abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 20:12:58 #226
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127916906
quote:
Turkse regering dreigt met inzet leger tegen betogers

De Turkse regering zet het leger in tegen demonstranten als de politie er niet in slaagt de betogingen te stoppen. Dat heeft de Turkse vicepremier Bülent Arinc maandag gezegd.

Volgens Arinc zijn de demonstraties uit milieuoverwegingen tegen bouwplannen in het Gezipark in Istanbul voorbij. Daarmee zijn volgens hem ook de legale betogingen voorbij.

"Wat wij nu moeten doen is een einde maken aan illegale protesten. Er is de politie en als dat niet genoeg is is er de oproerpolitie en als ook dat niet genoeg is, dan is er het leger. Deze bevoegdheid is vastgelegd in de wet", zei Arinc in een interview.

"Betogingen worden onmiddellijk de kop ingedrukt en tegen de verantwoordelijken wordt een rechtszaak aangespannen. Ik denk dat de onschuldige demonstraties die twintig dagen geleden begonnen volledig voorbij zijn." De vicepremier lijkt daarmee te zinspelen om meer politieacties.

Vakbond
Rond 1000 vakbondsleden zijn maandag in hoofdstad Ankara een protestbetoging begonnen. Enkele vakcentrales hebben stakingen en betogingen aangekondigd uit protest tegen de ''agressieve aanpak'' door de autoriteiten van betogers.

De betogers liepen in de richting van het Kizilay-district in het centrum van de stad, maar werden door de oproerpolitie tegengehouden.

Een woordvoerder zei eerder te verwachten dat mogelijk honderdduizenden maandag de straat opgaan.

Politie
Arinc zei bovendien vierkant achter de politie te staan. "De politie zal alle bevoegdheden gebruiken die ze heeft. Niemand zou over de politie moeten klagen. Mensen die over de politie klagen, zijn dezelfde figuren die vernielingen aanrichten in de steden", aldus Arinc.

De betogingen tegen de Turkse regering begonnen meer dan twee weken geleden. Afgelopen weekeinde ontruimde de Turkse politie het Gezipark, waar de protesten begonnen, met harde hand.

Opheldering
De PvdA in de Tweede Kamer vindt dat het kabinet bij de Turkse autoriteiten opheldering moet vragen over de mogelijkheid dat Turkije het leger inzet tegen betogers. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken moet de Turkse ambassadeur in Den Haag snel uitnodigen voor een gesprek, vindt PvdA-Kamerlid Michiel Servaes.

''Naast het overbrengen van de eerder door de minister uitgesproken afkeuring van het buitensporige politieoptreden, dient hij opheldering te vragen over de uitspraken van de Turkse vicepremier", aldus Servaes.
NU.nl
Say what?
pi_127917015
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:12 schreef Theoden het volgende:

[..]

Heb je goed geluisterd? Luister aub. nog een keer. Ze zegt juist dat Erdogan geen verdeeldheid moet creëren. Ze zegt iets van we leven in één land, ademen zelfde lucht in, niemand heet het recht om ons in hokjes in te delen.
Luister zelf goed.

Ze flipt helemaal als ze het over de "acilim" heeft. Jeweetwel, het feit dat Koerden hun eigen taal mogen spreken enzo.

En al die mensen die reageren zijn weer de usual suspects met 'TC' in hun naam. Een reactie op de onderhandelingen met de PKK.

Je hebt oogkleppen op, meer kan ik er niet van maken.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:15:21 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127917026
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:11 schreef De_Guidance het volgende:
Hoop mensen die willen dat vrede met de PKK niet wordt bereikt en niet willen dat Koerden en Turken vredig samenleven. Die maken misbruik van deze situatie en hitsen mensen op. Je zal er maar blij mee zijn. :')
Dan zijn het sukkels, want juist nu trekken verschillende groepen met elkaar op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127917133
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan zijn het sukkels, want juist nu trekken verschillende groepen met elkaar op.
Dat valt heel erg tegen. Als je ook maar iets wist van de geschiedenis van Turkije zou je weten dat de "seculiere" nationalisten die nu het voortouw lijken te nemen in de demonstraties vrij weinig tot niets op hebben met rechten van minderheden.

Ik hoop echter dat ik ongelijk heb en deze generatie wel wijzer is.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:18:52 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_127917234
quote:
4s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:35 schreef Che_ het volgende:

[..]

Even teruglezen.
Nee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:19:06 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127917249
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat valt heel erg tegen.
En dan bedoel ik niet alleen hooligans van verschillende clubs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127917338
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Luister zelf goed.

Ze flipt helemaal als ze het over de "acilim" heeft. Jeweetwel, het feit dat Koerden hun eigen taal mogen spreken enzo.

En al die mensen die reageren zijn weer de usual suspects met 'TC' in hun naam. Een reactie op de onderhandelingen met de PKK.

Je hebt oogkleppen op, meer kan ik er niet van maken.
Ik heb niks tegen Koerden en tegen acilim. Ben er zelfs voorstander van. Iedere minderheid moet vredig kunnen leven in Turkije.

Je leest tussen de regels door en vult zelf alles in. Ik heb nog een keer geluisterd en ik hoor haar toch echt zeggen "we eten zelfde brood, we ademen zelfde lucht, we leven in zelfde land, wie ben jij om verdeeldheid te veroorzaken". Hoe kan je nou ontkennen dat ze dat zegt? Ze wordt boos ja, maar niet omdat de Koerden meer rechten hebben gekregen.
pi_127917353
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:08 schreef Dvm86 het volgende:
I think the military would take an attitude of 'wait and see'," one diplomat said.
"Erdogan knows what will happen if he oversteps a line."

Daar heeft Erdogan gelijk een stokje voor gestoken.
En dat is maar goed ook. Het leger heeft zich niet te bemoeien met de politiek. Kenan Evren en consorten hadden ze lang geleden tegen de muur moeten zetten. Hilarisch dat er mensen zijn die denken dat corrupte generaals zich bekommeren om de bevolking of democratie. Die doen het vooral om hun vergaarde rijkdommen te beschermen.
pi_127917403
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:20 schreef Hierro het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook. Het leger heeft zich niet te bemoeien met de politiek. Kenan Evren en consorten hadden ze lang geleden tegen de muur moeten zetten. Hilarisch dat er mensen zijn die denken dat corrupte generaals zich bekommeren om de bevolking of democratie. Die doen het vooral om hun vergaarde rijkdommen te beschermen.
Wat als AKP het leger laat ingrijpen tegen demonstranten? Beloof je dan dat je kritiek gaat leveren op AKP?
pi_127917419
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:51 schreef Theoden het volgende:

Als gematigde moslim en een seculier Turk schaam ik me dood.

wat houdt dat in een gematigde moslim en een seculiere turk?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127917448
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Eentje die leeft zoals het hem uitkomt :P
pi_127917483
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:20 schreef Hierro het volgende:

[..]

Jammer dat je selectief quote en de rest negeert.
pi_127917522
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Eentje die leeft zoals het hem uitkomt :P
_O- anlasildi
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127917532
En dan wil Jihadi Erdogani ook nog het leger inzetten, het gezichtsverlies is enorm.
Het imago van Turkije zakt rap weg, toch knap van Jihadi Erdogani.
pi_127917597
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Iemand die geloofd in Allah en de profeet, maar niet alles en iedereen zijn wil wil opleggen, omdat het in de Koran staat. Een Turk die staat voor een vrije, democratische Turkije waar Turk, Laz, Koert, Alevi etc samen kunnen leven zonder onderdrukt te worden. Een Turk die staat voor vrijheid van meningsuiting, persvrijheid en vrijheid van staking en demonstratie. Een Turk die staat voor een regering die zich niet in het geloof mengt of met persoonlijke dingen gaat bemoeien zoals zwangerschap, aantal kinderen, alcohol gebruik etc.
pi_127917689
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:25 schreef Theoden het volgende:

[..]

Iemand die geloofd in Allah en de profeet, maar niet alles en iedereen zijn wil wil opleggen, omdat het in de Koran staat. Een Turk die staat voor een vrije, democratische Turkije waar Turk, Laz, Koert, Alevi etc samen kunnen leven zonder onderdrukt te worden. Een Turk die staat voor vrijheid van meningsuiting, persvrijheid en vrijheid van staking en demonstratie. Een Turk die staat voor een regering die zich niet in het geloof mengt of met persoonlijke dingen gaat bemoeien zoals zwangerschap, aantal kinderen, alcohol gebruik etc.
Waren ze allemaal maar zo ;(
pi_127917711
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:25 schreef Theoden het volgende:

[..]

waar geloof je niet in dan?
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 20:28:21 #243
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127917731
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.
Dan moet je er niet naar vragen, götveren.
pi_127917770
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Leer lezen aub.

Ik zeg dat ik niet alles en iedereen mijn geloofsovertuiging wil opleggen. Niet dat ik niet alles geloof. Ook al zou ik niet alles geloven, wie ben jij om dat ter discussie te stellen? Ik drink op z'n tijd een biertje, ik heb samengewoond met mijn vriendin zonder te trouwen, mijn vrouw is geen moslim. Een niet gematigde moslim zou dat allemaal niet mogen/kunnen/durven/willen.
pi_127917831
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij niet goed :)
pi_127917852
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:21 schreef Theoden het volgende:

[..]

Wat als AKP het leger laat ingrijpen tegen demonstranten? Beloof je dan dat je kritiek gaat leveren op AKP?
Ik heb niets met de AKP, te conservatief voor mij. Wel zijn ze tien keer beter dan die gehersenspoelde kemalisten. En nee, het leger moet zich hier niet mee bemoeien. Dit is een taak voor de politie. En zelfs al zou het leger ingrijpen, dan zou het niet vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld 1980, omdat het hier dan zou gaan om ordeherstel en geen staatsgreep.
pi_127918131
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:23 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Jammer dat je selectief quote en de rest negeert.
Ik quote jouw commentaar, maar wat zou ik moeten quoten waaruit blijkt dat ik ongelijk heb?
pi_127918331
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:29 schreef Theoden het volgende:

[..]

Leer lezen aub.

Ik zeg dat ik niet alles en iedereen mijn geloofsovertuiging wil opleggen. Niet dat ik niet alles geloof. Ook al zou ik niet alles geloven, wie ben jij om dat ter discussie te stellen? Ik drink op z'n tijd een biertje, ik heb samengewoond met mijn vriendin zonder te trouwen, mijn vrouw is geen moslim. Een niet gematigde moslim zou dat allemaal niet mogen/kunnen/durven/willen.
sorry man beetje lange game sessie achter de rug gehad :P
-Rabia Al-Basri
pi_127918349
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:30 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij niet goed :)
exactamundo :Y
-Rabia Al-Basri
pi_127918364
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

sorry man beetje lange game sessie achter de rug gehad :P
Game = win :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')