Ja, het kan. Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin, je kunt in plaats van 1000,- op je hypotheek aflossen, ook gewoon 1000,- vastleggen in een termijndeposito hoor.
Maar dan ben je niet meer zo flexibel.. En dat was toch een van de gróte voordelen van niet aflossen..? Dat je direct over je geld kon beschikken....quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, het kan. Daar heb je gelijk in.
Hoezo ga jij nou beweren dat er hypotheken zijn waar als je iets aflost dat je dan meer rente gaat betalen ofzo. Voor iedereen geldt je lost af je betaald minder rente. Dat is toch iets heel anders dan of dat de goedkoopste optie is de ja dan wel nee.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee.Dat werkt niet voor IEDEREEN. Kan niet, bestaat niet, gaat niet gebeuren. Sim-pel.
Pffff.. Het was maar een voorbeeld om even aan te geven dat het zo simpel niet werkt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:32 schreef capricia het volgende:
Helaas krijg jij die hyp.rente niet. Ook niet variabel.
En het is maar de vraag of jij 52% belasting betaalt.
Daarnaast vergeet je de vermogensheffing. Of heb je niet zoveel vermogen?
quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:36 schreef capricia het volgende:
Maar dan ben je niet meer zo flexibel.. En dat was toch een van de gróte voordelen van niet aflossen..? Dat je direct over je geld kon beschikken....
Huh?quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:39 schreef Tikbalang het volgende:
Hoezo ga jij nou beweren dat er hypotheken zijn waar als je iets aflost dat je dan meer rente gaat betalen ofzo. Voor iedereen geldt je lost af je betaald minder rente. Dat is toch iets heel anders dan of dat de goedkoopste optie is de ja dan wel nee.
Dat snap ik helemaal en ga daarin ook gewoon me je mee. Het is alleen dat (en ik zeg nergens dat dat goedkoper is) als je 1000 euro aflost met een 4% hypotheek je 40 euro rente minder betaald per jaar maar ook niet meer of minder.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh?
Je snapt hopelijk dat als je een hypotheek hebt die voor 30 jaar vaststaat @ 3%, waarover je nog 52% terugkrijgt, je op het moment dat je 9% spaarrente krijgt (iets overdreven, om de kans dat je het begrijpt te verruimen) dat het geld wat je NIET aflost, meer opbrengt dan het geld wat je WEL aflost?
Hoop ik.... Please
150K hèquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik een huis heb ter waarde van 250K, en een hypotheek van 150K, en daarboven een eigen vermogen van 250K, welke schuld heb ik dan volgens jou?
Het is niet dat FOK een andere afspiegeling is van NL. In bepaalde topics zitten gewoon mensen die hun zaakje al wat jaren op orde hebben. Of zeg jij dit soort dingen ook in jong of zoiets van "lijkt wel alsof op FOK iedereen 14 is."quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:48 schreef kevert het volgende:
Het topic krijgt weer een hoop superieur gehalte, zoals Ajax (wij zijn Ajax wij zijn de beste!![]()
) en bijv. geloofsovertuigingen
Iedereen moet lekker doen waar hij / zij zich prettig voelt, je bent niet beter als je aflost en je bent niet beter als je niet aflost. Enige wat je moet doen is kijken naar je eigen situatie en daarop inspelen.
Lijkt wel of FOK een hele andere afspiegeling is van NL, bijna niemand heeft hier schulden, verdienen minimaal 2 tot 3x modaal (salaris topic) en iedereen is een expert. Kom op man beetje realiteit mag ook wel.
Maar dan nog is het zo dat dit niet voor iedereen het juiste is!!quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:05 schreef Tikbalang het volgende:
Het is niet dat FOK een andere afspiegeling is van NL. In bepaalde topics zitten gewoon mensen die hun zaakje al wat jaren op orde hebben. Of zeg jij dit soort dingen ook in jong of zoiets van "lijkt wel alsof op FOK iedereen 14 is."
Niet in dit topic, hoor.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:14 schreef kevert het volgende:
[..]
Maar dan nog is het zo dat dit niet voor iedereen het juiste is!!
En nee zoiets zeg ik niet maar als je alles naleest dan lijkt het of hier alleen maar mensen zitten die alles voor elkaar hebben en alleen het juiste doen.
simpel voorbeeld: als iemand roept ik wil mijn hypotheek ophogen voor een verbouwing, zeg dakterras, dan krijgt ie gelijk te horen; en dat moet je niet doen, je moet sparen, schulden zijn voor losers en bla bla bla terwijl niemand even vraagt wat zijn financiële situatie is.
Als je dat wilt doen, het verhoogt de waarde van je huis en je leefgenot. Waarom zouden wij dan aangeven dat je het niet moet doen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:14 schreef kevert het volgende:
[..]
Maar dan nog is het zo dat dit niet voor iedereen het juiste is!!
En nee zoiets zeg ik niet maar als je alles naleest dan lijkt het of hier alleen maar mensen zitten die alles voor elkaar hebben en alleen het juiste doen.
simpel voorbeeld: als iemand roept ik wil mijn hypotheek ophogen voor een verbouwing, zeg dakterras, dan krijgt ie gelijk te horen; en dat moet je niet doen, je moet sparen, schulden zijn voor losers en bla bla bla terwijl niemand even vraagt wat zijn financiële situatie is.
Voorbeeld komt ook niet uit dit topic. In dit topic (en lees maar terug) is het zo dat als je niet aflost dat je niet goed bezig bent.quote:
Je ziet hier toch juist veel discussie?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:19 schreef kevert het volgende:
[..]
Voorbeeld komt ook niet uit dit topic. In dit topic (en lees maar terug) is het zo dat als je niet aflost dat je niet goed bezig bent.
Aan de andere kant misschien moet ik dit topic dan ook niet lezenmaar vind de denkwijze van anderen wel leuk om te lezen.
Dat is nou precies waar de discussie over gaat. Een ieder vind zijn manier van doen het juiste. En zelfs zo niet, dan gewoon volhouden van wel, want dat is ook leuk. Als iedereen het met elkaar eens zal zijn zou het maar een beetje saai zijn, denk ik zo hier.quote:
Eens!quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:48 schreef kevert het volgende:
Het topic krijgt weer een hoop superieur gehalte, zoals Ajax (wij zijn Ajax wij zijn de beste!![]()
) en bijv. geloofsovertuigingen
Iedereen moet lekker doen waar hij / zij zich prettig voelt, je bent niet beter als je aflost en je bent niet beter als je niet aflost. Enige wat je moet doen is kijken naar je eigen situatie en daarop inspelen.
Lijkt wel of FOK een hele andere afspiegeling is van NL, bijna niemand heeft hier schulden, verdienen minimaal 2 tot 3x modaal (salaris topic) en iedereen is een expert. Kom op man beetje realiteit mag ook wel.
Dat is waar, mijn vraag is wat kort door de bocht maar ik ben daar gewoon benieuwd naar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:28 schreef Lienekien het volgende:
Dat is voor iedereen hier weer anders.
Voor mij is het als volgt:quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:24 schreef exode het volgende:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is:
Wat voor keuzes maak je waardoor je de hypotheek aflost?
Daar ben ik echt nieuwsgierig naar. Ik weet wat wij moeten laten om het te kunnen naast het sparen: minder op vakantie, minder uitgeven aan 'leuke dingen' en minder DUO aflossen.
Of voelt het voor jullie niet als 'dingen laten'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |