Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:38 schreef StateOfMind het volgende:
Ik wilde gisteravond in de schuur mijn scooter op slot zetten, gaat ineens het kettingslot niet meer dichtGelukkig zet ik altijd mijn scooter op slot met én het kettingslot, én schijfremslot, én stuurslot, én de startblokkering erop.
Bij mij in de schuur is ook de enige plek waar ik ook het kettingslot erop doe, en daar komt verder nooit iemand anders, dus het is uitgesloten dat er iemand mee heeft gekloot.
De beide sleutels gaan er wel in, maar draaien niet verder dan soms een kwartslag en soms een halve slag.
Betreft een Luma ART 3 kettingslot van net een maand oud.
Straks maar eens even proberen dan. Ik heb zowel kettingspray (Innotech 105 Kettingfluid wat ik altijd voor mijn mountainbike gebruik) en algemene smeerolie en slotspray, dus hopelijk komt dat goed.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.
Hij doet het weer, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 1 juli 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit een kettingslot gehad wat niet binnen 3 maanden vastsloeg uit zichzelf
Gewoon ff smeren. Niks aan de hand.
Thuis staat ie in de schuur met kettingslot, schijfremslot, stuurslot en startonderbreking erop. Alleen als ik bij mijn ouders op bezoek ga dan doe ik alleen het stuurslot en de startblokkering erop. Hij staat dan in hun achtertuin voor het raam. Als er iemand de tuin in zou sluipen dan begint hun hond te blaffen en voordat een dief dan bij de scooter is sta ik er al naast.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:
Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?
De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.
Binnen zonder slot. ik rij alleen met droog weer.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:
Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?
De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.
nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar..quote:
die filters moet je uitwassen en opnieuw inoliën met luchtfilterolie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar..
nou kan ik er een nieuwe spons in gooien.. wat geen probleem is..
of een compleet ander filter? ( die mogelijk dus elke keer als t regent last krijgt van spatwater )
nieuwe spons is exc verzending slechts 4 euro.. dus daar hoef ik t niet voor te latenquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef -niemand- het volgende:
[..]
die filters moet je uitwassen en opnieuw inoliën met luchtfilterolie.
zo'n setjes met schoonmaakspul en olie zijn meestal vrij duur, dus je kunt misschien beter een compleet nieuw filter kopen.
Zo'n schoonmaaksetje kost trouwens 20 euro, dus dan is die keuze snel gemaaktquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nieuwe spons is exc verzending slechts 4 euro.. dus daar hoef ik t niet voor te laten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |