je had wel zonnecreme ingesmeerd hequote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
Afgrijselijk warm vandaag was het... Vier uur gelopen, geen pretje...
Ik heb dan nu wel mijn rijbewijs B maar geen geld voor een autoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helpt het als ik zeg dat ik 34 ben, en helemaal geen rijbewijs heb? (behalve een brommercertificaat)?
Nee, ook niet. Sterker nog: Van mijn vrienden en familie die bij mij in de buurt wonen heeft niemand een auto. Maar met de brommert kom je een aardig end, en anders is er altijd nog het OV.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb dan nu wel mijn rijbewijs B maar geen geld voor een auto
Wel net een brommer gekocht en een auto voor de deur die ik kan lenen. Heb je wel een partner met een rijbewijs dan? Ik vond het vooral erg vervelend dat ik altijd afhankelijk was van anderen.
Niet toevallig een cadeautje van die ene kant in je wijk die altijd enthousiast tegen je been komt aanschuren?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:11 schreef Rafierafie het volgende:
Nog even over die polo's. Ik heb sinds kort opeens mysterieuze jeukbultjes overal en nergens die komen en gaan. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het door die stof komt maar het valt wel op dat dat is begonnen nu ik zonder jas en dus in een polo rondloop.
Ik hoef zelf ook niet vaak de stad uit dus ik moet zelf ook een behoorlijk eind komen met die brommer. OV ben ik ondertussen allergisch voor gewordenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Sterker nog: Van mijn vrienden en familie die bij mij in de buurt wonen heeft niemand een auto. Maar met de brommert kom je een aardig end, en anders is er altijd nog het OV.
De enige kat die ik geregeld tegenkom in mijn wijk is er een met een tumor bij zijn oog. Ziet er zo walgelijk uit! En in het geval van een dergelijk cadeautje zou ik de frontline van mijn hond lenen. Dan is het probleem zo opgelostquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet toevallig een cadeautje van die ene kant in je wijk die altijd enthousiast tegen je been komt aanschuren?
Ik draag de polo's niet eens en ik heb van die bultjes.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:11 schreef Rafierafie het volgende:
Nog even over die pol(i )o's. Ik heb sinds kort opeens mysterieuze jeukbultjes overal en nergens die komen en gaan. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het door die stof komt maar het valt wel op dat dat is begonnen nu ik zonder jas en dus in een polo rondloop.
Inderdaad. Veel meer ontspannen en niet dat constante gehijg in je nek.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:50 schreef Troeta het volgende:
Zonder teamcoaches draait het altijd veel beter
Ja gelukkig wel inderdaad!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:06 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
je had wel zonnecreme ingesmeerd he?
Gotver, dat had ik ook moeten doen zeg! Ik had slechts twee flesjes van een halve liter bij (één liter in totaal dus). Die zaten in een koeltas die ik had meegenomen maar zelfs dat hielp niet lang!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:35 schreef MissionPhailed het volgende:
Phoe, bloedheet vandaag idd. Had een fles met anderhalve liter water mee en gooide soms een klets in m'n gezicht als het écht warm werdt. De ronde duurde iets meer dan 2,5 uur maar zoop in die tijd een dikke liter water op (de rest over me heen gegoten).
Dat geldt bij ons iig ook zo.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:13 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Inderdaad. Veel meer ontspannen en niet dat constante gehijg in je nek.
dan ben je de eerstequote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:24 schreef Rafierafie het volgende:
Loonstrook binnen in Finbox. Loonsverhoging met terugwerkende kracht levert me 2,76 op. En dan hebben ze nog 2 cent ingehouden ook
Lekker! Dan ben je in ieder geval van het schoolwerk af. Hoe staat je met je USA tripje?quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:32 schreef superkimmi het volgende:
woei, vandaag nog 1 tentamen.. om half 5 vanmiddag: ZOMERVAKANTIE!
dankjewel! Ben nog moe van die van gisteren, was pas om half 10 thuis.. Maar die van vandaag vind ik een stuk leukerquote:Op woensdag 19 juni 2013 08:37 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Lekker! Dan ben je in ieder geval van het schoolwerk af. Hoe staat je met je USA tripje?
Ik moet de rest van deze week nog even en dan ben ik 2 weken vrij.
Veel succes met je tentamen.
Is ook mijn ervaring. Je zou je haast afvragen waar je die mensen nog voor nodig hebt! (Afgezien van het maken vh dienstrooster en de uren in Harmony boeken...)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:50 schreef Troeta het volgende:
Zonder teamcoaches draait het altijd veel beter
Ik werk er al bijna 10 jaar op 3 verschillende vestigingen en het dienstrooster en het Harmony word meestal wel door een postbodeplus of een of andere knakker die daar voor gebruikt wordt gedaan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is ook mijn ervaring. Je zou je haast afvragen waar je die mensen nog voor nodig hebt! (Afgezien van het maken vh dienstrooster en de uren in Harmony boeken...)
Ik weet dat je over salarisverhogingen niet mag zeuren, maar 1,5% is toch niks? Als je dan hoort dat ze in Duitsland en andere landen staken voor 12% loonsverhoging bij buschauffeurs...quote:Principeakkoord cao voor zaterdagbestellers
Op 17 juni 2013 hebben we een principeakkoord bereikt met de
vakorganisaties Abvakabo FNV, BVPP en CNV Publieke Zaak over een nieuwe
cao voor zaterdagbestellers. Deze geldt van 1 juli 2013 tot en met
31 december 2015.
Tijdens de looptijd van de cao ontvang je drie keer een salarisverhoging:
• 1,5% vanaf 1 juli 2013
• 0,75% vanaf 1 januari 2014
• 0,75% vanaf 1 januari 2015
Hoe gaat het verder?
De vakorganisaties leggen dit principeakkoord voor aan hun leden. Zijn zij het er mee eens? Dan is
het akkoord definitief. We verwachten dat dit eind juli duidelijk zal zijn.
Albert Rodenboog
Directeur Productie
Een vakbond is tegenwoordig een papieren tijger.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet dat je over salarisverhogingen niet mag zeuren, maar 1,5% is toch niks? Als je dan hoort dat ze in Duitsland en andere landen staken voor 12% loonsverhoging bij buschauffeurs...
En hebben de bestellers die niet bij een vakbond zitten hier ook wat aan of krijgen die niks extra's?
gekke vraag misschien, waarom niet iets voor jezelf?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:39 schreef peter2671 het volgende:
Sollicitaties zijn wel leuk..Vandaag weer te horen gekregen dat ik in eigen regio(-.15km ±) het moest gaan zoeken. Moet het daar ook wel zijn.
En dan nog volledige flexibiliteit vragen= bellen is opdraven.
Aangegeven dat ik bepaalde vaste dagen/tijden in de week kan werken, maar dat is te veel moeite voor ze om in te delen want er zijn genoeg flexibele krachten die dit wel kunnen/doen.
Waarom staan dezelfde vacatures dan zowat wekelijks open??
Werklokatie(nachtdienst) waar op ik heb gesolliciteerd is zowat om de hoek van waar ik nu werk(in Heerenveen).
Snap het wel...beschikbaarheid, reiskosten e.d.....
Werk ligt voor het oprapen...jaja... moet je wel de eisen bijstellen.
Tis nu leuk voor (te)jongelingen die aan het baanhoppen zijn, maar voor de serieuze werker is er zowat geen ruimte meer.
Voorbeeldje: ik kan bijvoorbeeld 2-3 vaste hele dagen in de week bij Rentex in Bolsward kunnen werken, maar ze willen alleen op oproepbasis mensen hebben...en ze hebben telkens mensen te kort.
Misschien handig om iemand te hebben die op vaste dagen komt werken ipv mensen op oproepbasis te kiezen die zeggen flexibel te zijn maar het vaak laten afweten
Overigens vond ik het vreemd dat een baan waar je voor op oproepbasis staat, 5 dagen in de week, een fulltime-baan word genoemd.....
Nee is geen gekke vraag, maar ten eerste moet je een goed plan hebben(om ene startkapitaal, als het al mogelijk is dit te krijgen(ja de reclames om dit te krijgen zijn rooskleurig...de aanvraag eerste is makkelijkquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
gekke vraag misschien, waarom niet iets voor jezelf?
geen gejammer met solliciteren meer, werken kan vanuit huis en je bent bij de kinderen.
vind dat ze dat niet kunnen maken, met pijn en moeite moet iedereen achter geld en uren aan in de overige periode.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Ondanks eerdere toezeggingen gaat er in de zomer toch tijd vanaf
Krijg je wel rond kerst wat er bij, maar goed..
Dat rouleren met oproepers doen ze vooral om te voorkomen dat ze verplichtingen naar mensen toe opbouwen. Na drie maanden een x aantal uur gewerkt te hebben, heb je er namelijk recht op. Bij PostNL snappen ze dat overigens niet helemaal geloof ik.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:39 schreef peter2671 het volgende:
Voorbeeldje: ik kan bijvoorbeeld 2-3 vaste hele dagen in de week bij Rentex in Bolsward kunnen werken, maar ze willen alleen op oproepbasis mensen hebben...en ze hebben telkens mensen te kort.
Misschien handig om iemand te hebben die op vaste dagen komt werken ipv mensen op oproepbasis te kiezen die zeggen flexibel te zijn maar het vaak laten afweten
.
als in: geen postkleding aan of tnt kleding aan?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag weer een kledingzondaar gezien. Ik geef hem nog gelijk ook
Ik draag nog gewoon zo'n gestreepte witte blouse met het TNT logo erop en eronder een wit shirt. Alhoewel 1 van de bazen bezon te zeiken over dat ik het niet meer mag dragen. Ja, ik heb nu eenmaal geen nieuwe shirts gekregen. Begint dat wijf ook nog te zeiken dat het mijn verantwoordelijkheid is. Zij moeten mijn nieuwe kleding regelen, niet ik! Morgen gewoon die blouse weer aan, kijken of ze nog steeds zo'n zuurpruim is. Mens is net een maand of 2 in dienst, meen nu al wat te zeggen hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:50 schreef Hoplahopla het volgende:
Bij mij begon het shirt ook al te jeuken afgelopen weken... Het is gewoon vuilniszak in de vorm van een shirt.
Ik denk dat dit een veelvoorkomend probleem is onder de TC's. Ze kunnen niet omgaan met regels. Ze denken dat regels er zijn om tot op de letter uitgevoerd te worden. Terwijl dat in de praktijk onmogelijk is. Daarnaast zorgt het ervoor dat kleine afwijkingen, bijvoorbeeld een grapje maken, niet mogelijk zijn. Want ja, er moet wel doorgewerkt worden en de targets moeten wel gehaald worden! Maar uit onderzoeken, die al vele 10tallen jaren geleden zijn uitgevoerd, is al laaaang gebleken dat een dictatoriale leidinggevende en het weinig vrijheid bieden aan de werknemer, niet werkt en dat ook nooit zal doen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 06:52 schreef peter2671 het volgende:
Dat geldt bij ons iig ook zo.
Gisteren (weer eens) een dag zonder TC gedraaid en dat werkt veel relaxter en alles was op tijd klaar en het liep als een zonnetje. Met de nodige humor(waar onze TC een 'hekel' aan heeft als ie bij die humor niet betrokken is, want dan moeten we 'doorwerken'...)
Geen gedoe om niks eigenlijk waar onze TC ook een handje van heeft....
Foute post zelf naar de juiste kast(binnen het team) brengen, en de postverdeler een handje helpen als die het eventjes 'druk' had met eigen wijk of andere werkzaamheden ipv deze achter zijn vodden aanzitten en TE duidelijk laten merken dat degene postverdeler is(wat onze TC ook graag een handje van heeft, maar flik het niet bij hem, want daar kan ie niet tegen).
In principe werkt het bij ons prima zonder(directe aanwezigheid van de) TC als die van te voren aangeeft wie de postverdeler(is eigenlijk iemand die dat standaard doet, maar ook die is afentoe vrij) is en wie beslist of er meegeholpen mag worden om de wijk op tijd/sneller af te hebben(zonder toestemming van TC heb je wel eens kans niet uitbetaald te krijgen
)
Jullie TC's zitten terwijl ze staan?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons zitten TC's die iig niet op je lip zitten. Dat scheelt weer. Nadeeltje is wel dat ze regelmatig met de handen in de zakken staan te niksen
Nee, als ze staan hebben ze hun handen in de zakken. Als ze zitten, hebben ze hun handen overelkaar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:21 schreef blijevis het volgende:
[..]
Jullie TC's zitten terwijl ze staan?
Wel heel verstandig om de handen in de zakken te houden bij het niksen.
grapjasquote:Op donderdag 20 juni 2013 00:21 schreef blijevis het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:02 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een veelvoorkomend probleem is onder de TC's. Ze kunnen niet omgaan met regels. Ze denken dat regels er zijn om tot op de letter uitgevoerd te worden. Terwijl dat in de praktijk onmogelijk is. Daarnaast zorgt het ervoor dat kleine afwijkingen, bijvoorbeeld een grapje maken, niet mogelijk zijn. Want ja, er moet wel doorgewerkt worden en de targets moeten wel gehaald worden! Maar uit onderzoeken, die al vele 10tallen jaren geleden zijn uitgevoerd, is al laaaang gebleken dat een dictatoriale leidinggevende en het weinig vrijheid bieden aan de werknemer, niet werkt en dat ook nooit zal doen.
Ik hoop dat met de komende veranderingen in het management er eens goed de bezem gehaald wordt door de TC-bevolking. Zo heb ik gehoord / gelezen dat ze het komende half jaar een aantal cursussen moeten gaan volgen, ondermeer om de sociale vaardigheden te testen en te verbeteren. Want ik heb zo het idee dat veel TC's gewoon als postbode deze baan hebben gekregen en daar nooit echt een opleiding o.i.d. voor hebben hoeven doen. Nu, met de huidige veranderingen, komt uiteindelijk pas echt naar voren hoe veel van deze TC's in elkaar zitten. Technisch vaak wel goed, maar sociaal compleet onhandig. Want een echte leidinggevende kan niet alleen goed met cijfertjes omgaan, maar zeker ook met mensen!
quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:21 schreef blijevis het volgende:
[..]
Veel succes ermee!quote:Op donderdag 20 juni 2013 05:08 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh.
Geheel onverwachts kreeg ik gisterenmiddag een berichtje over een vacature en heb ik vanmiddag een sollicitatie voor een vacature waar ik eerst voor was afgewezen omdat deze al vervuld was.
De tijden(vast op zaterdag en 1-2 dagen doordeweeks(8uur per dag)) en het salaris zijn prima en ik hoop vanmiddag de puntjes op de spreekwoordelijke 'i' te kunnen zetten.
En dan mocht alles positief blijken, dat PostNL niet moeilijk gaat doen en we deze of volgende week met een goede verstandhouding afscheid van elkaar kunnen nemen.
Per toeval heeft een collega deze week ook een baan aangenomen en kan volgende week (of die week er op) al beginnen.
Ik kijk even af hoe dit loopt omdat deze ook eerder weg wil dan die maand opzegtermijn.
Fijne werkdag allen!
Rijbewijs, idkaart en volgens mij geldt je proces verbaal ook in zo'n geval.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:21 schreef superkimmi het volgende:
succes Peter!
Hopelijk is het wat minder benauwd vandaag..
ik ben trouwens mijn paspoort kwijt. staat er op de site v/d gemeente: bij aangifte van vermissing/diefstal paspoort moet (er staat echt moet) u zich kunnen legitimeren.
ja met wat dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |