mweh paar jaar terug waren ze nog leuk, maar voor mij zijn ze nu al has beens, maarja ik zet de live dvd van Because of the times wel op ;-)quote:Op zondag 16 juni 2013 23:39 schreef alors het volgende:
[..]
Ik luister anders veel liever KoL dan dit.
Die muziek in de late avond had natuurlijk twee effecten. Aan de ene kant pikte men nieuwe muziek op (je slipstream verhaal). Maar aan de andere kant kan het ook mensen afschrikken en luisteraars doen besluiten van zender te wisselen. Dat wil je natuurlijk niet. Daarom is het logisch dat men zich liever wat richt op 'mainstream' muziek.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Biohazard, Sick of it all, Type O Negative. Die draaiden 20 jaar geleden in de slipstream mee en bereikten stiekem toch veel mensen. Nu lukt dat zulke bands, de anno 2013 variant, echt niet meer. Daar is geen 23.00 uur plekje meer voor op 3fm en geen net-geen-mainstage-podium meer voor op grote festivals.
Die staan op genre-festivals met een specifieke programmering met een 'underground'-genre en met een beetje mazzel op een achteraf podium op Lowlands.
Had je een kaartje moeten kopenquote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef AppleBite het volgende:
Was dat Greenday al, jezus, niks van Dookie, ook niet van American Idiot gezien
Het zorgt voor een scheefgroei. Het is te hopen dat dat rechttrekt, of dat er meer festivals zoals BKS-richting komen in dat geval. En Henk mag beweren dat dat niets anders is dan Lowlands of Pukkelpop maar het probeert wel uit een ander vaatje te tappen.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar ook daarin is de muziekluisteraar zelf veranderd. Vroeger luisterde je naar de alternatieve shows in de obscure uurtjes en keek je laat op de avond naar mtv. Daarnaast las je bladen.
Tegenwoordig is het zo veel makkelijker om onbekendere muziek te ontdekken via internet. Wellicht heeft die manier van muziek ontdekken ook effect heeft op de programmering van festivals. Men kan de populariteit van bands niet meer makkelijk afleiden aan de hand van airtime en cd verkopen.
Dat vind ik echt zo'n bullshit, zeker voor een publieke zender. Die zou juíst moeten staan voor muziek die het niet moet hebben van de marketing van grote platenmaatschappijen. En niet moeten zwichten voor luistercijfers, zeker niet op die uren, maar overdag eigenlijk ook niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die muziek in de late avond had natuurlijk twee effecten. Aan de ene kant pikte men nieuwe muziek op (je slipstream verhaal). Maar aan de andere kant kan het ook mensen afschrikken en luisteraars doen besluiten van zender te wisselen. Dat wil je natuurlijk niet. Daarom is het logisch dat men zich liever wat richt op 'mainstream' muziek.
De bands die het vroeger moesten hebben van de 'slipstream' kunnen nu wel gevonden worden door de vele alternatieven die men nu heeft (internet!)
Misschien is tegenwoordig juist het grote aanbod wel het probleem. Er is geen DJ meer die alvast een selectie maakt en een bepaalde band pushed.
Dat is dus waar 3voor12 voor stond. Tegen dat beeld dat de publieke zomaar voor het geld wilde kiezen ipv de mens cultureel te onderleggen.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die muziek in de late avond had natuurlijk twee effecten. Aan de ene kant pikte men nieuwe muziek op (je slipstream verhaal). Maar aan de andere kant kan het ook mensen afschrikken en luisteraars doen besluiten van zender te wisselen. Dat wil je natuurlijk niet. Daarom is het logisch dat men zich liever wat richt op 'mainstream' muziek.
De bands die het vroeger moesten hebben van de 'slipstream' kunnen nu wel gevonden worden door de vele alternatieven die men nu heeft (internet!)
Misschien is tegenwoordig juist het grote aanbod wel het probleem. Er is geen DJ meer die alvast een selectie maakt en een bepaalde band pushed.
Tegenwoordig heb je toch ook niet meer supergrote bands? Zoals je vroeger moest kiezen tussen Stones of Beatles?
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat de echte buitenbeentjes qua genre veel meer eigen 'scenes' geworden zijn met een veel kleiner publiek wat slecht mixt met anderen.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar ook daarin is de muziekluisteraar zelf veranderd. Vroeger luisterde je naar de alternatieve shows in de obscure uurtjes en keek je laat op de avond naar mtv. Daarnaast las je bladen.
Tegenwoordig is het zo veel makkelijker om onbekendere muziek te ontdekken via internet. Wellicht heeft die manier van muziek ontdekken ook effect heeft op de programmering van festivals. Men kan de populariteit van bands niet meer makkelijk afleiden aan de hand van airtime en cd verkopen.
De echte kolossen zijn niet meer inderdaad. Maar volgens mij is de net-daar-onder-groep wel breder dan ooit. De Rihanna's, de Kanye Westen, de Beyonces, Gaga's, Adele's, John Mayers, Eminems, etc, etc. Die lijst kan je oneindig groot maken.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef henkde_j het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook niet meer supergrote bands? Zoals je vroeger moest kiezen tussen Stones of Beatles?
Goed punt. Men is zich de laatste 10 jaar veel sterker gaan profileren. De extremen zijn groter geworden en de verschillende stromingen gaan minder goed met elkaar samen.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat de echte buitenbeentjes qua genre veel meer eigen 'scenes' geworden zijn met een veel kleiner publiek wat slecht mixt met anderen.
Kijk bv. naar de grote metalfestivals, die acts zie je dus echt, op een cliche standaard uitzondering na, niet meer terug op festivals als Lowlands en Pinkpop. De metalheads hoeven niets met Pinkpop, de Pinkpoppers hoeven niets met een true norwegian deathgrind black gore viking metal-act. 10 of 20 jaar geleden was die scheiding veel vloeibaarder.
PINO!quote:
Pinkpop is voorbij hequote:
twitter:atzedevrieze twitterde op maandag 17-06-2013 om 00:42:49Jan Smeets zei net dat hij lang met Paul McCartney bezig geweest is, maar hem uiteindelijk verloor aan Bonnarroo in de VS. #pp13 reageer retweet
Atzegodquote:Op maandag 17 juni 2013 00:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit festival heeft mij geinspireerd tot een UI-wissel
Ik kies the kinks en de the beach boysquote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef henkde_j het volgende:
Zoals je vroeger moest kiezen tussen Stones of Beatles?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |