abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:51:35 #1
395675 RozeGroene
Ja, dat is Kud..
pi_127748845
`Dag Fokkers,

Ik ga vanaf volgend jaar op kamers en dit jaar op vakantie ben ik ook de aangewezen kok, maar ik kom niet echt veel verder dan pasta, pannenkoeken en een gebakken eitje.

Heeft er iemand nog tips om een snelle en het liefst ook goedkope maaltijd op tafel te flanzen? Maaltijdsalades zijn ook allemaal al voorbij gekomen, maar de sla komt zo ongeveer mijn neus uit magnatronmaaltijden zijn te ongezond net als patat en pizza.

Dus heeft iemand nog ideeën, recepten of sites die me uit de brand helpen als mijn ouders er niet zijn en voor in de toekomst?
pi_127748952
Wat is snel? Ik vind het zelf persoonlijk ook niet erg om gewoon gekookte aardappels met bloemkool te maken ofzo.
pi_127749006
Overigens komt de snelle hap ook snel je neus uit.
pi_127749032
Soep, Tosti's, Wraps ( Kan je zo goedkoop maken als je zelf wilt), Je kan ook maaltijden koken en invriezen. En als je nog een website zoekt moet je is kijken op smulweb, staan honderden recepten op en je kan ook in de catogorie goedkoop en snelle keuken zoeken :)
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:56:25 #5
395675 RozeGroene
Ja, dat is Kud..
pi_127749043
snel is voor mij een half uurtje in de keuken staan, maar bijvoorbeeld goede tips voor lekkere ovenschotels mag ook.
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:56:48 #6
395675 RozeGroene
Ja, dat is Kud..
pi_127749055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:56 schreef D_affie het volgende:
Soep, Tosti's, Wraps ( Kan je zo goedkoop maken als je zelf wilt), Je kan ook maaltijden koken en invriezen. En als je nog een website zoekt moet je is kijken op smulweb, staan honderden recepten op en je kan ook in de catogorie goedkoop en snelle keuken zoeken :)
Dankje!
pi_127749137
Laat je niet teveel afleiden door het 'Slank' in de titel, maar hier staan echt hele lekkere en snelle recepten in:

http://www.bol.com/nl/p/snel-slank/1001004001954470/

En zorg ervoor dat je een goede basis aan kruiden en specerijen opbouwt en altijd dingen als blikjes tomatenblokjes, tomatenpuree, maar ook mosterd, ketchup etc. in huis hebt, naast een grote pot pasta, rijst en dingen als couscous: kost allemaal geen drol als je dat in grotere hoeveelheden koopt en vormt de basis voor menig gezonde en fatsoenlijke snelle maaltijd.
Ja doei.
pi_127749476
gewoon op zondag voor de hele week koken en dat invriezen :P
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_127749568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:06 schreef Curlbrah het volgende:
gewoon op zondag voor de hele week koken en dat invriezen :P
En dat. Dingen als pastasauzen niet voor één keer koken, maar meteen een grote pan. Dingen als stoofvlees enzo kun je ook invriezen, net als 'peen en uien' of stamppot. Gewoon in een keer grote pan maken, verdelen over bakjes van de chinees (gewoon even rondvragen in de familie of mensen die willen bewaren) en in de vriezer.

Je moet dan wel een vriezer hebben, maar zo'n koelkastmodel is al voldoende, kun je ook nog met huisgenoten delen natuurlijk.
Ja doei.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:09:37 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127749612
Allerlei varianten "rijst met prut" ^O^ Dus stukje kip, seizoensgroenten en wat kruiden erbij, evt sausje
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:17:16 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_127749906
Rijst met kip en wat groentes is makkelijk te maken.
Of wokken
Gebakken aardappeltjes met lekker stukje vlees en sla is ook erg eenvoudig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:11:58 #12
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127775236
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 01:17:57 #14
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_127776937
Begin met knor wereldgerechten. Dat kan iedereen.
pi_127802788
Koop een wok. Garnalen/blokjes kipfilet/blokjes ham erin, groente, rijst/mie. Binnen een kwartiertje ben je klaar, en is erg lekker als je er saus of curry o.i.d. van de toko erbij gebruikt. Daarbij is het gezond, en idiot proof.
pi_127803146
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:13 schreef Biekuh het volgende:
Koop een wok. Garnalen/blokjes kipfilet/blokjes ham erin, groente, rijst/mie. Binnen een kwartiertje ben je klaar, en is erg lekker als je er saus of curry o.i.d. van de toko erbij gebruikt. Daarbij is het gezond, en idiot proof.
Inderdaad wokken.

Stap 1: Een wok - een echte gietijzeren niet zo'n anti aanbak ding die worden niet heet genoeg en koken je eten - en wok olie kopen.

Stap 2: Het grootste pitje zo hoog mogelijk zetten, wok erop, olie erin, en dan wachten totdat het een beetje lijkt te roken.

Stap 2: Blokjes vlees of garnalen erin gooien.

Stap 3: Wokgroenten erin

Stap 4: Woknoodles en saus erin

Ik ben er ongeveer 7 minuten mee bezig, net sneller dan de magnetronmaaltijden. En als je iets over kan je het later altijd nog opwarmen. En je kan het heel erg variëren. Tyriaki met sesam, peperig, pittig of juist niet. Vlees of vis. Eigenlijk kan alles.

[ Bericht 31% gewijzigd door Roadtrip op 14-06-2013 20:29:53 (Ik faal met quoten) ]
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_127808998
Koop een studentenkookboek! Heb ik ook, erg leuk dingetje, en het begint met de basis als "hoe kook ik een aardappel" tot en met een uitgebreide maaltijd.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:07:22 #19
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_127811146
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:21 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Inderdaad wokken.

Stap 1: Een wok - een echte gietijzeren niet zo'n anti aanbak ding die worden niet heet genoeg en koken je eten - en wok olie kopen.

Stap 2: Het grootste pitje zo hoog mogelijk zetten, wok erop, olie erin, en dan wachten totdat het een beetje lijkt te roken.

Stap 2: Blokjes vlees of garnalen erin gooien.

Stap 3: Wokgroenten erin

Stap 4: Woknoodles en saus erin

Ik ben er ongeveer 7 minuten mee bezig, net sneller dan de magnetronmaaltijden. En als je iets over kan je het later altijd nog opwarmen. En je kan het heel erg variëren. Tyriaki met sesam, peperig, pittig of juist niet. Vlees of vis. Eigenlijk kan alles.
Ik hoor aan de omschrijving dat een goede wok goud waard is. Ik kook het meer lees ik.

Naast wokken doe ik het gebruikelijke:
- Rijst met prut zoals voorgesteld.
- Simpele pasta.
- Aardappels vlees en groenten, duurt ook niet lang.
- Salade, frietjes en een hamburger.

Het kan in feite niet op. Voornamelijk zelf koken of met anderen? Ah voor een groep:
- Wraps. (niet de goedkoopste van de vier)
- Nasi.
- Goeie soep.
- Boerenkool in de zomer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Scuidward op 14-06-2013 23:21:20 ]
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:12:35 #20
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_127811406
Kook met je huisgenoten, afhankelijk van met hoeveel mensen je woont hoef je maar een paar keer per week te koken.

Daarbij standaard AGV gerechten hoeven ook niet lang te duren, half uurtje maximaal en je bent klaar. Verder is pasta uiteraard niet voor niks de favoriet van heel veel studenten. Weinig werk, voedt goed en als je een beetje handig bent smaakt het ook nog eens.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_127811844
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:07 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik hoor aan de omschrijving dat een goede wok goud waard is. Ik kook het meer lees ik.

Naast wokken doe ik het gebruikelijke:
- Rijst met prut zoals voorgesteld.
- Simpele pasta.
- Aardappels vlees en groenten, duurt ook niet lang.
- Salade, frietjes en een hamburger.

Het kan in feite niet op. Voornamelijk zelf koken of met anderen?
Op zich hoeft zo'n wok niet duur te zijn. Die van mij was 10 euro.

Hier is nog een linkje met hoe je het eigenlijk hoort te doen. Kwam ik toevallig een keertje op, toen ik midden in de nacht op YouTube zat. Grappig want zo heb ik het eigenlijk aangeleerd van mijn Indonesische oma. Wanneer ik 1 portie kook, lukt het alles tegelijk. Maar voor meerdere personen tegelijk.

Ze hebben trouwens nog veel meer kook tips.

Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:23:45 #22
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_127811961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:21 schreef Roadtrip het volgende:
Op zich hoeft zo'n wok niet duur te zijn. Die van mij was 10 euro.
Ook een mooie prijs, misschien heb ik wel een geschikte, moet ik morgen even zoeken. Maar ik vroeg me al af hoe ze het zo snel voor elkaar kregen in die wokrestaurants en het zal dan de pan wel zijn. Goeie tip.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:28:57 #23
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_127812245
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:23 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ook een mooie prijs, misschien heb ik wel een geschikte, moet ik morgen even zoeken. Maar ik vroeg me al af hoe ze het zo snel voor elkaar kregen in die wokrestaurants en het zal dan de pan wel zijn. Goeie tip.
Die pannen hebben een hele dunne bodem, waardoor die pan heel snel heel heet kan worden.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_127812426
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:36:14 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127812632
Ik vraag me werkelijk af waarom ouders hun kinderen niet leren te koken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')