RaR toch wat nederlands gehoort hoor. En er komen gewoon ook een hoop nieuwe, alternatievere festivals bij. Plus is Lowlands de laatste jaren ineens uitgegroeid tot hét festival. Ik zie Pinkpop in z'n huidige vorm het niet redden, misschien als Jan met pensioen gaat en er een frissere wind gaat waaien, maar nu is het een beetje vicieuze cirkel aan het worden, volgens mij verkochten ze de laatste jaren ook al niet meer uit met toch een degelijke lineup?quote:Op maandag 2 december 2013 12:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Aantal Hollanders op RaR is echt te verwaarlozen trouwens. RW gaat het gros naar toe en een even groot deel bezoekt PP natuurlijk.
Rock Am Ring line-up van vorig jaar was ook om te huilen. En vorig jaar zat Pinkpop slecht met de headliners (Kings Of Leon en The Killers zijn leuke bands, maar nu de grote acts die hele velden vol trekken). Van Green Day is het beste er toch ook af.quote:Op maandag 2 december 2013 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
Lijkt me niet, de headliners wijken vaak amper af van Rock am Ring, Pinkpop zal op eigen kracht PJ niet kunnen halen.
Sowieso is Pinkpop een beetje een doodlopende weg ingeslagen, ze kunnen alleen nog de absolute headliners pakken om kaartjes te verkopen, en zelfs dan zie je nog dat mensen toch al snel uitwijken richting RaR of Werchter, aangezien Pinkpop verder altijd gewoon een mindere programmering heeft. Ze zijn gewoon te lang stil blijven staan, ik ben op heel wat festivals geweest, maar Pinkpop staat toch wel met stip op 1 als het meeste saaie festival. Zowel qua aankleding, locatie, campings, type bezoeker, als programmering.
Waar lees je dan haat?quote:Op maandag 2 december 2013 12:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Echt jongens, ik snap de haat op Pinkpop niet. Als je het niets vind, dan ga je lekker naar RAR/RW/LL whatever, maar er zijn meer dan genoeg mensen die PP wel super vinden.
Dat sowieso, het is in ieder geval een klapper die al tienduizenden bezoekers zal trekken als dit hun enige optreden in NL is. Nadeeltje voor PP wel dat ze ook bij beider buren staan.quote:Op maandag 2 december 2013 12:21 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Rock Am Ring line-up van vorig jaar was ook om te huilen. En vorig jaar zat Pinkpop slecht met de headliners (Kings Of Leon en The Killers zijn leuke bands, maar nu de grote acts die hele velden vol trekken). Van Green Day is het beste er toch ook af.
Nee dan hebben ze dit jaar met Metallica al een goede band binnen gehaald.
Niet jij persoonlijk, maar in het algemeen dat mensen altijd ervoer bezig zijn dat ze het slecht vinden geworden.quote:Op maandag 2 december 2013 12:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Echt jongens, ik snap de haat op Pinkpop niet. Als je het niets vind, dan ga je lekker naar RAR/RW/LL whatever, maar er zijn meer dan genoeg mensen die PP wel super vinden.
Geen idee, maar volgens mij is die man wel irritant aanwezig, die heeft de laatste jaren toch wat tenenkrommende dingen in de pers geroepen, manmanman. Die kerel moet gewoon écht met pensioen gaan, dan ben je een legende in de Nederlandse pophistorie, nu wordt het zo af en toe al een beetje zielig.quote:Op maandag 2 december 2013 12:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Alsof Jan nog iets te zeggen heeft over het programma.
Niet om jou je voorkeuren te ontzeggen hé, maar als je dan voor de grote/vette namen staat, waarom dan een Pinkpop boven een RaR of Werchter verkiezen? Imho hebben die kwalitatief toch altijd echt een betere lineupquote:Op maandag 2 december 2013 13:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Het is voor mij heel makkelijk, het boeit me niet wat voor festival het is, of wie de grote man (lees: organisatie) is die alles regelt of de media te woord staat.
Als er vette namen staan dan ben ik van de partij. Als EO jongere dag Bruce Springsteen boekt dan ben ik daar ook gewoon bij.
En Pinkpop heeft toch vaak mooie namen op het affiche staan, al is het in het geheel misschien niet altijd even super.
Pinkpop is voor mij dichter bij, Rock Am Ring is me te ver. En trekt me vaak net niet. Rock Werchter is leuker, maar daar krijg ik bijna nooit iemand mee naartoe. En vorig jaar ben ik bijv. voor QOTSA gegaan en die stonden zowel niet op Werchter als Rock Am Ring. Het zelfde geld voor Bruce Springsteen op 2012. En Foo Fighters op Pinkpop 2011.quote:Op maandag 2 december 2013 13:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niet om jou je voorkeuren te ontzeggen hé, maar als je dan voor de grote/vette namen staat, waarom dan een Pinkpop boven een RaR of Werchter verkiezen? Imho hebben die kwalitatief toch altijd echt een betere lineup
Duidelijk, er zit natuurlijk altijd wat persoonlijke voorkeur bij. Ik heb toen de mazzel gehad dat de Foo's naar Pukkelpop kwamen, maar Pinkpop heeft vaak qua de wat oudere acts wel goede dingen staan, zoals The Cure of Bruce Springsteen. RaR is ook iets minder pop, meer hardrock dan Pinkpop.quote:Op maandag 2 december 2013 13:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Pinkpop is voor mij dichter bij, Rock Am Ring is me te ver. En trekt me vaak net niet. Rock Werchter is leuker, maar daar krijg ik bijna nooit iemand mee naartoe. En vorig jaar ben ik bijv. voor QOTSA gegaan en die stonden zowel niet op Werchter als Rock Am Ring. Het zelfde geld voor Bruce Springsteen op 2012. En Foo Fighters op Pinkpop 2011.
Klopt, niets mis met wat hardere werk. Maar dat vind ik leuk voor 1 dag of zo, daarom vind ik Fortarock ook leuk om te volgen.quote:Op maandag 2 december 2013 13:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Duidelijk, er zit natuurlijk altijd wat persoonlijke voorkeur bij. Ik heb toen de mazzel gehad dat de Foo's naar Pukkelpop kwamen, maar Pinkpop heeft vaak qua de wat oudere acts wel goede dingen staan, zoals The Cure of Bruce Springsteen. RaR is ook iets minder pop, meer hardrock dan Pinkpop.
dan is benicassim wel wat voor jouquote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef Loveless85 het volgende:
De tijden zijn ook echt hatelijk gewoon, je headliner kappen om 22:30, dan begint op menig festival de headliner pas. Doet gewoon af aan de beleving, in het daglicht driekwart van een show gaan kijken. En dat is dan nog de main stage, de andere podia nokken al uiterlijk om 21:15. Echt zonde.
Lowlands of RaR ook prima, het hoeft echt niet pas allemaal dan te beginnen, maar je headliner (mits mooie show) in het donker is toch wel een must.quote:Op maandag 2 december 2013 13:48 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
dan is benicassim wel wat voor jou
ideaal voor mij is als de zon ondergaat en het na 3 liedjes pikkedonker is, roept toch een soort saamhorigheids gevoel op ofzoquote:Op maandag 2 december 2013 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lowlands of RaR ook prima, het hoeft echt niet pas allemaal dan te beginnen, maar je headliner (mits mooie show) in het donker is toch wel een must.
Zoals bij:quote:Op maandag 2 december 2013 13:57 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
ideaal voor mij is als de zon ondergaat en het na 3 liedjes pikkedonker is, roept toch een soort saamhorigheids gevoel op ofzo
Jup, hoorde het ook via 3voor12!quote:Op maandag 2 december 2013 22:53 schreef Pino112 het volgende:
Vanaf nu elke week een nieuwe naam, aldus Atzegod op Twitter.
Jouw UIquote:Op maandag 2 december 2013 14:14 schreef IAmKloot het volgende:
dat is het voordeel van de concerten van springsteen, hoe laat hij ook begint, hij eindigt altijd in het donker
Zo hatelijk inderdaadquote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef Loveless85 het volgende:
De tijden zijn ook echt hatelijk gewoon, je headliner kappen om 22:30, dan begint op menig festival de headliner pas. Doet gewoon af aan de beleving, in het daglicht driekwart van een show gaan kijken. En dat is dan nog de main stage, de andere podia nokken al uiterlijk om 21:15. Echt zonde.
Is het echt al zo dramatisch tegenwoordig of overdrijf je nu?quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef Loveless85 het volgende:
Niks overdreven aan. Pas om 22 uur begint het wat te schemeren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is het echt al zo dramatisch tegenwoordig of overdrijf je nu?
Dat snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Niks overdreven aan. Pas om 22 uur begint het wat te schemeren.
Pak het blokkenschema er maar bij, om 2230 is de headliner klaar, en als ze doorspelen gaat om 23u de stekker eruit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel.
Het ging om de uitspraak dat de headliner al om half elf afgelopen was.
Ik ben alleen op pinkpop geweest tijdens die editie met Metallica, ratm en de foo fighters en toen ging het volgens mij wel langer door.
Ik geloof je wel hoor, het is alleen wel heel erg sneu. Doen ze dat om de dagjesmensen de mogelijkheid te geven om nog weer terug te reizen met het OV ofzo?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Pak het blokkenschema er maar bij, om 2230 is de headliner klaar, en als ze doorspelen gaat om 23u de stekker eruit.
Nee, Landgraaf geeft simpelweg geen vergunningen voor evenementen na 23 uur. Dit voor de overlast van de omwonenden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof je wel hoor, het is alleen wel heel erg sneu. Doen ze dat om de dagjesmensen de mogelijkheid te geven om nog weer terug te reizen met het OV ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |