Dat je als moeder eerst wat op en neer springt voor de voeding, zodat er meer lucht bij zit?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ik zeg shakedieet! Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. :p
Ligt meer aan hoe het kind zelf is. Soms hebben ze 39 graden en nergens last van en de andere keer amper 38 en zijn ze echt ziek.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pfff ze had nu weer 37.5. Snap er niks van. Ze was de laatste tijd zo keurig 37.0. Vanaf welke temperatuur moet je er wat mee?
Lauren huilt als ze wakker wordt, als ze klaar is met drinken, als ze geen zin meer heeft in datgene wat ze aan het doen was, als Nathan lomp doet (keihard in haar oor gillen dat ze wakker isquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:02 schreef Ticootje het volgende:
Bram huilt hooguit 10 minuten op een dag.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:06 schreef becky27 het volgende:
Nu zijn het de grootste lachebekken die er bestaan dus alles is goed gekomen
Dat plaatjequote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:09 schreef Shandaly het volgende:
Doet me denken aan deze:
[ afbeelding ]
Poeh Becky... dat is wel heel erg veel...
Overigens kom je in een andere tijdzone als je baby huilt... Vijf minuutjes huilen voelt als een half uur!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van Femke heb ik niet zulke duidelijke foto's (het ging allemaal zo snel, manlief was totaal verbouwereerd en moest door een kraamhulp herinnerd worden aan z'n camera)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
Ah kijk, dat verklaart wel watquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:30 schreef Omentielvo het volgende:
Ja. Tussen 7,5 weken en 9,5 weken na de ud is de tweede sprong
Ja? Net als rode hond en de bof, of waterpokken.quote:
Volgens mij zijn de mogelijke complicaties bij waterpokken niet zo heftig, dus die vergelijking vind ik wat raar. En voor bof en rode hond heb je natuurlijk ook een vaccinatie.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja? Net als rode hond en de bof, of waterpokken.
Hier in het westen is de kans dat je mazelen niet overleeft ongeveer 1-2 op 10.000. Ik denk dat er meer kinderen sterven door een rs virus dan het mazelen virus als je gaat vergelijken.
http://gezondheid.blog.nl(...)et-altijd-onschuldigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de mogelijke complicaties bij waterpokken niet zo heftig, dus die vergelijking vind ik wat raar. En voor bof en rode hond heb je natuurlijk ook een vaccinatie.
Ja leyla is ook pas net geënt, op de cb afspraak van 2 jaar. (2,5 dus)quote:Op zaterdag 15 juni 2013 06:46 schreef becky27 het volgende:
Kindje van een vriendin is ook niet geënt. Niet eens om religieuze redenen maar omdat hij enten slecht vond (met alle troep die er mee komt en zo). Ik vond 1 * de waterpokken al een hel. Laat staan nog meer van die ziektes (nu heerst de vijfde of zesde weer op kdv)
Ja met die meiden is echt niks mis. De overkoepelende organisatie is gewoon ruk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 06:46 schreef Shandaly het volgende:
Haha, Danic, dat CB! Op zich wel netjes dat ze bellen als het veel uitloopt trouwens. En veel plezier op Pinkpop!
Hier een heerlijk verjaardagscadeau gehad: slaap! Van 23 tot 6! Dat was lekker zeg... Ik heb ook werkelijk helemaal niets gehoord, geen idee of ze 1 of 2 flesjes gehad heeft enzo. Straks als manlief wakker is maar eens vragen...
Waarom heb je ervoor gekozen om Leyla nu pas in te laten enten Tico? Waren dit haar eerste inentingen?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 06:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja leyla is ook pas net geënt, op de cb afspraak van 2 jaar. (2,5 dus)
Die keuze kun je maken omdat de dekkingsgraad zo hoog is.
Ah, dat wist ik niet. Maar dan nog vind ik de mazelen -met alle mogelijke complicaties- niet direct een onschuldige kinderziekte. Ik kan me de zorgen in elk geval goed voorstellen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 06:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
http://gezondheid.blog.nl(...)et-altijd-onschuldig
Vergelijking is heel terecht hoor.
Bmr is een levend vaccin. Dat wil zeggen dat ze de ziekte dus doormaken, in een zwakke vorm. Ik vind dat onnodig bij een kind van 14 maanden waar het immuunsyteem nog verreweg van compleet ontwikkelt is.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:09 schreef danic het volgende:
[..]
Waarom heb je ervoor gekozen om Leyla nu pas in te laten enten Tico? Waren dit haar eerste inentingen?
Gewoon nieuwsgierig hoor.
ach de kans op kanker is 1 op 3 , geen vaccin ,en dan valt 1 op 3000 ook best mee.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet. Maar dan nog vind ik de mazelen -met alle mogelijke complicaties- niet direct een onschuldige kinderziekte. Ik kan me de zorgen in elk geval goed voorstellen.
En uit het artikel:
In Duitsland kwamen onderzoekers twee jaar geleden tot de conclusie dat van de honderdduizend kinderen er jaarlijks achttien met waterpokken in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, van wie er eentje overlijdt. In Nederland komen jaarlijks twee tot drie kinderen om het leven als gevolg van waterpokken. Ter relativering: de sterfte als gevolg van mazelen in de tijd dat daar nog niet tegen werd gevaccineerd was een op de drieduizend.
Dat vind ik nogal wat. En ook een behoorlijk verschil met de waterpokken.
Drogredenering.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:57 schreef Joene het volgende:
[..]
ach de kans op kanker is 1 op 3 , geen vaccin ,en dan valt 1 op 3000 ook best mee.
Das dus het probleem, ze vraagt er niet omquote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:47 schreef Fieder het volgende:
Sonnetje, vast bekend, maar de speen is goed als de fles zo'n 15 tot 20 minuten duurt.
Misschien is het een idee om het een paar dagen op verzoek te doen? Dan kun je kijken hoelang ze er zelf ongeveer tussen laat, rond welke tijd ze vaak hongerig is en hoeveel ze drinkt.
Hier zit er 3 uur tussen de flessen momenteel, 's nachts nog 1 fles.
De paniek is gewoon onnodig. Klaar.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Drogredenering.
Daarnaast is is hier dus wél een vaccin voor.
Oh dat had ik niet begrepenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Das dus het probleem, ze vraagt er niet om
Ik heb nooit beweerd dat paniek nodig is, maar de zorgen lijken me wel terecht. Maar inderdaad, ik ben er ook klaar mee.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De paniek is gewoon onnodig. Klaar.
4 á 5 keer per 180 cc van Standaard 2, plus 1 keer per dag fruit of groente. Geen vaste tijden, maar nooit 's nachts. Baby bijna half jaar oud.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
Even.iets anders.
Moeders met flesbaby's, wanneer krijgen jullie.kindjes een fles en hoeveel.
Ben sinds een paar dagen overgestapt op.de fles. Maar tis nog even zoeken hoe en wat.
Flessen drinkt ze niet heel soepel leeg. Moet denk ook een speen maat m gaan gebruiken
Dat je het 'gods wil' noemt is een 'grapje' toch?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:19 schreef Ticootje het volgende:
Hiermee wil ik niet zeggen dat we massaal niet meer hoeven te enten. Voorkomen is beter dan genezen. En voor het gebied in kwestie geldt waarschijnlijk ook nog dat als er complicaties bij komen het dan ook Gods wil is ofzo.
Het voelt gewoon weer als die hype met Mexicaanse griep. We moesten opeens allemaal een prik halen want tig doden. Blijkt het hier een of andere milde variant te zijn niets aan de hand.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat paniek nodig is, maar de zorgen lijken me wel terecht. Maar inderdaad, ik ben er ook klaar mee.
Nee? Blijkbaar zijn er mensen die gewoon zo denken en daar een soort troost uit halen. Als je kind je wordt afgenomen, dan is dat blijkbaar Gods wil en had hij een ander plan.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
4 á 5 keer per 180 cc van Standaard 2, plus 1 keer per dag fruit of groente. Geen vaste tijden, maar nooit 's nachts. Baby bijna half jaar oud.
[..]
Dat je het 'gods wil' noemt is een 'grapje' toch?
Dit ben ik ook wel met je eens, maar tegelijk wil ik niet beweren dat het zomaar een onschuldige kinderziekte is. Daar begon de discussie mee. We zijn het redelijk eens verder.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:26 schreef Ticootje het volgende:
Die ophef en elkaar opfokken is niet nodig vind ik. Ja het is rot als je kind het krijgt, maar de kans is vrij groot dat we het allemaal wel overleven.
Meer dan een fles of twee/drie heeft ze niet meer nodig toch bij 10,5 maand?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Das dus het probleem, ze vraagt er niet om
Ze is ook wel 10,5 maand he.
Dus je zit met bijvoeding natuurlijk. Dat eet ze sowieso goed, maar weet niet meer hoe het met Floris ging qua flessen.
Als Sinterklaas je kind ontvoert naar Spanje is het Sinterklaas' wil, en net als god bestaat Sinterklaas gelukkig niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Als je kind je wordt afgenomen, dan is dat blijkbaar Gods wil en had hij een ander plan.
Nee klopt, maar op dit moment drinkt ze dat al nietquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:33 schreef laziness het volgende:
[..]
Meer dan een fles of twee/drie heeft ze niet meer nodig toch bij 10,5 maand?
Begin je weer met je sprookje?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:34 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als Sinterklaas je kind ontvoert naar Spanje is het Sinterklaas' wil, en net als god bestaat Sinterklaas gelukkig niet.
Helaas gaan er wel kinderen dood, maar dat heeft niks met een sprookjesfiguur te maken.
Ik hoop inderdaad dat zij zo verstandig is dat ze niet in god gelooft en dat ze haar kinderen ook geen onzin wijsmaakt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:37 schreef L0t.. het volgende:
Tico zegt toch niet dat zij er zo over denkt, maar dat is wel de gedachtegang die er bij de niet-vaccineerders vanwege religieuze redenen achter zit.
Man wat gaan we weer lekker zeg. Ik ben ontzettend atheïstisch maar er zijn hier ook meepostende mensen die wel geloven. Hou dit lekker voor een discussietopic over religie.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat zij zo verstandig is dat ze niet in god gelooft en dat ze haar kinderen ook geen onzin wijsmaakt.
Je bent een walgelijk persoon.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat zij zo verstandig is dat ze niet in god gelooft en dat ze haar kinderen ook geen onzin wijsmaakt.
Ik vind het gewoon walgelijk om het gods wil te noemen als kinderen doodgaan aan ziekte.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Man wat gaan we weer lekker zeg. Ik ben ontzettend atheïstisch maar er zijn hier ook meepostende mensen die wel geloven. Hou dit lekker voor een discussietopic over religie.
Dat is dan blijkbaar gods wil geweest.quote:
Vanaf ongeveer een jaar kan je ze ook koemelk of iets in die trant geven bij hun lunch.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:38 schreef Spirit82 het volgende:
Moeten kinderen van die leeftijd eigenlijk perse nog een fles? Wanneer stappen ze over op "normale" voeding plus drinken?
Punt gemaakt. Goede post.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat is dan blijkbaar gods wil geweest.
Ja, Tico ook toch ...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon walgelijk om het gods wil te noemen als kinderen doodgaan aan ziekte.
Ik denk daar anders over. Maar als mensen daarin troost vinden is het prima. Ik zou een god die mij m'n kinderen afneemt niet kunnen liefhebben.quote:
+1quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Man wat gaan we weer lekker zeg. Ik ben ontzettend atheïstisch maar er zijn hier ook meepostende mensen die wel geloven. Hou dit lekker voor een discussietopic over religie.
Zo is zequote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1
Wat een onzin om een topic binnen te komen walsen om even een punt te maken....
Klopt. Dat is gods wil.quote:
Jij hebt heel geen tijd om te posten!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:03 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens kom ik hier zelf natuurlijk ook niet al te vaak, dus ik maak me er nu zelf ook een beetje schuldig aan
Niet zo bedoeld!
Ze slaapt mag dat ook?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:39 schreef L-E het volgende:
Wat een jolijt hier!
Wij hadden gisteren een plakbaby. Alleen maar bij ons hangen/liggen, veeeeel aan de borst drinken, heeft geen moment in zijn eentje geslapen. Maar dat geeft niet, want god, wat is hij liefEn leuk
En groot, hij groeit als een malle! Ik ben zó verliefd
![]()
Tally, doe nog eens een foto van je lachende baby!
Zonder verder bijgelezen: Son, mijn E drinkt nu 3x fles, 's ochtends, tussen de middag en 's avonds. 180/6.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
Even.iets anders.
Ben sinds een paar dagen overgestapt op.de fles. Maar tis nog even zoeken hoe en wat.
Flessen drinkt ze niet heel soepel leeg. Moet denk ook een speen maat m gaan gebruiken
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
Even.iets anders.
+1quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je bent een walgelijk persoon.
Ik hoop dat je kind een stuk toleranter en respectvoller is dan haar moeder, maar met dit voorbeeld beloofd het weinig goeds.
zou zo kunnenquote:
Ja het is zo'n ander kindjequote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:56 schreef pessie het volgende:
Tally, ze lacht en ze slaapt![]()
Shandaly en Kyara fijn dat jullie nu weer een beetje bijgeslapen zijn
Oh ja, ik ben jarig vandaagvorig jaar wist ik op mn verjaardag nog niet eens dat ik zwanger was.
Hier namelijk hetzelfde. Beetje verhoging gehad, niet koorts, jengelig, kwijlen, rode wangen en naar de oortjes grijpen. Ik voel niets maar vermoed dat ze er aan komen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:49 schreef draculettetje het volgende:
[..]
zou zo kunnen
misschien ook oorontsteking hij greep afgelopen dagen veel naar zn oor maar nu niet
ik hou hem in de gaten...
Klaar? je bent mijn moeder niet hequote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De paniek is gewoon onnodig. Klaar.
Prima. Ga jij paniek doen. Ook goed.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:42 schreef Troeta het volgende:
[..]
Klaar? je bent mijn moeder niet heAls ik een andere mening over die mazelen heb hoef je het niet als een onzinfeit te verklaren of me als een klein kind te behandelen.
Ik heb ook mijn mening over laat of niet vaccineren, maar ik praat nog steeds met respect, ik lees verderop dat jij dat ook graag wil.
pessie van harte!
Son, Nena heeft 2/3 flessen van 150. In de ochtend niet meer eigenlijk, ze eet liever brood. ik zit nu nog op voeding 2, volgende bus maar eens nummer 3 kopen.
Wat lief!!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:49 schreef Omentielvo het volgende:
Vandaag zij mijn ouders terug van vakantie gekomen. Riley was erg blij. Zo blij dat ze tijdens het flesje constant naar haar oma bleef kijken. En de speen telkens losliet. Ze wilde gewoon echt het flesje van haar
Leuk om te zien, Saar is vergelijkbaar qua leeftijd natuurlijk. Hier is hetquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Son, Saartje is dan wel niet van juli/aug, maar november, maar zij drinkt nu per dag 3 of 4 flessen. 3x180/6 en 's avonds een droompapje o.i.d. Merk wel dat ze regelmatig niet meer de hele fles leeg drinkt.
Totaal ziet het er ongeveer zo uit per dag:
8u: fles 180/6
10u: fruit + broodkorst o.i.d.
12u: fles 180/6
14u: yoghurt + broodkorst o.i.d.
16u: fles 180/6
18u: avondeten
20u: avondpapje
Klopt niet helemaal qua tijden, maar dit is het ongeveer. De hoeveelheden variëren bovendien. We bieden wel hetzelfde aan, maar de ene keer eet/drinkt ze meer dan de andere keer.
En we oefenen met boterhammetjes eten, maar daar zijn we echt pas net mee begonnen
Neequote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:55 schreef Omentielvo het volgende:
Soesa klinkt als een hele fijne vakantie. En wat leuk dat je haar in twee weken tijd ineens zo groot hebt zien worden
Zegt ze ook al mama bewust?
Haha wel een beetje herkenbaar inderdaad. De eerste keer dat ik zonder baby buiten liep. Wat een vrijheid, ik wilde haast een pirouette oid doen.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:13 schreef Suikertante het volgende:
Oja, nee dat heb ik best snel gedaan want ik vond het ineens relaxed om in de wachtkamer bij de huisarts te zitten
Ja, ik geloof dat ik bij Mex ook maar 1x nummer 3 heb gehad, daarna over gegaan op gewone koemelk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:56 schreef kleinzusje het volgende:
Troeta: Ik ben gestopt met nummer 3. Vond het zo stinken en te zoet
Ah oké. Duidelijk!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bmr is een levend vaccin. Dat wil zeggen dat ze de ziekte dus doormaken, in een zwakke vorm. Ik vind dat onnodig bij een kind van 14 maanden waar het immuunsyteem nog verreweg van compleet ontwikkelt is.
Herkenbaar! Alsof je tig kilo's lichter bentquote:Op zondag 16 juni 2013 08:24 schreef Gulara het volgende:
[..]
Haha wel een beetje herkenbaar inderdaad. De eerste keer dat ik zonder baby buiten liep. Wat een vrijheid, ik wilde haast een pirouette oid doen.
Hmz. Het zit wel naast de ingang, dus seks en fietsen en weet ik wat, zijn nog onmogelijk. Ik heb liever dat ze er wel *iets* aan doen. Ik heb door m'n aandoening al een slechte wondgenezing en heb eigenlijk geen zin om hier nog een eeuwigheid mee rond te lopenquote:Op zondag 16 juni 2013 14:34 schreef Kyara het volgende:
Dat opnieuw hechten doen ze niet zo snel bij een openstaande hechting. In het ziekenhuis niet in elk geval. Bij M was na de knip ook een hechting open gaan staan en dat moest gewoon dichtgroeien. Nog weeeeeken last van gehad.....misschien ben je met opnieuw hechter en sneller vanaf. Herstel van de ks ging wat dat betreft soepeler....
Fietsen heeft bij mij ook erg lang geduurd voordat ik dat weer aandurfde (paar maanden). Sex was even doorbijten na een week of 10quote:Op zondag 16 juni 2013 14:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hmz. Het zit wel naast de ingang, dus seks en fietsen en weet ik wat, zijn nog onmogelijk. Ik heb liever dat ze er wel *iets* aan doen. Ik heb door m'n aandoening al een slechte wondgenezing en heb eigenlijk geen zin om hier nog een eeuwigheid mee rond te lopen
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
De 1e keer alleen in de auto vond ik vreemd. Ik kwam er halverwege achter dat ik al de hele tijd tegen mezelf aan het praten was. Zo gewend om tegen buikbaby's of kind achterin te praten.....Toen voelde ik me ineens heel alleen.
wat jij ook aan hebt??? (korte) broek + shirtjequote:Op zondag 16 juni 2013 14:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets anders, dinsdag en woensdag wordt het benauwd weer. Wat trek je een baby van drie weken dan aan. Alleen een romper? En dan lange of korte mouw? Ik vind het lastig!
Deze foto is waarschijnlijk in dezelfde week genomen:quote:Op zondag 16 juni 2013 16:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat Kyara zegt idd. Toen E 2 weken was, was het ook een graad of 32. Toen lag ze alleen in een romper buiten te slapen.
Ohhhquote:Op zondag 16 juni 2013 16:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deze foto is waarschijnlijk in dezelfde week genomen:
[ afbeelding ]
Kleine voetjes jaquote:Op zondag 16 juni 2013 16:21 schreef Phaidra het volgende:
Lieffffen dezelfde houding ja
Voeten van I. zijn pas opgemeten, ook 17/18 met 12 maanden. Lastig want hij moet bijna 'echte' schoentjes en die gaan vaak pas vanaf 19/20...
Heb je die gouden slofjes gezien ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat dus. Zooooo +1!quote:Op zondag 16 juni 2013 19:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Mocht er een volgende komen.. dan hoop ik dat ik er dan wat beter tegen opgewassen ben. Heb die periode echt zwaar overschat. Zeker omdat ik een nuchter en relax persoon ben. Stomme hormonen ook
Apart wel, juist als je nuchter bent, zou ik dat onderschatten juist minder snel verwachten. Omdat je je dan van tevoren eerder/meer realiseert dat het écht niet alleen maar leuk gaat zijn, en niet makkelijk, en dat er waarschijnlijk periodes komen dat het even niet leuk is enzo.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Mocht er een volgende komen.. dan hoop ik dat ik er dan wat beter tegen opgewassen ben. Heb die periode echt zwaar overschat. Zeker omdat ik een nuchter en relax persoon ben. Stomme hormonen ook
Kan ik me goed voorstellen hoor! Tis allemaal véél makkelijker met zn tweeën.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik merk het wel dat vriendlief weer aan het werk is... Kolven, voeden, luier en dan heb je nog een anderhalf / twee uur voor het ritueel zich weer mag herhalen. Als alles meezit. Als ze nog in bad moet, zich onderpoept of weet ik wat, dan heb je een uurtje. En je wilt ook nog zelf wel een keer douchen of eten. Het weekend vond ik het weer prima te doen omdat je het samen kan doen, maar ik zie best op tegen een hele week het weer zelf doen.
Dat gaat snel beter en makkelijker XM! Op een gegeven moment zette ik E. in de wipstoel in de badkamer en dan ging ik douchen. Meestal viel ze wel in slaap door het geluid van de douche en de warmtequote:Op zondag 16 juni 2013 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik merk het wel dat vriendlief weer aan het werk is... Kolven, voeden, luier en dan heb je nog een anderhalf / twee uur voor het ritueel zich weer mag herhalen. Als alles meezit. Als ze nog in bad moet, zich onderpoept of weet ik wat, dan heb je een uurtje. En je wilt ook nog zelf wel een keer douchen of eten. Het weekend vond ik het weer prima te doen omdat je het samen kan doen, maar ik zie best op tegen een hele week het weer zelf doen.
Meer nuchter in de zin van: relax... we laten het op ons af komen en we zien wel. En aaaaal die mensen met hun adviezen...quote:Op zondag 16 juni 2013 20:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Apart wel, juist als je nuchter bent, zou ik dat onderschatten juist minder snel verwachten. Omdat je je dan van tevoren eerder/meer realiseert dat het écht niet alleen maar leuk gaat zijn, en niet makkelijk, en dat er waarschijnlijk periodes komen dat het even niet leuk is enzo.
Fijn dat het tegenwoordig stukken beter gaat
Ik ben inmiddels héél handig in alles doen met 1 hand / een baby op de armquote:Op zondag 16 juni 2013 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh wat goed (en handigquote:Op zondag 16 juni 2013 21:26 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn baby is trouwens echt bezig nu met dingen grijpen!ze kijkt naar speeltjes en probeert ze vast te pakken
en als ik mijn tong naar haar uitsteek wordt ze helemaal enthousiast en probeert ook naar mijn gezicht te grijpen
Bijkomstigheid hiervan is dat ze zichzelf kan vermaken in de box, dus dat gaat wel wat tijdswinst opleveren denk ik
Wowquote:Op zondag 16 juni 2013 21:34 schreef becky27 het volgende:
Mijn baby is vandaag een half jaar, kijk nou hoeveel ze gegroeid is (had het ook al op facebook gezet dus herhaling voor sommige)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Misschien romantiseer ik dat moment ook een beetje. In de chaos van de huidige situatiequote:Op zondag 16 juni 2013 21:35 schreef Troeta het volgende:
Grappige foto becky!!
haha Kyara....dat moment heb ik nooit gekend hoor!
mooie foto's Twinkle
Die foto is inmiddels beroemd !quote:Op zondag 16 juni 2013 21:43 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto's Becky!
ik heb M een van zijn eerste pakjes nog eens aangetrokken toen hij maanden was
Dat is ook weer waar, nu met 2 drukke kinderen besef ik pas hoe heerlijk rustig 1 nieuwgeboren baby is. Toen vond ik het echt heeeeeeel druk!quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Misschien romantiseer ik dat moment ook een beetje. In de chaos van de huidige situatie
Haha, ik wacht echt nog steeds daarop hoor! Ik doe echt iets niet goed geloof ikquote:Op zondag 16 juni 2013 21:25 schreef Kyara het volgende:
Er komt een moment dat je op de bank zit en je kind in zijn/haar eigen wieg slaapt en je je afvraagt wat je ineens met zoveel tijd moet doen
Echt, die laatste weken van mijn verlof (bij M dan he) is mijn huis nog nooit zo schoon geweest
Ik ookquote:Op zondag 16 juni 2013 22:01 schreef Omentielvo het volgende:
Haha. Ik heb heel mijn zwangerschap gewacht op de nesteldrang en de schoonmaakwoede die daarbij hoort. En ik zit daar nog steeds op te wachten eigenlijk.
Hoe vaak slaapt Luuk ?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik probeer de kinderen elke dag op dezelfde tijd in bed te hebben. Dan heb ik zo tussen 14 en 16 even me-time. Ik doe dan ook mijn best niks in huis te doen, maar op de bank met een boek/ filmpje kijken oid.
Die nesteldrang kreeg ik dus toen pasquote:Op zondag 16 juni 2013 22:01 schreef Omentielvo het volgende:
Haha. Ik heb heel mijn zwangerschap gewacht op de nesteldrang en de schoonmaakwoede die daarbij hoort. En ik zit daar nog steeds op te wachten eigenlijk.
Das wel makkelijk en lekker.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk drinkt meestal zo tussen 6 en 8, hij gaat dan gelijk zijn bed weer in tot ongeveer 11 uur. Dan is hij meestal wakker tot 14.15. Die slaap is meestal 2 a 3 uur. En dan is hij weer wakker tot slaaptijd.
Soms denk ik dat ie te lang achter elkaar wakker is, maar als ik hem tussendoor in bed leg (vandaag om 12.30 uur geprobeerd) dan gilt ie alles bij elkaar. Doen we dus maar niet.
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:34 schreef Troeta het volgende:
En dan werk ik zaterdags en kom ik thuis is het weer een klerebende:(
De eerste x was bij ons het vervelendste. Daarna niet meer. Ze huilde maar kort. Maar was erg stil, slaperig en zo wit als een doekje. Super sneu klein hoopje mens. Heeft de hele dag bij ons op schoot gelegen. We wisten toen niet dat we haar PCM hadden mogen geven. Later was dat de truuk !quote:Op maandag 17 juni 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Jullie maken me zenuwachtig!
Als hij er last van heeft, is dat dan meteen? Ofwel loop ik met een sirene naar huis?
21 cm erbij Becky, dat is echt een eind!!
Kyara dat lijkt me ook heel gek inderdaad, succes bij de arts!
quote:Op maandag 17 juni 2013 11:02 schreef Suikertante het volgende:
Zetpillen? Vallen en stoten gel?Dat heb ik allemaal niet! Is dat PCM, die zetpillen?
Ik hoorde ook iets over een nat washandje. En ik neem dus zeker een flesje mee!
Wilde eigenlijk met de draagzak maar dan is het best een eindje lopen. Aan de ene kant slaapt hij altijd in de zak, aan de andere kant is het best ver als hij gaat huilen
Zeker als ik nog via de drogist moet
Hier idem.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:06 schreef laziness het volgende:
Behalve de BMR prik (14 maanden) had mijn kind nooit last van de prikken.
Zetpillen paracetamol in huis is wel handig sowieso voor als je kindje een keer koorts o.i.d. heeft.
Armpje? Hier gaan alle prikjes in de beentjes.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:14 schreef Tally het volgende:
Als je per ongeluk toch navelbandjes heb gekocht (maar niet gebruikt) kan je die nat maken en even in de vriezer. Kan je hem zo om dr armpje binden.
De eerste keer gaf Zoë geen kick en in de draagzak was ze het alweer vergeten. Maar moest idd eerst een fles
Alle? Zoë heeft ze verschillend gehad. In arm en been. Maar de eerste waren in dr armpje.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:48 schreef danic het volgende:
[..]
Armpje? Hier gaan alle prikjes in de beentjes.
Hier wad het bij beide kindjes even brullen, maar zodra ik ze oppakte waren ze stil. Lichte verhoging gehad maar niks gegeven omdat ze beiden de hele dag sliepen.
En die pleisters iddRosalie heeft gebrúld toen ik ze eraf haalde.
Ja alle. Alleen over de bmr twijfel ik, maar dat is pas bij 14 mnd.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Alle? Zoë heeft ze verschillend gehad. In arm en been. Maar de eerste waren in dr armpje.
Zal bij Fee eens opletten.
Die heeft ze zeker in dr arm gehad. Zoë dusquote:Op maandag 17 juni 2013 12:49 schreef danic het volgende:
[..]
Ja alle. Alleen over de bmr twijfel ik, maar dat is pas bij 14 mnd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |