Je noemt nou een paar dingen. Waar ben je nu precies in geïnteresseerd?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:01 schreef kevert het volgende:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die niet aflossen?
Er zullen er toch ook genoeg zijn zonder tophypotheek die niet dwangmatig aan het aflossen zijn?
Vind het een mooi streven hoor het aflossen en zeker als je huis onderwater staat maar geldt dit alleen voor mensen die snel weer een ander huis willen kopen of ook voor mensen die hun droomhuis hebben gevonden en hier heel hun leven willen wonen.
Ja, of nog lager.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:05 schreef kevert het volgende:
nou de mensen die hier aan het aflossen zijn, zijn dit mensen met een tophypotheek of ook mensen die bijv op 80% van de waarde van hun huis zitten?
Ik zit op 62% nu.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:05 schreef kevert het volgende:
nou de mensen die hier aan het aflossen zijn, zijn dit mensen met een tophypotheek of ook mensen die bijv op 80% van de waarde van hun huis zitten?
Waarom zou je alleen een huis aflossen waar je heel je leven in wilt wonen, wat is jou logica daar achter?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:01 schreef kevert het volgende:
Vind het een mooi streven hoor het aflossen en zeker als je huis onderwater staat maar geldt dit alleen voor mensen die snel weer een ander huis willen kopen of ook voor mensen die hun droomhuis hebben gevonden en hier heel hun leven willen wonen.
Dat verschilt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:07 schreef kevert het volgende:
Is het doel dan ook totale aflossing of zeg maar 50%?
Bijleenregelingquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou je alleen een huis aflossen waar je heel je leven in wilt wonen, wat is jou logica daar achter?
Ik zit op 74,5% van mijn 100% aflossingsvrije hypotheek en doe er niks meer aan voorlopig. Alleen als er echt geld over is stop ik het er weer in.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:05 schreef kevert het volgende:
Oh, de bankspaar reken ik niet mee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:15 schreef kevert het volgende:
Ik zit nu op 77% en heb ook nog niets afgelost, langzaam loopt wel mijn bankspaar bedrag op.
Ben wel van plan om jaarlijks mijn HRA erin te stoppen maar dat is ook het enige.
Niet in het berekenen van percentage dat op de hypotheek is afgelost, want virtueel telt niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:17 schreef kevert het volgende:
Ik ook niet maar het loopt wel op.
Aan de andere kant waarom zou je het niet meerekenen het is toch geld wat gebruikt wordt om uiteindelijk een deel van je hypotheek af te lossen
Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:28 schreef daanko het volgende:
Je moet toch ook nog rekening houden dat als je hypotheek onder de woz komt, de overwaarde meetelt voor de vermogensbelasting? Of is dit onzin / niet noemenswaardig?
Dit is een reden voor mij om niet veel verder af te lossen.
Krijg je dan ook dubbele aftrek bij een onderwaarde.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:28 schreef daanko het volgende:
Je moet toch ook nog rekening houden dat als je hypotheek onder de woz komt, de overwaarde meetelt voor de vermogensbelasting? Of is dit onzin / niet noemenswaardig?
Maar het is nog niet afgelost.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:17 schreef kevert het volgende:
Aan de andere kant waarom zou je het niet meerekenen het is toch geld wat gebruikt wordt om uiteindelijk een deel van je hypotheek af te lossen
De eigen woning is vrijgesteld in box 3quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:28 schreef daanko het volgende:
Dat is inderdaad onzinquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:28 schreef daanko het volgende:
Betaal je dan zo weinig / ontvang je dan zoveel rente dat het de moeite loont om niet af te lossen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:40 schreef daanko het volgende:
Ik zit wel met twee hypotheken, dan had het wellicht daar mee te maken.
En dan specifiek over de aflossing op het huis waar ik niet in woon, neem ik dan aan.
Sparen = speculerenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat heet speculeren met geleend geld. En die 10 jaar vaste rente voor 4% klinkt leuk, maar wat is je rendement als de rente in de eerste 5 jaar verdubbeld en je een hypotheek met flexibele rente hebt. Want vaak kunnen deze constructies met zulke grote verschillen in rente alleen door een hypotheek met flexibele rente. Waarom zou je met dat geld dan eigenlijk nog genoegen nemen met die scamele 4% rente als je het belegt kan je wel 10 % halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |