Per patchquote:Op maandag 17 juni 2013 20:16 schreef Krediax het volgende:
[..]dat is niet zo mooi!
Ik hoop dat microsoft daarop terug komt! Anders komen er geen indie spellen op de Xbox one gok ik. Vroeg Microsoft ook niet 10.000 dollar oid om een spel uit te brengen op Xbox 360/one?
Ja die is regio vrij dat wist ik al. Ik dacht dat Xbox alleen regio lock op continenten had maar per land is wel heel erg sneu.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat geldt voor de xbox one hè, niet voor de PS4.
Wat als ik hem 2 dagen heb uitstaan en dan wil gamen? Dan ben je toch al voorbij die 24 uur. En ook MS kan gehackt worden. Zoiets als bij PSN toen, kan ook MS overkomen. Bij een grote groep kinderachtige pubers gaat ook MS bij een ddos onderuit. Als MS maar genoeg mensen ontevreden maakt met die DRM, zie ik dat nog wel een keer gebeuren.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:51 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik wil hier prima op reageren en zal ik ook
Maar snap je nu wat ik bedoel met lenen van spellen?
Edit:
1x in de 24 uur check de xbox of je al je spellen mag spelen. (wss vaker maar de DDos aanval begint MS ligt plat dus heb je nog maar 24 uur om te spelen).
Nou vind ik het knap als er en DDos aanval komt die de servers van microsoft langer dan 24 uur neer kan halen. Als dat wel gebeurt zou het natuurlijk zeer balen zijn maar ik zie dit niet gebeuren dus hou ik hier geen rekening mee. Dus blijft alleen de DRM over zoals hij bedoelt is, illigaliteit van spellen tegen te gaan.
Het gaat mij ook meer om de Microsoft PR die het zo brengt als je niet kan gamen door een connectie probleem, je nog wel tv of dvd kan kijken. Nou jippiequote:Dus dat de "extra`s" als vervanging dienen zie ik niet zo.
bovendien heeft niet iedereen een smart TV, ik niet iig dus voor mij kan het een leuke extra zijn
Connect weer zodra je je Xbox weer aanzet. Stond elders in een topic, anders zou je verplicht elke dag je Xbox aan moeten zettenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef RWaC het volgende:
[..]
Wat als ik hem 2 dagen heb uitstaan en dan wil gamen? Dan ben je toch al voorbij die 24 uur.
Maar de discussie ging over, als er op dat moment net een ddos is en je die connectie dus naar MS niet kan maken.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:54 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Connect weer zodra je je Xbox weer aanzet. Stond elders in een topic, anders zou je verplicht elke dag je Xbox aan moeten zetten
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:54 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Connect weer zodra je je Xbox weer aanzet. Stond elders in een topic, anders zou je verplicht elke dag je Xbox aan moeten zetten
Ja, of er valt een meteoriet op het serverpark, ben je ook alles kwijt. Lijkt het je niet iets aannemelijker dat wanneer zo'n aanval over is, de check opnieuw wordt uitgevoerd?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:57 schreef RWaC het volgende:
[..]
Maar de discussie ging over, als er op dat moment net een ddos is en je die connectie dus naar MS niet kan maken.
Ja want een ddos is echt heel onrealistischquote:Op maandag 17 juni 2013 21:01 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja, of er valt een meteoriet op het serverpark, ben je ook alles kwijt. Lijkt het je niet iets aannemelijker dat wanneer zo'n aanval over is, de check opnieuw wordt uitgevoerd?
Nee hoor, absoluut nietquote:Op maandag 17 juni 2013 21:03 schreef RWaC het volgende:
[..]
Ja want een ddos is echt heel onrealistischOf wat dan ook voor storing aan de MS kant
Uhhhh ja, maar denk je niet dat ik zonder eerst die connectie na 24 uur niet kan gamen?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:04 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee hoor, absoluut nietMaar denk je niet dat bij falen van hun kant, op welke manier dan ook, de check niet gewoon uitgevoerd wordt op het moment dat alles weer over is?
Praat voor jezelfquote:Op maandag 17 juni 2013 21:02 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Zo kinderachtig![]()
Geeft wel weer het niveau aan van de gemiddelde PS gebruiker.
Dat, mien jong, is de grote vraag. Het lijkt me wel en het lijkt me ook dat storingen wel binnen 24 uur verholpen zijn. Reguliere storingen bij Live komen nu ook weinig voor en duren niet al te lang. In een uitzonderingsgeval zoals een totale platlegging van het netwerk, zoals toen bij PSN, lijkt het me niet dat ze ineens hun complete community gaan bannen.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:06 schreef RWaC het volgende:
[..]
