abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:45:54 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127939938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan het juist wel koppelen aan de islam, want in hun ogen is geweld tegen ongelovigen geen enkel probleem.
Dat is de opvatting van een persoon die die religie aanhangt in mijn ogen. Ik ben wat mafkezen tot nu toe tegengekomen waarvan ik zo zou zeggen dat jij gelijk hebt, maar daarin tegen ben ik ook veel gematigde islamieten tegengekomen die wel vlekkeloos mee willen doen zonder die rare extremistische zienswijze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127939965
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:43 schreef Scorpie het volgende:

Natuurlijk kan dat wel. Dat we dat nu niet doen is geen argument.
Quote eens niet zo selectief!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127939973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Koppelen aan islam doe ik het niet. Meer aan de extremere opvatting en levenswijze die individuen daar op na houden. Ik geloof nooit dat een religie zegt dat allen die daar niet in geloven, je mag afmaken of discriminerend mag bejegenen.

Het is echter wel zo dat er absoluut meer geweld en ander crimineel gedrag is door de groep marokkanen met dat geloof dan vergelijkbare leeftijdsgenoten bij de inheemse bevolking. Ze zorgen voor een hoger getal in 'incidenten' met een kleiner aantal daders. Dat valt niet te ontkennen. Daar bovenop komen ook nog eens meningen van anderen waaruit blijkt dat een groot deel van die gemeenschap gewoon echt rot is.

Kijk je over de grenzen heen, dan zie je ook nog eens dat NL niet de enige is met dit 'probleem'. De extreme opvatting en levenswijze is cultuur geworden en hangt op het eerste oog samen met de religie.
Natuurlijk is er wel degelijk een directe connectie tussen de religie en de daarmee samenhangende cultuur. Waarom zouden we ontkennen wat zo duidelijk als wat is? Moslims, vooral het soort uit Marokko, het soort dat afkomstig is uit macho-culturen, is snel opgefokt en agressief. De voorbeelden vliegen ons met grote regelmaat om de oren.

Ze zijn er als de kippen bij om zaken met geweld op te lossen. We zagen het op het voetbalveld in Almere, we zagen het vandaag nog weer op Ibn Ghaldoun, waar een leerling een cameraploeg aanvalt (ook al herhaaldelijk gebeurd, zulke praktijken) en we zien het ook bij iemand die een voordringer in de supermarkt aanspreekt.

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag. Hier in Nederland, maar ook hun schuimbekkende soortgenoten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De vrouw is ondergeschikt, de man is een soort ongeleid projectiel, wiens lusten niet mogen worden opgewekt en wiens wil wet is.

En als je probeert om een connectie te leggen tussen dergelijk wangedrag en de religie, krijg je steevast dezelfde riedel over de islam, die dat niet zou toelaten. Alsof religie niet gewoon een cultureel bedenksel is...
pi_127939978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij weet niet eens wat ik doe, maar toch meen je keer op keer te vertellen dat ik mijn ziel heb verkocht aan de duivel. For all you know ben ik de duivel!
Welnee, je zou hem enkel en alleen vertegenwoordigen in de rechtszaal, zo ben je dan wel weer.
pi_127940000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Quote eens niet zo selectief!
Ik wist niet dat je kwaad werd :6
pi_127940027
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Scorpie het volgende:

Welnee, je zou hem enkel en alleen vertegenwoordigen in de rechtszaal, zo ben je dan wel weer.
Maar goed, we stellen vast dat jij gewoon niet weet wat ik precies doe, anders dan dat ik in de juridische dienstverlening zit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:47:50 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940029
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Er zijn vele factoren. Maar laten we wel zijn: in andere landen hebben ze andere groepen armen waar men problemen mee heeft. B.v. de katholieke Mexicanen. Niet dat we ooit denken dat het katholicisme er wat mee te maken heeft dat Mexicanen veel buitensporig geweld gebruiken (althans, diegenen die zich b.v. bezig houden met handel in drugs), dat doen we alleen als het gaat om viespeukerij met kleine kinderen en dan betreft het vooral het afzetten van protestanten tegen katholieken...
Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Tot de uitspraak ben je nog steeds verdachte en hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Of vertel ik dan wat nieuws ?
Op het moment van de uitspraak is het oordeel allang gevormd. Het lijkt me niet meer dan normaal dat zowel de eiser als de verdachte aanwezig is bij de uitspraak over welk juridisch geschil dan ook. Zeker als het om ernstige misdrijven gaat. Het is niet alsof de verdachte op dat moment wat beters en zinnigers heeft te doen.
pi_127940091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag.
Italianen ook. Zijn doorgaans geen moslims... ;)

Er is overigens ook wel wat naars te zeggen over de doorgeslagen feminisering in landen zoals NL.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:50:35 #260
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_127940135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel degelijk een directe connectie tussen de religie en de daarmee samenhangende cultuur. Waarom zouden we ontkennen wat zo duidelijk als wat is? Moslims, vooral het soort uit Marokko, het soort dat afkomstig is uit macho-culturen, is snel opgefokt en agressief. De voorbeelden vliegen ons met grote regelmaat om de oren.

Ze zijn er als de kippen bij om zaken met geweld op te lossen. We zagen het op het voetbalveld in Almere, we zagen het vandaag nog weer op Ibn Ghaldoun, waar een leerling een cameraploeg aanvalt (ook al herhaaldelijk gebeurd, zulke praktijken) en we zien het ook bij iemand die een voordringer in de supermarkt aanspreekt.

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag. Hier in Nederland, maar ook hun schuimbekkende soortgenoten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De vrouw is ondergeschikt, de man is een soort ongeleid projectiel, wiens lusten niet mogen worden opgewekt en wiens wil wet is.
Van de Turken hoor je anders nooit wat. Laten we het gewoon bij naam noemen. Het zijn de Marokkanen die dit probleem veroorzaken. Met name omdat de mannen in die cultuur al vanaf de geboorte de status van koning hebben. Ze mogen alles en de meisjes mogen niks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_127940143
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar goed, we stellen vast dat jij gewoon niet weet wat ik precies doe, anders dan dat ik in de juridische dienstverlening zit.
'Juridische dienstverlening', noemen jullie het tegenwoordig zo?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:52:10 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel degelijk een directe connectie tussen de religie en de daarmee samenhangende cultuur. Waarom zouden we ontkennen wat zo duidelijk als wat is? Moslims, vooral het soort uit Marokko, het soort dat afkomstig is uit macho-culturen, is snel opgefokt en agressief. De voorbeelden vliegen ons met grote regelmaat om de oren.

Ze zijn er als de kippen bij om zaken met geweld op te lossen. We zagen het op het voetbalveld in Almere, we zagen het vandaag nog weer op Ibn Ghaldoun, waar een leerling een cameraploeg aanvalt (ook al herhaaldelijk gebeurd, zulke praktijken) en we zien het ook bij iemand die een voordringer in de supermarkt aanspreekt.

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag. Hier in Nederland, maar ook hun schuimbekkende soortgenoten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De vrouw is ondergeschikt, de man is een soort ongeleid projectiel, wiens lusten niet mogen worden opgewekt en wiens wil wet is.

En als je probeert om een connectie te leggen tussen dergelijk wangedrag en de religie, krijg je steevast dezelfde riedel over de islam, die dat niet zou toelaten. Alsof religie niet gewoon een cultureel bedenksel is...
Eens. Maar de extreme opvatting van hun islam is cultuurgoed geworden. Anderen uit de niet machocultuur hebben die opvatting en levenswijze niet. Sterker nog, die wijzen ze zelfs af. Het is in mijn ogen de cultuur die voortvloeit uit de extreme islam. Niet de islam op zich. Dat is mijn punt. Snappie?
Alleen de gematigde islam lijkt wel veel minder voor te komen dan de extreme en dat maakt dit punt zo verrot moeilijk te zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
Religie en cultuur is hetzelfde. Religie wordt alleen op een hoger voetstuk geplaatst door mensen die zelf gelovig zijn, niet door mensen gezond verstand en analytisch vermogen. Zowel de "inhoud" van religie als de manier waarop mensen ermee omgaan is een direct resultaat van de cultuur waarin het tot stand komt en de cultuur waarin ze leven.

Religieus verankerde normen en waarden zijn totaal niet los te zien van culturele, maatschappelijke opvattingen.
pi_127940203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Van de Turken hoor je anders nooit wat. Laten we het gewoon bij naam noemen.
NU niet nee. Dat is ook wel anders geweest. En Surinamers, Antillianen ? Ook buitenproportioneel crimineel. Misschien verstandig om je mening niet enkel op krantenberichten te baseren ?
pi_127940206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
Cultuur...dat zou betekenen dat dit soort dingen niet onder Nederlanders voorkomen?
pi_127940243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Red_85 het volgende:

Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
Maar die cultuur koppel je wel weer indirect aan religie.

Natuurlijk zijn er landen waar men primitiever met geweld omgaat. Het is echter een feit dat vanuit NL bezien we het dan over vrijwel de hele wereld hebben.

Oostblok, Zuid-Amerika, Afrika, hell... Australië.

En ja... ook het Midden-Oosten.

Maar ik zie geen rode draad dat de cultuur in landen waar de islam de dominante godsdienst is gewelddadiger is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:44 #267
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_127940261
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef gelly het volgende:

[..]

NU niet nee. Dat is ook wel anders geweest. En Surinamers, Antillianen ? Ook buitenproportioneel crimineel. Misschien verstandig om je mening niet enkel op krantenberichten te baseren ?
Ik kijk gewoon wat er op straat gebeurd. Waar ik woon daar heb ik geen krant en media voor nodig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:44 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Cultuur...dat zou betekenen dat dit soort dingen niet onder Nederlanders voorkomen?
Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940284
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:50 schreef Scorpie het volgende:

'Juridische dienstverlening', noemen jullie het tegenwoordig zo?
Het gaat meteen boven jouw pet lees ik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127940324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
Oh en je zei net nog dat het niet religieus is maar een kwestie van cultuur? Je weet ook niet wat je zegt he..en je hebt mijn vraag niet beantwoord.
pi_127940360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Van de Turken hoor je anders nooit wat. Laten we het gewoon bij naam noemen. Het zijn de Marokkanen die dit probleem veroorzaken. Met name omdat de mannen in die cultuur al vanaf de geboorte de status van koning hebben. Ze mogen alles en de meisjes mogen niks.
Met Turken zijn er ook de nodige problemen; wel zijn ze beduidend minder dan die met Marokkanen, dat is zeker. Turkije is dan ook een heel ander land. Slechts een deel is islamitisch, een wezenlijk deel is seculier. Het land is op diverse fronten moderner en ook is opleiding er veel belangrijker.

Niettemin zijn er ook in Turkije nog genoeg ongewenste uitwassen van de islam (& bijbehorende cultuur), waaronder eerwraak. Niet voor niets komen zulke zaken vooral voor in de conservatieve (lees gerust ook: primitieve) gebieden. En van daaruit is het ook naar Europa geëxporteerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:06 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127940374
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
koorknaapjesverkrachtingen zijn geen geweld natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_127940401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
Hahahaa goede vraag!
Love the life u live, live the life u love.
pi_127940419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eens. Maar de extreme opvatting van hun islam is cultuurgoed geworden. Anderen uit de niet machocultuur hebben die opvatting en levenswijze niet. Sterker nog, die wijzen ze zelfs af. Het is in mijn ogen de cultuur die voortvloeit uit de extreme islam. Niet de islam op zich. Dat is mijn punt. Snappie?
Alleen de gematigde islam lijkt wel veel minder voor te komen dan de extreme en dat maakt dit punt zo verrot moeilijk te zien.
Ik ben het in hoofdlijnen met je eens, maar ik lees nogal vaak dat "de islam" niet bestaat. Anderen roepen weer dat de gematigde islam niet bestaat. Ik ben er inmiddels in elk geval van overtuigd dat bepaalde vormen van de islam krachtig bestreden zullen moeten worden.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:57:23 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar die cultuur koppel je wel weer indirect aan religie.

Klopt. Alleen ik zie twee verschillende opvattingen. En de extreme opvatting in de religie koppel ik aan de cultuur. Niet direct alle islam is gewelddadig cultuur.
quote:
Natuurlijk zijn er landen waar men primitiever met geweld omgaat. Het is echter een feit dat vanuit NL bezien we het dan over vrijwel de hele wereld hebben.

Oostblok, Zuid-Amerika, Afrika, hell... Australië.

En ja... ook het Midden-Oosten.

Maar ik zie geen rode draad dat de cultuur in landen waar de islam de dominante godsdienst is gewelddadiger is.
Niet? Waarom is er dan meer geweld in het midden oosten dan bij alle landen in de wereld te samen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:55 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Met Turken zijn er ook de nodige problemen; wel zijn ze beduidend minder dan die met Marokkanen, dat is zeker. Turkije is dan ook een heel ander land. Slechts een deel is islamitisch, een wezenlijk deel is seculier. Het land is op diverse fronten moderner en ook is opleiding er veel belangrijker.

Niettemin zijn er ook in Turkije nog genoeg ongewenste uitwassen van de islam (& bijbehorende cultuur), waaronder eerwraak. Niet voor niets komen zulke zaken vooral voor in de conservatieve (lees gerust ook: primitieve) gebieden. En van daaruit is het ook naar Europa geëxporteerd.
Eerwraak is net klitsnijden een culturele uiting, maar verzin gerust je eigen waarheid.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:58:19 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940467
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:54 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Oh en je zei net nog dat het niet religieus is maar een kwestie van cultuur? Je weet ook niet wat je zegt he..en je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Lees even mijn posts. Daar in leg ik het juist uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees even mijn posts. Daar in leg ik het juist uit.
Ik vraag je of dit soort excessen niet bij Nederlanders voorkomen.
pi_127940508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet? Waarom is er dan meer geweld in het midden oosten dan bij alle landen in de wereld te samen?
Je zou enkel kunnen kijken naar de landen waar 'wij' als westen een vinger in de pap hebben en bepaalde overeenkomsten kunnen zien.
pi_127940512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Eerwraak is net klitsnijden een culturele uiting, maar verzin gerust je eigen waarheid.
Gellyyyyy,
Slimmerikje ben je er weer. Moslimbroeder!!! :D
Love the life u live, live the life u love.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:59:53 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik ben het in hoofdlijnen met je eens, maar ik lees nogal vaak dat "de islam" niet bestaat. Anderen roepen weer dat de gematigde islam niet bestaat. Ik ben er inmiddels in elk geval van overtuigd dat bepaalde vormen van de islam krachtig bestreden zullen moeten worden.
Dat is de kern. Bepaalde extremistische vormen. Niet de islam ansich.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:01:58 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:59 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik vraag je of dit soort excessen niet bij Nederlanders voorkomen.
Met een extreme christenopvatting als grondslag in de cultuur? Ik kom het niet tegen op nieuwssites en in kranten. Tenzij jij mij een voorbeeld kan geven..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is de kern. Bepaalde extremistische vormen. Niet de islam ansich.
Nouja, de islam ansich ook. Maar hopelijk kunnen we die gewoon bestrijden met educatie.
Conscience do cost.
pi_127940692
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met een extreme christenopvatting als grondslag in de cultuur? Ik kom het niet tegen op nieuwssites en in kranten. Tenzij jij mij een voorbeeld kan geven..
_O- Dus jij wil beweren dat er door blanke Nederlanders geen voetbalgeweld (on topic!) voorkomt?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:05:41 #285
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_127940767
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:03 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

_O- Dus jij wil beweren dat er door blanke Nederlanders geen voetbalgeweld (on topic!) voorkomt?
Nog een keer lezen graag.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_127940784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Red_85 het volgende:

Niet? Waarom is er dan meer geweld in het midden oosten dan bij alle landen in de wereld te samen?
Is dat zo? Dat lijkt mij niet eerlijk gezegd.

Maar ik weet wel een reden voor de instabiliteit: de grote oliebelangen, het vestigen van de Joodse staat (het helpt niet als je een rijk land tussen arme landen in zet, net zo goed als dat je een probleem hebt als je tussen hongerige mensen met een schaal broodjes gaat lopen), de introductie van grof geschut door de Amerikanen om de Russen weg te houden uit die regio en vervolgens de zaak lekker instabiel laten...

Kortom: er speelt daar wel iets meer dan het geloof sec.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127940799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:05 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Nog een keer lezen graag.
Waarom zou ik? Het is nl. allemaal off topic.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:06:36 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:03 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

_O- Dus jij wil beweren dat er door blanke Nederlanders geen voetbalgeweld (on topic!) voorkomt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:05 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Nog een keer lezen graag.
S.P., Jij neemt me de woorden uit mijn vingers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:07:36 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het is nl. allemaal off topic.
Denk het niet. Begreipend lesen was niet je goeiste vak in ieder geval op de basissgool
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:07:58 #290
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_127940870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het is nl. allemaal off topic Het past niet niet in mijn straatje.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_127940878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

S.P., Jij neemt me de woorden uit mijn vingers.
Beweer je nu dat deze kopschoppers handelen uit religeuze overwegingen en niet-moslims andere redenen hanteren om iemand dood te schoppen ?
pi_127940911
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ga toch weg. Ik vraag je. Blanke Nederlanders doen zulke dingen niet?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:09:24 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat lijkt mij niet eerlijk gezegd.

Maar ik weet wel een reden voor de instabiliteit: de grote oliebelangen, het vestigen van de Joodse staat (het helpt niet als je een rijk land tussen arme landen in zet, net zo goed als dat je een probleem hebt als je tussen hongerige mensen met een schaal broodjes gaat lopen), de introductie van grof geschut door de Amerikanen om de Russen weg te houden uit die regio en vervolgens de zaak lekker instabiel laten...

Kortom: er speelt daar wel iets meer dan het geloof sec.
Ik denk dat als beide kampen een iets minder extreme opvatting van hun geloof in hun cultuur toegelaten hadden, er een hele andere situatie was ontstaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:12:56 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127941039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Beweer je nu dat deze kopschoppers handelen uit religeuze overwegingen en niet-moslims andere redenen hanteren om iemand dood te schoppen ?
Ik denk dat het cultureel extreem-religieus er zeker bij mee heeft geholpen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127941247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat het cultureel extreem-religieus er zeker bij mee heeft geholpen.
En ik denk van niet. Wat nu?
Punt is dat de rechter voor Nederlandse begrippen hoge straffen heeft gegeven. Prima.
pi_127941271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:09 schreef Red_85 het volgende:

Ik denk dat als beide kampen een iets minder extreme opvatting van hun geloof in hun cultuur toegelaten hadden, er een hele andere situatie was ontstaan.
Ik denk dat cultuur meer invloed heeft op geloof dan andersom.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127941452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Eerwraak is net klitsnijden een culturele uiting, maar verzin gerust je eigen waarheid.
Het trieste is eigenlijk vooral dat je niet door hebt hoezeer je zelf je eigen waarheid creëert. Een nogal rooskleurige waarheid, bovendien. Eentje die totaal geen recht doet aan reële bedreigingen en ongewenste uitwassen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:27:37 #298
241662 Jian
Well, well, well
pi_127941603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:35 schreef DS4 het volgende:

Dat is dan wel heel apart eigenlijk, maar waarschijnlijk begrijp je gewoon niet wat er staat.
:D Een discussie over begrip, inzichten, essentie, hoofd- en bijzaken, etc. durf ik met jou elke dag (lachend) aan, maar vooralsnog houd ik het maar bij "dito"

quote:
Ik constateer al langer dat democratie failliet is.
Eensch!
pi_127941881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:27 schreef Jian het volgende:

:D Een discussie over begrip, inzichten, essentie, hoofd- en bijzaken, etc. durf ik met jou elke dag (lachend) aan
Wat fijn voor je!

quote:
Eensch!
Zijn we het iig ergens over eens. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127964446
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:56 schreef Fides het volgende:

[..]

Dat doet de wet al. Lekker makkelijk lullen zonder enige kennis van zaken:D?
Hé, eindelijk adolescentenstrafrecht? Dat is nieuw voor mij, dat moet dan onlangs gebeurd zijn...

Oh kijk, de wet is twee weken terug goedgekeurd en de uitvoering is pas in een voorbereidend stadium:
http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/33498_invoering

Oftewel, de wet doet het bijna, maar nu nog niet :6

Hoe lang bestaat het voortgezet onderwijs al?
de uil van Minerva vliegt pas uit met het vallen van de schemering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')