abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133839561
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is voor mij heel makkelijk, het boeit me niet wat voor festival het is, of wie de grote man (lees: organisatie) is die alles regelt of de media te woord staat.

Als er vette namen staan dan ben ik van de partij. Als EO jongere dag Bruce Springsteen boekt dan ben ik daar ook gewoon bij.

En Pinkpop heeft toch vaak mooie namen op het affiche staan, al is het in het geheel misschien niet altijd even super.
Niet om jou je voorkeuren te ontzeggen hé, maar als je dan voor de grote/vette namen staat, waarom dan een Pinkpop boven een RaR of Werchter verkiezen? Imho hebben die kwalitatief toch altijd echt een betere lineup
pi_133839712
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet om jou je voorkeuren te ontzeggen hé, maar als je dan voor de grote/vette namen staat, waarom dan een Pinkpop boven een RaR of Werchter verkiezen? Imho hebben die kwalitatief toch altijd echt een betere lineup
Pinkpop is voor mij dichter bij, Rock Am Ring is me te ver. En trekt me vaak net niet. Rock Werchter is leuker, maar daar krijg ik bijna nooit iemand mee naartoe. En vorig jaar ben ik bijv. voor QOTSA gegaan en die stonden zowel niet op Werchter als Rock Am Ring. Het zelfde geld voor Bruce Springsteen op 2012. En Foo Fighters op Pinkpop 2011.
pi_133839813
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Pinkpop is voor mij dichter bij, Rock Am Ring is me te ver. En trekt me vaak net niet. Rock Werchter is leuker, maar daar krijg ik bijna nooit iemand mee naartoe. En vorig jaar ben ik bijv. voor QOTSA gegaan en die stonden zowel niet op Werchter als Rock Am Ring. Het zelfde geld voor Bruce Springsteen op 2012. En Foo Fighters op Pinkpop 2011.
Duidelijk, er zit natuurlijk altijd wat persoonlijke voorkeur bij. Ik heb toen de mazzel gehad dat de Foo's naar Pukkelpop kwamen, maar Pinkpop heeft vaak qua de wat oudere acts wel goede dingen staan, zoals The Cure of Bruce Springsteen. RaR is ook iets minder pop, meer hardrock dan Pinkpop.
pi_133839861
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Duidelijk, er zit natuurlijk altijd wat persoonlijke voorkeur bij. Ik heb toen de mazzel gehad dat de Foo's naar Pukkelpop kwamen, maar Pinkpop heeft vaak qua de wat oudere acts wel goede dingen staan, zoals The Cure of Bruce Springsteen. RaR is ook iets minder pop, meer hardrock dan Pinkpop.
Klopt, niets mis met wat hardere werk. Maar dat vind ik leuk voor 1 dag of zo, daarom vind ik Fortarock ook leuk om te volgen.
pi_133839996
Pinkpop is een weg ingeslagen waar ik niks mee heb, teveel 3fm muziek en te weinig nieuw talent. Dat brengt ook een heel ander publiek met zich mee, wat de sfeer wat mij betreft niet ten goede komt.
pi_133840456
De tijden zijn ook echt hatelijk gewoon, je headliner kappen om 22:30, dan begint op menig festival de headliner pas. Doet gewoon af aan de beleving, in het daglicht driekwart van een show gaan kijken. En dat is dan nog de main stage, de andere podia nokken al uiterlijk om 21:15. Echt zonde.
pi_133840751
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef Loveless85 het volgende:
De tijden zijn ook echt hatelijk gewoon, je headliner kappen om 22:30, dan begint op menig festival de headliner pas. Doet gewoon af aan de beleving, in het daglicht driekwart van een show gaan kijken. En dat is dan nog de main stage, de andere podia nokken al uiterlijk om 21:15. Echt zonde.
dan is benicassim wel wat voor jou
pi_133840928
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:48 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

dan is benicassim wel wat voor jou
Lowlands of RaR ook prima, het hoeft echt niet pas allemaal dan te beginnen, maar je headliner (mits mooie show) in het donker is toch wel een must.
pi_133841068
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Lowlands of RaR ook prima, het hoeft echt niet pas allemaal dan te beginnen, maar je headliner (mits mooie show) in het donker is toch wel een must.
ideaal voor mij is als de zon ondergaat en het na 3 liedjes pikkedonker is, roept toch een soort saamhorigheids gevoel op ofzo
pi_133841474
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:57 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

ideaal voor mij is als de zon ondergaat en het na 3 liedjes pikkedonker is, roept toch een soort saamhorigheids gevoel op ofzo
Zoals bij:

Prachtig ook die lucht _O_
pi_133841563
dat is het voordeel van de concerten van springsteen, hoe laat hij ook begint, hij eindigt altijd in het donker
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 december 2013 @ 22:53:21 #112
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133861475
Vanaf nu elke week een nieuwe naam, aldus Atzegod op Twitter.
pi_133864014
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 22:53 schreef Pino112 het volgende:
Vanaf nu elke week een nieuwe naam, aldus Atzegod op Twitter.
Jup, hoorde het ook via 3voor12!

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:14 schreef IAmKloot het volgende:
dat is het voordeel van de concerten van springsteen, hoe laat hij ook begint, hij eindigt altijd in het donker
Jouw UI _O_ :9~
pi_133864316
quote:
Zo hatelijk inderdaad :')
pi_133864414
quote:
Is het echt al zo dramatisch tegenwoordig of overdrijf je nu?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_133864454
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is het echt al zo dramatisch tegenwoordig of overdrijf je nu?
Niks overdreven aan. Pas om 22 uur begint het wat te schemeren.
pi_133864550
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Niks overdreven aan. Pas om 22 uur begint het wat te schemeren.
Dat snap ik ook wel. :P
Het ging om de uitspraak dat de headliner al om half elf afgelopen was.
Ik ben alleen op pinkpop geweest tijdens die editie met Metallica, ratm en de foo fighters en toen ging het volgens mij wel langer door.
pi_133864633
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. :P
Het ging om de uitspraak dat de headliner al om half elf afgelopen was.
Ik ben alleen op pinkpop geweest tijdens die editie met Metallica, ratm en de foo fighters en toen ging het volgens mij wel langer door.
Pak het blokkenschema er maar bij, om 2230 is de headliner klaar, en als ze doorspelen gaat om 23u de stekker eruit.
pi_133864717
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Pak het blokkenschema er maar bij, om 2230 is de headliner klaar, en als ze doorspelen gaat om 23u de stekker eruit.
Ik geloof je wel hoor, het is alleen wel heel erg sneu. Doen ze dat om de dagjesmensen de mogelijkheid te geven om nog weer terug te reizen met het OV ofzo?
pi_133864788
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geloof je wel hoor, het is alleen wel heel erg sneu. Doen ze dat om de dagjesmensen de mogelijkheid te geven om nog weer terug te reizen met het OV ofzo?
Nee, Landgraaf geeft simpelweg geen vergunningen voor evenementen na 23 uur. Dit voor de overlast van de omwonenden.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:27:32 #121
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_133865071
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:24 schreef IAmKloot het volgende:
Pinkpop is een weg ingeslagen waar ik niks mee heb, teveel 3fm muziek en te weinig nieuw talent. Dat brengt ook een heel ander publiek met zich mee, wat de sfeer wat mij betreft niet ten goede komt.
Te weinig nieuw talent? :')

Metallica ^O^
in 2008 was het een top show, hoop dat ze die het volgend jaar weer evenaren :Y
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 3 december 2013 @ 09:21:46 #122
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133868320
Geen Pearl Jam iig.
pi_133868389
Ieder jaar missen ze Pearl Jam weer de laatste tijd, niet dat ik het erg vind imo. Ze zijn dus bezig met Arcade Fire en ze spreken ook op dit moment met The Rolling Stones.
pi_133868443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Ieder jaar missen ze Pearl Jam weer de laatste tijd, niet dat ik het erg vind imo. Ze zijn dus bezig met Arcade Fire en ze spreken ook op dit moment met The Rolling Stones.
The Rolling Stones zijn niet aan de orde. Vanmorgen door Smeets afgedaan als 'geouwehoer' in de regionale krant.
pi_133868466
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

