abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128015383
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
knip
Leuke getalletjes staan daar, klinkt allemaal mooi. Neem aan dat jullie allebei een leuk bedrag verdienen krijgen van je werkgever. Er zijn gewoon tig redenen om af te lossen maar ook om niet af te lossen. Zelf blij dat ik dat de 1e 10 jaar vooral niet ge.daan heb. Heeft mij veel geld gescheeld toen ik ging scheiden. Nu wel aflossen of sparende, op de BVZ manier, om een gedeelte weg te werken welke nodig was voor die scheiding. Wat ik daarna doe zie ik dan wel. Eerst lekker doorsparen en investeren etc etc.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_128015645
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Onzin. Als je 250K op je rekening hebt staan levert dat je ook rente op.
Je hoort mij niet zeggen dat dat niet zo is
pi_128015727
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:45 schreef By1 het volgende:
Je hoort mij niet zeggen dat dat niet zo is
Nee, en ook niet dat het wel zo is. :D

Je punt ook alweer?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_128016069
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, en ook niet dat het wel zo is. :D

Je punt ook alweer?
Als je zegt dat het onzin is en dan met argument komt dat je ergens anders ook rente krijgt dan zeg ik dat ik ook niet heb gezegd dat je ergens anders geen rente krijgt
  Moderator woensdag 19 juni 2013 @ 23:54:45 #255
236264 crew  capricia
pi_128016215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:41 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Leuke getalletjes staan daar, klinkt allemaal mooi. Neem aan dat jullie allebei een leuk bedrag verdienen krijgen van je werkgever. Er zijn gewoon tig redenen om af te lossen maar ook om niet af te lossen. Zelf blij dat ik dat de 1e 10 jaar vooral niet ge.daan heb. Heeft mij veel geld gescheeld toen ik ging scheiden. Nu wel aflossen of sparende, op de BVZ manier, om een gedeelte weg te werken welke nodig was voor die scheiding. Wat ik daarna doe zie ik dan wel. Eerst lekker doorsparen en investeren etc etc.
Dat snap ik wel. Maar je gaat van te voren in je leven niet uit van een scheiding, toch? Je gaat niet trouwen met het idee 'hoe kom ik hier zo voordelig mogelijk van af'.
En als ik jouw verhaal lees ben jij kostwinner geweest, al die tijd.
Klopt dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128016330
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:52 schreef By1 het volgende:
Als je zegt dat het onzin is en dan met argument komt dat je ergens anders ook rente krijgt dan zeg ik dat ik ook niet heb gezegd dat je ergens anders geen rente krijgt
Ow... Dus je statement dat je hypotheek je geld kost, (ondanks dat je zelf een X-bedrag hebt uitstaan tegen een bepaalde rente), houdt geen stand? Aangezien je alleen in je eigen richting rekent....
pi_128016365
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Maar je gaat van te voren in je leven niet uit van een scheiding, toch? Je gaat niet trouwen met het idee 'hoe kom ik hier zo voordelig mogelijk van af'.
En als ik jouw verhaal lees ben jij kostwinner geweest, al die tijd.
Klopt dat?
Nee daar ga je idd niet vanuit nee als het dan zover is wil je er wel zo goedkoop vanaf natuurlijk. Geeft mij wel ideeen in mijn hoofd, moet ik zeggen, over vervolg relaties maar goed daar zijn we nog niet toe aan trouwen. Idd was ik de kostwinner ja al die tijd.
  Moderator woensdag 19 juni 2013 @ 23:57:52 #258
236264 crew  capricia
pi_128016399
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:52 schreef By1 het volgende:

[..]

De vraag is: waar krijg je meer rente op je spaargeld - 1,2% dan je netto aan rente over je hyp betaalt?

Antwoord: bijna nergens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128016578
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:57 schreef capricia het volgende:
De vraag is: waar krijg je meer rente op je spaargeld - 1,2% dan je netto aan rente over je hyp betaalt?

Antwoord: bijna nergens.
:') Weleens van 20 of 30 jaar rentevaste periode's gehoord? Combineer dat eens met 10 jaars termijndeposito's :{w
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 00:03:32 #260
236264 crew  capricia
pi_128016737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:57 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nee daar ga je idd niet vanuit nee als het dan zover is wil je er wel zo goedkoop vanaf natuurlijk. Geeft mij wel ideeen in mijn hoofd, moet ik zeggen, over vervolg relaties maar goed daar zijn we nog niet toe aan trouwen. Idd was ik de kostwinner ja al die tijd.
Ik denk dat dit soort vraagstukken altijd lastig zijn als de inbreng qua geld niet (redelijk) gelijk verdeeld is.

Dat hele verhaal van kinderen, zorg en geld (inleveren op inkomen)is hier trouwens wel uit den treure besproken. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie op een goede relatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 00:05:19 #261
236264 crew  capricia
pi_128016844
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:') Weleens van 20 of 30 jaar rentevaste periode's gehoord? Combineer dat eens met 10 jaars termijndeposito's :{w
Dat verschil vind ik niet de moeite waard als je inzet flexibiliteit is (dat is toch zo bij jou?).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128017055
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:05 schreef capricia het volgende:
Dat verschil vind ik niet de moeite waard als je inzet flexibiliteit is (dat is toch zo bij jou?).
Welk verschil? Weet jij de rentestanden? En ja, wat is er niet flexibel aan het elk jaar afsluiten van een 10 jaars termijndeposito? Dan komt er toch op een gegeven moment elk jaar 1 vrij? Die je dan kunt gebruiken om af te lossen, of om opnieuw weg te zetten?

Is het echt allemaal hogere wiskunde?? Nee toch, hoop ik...
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 00:11:17 #263
236264 crew  capricia
pi_128017184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Welk verschil? Weet jij de rentestanden? En ja, wat is er niet flexibel aan het elk jaar afsluiten van een 10 jaars termijndeposito? Dan komt er toch op een gegeven moment elk jaar 1 vrij? Die je dan kunt gebruiken om af te lossen, of om opnieuw weg te zetten?

Is het echt allemaal hogere wiskunde?? Nee toch, hoop ik...
Doe jij dit?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128017204
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ow... Dus je statement dat je hypotheek je geld kost, (ondanks dat je zelf een X-bedrag hebt uitstaan tegen een bepaalde rente), houdt geen stand? Aangezien je alleen in je eigen richting rekent....
Nee hoor, ik reken niet alleen in mijn eigen richting. Ik geef alleen aan dat je als je aflost ieder jaar het bedrag uitspaart dat je minder aan hypotheekrente hoeft te betalen.

Dat zeg ik alleen. Daarmee zeg ik niet dat je geen rente zou krijgen als je het op een spaarrekening zou zetten ipv af te lossen.

Het is niet voor of tegen (discussie). Ik geef alleen aan dat een voordeel van aflossen is dat je ieder jaar minder hoge hypotheeklasten hebt. Als je dat onzin vindt dan klopt dat niet want het is juist wat ik zeg
pi_128017271
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:11 schreef capricia het volgende:
Doe jij dit?
Ja. Is dat raar?
pi_128017336
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:11 schreef By1 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik reken niet alleen in mijn eigen richting. Ik geef alleen aan dat je als je aflost ieder jaar het bedrag uitspaart dat je minder aan hypotheekrente hoeft te betalen.

Dat zeg ik alleen. Daarmee zeg ik niet dat je geen rente zou krijgen als je het op een spaarrekening zou zetten ipv af te lossen.

Het is niet voor of tegen (discussie). Ik geef alleen aan dat een voordeel van aflossen is dat je ieder jaar minder hoge hypotheeklasten hebt. Als je dat onzin vindt dan klopt dat niet want het is juist wat ik zeg
Dat werkt wellicht voor jou, maar echt niet voor iedereen hoor.
pi_128017580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik geef aan dat het een voordeel is. Niet dat het werkt voor mij of dat iedereen dit moet doen.

Nogmaals, ik probeer niemand te overtuigen, het is geen discussie (voor of tegen), ik geef alleen aan dat het een voordeel is als je aflost dat je dan ieder jaar die hypotheekrente niet hoeft te betalen
pi_128017594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het is wel gewoon een feit dat dat wel werkt voor iedereen want het is namelijk gewoon zo. Dat je eventueel een betere constructie hebt, zoals jij, maakt dat nog geen waarheid.

Mij persoonlijk doe ik het allemaal in 1 grote mix van deposito's, inleg in het spaargedeelte, misschien een beetje aflossen, en oh ja sinds recent ook nog beetje spelen met crowdfunding, iets meer risico maar nog meer rendement.
pi_128017878
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:19 schreef By1 het volgende:
Ik geef aan dat het een voordeel is. Niet dat het werkt voor mij of dat iedereen dit moet doen.

Nogmaals, ik probeer niemand te overtuigen, het is geen discussie (voor of tegen), ik geef alleen aan dat het een voordeel is als je aflost dat je dan ieder jaar die hypotheekrente niet hoeft te betalen
Leuk dat je dat aangeeft, maar als mijn hypotheekrente nou 3% is (variabel), waarover ik netto dus 52% korting krijg en dus eigenlijk 1,44% rente betaal. En op een termijndepositito 3 a 4% krijg. Waar is jouw voordeel dan?
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 00:26:13 #270
236264 crew  capricia
pi_128017919
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Is dat raar?
Nee, het is an sich niet raar.
Maar ik keek meer vanuit de gedachte die ik dacht te zien bij jou dat je vrijheid qua geld wilde. En nu lees ik dat jij het 10 jaar vast zet... Dat is een lange tijd. Voor de meeste mensen hier 1/3e van hun leven.

En in dat tijdsbestek (10 jaar) hebben wij meer dan de helft afgelost. En juist daarom krijgen we nu een bijzonder lage hyp. rente. De bank loopt hier gewoon weinig risico.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128017936
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:19 schreef Tikbalang het volgende:
Het is wel gewoon een feit dat dat wel werkt voor iedereen want het is namelijk gewoon zo. Dat je eventueel een betere constructie hebt, zoals jij, maakt dat nog geen waarheid.
Nee.Dat werkt niet voor IEDEREEN. Kan niet, bestaat niet, gaat niet gebeuren. Sim-pel.
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:28:45 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128018029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leuk dat je dat aangeeft, maar als mijn hypotheekrente nou 3% is (variabel), waarover ik netto dus 52% korting krijg en dus eigenlijk 1,44% rente betaal. En op een termijndepositito 3 a 4% krijg. Waar is jouw voordeel dan?
Om jouw voordeel te hebben, moet je wel flink wat spaargeld hebben, al vanaf het aangaan van de hypotheek. Dat heeft niet iedereen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128018133
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:28 schreef Lienekien het volgende:
Om jouw voordeel te hebben, moet je wel flink wat spaargeld hebben, al vanaf het aangaan van de hypotheek. Dat heeft niet iedereen.
Onzin, je kunt in plaats van 1000,- op je hypotheek aflossen, ook gewoon 1000,- vastleggen in een termijndeposito hoor.
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 00:32:02 #274
236264 crew  capricia
pi_128018181
quote:

[..]

Helaas krijg jij die hyp.rente niet. Ook niet variabel.
En het is maar de vraag of jij 52% belasting betaalt.
Daarnaast vergeet je de vermogensheffing. Of heb je niet zoveel vermogen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128018265
quote:

[..]

Dat is wat anders.

Als ik aangeef: het een voordeel is dat appel gezond is. Dan zeg jij: ja maar een een peer is ook gezond.

Ik vind dat geen antwoord want ik zeg niet dat een peer niet gezond is.

Jij bent in het geval over aflossen alleen gefixeerd op de vraag of je beter wel of niet kan aflossen. Ik heb het daar niet over. Ik geef alleen een voordeel van een bepaalde keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')