abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:55:30 #201
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_127998104
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:36 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk wel opgelet?

http://ps4daily.com/2013/(...)rs-on-playstation-4/

Sony laat het aan de publishers over.. Maar ik neem aan dat je nu ook de PS4 links laat liggen?
artikel van 2 Juni rofl. Toont wel aan hoe goed je op de hoogte bent. Dat artikel is nonsense.

Kijk anders dit interview vanaf minuut 6. Vrij duidelijk. GEEN DRM INGEBOUWD IN HET SYSTEEM! Misschien moet jij wat beter opletten of geloof je zomaar alles?

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_127998237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:32 schreef Krediax het volgende:
Zal ik doen ^O^ Post jij dan nu even je foto van toen PSN eruit lag?
Toen kon ik wel gewoon offline spelen :)
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 18:58:31 #203
188609 crew  Kensuke
pi_127998246
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:32 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Ik kan niet ontkennen dat die online check voor een aantal nadelig is maar ik denk als je net een orkaan overleefd hebt, je halve huis weggevlogen is of waterschade heeft dat er maar bijzonder weinig mensen zich druk gaan maken of ze nou wel of niet Halo kunnen spelen...
New York is een gigantische stad. Het merendeel van de mensen en huizen hadden alleen last van regen en dergelijke, maar geen echte schade. Elektriciteit was ook geen probleem, maar internet wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:41 schreef Krediax het volgende:

[..]

knip
Je hoeft niet voor het een of het ander te kiezen. Je kunt kiezen voor geen DRM én de family plan. Als ze de family plan exclusief hadden gehouden voor digitale games, hadden ze niet op de rechten van fysieke goederen hoeven stampen. Dan had de consument keus gehad. Dat het kan heeft de PS3 al bewezen, toen je nog digitale games met 5 PS3's kon delen.

Dat verhaal over piraterij kan weggestreept worden. Tig onderzoeken hebben al aangetoond dat het haast geen impact heeft op de verkoop. Verder is retail erg belangrijk voor publishers. Retailers promoten games enorm, het is niet voor niets dat Gamestop constant exclusieve pre-order content krijgt.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:02:27 #204
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_127998435
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:32 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Ik kan niet ontkennen dat die online check voor een aantal nadelig is maar ik denk als je net een orkaan overleefd hebt, je halve huis weggevlogen is of waterschade heeft dat er maar bijzonder weinig mensen zich druk gaan maken of ze nou wel of niet Halo kunnen spelen...
:D
pi_127998625
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:55 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

artikel van 2 Juni rofl. Toont wel aan hoe goed je op de hoogte bent. Dat artikel is nonsense.

Kijk anders dit interview vanaf minuut 6. Vrij duidelijk. GEEN DRM INGEBOUWD IN HET SYSTEEM! Misschien moet jij wat beter opletten of geloof je zomaar alles?

Kan je ook link van 2 dagen geleden geven? Of een link van 8 dagen geleden?
En of het nu wel of niet in het systeem zit (Bij X1 zit het in het systeem ja, dus daar heb je het altijd), publishers beslissen zelf of ze iets van DRM inbouwen

quote:
Tretton reiterated that Sony's first-party releases won't carry any unordinary DRM restrictions, only to later clarify that third-party publishers like Electronic Arts and Activision are free to chart their own course.
quote:
"The DRM decision is going to have to be answered by the third parties, it's not something we're going to control, or dictate, or mandate, or implement,"
Merk wel dat jij goed op de hoogte bent _O- Volgende keer beter ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:09:57 #206
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_127998735
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Kan je ook link van 2 dagen geleden geven? Of een link van 8 dagen geleden?
En of het nu wel of niet in het systeem zit (Bij X1 zit het in het systeem ja, dus daar heb je het altijd), publishers beslissen zelf of ze iets van DRM inbouwen

[..]

[..]

Merk wel dat jij goed op de hoogte bent _O- Volgende keer beter ^O^
Prima, games van die uitgevers komen er niet in, simpel. Echter gaat geen enkele uitgever drm inbouwen.

Jij bent wel echt een kut fanboy trouwens. Jij onthaald de drm met vlag en wimpel.

Blijkbaar heb je et filmpje ook niet gekeken!
pi_127998783
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:58 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Je hoeft niet voor het een of het ander te kiezen. Je kunt kiezen voor geen DRM én de family plan. Als ze de family plan exclusief hadden gehouden voor digitale games, hadden ze niet op de rechten van fysieke goederen hoeven stampen. Dan had de consument keus gehad. Dat het kan heeft de PS3 al bewezen, toen je nog digitale games met 5 PS3's kon delen.

Dat verhaal over piraterij kan weggestreept worden. Tig onderzoeken hebben al aangetoond dat het haast geen impact heeft op de verkoop. Verder is retail erg belangrijk voor publishers. Retailers promoten games enorm, het is niet voor niets dat Gamestop constant exclusieve pre-order content krijgt.
Dan heb je dus niet het totale family plan. En als ze alleen maar digitale games zouden aanbieden (dus fysiek helemaal afschaffen) zou iedereen daarom moord en brand roepen.
En stampen op rechten zie ik niet hoor. Je kan het spel gewoon spelen wanneer jij wilt, sterker nog als de cd breekt kan je nog gewoon spelen omdat je het spel ook gelijk digitaal krijgt als je hem fysiek koopt.

Het is nu zo dat maakt niet uit wie een spel koopt in mijn family ik het makkelijk ook kan spelen als hij het zelf niet speelt.

Ik weet niet of je op youtube total biscuit volgt die heeft laatst een filmpje gemaakt over 2e hands en dan vooral gericht op gamestop ed.
Daarin draaide hij het juist om, grote retailers als gamestop eisen exclusive content omdat ze anders het spel niet verkopen, en dat willen spel makers natuurlijk niet.

En dat verhaal over piraterij, bijna geen invloed is niet hetzelfde als geen ;) bovendien lees je over mijn punt heen dat als alles digitaal word (wat microsoft hiermee lijkt mij wil pushen) de retailers wegvallen en dus een groter deel naar de makers gaan.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:14:28 #208
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_127998924
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Prima, games van die uitgevers komen er niet in, simpel. Echter gaat geen enkele uitgever drm inbouwen.

Jij bent wel echt een kut fanboy trouwens. Jij onthaald de drm met vlag en wimpel.

Jij bent vooral een beetje boos lijkt het.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:15:53 #209
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_127998975
Ja hoor alsof Gamestop madden25 niet stocked omdat er geen exclusive content bij zit! Ms doet dit niet omdat er dan meergeld naar de makers gaat maar meer geld naar mMicrosoft, en omdat er dan alleen nog maar via hun verkoopkanaal xbpx 1 games te kopen zijn. Is toch allemaal zo inzichtelijk als wat deze strategie?
En ja ik kan hier wel pissig om worden, mensen die consumenten & kooprechten liever ziet verdwijnen en eem ongelofelijk retarded syste onthalen alsof het nieuw is dat je games met al je vrienden en famillie kan delen.

Mensen die drm met open armen ontvangen zijn ongelofelijk dom.
pi_127999012
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Aha, jij hebt een glazen bol?
Want wie zegt dat het niet gaat gebeuren? Wel leuk dat je in die bol hebt kunnen zien dat ik een fanboy ben _O- Maar toch weet ik nog niet welke van de 2 ik bij launch ga halen :')

Et filmpje?
Heb je het nu over deze?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 19:18:52 #211
188609 crew  Kensuke
pi_127999093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:11 schreef Krediax het volgende:

[..]

Dan heb je dus niet het totale family plan. En als ze alleen maar digitale games zouden aanbieden (dus fysiek helemaal afschaffen) zou iedereen daarom moord en brand roepen.
En stampen op rechten zie ik niet hoor. Je kan het spel gewoon spelen wanneer jij wilt, sterker nog als de cd breekt kan je nog gewoon spelen omdat je het spel ook gelijk digitaal krijgt als je hem fysiek koopt.

Het is nu zo dat maakt niet uit wie een spel koopt in mijn family ik het makkelijk ook kan spelen als hij het zelf niet speelt.

Ik weet niet of je op youtube total biscuit volgt die heeft laatst een filmpje gemaakt over 2e hands en dan vooral gericht op gamestop ed.
Daarin draaide hij het juist om, grote retailers als gamestop eisen exclusive content omdat ze anders het spel niet verkopen, en dat willen spel makers natuurlijk niet.

En dat verhaal over piraterij, bijna geen invloed is niet hetzelfde als geen ;) bovendien lees je over mijn punt heen dat als alles digitaal word (wat microsoft hiermee lijkt mij wil pushen) de retailers wegvallen en dus een groter deel naar de makers gaan.
Hoe bedoel je niet de totale family plan?

Qua rechten bedoel ik voornamelijk privé verkoop. Het is sowieso dom om je games in te leveren bij GameMania, want je krijgt er bijna niets voor terug. Ik vind het raar dat ik niet zelf mag bepalen of en aan wie ik mijn games verkoop.

Ik geloof het verhaal van die total biscuit niet, gamestop kan en wil niet zoiets eisen. Hun klanten verwachten dat ze alle games in de winkel kunnen kopen. Als ze dan bijv Halo 4 zouden boycotten doen ze vooral zichzelf pijn, want de klant gaat dan ergens anders naartoe.

Door de promotie die gamestop verzorgt, al is het maar omdat ze hele grote zichtbaarheid aan games geven, worden games meer verkocht. Dus gaat er meer geld naar de makers. ;) De toekomst is zowel fysiek als digitaal. Zeker omdat lang niet iedereen zomaar 50GB per spel wil of kan downloaden.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:19:55 #212
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_127999137
Nee dat interview met scott rhode kneus

Drm inbouwen als 3e partij is een doodsteek voor je game. Zie Sim City.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:20:26 #213
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_127999156
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:19 schreef MMaRsu het volgende:
Kom je er niet aan uit en ga je maar schelden?
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:21:54 #214
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_127999237
Hoezo kom ik er niet uit lol. Hij gedraagt zich hier als een kind met een filmpje van ET. Tis toch gewoon een serieus topic?
pi_127999292
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:19 schreef MMaRsu het volgende:

Bij Sim City is de DRM het probleem niet en ik geloof ook niet dat SC heel slecht verkocht heeft.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_127999348
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:19 schreef MMaRsu het volgende:

Jammer hoor, gaat stoer doen dat iemand niet oplet en komt er dan zelf achter, dat ie bepaalde dingen niet weet.
Ligt het nog aan de ander :N...

En logisch dat er een filmpje van ET bij komt, is een feel good film en aan je reacties te zien hier kan je dat wel gebruiken _O-

Probleem van Sim City is always online ( en weer let je niet op sufkut ;()
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:24:18 #217
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_127999354
Na alle fiascos heeft sim city als een drol verkocht en heeft alle negatieve pr de simcity naam al aangetast.
pi_127999371
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:15 schreef MMaRsu het volgende:
Ja hoor alsof Gamestop madden25 niet stocked omdat er geen exclusive content bij zit! Ms doet dit niet omdat er dan meergeld naar de makers gaat maar meer geld naar mMicrosoft, en omdat er dan alleen nog maar via hun verkoopkanaal xbpx 1 games te kopen zijn. Is toch allemaal zo inzichtelijk als wat deze strategie?
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:15 schreef MMaRsu het volgende:
En ja ik kan hier wel pissig om worden, mensen die consumenten & kooprechten liever ziet verdwijnen en eem ongelofelijk retarded syste onthalen alsof het nieuw is dat je games met al je vrienden en famillie kan delen.

Mensen die drm met open armen ontvangen zijn ongelofelijk dom.
Goed, laatste keer dat ik reageer voordat ik ga eten ;)
Je neemt wel heel veel aannamens niet in dat verhaal.
Teneerste, wat ik zei klopt niet.
Ten tweede wat jij zegt is ook wat microsoft wilt/ gaat doen.

Dus:
Ja waarom zou Gamestop daar niet mee dreigen? of ze het daadwerkelijk zouden doorzetten is wat anders. Het is niet alsof (EA, ik weet niet wie madden publiceert) het riciso gaat nemen dat de grootste verkopen van spellen in de VS hun spel niet gaat verkopen.

Dat tweede, als het zo doorzichtig zou zijn dan maakt toch niemand spellen voor xbox one? Terwijl er toch een heel lijstje met spellen die er voor uit gaat komen. Je neemt dus wat ongefundeerd aan (wat op zich prima is, moet jij weten) en gebruikt het vervolgens als argument (Dit is in mijn optiek niet oke).

Ik vind het mooi dat je pissig word als er rechten verdwijnen, maar zoals ik al zei volgens mij heb je er geen last van als gebruiker en krijg je er iets moois voor terug in de vorm van family plan. (heel misschien later wel goede aanbiedingen ala steam omdat het toch digitaal is en dus geen extra kosten voor de uitgevers? maar goed dat is een ander punt)
pi_127999413
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:18 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet de totale family plan?

Qua rechten bedoel ik voornamelijk privé verkoop. Het is sowieso dom om je games in te leveren bij GameMania, want je krijgt er bijna niets voor terug. Ik vind het raar dat ik niet zelf mag bepalen of en aan wie ik mijn games verkoop.

Ik geloof het verhaal van die total biscuit niet, gamestop kan en wil niet zoiets eisen. Hun klanten verwachten dat ze alle games in de winkel kunnen kopen. Als ze dan bijv Halo 4 zouden boycotten doen ze vooral zichzelf pijn, want de klant gaat dan ergens anders naartoe.

Door de promotie die gamestop verzorgt, al is het maar omdat ze hele grote zichtbaarheid aan games geven, worden games meer verkocht. Dus gaat er meer geld naar de makers. ;) De toekomst is zowel fysiek als digitaal. Zeker omdat lang niet iedereen zomaar 50GB per spel wil of kan downloaden.
reactie hou je van me te goed ;) ik ga eten.
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 19:26:33 #220
188609 crew  Kensuke
pi_127999463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:16 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Aha, jij hebt een glazen bol?
Want wie zegt dat het niet gaat gebeuren? Wel leuk dat je in die bol hebt kunnen zien dat ik een fanboy ben _O- Maar toch weet ik nog niet welke van de 2 ik bij launch ga halen :')

Et filmpje?
Heb je het nu over deze?
Het lijkt heel onwaarschijnlijk, want het is extreem slechte PR. Dat is vorige week al heel duidelijk gebleken. Verder kost het een aardig zakcentje om zélf zo'n DRM-systeem in te stellen. Ubisoft bijvoorbeeld heeft geen DRM meer geďmplementeerd in de PC-versie van Assassin's Creed nadat er tig issues en klachten waren.
pi_127999543
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:26 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Het lijkt heel onwaarschijnlijk, want het is extreem slechte PR. Dat is vorige week al heel duidelijk gebleken. Verder kost het een aardig zakcentje om zélf zo'n DRM-systeem in te stellen. Ubisoft bijvoorbeeld heeft geen DRM meer geďmplementeerd in de PC-versie van Assassin's Creed nadat er tig issues en klachten waren.
Onwaarschijnlijk is een heel ander verhaal, dan het al zeker weten he
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:36:00 #222
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_127999828
Dan nog is het duizend keer een beter idee om het op die manier te doen, dan het in te bakken in je gehele infrastructuur.

Niet dat publishers dit gaan toepassen ( geloof me, ik heb er geen glazen bol voor nodig want het is deze gen al geprobeerd en het heeft al gefaald )
  Eindredactie Games woensdag 19 juni 2013 @ 19:40:14 #223
188609 crew  Kensuke
pi_127999999
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:28 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk is een heel ander verhaal, dan het al zeker weten he
Natuurlijk. Publishers zouden dat alleen ook gewoon morgen kunnen doen voor PS3 en 360-games. Bionic Commando 2 had bijv. DRM op de PS3, je kunt alleen spelen als je online bent. Dat is echter superslecht ontvangen en Capcom heeft het daarna niet meer durven doen.

Ik bedoel, als uitgevers zoiets echt willen doen kun je dat gewoon niet tegenhouden. Het is dan aan consumenten of ze zoiets tolereren. In het verleden hebben uitgevers alleen maar slechte ervaringen gehad, dus dat wijst op een hoopvolle toekomst.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:48:34 #224
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128000361
Eigenlijk is het heel simpel sta je open voor verandering dan neem je de X1 wil je het lekker bij het oude vertrouwde houden dan koop je een PS4 en ik weet wel wat mijn voorkeur heeft.
pi_128000489
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:48 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel sta je open voor verandering dan neem je de X1 wil je het lekker bij het oude vertrouwde houden dan koop je een PS4 en ik weet wel wat mijn voorkeur heeft.
Dat weten we allemaal

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')