen 8u open)
Heb ff op plaza gekeken, met de verslevering van vanmiddag 440 pakken binnengekregen. Onze verkoopstatistieken weet ik niet, maar ik denk dat ze het daarmee wel gered hebben. Ook fruitshoot en rivella gewoon aanwezig, terwijl berberana kop maar half vol staat...
pi_128254667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:08 schreef einschtein het volgende:
Voor de rest gaat het best slecht met de bevoorrading, trouwens. Geen AH boter, erg weinig kersen (vanochtend half 9 uitverkocht, we gingen 8u open), kaas erg slecht bevoorraad. Datzelfde geldt voor de Rivella en de Fruitshoot.
Mee eens kaas, boter, kersen
Dat ligt aan je voorraden dan moet je ze tellen... Kreeg ik letterlijk te horen toen ik melde dat ik op zaterdag zo vaak lege banca's had om 12:00 nadat me vers was geweest. Toen ik dus vrijdagavond de voorraad van mijn banca's controleerde zaten er geen bijzondere afwijkingen in maar waren ze zaterdag wel leeg om 13:00 :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:59 schreef exelletor het volgende:

[..]

12 berberana flessen per dag? Misschien helpt het om de dozen uit te pakken? ;) Denk dat we van deze week alleen Chardonnay van Adobe gaan overhouden(wijnthema wijziging is as zaterdag toch?), de rest verkoopt wel redelijk.

Hier mag trouwens ook niks meer worden uitgesloten, maar moet zeggen dat op een aantal dingen na, het wel redelijk klopt. Bijvoorbeeld die Holy Soda van route 99 hadden we nog heel wat staan. _O-
Ik moet zeggen er staan dozen op de kop en daarboven zitten 3 planken met alle varianten Berberana los. Ik schrok er ook van hoe weinig we vandaag verkocht hadden.
Maandag 55
Dinsdag 12 (tot 17:00)

Ik heb inmiddels 7 containers met uit assortiment die we gewoon niet meer weg krijgen... Meldingen aanmaken via het SSC dat de Non-Food prognose te hoog is helpt niet. En weg krijgen lukt op de 2 verkooptafels ook niet meer. Word er gek van.

Binnenkort weer combiaanpak over voorraadverschillen. Toch ook eens aanslingeren dat we zoveel Non-Food over houden.
pi_128254800
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:12 schreef exelletor het volgende:

[..]

Heb ff op plaza gekeken, met de verslevering van vanmiddag 440 pakken binnengekregen. Onze verkoopstatistieken weet ik niet, maar ik denk dat ze het daarmee wel gered hebben. Ook fruitshoot en rivella gewoon aanwezig, terwijl berberana kop maar half vol staat...
We hadden van 8-9 nog wat, maar sindsdien niets meer. Wij hebben geen 440 verpakkingen binnen gekregen, zo'n anderhalve rolly dacht ik te zien. Dat zijn geen 440. :+

Fruitshoot en Rivello vanochtend binnen gekomen, ook dat viel weer tegen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:17 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Mee eens kaas, boter, kersen
Dat ligt aan je voorraden dan moet je ze tellen... Kreeg ik letterlijk te horen toen ik melde dat ik op zaterdag zo vaak lege banca's had om 12:00 nadat me vers was geweest. Toen ik dus vrijdagavond de voorraad van mijn banca's controleerde zaten er geen bijzondere afwijkingen in maar waren ze zaterdag wel leeg om 13:00 :(
'Dan moet je ze tellen'? Ze kloppen prima, ze sturen het gewoon niet af. En als je handmatig wat besteld, dan voert RE het mooi terug. (Wij hadden 20colli RedBull 24cans besteld, werd even in MOMO teruggeschroeft naar 3)

Alles wat we niet meer hadden stond op 0 of op 1/2/3. Niet dusdanig verkeerd dat daardoor niets wordt afgestuurd.
pi_128255004
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:20 schreef einschtein het volgende:

[..]

'Dan moet je ze tellen'? Ze kloppen prima, ze sturen het gewoon niet af. En als je handmatig wat besteld, dan voert RE het mooi terug. (Wij hadden 20colli RedBull 24cans besteld, werd even in MOMO teruggeschroeft naar 3)

Alles wat we niet meer hadden stond op 0 of op 1/2/3. Niet dusdanig verkeerd dat daardoor niets wordt afgestuurd.
Ik weet het. Meld je het antwoord van mijn OM. Die moet misschien eens op zaterdag met mij een terminal ronde doen. Met de terminaltool van muntjas kan ik nu straks wel screenshots maken alleen hoe bewijs ik dan dat me voorraad klopt.....
pi_128255099
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:23 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ik weet het. Meld je het antwoord van mijn OM. Die moet misschien eens op zaterdag met mij een terminal ronde doen. Met de terminaltool van muntjas kan ik nu straks wel screenshots maken alleen hoe bewijs ik dan dat me voorraad klopt.....
Weet ik. ;) Ja, kun je niet, behalve het het hem laten zien. Ze hebben altijd wel wat van die antwoorden, je moet dit doen, je moet dat doen. Terwijl de gemiddelde (A)SM daar allang over na heeft gedacht.
pi_128255530
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:25 schreef einschtein het volgende:

[..]

Weet ik. ;) Ja, kun je niet, behalve het het hem laten zien. Ze hebben altijd wel wat van die antwoorden, je moet dit doen, je moet dat doen. Terwijl de gemiddelde (A)SM daar allang over na heeft gedacht.
Ja en zo blijft dan alles zoals het was
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:12:05 #294
Watdoeteenvulploegleider
pi_128257559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:34 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ja en zo blijft dan alles zoals het was
Je hebt dan iig gedaan wat je kan doen.
Miss gebeurt er iets mee, of niet natuurlijk.
Je komt er pas achter als je je schouders eronder zet en het (nog meer) duidelijk(er) en kenbaar maakt :).
pi_128258295
Vanmiddag nog zo'n vervelende klant. Meneer moest een winterpeen hebben, voor 35cent. Nou, de enige winterpenen die wij verkopen zijn per stuk 0,69. Vaste prijs.

Hij vroeg het niet heel vriendelijk, laat staan dat hij een reden gaf, hij moest het gewoon voor die prijs hebben. 'Dat kan toch wel voor 35 cent?' 'Het is maar 300 gram, dat kan best voor 35 cent.' 'Ik moet een winterpeen hebben voor 35 cent.' 'Kijk nou hoe ie is, dat kan prima.'

Wel zo'n 10 keer 'nee' gezegd. 'Ik vraag bij de kassa wel even, kunnen ze hem wegen.' Hij naar de kassa, ik ben maar even mee gelopen en op een afstandje gaan wachten tot hij aan de beurt was. Toen hij aan de beurt was, wat dichterbij gaan staan. 'Voor het vak staat aangegeven dat hij 35 cent kost. Dus dan krijg ik hem nu ook mee voor 35 cent, lijkt mij.'
pi_128259259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:23 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Het verhaal van non-food komt ook in onze winkel voor. Ze willen inderdaad dat we niks uitsluiten, maar om nou op zaterdag nog 20 colli met t-shirts bijv. binnen te laten komen is onzin (als de actie zaterdag die week eindigt en we houdbaar om 16 uur 's middags krijgen). Dit soort dingen zou ik zelf gewoon uitsluiten..

Welke terminaltool bedoel je? Ik heb dit stukje misschien gemist.
pi_128259387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:39 schreef Fivel het volgende:

[..]

Het verhaal van non-food komt ook in onze winkel voor. Ze willen inderdaad dat we niks uitsluiten, maar om nou op zaterdag nog 20 colli met t-shirts bijv. binnen te laten komen is onzin (als de actie zaterdag die week eindigt en we houdbaar om 16 uur 's middags krijgen). Dit soort dingen zou ik zelf gewoon uitsluiten..

Welke terminaltool bedoel je? Ik heb dit stukje misschien gemist.
Jullie krijgen op zaterdag non-food? Wij niet, alleen op maandag, woensdag en vrijdag.

De tool die heeft hij gedeeld via de e-mail. ;)
pi_128259618
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Je hebt dan iig gedaan wat je kan doen.
Miss gebeurt er iets mee, of niet natuurlijk.
Je komt er pas achter als je je schouders eronder zet en het (nog meer) duidelijk(er) en kenbaar maakt :).
De aanhouder wint inderdaad. Dus uit het veld laat ik me niet snel slaan. Soms is het wel even vermoeiend. Kan je je frustraties hier even kwijt. Heerlijk :)
En op den duur zal er ooit wel wat veranderen. Maar je hebt een lange adem nodig.
pi_128259650
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:42 schreef einschtein het volgende:

[..]

Jullie krijgen op zaterdag non-food? Wij niet, alleen op maandag, woensdag en vrijdag.

De tool die heeft hij gedeeld via de e-mail. ;)
NF krijgen wij dacht ik op dinsdag,donderdag,vrijdag en zaterdag; vrijdag weet ik niet zeker. Heb al tijdje niet meer doordeweeks gewerkt, kan dus tegenwoordig anders zijn.

Wat kan je precies met die tool, anders zou ik die ook wel graag willen hebben? Als ik goed begrijp screenshots van terminal maken?
pi_128259871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:46 schreef Fivel het volgende:

[..]

NF krijgen wij dacht ik op dinsdag,donderdag,vrijdag en zaterdag; vrijdag weet ik niet zeker. Heb al tijdje niet meer doordeweeks gewerkt, kan dus tegenwoordig anders zijn.

Wat kan je precies met die tool, anders zou ik die ook wel graag willen hebben? Als ik goed begrijp screenshots van terminal maken?
Met de tool kan je achter de computer inloggen op de terminal. Handig al je boven bent en even snel iets wil afboeken of een voorraad naar nul wil zetten of terug zetten omdat het fout is geteld.

Hierdoor kan je via je computer dus een screenshot maken.
pi_128259954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:50 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Met de tool kan je achter de computer inloggen op de terminal. Handig al je boven bent en even snel iets wil afboeken of een voorraad naar nul wil zetten of terug zetten omdat het fout is geteld.

Hierdoor kan je via je computer dus een screenshot maken.
Ah, die link had ik inderdaad al. Dacht dat het om een andere tool ging. Gebruik het eigenlijk nooit, aangezien ik de hele dag een terminal bij me heb..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')