Uhhhh ja, maar denk je niet dat ik zonder eerst die connectie na 24 uur niet kan gamen?
wow, waar gaat dit ineens heenquote:Op maandag 17 juni 2013 21:09 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Dat, mien jong, is de grote vraag. Het lijkt me wel en het lijkt me ook dat storingen wel binnen 24 uur verholpen zijn. Reguliere storingen bij Live komen nu ook weinig voor en duren niet al te lang. In een uitzonderingsgeval zoals een totale platlegging van het netwerk, zoals toen bij PSN, lijkt het me niet dat ze ineens hun complete community gaan bannen.
Die check gaat toch vanuit de console naar de server toe? Als die check niet kan worden gedaan, zul je echt niet kunnen gamen ook niet single. Dat heeft toch niets met bannen te maken.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:09 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Dat, mien jong, is de grote vraag. Het lijkt me wel en het lijkt me ook dat storingen wel binnen 24 uur verholpen zijn. Reguliere storingen bij Live komen nu ook weinig voor en duren niet al te lang. In een uitzonderingsgeval zoals een totale platlegging van het netwerk, zoals toen bij PSN, lijkt het me niet dat ze ineens hun complete community gaan bannen.
Je kan zelfs met je telefoon die check uitvoeren, maar goed die ligt er dan zeker ook toevallig uitquote:Op maandag 17 juni 2013 21:18 schreef RWaC het volgende:
[..]
Die check gaat toch vanuit de console naar de server toe? Als die check niet kan worden gedaan, zul je echt niet kunnen gamen ook niet single. Dat heeft toch niets met bannen te maken.
Ik wil alleen maar aangeven dat niet alleen je eigen connectie een probleem hoeft te zijn.
Dat heeft dan toch ook geen zin als de servers van MS er zelf uitleggen?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Je kan zelfs met je telefoon die check uitvoeren, maar goed die ligt er dan zeker ook toevallig uit?
Dat is een heel goed punt!quote:Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef RWaC het volgende:
[..]
Wat als ik hem 2 dagen heb uitstaan en dan wil gamen? Dan ben je toch al voorbij die 24 uur. En ook MS kan gehackt worden. Zoiets als bij PSN toen, kan ook MS overkomen. Bij een grote groep kinderachtige pubers gaat ook MS bij een ddos onderuit. Als MS maar genoeg mensen ontevreden maakt met die DRM, zie ik dat nog wel een keer gebeuren.
Ik snap dat ze het willen beschermen tegen illegaliteit, maar praktijk is dat alleen mensen die braaf alles kopen last hebben van de DRM. De omgebouwde consoles en geripte spellen hebben deze beperking niet. Dus alleen je trouwe klanten die alles eerlijk hebben gekocht hebben hier last van.
Sorry, maar met de beste wil van de wereld zie ik geen voordeel.
[..]
Het gaat mij ook meer om de Microsoft PR die het zo brengt als je niet kan gamen door een connectie probleem, je nog wel tv of dvd kan kijken. Nou jippie
Nee klopt, maar goed dat zal wel allemaal niet zo rap gaan gebeuren. en wie weet jij koopt een xbox en onderweg naar huis gaat ie kapot..quote:Op maandag 17 juni 2013 21:44 schreef RWaC het volgende:
[..]
Dat heeft dan toch ook geen zin als de servers van MS er zelf uitleggen?
En tuurlijk kan dat er ook uit liggenquote:Some datacenters have servers grouped inside containers - each containing 1800-2500 servers. [6] [7]
The locations of the data centers [8][9] are:
North America
North-central US - Chicago, IL
South-central US - San Antonio, TX
West US - California
East US - Virginia
Asia
East Asia - Hong Kong, China
South East Asia - Singapore
Europe
West Europe - Amsterdam, Netherlands
North Europe - Dublin, Ireland
The CDN nodes are located in 24 countries.[10][10][11]
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Azure
Ja, ik hoop dat ze zoiets echt inbouwen. Maar het is vrij lastig te bepalen of je dan die ping niet kan uitvoeren omdat je eigen connectie er uit ligt of door de servers van MS. Ik verwacht van MS dat ze er nooit zo lang uit zouden liggen als toen bij PSN, maar het zou niet echt fijn zijn door het geklier van andere dan een paar dagen ook niet meer een single game te kunnen starten.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:51 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dat is een heel goed punt!
Daar had ik nog niet bij stil gestaan![]()
Misschien inderdaad zoals hierboven aangegeven door PierreTT dat de xbox checked of je wel online bent en vervolgens de check over slaat als het geen verbinding kan maken met Microsoft?
Dat is niet moeilijk om te doen, pingen naar 20 grote sites als die allemaal geen antwoord geven kan je doorspelen.
Hier moet microsoft inderdaad een oplossing voor vinden en hopelijk maken ze die ook kenbaar voor de release
Als je niet kan pingen naar allerlei servers (niet microsoft gerelateerd) dan ligt jouw internet er dus uit. Kan je dat wel maar niet naar microsoft pingen da nligt microsoft er uit.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:07 schreef RWaC het volgende:
[..]
Ja, ik hoop dat ze zoiets echt inbouwen. Maar het is vrij lastig te bepalen of je dan die ping niet kan uitvoeren omdat je eigen connectie er uit ligt of door de servers van MS. Ik verwacht van MS dat ze er nooit zo lang uit zouden liggen als toen bij PSN, maar het zou niet echt fijn zijn door het geklier van andere dan een paar dagen ook niet meer een single game te kunnen starten.![]()
Ik vond het idee van de originele disc plaatsen (mits geen digitale content) als check ook wel een goede optie bij een storing. MS gaf aan dat geen optie te vinden.
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:06 schreef xminator het volgende:
''Why Oddworld is coming to every playform except xbox one''
http://www.forbes.com/sit(...)er&utm_medium=social
Genoeg apparaten gezien die via eigen check denken dat ze online zijn en dat echt niet zijn. Zorgen dat er een reply van het ip komt is ook wel te faken. Dus zal wel niet via pingen gaan. In dit geval zou dat alleen dan maar in het voordeel van de gamer werken.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als je niet kan pingen naar allerlei servers (niet microsoft gerelateerd) dan ligt jouw internet er dus uit. Kan je dat wel maar niet naar microsoft pingen da nligt microsoft er uit.
Orginele Disc plaatsen is dat niet gevaarlijk omdat zodra je een fysieke koopt je ook digitaal krijgt en via de digitale kan doorgeven aan anderen? Dan zou je het spel aan iemand anders kunnen spelen, internet eruit gooien en dan via de disc spelen. Maar dat zou alsnog niet zo'n groot probleem zijn imo
Wat als er dan over een tijdje een verplicht update van de OS van een paar 100 MB miss zelfs enkele GB nodig is om door te gaan? Daar gaat je mobiele bundelquote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef G.R.S. het volgende:
Meer informatie over het inchecken.
http://www.gamesindustry.(...)obytes-not-megabytes
prcies mensen! daarom is de ps4 niet beter want wie weet fikt je huis wel af en kan je ook niet spelen!!!!!quote:Op maandag 17 juni 2013 21:55 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nee klopt, maar goed dat zal wel allemaal niet zo rap gaan gebeuren. en wie weet jij koopt een xbox en onderweg naar huis gaat ie kapot..
Dan kan je ook niet spelen
Kijk je ook uit voor de trein?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:52 schreef FiliusDeorum het volgende:
[..]
prcies mensen! daarom is de ps4 niet beter want wie weet fikt je huis wel af en kan je ook niet spelen!!!!!
Wat een non argumentquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:52 schreef FiliusDeorum het volgende:
[..]
prcies mensen! daarom is de ps4 niet beter want wie weet fikt je huis wel af en kan je ook niet spelen!!!!!
En dan? Vergaat de wereld dan als je 2 uurtjes niet kan gamen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:07 schreef Krediax het volgende:
[..]
Wat een non argument![]()
Het is niet zo heel raar dat de servers van microsoft er tijdelijk uitliggen. 24 uur zie ik niet gebeuren maar een uurtje of 2 zou zo maar kunnen.
Nee zeker niet, maar het is gewoon niet ideaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En dan? Vergaat de wereld dan als je 2 uurtjes niet kan gamen?
Ik denk dat je er bijna geen last van gaat hebben dus ik zou me er vooral niet te druk om makenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:13 schreef Krediax het volgende:
[..]
Nee zeker niet, maar het is gewoon niet ideaal.
Bovendien kan je alleen 2 uur niet gamen als je de laatste 24 uur ook al niet online bent geweest.
Dat zou zomaar kunnenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je sarcasme-detector doet het niet meer.
Ik denk het ook niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik denk dat je er bijna geen last van gaat hebben dus ik zou me er vooral niet te druk om maken
En als het een keer voorkomt dan vergaat de wereld ook niet en zijn er genoeg andere dingen die je kan doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:14 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen
[..]
Ik denk het ook niet.
Het kan alleen voorkomen.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En als het een keer voorkomt dan vergaat de wereld ook niet en zijn er genoeg andere dingen die je kan doen.
Ik, als consument, heb er niks op tegen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:25 schreef xminator het volgende:
Nogmaals, het gaat er niet om dat het internet ooit een uur kan uitvallen. Het gaat erom dat wij als consumenten laten zien dat wij niet gediend zijn van zulke maatregelen. Als iedereen nu een xbox one gaat kopen, zullen ze in de toekomst met nog ergere maatregelen komen. Als iedereen nu de xbox one boycot zullen ze (microsoft en sony) in de toekomst tweemaal nadenken voordat ze met zulke stomme maatregelen komen.
Heb je dit gezien in je glazen bol?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:25 schreef xminator het volgende:
Nogmaals, het gaat er niet om dat het internet ooit een uur kan uitvallen. Het gaat erom dat wij als consumenten laten zien dat wij niet gediend zijn van zulke maatregelen. Als iedereen nu een xbox one gaat kopen, zullen ze in de toekomst met nog ergere maatregelen komen. Als iedereen nu de xbox one boycot zullen ze (microsoft en sony) in de toekomst tweemaal nadenken voordat ze met zulke stomme maatregelen komen.
Nogmaals, als ze nu zoiets kunnen flikken zullen ze in de toekomst met nog ergere maatregelen treffen waar jij wel mee getroffen wordt. Vervolgens zal Sony daar ook mee komen omdat microsoft er ook mee weg gekomen is en dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:27 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik, als consument, heb er niks op tegen.
Iedereen die zo`n ding koopt heeft toch wel internet, en om dan te checken dat jij niet illegaal spellen speelt waar andere veel tijd en geld in hebben gestoken vind ik wel prima.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Nogmaals, als ze nu zoiets kunnen flikken zullen ze in de toekomst met nog ergere maatregelen treffen waar jij wel mee getroffen wordt. Vervolgens zal Sony daar ook mee komen omdat microsoft er ook mee weg gekomen is en dan?
Want met GPS in je telefoon dien je verplicht eens per 24 uur in te checken? Want GPS moet aan blijven staan? Mooie vergelijking ookquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:33 schreef Krediax het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Jij koopt dus ook geen smartphone want er zit GPS in!! whojoh straks huren ze een detective in om altijd achter jou aan te lopen! Koop absoluut geen smartphone straks gaan ze ook GPS in laptops stoppen omdat jij een smartphone koopt!
Beetje krom he? Niks mis met DRM als je altijd gewoon legaal je spellen speelt.
De enige reden dat jij er misschien een probleem mee hebt is omdat jij altijd je console ombouwt en dan games download?
Wel knap dat jij 2de hands spellen met winst kan verkopenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Want met GPS in je telefoon dien je verplicht eens per 24 uur in te checken? Want GPS moet aan blijven staan? Mooie vergelijking ook![]()
Nee, ik koop mijn nieuw consoles en games (blockbusters nieuws) tweedehands. Nadat ik de games heb uitgespeeld verkoop ik ze weer tweedehands door (meestal zonder verlies, soms zelfs winst). Met het systeem van de xbox one kan dat niet meer.
Maar je moet er nu wat tegen doen! als je dit toe staat wie weet wat ze de volgende keer doen? waar jij dan wel mee word getroffen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Want met GPS in je telefoon dien je verplicht eens per 24 uur in te checken? Want GPS moet aan blijven staan? Mooie vergelijking ook![]()
Nee, ik koop mijn nieuw consoles en games (blockbusters nieuws) tweedehands. Nadat ik de games heb uitgespeeld verkoop ik ze weer tweedehands door (meestal zonder verlies, soms zelfs winst). Met het systeem van de xbox one kan dat niet meer.
Bijvoorbeeld CoD: MW3 voor 20 euro gekocht ( V&A / [TK]Diverse PS3 games o.a: Cod:mw2 3,Mafia II Collectors Edition ) en verkocht voor 45,xx via bol.comquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wel knap dat jij 2de hands spellen met winst kan verkopen
Je zou een handeltje moeten beginnenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld CoD: MW3 voor 20 euro gekocht ( V&A / [TK]Diverse PS3 games o.a: Cod:mw2 3,Mafia II Collectors Edition ) en verkocht voor 45,xx via bol.com
[ afbeelding ]
Die klote koper heeft hem nooit terug verzonden, maar bol.com heeft het netjes opgelost en kreeg ik alsnog het geld. Zo heb ik ook tig games via zavvi gekocht voor circa 15 euro en na het uitspelen weer voor dezelfde prijs doorverkocht.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je zou een handeltje moeten beginnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |