abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 23 juni 2013 @ 15:17:54 #151
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128151935
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:10 schreef Symer het volgende:
Alle bioscopen die ik ken in een straal van 50 kilometer bij langs geweest en idd niemand heeft de 2D-versie, blijkbaar moet je daarvoor naar België.
Dat kan kloppen; de persinformatie vermeldt dat de film beschikbaar is "in 3D en IMAX 3D", en daaruit zou je kunnen opmaken dat er geen 2D mogelijk is.

Slechte zaak, eigenlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128152450
quote:
Alle bioscopen die ik ken in een straal van 50 kilometer bij langs geweest en idd niemand heeft de 2D-versie, blijkbaar moet je daarvoor naar België.

Dat is echt faal... kom zelf uit Rusland en heb ff gecheckt hoe het daar zit bij een paar bioscopen...

Ook gewoon netjes 2D en 3D voorstellingen naast elkaar..

Waarom kan dat ook niet gewoon in Nederland }:|
  zondag 23 juni 2013 @ 16:24:44 #153
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128154598
Waarom Mos zon hit is geen idee, de film is langdradig komt geen eind aan, veel kitsch teveel actie van t zelfde, vreselijk rommelig gemonteerd, weinig humor. Beste stukjes waren de flashbacks naar z'n jeugd
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 23 juni 2013 @ 16:25:30 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128154630
quote:

Ik hoor helaas bij de 1 op de 6 (!) Nederlanders die geen 3D-films kan kijken. In 2011 werd ons nog verzekerd dat bioscoop-gangers altijd een keuze zouden hebben, maar daar zijn ze dus vanaf gestapt.

Dat wordt dus wachten op de dvd-versie :'(
Of kijken met n 2d bril
  zondag 23 juni 2013 @ 16:34:26 #155
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_128155014
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:29 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Dat is echt faal... kom zelf uit Rusland en heb ff gecheckt hoe het daar zit bij een paar bioscopen...

Ook gewoon netjes 2D en 3D voorstellingen naast elkaar..

Waarom kan dat ook niet gewoon in Nederland }:|
Monies. Mensen gaan toch wel, dan kun je de film beter 2,50 duurder maken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 23 juni 2013 @ 16:58:13 #156
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128155899
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:17 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat kan kloppen; de persinformatie vermeldt dat de film beschikbaar is "in 3D en IMAX 3D", en daaruit zou je kunnen opmaken dat er geen 2D mogelijk is.

Slechte zaak, eigenlijk.
"De hype is over" lees ik steeds, terwijl ik minder en minder keus heb of ik 2D wil zien (mij echt boeiend genoeg) of dat ik 3D wil zien.

Met Pathe is het bij een beetje grote film al schier onmogelijk maar ook elders zet dit door.

Het pijnlijkst vind ik dat MOS in 2D is opgenomen en dus puur om het geld naar 3D is omgezet, waarna je de keus nog eens onthouden wordt. Als filmliefhebber neem je er morrend genoegen mee en trek je je portemonnee, maar het signaal wat dan de winst geeft is dat het lekker cash trekken is.

Je wordt gewoon je duidelijkste statement ontnomen door het alleen in 3D te vertonen IMO.

Dan hebben we het nog niet eens over de volksgroepen die 3D per definitie beter vinden dan 2D want nieuw, hip, gaaf... Maar die zaten tijdens MOS ook overal commentaar op te geven ("Hey, Morpheus!" "Kevin Costner..." "Das die ene..." *stilte tot totaal andere scene* "Russel Crowe!" :'( ) dus ach...

quote:
99s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Monies. Mensen gaan toch wel, dan kun je de film beter 2,50 duurder maken.
Het scheelt ook dat er maar een paar ketens zijn in Nederland en dus een soort van kartel vormen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 23 juni 2013 @ 20:14:39 #157
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128162935
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:58 schreef Skull-splitter het volgende:

Het pijnlijkst vind ik dat MOS in 2D is opgenomen en dus puur om het geld naar 3D is omgezet,
En t voegt ook niks toe dat 3D
pi_128167338
Pffff ik vond hem tegenvallen. De film komt niet op gang en is in mijn beleving te langdradig, het intro lijkt uuuuren te duren. Daarnaast zie ik geen band ontstaan tussen Clark en Lios, allemaal veel te gehaast gedaan. Mistte ook een beetje humor, de film nam zichzelf veel te serieus.

Zo.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 23 juni 2013 @ 21:30:51 #159
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128167562
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:28 schreef RaymanNL het volgende:
Pffff ik vond hem tegenvallen. De film komt niet op gang en is in mijn beleving te langdradig, het intro lijkt uuuuren te duren. Daarnaast zie ik geen band ontstaan tussen Clark en Lios, allemaal veel te gehaast gedaan. Mistte ook een beetje humor, de film nam zichzelf veel te serieus.

Zo.
Helemaal mee eens, ze slopen eerst smallville en dan Metropolis en dan is t nog steeds niet over. Op een gegeven moment leek het meer Neo vs Smith in Matrix Revolutions
pi_128173485
Vanavond gezien.

Met afstand de beste Supermanverfilming tot nu toe. Dat maakt hem wat mij betreft overigens niet meteen een klassieker. Grootste manco vond ik dat de film me op een paar momenten na (Costner in zijn vaderrol en Supes' beslissing aan het einde) emotioneel niet echt raakte. Het originverhaal had op zijn minst genoeg materiaal opgeleverd zonder het hele Zod gebeuren. Al vond ik Michael Shannon wel indrukwekkend in zijn rol. Verder is het personage van Zod en zijn beweegredenen best goed uitgewerkt. Het zag er allemaal prachtig en overweldigend uit maar het 3D is zoals gewoonlijk weer een compleet nutteloze toevoeging.
Zoals eerder ook al opgemerkt is de actie zo overdadig dat het afstompt, en eerder verveling oplevert dan adrenaline op een gegeven moment. Eigenlijk zou de film nog meer de sfeer van de eerste trailer hebben moeten vasthouden. Dat introspectieve vond ik in de film het interessantst.
Zo is het mooi om te zien dat Clark/Kal-El om een reden een veredelde padvinder is; hij is zo opgevoed omdat zijn superkrachten zich niet lenen voor emotionele uitbarstingen en toegeven aan je woede. Noem het een soort Jedi-effect, wat goed werkt om hem menselijker te houden.

8/10
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 24 juni 2013 @ 01:02:14 #161
177948 Daskaar
cake or death?
pi_128178651
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:30 schreef Stefan het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ze slopen eerst smallville en dan Metropolis en dan is t nog steeds niet over. Op een gegeven moment leek het meer Neo vs Smith in Matrix Revolutions
of anakin tegen obi wan
  maandag 24 juni 2013 @ 01:27:24 #162
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128179339
Hopelijk is hij hier in HK wel gewoon in 2D te zien, want 3D ga ik absoluut niet doen.
pi_128182488
Jammer dat Kevin Spacey niet meespeelt.
  maandag 24 juni 2013 @ 12:13:46 #164
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_128188154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:29 schreef Breuls het volgende:
Over prequels gesproken; er is een prequel comic die canon is, want geschreven door Snyder en Goyer, met Geoff Johns. De comic vertelt over Kara Zor-El en sluit aan op een punt in de film.

Je zou kunnen zeggen dat het iets spoilt voor de film, maar tegelijk, als je de film nog niet hebt gezien, dan weet je ook niet wat het spoilt, dus het risico om 'm van tevoren al te lezen is niet zo groot.

Je kunt 'm hier vinden: http://imgur.com/a/mMCZm

Wat je leert uit deze comic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel vreemd dat zijn pak dan in dat schip zit
  Admin maandag 24 juni 2013 @ 12:16:46 #165
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_128188262
Of door het schip gemaakt wordt. Maar ik vraag me idd wel af hoe dat precies zit.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_128189673
- Slecht camerawerk
- Alieninvasiefilm, superman speelt er eigenlijk niet in
- Geen karakterontwikkeling
- Absurde 'keuzes'; vader pleegt zelfmoord om zijn zoontje een lesje te leren, gevangenen op krypton worden verbannen op het moment dat de planeet aan zijn einde komt, aliens die lois lane op het schip willen hebben zonder welke reden dan ook
- Die capedrager die ineens zich bekommert om vier mensen bij het einde terwijl hij het laatste halfuur zelf zorg heeft gedragen voor een paar duizend.
- Onnodig dramatiek in brengen , nu ineens moet ook superman zijn vader doodgaan, wat een onzin.
- Constante geouwehoer wat superman voor moet stellen terwijl er geen moment in de hele film komt dat hij ook echt superman wordt.

Enzovoort enzovoort. Wat een drol van een film.
  maandag 24 juni 2013 @ 13:56:23 #167
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128192101
  maandag 24 juni 2013 @ 15:05:08 #168
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_128194983
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:55 schreef Deckard het volgende:
- Absurde 'keuzes'; ...
- Onnodig dramatiek in brengen , ...
Fijn, spoilers... :{
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_128197699
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:05 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Als dat al spoilers zijn. :')

Overigens snap ik ook nooit waarom mensen in topics kijken waar ze de film nog niet van gezien hebben. Maar dat terzijde.

OT:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_128201062
Zod was tof _O_
pi_128205271
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:05 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Dat zijn geen spoilers. Het zou een spoiler zijn geweest als ik zou vertellen dat Zod op het eind vertrekt met zijn ruimteschip afwachtend op de sequel. (die hopelijk niet gaat komen)
pi_128207313
quote:

- Onnodig dramatiek in brengen , nu ineens moet ook superman zijn vader doodgaan, wat een onzin.

Eh...dude... in de meeste comics (en ook de Chris Reeve films) gaat Jonathan ook dood hoor. Je stond er zeker ook van te kijken dat Krypton kapot gaat? De helft van je argumenten slaan kant nog wal verder. Iedereen zn eigen mening over de film is prima, maar kom dan iig met goede argumenten.
pi_128207485
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:34 schreef Retarded het volgende:

[..]

Eh...dude... in de meeste comics (en ook de Chris Reeve films) gaat Jonathan ook dood hoor. Je stond er zeker ook van te kijken dat Krypton kapot gaat? De helft van je argumenten slaan kant nog wal verder. Iedereen zn eigen mening over de film is prima, maar kom dan iig met goede argumenten.
Wel goed dat je dan alle argumenten uit de weg hebt geslagen om te ontkrachten.
Jonathon gaat pas dood op een hele late leeftijd dood, aan een hartaanval. Tijdens dat superman al jaren een begrip is. Wat betekent dat het dus nooit ten grondslag heeft gezeten bij het ontstaan van superman. Maar het beetje dramatiek wat ze bij elkaar kunnen sprokkelen proberen ze zoveel mogelijk onzinnig uit te melken.
Superman is nu eenmaal nooit getergd geweest. Maar goed, die batman films verkopen goed dus nu moeten we weer een nodig donkere film hebben terwijl dat niet bij dit figuur past.
pi_128212926
quote:
- Slecht camerawerk
- Alieninvasiefilm, superman speelt er eigenlijk niet in
- Geen karakterontwikkeling
- Absurde 'keuzes'; vader pleegt zelfmoord om zijn zoontje een lesje te leren, gevangenen op krypton worden verbannen op het moment dat de planeet aan zijn einde komt, aliens die lois lane op het schip willen hebben zonder welke reden dan ook
- Die capedrager die ineens zich bekommert om vier mensen bij het einde terwijl hij het laatste halfuur zelf zorg heeft gedragen voor een paar duizend.
- Constante geouwehoer wat superman voor moet stellen terwijl er geen moment in de hele film komt dat hij ook echt superman wordt.

Enzovoort enzovoort. Wat een drol van een film.
:')
  maandag 24 juni 2013 @ 23:06:22 #175
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_128219969
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:38 schreef Deckard het volgende:

Superman is nu eenmaal nooit getergd geweest. Maar goed, die batman films verkopen goed dus nu moeten we weer een nodig donkere film hebben terwijl dat niet bij dit figuur past.
Meer dat Superman als een bewuste halfgod is geschreven zonder karakterontwikkeling. Terwijl er met dergelijke afwijkingen als kind en jong volwassene wel degelijk wat problemen ontstaan die universeel zijn voor opgroeien, het zoeken naar functie en levensvervulling.

Dat vond ik in de film toch wel lekker naar voren komen. Maar denk dat ze net teveel op actie en net te weinig op karakter gericht hebben bij het schrijven, vooral het laatste gedeelte van de film.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')