Lieve Juud, van harte gefeliciteerd met de geboorte van David. Wat een prachtige naam. Ik hoop dat jullie niet naar Utrecht hoeven maar dat hij "gewoon" bij jullie in de buurt verder kan groeien. Fijn dat je in elk geval als iets hebt kunnen kolven. Geeft wat houvast he... dat je dat nog voor hem kunt doen.... hoop dat jullie veel kunnen buidelen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 06:34 schreef Juud79 het volgende:
Ow nog meer jank natuurlijk om zoveel lieve wensen. ;-)
David is stabiel al de hele nacht, krijgt ondersteuning om zijn longblaasjes open te houden, wat bloed omdat ie bloedarmoede bleek te hebben, antibiotica uit voorzorg.
En er zit al 4.5 ml moedermelk in zijn buik, 1 ml per keer. Blij dat ik nog iets voor hem kan doen nu.
Heb zelf de hele nacht niet kunnen slapen, wel iedere twee uur gekolfd en van 04.00 tot 05.00 uur bij David geweest.
Komt vaak voor bij prematuren, iets met de nog niet geheel ontwikkelde darmen waardoor het eea niet goed wordt opgenomen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 07:41 schreef Jipster het volgende:
Oe Juud, nu al mama van twee! Gefeliciteerd! Hopelijk blijft ie stabiel en fijn vande moedermelk!
Enig idee hoe ie aan bloedarmoede komt?
Nee, dat hoort zeker niet. Ben jij ook bloed verloren van david? Sterkte n hopelijk blijft hij stabiel!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:55 schreef Juud79 het volgende:
Als ie stabiel blijft, dan blijft ie hier.
Bloedarmoede komt doordat er via de navelstreng bloed van hem naar mijn bloed is gegaan, dat hoort niet...hoe dat kan en of het een oorzaak is dat weten ze nog niet.
gefeliciteerd! mooi gewicht voor de termijn, de duimen draaien dat het gewoon niet nodig gaat zijn om naar utrecht te moetenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:14 schreef Juud79 het volgende:
En toen was daar om 19.13 uur vanavond onze zoon, zijn naam is David.
Hij weegt 2200 gram en een beetje en had een lastige start wat betreft ademhaling. Nu afwachten hoe het gaat, mocht het minder gaan kan het zijn dat ie naar Utrecht moet. Ik mag dan wel mee.
Nu even bijkomen en slapen, morgen pas weer online.
Fijn dat je er zelf uit bent. Dat geeft ook veel rust.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:21 schreef Kiwisoep het volgende:
Juud wat knap dat David al een beetje melk binnen heeft. Horen jullie later hoe het nou gegaan is met het bloedverlies via jou? Of is dit het, en hebben ze gewoon geen idee waarom dat gebeurt is?
Hier een wilde buikbaby. Ze lijkt steeds meer een ritme te hebben, wanneer wakker/slapen. Heb wel eens gehoord dat sommigen dit buikritme aanhouden, ben benieuwd.
Ze is in ieder geval gek op het zonnetje/warmte, zodra ik deze aan 1 kant op mijn buik heb gaat ze naar die kant van mijn buik.
Had ik een paar dagen minder dikke enkels en voeten, komt het ineens weer terug. Terwijl het niet eens echt mooi weer is hier (en dus vrees ik voor volgende week).
Ook hebben we een afspraak gemaakt voor een uitwendige versie. Het leek er bij de liggingsecho op dat ze met een boel moeite ook zelf nog zou kunnen draaien, ik hoop het. Volgende week donderdag mogen we heen. Ik heb erbij gezegd dat als er teveel kracht of moeite nodig is, ze haar mogen laten liggen zoals ze nu ligt. Dan is het gewoon niet anders. Uit eindelijk hebben we de keuze gemaakt door onszelf af te vragen wat we het meest belangrijk vinden, dat is zo min mogelijk risico lopen. Een gewone bevalling van een baby met hoofdligging heeft de minste risico's. Vandaar dat we de kans niet willen laten lopen. Lukt het niet, pech gehad, dan kijken we verder en laten we eerst een gynaecoloog zijn blik werpen op bevallen/keizersnede.
Vrij lang verhaal, maar jullie begrijpen; stuk rustiger in mijn koppie nu de knoop is doorgehakt!
Ja en toch knaagt het hoor. Er zijn er genoeg die hulp eigenlijk nodig hebben en het niet vergoed krijgen. En ik heb deze privilege wel. Het voelt echt als een luxe iets omdat ik gewoon mijn armen en benen nog heb. Ik kan nog lopen en iets pakken enz enz. Maar ik hoop dat het goed uitpakt we krijgen 10wk lang 3uur per week.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:54 schreef Kiwisoep het volgende:
Nou inderdaad. Zo is het maar net FR. Wat goed trouwens van de hulp in huis, zal voor jou ook wel ff een last zijn geweest die van je schouders af is gevallen/zal gaan vallen.
Dit dusquote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:07 schreef Kiwisoep het volgende:
Maar jij hebt de hulp nu ook even hard nodig! Niets om je schuldig over te voelen als je het mij vraagt. Deze baby en jullie dochter vragen nu even al genoeg van je.
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Ik hoop dat jullie de aankomende tijd goed doorkomen en gauw thuis kunnen genietenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:45 schreef Juud79 het volgende:
Mijn kleine mannetje heeft net lekker een uurtje op mijn blote borst geslapen, hij doet het goed naar omstandigheden. Was onrustig vandaag (niet zo gek natuurlijk) maar ik kon gelukkig iets voor hem betekenen.
dat is het fok prematurenpakketje. Is bij Isis begonnen en via mij naar L-E gegaan. We weten uit ervaring hoe je wordt overvallen door een vroeggeboorte en dat je doorgaans geen maatje 44 in huis hebt en e hoofd staat er dan ook niet naar. Dan is het zo fijn e hartverwarmend dat dat op deze manier bij je komt. En de bedoeling is dan dat Juud het pakketje weer doorstuurt wanneer het nodig is. Maar hopelijk duurt dat nog een hele tijd.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:19 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En wat ontzettend lief dat er een doosje kleertjes maat 44 is aangeboden
Heerlijkquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:45 schreef Juud79 het volgende:
Mijn kleine mannetje heeft net lekker een uurtje op mijn blote borst geslapen, hij doet het goed naar omstandigheden. Was onrustig vandaag (niet zo gek natuurlijk) maar ik kon gelukkig iets voor hem betekenen.
Ook slechts 3 pakjes maat 50, want ja wij zouden nu toch wel een acht ponder krijgen....quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat is het fok prematurenpakketje. Is bij Isis begonnen en via mij naar L-E gegaan. We weten uit ervaring hoe je wordt overvallen door een vroeggeboorte en dat je doorgaans geen maatje 44 in huis hebt en e hoofd staat er dan ook niet naar. Dan is het zo fijn e hartverwarmend dat dat op deze manier bij je komt. En de bedoeling is dan dat Juud het pakketje weer doorstuurt wanneer het nodig is. Maar hopelijk duurt dat nog een hele tijd.
Van dit soort dingen krijg ik echt een brok in mijn keel... Wat fijn dat er zulke mensen bestaan! En dan zeggen ze dat het grote boze internet zo koud, kil en afstandelijk is... Het kan ook anders dus!!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat is het fok prematurenpakketje. Is bij Isis begonnen en via mij naar L-E gegaan. We weten uit ervaring hoe je wordt overvallen door een vroeggeboorte en dat je doorgaans geen maatje 44 in huis hebt en e hoofd staat er dan ook niet naar. Dan is het zo fijn e hartverwarmend dat dat op deze manier bij je komt. En de bedoeling is dan dat Juud het pakketje weer doorstuurt wanneer het nodig is. Maar hopelijk duurt dat nog een hele tijd.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:15 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ook slechts 3 pakjes maat 50, want ja wij zouden nu toch wel een acht ponder krijgen....![]()
Ik vind het zo fijn die kleertjes, ik weet nog niet hoe lang ie ze zal dragen, hoeveel ik ervan nodig heb. Ik koop vast ook wel wat zelf, maar dit is wel enorm welkom.![]()
Vanavond weer een uur met hem gezeten, hij is geprikkeld door alles wat ie heeft meegemaakt en bij mij meteen rustig aan het slapen. Al is dat na een uurtje ook wel genoeg en gaat ie weer de couveuse in voor een uurtje of twee en herhaalt daarna hetzelfde proces zich nogmaals.
Oh en hij is zo mooi....zo'n kind van ons.
quote:Op zondag 16 juni 2013 12:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
24 wkn, mooie mijlpaal gotc!
Ik ben zo enorm moe, ben er gewoon misselijk en emo van. Belachelijk bij 19 wkn![]()
We hadden vrijdag de hele dag een bruiloft en waren rond 11 uur savonds thuis. Gister de hele dag op de bank gehangen en vandaag is het niet veel beter.
Enorm staan vloeken en janken net om helemaal niks![]()
![]()
En zometeen naar een verjaardag en komend weekend 2 dgn feest voor mijn grote dame..pff hopen dst dat minder nasleep heeft.
Valt me stiekem best tegen van mezelf
Maargoed, ik denk gooi het er hier even uit
Ja,quote:Op zondag 16 juni 2013 15:30 schreef DJMomo het volgende:
Waardig afscheid van je hondje kunnen nemen hillz?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |