Waarom stel je mij deze vraag?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:05 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom zijn Moslims geobsedeerd door Joden? Dit is een ernstige vraag.
Zo maar. Ik vind trouwens dat die Turken niet moeten zeiken over de Donermoorden, wat de Ku Klux Klan deed was veel erger.quote:
Niet mee eens. Slavernij was over de hele wereld geaccepteerd namelijk, al honderden (duidenden) jaren. Niemand die daar gewetensbezwaren bij had. Wordt nu niet meer zo gezien, maar was gewoon heel normaal. Ik schaam me dan ook niet voor dat verleden. Het is zelfs zo dat de eerste slaven (de vers vervoerde uit Afrika) hoogstwaarschijnlijk zelf ook slaven hadden (andere stam verslagen) tot ze zelf door een andere stam verslagen werden en verkocht werden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:30 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En nu leg je woorden in mijn mond. Ik constateer slechts dat het leed van de Joden zwaarder worden gewogen dan de slavernij en dat er daarom met 2 maten gemeten word.
Vervolgens heb ik 3 users waaronder jij die de slavenhandel proberen te bagatelliseren omdat jullie moraal verteld dat genocide erger is als jarenlange slavernij, wreedheid en het uitwissen van de cultuur en identiteit. Het is lang niet eens zeker hoeveel doden er zijn gevallen tijdens de slavenhandel maar het zou mij niets verbazen als dat dodenaantal mischien wel hoger ligt dan de 6 miljoen Joden die zijn vermoord.
[ afbeelding ]
Een inzicht in hoe de slaven werden getransporteerd, hoeveel van die slaven die daar liggen als haringen in een ton zouden zo`n boottocht overleven? En dan nog de erbarmelijke werkomstandigheden die de eerste slaven (de inboorlingen) in Zuid-Amerika niet aankonden.
Noem mij een antisemiet als ik de slavernij een grotere misdaad vind dan de Jodenvervolging het is slechts mijn mening die gelukkig gedeeld word door een hoop mensen maar blijkbaar niet in Europa.
De Jodenvervolging was bij veel mensen ook alom geaccepteerd, ik kan mij niet voorstellen dat niemand op de hoogte was van de genocide op de Joden. Ook de behandeling die de vele Joden ondervonden werden toch geaccepteerd door het volk. Helaas zijn er maar weinig echt heldhaftige mensen die daadwerkelijk hun best deden om de Joden te beschermen of te strijden voor gelijke rechten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:48 schreef H.FR het volgende:
[..]
Niet mee eens. Slavernij was over de hele wereld geaccepteerd namelijk, al honderden (duidenden) jaren. Niemand die daar gewetensbezwaren bij had. Wordt nu niet meer zo gezien, maar was gewoon heel normaal. Ik schaam me dan ook niet voor dat verleden. Het is zelfs zo dat de eerste slaven (de vers vervoerde uit Afrika) hoogstwaarschijnlijk zelf ook slaven hadden (andere stam verslagen) tot ze zelf door een andere stam verslagen werden en verkocht werden.
De deportatie van de Joden daarintegen was volgens mij niet echt alom geaccepteerd.
Ja, bij Adolf en consorten was het inderdaad 'alom' geaccepteerdquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Jodenvervolging was bij veel mensen ook alom geaccepteerd, ik kan mij niet voorstellen dat niemand op de hoogte was van de genocide op de Joden. Ook de behandeling die de vele Joden ondervonden werden toch geaccepteerd door het volk. Helaas zijn er maar weinig echt heldhaftige mensen die daadwerkelijk hun best deden om de Joden te beschermen of te strijden voor gelijke rechten.
Dus wederom een drogreden dat het algemeen geaccepteerd is, het doet niets af aan de misdaad op zich.
Je doet net alsof met name Nederland zich met hand en tand heeft verzet tegen de Jodenvervolging. Veruit de meeste mensen werkten maar al te graag mee met het verlinken van de Joden en dat men probeert de geschiedenis te herschrijven om te stellen dat Nederlanders erg heldhaftig de Joden probeerden te beschermen is natuurlijk logisch.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:07 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, bij Adolf en consorten was het inderdaad 'alom' geaccepteerd
Ik doe helemaal niet alsof we ons hebben verzet. Maar jij maakt ervan dat we het allemaal dolle pret vonden dat de Joden werden gedeporteerd. En volgens mij was dat niet het geval.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:15 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je doet net alsof met name Nederland zich met hand en tand heeft verzet tegen de Jodenvervolging. Veruit de meeste mensen werkten maar al te graag mee met het verlinken van de Joden en dat men probeert de geschiedenis te herschrijven om te stellen dat Nederlanders erg heldhaftig de Joden probeerden te beschermen is natuurlijk logisch.
http://www.elsevier.nl/Al(...)ing-ELSEVIER327015W/
Dat stel ik ook nergens, ik kan wel opmaken dat het de meeste Nederlanders inclusief het koningshuis en de regering het helemaal niet zo erg vonden als word gepretendeerd. Met andere woorden het was redelijk geaccepteerd net zoals de slavenhandel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:19 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niet alsof we ons hebben verzet. Maar jij maakt ervan dat we het allemaal dolle pret vonden dat de Joden werden gedeporteerd. En volgens mij was dat niet het geval.
Ja ben het met je eens, allemaal een beetje huichelachtig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat stel ik ook nergens, ik kan wel opmaken dat het de meeste Nederlanders inclusief het koningshuis en de regering het helemaal niet zo erg vonden als word gepretendeerd. Met andere woorden het was redelijk geaccepteerd net zoals de slavenhandel.
Ook in die tijd had je vast en zeker mensen die vonden dat slavenhandel moreel echt niet kon en dat moraal heeft uiteindelijk gewonnen. Mocht Hitler de oorlog hebben gewonnen en zijn geslaagd in het vernietigen van het Joodse volk dan was hij waarschijnlijk de geschiedenis in gegaan als de man die ons heeft verlost van het Joodse "kwaad". De geschiedenis word geschreven door de overwinnaar.
Vergeet de Barbarijse Zeerovers niet, die Europese schepen aanvielen en mensen als slaven verkochten in Algiers. En de Vikingen natuurlijk die Nederland ook plunderden. En de Friesen ofcourse.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mijn voorouders hebben ook geleden onder de Romeinse bezetting, de Vandalen, de Spanjaarden en de Duitsers.
Na enig rekenwerk, kom ik tot een schadevergoeding (inclusief rente) van Eur 2.956.984.613,34
Nou, dat betekende wel represailles tegen de slaven en daarbij, ze gingen als Slaven verder en hadden alweer niets te zeggen. De Janitsaren konden wanneer ze maar willen een nieuwe sultan op de troon zetten, die macht hadden ze.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:53 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus je heb de wiki er maar even bijgehaald en hun latere jaren van macht maakt het ontvoeren van jongetjes opeens minder erg. Als ze in Suriname de plantage eigenaar dood wilden hebben dan hoefden ze daar niet veel moeite voor te doen hoor. Daarna in leven blijven is een ander verhaal.
Duitsers meerdere keren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dan vergeet je nog de Hunnen, de Vikingen en de Fransen.
En ook de Engelsen, hebben we ook meerdere oorlogen mee gehad.quote:
Dat betwijfel ik. De genocide vraag is in 1973 ontstaan toen een Anti Turkse Armeen van de ASALA een Turk vermoordde en zij dat Turken zijn familie hebben uitgemoord. Tot 1973 kwam niemans erop.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Over een tijdje zal Turkije ook zijn excuses aanbieden voor die genocide
Wat betreft de houding van het NLe in WOII volk heb je wel min of meer gelijk zo.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De Jodenvervolging was bij veel mensen ook alom geaccepteerd, ik kan mij niet voorstellen dat niemand op de hoogte was van de genocide op de Joden. Ook de behandeling die de vele Joden ondervonden werden toch geaccepteerd door het volk. Helaas zijn er maar weinig echt heldhaftige mensen die daadwerkelijk hun best deden om de Joden te beschermen of te strijden voor gelijke rechten.
Dus wederom een drogreden dat het algemeen geaccepteerd is, het doet niets af aan de misdaad op zich.
En niet te vergeten de West Slavische en Hongaarse Plunderaars doe West Europa rond 900 onveilig maaktequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En ook de Engelsen, hebben we ook meerdere oorlogen mee gehad.
'quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het komt voor in de VS. Zie mijn topic WGR / Ranzige arbeidsomstandigheden Amerikaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:13 schreef ocho het volgende:
Slavernij komt nog voor vooral in Arabische landen.
Ze waren tenminste geen slaven en velen zagen toch kans om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen. Ja ik geloof zeker dat de Joden het zwaar hebben gehad maar het was geen slavernij waar je elke nacht vastgeketend in een hok sliep en je heel de dag zwaar werk verricht zonder enige betaling. Een mens als dier behandelen is de ultieme vernedering en dat hebben de Joden in mindere mate meegemaakt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:40 schreef DeParo het volgende:
PKRChamp kan zo te zien nog wel een lesje geschiedenis gebruiken![]()
.
Joden die zich voor WOII vrij konden verplaatsen in Europa? Ik dacht het niet. Neem Oost-Europa waar de Russische Tsaar een afgebakend gebied maakte waar Joden moesten wonen onder de meest embarmelijke omstandigheden.
Neem West-Europa waar Joden speciale maatregelen tegen zich kregen beperkt waren in hun bewegingsruimte.
Neem heel Europa waar ze constant moesten vluchten of omdat ze verbannen werden of vanwege een of andere kruistocht of omdat de lokale bevolking en anderen wel een andere reden vonden om Joden aan te vallen.
Hoezo onzinnig? Het is toch duidelijk dat de leed van de slavernij toch minstens even erg was als de Jodenvervolging.quote:Laat staan de talloze slachtoffers die dit heeft gekost.
Ik vind het goed dat er excuus is aangeboden voor de rol in de slavenhandel maar wees niet zo dom PKRChamp om dergelijk groot leed op de onzinnige wijze als jij doet met elkaar te vergelijken.
Probeer je nu te vertellen dat al die mensen geloofden dat de Joden een goed leven te gemoed gingen? En als je dat denkt, waarom probeerden sommigen dan die Joden te verstoppen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:29 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
'
Dat klopt, daarom werden de Joden in het openbaar vermoord, net zoals de slaven in het openbaar verhandeld werden,
Het was geen slavernij, maar het was wel een leven waar je niet veilig was, waar je in getto's leefde en elk moment van de dag zo maar vermoord kon worden, het was geen slavernij maar je diende je wel krom te betalen, mocht bijna niets, om maar te zwijgen over de dagelijkse vernederingen elke dag weer. En een mens als dier behandelen of eeuwenlang vervolgd worden en soort van vogelvrij zijn, nee sorry, dan weet ik niet wat erger is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:04 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ze waren tenminste geen slaven en velen zagen toch kans om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen. Ja ik geloof zeker dat de Joden het zwaar hebben gehad maar het was geen slavernij waar je elke nacht vastgeketend in een hok sliep en je heel de dag zwaar werk verricht zonder enige betaling. Een mens als dier behandelen is de ultieme vernedering en dat hebben de Joden in mindere mate meegemaakt.
Slavernij is verschrikkelijk, maar de Holocaust is natuurlijk wel veel dichterbij dan slavernij, ik denk niet dat er nog mensen zijn die echte slavernij hebben meegemaakt. Dus ik denk dat je het niet moet verwijten dat er meer aandacht voor het een is dan het ander, dus niet dat er met twee maten wordt gemeten, ten minste ik heb vroeger op school veel meegekregen over slavernij dus wat dat betreft en ik ken niemand die slavernij een leuk avontuur vond om het maar zo te zeggen.quote:Hoezo onzinnig? Het is toch duidelijk dat de leed van de slavernij toch minstens even erg was als de Jodenvervolging.
Ik constateer slechts dat de Jodenvervolging qua medelijden op veel meer sympathie kan rekenen dan de jarenlange en barbaarse slavernij.
Sterker nog die "macambas" op Curacao vonden nog dat de negers blij moesten zijn dat hun voorouders slaven waren omdat ze anders met een peniskoker in Afrika aan het rennen waren.
Dat soort opmerkingen zijn toch beneden alle peil maar gek genoeg wel de gedachtegang van vele mensen omtremt de slavernij.
Daarom stel ik dat er met 2 maten gemeten word en dat doet niets af aan het leed dat de Joden hebben ervaren. Maar ik vind het dan stuitend dat mensen de slavernij willen goedpraten omdat er geen genocide/algemeen geaccepteerd/te lang geleden enz is.
De slavernij als in wat de WIC deed ja. Slavernij is tegenwoordig nog steeds iets dat bestaat, dus zat mensen die het meegemaakt hebben en meemaken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:57 schreef DeParo het volgende:
Slavernij is verschrikkelijk, maar de Holocaust is natuurlijk wel veel dichterbij dan slavernij, ik denk niet dat er nog mensen zijn die echte slavernij hebben meegemaakt.
Ok Bijdehand.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De slavernij als in wat de WIC deed ja. Slavernij is tegenwoordig nog steeds iets dat bestaat, dus zat mensen die het meegemaakt hebben en meemaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |