abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127912955
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

Eerste keer dat ik dit woord gebruik. Dat ten eerste. En ja, als de schuld zo vaak op de Islam wordt afgeschoven kan ik niet anders.

Je zei net zelf dat die alcoholverboden ook hier van toepassing zijn, maar dat maakt niet uit omdat andere vrijheden niet in het geding zijn _O-. Je spreekt je zelf alweer tegen.

Abortus... hmm paus, anyone?

Of is dit typisch Islam?

:')_!
Jonge doe nou eens niet zo dom.

Paus en Erdogan, beide doen het uit geloofsovertuiging. Dat de ene het voor christenen doet en de andere voor moslims maakt me toch niks uit. Ik ben niet anti-Islam. Ik zeg gewoon dat de dingen die Erdogan probeert door te voeren islamisering is. Net zo'n feit dat de paus tegen abortus is uit geloofsovertuiging.
pi_127913003
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:48 schreef Bilge het volgende:

[..]

Dat zijn oude cijfers. Disk had in 2009 nog 426K leden, maar in 2013 is dat gezakt tot 100K.
Het totaal aantal vakbondsleden bedraagt 1.001.671; aangezien lang niet alle vakbonden meededen kun je nooit op 'meer dan 1 miljoen' uitkomen.

Toch leuk geprobeerd hoor, :* kusje voor de moeite.
:')
pi_127913080
Dit is nou precies het hele problem met streng gelovige moslims. Je kan nog niet eens naar ze kijken en ze beschuldigen je al van islamofobie. Als gematigde moslim en een seculier Turk schaam ik me dood.

Ze doen alsof de hele wereld tegen ze is en enige weerwoord die ze hebben is "ja maar zij doen het ook". Kruip nog toch eens uit jullie slachtoffer rol, ga leven en maak gebruik van je kennis.
pi_127913225
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:48 schreef Che_ het volgende:
Dus het is niet typisch Islam....
Het een sluit het ander niet uit. Een abortusverbod is zowel typisch Islam als typisch Catholicisme.

quote:
Wat ben jij trouwens kinderachtig... ik heb nergens beweerd dat ik het er mee eens ben danwel gezegd dat het ok is omdat zij het ook doen. Dat maak jij ervan.
Dat beweer ik ook niet. Het is sowieso OK als de Turken het willen, daar heb ik niets over te oordelen. Ik beweer alleen dat het logisch is dat mensen bij dit soort beleid kunnen vrezen voor Islamisatie.

Ik beweer niet eens dat dit Islamisatie is, dat weet ik niet en kan ik niet weten.

quote:
Het gaat erom of het typisch Islam is? Nee, niet per se aangezien het in andere religies ook voorkomt.
Nogmaals, het een sluit het ander niet uit. "Typisch" =/= "uniek aan"

Verder slaat dat hele voorbeeld mbt de Paus nergens op want Erdogans beweegredenen hebben echt niets met de Katholieke kerk te maken.
  maandag 17 juni 2013 @ 18:58:09 #205
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127913375
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:51 schreef Theoden het volgende:
Dit is nou precies het hele problem met streng gelovige moslims. Je kan nog niet eens naar ze kijken en ze beschuldigen je al van islamofobie. Als gematigde moslim en een seculier Turk schaam ik me dood. De hele wereld is tegen ze en enige weerwoord die ze hebben is "ja maar zij doen het ook".
Theoden die weer een conclusies trekt zonder onderbouwing deel #28972478.

Waaruit maak jij op dat ik strenggelovig ben?
Ik heb niemand beschuldigd van Islamofobie, enkel de punten die pharmacist opnoemde, noemde ik Islamofobie.

Geef als eerst daar even antwoord op.

Ten tweede:

Erg ironisch dat dit van jou afkomt (conclusie trekken op een bijzonder domme manier) aangezien jij altijd de eerst bent die in termen schreeuwt als: "Sjezus man, kom op zeg, je verdraait mijn woorden" of "Gast, zet je bril af. Niet elke demonstrant is hippie/hooligan/tuig/noem maar op"

En jij met name bent degene die het snelst dit soort dingen roept zodra er iemand de demonstranten niet steunt. Jij beschuldigt al gauw mensen dat ze een oogklep whatever ophebben zodra ze het niet eens zijn met jou. Iedereen is in jouw ogen radicaal als ze niet tegen Erdogan zijn.

Wat jammer dat je nu weer dit soort conclusies trekt over mij.
pi_127913504
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik niet beweer dat Erdogan een verborgen Islamisatie agenda heeft. Dat kan ik simpelweg niet weten en, to be fair, kan me geen drol schelen omdat ik niet in Turkije leef. Ik ben alleen geinteresseerd door deze protesten.

Jij downplayed wel heel erg wat Erdogan gedaan heeft though. De persvrijheid is enorm achteruit gegaan en veel belangrijke militaire leiders zitten in de gevangenis. En verder zijn er veel signalen zoals die alcohol restrictie, kritiek op abortus, bepaalde retoriek tov Alevieten (freaks) en seculieren en het steunen van terroristen in Syrie die allemaal wel een bepaalde kant op wijzen.

Verder mbt opvolging, hij kan natuurlijk van plan zijn net zoals Putin een marionet (Medvedev) naar voren schuiven als opvolger. Nogmaals, ik beweer niet dat dit zo is. Dat kan ik immers niet weten. Ik verdedig alleen dat mensen dit kunnen denken.
Ik denk dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Ik wilde hier uitgebreid op ingaan, maar laat het hierbij wegens tijdgebrek. Maar ik adviseer je om de situatie voor Erdogan eens te bestuderen, voordat je de conclusie stelt dat iets voor- of achteruit is gegaan.
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:49 schreef Theoden het volgende:

[..]

:')
:') Geen eens excuses ofzo wegens valse beschuldigingen.
pi_127913654
@Che Ik heb nergens gezegd dat dat over jou ging. Het was een reactie n.a.v. een post van jou, maar nergens zeg ik dat JIJ een streng gelovige bent.

Het is echt wel typisch gedrag van een streng gelovige om alles en iedereen af te vallen op grond van "ja maar jij bent gewoon een islamofoob".

Ik ben eten voordat dit uit de hand loop.

@Bilge :')
  maandag 17 juni 2013 @ 19:09:12 #208
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127913851
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:34 schreef Che_ het volgende:

[..]

Aha, dus 10 jaar lang was die radicaal bezig en Islamisering van Turkije en in de eindfase van zijn laatste ambtsperiode is de maat vol?

[ afbeelding ]
Hij kan zijn radicale ideeën moeilijk op dag 1 uitvoeren. Zoals ik eerder zei, salamitactiek. Op dag 1 is het moeilijk schieten als je geen munitie hebt om op te schieten. Maar door de jaren heen heeft hij genoeg maatregelen genomen waarmee hij voldoende munitie heeft gecreëerd waarop geschoten kan worden. Ga dan ook nog eens megalomane projecten uitvoeren, sloop Emek Sinemasi wat al een rel op zich was en kort daarna aankondigen dat je een park gaat slopen voor winkelcentrum nummer zoveel. Goed, dan gaan we weer demonstreren zoals in een democratie gebruikelijk is en wat doet Erdogan? Neerslaan met grof geweld omdat meneer meent dat democratie enkel en alleen 1 dag per 4 jaar is. Dan krijg je een keer het deksel op je neus. Er is 10 jaar geduld uitgeoefend om Erdogan een kans te geven, terwijl Erdogan niet eens enkele dagen geduld heeft. Die vent gedijt niet in een democratie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 17 juni 2013 @ 19:09:56 #209
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127913888
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:04 schreef Theoden het volgende:
@Che Ik heb nergens gezegd dat dat over jou ging. Het was een reactie n.a.v. een post van jou, maar nergens zeg ik dat JIJ een streng gelovige bent.

Het is echt wel typisch gedrag van een streng gelovige om alles en iedereen af te vallen op grond van "ja maar jij bent gewoon een islamofoob".

Ik ben eten voordat dit uit de hand loop.

@Bilge :')
quote:
Dit is nou precies het hele problem met streng gelovige moslims. Je kan nog niet eens naar ze kijken en ze beschuldigen je al van islamofobie.
Ok, maar ik moet wel zeggen dat het wel erg toevallig is dat jij die beweringen deed na de discussie die we in de posts voor die opmerking van jou hadden. Ik kan me moeilijk niet aangesproken voelen. Maar goed, als jij zegt dat je mij daarmee niet bedoelde, dan hoeven we er verder niet op in te gaan.
  Redactie Frontpage maandag 17 juni 2013 @ 19:11:13 #210
145738 superworm
is erbij
pi_127913954
quote:
27 minutes ago

Riot police are spraying water cannon and tear gas in Istanbul to disperse pockets of protesters on the sidelines of a demonstration called by labour groups.

Two major labour confederations called strikes and protests across Turkey on Monday in support of activists critical of Prime Minister Recep Tayyip Erdogan.

Police ousted the activists from Istanbul's Gezi Park over the weekend.

Monday's sweep by police on the side streets off Taksim Square comes hours after the interior minister warned that anyone joining unlawful demonstrations would "bear the legal consequences."

Meanwhile, images from Dogan news agency showed crowds of government supporters facing down some protesters.

Some chanted "the hands targeting the police should be broken."

[AP]
quote:
about 2 hours ago

Turkey's currency, bonds and stocks fell again on Monday as fresh clashes between police and protesters further tarnished the country's image as a haven of stability in the Middle East.

Expectations the government might adopt a more conciliatory tone after more than two weeks of demonstrations against it were dented by Deputy Prime Minister Bulent Arinc, who said "elements of the armed forces" could be used to help quell the protests.

At 14.25 GMT on Monday, the lira had fallen to 1.8662 to the dollar from 1.8525 late on Friday, when it briefly recovered to levels near where it was trading before the anti-government protests began on May 28.

The lira fell against its currency basket to 2.1790 from 2.1606.

"The political situation is a risk, of course. The fact that it's unclear how this process will end and that there is still no settlement ... is creating pressure on the lira," said Pinar Uslu, a strategist at ING Bank Private Banking.

"We can say that confidence will be negatively affected if uncertainty lingers."

[Reuters]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127913983
Het Taksim-plein is nu van de duiven.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:12:19 #212
24533 ACT-F
pi_127914010
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:11 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was eerder op de dag.
pi_127914066
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat was eerder op de dag.
Uiteraard. Ik heb geen live-verbinding met het plein.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:14:28 #214
24533 ACT-F
pi_127914108
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik heb geen live-verbinding met het plein.
Hou deze streams in de gaten:

http://dha.mobil.cubecdn.net/dha/canli.m3u8
http://dha.mobil.cubecdn.net/dha/canli2.m3u8
pi_127914170
quote:
Slapende agenten. :P

Bedankt voor de links trouwens, maar ik ga het niet in de gaten houden. Ben er eigenlijk klaar mee en hoop dat de rust snel wederkeert.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:16:47 #216
24533 ACT-F
pi_127914214
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Slapende agenten. :P

Bedankt voor de links trouwens, maar ik ga het niet in de gaten houden. Ben er eigenlijk klaar mee en hoop dat de rust snel wederkeert.
:D

Link 2 is wel van Taksim.
pi_127914215
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:11 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Geef het terug aan de penguins please! #direnpenguen!

Nu echt even eten :)
pi_127914338
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:56 schreef Bilge het volgende:
Deze twitteraar heeft in de afgelopen 24 uur alleen al zo'n 50 leugens van de demonstranten blootgelegd.
:P Grappig, maar anderzijds ook droevig om die leugens te zien.
pi_127914870
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:00 schreef Bilge het volgende:
Ik denk dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Ik wilde hier uitgebreid op ingaan, maar laat het hierbij wegens tijdgebrek. Maar ik adviseer je om de situatie voor Erdogan eens te bestuderen, voordat je de conclusie stelt dat iets voor- of achteruit is gegaan.
Dat lijkt me sterk. Ik beargumenteer alleen dat ik me voor kan stellen dat bepaalde groepen Turken vrezen voor Islamisatie. Gezien de grote hoeveelheden protesterende Turken, en wat die mensen beweren, lijkt me dat redelijk te kloppen.

Of heb je mijn posts niet gelezen en denk je dat ik beweer dat Erdogan Turkije wil Islamiseren? Ik heb ongeveer 10x geschreven dat ik dat niet beweer en ook onmogelijk kan weten.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:59:41 #221
365082 IPA35
Patriarch
pi_127916247
http://imageshack.us/a/img19/8852/terrorismaccordingtoerd.jpg (copy/paste deze link)

Die man is best wel de weg kwijt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_127916678
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:31 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Ik beargumenteer alleen dat ik me voor kan stellen dat bepaalde groepen Turken vrezen voor Islamisatie. Gezien de grote hoeveelheden protesterende Turken, en wat die mensen beweren, lijkt me dat redelijk te kloppen.
Dit is een erg interessant BBC artikel uit 2002, toen hij nog geen premier was:

quote:
Recep Tayyip Erdogan, leader of the Justice and Development Party (Adalet ve Kalkinma Partisi, or AK) is one of Turkey's most popular politicians.

When his party swept to power in November 2002, he was unable to become prime minister because he was banned from holding political office.

But a speedy change in the law cleared the way for him to run for parliament - and within days of his victory he had been named as prime minister.

He is a charismatic politician from a poor background. Born in 1954, he is the son of a coastguard in the city of Rize on Turkey's Black Sea coast. He was 13 when his father decided to move to Istanbul, hoping to give his five children a better upbringing. As a teenager, he sold lemonade and sesame buns on the streets of Istanbul's rougher districts to earn extra cash.

He attended an Islamic school before obtaining a degree in management from Istanbul's Marmara University - and playing professional football.

Joining Islamist movement

While at university, he met Necmettin Erbakan - who went on to become the country's first Islamist prime minister - and entered Turkey's Islamist movement.

Mr Erdogan's first brush with the law came after the military coup of 1980, while he was working for Istanbul's transport authority.

Mr Erdogan's boss, a retired colonel, told him to shave off his moustache. Mr Erdogan refused and had to quit the job.

His political career in the Welfare Party, as the Islamists' party was known until it was banned in 1998, was developing fast.

In 1994, Mr Erdogan became the mayor of Istanbul.

Even his critics admit that he did a good job, making Istanbul cleaner and greener - although a decision to ban alcohol in city cafes did not please secularists.

He also won admiration from the many who felt he was not corrupt - unlike many other Turkish politicians.

His background and commitment to Islamic values also appeal to most of the devout Muslim Turks who have been alienated by the state.

Conviction

But his pro-Islamist sympathies earned him a conviction in 1998 for inciting religious hatred.

He had publicly read an Islamic poem including the lines: "The mosques are our barracks, the domes our helmets, the minarets our bayonets and the faithful our soldiers..."

He was sentenced to 10 months in jail, but was freed after four.

However, because of his criminal record, he was barred from standing in elections or holding political office.

Parliament last year changed the constitution to allow Mr Erdogan to stand for a parliamentary seat.

New image

Mr Erdogan has disavowed the hardline Islamic views of his past and is trying to recast himself as a pro-Western conservative.

He does not insist on leaving Turkey's Nato and says the country's membership of the European Union is a necessary and useful step.

He has avoided the issue of Islamic dress for women by saying he will not bring his own wife - who wears a headscarf - to official functions.

Women are banned from entering government offices and schools wearing headscarves, to the annoyance of many religious-minded Turks.

Turkey's secular constituency and, of course, the generals, look at Mr Erdogan's new-found moderation with suspicion.

Mr Erdogan is said to speak no foreign languages and to know little about the outside world. Many feared ahead of the election that he might change his views again if his party came to power.

"If Erdogan were to become prime minister, I think the military would take an attitude of 'wait and see'," one diplomat said.

"Erdogan knows what will happen if he oversteps a line."
bron

Erdogan heeft door zijn achtergrond altijd de schijn tegen gehad, maar men heeft desalniettemin zijn premierschap al die jaren wantrouwend aangekeken. Nu het heeft er steeds meer van weg heeft dat hij inderdaad -zoals men in 2002 al vreesde- zijn islamitische opvattingen tracht te implementeren, komt een gedeelte van het volk dan ook eindelijk in opstand.

I think the military would take an attitude of 'wait and see'," one diplomat said.

Daar heeft Erdogan gelijk een stokje voor gestoken.
pi_127916757
quote:
Serieus?

Haar haat op Erdoğan is gebaseerd op het onderhandelen met de PKK en de vrijheden die de Koerden zijn gegeven. Dat is wat ze letterlijk zegt.

En jij juicht daarbij?
pi_127916830
Hoop mensen die willen dat vrede met de PKK niet wordt bereikt en niet willen dat Koerden en Turken vredig samenleven. Die maken misbruik van deze situatie en hitsen mensen op. Je zal er maar blij mee zijn. :')
pi_127916901
quote:
13s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:10 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Serieus?

Haar haat op Erdoğan is gebaseerd op het onderhandelen met de PKK en de vrijheden die de Koerden zijn gegeven. Dat is wat ze letterlijk zegt.

En jij juicht daarbij?
Heb je goed geluisterd? Luister aub. nog een keer. Ze zegt juist dat Erdogan geen verdeeldheid moet creëren. Ze zegt iets van we leven in één land, ademen zelfde lucht in, niemand heet het recht om ons in hokjes in te delen.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:12:58 #226
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127916906
quote:
Turkse regering dreigt met inzet leger tegen betogers

De Turkse regering zet het leger in tegen demonstranten als de politie er niet in slaagt de betogingen te stoppen. Dat heeft de Turkse vicepremier Bülent Arinc maandag gezegd.

Volgens Arinc zijn de demonstraties uit milieuoverwegingen tegen bouwplannen in het Gezipark in Istanbul voorbij. Daarmee zijn volgens hem ook de legale betogingen voorbij.

"Wat wij nu moeten doen is een einde maken aan illegale protesten. Er is de politie en als dat niet genoeg is is er de oproerpolitie en als ook dat niet genoeg is, dan is er het leger. Deze bevoegdheid is vastgelegd in de wet", zei Arinc in een interview.

"Betogingen worden onmiddellijk de kop ingedrukt en tegen de verantwoordelijken wordt een rechtszaak aangespannen. Ik denk dat de onschuldige demonstraties die twintig dagen geleden begonnen volledig voorbij zijn." De vicepremier lijkt daarmee te zinspelen om meer politieacties.

Vakbond
Rond 1000 vakbondsleden zijn maandag in hoofdstad Ankara een protestbetoging begonnen. Enkele vakcentrales hebben stakingen en betogingen aangekondigd uit protest tegen de ''agressieve aanpak'' door de autoriteiten van betogers.

De betogers liepen in de richting van het Kizilay-district in het centrum van de stad, maar werden door de oproerpolitie tegengehouden.

Een woordvoerder zei eerder te verwachten dat mogelijk honderdduizenden maandag de straat opgaan.

Politie
Arinc zei bovendien vierkant achter de politie te staan. "De politie zal alle bevoegdheden gebruiken die ze heeft. Niemand zou over de politie moeten klagen. Mensen die over de politie klagen, zijn dezelfde figuren die vernielingen aanrichten in de steden", aldus Arinc.

De betogingen tegen de Turkse regering begonnen meer dan twee weken geleden. Afgelopen weekeinde ontruimde de Turkse politie het Gezipark, waar de protesten begonnen, met harde hand.

Opheldering
De PvdA in de Tweede Kamer vindt dat het kabinet bij de Turkse autoriteiten opheldering moet vragen over de mogelijkheid dat Turkije het leger inzet tegen betogers. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken moet de Turkse ambassadeur in Den Haag snel uitnodigen voor een gesprek, vindt PvdA-Kamerlid Michiel Servaes.

''Naast het overbrengen van de eerder door de minister uitgesproken afkeuring van het buitensporige politieoptreden, dient hij opheldering te vragen over de uitspraken van de Turkse vicepremier", aldus Servaes.
NU.nl
Say what?
pi_127917015
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:12 schreef Theoden het volgende:

[..]

Heb je goed geluisterd? Luister aub. nog een keer. Ze zegt juist dat Erdogan geen verdeeldheid moet creëren. Ze zegt iets van we leven in één land, ademen zelfde lucht in, niemand heet het recht om ons in hokjes in te delen.
Luister zelf goed.

Ze flipt helemaal als ze het over de "acilim" heeft. Jeweetwel, het feit dat Koerden hun eigen taal mogen spreken enzo.

En al die mensen die reageren zijn weer de usual suspects met 'TC' in hun naam. Een reactie op de onderhandelingen met de PKK.

Je hebt oogkleppen op, meer kan ik er niet van maken.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:15:21 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_127917026
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:11 schreef De_Guidance het volgende:
Hoop mensen die willen dat vrede met de PKK niet wordt bereikt en niet willen dat Koerden en Turken vredig samenleven. Die maken misbruik van deze situatie en hitsen mensen op. Je zal er maar blij mee zijn. :')
Dan zijn het sukkels, want juist nu trekken verschillende groepen met elkaar op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127917133
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan zijn het sukkels, want juist nu trekken verschillende groepen met elkaar op.
Dat valt heel erg tegen. Als je ook maar iets wist van de geschiedenis van Turkije zou je weten dat de "seculiere" nationalisten die nu het voortouw lijken te nemen in de demonstraties vrij weinig tot niets op hebben met rechten van minderheden.

Ik hoop echter dat ik ongelijk heb en deze generatie wel wijzer is.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:18:52 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_127917234
quote:
4s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:35 schreef Che_ het volgende:

[..]

Even teruglezen.
Nee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:19:06 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_127917249
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat valt heel erg tegen.
En dan bedoel ik niet alleen hooligans van verschillende clubs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127917338
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Luister zelf goed.

Ze flipt helemaal als ze het over de "acilim" heeft. Jeweetwel, het feit dat Koerden hun eigen taal mogen spreken enzo.

En al die mensen die reageren zijn weer de usual suspects met 'TC' in hun naam. Een reactie op de onderhandelingen met de PKK.

Je hebt oogkleppen op, meer kan ik er niet van maken.
Ik heb niks tegen Koerden en tegen acilim. Ben er zelfs voorstander van. Iedere minderheid moet vredig kunnen leven in Turkije.

Je leest tussen de regels door en vult zelf alles in. Ik heb nog een keer geluisterd en ik hoor haar toch echt zeggen "we eten zelfde brood, we ademen zelfde lucht, we leven in zelfde land, wie ben jij om verdeeldheid te veroorzaken". Hoe kan je nou ontkennen dat ze dat zegt? Ze wordt boos ja, maar niet omdat de Koerden meer rechten hebben gekregen.
pi_127917353
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:08 schreef Dvm86 het volgende:
I think the military would take an attitude of 'wait and see'," one diplomat said.

Daar heeft Erdogan gelijk een stokje voor gestoken.
En dat is maar goed ook. Het leger heeft zich niet te bemoeien met de politiek. Kenan Evren en consorten hadden ze lang geleden tegen de muur moeten zetten. Hilarisch dat er mensen zijn die denken dat corrupte generaals zich bekommeren om de bevolking of democratie. Die doen het vooral om hun vergaarde rijkdommen te beschermen.
pi_127917403
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:20 schreef Hierro het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook. Het leger heeft zich niet te bemoeien met de politiek. Kenan Evren en consorten hadden ze lang geleden tegen de muur moeten zetten. Hilarisch dat er mensen zijn die denken dat corrupte generaals zich bekommeren om de bevolking of democratie. Die doen het vooral om hun vergaarde rijkdommen te beschermen.
Wat als AKP het leger laat ingrijpen tegen demonstranten? Beloof je dan dat je kritiek gaat leveren op AKP?
pi_127917419
quote:

Als gematigde moslim en een seculier Turk schaam ik me dood.

wat houdt dat in een gematigde moslim en een seculiere turk?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127917448
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Eentje die leeft zoals het hem uitkomt :P
pi_127917483
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:20 schreef Hierro het volgende:

[..]

Jammer dat je selectief quote en de rest negeert.
pi_127917522
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Eentje die leeft zoals het hem uitkomt :P
_O- anlasildi
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127917532
En dan wil Jihadi Erdogani ook nog het leger inzetten, het gezichtsverlies is enorm.
Het imago van Turkije zakt rap weg, toch knap van Jihadi Erdogani.
pi_127917597
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Iemand die geloofd in Allah en de profeet, maar niet alles en iedereen zijn wil wil opleggen, omdat het in de Koran staat. Een Turk die staat voor een vrije, democratische Turkije waar Turk, Laz, Koert, Alevi etc samen kunnen leven zonder onderdrukt te worden. Een Turk die staat voor vrijheid van meningsuiting, persvrijheid en vrijheid van staking en demonstratie. Een Turk die staat voor een regering die zich niet in het geloof mengt of met persoonlijke dingen gaat bemoeien zoals zwangerschap, aantal kinderen, alcohol gebruik etc.
pi_127917689
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:25 schreef Theoden het volgende:

[..]

Iemand die geloofd in Allah en de profeet, maar niet alles en iedereen zijn wil wil opleggen, omdat het in de Koran staat. Een Turk die staat voor een vrije, democratische Turkije waar Turk, Laz, Koert, Alevi etc samen kunnen leven zonder onderdrukt te worden. Een Turk die staat voor vrijheid van meningsuiting, persvrijheid en vrijheid van staking en demonstratie. Een Turk die staat voor een regering die zich niet in het geloof mengt of met persoonlijke dingen gaat bemoeien zoals zwangerschap, aantal kinderen, alcohol gebruik etc.
Waren ze allemaal maar zo ;(
pi_127917711
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:25 schreef Theoden het volgende:

[..]

waar geloof je niet in dan?
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 20:28:21 #243
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127917731
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.
Dan moet je er niet naar vragen, götveren.
pi_127917770
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Leer lezen aub.

Ik zeg dat ik niet alles en iedereen mijn geloofsovertuiging wil opleggen. Niet dat ik niet alles geloof. Ook al zou ik niet alles geloven, wie ben jij om dat ter discussie te stellen? Ik drink op z'n tijd een biertje, ik heb samengewoond met mijn vriendin zonder te trouwen, mijn vrouw is geen moslim. Een niet gematigde moslim zou dat allemaal niet mogen/kunnen/durven/willen.
pi_127917831
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij niet goed :)
pi_127917852
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:21 schreef Theoden het volgende:

[..]

Wat als AKP het leger laat ingrijpen tegen demonstranten? Beloof je dan dat je kritiek gaat leveren op AKP?
Ik heb niets met de AKP, te conservatief voor mij. Wel zijn ze tien keer beter dan die gehersenspoelde kemalisten. En nee, het leger moet zich hier niet mee bemoeien. Dit is een taak voor de politie. En zelfs al zou het leger ingrijpen, dan zou het niet vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld 1980, omdat het hier dan zou gaan om ordeherstel en geen staatsgreep.
pi_127918131
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:23 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Jammer dat je selectief quote en de rest negeert.
Ik quote jouw commentaar, maar wat zou ik moeten quoten waaruit blijkt dat ik ongelijk heb?
pi_127918331
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:29 schreef Theoden het volgende:

[..]

Leer lezen aub.

Ik zeg dat ik niet alles en iedereen mijn geloofsovertuiging wil opleggen. Niet dat ik niet alles geloof. Ook al zou ik niet alles geloven, wie ben jij om dat ter discussie te stellen? Ik drink op z'n tijd een biertje, ik heb samengewoond met mijn vriendin zonder te trouwen, mijn vrouw is geen moslim. Een niet gematigde moslim zou dat allemaal niet mogen/kunnen/durven/willen.
sorry man beetje lange game sessie achter de rug gehad :P
-Rabia Al-Basri
pi_127918349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:30 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij niet goed :)
exactamundo :Y
-Rabia Al-Basri
pi_127918364
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

sorry man beetje lange game sessie achter de rug gehad :P
Game = win :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')