quote:Op maandag 17 juni 2013 13:16 schreef StretchingKoala het volgende:
Alles is een kostenpost, maar zoals gezegd wel bonnetjes bewaren, welke zo goed als onleesbaar zijn voor de belastingdientst, vooral de taxi bonnen. Laat je hotel de naam van je bestemming in het engels en chinees op een papiertje schrijven. Taxi bonnen enkel in Chinees is makkelijk om wat cash om te zetten naar zwart geld ;-)
500 euro voor de ticket zijn bedrijfskostenquote:Op maandag 17 juni 2013 13:18 schreef Bankpasje het volgende:
Maar in hoeverre zijn deze kosten aftrekbaar? Ik betaal bijvoorbeeld 500 euro aan een vliegticket, hoeveel kan ik dan van de belasting aftrekken?
Dat hangt er vanaf of je de zaak echt volledig zakelijk maakt. Of wil je tijdens een vakantie zo af en toe een leverancier bezoeken?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:18 schreef Bankpasje het volgende:
Maar in hoeverre zijn deze kosten aftrekbaar? Ik betaal bijvoorbeeld 500 euro aan een vliegticket, hoeveel kan ik dan van de belasting aftrekken?
Een dergelijke vergoeding zul je moeten onderbouwen voor de NL fiscus. Dus heb je alsnog de bonnetjes nodig om die onderbouwing te doen.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Betaal jezelf een per diem uit, ipv taxikosten etc te declareren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Per_diem
Nog nooit een onderbouwing voor een per diem hoeven doen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Een dergelijke vergoeding zul je moeten onderbouwen voor de NL fiscus. Dus heb je alsnog de bonnetjes nodig om die onderbouwing te doen.
Dit is alleen handig als je meerdere mensen in een buitendienst hebt die dagelijks een stukje vergoeding krijgen (bv. voor koffie onderweg etc).
Ja verdien ook echt wat.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:17 schreef Waterdrinker het volgende:
Verdien je ook echt wat met je bedrijfje of verkoop je 4 ledlampjes per jaar en wil je nu een 2500 euro-kostende zakentrip gaan doen?
Het mooiste zou zijn om het met een kleine vakantie te kunnen combineren,quote:Op maandag 17 juni 2013 15:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf of je de zaak echt volledig zakelijk maakt. Of wil je tijdens een vakantie zo af en toe een leverancier bezoeken?
Het zijn kosten dus je winst daalt ---> minder inkomstenbelasting als het een eenmanszaak betreft.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:34 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Het mooiste zou zijn om het met een kleine vakantie te kunnen combineren,
Maar nu is het me nog niet duidelijk, wat kun je aftrekken, en waar trek je het van af? Van je btw of? Hoeveel kun je aftrekken?
Neem een boekhouder, prutser.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:59 schreef Bankpasje het volgende:
Ik betaal alleen omzetbelasting, valt er dan uberhaupt wel wat af te trekken bij een zakelijke reis buiten de EU?
Ik geef je een verstandig antwoord, neem een boekhouder en hou op met zelf prutsenquote:Op maandag 17 juni 2013 17:02 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Gast, ik stel toch een vraag? Waarombestaat dit forum anders?
Wie zegt dat ik dat niet doe? Het is een vraag meer niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik geef je een verstandig antwoord, neem een boekhouder en hou op met zelf prutsen
waarom betaal je geen inkomstenbelasting?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:59 schreef Bankpasje het volgende:
Ik betaal alleen omzetbelasting, valt er dan uberhaupt wel wat af te trekken bij een zakelijke reis buiten de EU?
Zwart geld komt niet in je aangifte terecht?quote:Op maandag 17 juni 2013 17:40 schreef sanger het volgende:
[..]
waarom betaal je geen inkomstenbelasting?
Als je alleen BTW afdraagt, klopt er iets niet, hoor....quote:Op maandag 17 juni 2013 16:59 schreef Bankpasje het volgende:
Volgens de belastingdienst, moet ik omzetbelasting afdragen, voor de rest niks over andere dingen gelezen in de brief.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:02 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Als je alleen BTW afdraagt, klopt er iets niet, hoor....
Ik ga met Piet mee: neem een boekhouder (zonder dat prutser dan...). een goede boekhouder groeit met je mee en verdient zichzelf terug.
Juist ja. Je draagt btw af en de winst steek je kostenloos in je zak. Hoe reëel vind je dat zelf klinken?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Volgens de belastingdienst, moet ik omzetbelasting afdragen, voor de rest niks over andere dingen gelezen in de brief.
Maargoed, ga wel verder informeren,
Ik heb de brief er even bijgepakt, er staatquote:Op maandag 17 juni 2013 22:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Juist ja. Je draagt btw af en de winst steek je kostenloos in je zak. Hoe reëel vind je dat zelf klinken?
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:03 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Ik heb de brief er even bijgepakt, er staat
"Ik heb beoordeeld dat u belastingplichtig bent voor de belastingen die in de bijlage / achterzijde vermeld staan."
Op de achterkant staat toch echt alleen omzetbelasting?
http://www.eenmanszaakoprichten.nl/belasting/quote:Er zijn verschillende type belasting die betaald moeten worden bij een eenmanszaak. Ten eerste is er de omzetbelasting, oftewel de btw. Daarnaast moet over de gemaakte winst inkomstenbelasting betaald worden. Heb je personeel in dienst dan moet er ook loonbelasting betaald worden.
http://www.belastingdiens(...)chtsvorm/eenmanszaakquote:ij een eenmanszaak drijft u de onderneming alleen. Dat is het geval als u een zelfstandig beroep uitoefent (bijvoorbeeld notaris of huisarts) of als u de enige eigenaar van uw bedrijf bent. U kunt dus ook een eenmanszaak hebben als u personeel in dienst hebt. Als u aan de eisen voor het ondernemerschap voldoet, bent u voor de inkomstenbelasting voortaan ondernemer. U kunt dus gebruikmaken van de speciale regelingen voor ondernemers. Ook voor de btw bent u zelf ondernemer en zijn de btw-regels op u van toepassing. Als u personeel in dienst neemt, krijgt u te maken met loonheffingen.
De eenmanszaak is geen rechtspersoon. Als u een eenmanszaak hebt, bent u dus aansprakelijk voor de schulden van uw onderneming.
http://www.belastingdiens(...)ng_voor_ondernemers/quote:Bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting? Of bent u Medegerechtigde in onderneming of geldverstrekker? Dan moet u de winst uit uw onderneming in uw aangifte inkomstenbelasting vermelden.
Enige verstandige advies, ben zelf redelijk goed in boekhouden maar heb er een tyfushekel aan. En er zijn altijd weer van die kleine dingen die je moet uitzoeken en Googlelen e.d. Een boekhouder heeft die kennis meestal gewoon paraat.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik geef je een verstandig antwoord, neem een boekhouder en hou op met zelf prutsen
Hahaha, lekker trollenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:03 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Ik heb de brief er even bijgepakt, er staat
"Ik heb beoordeeld dat u belastingplichtig bent voor de belastingen die in de bijlage / achterzijde vermeld staan."
Op de achterkant staat toch echt alleen omzetbelasting?
Maar wel in de BTW aangifte schijnbaar (vanwaar anders de vraag van TS)?quote:Op maandag 17 juni 2013 17:54 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zwart geld komt niet in je aangifte terecht?
Inkomstenbelasting? Die kan oplopen tot 52%. Zou het even goed checken en toch maar een boekhouder in dienst nemen. Scheelt je een hoop gedoe achteraf. Als er een keer iets niet goed is bij de BD, dan kom je niet zo snel meer van ze af. Dan willen ze echt alles controleren van je...quote:Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Volgens de belastingdienst, moet ik omzetbelasting afdragen, voor de rest niks over andere dingen gelezen in de brief.
Maargoed, ga wel verder informeren,
Waar slaat dat nou weer op.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:02 schreef Kola het volgende:
Niemand dwingt je alles uit China te halen, wil je er heen dan spaar je er zelf maar voor.
Heeft wel iets te maken met de aard van de reis lijkt mequote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op.![]()
. Waar ligt de grens voor het aftrekken van zakenreizen voor jou dan? Zwitserland? Belgie? De VS?
Je hebt toch een starterskapitaal nodig voor een eigen zaak? Als je een eerste zakenreis al niet kan betalen ben je iets te vroeg begonnen hoor. Dan laat ik ook vriendschapsbandjes maken op bora bora met 3x per jaar een zakenreis om even te kijken hoe het allemaal verloopt daar. Kan ook te gek worden allemaal. En dan zijn zzp'ers ook nog vaak figuren die kritiek hebben op uitkeringstrekkers.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op.![]()
. Waar ligt de grens voor het aftrekken van zakenreizen voor jou dan? Zwitserland? Belgie? De VS?
inb4 de 'cursus aftrekken' lemmingquote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef tarantism het volgende:
goh, werd ik even gruwelijk op het verkeerde been gezet door die TT![]()
Daarvoor heeft ie een brief gekregen. Daar kan ie dus niet omheen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar wel in de BTW aangifte schijnbaar (vanwaar anders de vraag van TS)?
Ben blij dat ik niet de enige wasquote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef tarantism het volgende:
goh, werd ik even gruwelijk op het verkeerde been gezet door die TT![]()
....
en jij doet fiscaal?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:06 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
wat een domme topic. niet alles is aftrekbaar.
in beginsel is het vanaf 1500 euro niet meer aftrekbaar.
hoe zie je dit voor je?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:58 schreef Manono het volgende:
volgens mij moet wat je aftrekt in verhouding staan tot je inkomen, maar de exacte percentages...
belastingtelefoon?
Ja, maar nee, ik las even verkeerd! Ik dacht hij eerst iets anders ging doen.quote:
Nee. Daarom kan Ts waarschijnlijk nog wel gewoon zijn zakenreisje aftrekken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:07 schreef Manono het volgende:
dat je niet eindeloos van declareren als je niets omzet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |