Dankje!quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:56 schreef D_affie het volgende:
Soep, Tosti's, Wraps ( Kan je zo goedkoop maken als je zelf wilt), Je kan ook maaltijden koken en invriezen. En als je nog een website zoekt moet je is kijken op smulweb, staan honderden recepten op en je kan ook in de catogorie goedkoop en snelle keuken zoeken
En dat. Dingen als pastasauzen niet voor één keer koken, maar meteen een grote pan. Dingen als stoofvlees enzo kun je ook invriezen, net als 'peen en uien' of stamppot. Gewoon in een keer grote pan maken, verdelen over bakjes van de chinees (gewoon even rondvragen in de familie of mensen die willen bewaren) en in de vriezer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:06 schreef Curlbrah het volgende:
gewoon op zondag voor de hele week koken en dat invriezen
Inderdaad wokken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:13 schreef Biekuh het volgende:
Koop een wok. Garnalen/blokjes kipfilet/blokjes ham erin, groente, rijst/mie. Binnen een kwartiertje ben je klaar, en is erg lekker als je er saus of curry o.i.d. van de toko erbij gebruikt. Daarbij is het gezond, en idiot proof.
Ik hoor aan de omschrijving dat een goede wok goud waard is. Ik kook het meer lees ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:21 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Inderdaad wokken.
Stap 1: Een wok - een echte gietijzeren niet zo'n anti aanbak ding die worden niet heet genoeg en koken je eten - en wok olie kopen.
Stap 2: Het grootste pitje zo hoog mogelijk zetten, wok erop, olie erin, en dan wachten totdat het een beetje lijkt te roken.
Stap 2: Blokjes vlees of garnalen erin gooien.
Stap 3: Wokgroenten erin
Stap 4: Woknoodles en saus erin
Ik ben er ongeveer 7 minuten mee bezig, net sneller dan de magnetronmaaltijden. En als je iets over kan je het later altijd nog opwarmen. En je kan het heel erg variëren. Tyriaki met sesam, peperig, pittig of juist niet. Vlees of vis. Eigenlijk kan alles.
Op zich hoeft zo'n wok niet duur te zijn. Die van mij was 10 euro.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:07 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik hoor aan de omschrijving dat een goede wok goud waard is. Ik kook het meer lees ik.
Naast wokken doe ik het gebruikelijke:
- Rijst met prut zoals voorgesteld.
- Simpele pasta.
- Aardappels vlees en groenten, duurt ook niet lang.
- Salade, frietjes en een hamburger.
Het kan in feite niet op. Voornamelijk zelf koken of met anderen?
Ook een mooie prijs, misschien heb ik wel een geschikte, moet ik morgen even zoeken. Maar ik vroeg me al af hoe ze het zo snel voor elkaar kregen in die wokrestaurants en het zal dan de pan wel zijn. Goeie tip.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:21 schreef Roadtrip het volgende:
Op zich hoeft zo'n wok niet duur te zijn. Die van mij was 10 euro.
Die pannen hebben een hele dunne bodem, waardoor die pan heel snel heel heet kan worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:23 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ook een mooie prijs, misschien heb ik wel een geschikte, moet ik morgen even zoeken. Maar ik vroeg me al af hoe ze het zo snel voor elkaar kregen in die wokrestaurants en het zal dan de pan wel zijn. Goeie tip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |