abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:45:54 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127939938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan het juist wel koppelen aan de islam, want in hun ogen is geweld tegen ongelovigen geen enkel probleem.
Dat is de opvatting van een persoon die die religie aanhangt in mijn ogen. Ik ben wat mafkezen tot nu toe tegengekomen waarvan ik zo zou zeggen dat jij gelijk hebt, maar daarin tegen ben ik ook veel gematigde islamieten tegengekomen die wel vlekkeloos mee willen doen zonder die rare extremistische zienswijze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127939965
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:43 schreef Scorpie het volgende:

Natuurlijk kan dat wel. Dat we dat nu niet doen is geen argument.
Quote eens niet zo selectief!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127939973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Koppelen aan islam doe ik het niet. Meer aan de extremere opvatting en levenswijze die individuen daar op na houden. Ik geloof nooit dat een religie zegt dat allen die daar niet in geloven, je mag afmaken of discriminerend mag bejegenen.

Het is echter wel zo dat er absoluut meer geweld en ander crimineel gedrag is door de groep marokkanen met dat geloof dan vergelijkbare leeftijdsgenoten bij de inheemse bevolking. Ze zorgen voor een hoger getal in 'incidenten' met een kleiner aantal daders. Dat valt niet te ontkennen. Daar bovenop komen ook nog eens meningen van anderen waaruit blijkt dat een groot deel van die gemeenschap gewoon echt rot is.

Kijk je over de grenzen heen, dan zie je ook nog eens dat NL niet de enige is met dit 'probleem'. De extreme opvatting en levenswijze is cultuur geworden en hangt op het eerste oog samen met de religie.
Natuurlijk is er wel degelijk een directe connectie tussen de religie en de daarmee samenhangende cultuur. Waarom zouden we ontkennen wat zo duidelijk als wat is? Moslims, vooral het soort uit Marokko, het soort dat afkomstig is uit macho-culturen, is snel opgefokt en agressief. De voorbeelden vliegen ons met grote regelmaat om de oren.

Ze zijn er als de kippen bij om zaken met geweld op te lossen. We zagen het op het voetbalveld in Almere, we zagen het vandaag nog weer op Ibn Ghaldoun, waar een leerling een cameraploeg aanvalt (ook al herhaaldelijk gebeurd, zulke praktijken) en we zien het ook bij iemand die een voordringer in de supermarkt aanspreekt.

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag. Hier in Nederland, maar ook hun schuimbekkende soortgenoten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De vrouw is ondergeschikt, de man is een soort ongeleid projectiel, wiens lusten niet mogen worden opgewekt en wiens wil wet is.

En als je probeert om een connectie te leggen tussen dergelijk wangedrag en de religie, krijg je steevast dezelfde riedel over de islam, die dat niet zou toelaten. Alsof religie niet gewoon een cultureel bedenksel is...
pi_127939978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij weet niet eens wat ik doe, maar toch meen je keer op keer te vertellen dat ik mijn ziel heb verkocht aan de duivel. For all you know ben ik de duivel!
Welnee, je zou hem enkel en alleen vertegenwoordigen in de rechtszaal, zo ben je dan wel weer.
pi_127940000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Quote eens niet zo selectief!
Ik wist niet dat je kwaad werd :6
pi_127940027
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Scorpie het volgende:

Welnee, je zou hem enkel en alleen vertegenwoordigen in de rechtszaal, zo ben je dan wel weer.
Maar goed, we stellen vast dat jij gewoon niet weet wat ik precies doe, anders dan dat ik in de juridische dienstverlening zit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:47:50 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940029
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Er zijn vele factoren. Maar laten we wel zijn: in andere landen hebben ze andere groepen armen waar men problemen mee heeft. B.v. de katholieke Mexicanen. Niet dat we ooit denken dat het katholicisme er wat mee te maken heeft dat Mexicanen veel buitensporig geweld gebruiken (althans, diegenen die zich b.v. bezig houden met handel in drugs), dat doen we alleen als het gaat om viespeukerij met kleine kinderen en dan betreft het vooral het afzetten van protestanten tegen katholieken...
Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Tot de uitspraak ben je nog steeds verdachte en hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Of vertel ik dan wat nieuws ?
Op het moment van de uitspraak is het oordeel allang gevormd. Het lijkt me niet meer dan normaal dat zowel de eiser als de verdachte aanwezig is bij de uitspraak over welk juridisch geschil dan ook. Zeker als het om ernstige misdrijven gaat. Het is niet alsof de verdachte op dat moment wat beters en zinnigers heeft te doen.
pi_127940091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag.
Italianen ook. Zijn doorgaans geen moslims... ;)

Er is overigens ook wel wat naars te zeggen over de doorgeslagen feminisering in landen zoals NL.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:50:35 #260
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_127940135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel degelijk een directe connectie tussen de religie en de daarmee samenhangende cultuur. Waarom zouden we ontkennen wat zo duidelijk als wat is? Moslims, vooral het soort uit Marokko, het soort dat afkomstig is uit macho-culturen, is snel opgefokt en agressief. De voorbeelden vliegen ons met grote regelmaat om de oren.

Ze zijn er als de kippen bij om zaken met geweld op te lossen. We zagen het op het voetbalveld in Almere, we zagen het vandaag nog weer op Ibn Ghaldoun, waar een leerling een cameraploeg aanvalt (ook al herhaaldelijk gebeurd, zulke praktijken) en we zien het ook bij iemand die een voordringer in de supermarkt aanspreekt.

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag. Hier in Nederland, maar ook hun schuimbekkende soortgenoten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De vrouw is ondergeschikt, de man is een soort ongeleid projectiel, wiens lusten niet mogen worden opgewekt en wiens wil wet is.
Van de Turken hoor je anders nooit wat. Laten we het gewoon bij naam noemen. Het zijn de Marokkanen die dit probleem veroorzaken. Met name omdat de mannen in die cultuur al vanaf de geboorte de status van koning hebben. Ze mogen alles en de meisjes mogen niks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_127940143
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar goed, we stellen vast dat jij gewoon niet weet wat ik precies doe, anders dan dat ik in de juridische dienstverlening zit.
'Juridische dienstverlening', noemen jullie het tegenwoordig zo?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:52:10 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel degelijk een directe connectie tussen de religie en de daarmee samenhangende cultuur. Waarom zouden we ontkennen wat zo duidelijk als wat is? Moslims, vooral het soort uit Marokko, het soort dat afkomstig is uit macho-culturen, is snel opgefokt en agressief. De voorbeelden vliegen ons met grote regelmaat om de oren.

Ze zijn er als de kippen bij om zaken met geweld op te lossen. We zagen het op het voetbalveld in Almere, we zagen het vandaag nog weer op Ibn Ghaldoun, waar een leerling een cameraploeg aanvalt (ook al herhaaldelijk gebeurd, zulke praktijken) en we zien het ook bij iemand die een voordringer in de supermarkt aanspreekt.

Mannelijke moslims hebben massaal last van haantjesgedrag. Hier in Nederland, maar ook hun schuimbekkende soortgenoten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De vrouw is ondergeschikt, de man is een soort ongeleid projectiel, wiens lusten niet mogen worden opgewekt en wiens wil wet is.

En als je probeert om een connectie te leggen tussen dergelijk wangedrag en de religie, krijg je steevast dezelfde riedel over de islam, die dat niet zou toelaten. Alsof religie niet gewoon een cultureel bedenksel is...
Eens. Maar de extreme opvatting van hun islam is cultuurgoed geworden. Anderen uit de niet machocultuur hebben die opvatting en levenswijze niet. Sterker nog, die wijzen ze zelfs af. Het is in mijn ogen de cultuur die voortvloeit uit de extreme islam. Niet de islam op zich. Dat is mijn punt. Snappie?
Alleen de gematigde islam lijkt wel veel minder voor te komen dan de extreme en dat maakt dit punt zo verrot moeilijk te zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
Religie en cultuur is hetzelfde. Religie wordt alleen op een hoger voetstuk geplaatst door mensen die zelf gelovig zijn, niet door mensen gezond verstand en analytisch vermogen. Zowel de "inhoud" van religie als de manier waarop mensen ermee omgaan is een direct resultaat van de cultuur waarin het tot stand komt en de cultuur waarin ze leven.

Religieus verankerde normen en waarden zijn totaal niet los te zien van culturele, maatschappelijke opvattingen.
pi_127940203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Van de Turken hoor je anders nooit wat. Laten we het gewoon bij naam noemen.
NU niet nee. Dat is ook wel anders geweest. En Surinamers, Antillianen ? Ook buitenproportioneel crimineel. Misschien verstandig om je mening niet enkel op krantenberichten te baseren ?
pi_127940206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
Cultuur...dat zou betekenen dat dit soort dingen niet onder Nederlanders voorkomen?
pi_127940243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:47 schreef Red_85 het volgende:

Lees mijn post nog eens rustig. Ik zeg juist dat het NIET religie is, maar cultuur.
Maar die cultuur koppel je wel weer indirect aan religie.

Natuurlijk zijn er landen waar men primitiever met geweld omgaat. Het is echter een feit dat vanuit NL bezien we het dan over vrijwel de hele wereld hebben.

Oostblok, Zuid-Amerika, Afrika, hell... Australië.

En ja... ook het Midden-Oosten.

Maar ik zie geen rode draad dat de cultuur in landen waar de islam de dominante godsdienst is gewelddadiger is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:44 #267
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_127940261
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef gelly het volgende:

[..]

NU niet nee. Dat is ook wel anders geweest. En Surinamers, Antillianen ? Ook buitenproportioneel crimineel. Misschien verstandig om je mening niet enkel op krantenberichten te baseren ?
Ik kijk gewoon wat er op straat gebeurd. Waar ik woon daar heb ik geen krant en media voor nodig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:44 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Cultuur...dat zou betekenen dat dit soort dingen niet onder Nederlanders voorkomen?
Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940284
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:50 schreef Scorpie het volgende:

'Juridische dienstverlening', noemen jullie het tegenwoordig zo?
Het gaat meteen boven jouw pet lees ik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127940324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
Oh en je zei net nog dat het niet religieus is maar een kwestie van cultuur? Je weet ook niet wat je zegt he..en je hebt mijn vraag niet beantwoord.
pi_127940360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Van de Turken hoor je anders nooit wat. Laten we het gewoon bij naam noemen. Het zijn de Marokkanen die dit probleem veroorzaken. Met name omdat de mannen in die cultuur al vanaf de geboorte de status van koning hebben. Ze mogen alles en de meisjes mogen niks.
Met Turken zijn er ook de nodige problemen; wel zijn ze beduidend minder dan die met Marokkanen, dat is zeker. Turkije is dan ook een heel ander land. Slechts een deel is islamitisch, een wezenlijk deel is seculier. Het land is op diverse fronten moderner en ook is opleiding er veel belangrijker.

Niettemin zijn er ook in Turkije nog genoeg ongewenste uitwassen van de islam (& bijbehorende cultuur), waaronder eerwraak. Niet voor niets komen zulke zaken vooral voor in de conservatieve (lees gerust ook: primitieve) gebieden. En van daaruit is het ook naar Europa geëxporteerd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:06 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127940374
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
koorknaapjesverkrachtingen zijn geen geweld natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_127940401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een NL'er religieus geweld zien gebruiken?
Hahahaa goede vraag!
Love the life u live, live the life u love.
pi_127940419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eens. Maar de extreme opvatting van hun islam is cultuurgoed geworden. Anderen uit de niet machocultuur hebben die opvatting en levenswijze niet. Sterker nog, die wijzen ze zelfs af. Het is in mijn ogen de cultuur die voortvloeit uit de extreme islam. Niet de islam op zich. Dat is mijn punt. Snappie?
Alleen de gematigde islam lijkt wel veel minder voor te komen dan de extreme en dat maakt dit punt zo verrot moeilijk te zien.
Ik ben het in hoofdlijnen met je eens, maar ik lees nogal vaak dat "de islam" niet bestaat. Anderen roepen weer dat de gematigde islam niet bestaat. Ik ben er inmiddels in elk geval van overtuigd dat bepaalde vormen van de islam krachtig bestreden zullen moeten worden.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:57:23 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar die cultuur koppel je wel weer indirect aan religie.

Klopt. Alleen ik zie twee verschillende opvattingen. En de extreme opvatting in de religie koppel ik aan de cultuur. Niet direct alle islam is gewelddadig cultuur.
quote:
Natuurlijk zijn er landen waar men primitiever met geweld omgaat. Het is echter een feit dat vanuit NL bezien we het dan over vrijwel de hele wereld hebben.

Oostblok, Zuid-Amerika, Afrika, hell... Australië.

En ja... ook het Midden-Oosten.

Maar ik zie geen rode draad dat de cultuur in landen waar de islam de dominante godsdienst is gewelddadiger is.
Niet? Waarom is er dan meer geweld in het midden oosten dan bij alle landen in de wereld te samen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')