abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 13:53:48 #276
8781 crew  Frutsel
pi_127900649
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:42 schreef Ambipur het volgende:
Wel grappig. Nu zit de US hierachter. Volgens de Turken zit Erdogan er achter. Volgens de Salafisten zitten de Sjiieten hierachter. Volgens de Sjiieten zit iedereen hier achter.

Erg duidelijk.
Normaliter is het altijd eerst de schuld van de mossad ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 13:54:18 #277
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127900668
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

[..]

Hoi. Dit is het Syrie topic. Ga hier verder. Alstublieft.
Het speelt zich volop rondom Erdogan en Zuid-Turkse trainingskampen af.

Goed, het is geen Gezipark en geen Taksim. Wel Gaziantep en Adana.
pi_127900673
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:52 schreef waht het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het ontstaan van de Arabische lente soort van toeval, maar iedereen wil het verloop naar z'n hand zetten.
Leg mij eens uit waarom dit een Sunni - Sjiiet oorlog is geworden. Ik geloof daar niet in, misschien haal jij mij over dat het werkelijk zo is.
pi_127900702
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja, maar nu gaat het om moslims die elkaar onderling afmaken, dus Mossad kan niets verweten worden ;(
pi_127900839
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:54 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het speelt zich volop rondom Erdogan en Zuid-Turkse trainingskampen af.

Goed, het is geen Gezipark en geen Taksim. Wel Gaziantep en Adana.
Daar gaat het niet om, die mensen protesteren tegen meerdere dingen. Als jij je vnml wil richten op Syrie, doe je dat toch lekker hier?
pi_127900980
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom dit een Sunni - Sjiiet oorlog is geworden. Ik geloof daar niet in, misschien haal jij mij over dat het werkelijk zo is.
Dat is alleen deels zo, voor een bepaalde groep Arabieren in de Golfstaten en extremisten ter plekke die het conflict op die manier zien. Vanuit Saudi en Qatar proberen ze de invloed van Iran via zijn sjiitische bondgenoten in Libanon, Syrië en mindere mate Irak te breken. Of dit wordt gedaan vanuit puur religieuze motieven valt te bezien, het is in ieder geval een redelijke uitleg.

Maar daarnaast spelen voor de Arabieren economische, militaire en politieke motieven, die onderling allemaal verbonden zijn. En daarboven komen nog eens de VS en Rusland die zich ermee bemoeien en het conflict uitleggen op de manier die voor hen het beste is. Het is dus geen epische strijd tussen soennieten en sjiieten maar het is één van de vele invalshoeken die enige waarheid in zich heeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127901077
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:01 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is alleen deels zo, voor een bepaalde groep Arabieren in de Golfstaten en extremisten ter plekke die het conflict op die manier zien. Vanuit Saudi en Qatar proberen ze de invloed van Iran via zijn sjiitische bondgenoten in Libanon, Syrië en mindere mate Irak te breken. Of dit wordt gedaan vanuit puur religieuze motieven valt te bezien, het is in ieder geval een redelijke uitleg.

Maar daarnaast spelen voor de Arabieren economische, militaire en politieke motieven, die onderling allemaal verbonden zijn. En daarboven komen nog eens de VS en Rusland die zich ermee bemoeien en het conflict uitleggen op de manier die voor hen het beste is. Het is dus geen epische strijd tussen soennieten en sjiieten maar het is één van de vele invalshoeken die enige waarheid in zich heeft.
Ah. I see. Irak part 2 dus.
pi_127901226
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

dat is het geworden door assad, wat begon als een algemene opstand, werd door het beleid van assad, die zich begon te verachuilen achter de minderheden en hen voor zijn karretje ging spannen, werd het sectarisch, daarbij heeft sjia iran altijd assad gesteund, sja hezbollah heeft zijn bestaansrecht te danken aan iran en assad, en langaamaan druppelden de soennitische jihadis binnen en nu roepen geestelijke in de hele arabische wereld op tot een jihad tegn de sjia, die sectarische oorlog is een feit helaas
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127901295
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

zeer zeker vergelijkbaar
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127901467
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja, alleen dit zullen de Amerikanen wat minder verkloten.
pi_127901480
quote:

[..]

Je weet dat de mossad een binnen- en buitenlandse veiligheidsdienst is he? En wat hun werk precies is?
Dus als iemand de Mossad ergens de schuld van geeft kan dat wel eens waar zijn. Ik twijfel er niet aan dat zzijin Syrië ook een rol hebben.
pi_127901587
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:11 schreef waht het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja, alleen dit zullen de Amerikanen wat minder verkloten.
waarom denk je dat?
-Rabia Al-Basri
pi_127901789
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom denk je dat?
Omdat ze niet zullen binnenvallen.
pi_127901813
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:18 schreef waht het volgende:
.
dat zit er gelukkig niet in idd
-Rabia Al-Basri
pi_127901833
Palestijnen die voor Assad vechten.

http://edition.cnn.com/vi(...)ad-fighters.cnn.html
pi_127902019
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is het geworden door assad, wat begon als een algemene opstand, werd door het beleid van assad, die zich begon te verachuilen achter de minderheden en hen voor zijn karretje ging spannen, werd het sectarisch, daarbij heeft sjia iran altijd assad gesteund, sja hezbollah heeft zijn bestaansrecht te danken aan iran en assad, en langaamaan druppelden de soennitische jihadis binnen en nu roepen geestelijke in de hele arabische wereld op tot een jihad tegn de sjia, die sectarische oorlog is een feit helaas
Assad heeft toch een Soennitische naast zich liggen. Vanwaar de behoefte dit sektarisch te maken?
pi_127902165
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Assad heeft toch een Soennitische naast zich liggen. Vanwaar de behoefte dit sektarisch te maken?
Voor hem, Hezbollah en Iran is het ook niet sektarisch. Zij zijn samen een machtsblok en willen zo blijven. De tegenpartij maakt er wel een sektarisch conflict van door heel gericht sjiieten op te zoeken en te doden.
pi_127902205
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Voor hem, Hezbollah en Iran is het ook niet sektarisch. Zij zijn samen een machtsblok en willen zo blijven. De tegenpartij maakt er wel een sektarisch conflict van door heel gericht sjiieten op te zoeken en te doden.
Want anders krijg je die debielen uit Belgie niet mee natuurlijk?
pi_127902256
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

dat je partner soennitisch is, is niets zeggend, heel simpel hij heeft ze nodig om te overleven, de boodschap vanaf het begin van opstand was naar de christenen en alawieten en andere minderheden, "jullie hebben mij nodig om dit te overleven, want als ik de strijd verlies (tegen de soennieten) gaan jullie ook ten onder" en door ze te bewapenen (onder het mom van ik wil jullie beschermen) heeft hij er een hele hoop soldaten bijgekregen, die nu voor hem vechten in milities en het vuile werk voor hem opknappen
-Rabia Al-Basri
pi_127902309
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Want anders krijg je die debielen uit Belgie niet mee natuurlijk?
Klopt. Maar daar hoeven ze het niet van te hebben hoor. Er zijn allerlei extremistische groeperingen die niet kunnen wachten om een sjiiet te pakken te krijgen.

Ze maken er nu een heel probleem van dat Assad hulp krijgt van Iran en Hezbollah, maar de tegenpartij heeft zo'n beetje alle nationaliteiten van de wereld naar Syrië gehaald. Arabieren, Turken, Chechenen, Pakistanen, Afghanen, alle landen uit Noord-Afrika, landen in het Westen etc.
pi_127902399
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

buitenlandse sjia strijders volgens eigen zeggen zijn er toch om de http://en.wikipedia.org/wiki/Sayyidah_Zaynab_Mosque dit is zuivere sektarische politiek
-Rabia Al-Basri
pi_127902465
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

buitenlandse sjia strijders volgens eigen zeggen zijn er toch om de http://en.wikipedia.org/wiki/Sayyidah_Zaynab_Mosque dit is zuivere sektarische politiek
Nee, dat is niet sektarisch. Als zij er heen gingen om die ongelovige soennieten te vermoorden was het sektarisch. Heiligdommen en dorpen beschermen tegen sektarisme is op zich geen sektarisme.
pi_127903275
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:35 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, dat is niet sektarisch. Als zij er heen gingen om die ongelovige soennieten te vermoorden was het sektarisch. Heiligdommen en dorpen beschermen tegen sektarisme is op zich geen sektarisme.
ze zijn sjia en ze zijn daar aanwezig omdat het een sjia heiligdom betreft, hoe is dat niet sektarisch?

hier houden ze een feestje

http://www.liveleak.com/view?i=165_1371457787

genoeg sektarisch retoriek hier

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE92202X20130303

quote:
"CUT OFF THE HANDS"

The brigade has put out two videos that play heavily on the historical feud between Sunnis and Shi'ites. The first, called "O Zeinab", shows the shrine damaged with a chandelier on the floor. "We will cut off the hands of the perpetrators," says a chant on the soundtrack.

The videos mix recent footage of the current conflict around Sayyida Zeinab with scenes from a drama portraying Abbas's death in 680 AD at the hands of the Damascus-based Umayyad Caliph Yezid's army at the battle of Kerbala, in modern-day Iraq.

Those images reinforce the sense of a conflict that transcends state borders. While Shi'ites form barely 2 percent of the population in Syria, they are a majority in Iraq and Iran and a strong force in neighboring Lebanon - countries where sympathy for Syria's Shi'ite and Alawite minorities runs deep.

"The Umayyad descendents are back with their injustice, O Zeinab," chants an Iraqi-accented voice in the first video, released in December.

Fighters in camouflage uniform, their faces blanked out, fire rocket-propelled grenades and shoot automatic rifles during apparent street battles. Some take up sniper positions, and all of them seem well-trained. Destruction and piles of rubble can be seen in front of closed shops.

It ends with a black-clad Zeinab addressing Yezid. "You will not succeed in erasing our memory," she says.

In the second video released this month the chanter says: "We will not allow (Zeinab) to be captive twice," a reference to her capture after the battle of Kerbala.

One of the fighters filmed in the first video is shown in the second, this time with his face uncovered - because he has been killed in battle, becoming "a martyr defending Zeinab".

At least six fighters are seen shooting from a roof while others are seen praying inside the shrine. The tone of the video is more defiant, the "enemy" now mentioned by name.

"If we receive the order ... we will turn things upside down and burn Damascus," it says. "You Free Army (the rebel army name) get ready. We are coming, we are coming."

The anger on display is mirrored on social media by Sunni fighters and reflects the deepening rifts across Syria between majority Sunnis, Alawites and Shi'ites who are being driven further and further apart by the violence.

In a video posted on YouTube last July a Sunni commander warns residents of the northern village of Binnish not to deal with Shi'ites in neighboring villages, warning that even trading bread or other goods with them is punishable by death.

"The people of Foa (village) are Shi'ites and they are our enemy across the globe. Understand this. Whoever deal with them even if it is a grain, a single grain of wheat, his punishment will be the same," the rebel commander says, to the chants of Allahu Akbar (God is greatest).

"I swear, I swear, I swear - if it is proven that a man from this village is dealing with them I will kill him at the door of the mosque," he said.

[ Bericht 27% gewijzigd door Slayage op 17-06-2013 15:02:08 ]
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 15:32:42 #299
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127904883
quote:

[..]

In Egypte was het Hezbollah, Hamas, Iraniers en de Mossad tegelijkertijd!
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 17 juni 2013 @ 16:16:20 #300
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127906671
quote:
BERLIN: Syria's President Bashar al-Assad warned Monday that European powers would "pay the price" if they sent weapons to rebel forces seeking to topple him.

"If the Europeans deliver weapons, then Europe's backyard will become terrorist, and Europe will pay the price for it," he was quoted as saying by German daily Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Assad also denied US, British and French claims his forces had used chemical weapons. The conflict in Syria was set to dominate a G8 summit starting in Northern Ireland on Monday.

Read more: http://www.dailystar.com.(...)s.ashx#ixzz2WU08zuk0
(The Daily Star :: Lebanon News :: http://www.dailystar.com.lb)
http://www.dailystar.com.(...)s.ashx#axzz2WU01pxfz
Heeft ie totaal gelijk in, opleiding terrorist kan je daar straks volgen in onze achtertuin. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')