abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127940432
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:55 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Met Turken zijn er ook de nodige problemen; wel zijn ze beduidend minder dan die met Marokkanen, dat is zeker. Turkije is dan ook een heel ander land. Slechts een deel is islamitisch, een wezenlijk deel is seculier. Het land is op diverse fronten moderner en ook is opleiding er veel belangrijker.

Niettemin zijn er ook in Turkije nog genoeg ongewenste uitwassen van de islam (& bijbehorende cultuur), waaronder eerwraak. Niet voor niets komen zulke zaken vooral voor in de conservatieve (lees gerust ook: primitieve) gebieden. En van daaruit is het ook naar Europa geëxporteerd.
Eerwraak is net klitsnijden een culturele uiting, maar verzin gerust je eigen waarheid.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:58:19 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940467
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:54 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Oh en je zei net nog dat het niet religieus is maar een kwestie van cultuur? Je weet ook niet wat je zegt he..en je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Lees even mijn posts. Daar in leg ik het juist uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees even mijn posts. Daar in leg ik het juist uit.
Ik vraag je of dit soort excessen niet bij Nederlanders voorkomen.
pi_127940508
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet? Waarom is er dan meer geweld in het midden oosten dan bij alle landen in de wereld te samen?
Je zou enkel kunnen kijken naar de landen waar 'wij' als westen een vinger in de pap hebben en bepaalde overeenkomsten kunnen zien.
pi_127940512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Eerwraak is net klitsnijden een culturele uiting, maar verzin gerust je eigen waarheid.
Gellyyyyy,
Slimmerikje ben je er weer. Moslimbroeder!!! :D
Love the life u live, live the life u love.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:59:53 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik ben het in hoofdlijnen met je eens, maar ik lees nogal vaak dat "de islam" niet bestaat. Anderen roepen weer dat de gematigde islam niet bestaat. Ik ben er inmiddels in elk geval van overtuigd dat bepaalde vormen van de islam krachtig bestreden zullen moeten worden.
Dat is de kern. Bepaalde extremistische vormen. Niet de islam ansich.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:01:58 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:59 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik vraag je of dit soort excessen niet bij Nederlanders voorkomen.
Met een extreme christenopvatting als grondslag in de cultuur? Ik kom het niet tegen op nieuwssites en in kranten. Tenzij jij mij een voorbeeld kan geven..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127940656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is de kern. Bepaalde extremistische vormen. Niet de islam ansich.
Nouja, de islam ansich ook. Maar hopelijk kunnen we die gewoon bestrijden met educatie.
Conscience do cost.
pi_127940692
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met een extreme christenopvatting als grondslag in de cultuur? Ik kom het niet tegen op nieuwssites en in kranten. Tenzij jij mij een voorbeeld kan geven..
_O- Dus jij wil beweren dat er door blanke Nederlanders geen voetbalgeweld (on topic!) voorkomt?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:05:41 #285
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_127940767
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:03 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

_O- Dus jij wil beweren dat er door blanke Nederlanders geen voetbalgeweld (on topic!) voorkomt?
Nog een keer lezen graag.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_127940784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Red_85 het volgende:

Niet? Waarom is er dan meer geweld in het midden oosten dan bij alle landen in de wereld te samen?
Is dat zo? Dat lijkt mij niet eerlijk gezegd.

Maar ik weet wel een reden voor de instabiliteit: de grote oliebelangen, het vestigen van de Joodse staat (het helpt niet als je een rijk land tussen arme landen in zet, net zo goed als dat je een probleem hebt als je tussen hongerige mensen met een schaal broodjes gaat lopen), de introductie van grof geschut door de Amerikanen om de Russen weg te houden uit die regio en vervolgens de zaak lekker instabiel laten...

Kortom: er speelt daar wel iets meer dan het geloof sec.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127940799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:05 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Nog een keer lezen graag.
Waarom zou ik? Het is nl. allemaal off topic.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:06:36 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:03 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

_O- Dus jij wil beweren dat er door blanke Nederlanders geen voetbalgeweld (on topic!) voorkomt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:05 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Nog een keer lezen graag.
S.P., Jij neemt me de woorden uit mijn vingers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:07:36 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het is nl. allemaal off topic.
Denk het niet. Begreipend lesen was niet je goeiste vak in ieder geval op de basissgool
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:07:58 #290
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_127940870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het is nl. allemaal off topic Het past niet niet in mijn straatje.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_127940878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

S.P., Jij neemt me de woorden uit mijn vingers.
Beweer je nu dat deze kopschoppers handelen uit religeuze overwegingen en niet-moslims andere redenen hanteren om iemand dood te schoppen ?
pi_127940911
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ga toch weg. Ik vraag je. Blanke Nederlanders doen zulke dingen niet?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:09:24 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127940917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat lijkt mij niet eerlijk gezegd.

Maar ik weet wel een reden voor de instabiliteit: de grote oliebelangen, het vestigen van de Joodse staat (het helpt niet als je een rijk land tussen arme landen in zet, net zo goed als dat je een probleem hebt als je tussen hongerige mensen met een schaal broodjes gaat lopen), de introductie van grof geschut door de Amerikanen om de Russen weg te houden uit die regio en vervolgens de zaak lekker instabiel laten...

Kortom: er speelt daar wel iets meer dan het geloof sec.
Ik denk dat als beide kampen een iets minder extreme opvatting van hun geloof in hun cultuur toegelaten hadden, er een hele andere situatie was ontstaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:12:56 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127941039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Beweer je nu dat deze kopschoppers handelen uit religeuze overwegingen en niet-moslims andere redenen hanteren om iemand dood te schoppen ?
Ik denk dat het cultureel extreem-religieus er zeker bij mee heeft geholpen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127941247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat het cultureel extreem-religieus er zeker bij mee heeft geholpen.
En ik denk van niet. Wat nu?
Punt is dat de rechter voor Nederlandse begrippen hoge straffen heeft gegeven. Prima.
pi_127941271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:09 schreef Red_85 het volgende:

Ik denk dat als beide kampen een iets minder extreme opvatting van hun geloof in hun cultuur toegelaten hadden, er een hele andere situatie was ontstaan.
Ik denk dat cultuur meer invloed heeft op geloof dan andersom.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127941452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Eerwraak is net klitsnijden een culturele uiting, maar verzin gerust je eigen waarheid.
Het trieste is eigenlijk vooral dat je niet door hebt hoezeer je zelf je eigen waarheid creëert. Een nogal rooskleurige waarheid, bovendien. Eentje die totaal geen recht doet aan reële bedreigingen en ongewenste uitwassen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:27:37 #298
241662 Jian
Well, well, well
pi_127941603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:35 schreef DS4 het volgende:

Dat is dan wel heel apart eigenlijk, maar waarschijnlijk begrijp je gewoon niet wat er staat.
:D Een discussie over begrip, inzichten, essentie, hoofd- en bijzaken, etc. durf ik met jou elke dag (lachend) aan, maar vooralsnog houd ik het maar bij "dito"

quote:
Ik constateer al langer dat democratie failliet is.
Eensch!
pi_127941881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:27 schreef Jian het volgende:

:D Een discussie over begrip, inzichten, essentie, hoofd- en bijzaken, etc. durf ik met jou elke dag (lachend) aan
Wat fijn voor je!

quote:
Eensch!
Zijn we het iig ergens over eens. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127964446
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:56 schreef Fides het volgende:

[..]

Dat doet de wet al. Lekker makkelijk lullen zonder enige kennis van zaken:D?
Hé, eindelijk adolescentenstrafrecht? Dat is nieuw voor mij, dat moet dan onlangs gebeurd zijn...

Oh kijk, de wet is twee weken terug goedgekeurd en de uitvoering is pas in een voorbereidend stadium:
http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/33498_invoering

Oftewel, de wet doet het bijna, maar nu nog niet :6

Hoe lang bestaat het voortgezet onderwijs al?
de uil van Minerva vliegt pas uit met het vallen van de schemering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')