Afgaande op het kadaster betekent dat elke makelaar gemiddeld iets meer dan 1 (!) huis heeft verkocht.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:20 schreef announcement het volgende:
Volgens deze site (http://www.huismarketing.nl/hoeveel-makelaars/) een kleine 7000. Nou, das lekker verdienen denk.....
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:18 schreef Krisp het volgende:
[..]
Afgaande op het kadaster betekent dat elke makelaar gemiddeld iets meer dan 1 (!) huis heeft verkocht.
Dat varieert meen ik per bron. NVM bij verbindend worden koopcontract, CPB/Kadaster bij juridische levering. Dus jouw huis telt wel mee bij NVM, maar nog niet bij CPB/Kadasterquote:Op maandag 17 juni 2013 16:54 schreef Omentuva het volgende:
Wat ik me altijd afvraag - misschien dat er hier een antwoord is te vinden... Die verkoopcijfers, wanneer worden die gemeten? Bij de passage bij de notaris? Dus dan zijn mijn verkochte huis (half januari overeenkomst, eind februari hypotheek kopers rond) en mijn gekochte huis (begin april alles rond) meegeteld in de statistieken van mei (passage op 31-5)? Of spreek ik nu poep - wat zeker kan.
Ja dan kan het bij het kadaster weer zijn dat Omentuva's huis niet meegeteld is. Duurt daar een paar dagen zowiezo voordat je zelf bevestiging van hun krijgt dat je een ander huis hebt. Daarbij viel 31/5 natuurlijk ook nog op een vrijdag.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat varieert meen ik per bron. NVM bij verbindend worden koopcontract, Kadaster bij juridische levering.
Yep, dat wordt ook nogal overschat.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:51 schreef Basp1 het volgende:
Maar dan nog als 90% lid is had een kantoor in de goede periode alsnog maar bruto rond de 300.000 omzet, dat vind ik nog steeds niet al te veel. Daarvoor zou men dan net 2 mensen en de baas in dienst kunnen hebben en het pand waar men in zit kunnen financieren.
31/5 is grensgeval inderdaad - maar uiteindelijk is dat natuurlijk alleen een tijdelijke verschuiving.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:58 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja dan kan het bij het kadaster weer zijn dat Omentuva's huis niet meegeteld is. Duurt daar een paar dagen zowiezo voordat je zelf bevestiging van hun krijgt dat je een ander huis hebt. Daarbij viel 31/5 natuurlijk ook nog op een vrijdag.
Dan komt ie gewoon mee in de volgende telling. Huisje meer of minder maakt ook helemaal niet uit.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
31/5 is grensgeval inderdaad - maar uiteindelijk is dat natuurlijk alleen een tijdelijke verschuiving.
Okay, nou goed dat er zijn die doorhebben dat geld vragen geen punt hoeft te zijn als je er ook een goed product voor levert!quote:Op maandag 17 juni 2013 17:30 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dan komt ie gewoon mee in de volgende telling. Huisje meer of minder maakt ook helemaal niet uit.
Trouwens wat je zegt in post hierboven. Van makelaars zijn beetje kneuterig in NL. Geldt natuurlijk zeker niet voor allemaal. Vorig jaar nog verkocht en makelaar had zijn zaakje prima voor elkaar. Prof fotograaf, klusjesman in dienst en uitstekende verkoopfolder. Bij het huis wat ik vervolgens gekocht heb was dat wel stukken minder.
Tja je vraagt toch van tevoren een offerte aan of niet dan. En als je meerdere huizen dan wel appartement gebouw hebt kun je altijd aan medebewoners vragen naar makelaars en welke goed in de smaak valt etc.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Okay, nou goed dat er zijn die doorhebben dat geld vragen geen punt hoeft te zijn als je er ook een goed product voor levert!
Het dieptepunt laat nog even op zich wachten.quote:Huizenprijzen dalen met ruim 8 procent
De prijs van verkochte huizen lag in mei 8,2 procent lager dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Dat blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.
De prijsdaling is daarmee hoger dan in april toen huizen 7,6 procent in prijs gezakt waren.
De prijzen van bestaande koopwoningen lagen in mei op hetzelfde niveau als eind 2002. De prijsindex van 84,9 punten toont aan dat de huizenprijzen in de afgelopen tien jaar niet eerder zo laag hebben gestaan.
http://www.nu.nl/geldzake(...)-ruim-8-procent.html
Het dieptepunt zal nog vele jaren op zich laten wachten als er niks veranderd wordt aan het financieel systeem. Zelfde geld voor het dieptepunt van de economie/werkloosheid etc.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het dieptepunt laat nog even op zich wachten.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Het dieptepunt laat nog even op zich wachten.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef Japie77 het volgende:
Het dieptepunt zal nog vele jaren op zich laten wachten ..... Het ergste moet nog komen.
Precies! Weet niet wat voor berekening je erop lost hebt gelaten maar het is toch ook logisch. Economie steeds slechter-->meer werkloosheid-->komt minder belasting binnen en moet meer betaald worden aan WW ed-->mensen hebben minder geld om dingen te kopen-->economie gaat nog slechter.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:46 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Ik heb al eerder een prijsveroop volgens een e-macht met - exponent*tijd voorspeld. Denken in termen van "na het dieptepunt stijgen de prijzen weer" is wishful thinking: huizenprijzen blijven langzaam wegzakken......de tol die geëist gaat worden, zal enorm zijn: de schuldenlast van > 600.000.000.000 ¤'s begint zich te wreken. Steeds vaker een beroep op de NHG -> schuldhulpverlening en daling van de binennlandse consumptie. Het vliegwiel is in werking gezet......
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:46 schreef blomke het volgende:
Denken in termen van "na het dieptepunt stijgen de prijzen weer" is wishful thinking
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:54 schreef Japie77 het volgende:
Weet niet wat voor berekening je erop lost hebt gelaten maar het is toch ook logisch.
