SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:05 schreef AchJa het volgende:
Gister ook weer de onzin van de eeuw meegemaakt.
Stroomstoring in mijn hok, ik loop naar de stoppenkast, deur op slot... Allerlei sleutels fixen maar niks past. Een hele shitload lui afbellen moet er dus een storingsmelding gemaakt worden, dan komt misschien vandaag of morgen iemand langs met de sleutel en die zet dan even de desbetreffende aardlekschakelaar om...
Ik ben toch gvd geen debiel? We mogen wel radarsystemen, aggregaten, hoogspanning en weet ik veel wat voor meuk van miljoenen euro's in bedrijf houden met minimale middelen, maar een aardlek terug duwen is rocketscience en gevaarlijk ofzo...
Bezuinig maar eens op die onzin, wat moet dat wel niet kosten zo'n vent die voor komt rijden...
quote:Regels zijn regels, ook op R'oog
De gemeente Eemsmond wil dat Staatsbosbeheer straatnaambordjes plaatst op Rottumeroog en Rottumerplaat, twee Waddeneilanden waar niemand woont.
Wethouder Bouman van Eemsmond begrijpt dat dit besluit vragen oproept, zei hij tegen RTV Noord. Maar de gemeente moet zich zich aan de wet houden. De wet schrijft voor dat ieder gebouw in Nederland een straatnaam en huisnummer heeft.
Elke dag een postbode
Bouman vreest de gevolgen als hij zich niet aan de wet houdt. "Op het moment dat wij als gemeente een straat geen naam geven, komt onze gemeente te boek staan als een gemeente die zijn zaakjes niet op orde heeft." Dat kost meer energie dan je aan de wet houden, zegt hij.
Staatsbosbeheer is beheerder van de twee eilanden en heeft daar gebouwen staan. Het bedrijf heeft bij de gemeente geprotesteerd. Als Eemsmond voet bij stuk houdt, wil Staatsbosbeheer dat er ook elke dag een postbode naar Rottummeroog komt om post te bezorgen.
Genoeg te bezuinigen op andere gebieden dus. Op oa gemeentelijk bestuurquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hou toch op zegWat een godvergeten onzin weer
Ook, en in de zorg en in de sociale voorzieningen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Genoeg te bezuinigen op andere gebieden dus. Op oa gemeentelijk bstuur
Dit bericht vond ik ook de aanfluiting van de laatste tien jaar:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Genoeg te bezuinigen op andere gebieden dus. Op oa gemeentelijk bestuur
ADquote:Werkloze straatveger moet voor uitkering straten vegen
Door bezuinigingen verloor Hagenaar Harry (53) 3 jaar geleden zijn baan als straatveger. Nu hanteert hij als werkloze opnieuw de bezem en de prikker, in ruil voor een bijstandsuitkering. 'Ik krijg 400 euro per maand minder dan vroeger,' verzucht hij in het AD. 'Ik voel me uitgebuit, als een slaaf.'
De Hagenaar begrijpt er niets van dat hij geen gewoon contract kan krijgen, zoals destijds. 'Ik doe precies hetzelfde werk, werk dat hoognodig moet worden gedaan in de stad. Dan wil ik daar ook net als voorheen naar worden betaald.'
De Haagse wethouder Henk Kool (PvdA, sociale zaken) benadrukt dat er geen sprake is van een tegenprestatie voor de bijstand. 'Dit zijn re-integratietrajecten,' zegt zijn woordvoerder. 'Het is goed dat werklozen werkritme en -ervaring opdoen."
'Ik dacht dat ik gek werd toen ze me dat vertelden,' reageert Harry. 'Werkervaring opdoen? Ik heb dit werk toch al jaren gedaan?'
Zeker in de zorg ja. Blijft té veel aan de strijkstok hangen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook, en in de zorg en in de sociale voorzieningen.
Re-integratie projecten my assquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit bericht vond ik ook de aanfluiting van de laatste tien jaar:
[..]
AD
Je krijgt voor elke scheet een uitkering, tegemoetkoming of weet ik wat. Daar mag best een kritisch naar gekeken worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeker in de zorg ja. Blijft té veel aan de strijkstok hangen.
Sociale voorzieningen, hangt er vanaf welke.
daar ben ik het mee eens. Maar als dat zo gaat wat AchJa net quotte, dan is men verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je krijgt voor elke scheet een uitkering, tegemoetkoming of weet ik wat. Daar mag best een kritisch naar gekeken worden.
Dan zijn het verkapte bezuinigingen. Ik neem aan dat de gemeente eerst het salaris van die Harry betaalde, door hem te ontslaan komt hij ten laste van de overheid.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
daar ben ik het mee eens. Maar als dat zo gaat wat AchJa net quotte, dan is men verkeerd bezig.
Zo gaat het helaas wel, het wordt echt tijd dat daar iemand naar kijkt. En niet de sluitposten van de begroting nog kleiner maken. Dat is ook een manier van bezuinigen, maar je kan je afvragen of je daar op lange termijn echt gelukkiger van wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
daar ben ik het mee eens. Maar als dat zo gaat wat AchJa net quotte, dan is men verkeerd bezig.
Het is toch van de zotte?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan zijn het verkapte bezuinigingen. Ik neem aan dat de gemeente eerst het salaris van die Harry betaalde, door hem te ontslaan komt hij ten laste van de overheid.
Dat ook jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat rondpompen van geld doet ook geen goeds. HRA, Huursubsidie etc. Zorgtoeslag.
Ik kijk alleen al maar ff naar mijzelf. Ik zal de WAO ingaan hoogstwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo gaat het helaas wel, het wordt echt tijd dat daar iemand naar kijkt. En niet de sluitposten van de begroting nog kleiner maken. Dat is ook een manier van bezuinigen, maar je kan je afvragen of je daar op lange termijn echt gelukkiger van wordt.
dat dus. En als je geen huis kan betalen moet je dat gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat ook jaJe krijg poen als HRA en je moet gemeente belasting betalen etc. Verreken dat nou eens met elkaar ipv van dat constante overmaken naar elkaar toe
Dat snap ik, en als er een goede reden bestaat om die hele baan weg te bezuinigen heb ik er beeld bij. Maar schijnbaar is die baan hard nodig en wordt een goedkoop pulletje personeel aangesproken. Dat hele werk had dus nooit wegbezuinigd kunnen worden inclusief die vent.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan zijn het verkapte bezuinigingen. Ik neem aan dat de gemeente eerst het salaris van die Harry betaalde, door hem te ontslaan komt hij ten laste van de overheid.
Dat bedoel ik niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat dus. En als je geen huis kan betalen moet je dat gewoon niet doen.
Zo gaat dat dus ook bij oa PostNL.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik, en als er een goede reden bestaat om die hele baan weg te bezuinigen heb ik er beeld bij. Maar schijnbaar is die baan hard nodig en wordt een goedkoop pulletje personeel aangesproken. Dat hele werk had dus nooit wegbezuinigd kunnen worden inclusief die vent.
Maar ja, ik zie dat in de toekomst ook nog wel bij defensie gebeuren met het reservistenbeleid. Vaste krachten het hek over en het werk dan door een reservist laten doen, want lekker goedkoop.
Daar gaan we wel heen op basis van één van de laatste berichten van de Minister.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik, en als er een goede reden bestaat om die hele baan weg te bezuinigen heb ik er beeld bij. Maar schijnbaar is die baan hard nodig en wordt een goedkoop pulletje personeel aangesproken. Dat hele werk had dus nooit wegbezuinigd kunnen worden inclusief die vent.
Maar ja, ik zie dat in de toekomst ook nog wel bij defensie gebeuren met het reservistenbeleid. Vaste krachten het hek over en het werk dan door een reservist laten doen, want lekker goedkoop.
Dat, we snappen elkaar dus. Ik verwoordde het wellicht verkeerdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat je van 4 instanties poen krijgt (in de vorm van HRA, toeslagen, bijslagen) en aan 4 instanties moet betalen (gemeentebelasting, waterschap, motorrijtuigen). Dat kan je toch prima met elkaar verrekenen zodat er per huishouden/persoon 1 bedrag overblijft wat je of krijgt of moet bijleggen.
parttime militairen idd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar gaan we wel heen op basis van één van de laatste berichten van de Minister.
Eens dat die baan dus niet had mogen worden wegbezuinigd. Op papier is die gemeente nu goedkoper uit. Want die uitkering komt toch uit de andere overheidspot. Dus op papier goedkoper. Dat er weer echter een hele dienst van controleurs etc. achter die uitkeringen zitten en dus Harry nu Nederland waarschijnlijk meer kostquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |