12? Is dat niet een beetje jong?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:44 schreef LXIV het volgende:
Het hoort bij de opvoeding. Ik doe dat wel. Nu is het helpen, als ze 12 zijn moeten ze het helemaal zelf kunnen.
Nee toch? Ik zal ze dan geen frietpan geven. Maar gewoon koken kan dan toch wel? Als ze drie zijn mogen ze al boontjes snijden en zo. Alleen vind ik het nu nog te gevaarlijk met heet water en vet.quote:
Vind ik ook een beetje jong ja, laat ze nog zo lang mogelijk kind blijven.quote:
Ik werk veel met mensen tussen de 20 en de 30 en de meeste zijn keurige jonge mensen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Denk je dat dit het enige is wat ouders hun kinderen niet leren? Wat leren ze tegenwoordig nog wél? In positieve zin.
Ik denk zelf dat als ze 14/15 zijn ze wel wat moeten kunnen koken, iets van spaghetti spampot oid, wat niet echt moeilijk te bereiden is. Zelf vind ik 12 toch wel te jong ze zijn nog kinderenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee toch? Ik zal ze dan geen frietpan geven. Maar gewoon koken kan dan toch wel? Als ze drie zijn mogen ze al boontjes snijden en zo. Alleen vind ik het nu nog te gevaarlijk met heet water en vet.
Je leest hier vast niet vaak mee hèquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:49 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb niet echt koken van mijn moeder geleerd. Bakken had ik altijd wel erg veel interesse in maar dat deed ik vrijwel altijd zelf. Heb me eigelijk alles zelf aangeleerd en nu kookt (goddank want ik heb geen tijd) vriendlief.
Maar laten we wel wezen, met een recept kan iedereen toch koken? Wie niet voor het culinaire (no offense Piet) gaat kan prima af met een recept en eventueel wat gegoogle wat geblancheerd en au bain marie betekend. Het zal heus niet altijd 3-sterren zijn maar ach, bij ons zijn de aardappeltjes ook vaak aangebrand en ik leef ook nog
Ik doe niet voor niets al dik 10 jaar mijn best op fok om mensen te helpen hoe ze beter kunnen kokenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:48 schreef Isabeau het volgende:
Geen idee, Piet! Onvoorstelbaar als ze idd nog geen ei kunnen bakken. Mijn moeder heeft me altijd betrokken bij het koken en toen ik naar de middelbare school ging moest ik elke vrijdag koken. Lekker zelf bepalen wat we gingen eten en dan heerlijk de keuken in
edit: vanaf de brugklas dus al en dan ben je toch ongeveer 12?
Ik zie wel hoe het gaat. Ze zijn best handig (meisjes). Als 12 te jong blijkt wacht ik nog even.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:49 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat als ze 14/15 zijn ze wel wat moeten kunnen koken, iets van spaghetti spampot oid, wat niet echt moeilijk te bereiden is. Zelf vind ik 12 toch wel te jong ze zijn nog kinderen
Een keer een verhaal gehoord van vlam in de pan bij soep maken...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je leest hier vast niet vaak mee hèHet zal je nog verbazen hoe iemand een simpel recht-toe-recht-aan recept weet te verprutsen
Haha nee dat klopt! Maar ik lees wel altijd in Piet zijn hulp-topic meequote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je leest hier vast niet vaak mee hèHet zal je nog verbazen hoe iemand een simpel recht-toe-recht-aan recept weet te verprutsen
Wat mijn observatie is dat veel mensen van mijn generatie maar al te vaak niet of nauwelijks konden koken, en ik ben al opaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie wel hoe het gaat. Ze zijn best handig (meisjes). Als 12 te jong blijkt wacht ik nog even.
Ik heb veel recepten moeten verpesten en aan laten bakken voordat ik kon koken hoor. Het is niet zo simpel als hoe jij het zegt. Als je eenmaal (lekker) kan koken heb je niet eens een kookwekker meer nodig. Alles gaat op gevoel. En ik ben blij dat ik fouten heb moeten maken met koken, want mijn eten is heerlijkquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:49 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb niet echt koken van mijn moeder geleerd, hoefde zelf ook nooit te koken eigenlijk. Bakken had ik altijd wel erg veel interesse in maar dat deed ik vrijwel altijd zelf. Heb me eigenlijk alles zelf aangeleerd en nu kookt (goddank want ik heb geen tijd) vriendlief. Ik kan het wel maar wil het vaak niet, brood is wat mij betreft ook prima.
Maar laten we wel wezen, met een recept kan iedereen toch koken? Wie niet voor het culinaire (no offense Piet) gaat kan prima af met een recept en eventueel wat gegoogle wat geblancheerd en au bain marie betekend. Het zal heus niet altijd 3-sterren zijn maar ach, bij ons zijn de aardappeltjes ook vaak aangebrand en ik leef ook nog
Meisjes en handig?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zie wel hoe het gaat. Ze zijn best handig (meisjes). Als 12 te jong blijkt wacht ik nog even.
Tuurlijk zit er een verschil tussen 'goed' koken en koken om in leven te blijven. Ik reken mezelf vooral tot het laatste. Ik kan lekker bakken en redelijk koken, maar (als ik ze dan eens maak) mijn aardappeltjes zijn meestal wel enigszins aangebrand en vlees idem dito. Maar ik ben ook niet bang om iets nieuws te proberen ook al faalt het hard. Ik zal nooit een 3-sterren kok worden en dat vind ik prima.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:53 schreef DynastyL het volgende:
[..]
Ik heb veel recepten moeten verpesten en aan laten bakken voordat ik kon koken hoor. Het is niet zo simpel als hoe jij het zegt. Als je eenmaal (lekker) kan koken heb je niet eens een kookwekker meer nodig. Alles gaat op gevoel. En ik ben blij dat ik fouten heb moeten maken met koken, want mijn eten is heerlijk![]()
Ik zou ook niet 3 dagen lang eten kunnen bestellen, daar wordt ik energieloos en moe van.
Ieder mens verschilt natuurlijk. Ik hou echt van eten, lekker maar ook gezond. Lekker hasjee maken of goed vlees heerlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:55 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Tuurlijk zit er een verschil tussen 'goed' koken en koken om in leven te blijven. Ik reken mezelf vooral tot het laatste. Ik kan lekker bakken en redelijk koken, maar (als ik ze dan eens maak) mijn aardappeltjes zijn meestal wel enigszins aangebrand en vlees idem dito. Maar ik ben ook niet bang om iets nieuws te proberen ook al faalt het hard. Ik zal nooit een 3-sterren kok worden en dat vind ik prima.
Mijn moeder was een echte fanatieke koker... Die stond op zondag ook met liefde de hele dag in de keuken om een maaltijd voor 10 man te maken (Mexicaans, chinees, etc altijd met een thema). Ik heb dat niet en meestal ook geen zin om heel lang in de keuken te staan, maar er is genoeg te vinden wat <30 minuten prima klaar te maken is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |