ja maar niet voor een paar uur, gewoon 2 weken lang dan gaat ook de regering(eindelijk) eens ingrijpen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Hoplahopla het volgende:
Het personeel zou eigenlijk landelijk moeten gaan staken en eisen dat al het kader opstapt.
Maar die machines sorteren dus ook dikke post tussen de gewone post? Dus ook hele dikke tijdschriften e.d? Terwijl je nu al ziet dat de machine zich verslikt in poststukken die net iets te groot, te klein, te stroef of te glad zijn? En gaat het ook goed bij tijdschriften met bijv. monsters er bij? Dus een Linda met handencreme, een Bobo met bellenblaas, etc?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
De machines lopen nu al hartstikke goed, daar in Rotterdam. Ik denk niet dat het heel veel langer gaat duren dan die 3 à 4 jaar. Al die VBL's zijn alleen maar als een korte tussenfase bedoeld ... naar de complete afschaffing van ons mooie beroep.
Er zijn ook nog studenten he, die het ernaast doen (A)quote:Op maandag 17 juni 2013 06:05 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Idd(ik ook en dat is mede door de crisis: in de hoop nog uurtjes te kunnen draaien voor de boodschappen. Degenen die zeggen het niet nodig te hebben zijn of leugenaars of hebben dit werk naast/in hun uitkering...bij ons dan)), en bij ons zijn het vooral de jongeren die weggaan en de ouderen in de genoemde leeftijdscategorie die, hopelijk kunnen, 'moeten' uitzingen tot hun pensioen, maar hopen eerder weg te kunnen, maar de realiteit is anders....
Klopt hoor, en voor die baantjes staan ze in de rij, en je moet er maar net eentje treffen waar je vooraan staat.quote:Op maandag 17 juni 2013 07:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
omdat het gros van armoe geen ontlasting heeft, en even niets anders heeft,en bij staking zijn ze bang dat ze dan moeten moven.
nou neem van mij aan het sterft van het werk,elke dag weer(hetzij de minder betaalde en niet leuke baantjes)
Ja maar die hebben het toch nodig? Dat geef ik aan.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:50 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Er zijn ook nog studenten he, die het ernaast doen (A)
Ja precies, met een tijdelijk contract wel, want dan weten ze toch al wanneer ze van je af kunnen. Die vaste medewerkers, die willen ze kwijt. Voor iemand met een tijdelijk contract zal het hen natuurlijk een rotzorg zijn of dat nieuwe werk nog wel doorgaat als iemand pas een maand later kan beginnen. Daar zitten voor postnl immers geen consequenties aan. Bij een vaste medewerker daarentegen lopen ze het risico dat ze er dan nooit meer vanaf komen, dus daar kijken ze wel uit om het tegen te houden.quote:Op maandag 17 juni 2013 06:05 schreef peter2671 het volgende:
Goedemorgen
[..]
Tijdelijk contract.
[..]
En dan nog houden ze je tegen![]()
![]()
Dat was toch het hele idee van die nieuwe machines? Dat die ook groot spul kan verwerken en dat er uiteindelijk nog maar iets van 10% overblijft wat er handmatig tussen gezet moet worden?quote:Op maandag 17 juni 2013 08:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar die machines sorteren dus ook dikke post tussen de gewone post? Dus ook hele dikke tijdschriften e.d? Terwijl je nu al ziet dat de machine zich verslikt in poststukken die net iets te groot, te klein, te stroef of te glad zijn? En gaat het ook goed bij tijdschriften met bijv. monsters er bij? Dus een Linda met handencreme, een Bobo met bellenblaas, etc?
Ik zie dat niet snel gebeuren. Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit meedoen, want dat kost me veel te veel geld. Dat heb ik er duidelijk niet voor over. En zo zijn er nog veel meer mensen denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 07:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja maar niet voor een paar uur, gewoon 2 weken lang dan gaat ook de regering(eindelijk) eens ingrijpen.
Ik weet dat dat het idee is, maar ik vroeg me af of dat goed gaat? Want met de HSM zie je toch dat deze zich vaak verslikt in afwijkende formaten, en hoewel die SMX ook grotere en dikkere stukken aan zou kunnen, kan ik me niet voorstellen dat er geen formaten zijn waar hij echt geen moeite mee heeft, bijv. dikke Viking-catalogi. Of wat te denken van stempassen? Elke poging om deze machinaal te verwerken (tenzij ze in enveloppen zitten) heeft tot nu toe geleid tot verkreukelde of geheel versnipperde passen.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat was toch het hele idee van die nieuwe machines? Dat die ook groot spul kan verwerken en dat er uiteindelijk nog maar iets van 10% overblijft wat er handmatig tussen gezet moet worden?
Duidelijkquote:Op maandag 17 juni 2013 09:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja precies, met een tijdelijk contract wel, want dan weten ze toch al wanneer ze van je af kunnen. Die vaste medewerkers, die willen ze kwijt. Voor iemand met een tijdelijk contract zal het hen natuurlijk een rotzorg zijn of dat nieuwe werk nog wel doorgaat als iemand pas een maand later kan beginnen. Daar zitten voor postnl immers geen consequenties aan. Bij een vaste medewerker daarentegen lopen ze het risico dat ze er dan nooit meer vanaf komen, dus daar kijken ze wel uit om het tegen te houden.
Dat is niet best... Maar in mijn geval is Vodafone de sjaak om een nieuwe te sturen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan nog wel even duren want ik zit al op aflevering van een aangetekende te wachten die 30 juni 2012 aan moest komen,men wil me alleen afschepen met 5 tientjes,en de schade is even meer.
nou dan ben ik een leugenaar haha xD Ik heb het helemaal niet nodig, ik vind buiten werken gewoon heerlijk naast een studie! Mijn partner verdient bovenmodaal, we hebben een koopwoning, ik krijg toch volledige stufi (ouders verdienen niets). Die kleine 200 euro in de maand is voor ons niks meer dan een leuk extraatje voor het feit dat ik lekker 2x per week extra kan sporten.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:09 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ja maar die hebben het toch nodig? Dat geef ik aan.
Een student gaat niet een bijbaantje nemen en dan zeggen dat ze het niet nodig hebben toch?
Er werken bij ons ook studenten en die hebben het allemaal nodig
Dan heb je het toch nodig om extra te kunnen sporten?quote:Op maandag 17 juni 2013 10:35 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nou dan ben ik een leugenaar haha xD Ik heb het helemaal niet nodig, ik vind buiten werken gewoon heerlijk naast een studie! Mijn partner verdient bovenmodaal, we hebben een koopwoning, ik krijg toch volledige stufi (ouders verdienen niets). Die kleine 200 euro in de maand is voor ons niks meer dan een leuk extraatje voor het feit dat ik lekker 2x per week extra kan sporten.
Naa ik zie het niet als nodig om extra te kunnen sportne. ik bedoelde meer: ik krijg lekker betaald om te kunnen sportenquote:Op maandag 17 juni 2013 11:11 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Dan heb je het toch nodig om extra te kunnen sporten?
En als je graag buiten werkt en je hebt het niet nodig, zou ik, ja ik dus spreek voor mezelf, vrijwilligers werk gaan doen(rondje lopen met ouderen, op/na school met kids sportief bezig zijn om maar enkele voorbeelden te geven
![]()
Overigens al zou ik geen baan hebben, zou ik alsnog vrijwilligerswerk gaan doen
Dan denken wij daar anders overquote:Op maandag 17 juni 2013 11:13 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Naa ik zie het niet als nodig om extra te kunnen sportne. ik bedoelde meer: ik krijg lekker betaald om te kunnen sporten
quote:En ik doe genoeg vrijwilligerswerk via mijn studie. Ik help mensen die geen geld hebben voor een belastingadviseur met het invullen van hun aangifte (stichting belastingwinkel rotterdam) en volgend jar ga ik in een commissie bij de studievereniging.
Ging ook om een voorbeeldquote:Daarbij heb ik best een hekel aan kinderen
Duidelijkquote:Op maandag 17 juni 2013 11:18 schreef superkimmi het volgende:
ja snap dat het een voorbeeld was, haha
Wordt idd eindeloos. Laat ik het anders verwoorden: als ik morgen ontslagen zou worden, zou ik het natuurlijk jammer vinden, maar ik zal er voor de rest totaal geen last van hebben
Het zou kunnen dat ze strengere eisen gaan stellen over hoe de post verstuurd moet worden. Dus geen plakspul meer en geen brieven meer die met z'n 10'en aan elkaar blijven kleven.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat was toch het hele idee van die nieuwe machines? Dat die ook groot spul kan verwerken en dat er uiteindelijk nog maar iets van 10% overblijft wat er handmatig tussen gezet moet worden?
graag gedaanquote:Op maandag 17 juni 2013 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Hallo iedereen![]()
Ik wil jullie nog bedanken voor de kaartjes die ik zaterdag ontvangen had
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Hallo iedereen![]()
Jij hebt echt mooi poëtisch taalgebruik! Dat bedoel ik serieus hè, niet cynisch ofzo!quote:Op maandag 17 juni 2013 01:19 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik heb er ook geen vertrouwen in... Ach, het is het slotstuk van het boek dat het zinkende schip heet....
spelfout...quote:Op maandag 17 juni 2013 11:11 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Dan heb je het toch nodig om extra te kunnen sporten?
En als je graag buiten werkt en je hebt het niet nodig, zou ik, ja ik dus spreek voor mezelf, vrijwilligers werk gaan doen(rondje lopen met ouderen, op/na school met kids sportief bezig zijn om maar enkele voorbeelden te geven
![]()
Overigens al zou ik geen baan hebben, zou ik alsnog vrijwilligerswerk gaan doen
En je hebt volledige stufi. omdat je ouders verdienen niets? Zal toch wel iets zijn?![]()
Overigens ben ik van mening dat als je een )geregistreerd) partnerschap hebt dit ook berekent moet worden in de stufi.
Beetje als in een duur huurhuis wonen met een laag inkomen en volledige huursubsidie krijgen.
Wil de regering ook van af trouwens
Met Henk Kamp aan het roer op economische zaken wordt er waarschijnlijk nooit ingegrepen in deze toestand...quote:Op maandag 17 juni 2013 07:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja maar niet voor een paar uur, gewoon 2 weken lang dan gaat ook de regering(eindelijk) eens ingrijpen.
Nou ja zeg!!quote:Op maandag 17 juni 2013 11:13 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Naa ik zie het niet als nodig om extra te kunnen sportne. ik bedoelde meer: ik krijg lekker betaald om te kunnen sporten
En ik doe genoeg vrijwilligerswerk via mijn studie. Ik help mensen die geen geld hebben voor een belastingadviseur met het invullen van hun aangifte (stichting belastingwinkel rotterdam) en volgend jar ga ik in een commissie bij de studievereniging.
Daarbij heb ik best een hekel aan kinderen
Dat zijn goede ideeën! Veel doelgerichter inderdaad.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:23 schreef V__L_N het volgende:
Ik geloof niet dat staken het gewenste effect zou hebben. Je verliest er eerder de sympathie van mensen ook mee.
Je zou veel gerichter moeten protesteren op het probleem:
- te weinig uren uitbetalen? Stiptheidsactie, niemand werkt meer dan dat ie betaald krijgt (overigens kampt ook Sandd personeel met dit probleem. Die ontwikkelen nu een app om hun personeel te laten in en uit klokken)
- te zware werkomstandigheden? Arbo hanteren (en dan kunnen een hoop tassen gewoon blijven staan)
enz..
Staken is te algemeen.
Mooi!quote:Op maandag 17 juni 2013 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Hallo iedereen![]()
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Hallo iedereen![]()
Is dat voor mensen met een tijdelijk contract uberhaupt van belang dan?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:10 schreef KatrienDuck het volgende:
Vanavond een bijeenkomst in Assen over de afspiegeling en de overcompleet-verklaring. Bah, helemaal geen zin in!
Als je minder dan 26 weken in dienst bent word je niet meegenomen in de afspiegeling. Ik ben al anderhalf jaar in dienst, dus voor mij is het wel van belang.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is dat voor mensen met een tijdelijk contract uberhaupt van belang dan?
lekker ...quote:Op maandag 17 juni 2013 16:10 schreef KatrienDuck het volgende:
Vanavond een bijeenkomst in Assen over de afspiegeling en de overcompleet-verklaring. Bah, helemaal geen zin in!
Moet ik eerlijk zijn? Slecht. Net door de huisarts in m'n hals gesneden om ontstoken kysthe (of hoe noem je het?) te laten verwijderen. En die pillen, die maken me zo misselijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
Mooi!![]()
En hoe gaat het nu verder Erwin?
cystequote:Op maandag 17 juni 2013 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moet ik eerlijk zijn? Slecht. Net door de huisarts in m'n hals gesneden om ontstoken kysthe (of hoe noem je het?) te laten verwijderen. En die pillen, die maken me zo misselijk.
Ach, alles sal reg komquote:Op maandag 17 juni 2013 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
cyste
en balen dat het belabberd met je gaat ...
Maar bij jou kunnen ze toch gewoon tegen het eind van je contract zeggen "bedankt, dit was het, we nemen afscheid van elkaar" ? Dus wel een beetje onzinnig om die mensen dan ook mee te nemen.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:43 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Als je minder dan 26 weken in dienst bent word je niet meegenomen in de afspiegeling. Ik ben al anderhalf jaar in dienst, dus voor mij is het wel van belang.
Mijn contract loopt tot 1 april 2015. Maar ik heb dus kans dat ik er in september al uit moet, als ik overcompleet word verklaard. Nou ja, we zien wel.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar bij jou kunnen ze toch gewoon tegen het eind van je contract zeggen "bedankt, dit was het, we nemen afscheid van elkaar" ? Dus wel een beetje onzinnig om die mensen dan ook mee te nemen.
quote:Op maandag 17 juni 2013 18:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Erwin, wat rot dat het nog niet zo goed gaat, ik hoop dat die kliniek meer voor je kan betekenen.
Dit.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Erwin, wat rot dat het nog niet zo goed gaat, ik hoop dat die kliniek meer voor je kan betekenen.
quote:
Rottig hoor!quote:Op maandag 17 juni 2013 16:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moet ik eerlijk zijn? Slecht. Net door de huisarts in m'n hals gesneden om ontstoken kysthe (of hoe noem je het?) te laten verwijderen. En die pillen, die maken me zo misselijk.
Maar morgen komt Gridjuh langs
Geen taart aubquote:Op maandag 17 juni 2013 21:22 schreef gridjuh het volgende:
Zo geslaagde dag gehad.....morgen jarig
Morgen gezellig langs ErwinRommel
Hij was echt blij met zijn kaartjes.....jeeej
Ik heb nog wel een pak frituursnacksquote:Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen taart aub![]()
Ik neem wel een vette bek
gefeliciteerdquote:Op maandag 17 juni 2013 22:45 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijexamen. Mag ik eindelijk op mijn 24ste ook autorijden
Ik hoop vooral dat dit mijn kansen op een andere (fatsoenlijke) baan wat vergroot.
jjeeeeej gefeliciteerd......hoeveel keer over gedaan of gelijk de eerst keer?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:45 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag geslaagd voor mijn rijexamen. Mag ik eindelijk op mijn 24ste ook autorijden
Ik hoop vooral dat dit mijn kansen op een andere (fatsoenlijke) baan wat vergroot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |