abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127859481
Ik hou mijn tijden wel altijd bij, maar meer om te zien of het in totaal ongeveer uitkomt dan met de tijd die ik betaald krijg die week. Als ik op woensdag 40 minuten over hou en op donderdag bij een wijk die ik niet goed ken er 30 minuten langer over doe, dan vind ik het wel prima, zolang ik aan het eind van de week dus maar niet minder uren krijg uitbetaald dan wat ik gewerkt heb. Hoe het dan verdeeld is over de dagen kan me verder weinig schelen.
pi_127859492
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou het toch maar doen. Nu loop je het risico dat ze je niet alleen te weinig uitbetalen, maar ook dat ze uit het feit dat jij niet protesteert concluderen dat de looptijden best haalbaar zijn. Met dit struisvogelgedrag dupeer je dus ook, ongewild, je collega's. :(
Ik weet de looptijden wel en ook weet ik o.h.a. wel hoe lang ik over een wijk gedaan heb. Maar ik houd het niet op de minuut bij. Dat werkt voor mij niet prettig. Wat ik hier allemaal lees en wat ik op de werkvloer natuurlijk ook wel hoor is dat er regelmatig iets mis gaat. Als ik het idee heb dat ik te lang over een wijk gedaan heb voor wat er op papier staat en ik het idee heb dat ik niet onredelijk langzaam gewerkt heb, probeer ik het wel exact uit te rekenen en meld ik hoeveel langer ik erover gedaan heb.

Voor de rest heb ik m'n eigen mening over hoe postnl hiermee omgaat. Ik vind het waardeloos en niet prettig werken als dit precies zo lang moet duren en dat precies zoveel minuten is. Man, man, man, volgens mij mogen ze in de top van het bedrijf weleens in therapie voor een obsessieve-compulsieve dwangstoornis.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  zondag 16 juni 2013 @ 20:15:27 #78
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_127872530
Een collega van mij heeft wellicht ander werk gevonden.
Wat ook tijdens de vele bijeenkomsten werd gestimuleerd 'om tijdig het zinkend schip te gaan verlaten' als je een andere baan kan krijgen:doen!!
Er werd ook altijd aangegeven dat je zowat 'per direct' met wederzijds goedvinden kan gaan(want PostNL wil je graag dat je oprot naar een andere baan uitkijkt en gaat.
Nu kan deze collega eigenlijk als het ware eind deze maand al beginnen(is ook een 'vereiste' bij de andere werkgever ivm drukte) dus wil deze ook gelijk aan de slag...maaaaar...:
Een maand opzegtermijn word nu wel in acht genomen(werd eerst aangegeven dat je 'direkt' kon gaan).
Nu wil deze de vakantieuren opnemen, maar daar gaat PostNL waarschijnlijk niet mee akkoord.
Ja wel met het opnemen, maar niet om die maand opzegtermijn te omzeilen.

Beetje krom en erg jammer.

Ik houd dit een beetje bij omdat ik in een ronde zit om eind volgende week bij een werkgever te beginnen, en als PostNL mij niet laat gaan en zich houdt aan die opzegtermijn, ik deze baan ook wel op mijn buik kan schrijven.

Beetje veel onzekerheid naar het personeel doen en dan zelf wel vasthouden aan 'regels'....

[ Bericht 0% gewijzigd door peter2671 op 16-06-2013 20:46:43 ]
Kringloper
pi_127873242
PostNL is een beetje de weg kwijt.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_127873903
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou het toch maar doen. Nu loop je het risico dat ze je niet alleen te weinig uitbetalen, maar ook dat ze uit het feit dat jij niet protesteert concluderen dat de looptijden best haalbaar zijn. Met dit struisvogelgedrag dupeer je dus ook, ongewild, je collega's. :(
Schuif de schuld niet naar het slachtoffer.
De collega's worden gedupeerd door degenen die onhaalbare normen stellen,
niet door degenen die struisvogelgedrag vertonen.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:47:51 #81
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_127874445
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:39 schreef blijevis het volgende:

[..]

Schuif de schuld niet naar het slachtoffer.
De collega's worden gedupeerd door degenen die onhaalbare normen stellen,
niet door degenen die struisvogelgedrag vertonen.
Niet geheel meeëens.
Zolang er geen weerstand is zal van bovenaf strikter onhaalbaar worden door gegaan
Kringloper
  zondag 16 juni 2013 @ 21:47:01 #82
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127878462
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Tijd voor plastic zakjes om de folders.
Dat is soms toch al wel?

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:20 schreef peter2671 het volgende:

[..]

^O^
Het was tof, maar de zon scheen erg in m'n ogen! Ik kon soms m'n bladmuziek niet goed zien... :o

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 10:10 schreef ophaling10 het volgende:
ik zie 31 gr in de verwachting lekker in die rotzooi waar we in lopen
Hm, dan doe ik gewoon een wit shirt aan. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Toen ik begon... uit topic nummer 28:

[..]

Er werd in dat topic ook al tegen me gezegd dat ik erop moest rekenen dat ik nooit meer weg zou gaan..... :')
_O_

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:53 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Ik weet de looptijden wel en ook weet ik o.h.a. wel hoe lang ik over een wijk gedaan heb. Maar ik houd het niet op de minuut bij. Dat werkt voor mij niet prettig. Wat ik hier allemaal lees en wat ik op de werkvloer natuurlijk ook wel hoor is dat er regelmatig iets mis gaat. Als ik het idee heb dat ik te lang over een wijk gedaan heb voor wat er op papier staat en ik het idee heb dat ik niet onredelijk langzaam gewerkt heb, probeer ik het wel exact uit te rekenen en meld ik hoeveel langer ik erover gedaan heb.

Voor de rest heb ik m'n eigen mening over hoe postnl hiermee omgaat. Ik vind het waardeloos en niet prettig werken als dit precies zo lang moet duren en dat precies zoveel minuten is. Man, man, man, volgens mij mogen ze in de top van het bedrijf weleens in therapie voor een obsessieve-compulsieve dwangstoornis.
Prachtig! Mijn EX-AC-TE gedachten hierover! _O_

Ik houd trouwens mijn tijden altijd wel tot op de minuut bij. Ik zie er het bezwaar niet tegen?

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:28 schreef Hoplahopla het volgende:
PostNL is een beetje de weg kwijt.
Een beetje!?! :')

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Niet geheel meeëens.
Zolang er geen weerstand is zal van bovenaf strikter onhaalbaar worden door gegaan
Precies. Ik zie het zo: de strategie van PostNL vertoont veel overeenkomsten met de manier waarop de nazi's de Joden de duimschroeven aandraaiden. Verplichten tot een gele ster draaien c.q. het beboeten van medewerkers die het verouderde uniform aantrekken, tweedracht zaaien, te weinig tijd betalen c.q. de voedselvoorraden beperken in de ghetto's... Maar het lijkt iets in de hele maatschappij te zijn de laatste jaren. Het gaat sluipenderwijs maar uiteindelijk is het te laat het tij te keren...

Verder ben ik nu erg melancholisch... Dit is de eerste dat ik niet op Pinkpop ben sinds 2005... :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_127879712
Ik vind het nog steeds verwonderlijk dat het personeel van PostNL nog niet massaal aan het staken is geslagen. Wat ik zo hoor om me heen worden mensen massaal uitgebuit, aan het lijntje gehouden en als honden behandeld. Dat mensen dat accepteren is verwonderlijk en zegt iets over de mate van assertiviteit die zich onder hen bevindt.
pi_127879883
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik vind het nog steeds verwonderlijk dat het personeel van PostNL nog niet massaal aan het staken is geslagen. Wat ik zo hoor om me heen worden mensen massaal uitgebuit, aan het lijntje gehouden en als honden behandeld. Dat mensen dat accepteren is verwonderlijk en zegt iets over de mate van assertiviteit die er onder hen heerst.
Als er geen economische crisis was waren mensen allang weg hoor. Wat dat betreft heeft PostNL gewoon geluk; mensen willen een inkomen hebben, koste wat 't kost...

Maar inderdaad erg veel kortetermijn denken bij de top. Postzegelprijs voor derde keer verhogen dit jaar. En dan raar opkijken dat mensen (maar ik denk ook wel bedrijven, die met magazines uitwijken naar bijvoorbeeld Sandd) minder post sturen.
  zondag 16 juni 2013 @ 22:09:05 #85
341900 Atmosphere82
pi_127879954
Klopt. En wat ik persoonlijk toch wel wat verachtelijk vind is dat grote groepen postbodes (tenminste sowieso op onze eigen 'oude' vestiging) de afgelopen jaren bijna elk jaar het voornemen hadden om de vestiging 'plat te leggen' tijdens de KNJ-periodes als extra druk op de ketel. Hier dreigden ze de afgelopen jaren mee. Hoe vaak het gebeurde? ZERO keer. Zeg dan niets!

Jammer! Je bent toch als postbode geen schaap dat zich naar de slachtbank laat leiden? :7
pi_127880005
Ik kan me nog wel een staking herinneren van een jaar of twee/drie terug...
pi_127880054
Het personeel zou eigenlijk landelijk moeten gaan staken en eisen dat al het kader opstapt.
  zondag 16 juni 2013 @ 22:12:36 #88
341900 Atmosphere82
pi_127880165
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:09 schreef Deezertje het volgende:
Ik kan me nog wel een staking herinneren van een jaar of twee/drie terug...
Klopt, een paar keer. Maar nooit allemaal tegelijk en versnipperend per bond (tenminste hier in R'daal was dat zo).

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Hoplahopla het volgende:
Het personeel zou eigenlijk landelijk moeten gaan staken en eisen dat al het kader opstapt.
Juist!
pi_127882290
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:15 schreef peter2671 het volgende:
Een collega van mij heeft wellicht ander werk gevonden.
Wat ook tijdens de vele bijeenkomsten werd gestimuleerd 'om tijdig het zinkend schip te gaan verlaten' als je een andere baan kan krijgen:doen!!
Er werd ook altijd aangegeven dat je zowat 'per direct' met wederzijds goedvinden kan gaan(want PostNL wil je graag dat je oprot naar een andere baan uitkijkt en gaat.
Nu kan deze collega eigenlijk als het ware eind deze maand al beginnen(is ook een 'vereiste' bij de andere werkgever ivm drukte) dus wil deze ook gelijk aan de slag...maaaaar...:
Een maand opzegtermijn word nu wel in acht genomen(werd eerst aangegeven dat je 'direkt' kon gaan).
Nu wil deze de vakantieuren opnemen, maar daar gaat PostNL waarschijnlijk niet mee akkoord.
Ja wel met het opnemen, maar niet om die maand opzegtermijn te omzeilen.

Beetje krom en erg jammer.

Ik houd dit een beetje bij omdat ik in een ronde zit om eind volgende week bij een werkgever te beginnen, en als PostNL mij niet laat gaan en zich houdt aan die opzegtermijn, ik deze baan ook wel op mijn buik kan schrijven.

Beetje veel onzekerheid naar het personeel doen en dan zelf wel vasthouden aan 'regels'....
Zal in dit geval waarschijnlijk ook wel door de periode komen. De vakanties beginnen zo langzamerhand weer, dus nu hebben ze het personeel dat nog geen vakantie heeft wel even nodig. Verder ligt het er ook wel aan wat voor contract je hebt. De mensen met een vast contract laten ze hier heel makkelijk gaan, die mogen liever vandaag dan morgen weg, de mensen met een tijdelijk contract, die houden ze veel vaker aan de opzegtermijn.
pi_127882428
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Niet geheel meeëens.
Op dit moment levert weerstand vooral een "als je denkt dat je het elders beter kunt krijgen stap je maar op" op.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2013 @ 22:47:47 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_127882586
Wat ik iig merk bij collega's die er al lange tijd werken is dat ze zo langzamerhand ernstig na gaan denken over vrijwillig ontslag. Hoor er steeds meer mensen over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_127882972
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Klopt, een paar keer. Maar nooit allemaal tegelijk en versnipperend per bond (tenminste hier in R'daal was dat zo).

[..]

Was toch een landelijke staking 2 of 3 jaar geleden? Alleen niet iedereen is lid van een bond, dus dan loop je heel wat inkomen mis als je gaat staken. En ik kan me nog herinneren van toen dat sommige mensen die wel lid waren van een bond na een paar dagen toch weer gingen werken omdat ze het niet langer financieel op konden brengen om te staken, aangezien je ook als je lid bent van de bond maar een beperkt deel van die dag betaald krijgt
pi_127883071
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik iig merk bij collega's die er al lange tijd werken is dat ze zo langzamerhand ernstig na gaan denken over vrijwillig ontslag. Hoor er steeds meer mensen over.
Bij ons hoor ik voornamelijk mensen die maar gewoon afwachten wat er komen gaat. De enige mensen die bij ons wel nadenken over vrijwillig opstappen zijn er een paar die tussen de 55 en 60 zijn, en die een partner hebben die ook werkt.
pi_127883591
Dat afwachten zal nog zo'n 3-4 jaar duren... Dan heeft de smx al ons werk overgenomen.
  zondag 16 juni 2013 @ 23:10:08 #95
341900 Atmosphere82
pi_127884002
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Was toch een landelijke staking 2 of 3 jaar geleden? Alleen niet iedereen is lid van een bond, dus dan loop je heel wat inkomen mis als je gaat staken. En ik kan me nog herinneren van toen dat sommige mensen die wel lid waren van een bond na een paar dagen toch weer gingen werken omdat ze het niet langer financieel op konden brengen om te staken, aangezien je ook als je lid bent van de bond maar een beperkt deel van die dag betaald krijgt
Ja precies, dat was hier ook ja.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:03 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Dat afwachten zal nog zo'n 3-4 jaar duren... Dan heeft de smx al ons werk overgenomen.
Mwah, ik zie dat niet zo snel gebeuren denk ik...
pi_127886714
De machines lopen nu al hartstikke goed, daar in Rotterdam. Ik denk niet dat het heel veel langer gaat duren dan die 3 à 4 jaar. Al die VBL's zijn alleen maar als een korte tussenfase bedoeld ... naar de complete afschaffing van ons mooie beroep. :(
pi_127889129
Hm, het valt mij juist op dat er de laatste tijd weer extreem veel fouten door de machine gemaakt worden. Dus ik kan het me wat moeilijk voorstellen dat die nieuwe "supermachine" dan ook echt dat ellendige dunne spul wat altijd aan elkaar blijft plakken aan kan bijvoorbeeld, als de machines van nu normale enveloppen vaak nog niet eens fatsoenlijk kunnen verwerken
pi_127889769
Ik heb er ook geen vertrouwen in... Ach, het is het slotstuk van het boek dat het zinkende schip heet....
  maandag 17 juni 2013 @ 06:05:18 #99
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_127891155
Goedemorgen :)
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zal in dit geval waarschijnlijk ook wel door de periode komen. De vakanties beginnen zo langzamerhand weer, dus nu hebben ze het personeel dat nog geen vakantie heeft wel even nodig. Verder ligt het er ook wel aan wat voor contract je hebt. De mensen met een vast contract laten ze hier heel makkelijk gaan, die mogen liever vandaag dan morgen weg, de mensen met een tijdelijk contract, die houden ze veel vaker aan de opzegtermijn.
Tijdelijk contract.
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Op dit moment levert weerstand vooral een "als je denkt dat je het elders beter kunt krijgen stap je maar op" op.
En dan nog houden ze je tegen :') |:( }:|
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons hoor ik voornamelijk mensen die maar gewoon afwachten wat er komen gaat. De enige mensen die bij ons wel nadenken over vrijwillig opstappen zijn er een paar die tussen de 55 en 60 zijn, en die een partner hebben die ook werkt.
Idd(ik ook en dat is mede door de crisis: in de hoop nog uurtjes te kunnen draaien voor de boodschappen. Degenen die zeggen het niet nodig te hebben zijn of leugenaars of hebben dit werk naast/in hun uitkering...bij ons dan)), en bij ons zijn het vooral de jongeren die weggaan en de ouderen in de genoemde leeftijdscategorie die, hopelijk kunnen, 'moeten' uitzingen tot hun pensioen, maar hopen eerder weg te kunnen, maar de realiteit is anders....

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:57 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, het valt mij juist op dat er de laatste tijd weer extreem veel fouten door de machine gemaakt worden. Dus ik kan het me wat moeilijk voorstellen dat die nieuwe "supermachine" dan ook echt dat ellendige dunne spul wat altijd aan elkaar blijft plakken aan kan bijvoorbeeld, als de machines van nu normale enveloppen vaak nog niet eens fatsoenlijk kunnen verwerken
:Y

[ Bericht 17% gewijzigd door peter2671 op 17-06-2013 06:11:22 ]
Kringloper
pi_127891600
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik vind het nog steeds verwonderlijk dat het personeel van PostNL nog niet massaal aan het staken is geslagen. Wat ik zo hoor om me heen worden mensen massaal uitgebuit, aan het lijntje gehouden en als honden behandeld. Dat mensen dat accepteren is verwonderlijk en zegt iets over de mate van assertiviteit die zich onder hen bevindt.
omdat het gros van armoe geen ontlasting heeft, en even niets anders heeft,en bij staking zijn ze bang dat ze dan moeten moven.
nou neem van mij aan het sterft van het werk,elke dag weer(hetzij de minder betaalde en niet leuke baantjes)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')