Er moet echt iets veranderen. Niet alleen voor de huizenmarkt, maar voor de gehele economie. Rutte die een prijsje krijgt omdat hij zich zo goed heeft ingezet om de Europese economische crisis aan te pakkenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies! Weet niet wat voor berekening je erop lost hebt gelaten maar het is toch ook logisch. Economie steeds slechter-->meer werkloosheid-->komt minder belasting binnen en moet meer betaald worden aan WW ed-->mensen hebben minder geld om dingen te kopen-->economie gaat nog slechter.
En dan al die politici etc maar roepen dat we NU toch echt door de crisis heen zijn. Dan denk ik in Louis van Gaal termen: Zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim?
quote:Geplaatst op 17 jun 2013 , bijgewerkt 17 jun 2013, 14:24 reacties
In mei 2013 wisselden 8.333 woningen van eigenaar. Dat is ruim 18 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van het Kadaster.
De afname van het aantal geregistreerde transacties betreft alle woningtypen. Zo zakte de verkoop van hoekwoningen afgelopen jaar met ruim 24 procent in. Bij twee-onder-een-kappers was de daling met bijna 15 procent het minst groot.
Vergeleken met mei 2012 werden afgelopen maand in alle provincies minder huizen verkocht. De provincie Overijssel toont met 23,6 procent de grootste afname in het aantal geregistreerde transacties. De achteruitgang bleef in Drenthe met 3,3 procent het meest beperkt.
In mei 2012 werden relatief veel huizen verkocht omdat kopers nog wilde profiteren van de verlaagde overdrachtsbelasting van 2 procent. Deze zou de maand daarop weer worden teruggebracht naar 6 procent, maar daar werd van afgezien.
Kadaster
Het Kadaster houdt de transacties van een bestaande koopwoning bij op het moment van transport bij de notaris. De periode tussen verkoop en transportatie van de woning bedraagt twee tot drie maanden.
Het Kadaster registreerde ten slotte vorige maand 12.629 nieuwe hypotheken tegen 16.942 in mei 2012. Dit is een afname van ruim 25 procent. Wel belandden in mei minder huizen op een executieveiling: 156 woningen tegen 269 in dezelfde maand vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook dit wijst nog verre op herstel.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Zoiets als teleurstelling proef ik ook. Aan de andere kant vraag ik me af wat een andere MP of -kabinet/partijen zouden hebben gedaan en of het dan "beter" zou zijn gegaan. Nederland is toch grotendeels afhankelijk van wat er op het wereldtoneel qua handel en economische groei, gebeurt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:07 schreef MaLo het volgende:
Er moet echt iets veranderen. Niet alleen voor de huizenmarkt, maar voor de gehele economie. Rutte die een prijsje krijgt omdat hij zich zo goed heeft ingezet om de Europese economische crisis aan te pakken. Misschien dat het in de grote linie in Europa wat beter gaat, maar voor Nederland is het er allemaal niet beter op geworden. Ik als echte VVD-stemmer ben zeer teleurgesteld.
Laten we afstappen van het groeimodel en de consumptie-economie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:07 schreef MaLo het volgende:
Er moet echt iets veranderen. Niet alleen voor de huizenmarkt, maar voor de gehele economie.
quote:DE WONINGMARKT IN VIJF GRAFIEKEN
Waarom gaat het zo slecht met de Nederlandse woningmarkt? Een uitleg in vijf grafieken.
Haast heeft de woningmarkt niet. Al vijf jaar wordt het stedelijk landschap opgeleukt met te koop bordjes en al vijf jaar dalen de woningprijzen en de verkopen. Een drama voor woningbezitters en voor de Nederlandse economie. Maar hoe komt het eigenlijk dat de Nederlandse woningmarkt het zo slecht doet? Een uitleg in vijf grafieken.
Doorstroom
De doorstroom op de woningmarkt is krakend tot stilstand gekomen. Dat komt grotendeels omdat steeds minder woningbezitters van een koopwoning naar een andere koopwoning verhuizen. Vóór de crisis was het niet ongebruikelijk dat woningbezitters al een huis kochten voordat hun eigen woning was verkocht. Iedereen kon er immers redelijk zeker van zijn dat de te koop staande tweede woning binnen afzienbare tijd verkocht werd.
Dat is allemaal veranderd. Het aantal doorstromers van koop naar koop is gedaald van 120 duizend verhuizingen in 2008 naar slechts 68.000 in 2010. Kopen voor de verkoop is er niet meer bij, want de kans dat men voor onbepaalde tijd met dubbele hypotheeklasten zit is aanzienlijk toegenomen. Ook banken zien dit en zijn minder bereid om ‘overbruggingskredieten’ te verstrekken. Gevolg is een negatieve spiraal: iedereen wacht tot zijn eigen huis is verkocht, maar als iedereen hierop wacht dan zijn er ook geen kopers meer.
http://www.ftm.nl/original/de-woningmarkt-in-vijf-grafieken.aspx
Helemaal mee eens. Ik huur samen met mijn vriend en dat blijven we gewoon doen. Op huizenmarktzeepbel.nl kun je lezen hoe de markt er echt voor staat. Blij dat ik nooit geluisterd heb naar al die mensen die ons in een koophuis wilde hebben.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het dieptepunt zal nog vele jaren op zich laten wachten als er niks veranderd wordt aan het financieel systeem. Zelfde geld voor het dieptepunt van de economie/werkloosheid etc.
Laatst weer zei de president van Frankrijk weer dat de crisis nu eindelijk voorbij is. Hoe vaak hebben we dat niet gehoord de laatste jaren? Leugenaars zijn het. Het ergste moet nog komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |