Al jaren bekend ditquote:
This Ispartaquote:Op maandag 17 juni 2013 12:27 schreef YazooW het volgende:
Als ze met z'n allen "This is Sparta!" roepen en keihard op die 4 waterkanonen inrennen dan geef ik ze wel een kans
In plaats daarvan zingen/schreeuwen ze hooligankreten en liedjes.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:27 schreef YazooW het volgende:
Als ze met z'n allen "This is Sparta!" roepen en keihard op die 4 waterkanonen inrennen dan geef ik ze wel een kans
behooooorlijk gestresst, zoiets is nooit eerder voorgekomen in turkije, die gasten werken bijna non stop doorquote:Op maandag 17 juni 2013 12:00 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe staat de politie hier nu in? Is die kerel gewoon flink gestresst van de spanning van de laatste tijd? Of is dit een voorbeeld van een agent die in tweestrijd is tussen wat hij zelf rechtvaardig vindt en tussen wat hij geacht wordt te doen?
ik weet niet of de ME ook met een gun rondloopt?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:02 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het vooral gevaarlijk dat zo iemand met een pistool rondloopt
Dank.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een oude statige dame uit de hoogtijdagen van de Turkse cinema in de jaren '70.
Ze wijst de premier op zijn stijl en woorden en het gevaar wat daarmee gepaard gaat. Dat het makkelijk is de groepen in Turkije tegen elkaar op te zetten en te verdelen maar moeilijk om de boel bijelkaar te houden. Ze zegt dat de mensen in Turkije met elkaar willen leven en geen ander land hebben om te kunnen leven. En ze vindt dat hij (Erdogan) door "bepaalde mensen" op het verkeerde been wordt gezet. Dit alles op een moederlijke niet-haatvolle toon
dit is niet vergelijkbaar met de arabische wereld waar dictators decennia lang de scepter zwaaien, erdogan is 2 jaar terug nog gekozen door dit volk, alleen is de belangrijkste reden voor deze uitbarsting de onvermogen van de opositie om tegen gas te bieden aan de akp van erdogan, ik denk dat veel burgers het gevoel hebben, dat die politici niets kunnen betekenen voor hen en dat dit een uitbarsting is van die frustratiequote:Op maandag 17 juni 2013 12:02 schreef Dvm86 het volgende:
Het wordt zo langzamerhand wel verontrustend want de situatie begint veel te lijken op de initiële situatie in Syrië, waarin de bevolking verdeeld is over twee kampen. Aan de Turken onder ons: is Occupy Gezi meer een soort hype afgeleid van de revoluties in omringende landen of zijn de protesten echt gebaseerd op jarenlange, sluimerende frustratie die nu ontaard in deze hevige protesten?
Ik vraag dit omdat een dergelijke confrontatie tussen burgergroepen afschuwelijk zou zijn en kan me niet voorstellen dat er voldoende draagvlak is onder de demonstranten om het zover te laten komen. De leefomstandigheden in Turkije zijn namelijk een stuk beter dan de landen waar onlangs revoluties hebben plaatsgevonden. Zou men dit opofferen voor een idealistische strijd?
een oud vakbondsmanquote:Op maandag 17 juni 2013 12:24 schreef Ambipur het volgende:
Jeugdsentiment al die vakbondslui die staken.
Jij bent iets ouder dan ik. Herinner je je niet die beelden van vroeger op TV van al die mensen die aan het staken waren? Heb ik jaren niet meer gezien, maar ik kijk dan ook geen Turk haber meer.quote:
Toen ik in Rusland woonde bespraken wij dit onderwerp vaak en met name de vraag waarom zoveel mensen op Poetin stemmen. Ook al is het gros de corruptie meer dan zat, men stemt bij gebrek aan een serieuze opponent toch op Poetin vanwege de angst dat het wanbeleid van een of andere zwakke oppositie clown het land opnieuw in rampspoed zal storten. Mensen krijgen hun leven eindelijk een beetje op de rails en kunnen onder het bewind van Poetin eindelijk een iets luxer leven permitteren; zij weigeren dan ook om dit op te geven voor nieuwe onzekerheid.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat ik heb vernomen van familie is dat dit een jarenlange frustratie is. Dit gaat niet om leefomstandigheden, ik denk dat de vraag is, offer jij je normen en waarden en je idealen op, omdat het economisch gezien beter gaat.
Hoe raar het ook klinkt.. Misschien is het nodig dat iets ontploft?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:43 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Toen ik in Rusland woonde bespraken wij dit onderwerp vaak en met name de vraag waarom zoveel mensen op Poetin stemmen. Ook al is het gros de corruptie meer dan zat, men stemt bij gebrek aan een serieuze opponent toch op Poetin vanwege de angst dat het wanbeleid van een of andere zwakke oppositie clown het land opnieuw in rampspoed zal storten. Mensen krijgen hun leven eindelijk een beetje op de rails en kunnen onder het bewind van Poetin eindelijk een iets luxer leven permitteren; zij weigeren dan ook om dit op te geven voor nieuwe onzekerheid.
Eigenlijk is het volk lam gemaakt en zijn de idealen veelal opgegeven voor zekerheid. Er waren de afgelopen jaren weliswaar redelijk wat protesten, maar de hardhandige manier waarop de oppositie en haar leiders zijn aangepakt heeft daar rap een einde aan gemaakt.
Het siert de Turken dat zij hun idealen niet zomaar opgeven, zelfs niet voor de nieuw verworven welvaart. Toch denk ik dat velen geen burgeroorlog willen riskeren, maar de vraag is of je zoiets in de hand hebt. De situatie is als een kruitvat met een korte lont, eentje die bij het minste of geringste kan ontploffen. Een agent die doordraait en een aantal mensen neerschiet zou bij wijze van spreken genoeg kunnen zijn voor complete chaos.
Ik hoop dan figuurlijk en niet letterlijkquote:Op maandag 17 juni 2013 12:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe raar het ook klinkt.. Misschien is het nodig dat iets ontploft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |