Al jaren bekend ditquote:
This Ispartaquote:Op maandag 17 juni 2013 12:27 schreef YazooW het volgende:
Als ze met z'n allen "This is Sparta!" roepen en keihard op die 4 waterkanonen inrennen dan geef ik ze wel een kans
In plaats daarvan zingen/schreeuwen ze hooligankreten en liedjes.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:27 schreef YazooW het volgende:
Als ze met z'n allen "This is Sparta!" roepen en keihard op die 4 waterkanonen inrennen dan geef ik ze wel een kans
behooooorlijk gestresst, zoiets is nooit eerder voorgekomen in turkije, die gasten werken bijna non stop doorquote:Op maandag 17 juni 2013 12:00 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe staat de politie hier nu in? Is die kerel gewoon flink gestresst van de spanning van de laatste tijd? Of is dit een voorbeeld van een agent die in tweestrijd is tussen wat hij zelf rechtvaardig vindt en tussen wat hij geacht wordt te doen?
ik weet niet of de ME ook met een gun rondloopt?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:02 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het vooral gevaarlijk dat zo iemand met een pistool rondloopt
Dank.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een oude statige dame uit de hoogtijdagen van de Turkse cinema in de jaren '70.
Ze wijst de premier op zijn stijl en woorden en het gevaar wat daarmee gepaard gaat. Dat het makkelijk is de groepen in Turkije tegen elkaar op te zetten en te verdelen maar moeilijk om de boel bijelkaar te houden. Ze zegt dat de mensen in Turkije met elkaar willen leven en geen ander land hebben om te kunnen leven. En ze vindt dat hij (Erdogan) door "bepaalde mensen" op het verkeerde been wordt gezet. Dit alles op een moederlijke niet-haatvolle toon
dit is niet vergelijkbaar met de arabische wereld waar dictators decennia lang de scepter zwaaien, erdogan is 2 jaar terug nog gekozen door dit volk, alleen is de belangrijkste reden voor deze uitbarsting de onvermogen van de opositie om tegen gas te bieden aan de akp van erdogan, ik denk dat veel burgers het gevoel hebben, dat die politici niets kunnen betekenen voor hen en dat dit een uitbarsting is van die frustratiequote:Op maandag 17 juni 2013 12:02 schreef Dvm86 het volgende:
Het wordt zo langzamerhand wel verontrustend want de situatie begint veel te lijken op de initiële situatie in Syrië, waarin de bevolking verdeeld is over twee kampen. Aan de Turken onder ons: is Occupy Gezi meer een soort hype afgeleid van de revoluties in omringende landen of zijn de protesten echt gebaseerd op jarenlange, sluimerende frustratie die nu ontaard in deze hevige protesten?
Ik vraag dit omdat een dergelijke confrontatie tussen burgergroepen afschuwelijk zou zijn en kan me niet voorstellen dat er voldoende draagvlak is onder de demonstranten om het zover te laten komen. De leefomstandigheden in Turkije zijn namelijk een stuk beter dan de landen waar onlangs revoluties hebben plaatsgevonden. Zou men dit opofferen voor een idealistische strijd?
een oud vakbondsmanquote:Op maandag 17 juni 2013 12:24 schreef Ambipur het volgende:
Jeugdsentiment al die vakbondslui die staken.
Jij bent iets ouder dan ik. Herinner je je niet die beelden van vroeger op TV van al die mensen die aan het staken waren? Heb ik jaren niet meer gezien, maar ik kijk dan ook geen Turk haber meer.quote:
Toen ik in Rusland woonde bespraken wij dit onderwerp vaak en met name de vraag waarom zoveel mensen op Poetin stemmen. Ook al is het gros de corruptie meer dan zat, men stemt bij gebrek aan een serieuze opponent toch op Poetin vanwege de angst dat het wanbeleid van een of andere zwakke oppositie clown het land opnieuw in rampspoed zal storten. Mensen krijgen hun leven eindelijk een beetje op de rails en kunnen onder het bewind van Poetin eindelijk een iets luxer leven permitteren; zij weigeren dan ook om dit op te geven voor nieuwe onzekerheid.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat ik heb vernomen van familie is dat dit een jarenlange frustratie is. Dit gaat niet om leefomstandigheden, ik denk dat de vraag is, offer jij je normen en waarden en je idealen op, omdat het economisch gezien beter gaat.
Hoe raar het ook klinkt.. Misschien is het nodig dat iets ontploft?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:43 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Toen ik in Rusland woonde bespraken wij dit onderwerp vaak en met name de vraag waarom zoveel mensen op Poetin stemmen. Ook al is het gros de corruptie meer dan zat, men stemt bij gebrek aan een serieuze opponent toch op Poetin vanwege de angst dat het wanbeleid van een of andere zwakke oppositie clown het land opnieuw in rampspoed zal storten. Mensen krijgen hun leven eindelijk een beetje op de rails en kunnen onder het bewind van Poetin eindelijk een iets luxer leven permitteren; zij weigeren dan ook om dit op te geven voor nieuwe onzekerheid.
Eigenlijk is het volk lam gemaakt en zijn de idealen veelal opgegeven voor zekerheid. Er waren de afgelopen jaren weliswaar redelijk wat protesten, maar de hardhandige manier waarop de oppositie en haar leiders zijn aangepakt heeft daar rap een einde aan gemaakt.
Het siert de Turken dat zij hun idealen niet zomaar opgeven, zelfs niet voor de nieuw verworven welvaart. Toch denk ik dat velen geen burgeroorlog willen riskeren, maar de vraag is of je zoiets in de hand hebt. De situatie is als een kruitvat met een korte lont, eentje die bij het minste of geringste kan ontploffen. Een agent die doordraait en een aantal mensen neerschiet zou bij wijze van spreken genoeg kunnen zijn voor complete chaos.
Ik hoop dan figuurlijk en niet letterlijkquote:Op maandag 17 juni 2013 12:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe raar het ook klinkt.. Misschien is het nodig dat iets ontploft?
nu je het zegt, tijdje terug alweer iddquote:Op maandag 17 juni 2013 12:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij bent iets ouder dan ik. Herinner je je niet die beelden van vroeger op TV van al die mensen die aan het staken waren? Heb ik jaren niet meer gezien, maar ik kijk dan ook geen Turk haber meer.
Figuurlijk inderdaad. Ik roep niet om tot het plaatsen van een bom of iemand die mensen neerschiet.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:47 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik hoop dan figuurlijk en niet letterlijk
Wel geinig... We verschillen 'maar' 4/5 jaar, maar waar je het nu over hebt heb ik helemaal niets van meegekregen.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij bent iets ouder dan ik. Herinner je je niet die beelden van vroeger op TV van al die mensen die aan het staken waren? Heb ik jaren niet meer gezien, maar ik kijk dan ook geen Turk haber meer.
die risico is uiteraard aanwezig, maar ik denk niet dat het zon vaart zal lopenquote:Op maandag 17 juni 2013 12:43 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Toen ik in Rusland woonde bespraken wij dit onderwerp vaak en met name de vraag waarom zoveel mensen op Poetin stemmen. Ook al is het gros de corruptie meer dan zat, men stemt bij gebrek aan een serieuze opponent toch op Poetin vanwege de angst dat het wanbeleid van een of andere zwakke oppositie clown het land opnieuw in rampspoed zal storten. Mensen krijgen hun leven eindelijk een beetje op de rails en kunnen onder het bewind van Poetin eindelijk een iets luxer leven permitteren; zij weigeren dan ook om dit op te geven voor nieuwe onzekerheid.
Eigenlijk is het volk lam gemaakt en zijn de idealen veelal opgegeven voor zekerheid. Er waren de afgelopen jaren weliswaar redelijk wat protesten, maar de hardhandige manier waarop de oppositie en haar leiders zijn aangepakt heeft daar rap een einde aan gemaakt.
Het siert de Turken dat zij hun idealen niet zomaar opgeven, zelfs niet voor de nieuw verworven welvaart. Toch denk ik dat velen geen burgeroorlog willen riskeren, maar de vraag is of je zoiets in de hand hebt. De situatie is als een kruitvat met een korte lont, eentje die bij het minste of geringste kan ontploffen. Een agent die doordraait en een aantal mensen neerschiet zou bij wijze van spreken genoeg kunnen zijn voor complete chaos.
dus jij wilt nog meer bloed op straat? nog meer leed? nog meer slachtoffers?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe raar het ook klinkt.. Misschien is het nodig dat iets ontploft?
Die claim van 50 % is grootspraak en dat weet erdogan zelf ook, de optelsom mag dan wel 50 % zijn ,maar het werkelijke aantal ligt m.i. (veel)lagerquote:Op maandag 17 juni 2013 12:49 schreef HiZ het volgende:
Uit een poll in Todays zaman blijkt dat de steun voor de AKP en Erdogan de afgelopen maand sterk is afgenomen. In ieder geval zo sterk dat het wel eens het einde van Erdogan's regeerperiode zou kunnen betekenen.
Dan gaan Erdogan fanboys natuurlijk zeggen 'oh maar Zaman is anti-RTE'. Waarna ik me dan weer afvraag: 'als Erdogan niet eens conservatieve islamisten voor zich weet te winnen, wie vertegenwoordigt hij dan met zijn 50% claim?'.
Niet?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wel geinig... We verschillen 'maar' 4/5 jaar, maar waar je het nu over hebt heb ik helemaal niets van meegekregen.
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
dus jij wilt nog meer bloed op straat? nog meer leed? nog meer slachtoffers?
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Figuurlijk inderdaad. Ik roep niet om tot het plaatsen van een bom of iemand die mensen neerschiet.![]()
Soms is het nodig dat bepaalde gevoelens eruit komen, zodat de boosheid, agressie weg is en mensen hun gevoelens opzij kunnen leggen om gezamenlijk een oplossing te bereiken.
Ik lees net dat vervroegde verkiezingen zijn uitgesloten en Erdogan lijkt mij niet de man die vrijwillig zal aftreden.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:49 schreef HiZ het volgende:
Uit een poll in Todays zaman blijkt dat de steun voor de AKP en Erdogan de afgelopen maand sterk is afgenomen. In ieder geval zo sterk dat het wel eens het einde van Erdogan's regeerperiode zou kunnen betekenen.
zaman is toch pro erdogan?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:49 schreef HiZ het volgende:
Dan gaan Erdogan fanboys natuurlijk zeggen 'oh maar Zaman is anti-RTE'. Waarna ik me dan weer afvraag: 'als Erdogan niet eens conservatieve islamisten voor zich weet te winnen, wie vertegenwoordigt hij dan met zijn 50% claim?'.
Ik denk dat het eerder aan mij ligt.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niet?Laatste "giga" demonstratie was volgens mij toen met het sluiten van Tekel fabrieken. Maar ik vrees dat mijn herinnering mij hier in de steek kan laten?
een selectief geheugenquote:Op maandag 17 juni 2013 12:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wel geinig... We verschillen 'maar' 4/5 jaar, maar waar je het nu over hebt heb ik helemaal niets van meegekregen.
Gewoon kleurstof... dan kunnen ze mensen makkelijker oppakken.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:52 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Eskishir vanmorgen: Er is duidelijk iets niet helemaal op z'n plaats hier met die rode vloeistof, lijkt me normaal gesproken iets voor de overheid om dit uit te zoeken maar die zekerheid heb je hier niet omdat de overheid zelf de corrupte weg is ingeslagen.. en helemaal na Gezi.
las ik naderdhandquote:
Volgens mij is Zaman pro-huidige regering.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:49 schreef HiZ het volgende:
ik hoorde 't net idd, een vriendin werkt voor t lab hier en protesteerde mee.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:55 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Gewoon kleurstof... dan kunnen ze mensen makkelijker oppakken.
Volgens mij is het de Engelse editie van Zaman; het heeft vast een andere manier van opereren. Zie het als Hürriyet Daily News, de Engelse variant van Hürriyet.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Today's zaman is volgens mij iets anders dan Zaman
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik hoorde 't net idd, een vriendin werkt voor t lab hier en protesteerde mee.
"It is a marker but that liquid contains chemicals
It really hurts when touches your skin
and the red marker is a kind of stuff to arrest people after protest"
quote:We’re used to protest movements that come in colors—the yellow of people power in the Philippines, Ukraine’s orange, the green of Iran’s brutalized democrats. We’re less accustomed to seeing protests quashed with color. But in Uganda, security forces sprayed opposition leaders and activists with a vivid pink dye—a mark intended both to humiliate dissidents and make it easier for police to nab them.
Weet ik, maar nu zie je het ook in cijfers, hij begint terug te vallen op het percentage van de harde kern van zijn aanhang. En als dat bij de verkiezingen nog steeds zo is, dan is het gewoon over en uit voor Erdogan.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Die claim van 50 % is grootspraak en dat weet erdogan zelf ook, de optelsom mag dan wel 50 % zijn ,maar het werkelijke aantal ligt m.i. (veel)lager
http://en.wikipedia.org/wiki/Today%27s_Zamanquote:Op maandag 17 juni 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Volgens mij is het de Engelse editie van Zaman; het heeft vast een andere manier van opereren. Zie het als Hürriyet Daily News, de Engelse variant van Hürriyet.
ik dacht et niet, maar ze geven beide aan: Feza Gazetecilik A.Ş.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Daarvoor is een periode van 2 weken van vandalisme en vernielingen voor nodig?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Figuurlijk inderdaad. Ik roep niet om tot het plaatsen van een bom of iemand die mensen neerschiet.![]()
Soms is het nodig dat bepaalde gevoelens eruit komen, zodat de boosheid, agressie weg is en mensen hun gevoelens opzij kunnen leggen om gezamenlijk een oplossing te bereiken.
Nou ja, de Erdogan fanboys zien kennelijk tegenwoordig Gülen als vijand van Erdogan. Vandaar dat ik er maar even op anticipeerde.quote:
hoop doet levenquote:Op maandag 17 juni 2013 12:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weet ik, maar nu zie je het ook in cijfers, hij begint terug te vallen op het percentage van de harde kern van zijn aanhang. En als dat bij de verkiezingen nog steeds zo is, dan is het gewoon over en uit voor Erdogan.
Wat ik overal terug zie komen als ik zoek op 'secim anketi haziran' (verkiezingspoll juni) is het onderstaand plaatje:quote:Op maandag 17 juni 2013 12:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Weet ik, maar nu zie je het ook in cijfers, hij begint terug te vallen op het percentage van de harde kern van zijn aanhang. En als dat bij de verkiezingen nog steeds zo is, dan is het gewoon over en uit voor Erdogan.
Ongelooflijk hoe jij mijn zinnen altijd weer weet te verdraaien.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Daarvoor is een periode van 2 weken van vandalisme en vernielingen voor nodig?
Ja, ze zijn duidelijk liberaler, maar ze zijn wel gelieerd. En maken dus ook gebruik van dezelfde infrastructuur. Ik ga ervanuit dat deze poll van Zaman is.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
ze schijnen bepaalde meningsverschillen te hebben idd, lekker belangrijkquote:Op maandag 17 juni 2013 12:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, de Erdogan fanboys zien kennelijk tegenwoordig Gülen als vijand van Erdogan. Vandaar dat ik er maar even op anticipeerde.
Dit zijn dus rampzalige cijfers voor een man wiens toekomst gebaseerd was op het plan om president te worden van Turkije na invoering van een presidentiëel stelsen.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Volgens mij is Zaman pro-huidige regering.
[ afbeelding ]
Wat ik zie op dat plaatje lijkt gewoon goed te kunnen kloppen. Wel vind ik 'liever barakken of liever groen' misleidend, daar de focus op een deel van het geheel wordt gelegd.
Hij heeft iedere stem vanuit de MG hoek nodig om aan de macht te blijven.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze schijnen bepaalde meningsverschillen te hebben idd, lekker belangrijk
Het is eerder een conclusie op basis van eerdere beweringen.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoe jij mijn zinnen altijd weer weet te verdraaien.
Kap er maar mee, want je bazelt.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het is eerder een conclusie op basis van eerdere beweringen.
Ze zeggen: "fuck your god and Erdogan's god too"quote:Op maandag 17 juni 2013 13:11 schreef Veldkamp het volgende:
Boze Turkse staatsburgers in Reyhanli protesteerden al eind april 2013 tegen Erdogan en werden in elkaar geschoten door Erdogans politiemannen.
De Turken eisen dat Erdogan zijn steun aan terroristen stopt.
Wie heeft hier al gemeld dat Turkse burgers zich zorgen maken, nu Erdogan voor de demonstraties (enkele weken ervoor) journalisten liet oppakken die berichtten over de arrestatie van "Syrische" terroristen (jihadisten) met saringas in Turkije. Erdogans AKP-regime spinde het door hiervoor de schuld "bij Assadisten" te leggen, terwijl de arrestanten takfiri-salafisten waren.
Dit volk moet het toekomstige turkije vertegenwoordigenquote:Op maandag 17 juni 2013 13:14 schreef Dvm86 het volgende:
OccupyGezi is everywhere. TurkishConsulate occupied in #Venice
[ afbeelding ]
wij willen ook aandacht!!!quote:
Dit zijn pro-Assad mensen die voor het verkrachten en vermoorden van vrouwen en kinderen zijn. Ze willen geen onschuldige vluchtelingen uit Syrië, omdat ze Assad steunen.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:15 schreef Veldkamp het volgende:
Zoek NU op google news en elders "Antakya" + Erdogan of + Protest.
Er is een 22 kilometer lange menselijke keten van demonstranten in de Zuid-Turkse grensprovincie Hatay, waar in de provinciehoofdstad Antakya (Antiochië) een 22-jarige Turkse alawitische student door Erdogans politiemannen werd vermoord met scherpe kogels. Een tragedie, met veel woede onder de bevolking in Hatay die nauw verbonden is met Syrië en haar bevolking. In Hatay komen zowel alawieten, kemalisten, Arabische christenen als gematigde soennitische moslims in opstand tegen Erdogans islamistische plannen en Erdogans terroristen-trainingkampen.
22 kilometer menselijke keten wordt sinds gisteren in Hatay opgezet, mogelijk ook naar Adana doorgetrokken.
Vreedzame demonstraties.
niks nieuws ditquote:Op maandag 17 juni 2013 13:12 schreef Dvm86 het volgende:
BREAKING: "Army will step in to stop protests if needed" - Deputy PM Arınç
http://www.hurriyetdailyn(...).Ub7urJEK1jo.twitter
Onzin weer van jou, jij radicale islamist.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit is pro-Assad mensen die voor het verkrachten en vermoorden van vrouwen en kinderen zijn. Ze willen geen onschuldige vluchtelingen uit Syrië, omdat ze Assad steunen.
Dit is al bekend. Het is klein gehouden door censuur.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:11 schreef Veldkamp het volgende:
Boze Turkse staatsburgers in Reyhanli protesteerden al eind april 2013 tegen Erdogan en werden in elkaar geschoten door Erdogans politiemannen.
De Turken eisen dat Erdogan zijn steun aan terroristen stopt.
Wie heeft hier al gemeld dat Turkse burgers zich zorgen maken, nu Erdogan voor de demonstraties (enkele weken ervoor) journalisten liet oppakken die berichtten over de arrestatie van "Syrische" terroristen (jihadisten) met saringas in Turkije. Erdogans AKP-regime spinde het door hiervoor de schuld "bij Assadisten" te leggen, terwijl de arrestanten takfiri-salafisten waren.
quote:Op maandag 17 juni 2013 13:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit zijn pro-Assad mensen die voor het verkrachten en vermoorden van vrouwen en kinderen zijn. Ze willen geen onschuldige vluchtelingen uit Syrië, omdat ze Assad steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |