En die was met hulp van 2 andere tot stand gekomen.quote:
Haar broodje zag er niet uit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zou jammer zijn. Het oog wil tenslotte ook wat.
Zijn knutselskills waren wat weggezakt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:05 schreef hexje het volgende:
[..]
En die was met hulp van 2 andere tot stand gekomen.
Jolanda heeft mooi wel geholpen.quote:
Klopt, heb het dan ook niet over haar brood.quote:
Waarom denk je datquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:06 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt, heb het dan ook niet over haar brood.
Van Twitterquote:Waarom presenteert Floortje Dessing dit niet? Die doet wel vaker rijs-programma's. #hhbakt
Maanzaad, sesam, krentenbol?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:07 schreef trovey het volgende:
Typisch 3 Hollandse broodjes....zacht wit broodje....en dan.....
Appeltaart (maar daarin ben ik dan ook eenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:07 schreef Pedroso het volgende:
Ik kan totaal niet bakken, vandaar dat ik waarschijnlijk hier graag naar kijk.
LOLquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:08 schreef DeProf het volgende:
Nu kijken hoeveel drank Evert in zijn broodjes doet!
Eerste zijn gewoon twee extra versieringen die tel ik niet mee als apart brood. Krentebol zou kunnen.quote:
quote:Ik weet niet welke woordgrappen er fouter zijn, die op twitter met #HHBakt of die van Martine Bijl zelf.
Dat is tenminste iets. Maar ja, waarom moeilijk dan als de bakker om de hoek is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Appeltaart (maar daarin ben ik dan ook een) en brood in de broodbakmachine en incidenteel zandkoekjes....daarmee is het op.
Krentenwegge met boerenjongensquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:08 schreef DeProf het volgende:
Nu kijken hoeveel drank Evert in zijn broodjes doet!
Gezien het Indische verleden wel ja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Eerste zijn gewoon twee extra versieringen die tel ik niet mee als apart brood. Krentebol zou kunnen.![]()
Ik hoor nu Bapao...typische Nederlands?![]()
Worstebroodjes kan inderdaad wel.
Omdat een bakker niet aan een zelfgemaakte verse appeltaart kan tippen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is tenminste iets. Maar ja, waarom moeilijk dan als de bakker om de hoek is.
Als jij zo goed kon bakken dan had je ook zo dik geweest hoorquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:15 schreef hexje het volgende:
En nou gaat die dikke Jolanda niet helpen.
ik vind worstenbroodjes maar droog, sauszijnenbroodjes daarintegen zijn veel lekkerderderderquote:
een goede kok proeft voorquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als jij zo goed kon bakken dan had je ook zo dik geweest hoor
Jij hebt ook zo de pest aan die verkleinwoordjes die die lui altijd gebruiken?quote:
zoveel eten ze nietquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:19 schreef Pedroso het volgende:
De eersten zijn in het voordeel. Als de jury eenmaal met de laatsten bezig zijn dan hebben ze hun buik al vol.
ja, dat soort termen mogen de pot opquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij hebt ook zo de pest aan die verkleinwoordjes die die lui altijd gebruiken?
Soms kan ik een programma niet uitkijken als ze het doen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja, dat soort termen mogen de pot op
Was een broodje Bapao schijnbaar.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat zat er nou in dat spannende broodje?
Een echt Brabants worstenbroodje ziet eruit als die van Mathieu, maar jij wint! Helaas heb ik geen geur en smaak-tv.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:21 schreef hexje het volgende:
Haha Ik zag het gewoon. Die van Evert zag er ook veel lekkerder uit.
Zo Hollands als wat.quote:
Dat was veelste donker man.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:23 schreef DeProf het volgende:
[..]
Een echt Brabants worstenbroodje ziet eruit als die van Mathieu, maar jij wint! Helaas heb ik geen geur en smaak-tv.
Dat is nog steeds niet Hollands en dat was de opdracht.quote:
nou, dan flikkeren we chinees eten ook maar weg en het koloniaal verleden schrappen we maar uit de geschiedenisboekenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet Hollands en dat was de opdracht.
Nederlands-Indië heeft eeuwen bij Nederland gehoord. Of ga je ook zeiken dat Brabantse worstenbroodjes niet Hollands zijn?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet Hollands en dat was de opdracht.
Nee dat deed ik net al.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nederlands-Indië heeft eeuwen bij Nederland gehoord. Of ga je ook zeiken dat Brabantse worstenbroodjes niet Hollands zijn?
Dat heeft niets te maken met een Hollands broodjes bakken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nou, dan flikkeren we chinees eten ook maar weg en het koloniaal verleden schrappen we maar uit de geschiedenisboeken
Ik blijf bij mijn standpunt, kun je ook wel Belgische specialiteiten maken want ruim 150 jaar geleden was dat ook nog een deel van Nederland.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nederlands-Indië heeft eeuwen bij Nederland gehoord. Of ga je ook zeiken dat Brabantse worstenbroodjes niet Hollands zijn?
waar denk je waar worstenbroodjes vandaan komenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met een Hollands broodjes bakken.
[..]
Ik blijf bij mijn standpunt, kun je ook wel Belgische specialiteiten maken want ruim 150 jaar geleden was dat ook nog een deel van Nederland.
België en Nederland zijn slechts 15 jaar bij elkaar geweest.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met een Hollands broodjes bakken.
[..]
Ik blijf bij mijn standpunt, kun je ook wel Belgische specialiteiten maken want ruim 150 jaar geleden was dat ook nog een deel van Nederland.
Tsja, zoon van een Nederlandse bakker.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn respect voor Evert is zojuist iets afgenomen. Zijn broodrecepten bevatten voor 5 a 10 procent broodverbeteraar.
Zie het niet staanquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mijn respect voor Evert is zojuist iets afgenomen. Zijn broodrecepten bevatten voor 5 a 10 procent broodverbeteraar.
Rijstebloem met water toch?quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:38 schreef minilot het volgende:
Fijn topic wordt dit zo.![]()
Ik heb de aflevering net gezien en ik vond het héél leuk! Brood:![]()
![]()
![]()
Zoals Piet al zei, de jurering bij de focaccia was nogal onnozel, maar verder was het wat mij betreft een reuzetoffe aflevering! Leuke opdrachten, gezellig kijkje bij de worstenbroodjeswedstrijd én het zijn toch overwegend wel heel snoezige kandidaten hoor!
Niet allemaal zo lief als Emma natuurlijk.. Ik voel een heuse crush aankomen![]()
Opvallend dat niemand tijgerbolletjes in de broodmand had. Is hartstikke Nederlands en de korst is leuk om te maken!
quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:38 schreef minilot het volgende:
Fijn topic wordt dit zo.![]()
Ik heb de aflevering net gezien en ik vond het héél leuk! Brood:![]()
![]()
![]()
Zoals Piet al zei, de jurering bij de focaccia was nogal onnozel, maar verder was het wat mij betreft een reuzetoffe aflevering! Leuke opdrachten, gezellig kijkje bij de worstenbroodjeswedstrijd én het zijn toch overwegend wel heel snoezige kandidaten hoor!
Niet allemaal zo lief als Emma natuurlijk.. Ik voel een heuse crush aankomen![]()
Opvallend dat niemand tijgerbolletjes in de broodmand had. Is hartstikke Nederlands en de korst is leuk om te maken!
Das waar ook!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:22 schreef Lienekien het volgende:
De masterclasses zijn bij de Britse versie aparte programma's.
Bij de volkorenbroodjes:quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie het niet staan
http://www.heelhollandbak(...)-en-kerststolletjes/
Verrek overheen gelezenquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij de volkorenbroodjes:
20 gram kleinbroodpoeder
en bij de stolletjes:
50 gram rozijnenbroodpoeder
Ook Google heeft het er moeilijk mee. Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden (naast verkooppunten, die zijn er wel genoeg) is dat het een stof is die zorgt voor een betere structuur van het brood, een langere houdbaarheid, en een mooie lichtgele kleur aan het brood geeft. Oftewel, broodverbeteraar met gele kleurstof.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 06:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verrek overheen gelezen
Zelfs nog nooit van gehoord, rozijnenbroodpoeder, dat klinkt wel heel erg
Ook krentenbroodpoeder geeft weinig hitsquote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook Google heeft het er moeilijk mee. Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden (naast verkooppunten, die zijn er wel genoeg) is dat het een stof is die zorgt voor een betere structuur van het brood, een langere houdbaarheid, en een mooie lichtgele kleur aan het brood geeft. Oftewel, broodverbeteraar met gele kleurstof.
Emmahquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:18 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mijne ook zolang Emma erin blijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |