abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128294893
Vaak bij het plaatsen van een andere vario, ligt de v-snaar niet meer op zijn onderste punt.

Met shimringetjes kunt je de ruimte van de vario verbreden, waardoor de snaar netjes op de krukas ligt.
Het is een beetje lastig uit te leggen met alleen tekst.
Als je googlet, staat het haarfijn uitgelegd en YouTube heeft er ook wat over.
pi_128295278
Ow ik snap het al. Dat zijn ringetjes die ik tussen de nieuwe vario en de gladde bus doe niet?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128295698
Inderdaad, voor je variobus.

Niet erachter, dat willen sommige nog wel eens mis doen. Vind je aandrijving niet leuk. :-)
pi_128296228
Wacht even, dus eerst standaard vario eraf, nieuwe erop, variobus erop en dan pas de ringetjes??
vosss is de naam,
pi_128309795
Hier vind je een handige how to :P

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=274618

Heel duidelijk uitleg.

Scooter freaks forum, kun je heel veel info vinden.
pi_128312759
Domme ik van de week.

Wilde voor huiselijk gebruik een scooter aanschaffen met zo een bak erop waar je alles in kan flikkeren aan boodschappen (zoals die pizza koeriers hebben), loop ik zo een winkel binnen waar al die dingen verkocht worden,afijn keuze gemaakt en komen we nog alleen uit op de vereisten zeg ik: " Oh dan moet ik dus nog even examen doen om zo een rijbewijs te halen "

Verkoper kijkt mij aan en zegt: " Maar mijnheer,u heeft toch al een autorijbewijs? "

:|W
pi_128313910
Lol.

Ik had die gezichtsuitdrukking van die verkoper wel willen zien. :-)
  maandag 1 juli 2013 @ 08:38:59 #38
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128449074
Ik wilde gisteravond in de schuur mijn scooter op slot zetten, gaat ineens het kettingslot niet meer dicht :( Gelukkig zet ik altijd mijn scooter op slot met én het kettingslot, én schijfremslot, én stuurslot, én de startblokkering erop.

Bij mij in de schuur is ook de enige plek waar ik ook het kettingslot erop doe, en daar komt verder nooit iemand anders, dus het is uitgesloten dat er iemand mee heeft gekloot.

De beide sleutels gaan er wel in, maar draaien niet verder dan soms een kwartslag en soms een halve slag.

Betreft een Luma ART 3 kettingslot van net een maand oud.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128449513
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:38 schreef StateOfMind het volgende:
Ik wilde gisteravond in de schuur mijn scooter op slot zetten, gaat ineens het kettingslot niet meer dicht :( Gelukkig zet ik altijd mijn scooter op slot met én het kettingslot, én schijfremslot, én stuurslot, én de startblokkering erop.

Bij mij in de schuur is ook de enige plek waar ik ook het kettingslot erop doe, en daar komt verder nooit iemand anders, dus het is uitgesloten dat er iemand mee heeft gekloot.

De beide sleutels gaan er wel in, maar draaien niet verder dan soms een kwartslag en soms een halve slag.

Betreft een Luma ART 3 kettingslot van net een maand oud.
Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 1 juli 2013 @ 09:19:18 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128449573
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten.
Straks maar eens even proberen dan. Ik heb zowel kettingspray (Innotech 105 Kettingfluid wat ik altijd voor mijn mountainbike gebruik) en algemene smeerolie en slotspray, dus hopelijk komt dat goed.

Woon gelukkig in een klein, rustig en net dorpje, maar toen ik er gisteren achter kwam zijn er toch wel wat woorden uit mijn mond gekomen die niet voor de gevoelige luisteraar geschikt waren O-)
A murky, forgotten land.
pi_128449664
Ik heb nog nooit een kettingslot gehad wat niet binnen 3 maanden vastsloeg uit zichzelf :')

Gewoon ff smeren. Niks aan de hand.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128451376
Een algemene opmerking:

Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?

De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 10:49:01 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 10:54:45 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128451495
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit een kettingslot gehad wat niet binnen 3 maanden vastsloeg uit zichzelf :')

Gewoon ff smeren. Niks aan de hand.
Hij doet het weer, bedankt voor de tip.
A murky, forgotten land.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:00:16 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128451640
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:

Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis?

De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft.
Thuis staat ie in de schuur met kettingslot, schijfremslot, stuurslot en startonderbreking erop. Alleen als ik bij mijn ouders op bezoek ga dan doe ik alleen het stuurslot en de startblokkering erop. Hij staat dan in hun achtertuin voor het raam. Als er iemand de tuin in zou sluipen dan begint hun hond te blaffen en voordat een dief dan bij de scooter is sta ik er al naast.

Als ik hem ergens anders neer zou zetten dan zou ik ook alle sloten erop zetten. Better safe than sorry.
A murky, forgotten land.
pi_128452282
De mijne staat buiten met stuurslot (wat niks voorstelt natuurlijk) en een ART 4 ketting door het voorwiel en een ART4 ketting door het achterwiel.

Allebei vast aan een dikke stalen constructie voor een winkel die voorkomt dat boeven met een auto naar binnen rijden bij die winkel.

Maargoed, ik denk dat mijn model ook niet echt gewild is bij boeven; het is een beetje een ouwe lullen model zegmaar.
vosss is de naam,
pi_128452438
Nou, mijn Puch MS uit 57 rijd ook weer goed. Keering achter mijn ontsteking was kapot en de ontsteking was door de olie ook overleden. Ik heb de 75 op de GPS gehaald. Binnenkort een Homoet uitlaat er onder. Laatste dingen maken zoals ik ze wil en dan gaat hij helemaal uit elkaar. Frame en achterbrug richten, stukken netjes lassen en dan alles naar de poedercoater.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_128454358
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene opmerking:

Binnen zonder slot. ik rij alleen met droog weer.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_128547639
in een afsluitbaar hok buiten.. verder alleen stuurslot :')
maar goed wie wil dat hork van mij nou jatten..

maar goed nog een weekje straatrijden en dan mag die ook even genieten van vakantie en lekker binnen staan....

Daarna eerst de Saxonette Luxus voorzien van een nieuwe pakking.... en daarna de Rush maar weer eens in de jaarlijkse onderhoud sessie :P

wat inhoud dat de boel weer even ontdaan wordt van 30 lagen straatvuil.
Carb reinigen
luchtfilter reinigen ( of een andere er op.. maar wat is wijsheid? )
Accu vervangen ( huidige heeft een slechte cel )
Variorollen vervangen ( versleten, en zijn inmiddels dus veel te licht :') )
achtervelg een Q&D paintjob geven
remmerij afstellen
en verder zie ik wel wat t hork nog nodig heeft :P
pi_128547839
Luchrfilter zou ik vervangen
pi_128549087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:49 schreef Miniem het volgende:
Luchrfilter zou ik vervangen
nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar..
nou kan ik er een nieuwe spons in gooien.. wat geen probleem is..

of een compleet ander filter? ( die mogelijk dus elke keer als t regent last krijgt van spatwater )
pi_128559870
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar..
nou kan ik er een nieuwe spons in gooien.. wat geen probleem is..

of een compleet ander filter? ( die mogelijk dus elke keer als t regent last krijgt van spatwater )
die filters moet je uitwassen en opnieuw inoliën met luchtfilterolie.
zo'n setjes met schoonmaakspul en olie zijn meestal vrij duur, dus je kunt misschien beter een compleet nieuw filter kopen.
pi_128559916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef -niemand- het volgende:

[..]

die filters moet je uitwassen en opnieuw inoliën met luchtfilterolie.
zo'n setjes met schoonmaakspul en olie zijn meestal vrij duur, dus je kunt misschien beter een compleet nieuw filter kopen.
nieuwe spons is exc verzending slechts 4 euro.. dus daar hoef ik t niet voor te laten :D
pi_128560066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nieuwe spons is exc verzending slechts 4 euro.. dus daar hoef ik t niet voor te laten :D
Zo'n schoonmaaksetje kost trouwens 20 euro, dus dan is die keuze snel gemaakt :D

http://www.nlpower.nl/k-n-recharger-filter-reiniger-set.html
pi_128560096
Hoeveel kost een nieuw filter dab?
pi_128584406
Vandaag klaar met spaken eronder leggen.

[ Bericht 71% gewijzigd door Miniem op 05-07-2013 20:54:15 ]
pi_128949398
Volgens mij mag ik ook hier posten :D :@
Sinds een paar dagen heb ik een Benelli 491 in het bezit uit 2005.

Volgende week krijgt ie een onderhoudsbeurtje gezien ik niet weet hoe ik alles zelf moet doen :') (Is 15 jaar geleden dat ik voor het laatst een scooter had :@ )

Maar hoe kan ik nou zien of het AC of LC is? Toch gewoon een kwestie van of er een radiator achter de voorkap zit?
pi_128949713
Jep, radiator of niet.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:44:12 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_129054289
Normaliter trekt mijn scooter (Sym Orbit 1 50cc 4-takt) redelijk vlot (voor een 4-takt) én vooral constant door tot 70 op de teller.

Maar soms (en de laatste tijd wat vaker) trekt ie normaal door tot de 40-45 ( :') ), om dan tussen de 40-45 en de 60 iets minder goed door te trekken, om vervolgens vanaf de 60 weer normaal door te trekken tot de 70.

Het is niet zo dat ie stil valt of stottert, dat niet, en het gaat ook niet heel erg veel trager, maar toch genoeg om het mij op te vallen. Hij heeft dan iets minder trekvermogen.

Waar kan dit aan liggen en vooral: wat kost dat als ik het bij de scooterboer laat fixen?
A murky, forgotten land.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:56:16 #59
256666 leeell
I know you're lonely
pi_129054725
waarschijnlijk een kwestie van het benzinjetraject even schoonmaken.

of kleppen stellen, maar ik ben niet van :') 4takt :') , dus je zal dat even moeten googlen of hier wachten op antwoord
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_129070877
@SOM geen idee ik heb er geen klap verstand van. Mijne doet raar nadat ik een andere vario gemonteerd heb. Eerste dag soepel tot de 70@teller en daarna nog maar 65 en rare bijgeluiden die ik niet kan plaatsen. Originele vario weer terug erin en dus weer 60 maar nog steeds vage geluiden.

Paar dagen de auto naar het werk gepakt. Binnenkort eens bellen met de dealer hier in de buurt.

We zien wel. Ik heb zelf het idee dat het niet uit de vario komt en met het vervangen ervan geen klap te maken heeft. Lijkt verder naar voren te zitten het probleem.

Mocht het iets in de cilinder zijn dan laat ik er meteen een wat groteren onder gooien.

Verder bevalt het best goed dat scooteren naar het werk 22km enkele reis :Y
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')