The Rolling Stones zijn niet aan de orde. Vanmorgen door Smeets afgedaan als 'geouwehoer' in de regionale krant.
Ik hoorde iets van "we spreken met iedereen dus ook met The Rolling Stones".
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:30:14 #126
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_133868470
Zou wel mooi zijn als de Stones zouden komen, maar zal toch niet gebeuren.
pi_133868491
Giel probeerde zonet ook aan jan smeets te ontlokken of arctic monkeys komen, aangezien werchter deze heeft bevestigt. Smeets heeft dit echter niet toegegeven.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_133868597
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch ook echt een maatje te groot (en duur?) voor PP
pi_133868789
Arcade Fire zou heel tof zijn _O_.

Rolling Stones zou legendarisch zijn, maar daar geloof ik niet zo in.
pi_133869400
Stel dat ze Arctic Monkeys en Arcade Fire pakken, heb je toch een prima line-up? het is niet helemaal mijn genre, maar je kan er wel lekker mee voor de dag komen. Meestal als er een flinke metalact staat krijg je beetje 1 metaldag, en 2 wat poppier/alternatievere dagen
pi_133869502
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:14 schreef Loveless85 het volgende:
Stel dat ze Arctic Monkeys en Arcade Fire pakken, heb je toch een prima line-up? het is niet helemaal mijn genre, maar je kan er wel lekker mee voor de dag komen. Meestal als er een flinke metalact staat krijg je beetje 1 metaldag, en 2 wat poppier/alternatievere dagen
Ik weet niet of pinkpop dat aandurft vanwege de kaartverkoop. AF en AM trekken helemaal niet zoveel man in nederland. Ik zou overigens voor beide een dagkaart kopen.
pi_133869533
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ik weet niet of pinkpop dat aandurft vanwege de kaartverkoop. AF en AM trekken helemaal niet zoveel man in nederland. Ik zou overigens voor beide een dagkaart kopen.
Mjah, als sub-headliners zijn ze waarschijnlijk weer te duur :P En als je kijkt wat er verder nu op Rock am Ring staat, misschien dat ze daar wat van kunnen pakken? Al denk ik dat het voor PP iets te duur wordt om 3 acts van absoluut stadion-formaat neer te zetten?
pi_133869628
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah, als sub-headliners zijn ze waarschijnlijk weer te duur :P En als je kijkt wat er verder nu op Rock am Ring staat, misschien dat ze daar wat van kunnen pakken? Al denk ik dat het voor PP iets te duur wordt om 3 acts van absoluut stadion-formaat neer te zetten?
Precies. Daarom zullen ze tussen AM en AF kiezen vermoed ik. Beide worden geen sub headliner lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 december 2013 @ 10:52:53 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133870208
Arcade Fire levert in ieder geval het spektakel van een afsluiter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133870307
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Linkin Park _O_
pi_133870328
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:58 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Linkin Park _O_
Zou zeker gaaf zijn, maar ik ga vrijwel zeker richting RaR; Maiden, Metallica én Linkin Park zie ik niet allemaal naar PP komen, plus weet RaR ook naast die absolute topacts er gewoon nog een degelijke programmering naast te zetten.
pi_133870371
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zou zeker gaaf zijn, maar ik ga vrijwel zeker richting RaR; Maiden, Metallica én Linkin Park zie ik niet allemaal naar PP komen, plus weet RaR ook naast die absolute topacts er gewoon nog een degelijke programmering naast te zetten.
Tja ik wil dat ook; dat de line up beter is kan ik niet ontkennen. Probleem is dat geen van mn vrienden mee wil naar RAR.
Meeste willen naar tommorowland enzo :/ Dat vind ik niks. (Decibel/Defqon dan wel weer, maar dat vinden zij weer niks :') )Festival struggles hahaha.
En alleen ga ik niet naar RAR :'(
pi_133873536
Rolling stones-arcade fire-Metallica. Dat zou wat zijn zeg!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 december 2013 @ 13:39:56 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133874492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:09 schreef theodoor9 het volgende:
Rolling stones-arcade fire-Metallica. Dat zou wat zijn zeg!
al de Stones komen zijn dat ook alle bands die komen want daarna is het geld op
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_133874929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

al de Stones komen zijn dat ook alle bands die komen want daarna is het geld op
Mwah, dan hebben ze vast wel wat geld over voor flutbandjes uit Nederland.

Ik begrijp niet echt waarom Smeets dit soort dingen zegt, want The Rolling Stones is waarschijnlijk toch onhaalbaar. Als die band niet op pinkpop komt, dan zijn bijna alle vervangers minderwaardig. Smeets legt de standaard nu op The Rolling Stones, Arcade Fire en Metallica als headliners, dus zal voor veel mensen de werkelijke line-up tegenvallen.

Dit had je vorig jaar ook, toen Smeets zei bezig te zijn met een grote oude headliner en op het laatst met Kings of Leon aan kwam.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 december 2013 @ 14:11:04 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133875306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:55 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Mwah, dan hebben ze vast wel wat geld over voor flutbandjes uit Nederland.

Ik begrijp niet echt waarom Smeets dit soort dingen zegt, want The Rolling Stones is waarschijnlijk toch onhaalbaar. Als die band niet op pinkpop komt, dan zijn bijna alle vervangers minderwaardig. Smeets legt de standaard nu op The Rolling Stones, Arcade Fire en Metallica als headliners, dus zal voor veel mensen de werkelijke line-up tegenvallen.

Dit had je vorig jaar ook, toen Smeets zei bezig te zijn met een grote oude headliner en op het laatst met Kings of Leon aan kwam.
hij heeft toch alleen gezegd dat hij nog met veel bands in overleg is en niet dat ze er zullen komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_133875858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

hij heeft toch alleen gezegd dat hij nog met veel bands in overleg is en niet dat ze er zullen komen
Ja, maar Smeets creëert nu wel een verwachting. Tot vandaag had niemand het idee dat The Rolling Stones naar pinkpop zou kunnen komen en nu ineens wel. Komt er een andere headliner, dan is dit voor veel mensen toch een teleurstelling.
pi_133875981
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:29 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ja, maar Smeets creëert nu wel een verwachting. Tot vandaag had niemand het idee dat The Rolling Stones naar pinkpop zou kunnen komen en nu ineens wel. Komt er een andere headliner, dan is dit voor veel mensen toch een teleurstelling.
Dat is waar. :Y
Ik moet zeggen dat de Rolling Stones vrijwel de enige band is die ik kan bedenken die het rechtvaardigt om wel elke week namen bekend te maken, maar met de vvk te wachten tot half maart. In vrijwel alle andere gevallen is dat een bijzonder stompzinnige zet als je het mij vraagt.
pi_133876767
Ik zie het gewoon echt niet gebeuren. Daar heeft Pinkpop toch helemaal geen geld voor? Vooral omdat ze ook al Metallica hebben die me ook niet bepaald goedkoop lijken.
Aan de andere kant, ze hebben ook Kings of Leon, Foo Fighters en Coldplay (duurste band op Pinkpop) gedaan, dat zal ook niet goedkoop zijn geweest.
pi_133877518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:08 schreef Remy669 het volgende:
Ik zie het gewoon echt niet gebeuren. Daar heeft Pinkpop toch helemaal geen geld voor? Vooral omdat ze ook al Metallica hebben die me ook niet bepaald goedkoop lijken.
Aan de andere kant, ze hebben ook Kings of Leon, Foo Fighters en Coldplay (duurste band op Pinkpop) gedaan, dat zal ook niet goedkoop zijn geweest.
De eerste 2 zijn wel echt festivalbands, net als Metallica, neem aan dat ze hun gage daar wel op aanpassen, anders kan je echt maar 2 of 3 festivals doen (de aller, allergrootste). Coldplay was duurste ooit, miljoen ofzo, zei Jan toen niet dat hij dat niet meer zou doen?
pi_133877564
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

De eerste 2 zijn wel echt festivalbands, net als Metallica, neem aan dat ze hun gage daar wel op aanpassen, anders kan je echt maar 2 of 3 festivals doen (de aller, allergrootste). Coldplay was duurste ooit, miljoen ofzo, zei Jan toen niet dat hij dat niet meer zou doen?
Of hij het nooit meer zal doen weet ik niet, denk het wel als hij de kans krijgt want dat was een goede editie. Maar de Stones lijken mij nog wel flink wat duurder dan Coldplay, of ze willen zelf een festival tour doen, dan leggen ze de prijs misschien lager ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 december 2013 @ 15:43:23 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133877800
Zijn de Stones echt nog zulke publiekstrekkers in Nederland?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133877896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:43 schreef rubbereend het volgende:
Jawel, ik denk dat er enorm veel mensen naartoe gaan, omdat het "waarschijnlijk de laatste keer is dat ze optreden". Net als de afgelopen 20 jaar.
pi_133877921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:43 schreef rubbereend het volgende:
Behoorlijk ja, als hun headliner zijn dan zijn die dagkaarten binnen paar minnuten uitverkocht.
pi_133877944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:08 schreef Remy669 het volgende:
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar het is de enige manier waarop ik het logisch zou vinden dat ze de vvk in maart laten staan, al heb ik niet de illusie dat bij Pinkpop alle beslissingen logisch worden gemaakt. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:46 schreef Remy669 het volgende:

[..]

Jawel, ik denk dat er enorm veel mensen naartoe gaan, omdat het "waarschijnlijk de laatste keer is dat ze optreden". Net als de afgelopen 20 jaar.
Dit, al moeten we eerlijk zijn, gezien hun leeftijden is de kans dat er een keer een omvalt best redelijk groot. Ik zie ze in ieder geval niet nog 20 jaar doorgaan. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:47 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Behoorlijk ja, als hun headliner zijn dan zijn die dagkaarten binnen paar minnuten uitverkocht.
En de weekendkaarten gaan dan ook wel snel. Ik verwacht dat er genoeg mensen zijn die 165 euro betalen voor enkel de Stones en wat voorprogramma's als de dagkaarten weg zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 december 2013 @ 15:52:01 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_133878049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:46 schreef Remy669 het volgende:

[..]

de vorige keren in Nederland waren volgens mij bij lange na niet uitverkocht
DeLuna vindt me dik ;(
pi_133884290
Wat willen ze nou eigenlijk met die ticketverkoop ja? Waarom zo laat in godsnaam? Hopen ze dat Werchter en RaR snel uitverkopen en dat zij dan alle zwevende zieltjes die naast kaarten grepen nog kunnen verleiden?

Het levert toch ook wel een risico op denk ik, je kan verwachten dat Werchter en RaR voor het einde van het jaar toch al redelijk wat van hun line-up bekend maken, en Pinkpop heeft dan 4 of 5 namen ofzo. Als die niet aansprekend genoeg zijn loop je het risico dat mensen voor een RaR of Werchter kiezen, en natuurlijk die paar 'nieuwere' Nederlandse festivals, die pakken toch ook wel een paar acts die zo (co)-head op een ander NL festival had kunnen zijn.
pi_133886761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:48 schreef Operc het volgende:

En de weekendkaarten gaan dan ook wel snel. Ik verwacht dat er genoeg mensen zijn die 165 euro betalen voor enkel de Stones en wat voorprogramma's als de dagkaarten weg zijn.
Ja. Dat denk ik ook wel inderdaad.
pi_133886862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de vorige keren in Nederland waren volgens mij bij lange na niet uitverkocht
Klopt ja. maar nu is er wel meer ''hype'' om The Stones dan toen, plus ze zijn hier al dan 7 jaar niet meer geweest, dat is toch een behoorlijk lange tijd geleden, en ik kan heel veel mensen noemen die ze de vorige keer niet gezien hebben omdat ze toen te jong waren. dus je hebt ook hele andere generatie die ze nog niet gezien heeft.
pi_133980722
Docu over leven Jan Smeets zaterdag 14 december te zien op Nederland 3.

Pinkpopcentral:
"In de documentaire, met de toepasselijke titel Mr. Pinkpop, wordt teruggeblikt op het ontstaan van Pinkpop en naar de editie van 1985, toen Pinkpop bijna failliet ging. Tevens spreekt Rolling Stones-zanger Mick Jagger voor het eerst over de legendarische editie van Pinkpop in 1979, waar hij op het laatste moment afzag van een gastoptreden bij reggae-zanger Peter Tosh. Dit tot groot verdriet van Smeets.
De geruchten dat The Rolling Stones naar Pinkpop 2014 komen, worden hiermee wat ons betreft verder aangewakkerd."

Mooi momentje om de Stones aan te kondigen dan... :P ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door BatMutsje op 06-12-2013 15:38:34 ]
pi_133980971
Alsof de Stones komen spelen zonder de absolute afsluitende act te zijn.
pi_133981168
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:24 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Och dat heeft Springsteen ook gedaan in 2009. Maar net wat ze het beste uitkomt.
pi_133981548
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:24 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik denk dat het niets te maken heeft met het afsluiten van het festival, het ligt er net aan wat hen het beste uitkomt ivm andere tourdata.
Dit neemt niet weg dat ik de kans dat ze echt komen op bijna 0% schat.
  zondag 8 december 2013 @ 18:36:46 #159
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_134054488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:29 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

volgens mij gaf hij gewoon antwoord op de vraag van Giel en zei hij enkel en alleen dat er ook mee gesproken wordt. Als ik het goed heb gehoord, is het dus zo dat Giel die verwachting kweekt en niet Jan Smeets.
Dat mensen hem dan weer de schuld geven.. ach... als het een super line-up wordt, is het ondanks Jan. Is er wat mis mee dan is het door Jan....
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 09:03:55 #160
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134140943
Arcade Fire erbij.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 09:09:56 #161
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134141019
Zelfde dag als Metallica trouwens.
pi_134141167
Afsluiter op de 3FM?
  woensdag 11 december 2013 @ 09:22:13 #163
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_134141254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
Afsluiter op de 3FM?
Lijkt me wel, kan me niet voorstellen dat ze voor Metallica staan.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 09:22:25 #164
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134141257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
Afsluiter op de 3FM?
Jup. Wat ik weer een rare zet vind dan.
pi_134141687
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:22 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jup. Wat ik weer een rare zet vind dan.
Misschien konden ze alleen die dag, of vindt Pinkpop ze niet mainstream genoeg om de main af te sluiten?

Moeten wel twee knallers van andere headliners komen nu :7
pi_134141712
_O_ Nice

Dat word dus een dagje Pinkpop!

Kan ik toch Metallica is een keertje meepakken.
pi_134142220
Ik zal maar neit zeggen dat ik Arcade Fire alleen van naam ken :')
pi_134142241
En ze komen nu tot aan 12 maart (perspresentatie) met ieder week een naam? Dat zijn dan nog 13 namen, dus dan zijn er 15 namen bekend. Toch al een groot deel van het programma, aangezien dat 40 acts totaal is.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:14:11 #169
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142298
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:11 schreef Loveless85 het volgende:
En ze komen nu tot aan 12 maart (perspresentatie) met ieder week een naam? Dat zijn dan nog 13 namen, dus dan zijn er 15 namen bekend. Toch al een groot deel van het programma, aangezien dat 40 acts totaal is.
Avenged Sevenfold, QOTSA, Ed Kowalczyk.

+ Hippe NL dingen zoals die singer songwriters, Palio Speeddonkey oid.
pi_134142336
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:14 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

QOTSA lijkt me een beetje vreemd tbh, zij waren er vorig jaar namelijk ook al. Normaal komen niet 2 jaar achter elkaar dezelfde namen op zo'n festival...
pi_134142338
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:14 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

A7X voor Metallica lijkt me aannemlijk, QOTSA andere dag afsluiten. Ed Kowalczyk kan mij gestolen worden maar wel een typische Pinkpop naam. Mag toch wel hopen dat dat niet de andere headliner is dan :')

Oh nee, dat werden The Stones B-)

Ach ja, dat nederlandse 3FM grut, ik keek net naar het programma van vorig jaar om het aantal acts te tellen, dan sta je je bij sommige acts al af te vragen wie het ook alweer zijn _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:16:46 #172
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142354
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:15 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

QOTSA lijkt me een beetje vreemd tbh, zij waren er vorig jaar namelijk ook al. Normaal komen niet 2 jaar achter elkaar dezelfde namen op zo'n festival...
Vorig jaar (compleet misplaatst) op 3FM stage. Doen samen ook met huidige namen een festival in Rome. En past prima op de Metallica dag samen met A7X & Metallica.
pi_134142396
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Vorig jaar (compleet misplaatst) op 3FM stage. Doen samen ook met huidige namen een festival in Rome. En past prima op de Metallica dag samen met A7X & Metallica.
Ja joh, dat ontken ik ook helemaal niet. Zeg alleen dat het niet gebruikelijk is.
pi_134142398
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Maar als ze vorig jaar al misplaats waren op de 3FM, waar wil je ze in je huidige scenario dan laten? Tussen A7X en Metallica in? Want ik neem aan dat Arcade Fire nu al de 3FM af gaat sluiten :D

Dan speelt A7X om 15u 's middags ofzo _O-
pi_134142406
Mja ben toch blij dat ze ons landje toch aandoen. Eerst Arcade Fire pakken en daarna nog de "grote" Metallica aanschouwen, Pinkpop heeft wel slechtere edities gehad.

Metallica is niet helemaal mijn ding, maar samen met Arcade Fire dan toch de moeite waard om mee te pakken.
pi_134142416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ja joh, dat ontken ik ook helemaal niet. Zeg alleen dat het niet gebruikelijk is.
Mwah, Werchter doet het ook al tijden, heeft hun ook geen windeieren gelegd. Heeft Faithless ook niet een keer twee keer achter elkaar PP gedaan? :')
pi_134142430
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar als ze vorig jaar al misplaats waren op de 3FM, waar wil je ze in je huidige scenario dan laten? Tussen A7X en Metallica in? Want ik neem aan dat Arcade Fire nu al de 3FM af gaat sluiten :D

Dat misplaatst vind ik beetje overdreven. Queens is een vette band, maar ook niet echt een hitjes machine. Wat The Killers dan weer wel hebben. Dus vond de keuze wel in orde vorig jaar.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:20:53 #178
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142446
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vorig jaar:
16:40 - 17:30 Bandje.
18:30 - 19:30 Co
20:30 - 22:30 Headliner
pi_134142452
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mwah, Werchter doet het ook al tijden, heeft hun ook geen windeieren gelegd. Heeft Faithless ook niet een keer twee keer achter elkaar PP gedaan? :')
Ja, Krezip ook. Maar dat zijn de uitzonderingen (vooral om het NL acts zijn)

Verder vraag ik het toch maar even; van welke nummers zou ik AF moeten kennen, en wat is hun stijl/genre?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:21:46 #180
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:21 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Verder vraag ik het toch maar even; van welke nummers zou ik AF moeten kennen, en wat is hun stijl/genre?
pi_134142480
Avenged Sevenfold blijft natuurlijk nog een optie voor Fortarock.
pi_134142491
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:20 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Vorig jaar:
16:40 - 17:30 Bandje.
18:30 - 19:30 Co
20:30 - 22:30 Headliner
Mjah, als Metallica 2,5 uur speelt, en een half eigen podium meeneemt dan gaat het al richting:

15:45 - 16:45 Bandje
17:45 - 18:45 Co
20:00 - 22:30 Metallica

Hoe dan ook, vindt het 'bandje' slot voor zowel QOTSA als A7X te min :P
pi_134142495
quote:
Nouja dankje, zover was ik ook :P Pak wiki er wel even bij haha
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:23:35 #184
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142513
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah, als Metallica 2,5 uur speelt, en een half eigen podium meeneemt dan gaat het al richting:

15:45 - 16:45 Bandje
17:45 - 18:45 Co
20:00 - 22:30 Metallica

Hoe dan ook, vindt het 'bandje' slot voor zowel QOTSA als A7X te min :P
Zal waarschijnlijk wel een acts alla Ben Howard er tussen geplakt worden.

B-)
pi_134142554
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:23 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zal waarschijnlijk wel een acts alla Ben Howard er tussen geplakt worden.

B-)
Het blijft wel de maandag natuurlijk, die dagjesmensen moeten ook wel een of 3FM hit kunnen horen op de main.
pi_134142571
Imagine Dragons + The Lumineers een van deze 2 gaan ook gewoon op Pinkpop staan, daar kun je gif op innemen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:26:24 #187
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142581
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Imagine Dragons + The Lumineers een van deze 2 gaan ook gewoon op Pinkpop staan, daar kun je gif op innemen.
Ohja.

+ Stromae
pi_134142614
Skrillex zie ik er ook wel staan dit jaar :) Of Major Lazer.
pi_134142621
Tja kan niet zeggen dat ik echt kapot ben van een van de genoemde artiesten. Zit nu AF te luisteren, maar wordt er niet warm of koud van. QOTSA is dan wel weer iets waarvan ik kan genieten, maarja verder...
Stiekem hoop ik dat Beady Eye of Noel Gallaghers High Flying Birds touren en komen, maar dat is gewoon hoop omdat ik die graag zou willen zien haha.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:28:59 #190
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142623
We hebben de line-up al rond.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:29:29 #191
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:28 schreef MrBanaan1 het volgende:
Tja kan niet zeggen dat ik echt kapot ben van een van de genoemde artiesten. Zit nu AF te luisteren, maar wordt er niet warm of koud van. QOTSA is dan wel weer iets waarvan ik kan genieten, maarja verder...
Stiekem hoop ik dat Beady Eye of Noel Gallaghers High Flying Birds touren en komen, maar dat is gewoon hoop omdat ik die graag zou willen zien haha.
Beady Eye tourt wel, en gaan ook Paradiso doen voorjaar. Dus! Ik zie een match.
pi_134142657
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:29 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Beady Eye tourt wel, en gaan ook Paradiso doen voorjaar. Dus! Ik zie een match.
*O* *G* Persoonlijk vind ik NGHFB dan wel beter, maargoed BE is ook mooi.
pi_134142680
Verbaast me trouwens hoeveel muziek kennis iedereen hier heeft. Ik ken heel veel bands van naam, maar weet weinig van soort/genre etc.

Ik luister heel veel soorten muziek, maar dan wel slechts een paar specifieke bands/artiesten daarin, dus ik voel me een beetje achter hiero haha
pi_134142706
Passenger voor Metallica _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 december 2013 @ 10:33:15 #195
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134142722
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Passenger voor Metallica _O-
Ik zie het ze doen.
pi_134142780
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:33 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik zie het ze doen.
Laten ze hen een nummertje samen zingen zeker :')

Passenger was er vorig jaar ook al btw...
pi_134143146
Ach toch heeft Pinkpop 2 nette namen op hun affiche staan al de maandag. En iets als Vampire Weekend of e.d. mag van mij ook nog wel :).
pi_134143152
quote:
6s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
We hebben de line-up al rond.
Franz Ferdinand en Fall Out Boy alleen even niet vergeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 11-12-2013 11:08:10 ]
  woensdag 11 december 2013 @ 10:55:50 #199
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_134143294
Ik vind het twee knappe namen. Het kan niet je smaak zijn, maar beide wel grote bands.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:28:31 #200
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_134144160
Ik overweeg de maandag te komen, nog niet eerder een festival gedaan maar Arcade Fire wil ik sowieso zien, en Metallica lijkt me ook gaaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')